Actualitate, Stiri, Tech

Alba Iulia – Proiect de digitalizare a administrației publice locale în valoare de 437.645 de lei

Primăria Municipiului Alba Iulia face cunoscută implementarea proiectului ALBA IULIA – ADMINISTRAȚIE PUBLICĂ DIGITALĂ. Obiectivul general al proiectului îl reprezintă simplificarea procedurilor administrative la nivelul Municipiului Alba Iulia, pentru diverse categorii de beneficiari, în corespondență cu Planul integrat pentru simplificarea procedurilor administrative aplicabile cetățenilor.

Obiectivele specifice ale proiectului sunt:

OS1. Dezvoltarea unei soluții informatice de facilitare a accesului on-line, a diferitelor categorii de beneficiari, la servicii furnizate exclusiv de administrația publică locală, la nivelul Municipiului Alba Iulia.

OS2. Îmbunătățirea performanțelor la nivelul Municipiului Alba Iulia, prin dezvoltarea abilităților de furnizare și promovare a unor servicii publice de calitate, a 75 de persoane, angajați și aleși locali ce vor participa la 1 Curs de pregătire a personalului în vederea promovării serviciilor oferite de administrația publică locală.

În cadrul proiectului, se va implementa o platformă integrată (portal web, aplicație pentru dispozitive mobile) pentru servicii electronice, care va asigura accesul online la serviciile publice gestionate de Municipiul Alba Iulia și va furniza digital fluxurile de lucru de bază din cadrul instituției, care implică tradițional prezența fizică a celui interesat la sediul instituției. Soluția acoperă funcționalitățile oferite în mod normal de o activitate la ghișeu, de exemplu: informare/asistență, formulare, primire solicitări și eliberare documente cu valoare juridică.

Utilizatorul final nu este dependent de o anumită tehnologie pentru a accesa serviciile, portalul include servicii web utilizabile de pe calculatoare personale și aplicație mobilă (Android, iOS) utilizabilă de pe tablete și telefoane mobile. În mod specific, se vor dezvolta servicii on-line pentru functionalități oferite în prezent de o activitate la ghișeu (exemplu: eliberarea autorizației speciale de acces a vehiculelor de transport mărfuri pe raza Municipiului Alba Iulia, eliberarea acordului de funcționare pentru comercializarea produselor și serviciilor de piață și a autorizației pentru defășurarea activității de alimentație publică/activități recreative și distractive, informări privind disponibilitatea locurilor de parcare, prelungirea abonamentelor de parcare etc.).

Soluțiile vor permite: depunerea de acte necesare și eliberare documente în format electronic, de tipul avize, autorizații, abonamente; plată electronică cu/fără autentificare; notificări automate trimise cetățenilor înregistrați, cu privire la serviciile de care beneficiază; programări/rezervări.

Proiectul ”ALBA IULIA – ADMINISTRAȚIE PUBLICĂ DIGITALĂ”, cod MySmis 126492, este derulat de către Municipiul Alba Iulia. Perioada de implementare a proiectului este de 22 luni (28.12.2018-28.09.2020). Valoarea totală a proiectului este de 437,645.56 lei din care 408,892.65 lei reprezintă valoarea cofinanțării asigurate de Uniunea Europeană (98%) și 28.752,91 lei reprezintă contribuția Municipiului Alba Iulia (2%).

Distribuie Acum

13 februarie 2019

About Author

Ziarul Apulum


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Scrie-ne pe Messenger
Loading...