Actualitate

Bani pentru perfecționare a 50 de angajați AJOFM din Regiunile Centru și Nord-Vest

tcursanti_1Banii europeni pentru perfecționarea funcționarilor AJOFM din regiunile Centru, Vest și Nord-Vest vor asigura servicii de pre-concediere și sprijini șomerii să deschidă propriile afaceri.

Păstrarea locului de muncă pe o piață aflată într-o permnentă schimbare poate fi o adevărată provocare, atât pentru angajații cu funcții de execuție, cât și pentru cei cu atribuții de conducere. Perfecționarea profesională rămâne una dintre puținele arme pe care le are la îndemână salariatul în fața concurenței, a tăierilor de cheltuieli și a reorganizărilor. Absolvirea unui astfel de curs oferă un avantaj competitiv, un bagaj mai mare de cunoştinţe şi plus-valoare pe piaţa muncii.

Un astfel de demers este pus în practică de Agenția Județeană de Ocupare a Forței de Muncă(AJOFM) Alba prin proiectului „3C – Calitatea Crează Competențe  – Calitatea în formare Crează Competențe profesionale de nivel european pentru personal„ul SPO din Regiunile Centru, Vest și Nord-Vest“,  derulat împreună cu AJOFM Arad, AJOFM Satu Mare,  S.C. Tobimar Construct SRL Alba Iulia, Universitatea „1 Decembrie 1918” Alba Iulia, Desarrollo de Estrategias Exteriores SA, Fomento de Iniciativas y Desarrollo de Actividades S.L., Servicio Público de Empleo del Principado de Asturias, ultimele trei din  Spania.

50 de angajați vor beneficia de aceşti bani

Una dintre activitățile proiectului s-a concretizat în organizarea unui curs de perfecționare în ocupația de „Consultant în domeniul forței de muncă“, la care au fost selectați 50 de angajați de la toate AJOFM-urile din regiunile Centru, Vest și Nord-Vest.

Consultantul în domeniul forţei de muncă trebuie să beneficieze de instruire continuă pentru a fi permanent adaptat la schimbările care intervin în abordarea problematicii specifice.

Activitatea sa se desfãsoarã în compartimente specializate şi contribuie la creşterea posibilităţilor de integrare în muncă a persoanelor vulnerabile aflate în căutarea unui loc de muncă“, a explicat Corneliu Engi-manager de proiect.

Cursurile au fost organizate  de Universitatea „1 Decembrie 1918“ din Alba Iulia“, partener în acest proiect. „Unităţile de competenţă specifice consultantului în domeniul forţei de muncă au fost tratate pe parcursul a  nouă  module şi parcurse în mod interactiv împreună cu reprezentanţii agenţiilor, membrii ai grupului ţintă: Administraţie, Analiză şi decizie, Cercetare dezvoltare, Competenţe generale la locul de muncă, Date informaţii, Perfecţionarea profesională, Management, Planificare, Relaţii cu clientele“, a declarat Roxana Roman, unul dintre formatori.

Examenul final a constat dintr-o probă teoretică și una practică.  „Examenul scris a fost sub formă de test grilă, cu 18 întrebări.

Proba practică a constat în elaborarea unui proiect,  cu temă la alegere. La bază a fost materialul de curs.

Fiecare proiect a fost  elaborat  în echipe de maxim patru persoane şi sustinut de câte un reprezentant al fiecărei echipe.

În total, cursurile au fost absolvite de 50 de angajați AJOFM din regiunile Centru, Vest și Nord-Vest“, a mai  punctat Roxana Roman. Programul de perfecționare s-a încheiat la finele lunii martie 2013.

Consultantul în domeniul forței de muncă face studii despre piața forţei de muncă din perspectiva mãsurilor active ce se impun, asigură gratuit servicii de pre–concediere, consultanță juridică și de marketing pentru demararea unei afaceri, stimularea mobilității forței de muncă.  În plus, fac vizite de lucru la angajatori care disponibilizează personal, sunt implicați în organizarea de  burse de locuri de muncă.

Partenerii naționali și transnaționali implicați în proiectul strategic aduc expertiză în domenii care vizează formarea profesională continuă a specialiștilor AJOFM din regiunile Centru, Vest și Nord-Vest. Proiectul se va finaliza în iulie 2014, este co-finanțat de Fondul Social European, prin Programul Operațional Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane 2007 – 2013 „Investeşte în oameni!”, Domeniul major de intervenţie 4.2 „Formarea personalului propriu al SPO(AJOFM)“.

Distribuie Acum

Comentarii

Comentarii

11 aprilie 2013

About Author

Cititorul


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Scrie-ne pe Messenger
Loading...