TEATRU ALBA
Actualitate, Social

Stagiu de învățare în Italia pentru 10 angajați AJOFM din regiunea Centru și Vest

AJOFMÎn perioada iunie 2011-mai 2014 se derulează proiectul  „Şomer ANtreprenor? Se poAte! – ŞANSA. Servicii publice pentru ocuparea şi  inovarea forţei de muncă, consultanţă şi sprijin pentru SPO din Regiunile Centru si Vest, în dezvoltarea de servicii noi pentru promovarea antreprenoriatului”, cofinanțat prin FSE România prin POS DRU 2007-2013, Investețe în oameni! , Axa 4, DMI 4.1. Proiectul are la bază un parteneriat format din beneficiarul finanțării AJOFM Alba  și parteneri naționali și transnaționali: SC Tobimar Construct SRL, AJOFM Caraș-Severin, OMNIACOM – Consorzio Europeo per la Formazione Integrate- Italia, I.F.O.A.- Instituto Formazione Operatori Aziendali – Italia și Obiettivo Lavoro Spa-Italia.

În  perioada 24-30 noiembrie 2013, se desfășoară în cadrul activității  “Identificare, implementare și schimb de bune practici și expertiză în domeniul servicii de dezvoltare antreprenoriat și consiliere profesională cu SPO din state membre UE”,  un stagiu de învățare la partenerii transnaționali, în Italia, localitatea Bologna.

La acestă acțiune participă 10 angajați din Agenții de Ocupare a Forței de Muncă din Alba, Brașov, Harghita, Hunedoara, Mureș, a cărei obiectiv vizează: identificarea de bune practici și expertiză în domeniul serviciilor de dezvoltare antreprenoriat și consiliere profesională cu  Structuri ale  Serviciului Public de Ocupare și alți furnizori publici- privați din Italia.

Participanții la stagiul de învățare au ocazia să viziteze  structuri ale SPO, dar și  Centrul pentru ocuparea forței de muncă din provincia Modena și Incubatorul de afaceri al Municipalității  din Lugo.

În urma acestui stagiu de învățare, participanții vor completa “Fișa de Identificare Bune Practici”, instrument cadru inovator elaborat pentru abordarea unitară a procesului de identificare a bunelor practici.

Informațiile obținute vor fi valorificate în replicarea de bune practici transnaționale în cadrul structurilor SPO din România în domeniile de consultanță și asistență pentru începerea de activități independente sau initierea de afaceri, precum și de consiliere profesională.

Schimbul de bune practici are ca scop creșterea capacității structurilor SPO din Regiunile Centru și Vest în furnizarea serviciilor de ocupare de calitate care să le apropie de nivelul practicat în Uniunea Europeană.

În cadrul stagiului, partenerii italieni prezintă soluții moderne de furnizare a serviciilor de antreprenoriat care să ducă la creșterea numărului de persoane care să înceapă o afacere pe cont propriu.

Totodată, specialiștii SPO din România sunt informați asupra procesului de asistare și formare pentru crearea unei întreprinderi în Italia.” a declarat Engi Corneliu.

Distribuie Acum

2 decembrie 2013

About Author

Ziarul Apulum


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Scrie-ne pe Messenger
Loading...