În perioada 25-29 noiembrie a.c se desfășoară un stagiu național de instruire metodică pentru specialiștii din Serviciul Public de Ocupare (SPO) care furnizează servicii de consiliere și orientare în carieră. Activitatea de perfecționare face parte din proiectul ”Formare Profesională pentru Dezvoltarea Personalului SPO”, finanțat prin POSDRU 2007-2013, Axa prioritară 4 “Modernizarea serviciului public de ocupare” Domeniul Major de Intervenție 4.2. Proiectul este implementat în parteneriat de către Centrul Național de Formare Profesională a Personalului Propriu al ANOFM -CNFPPP Râșnov, Asociația CERESS Alba, SC Global Commercium Development SRL București și Adecco Formacion S.A. Madrid.
Stagiul de instruire va fi organizat la CNFPPP Râșnov și va reuni 22 de specialiști din structurile SPO, din județele Argeș, Bihor, Călărași, Hunedoara, Ilfov,Mehedinți, Botoșani, Constanța, Sibiu, Vrancea, Bistrița Năsăud, Sălaj, Brașov, Dâmbovița, Covasna, Tulcea, Bacău, Maramureș, Suceava.
Selecția celor 22 de specialiști are la bază rezultatele unei analize a nevoilor de formare profesională realizată pe un eșantion reprezentativ de 1270 de angajați din cadrul SPO Romania, analiză în cadrul căreia Asociația CERESS a avut un rol determinant.
În urma analizei s-a identificat deficitul de competențe profesionale, așa cum sunt acestea definite în Cadrul European al Calificărilor, document pe care trebuie să-l aplice și Romania în calitate ei de țară membră a Uniunii Europene.
Tematicile de instruire sunt ancorate în directivele și recomandările Comisiei Europene referitoare la învățarea pe tot parcusul vieții , concept din care face parte și consilierea și orientarea profesională.
În cadrul instruirii se va insista pe dezvoltarea nivelului de cunoștințe, deprinderi și abilități necesare alinierii serviciilor de consiliere la prevederile din Legea Educației Naționale nr.1 /2011, din ORDINUL Nr. 1804/4469 din 3 iulie 2012, privind aprobarea Metodologiei de utilizare a Instrumentelor Europass și YouthPass precum și a Metodologiei Cadru adoptate cu privire la serviciile de consiliere și orientare a carierei pe tot parcursul vieții adoptat de către Ministerul Muncii, Familiei, Protecției Sociale și Persoanelor Vârstnice.
Participanții vor exersa, pe bază de instrumente standardizate, realizarea unui profil de competențe profesionale al clienților, proiectarea planurilor individualizate de consiliere profesională, planificarea nominală a serviciilor de consiliere în funcție de nevoile clienților etc., domenii în care expertiza salariaților CERESS este recunoscută la nivel național.
Proiectul deține o componentă transnațională importantă prin parteneriatul cu ADECCO Formacion SA Madrid din Spania, partener care asigură transfer de bune practici în cadrul unor vizite de studiu care vor avea loc după finalizarea stagiilor de instruire metodică.
Planul de pregătire, suportul de curs și instrumentele de lucru pentru stagiul de instruire de la Râșnov au fost concepute de către sociologul Maria Ilea, cea care va fi și formatorul pentru prima serie
„Competențele de gestionare a carierei joacă un rol decisiv în responsabilizarea cetățenilor pentru a se implica în trasarea parcursului lor privind învățarea, formarea și integrarea, precum și a vieții profesionale. Iată de ce, instruirea metodică a specialiștilor SPO care furnizează servicii de consiliere și orientare în carieră devine o necesitate permanentă, deoarece ei sunt cei care trebuie să adapteze, să perfecționeze și să modernizeze procesele prin care este susținută ocuparea în muncă și evoluția profesională a clienților SPO”, susține Maria Ilea.
Lasă un răspuns