Actualitate, Stiri

ALBA: Bursa locurilor de muncă trece în mediul online

Persoanele aflate în căutarea unui loc de muncă din judeţul Alba vor avea acces la un sistem modern prin care îşi vor putea găsi mai uşor postul dorit, iar anagajtorilor le va fi mai uşor să identifice candidaţii care se potrivesc profilului dorit. Totul va fi posibil graţie unui proiect implementat în judeţele Alba, Hunedoara, Gorj şi Maramureş, prin care va fi creată o platformă informatică ce va facilita accesul şomerilor pe piaţa muncii.

AJOFM Hunedoara (regiunea Vest), AJOFM Alba (regiunea Centru), AJOFM Gorj (regiunea Sud-Vest Oltenia) și AJOFM Maramureș (regiunea Nord-Vest) vor beneficia de soluții informatice avansate, cuprinse într-o aplicație ce va permite realizarea în sfera online, a elementelor esențiale din cadrul procedurii de organizare a bursei locurilor de muncă.

Principalul beneficiu pe care îl aduce pe termen lung Bursa online, constă în disponibilitatea acestui serviciu ori de câte ori un angajator solicită forță de muncă, chiar dacă oferta de locuri de muncă nu este una generoasă. În acest fel platforma informatică pe care se bazează serviciul, vine atât în sprijinul angajatorului (care poate beneficia de forța de muncă solicitată într-un interval de timp scurt), cât și în sprijinul persoanei în căutarea unui loc de muncă care poate răspunde în orice moment unei solicitări de angajare.

Un alt important beneficiu rezultă din faptul că bursa online pune față în față angajator și solicitant, prin intermediul camerei web, ceea ce facilitează comunicarea dintre cele două părți, crește nivelul de cunoaștere reciprocă și este un suport în decizia de angajare. În acest fel sprijină creșterea compatibilității cu locul de muncă ofertat și cu angajatorul, ceea ce duce la o integrare durabilă pe piața muncii.

Principalele beneficii aduse de această platformă sunt:

  • —  Asigurarea unei permanente funcţionări a serviciului de mediere a muncii;
  • —  În mediul online orice angajator, din ţară sau din străinătate, îşi poate anunţă disponibilitatea de a angaja un anumit număr de persoane, care să dețină anumite calificări;
  • —  Angajatorul va găsi în aplicația noastră toate persoanele în căutarea unui loc de muncă înregistrate în baza de date a SPO şi va putea selecta pentru interviu viitorii angajaţi;
  • —  Interviul va elimina toate barierele impuse de clasicele CV-uri şi scrisori de intenţie, atât angajatorul cât şi solicitantul de loc de muncă, putând comunica liber.
  • —  Serviciul aduce un plus de valoare în recrutarea de personal asigurând o integrare pe piața muncii durabilă.
  • —  Va creşte capacitatea de mediere electronică a muncii, prin permanentizarea unui serviciu ce va acoperi toate zilele săptămânii şi orice interval orar.
  • —  Platforma informatică va fi un suport în creșterea absorţiei pe piața muncii a persoanelor cu dificultăți de integrare/reintegrare în muncă, pentru care participarea la Bursa organizată in procedură clasică, este greu de realizat (persoane cu handicap sau izolate geografic).
  • —  Serviciul va duce la creșterea integrării pe piața muncii a absolvenţilor, familiarizaţi cu utilizarea echipamentelor IT.
  • —  Va încuraja mobilitatea geografică prin posibilitatea oferită angajatorilor de a solicita forță de muncă calificată în alte județe decât în cele în care își are sediul administrativ.
  • —  Angajatorii din străinătate vor realiza mult mai facil selecția și recrutarea de forță de muncă.

Cum va funcţiona Bursa locurilor de muncă Online

  1. Alcătuirea unei baze de date cu toate persoanele în căutarea unui loc de muncăînregistrate la SPO. Fiecărei persoane în căutarea unui loc de muncă aflată în evidența AJOFM, îi va fi întocmit un profil profesional personal.
  2. Profilul profesional personal:Beneficiarul va completa un chestionar care va fi transferat ulterior în format electronic, constituind profilul profesional personal al persoanei în căutarea unui loc de muncă și totodata baza de filtrare în vederea invitării la interviurile online. Informațiile solicitate se vor limita la: vârstă, sex, localitate de domiciliu, studii, calificări dobândite, experiență profesională, vechime generală în muncă, vechime specifică în profesie. Nu vor fi inserate date de identificare (nume, adresă, cod numeric personal).
  3. Interconectarea bazelor de date. Portalul va conține opțiuni privind aria de căutare a forței de muncă. Angajatorul poate solicita forța de muncă în oricare dintre cele 4 județe partenere, putând opta pentru unul sau mai multe județe.
  4. Acces liber pentru toți angajatorii
  • Orice angajator, cu sediul administrativ în țară sau în străinătate, poate selecta forța de muncă necesara din județele care beneficiază de acest serviciu.
  • Este vizibil doar profilul profesional personal. Angajatorii au acces doar la informații specifice propriilor criterii de căutare. Nu vor fi accesibile profilele individuale ale persoanelor în căutarea unui loc de muncă ci doar o listă cu optiuni de căutare a persoanei ideale pentru postul disponibil (filtre de căutare).
  • Interviu individual. Angajatorul poate opta pentru interviul individual, realizând propriile programări – preferabil atunci când pune la dispoziție un număr restrâns de locuri de muncă.
  • Organizarea unei burse. Angajatorul poate opta pentru interviul organizat la sediul AJOFM, pentru care solicită convocarea unui număr mai mare de persoane în căutarea unui loc de muncă – preferabil atunci când angajatorul dispune de un număr mare de locuri de muncă vacante.
  1. Înștiințarea persoanei în căutarea unui loc de muncă. Dacă angajatorul optează pentru interviul individual, șomerul va fi contactat prinintermediul adresei de mail. Dacă angajatorul dispune de un număr mare de locuri de muncă vacante, evenimentul va fi organizat la sediul AJOFM, fiind utilizate posturile fixe pentru realizarea interviurilor. În această situație persoanele în căutarea unui loc de muncă vor fi contactate de consilierii AJOFM și invitate la o anumită dată.
  2. Selecția în vederea angajării. În urma interviului angajatorul va decide care sunt cele mai potrivite persoane pentru ocuparea posturilor vacante. Persoanele selectate vor fi înștiințate fie direct (în cazul interviurilor individuale), fie vor fi contactate ulterior (în cazul interviurilor de grup).

Proiectul este implementat în perioada 06.01.2014 – 05.07.2015, iar valoarea eligibilă a proiectului este de 7.894.926 lei.

Distribuie Acum

Comentarii

Comentarii

24 iulie 2014

About Author

Ziarul Apulum


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Scrie-ne pe Messenger
Loading...