Actualitate

Trei şoferi ai firmei UBER au bătut un taximetrist. Află reacția oficială a celor de la UBER!

foto: rnews.ro

Confederaţia Operatorilor şi Transportatorilor Autorizaţi din România (C.O.T.A.R.) semnalează o situaţie inadmisibilă: prima altercaţie între şoferii UBER şi taximetrişti a avut loc în Bucureşti, ca urmare a vidului legislativ creat de politicienii incompetenţi şi corupţi. Trei şoferi ai firmei UBER au bătut un taximetrist, în faţa unui club din Bucureşti. Taximetristul a cerut ajutorul colegilor, care au ajuns la locul faptei să-l salveze pe cel atacat şi au sunat la serviciul unic de urgenţă 112. Şoferii UBER au fugit până la sosirea poliţiştilor şi a ambulanţei SMURD.

„Am ajuns la bătăi de stradă şi la anarhie, din cauza intereselor politicienilor are au blocat în ultimii ani modificarea Legii Taximetriei. Asistăm la începutul haosului în România, ca urmare a incompetenţei politicienilor din ultimii ani. Se ştie cine conduce firma UBER în România, se ştie că se face lobby, fără a exista o lege în acest sens în România, dar niciun politician nu doreşte să modifice legea, astfel încât să lase autorităţile să oprească pirateria. Ordonanţa de urgenţă promisă de ultimii trei miniştri ai Transporturilor nu s-a mai dat, iar pentru noi este foarte clar că nu există voinţă politică în acest sens. În campania electorală din 2016 am constatat că absolut toţi liderii politici au preluat această temă, de interes la momentul respectiv, apoi au abandonat subiectul. Deputaţii USR au promis că vor depune un proiect de lege, dar nu au mai spus nimic despre această iniţiativă, în ultimele trei luni”, explică Vasile Ştefănescu, preşedinte COTAR.

Deputaţii USR şi-au luat angajamentul, la începutul lunii octombrie 2017, că în 30 de zile vor veni cu un nou proiect lagislativ pentru Transporturi, dar nici până în ziua de astăzi nu au depus acel proiect pe care şi l-au asumat public, în Comisia pentru Transporturi din Camera Deputaţilor. Transporturile au rămas reglementate printr-o ordonanţă din anul 2011, iar noi înţelegem din această luptă a declaraţiilor, urmată de lipsa totală de acţiune, că parlamentarii au interesul să nu se modifice legislaţia Transporturilor, tocmai pentru a se păstra afacerile nelegale care funcţionează de mai mulţi ani, fără ca aceste afaceri să fie măcar deranjate de controale sau sancţiuni. Aceste fapte sunt posibile tocmai pentru că legislaţia a lăsat mai multe posibilităţi de interpretare în favoarea celor care nu vor să respecte legea.

De asemenea, considerăm corectă decizia PMB de a exclude taximetriştii neautorizaţi şi nelicenţiaţi, precum şi dispeceratele neautorizate. Nu înţelegem de ce mass-media a preluat declaraţii şi explicaţii neconforme cu adevărul, exact de la persoanele care au interesul să susţină afacerile desfăşurate în ilegalitate.

Aplicaţiile se vor putea folosi în continuare, dar oricine va dori să facă această formă de business va trebui să respecte legea, adică să se autorizeze ca oricare alt dispecerat şi, pe cale de consecinţă, să respecte legislaţia din România. Dispecerizarea este prevăzută în lege. S-a scris faptul că Primarul General al Capitalei a propus o nouă modificare prin care serviciile de dispecerat să devină obligatorii pentru toate taxiurile transportatorilor autorizaţi de Autoritatea de Autorizare a Primăriei Municipiului Bucureşti, prevedere care afectează toate aplicaţiile gen Uber, care nu sunt dispecerate. Faţă de această afirmaţie, dorim să facem trimitere atât la Hotărârea nr. 178/2005 a CGMB, care a fost modificată, cât şi la Legea nr. 38/2003 privind transportul în regim de taxi şi în regim de închiriere – acte normative care prevedeau deja obligaţia transportatorilor taxi de a fi arondaţi unui dispecerat autorizat. Ca atare, şi până la modificarea intervenită urmare a deciziei CGMB, transportatorii autorizaţi, pentru a putea deţine o autorizaţie de transport persoane în regim de taxi trebuiau să fie arondaţi unui dispecerat autorizat, nefiind permisă utilizarea aplicaţiilor de tip Clever Taxi, Star Taxi, Uber , Taxify si Bla Bla Car, acestea fiind în afara legii.

COTAR cere măsuri de urgenţă şi va continua protestele, în perioada următoare, pentru eliminarea din lege a sintagmei ‘în mod repetat’, cea care din 2015 face imposibilă intervenţia organelor competente pentru amendarea şi eliminarea de pe piaţă a celor care fac piraterie în transporturile rutiere de persoane, pentru respectarea hotărârii Curţii Europene de Justiţie, hotărâre care spune foarte clar că aceste aplicaţii gen UBER sunt de fapt firme de transport, intermediază comanda dintre un potenţial client şi… ‘şofer’ sau taximetrist.

Biroul de Presă COTAR

CONFEDERAŢIA OPERATORILOR şi TRANSPORTATORILOR AUTORIZAŢI din ROMÂNIA (C.O.T.A.R.), cu sediul în Bucureşti, str. George Enescu, nr. 27-29, sector 1, reprezentativă la nivel naţional, conform Legii nr. 62/2011 şi a Sentinţei Civile nr. 23 FED/16.11.2013, Sentinţă Civilă nr. 2 REP/16.01.2017 pronunţată de Tribunalul Bucureşti, pe sectorul de activitate ‘transporturi rutiere’, ‘şcoli de conducere auto’ având ca membri federaţii şi asociaţii din rândul transportatorilor de persoane, transportatorilor în regim de taxi şi închiriere, şcolilor de conducători auto.

Ca urmare a anunţului COTAR conform căruia trei parteneri UBER ar fi atacat un şofer de taxi în Bucureşti, vă înştiinţăƒm că informaţia nu se confirmă şi vă transmitem mai jos următoarea declaraţie:

Informaţia nu este adevărată. Am făcut verificări şi cele trei numere de înmatriculare care apar în înregistrarea video nu se află în baza noastră de date cu şoferi parteneri. Întotdeauna vom condamna ferm orice formă de violenţムşi credem că Bucureştiul are nevoie şi de servicii de taxi şi de soluţii alternative de transport, precum UBER” – oficialii Uber România.

Am revenit cu noi detalii legate de incidentul din Bucureşti în care ar fi fost implicaţi parteneri UBER şi vă transmitem mai jos următoarea
Declaraţie:

Vă informăm că, între timp, autorităţile au venit către Uber cu o solicitare oficială de informaţii privind trei numere de înmatriculare asociate incidentului, diferite de cele care apar în video. Confirmăm că două dintre cele trei numere din solicitarea poliţiei se află în baza noastră de date şi colaborăm cu autorităţile pentru a ajuta la elucidarea cazului. Pănă la clarificarea situaţiei, cei doi parteneri au fost dezactivaţi. Pe de altă parte, avem suficiente motive să credem că a fost vorba despre o provocare. Uber condamnă ferm orice formă de violenţăƒ, indiferent împotriva cui este îndreptată.” — oficialii Uber România.

20 ianuarie 2018

About Author

Marius Paul


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Scrie-ne pe Messenger
Loading...