TEATRU ALBA
Actualitate, Comunicate

Amenzi de aproape 700.000 de lei aplicate de Protecția Consumatorului în șase luni

Pentru primul semestru al acestui an, Comisariatul Judeţean pentru Protecţia Consumatorilor Alba a aplicat amenzi în valoare de aproape 700.000 de lei, în urma a 1.463 acţiuni de control. Totodată, a înregistrat peste 300 de reclamaţii de la consumatori şi au retras produse de la vânzare.

În urma acestor verificări, au fost întocmite 636 procese verbale de constatare a contravenţiei, 777 procese verbale de constatare, 17 procese verbale de prelevare, 33 procese verbale de distrugere.

Cele 636 procese verbale de constatare a contravenţiei s-au încheiat la produse alimentare (299), produse nealimentare (96), servicii nealimentare (66), servicii alimentare și alte segmente (179). Totalul sancţiunilor aplicate în perioada menţionată prin procesele verbale de constatare a contravenţiei este în număr de 732 din care 402 avertismente şi 319 amenzi contravenţionale în valoare de 678.750 lei. Valoarea vărsămintelor la buget (încasate operativ şi executări silite) este în valoare de 124.500 lei.

Valoarea totală a produselor şi serviciilor neconforme controlate este de 176.922 lei, din care extracomunitare în valoare de 110.749 lei.

Pentru deficienţele constatate au fost dispuse măsuri de oprire temporară sau definitivă de la comercializare a produselor constatate cu abateri precum şi opriri temporare de la prestarea serviciilor şi s-au stabilit măsuri specifice de remediere a deficienţelor constatate. Valoarea totală a produselor cu abateri constatate la comercializare a fost de 183.441 lei. Au fost oprite temporar de la comercializare produse în valoare de 88.700 lei, iar valoarea produselor oprite definitiv de la comercializare și retrase din circuitul consumului uman este de 94.741 lei, pentru care s-au întocmit procese verbale de distrugere sau de retragere de la comercializare.

În primul semestru al anului 2015 s-au înregistrat un număr de 313 de reclamaţii, finalizate până în 30 iunie un număr de 304 reclamații, din care 76 au fost închise cu rezolvare amiabilă, 63 concluzionate ca fiind întemeiate, 33 redirecţionate, 9 retrase, 12 nesoluţionabilă, 111 neîntemeiate. Contravaloarea achitată de care au beneficiat consumatorii care au reclamat calitatea produselor sau serviciilor este de 21.185 lei.

Distribuie Acum

13 iulie 2015

About Author

Ziarul Apulum


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Scrie-ne pe Messenger
Loading...