Actualitate, Social

Proiectul ”Centrul de servicii integrate pentru dezvoltarea resurselor umane” a ajuns la final

Asociația Centrul de Resurse pentru Servicii Sociale  – CERESS Alba în parteneriat cu SC Tobimar Construct SRL Alba Iulia au implementat în perioada aprilie 2012- noiembrie 2013 proiectul Centrul de servicii integrate pentru dezvoltarea resurselor umane, cofinațat din  Fondul Social European  prin POS DRU 2007 – 2013, Investește în oameni!, axa prioritară 5, DMI 5.2.  Scopul proiectului a fost  susținerea dezvoltării resurselor umane și a gradului de  ocupare a forței de muncă din mediul rural din 7 comune din județul Alba, respectiv: Pianu ,Vinţu de Jos, Ighiu, Sîntimbru, Galda de Jos, Săsciori, Șugag.

Peste 200  locuitori  din cele 7 comune au beneficiat de servicii specializate pentru stimularea ocupării forței de muncă

Pentru relaționarea directă cu membrii grupului țintă  în vederea furnizării de servicii a fost înființată o structură nouă în comuna Pianu, respectiv Centrul de servicii integrate pentru dezvoltarea resurselor umane.  Peste  200 de  persoane au îndeplinit condițiile de eligibilitate și au beneficiat în mod GRATUIT de serviciile  specializate de stimulare a ocupării forței de muncă prevăzute prin proiect.

Astfel, grupul țintă a fost constituit din  72  persoane  în căutarea unui loc de muncă, 109  persoane ocupate în agricultura de subzistență, 34 șomeri de lungă durată precum și 52  șomeri tineri.

Serviciile furnizate au acoperit o gamă variată de așteptări și nevoi, identificate prin relaționarea directă cu membrii grupului țintă.

Au fost furnizate următoarele servicii specializate de stimulare a ocupării forței de muncă: informare profesională, informare, consiliere și orientare profesională, formare profesională, medierea muncii, asistență  și consultanță privind demararea de activități lucrative pe cont propriu etc, servicii menite să faciliteze accesul grupului țintă pe piața muncii

Peste 141 de beneficiari de cursuri de formare profesională

În contextul în care nivelul participării adulților din mediul rural la formarea profesională continuă este nesatisfăcător, iar adaptabilitatea forței de muncă la nou este aproape inexistentă, proiectul a desfășurat o serie de cursuri de calificare, inițiere și perfecționare profesională  care să îmbunătățească  cunoștiințe, deprinderi și abilități în ocupații căutate pe piața muncii.

Astfel ,141 de beneficiari au dobândit competențe cerute pe piața muncii prin participarea la 5 cursuri de formare cu 6 serii desfășurate în următoarele  ocupații: Administrator Pensiune Turistică în comuna Șugag  (56 cursanți),  Lucrător în comerț în comuna Pianu (27 cursanți), Animator Socio-Educativ  în comunele Pianu de jos, Vințu de Jos, Galda de Jos (18 participanți),  Operator Calculator introducere, validare și prelucrare date  (22 cursnați) , Competențe antreprenoriale  în comuna Șugag (17  participanți).

Menționăm faptul că peste 88% dintre cursanți au promovat cu succes examenul final de absolvire  și au primit certificate recunoscute pe piața muncii atât în România cât și în statele membre ale Uniunii Europene.  

Merită amintit faptul că pe parcursul implementării proiectului ne-am bucurat de sprijinul primăriilor, angajatorilor din comunele țintă, precum și de colaborarea deosebită cu instituțiile publice cu atribuții în formarea profesională a adulților și stimularea ocupării forței de muncă” – manager proiect Popescu Bianca.

 

Distribuie Acum

2 decembrie 2013

About Author

Ziarul Apulum


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Scrie-ne pe Messenger
Loading...