Stirea Zilei
Stirea Zilei , alba iulia

 

Lucrurile au scăpat, din nou de sub control în transportul public de persoane din județul Alba.

Rutele cu probleme sunt:

Ruta – SEBES – Alba iulia 

Sebes – Sasciori -Sugag

ALBA IULIA –  Zlatna – Abrud – Campeni

 

Mai bine de  jumătate din transportul public local și interurban a ajuns să fie efectuat de “rechini”, care prin activitatea lor ilicită, însă foarte bine organizată, au ajuns să sufoce firmele autorizate în domeniu.

Transportatorii spun că lucrurile nu mai pot continua în acest mod, și trebuie luate măsuri urgente de către toate autoritățile cu atribuții de reglementare în domeniu.

Numai pe ruta Sebes – Alba iulia circulă nestingherite zeci de mașini care transportă zilnic sute de persoane. Iar pe rutele Alba Iulia – Zlatna – Abrud – Câmpeni, și pe ruta Arieșeni rechini ai ajuns sa practice  transport de persoane fara nici o autorizatie. Nu e vorba aici de șoferi care iau la ocazie oameni de la marginea drumului, între două autobuze sau două stații de taxi, ci de persoane care fac zilnic curse regulate, “pescuind” călătorii inclusiv din stațiile transportatorilor autorizați,  inclusiv cu microbuze neautorizate cu o capacitate sub 16 locuri.

Pe lângă faptul că se supun un riscuri majore apelând la serviciile celor care efectuează transport ilicit de persoane, cunoscuți de mai toată lumea sub denumirea de “rechini”, cetățenii  alimentează inconștient în acest mod o imensă fraudă și evaziune fiscală care se produce zilnic, chiar sub nasul autorităților.

Un calcul sumar arată că, dacă pentru un drum de la Alba Iulia la Câmpeni , un om plătește unui “rechin” tot atât cât costul unui bilet de autobuz, adică 16 lei, la o cursă dus-întors cu patru persoane în mașină, acesta încasează la negru  120  de lei. Înmulțit cu un număr de minimum cinci drumuri pe care le fac lejer într-o zi, evazioniștii din transport încasează numai pe o mașină 600 de lei bani la negru.

Reprezentanții  firmelor  autorizate de transport din județ ne-au  spus că, din estimările de piață efectuate, jumătate din volumul de transport de persoane pe rutele menționate  se face în afara legii. Deși astfel de sesizări au mai existat de-a lungul timpului, paradoxal cei care au avut de suferit au fost tot transportatorii legali, Controalele instituțiilor abilitate s-au îndreptat tot către ei, de parcă “rechinii” nici nu ar fi existat. Pierderile firmelor autorizate depășesc în acest moment 70%.

“Rechineala” pe față care se desfăşoară la lumina zilei pe ruta ce leagă municipiul reședință de județ și zona Munților Apuseni impune de urgență măsuri clare și precise din partea tuturor autorităților cu abilități de control în domeniu.

Conform reglementărilor în vigoare, persoanele care practică activitatea de transport ilicit, neautorizat, de persoane, inclusiv de mărfuri, pe drumurile publice încalcă dispozițiile legale cuprinse în Legea taximetriei nr. 38/2013 și a ale OUG nr. 34/2010 privind unele măsuri pentru întărirea controlului în scopul combaterii transportului ilicit.

Dragi prieteni, pentru ca am fost nominalizata la Gala Nationala a Excelentei in Asistenta Sociala categoria “ Asistentul social din domeniul persoanelor varstnice si ingrijirii la domiciliu”, am nevoie de cat mai multe voturi pentru a ajunge in etapa de jurizare.
Cu un simplu vot, ma puteti ajuta, votand zilnic GOTIA RAMONA in perioada 20-27 februarie 2017 pe urmatorul link: http://poll.cnasr.ro/poll/7. Puteti da share prietenilor. Multumesc.

banner_web_2017

Consiliul Județean Alba a organizat joi,  16 februarie 2017, în parteneriat cu Direcția de Sănătate Publică Alba (DSP), o ședință de lucru dedicată analizării modului de aplicare a politicilor sociale în domeniul protecției copilului, familiei, persoanelor vârstnice, persoanelor cu dizabilități, precum și a altor persoane, grupuri sau comunități aflate în nevoie socială.

La întâlnire au participat peste 60 de persoane, atât asistenți sociali de la primăriile din județ cât și reprezentanți ai instituțiilor și organizațiilor ce activează în acest domeniu de activitate. Temele abordate au vizat atât prezentarea și promovarea serviciilor sociale și comunitare, cât și abordări tehnice privind activitatea curentă a asistenților sociali ce funcționează la nivelul primăriilor din comune, orașe și municipii, cu accent pe realizarea și punerea în practică a planului anual de acţiune privind dezvoltarea serviciilor sociale.

În cadrul întâlnirii s-au accentuat și aspectele legate de prevenția cancerului, în special prin măsuri de vaccinare și depistare precoce.

Domeniul abordat este unul foarte comlex și este necesară o acțiune comună a tuturor instituțiilor și organizațiilor implicate în acest sector, pentru a ajuta familiile sau persoanele aflate în dificultate. În județ, la nivelul primăriilor, se întâlnesc diverse situații și noi, Consiliul Județean, acționăm tocmai în sensul creării unui cadru comun de acțiune, care să ușureze intervenția și să maximizeze rezultatele.” – a subliniat domnul Dumitru FULEA, Vicepreședinte al Consiliului Județean Alba, prezent la această întâlnire de lucru.

 

La ultimele trei intalniri de lucru, organizate in decurs de o saptamana de ADR Centru pentru lansarea finantarilor nerambursabile pentru IMM, prin Prioritatea de investitii 2.2 a Programului Operational Regional 2014-2020, au participat in total peste 150 de persoane, ceea ce ridica numarul total al celor interesati de aceasta sursa de finantare, disponibila la nivelul Regiunii Centru, la peste 300 de potentiali beneficiari. Sesiunile de lucru, organizate la sediile Consiliilor Judetene din Covasna, Harghita si Sibiu au permis expertilor ADR Centru sa prezinte oportunitatile de dezvoltare a mediului de afaceri local si regional, cu sprijinul a 23,90 milioane euro fondurile nerambursabile pentru dezvoltarea si modernizarea firmelor.

 

Participantii la evenimentul local de lansare a Prioritatii de investitii din fonduri europene nerambursabile au fost informati despre criteriile necesare pentru solicitarea a cel putin 200.000 euro si maximum 1 milion euro, echivalent in lei la cursul de schimb Inforeuro, pentru o firma in vederea realizarii unei investitii initiale in active corporale si necorporale, finantabile prin ajutor de stat regional. Proiectele se pot depune incepand cu data de 23.02.2017, ora 12.00, prin aplicatia electronica MySMIS, disponibila la adresa web http://www.fonduri-ue.ro/mysmis, depunerea de cereri fiind deschisa o perioada de 6 luni, respectiv pana in 23.08.2017, ora 12.00. Lista domeniilor de activitate eligibile pentru care se poate solicita finantare cuprinde atat IMM-uri care functioneaza in domeniul productiei si fabricatiei de utilaje si articole etc, cat si din domeniul serviciilor, care pot fi servicii de asistenta medicala, de cazare, publicitate, arhitectura, centre fitness, baze sportive, cat si servicii de reparare mobila, incaltaminte sau altele. Lista completa a codurilor CAENce pot solicita finantare se poate regasi in Anexa 2 a Ghidului specific al Prioritatii 2.2.

 

  ”Practic, in fiecare judet am beneficiat de sprijinul autoritatilor administratiei publice locale, deoarece fiecare unitate administrativ teritoriala are capacitati de dezvoltare oarecum diferite fata de vecinii sai. In sectoarele serviciilor si industriei, la nivel local, se regaseste o pondere semnificativa a intreprinderilor mici si microintreprinderilor, peste 90% din numarul de firme la nivelul fiecarei ramuri fiind reprezentat de astfel de intreprinderi. In plus, turismul beneficiaza de un potential important, in toate judetele vizate de caravana noastra de informare. Din aceste motive, la nivelul fiecarui judet, am acordat o foarte mare atentie dezvoltarii si sprijinirii mediului local de afaceri, prin incurajarea infiintarii de clustere, asociatii profesionale si patronale. Prin toate mijloacele sustinem initiativa privata si acordam o mare importanta atragerii de fonduri europene. Astfel, in cadrul fiecarei intalniri cu mediul de afaceri local am prezentat si serviciile de sprijin pentru dezvoltarea afacerilor si inovare oferite de reteaua Enterprise Europe Network, precum si alte programe si posibilitati de finantare pentru IMM-uri, deoarece aceste aspecte fac parte din activitatea de ansamblu a Agentiei”, a precizat, dupa aceasta suita de seminarii regionale, domnul Simion Cretu, director general ADR Centru.

 

In cadrul seminariilor de informare si lansare a Prioritatii de Investitii pentru IMM, prin POR 2014-2020, au fost deschise de reprezentantii gazdelor, la Sfantu Gheorghe, de domnul Henning László-János, vicepresedintele CJ Covasna, la Miercurea Ciuc, de domnul Csaba Borboly, presedintele CJ Harghita, iar la Sibiu, de domnii Marcel Constantin Luca si Helmut-Wiegand Fleischer, vicepresedintii CJ Sibiu. In cadrul intalnirilor s-a discutat si despre cofinantarea diferita a proiectelor, in functie de tipul de societate si de tipul de investitie realizata/ajutor acordat. Mai exact, schema de finantare nerambursabila este constituita din doua categorii de ajutor de stat acordat, respectiv ajutor de stat regional si ajutor de minimis. Diferentierea dintre cele 2 categorii este realizata prin tipul de investitie/cheltuiala care se realizeaza prin proiect. Astfel un proiect va avea in mod obligatoriu cheltuieli de investitii in active corporale (construire, extindere, dotare spatii de productie/ servicii), care se vor finanta prin ajutor de stat regional si la care solicitantul va asigura o cofinantare de minim 30% din valoarea lor, daca este microintreprindere sau intreprindere mica, respectiv minim 40% daca este intreprindere mijlocie. Pentru cheltuielile ce se incadreaza in ajutor de minimis (certificare, internationalizare), cofinantarea solicitantului va trebui sa fie de minim 10%, indiferent de ce tip de firma este.

 

  ”Noi am raspuns si raspundem permanent initiativelor administratiei publice locale si apreciem foarte mult faptul ca astfel este sustinuta dezvoltarea mediului de afaceri. Consideram ca acest gen de evenimente sunt importante pentru sprijinirea dezvoltarii fiecarui judet din regiunea noastra. In decursul timpului am analizat cu atentie principalele resurse ale judetelor din Regiune, precum si oportunitatile de dezvoltare. In aceste judete industria lemnului, industria textila si a confectiilor sunt activitati care au atins aici un inalt nivel de competitivitate, iar din urma vin industriile creative si sectorul IT, in plina expansiune la Sibiu. De fapt, forta firmelor din fiecare judet creste si datorita activitatii clusterelor si asociatiilor patronale, care s-au dovedit a fi interesate de prezentarile noastre despre oportunitatile de finantare pentru intreg mediul de afaceri local. Actiunile pe care le intreprindem vor asigura cresterea volumului investitiilor pentru firmele locale, fie ca vorbim de microintreprinderi, fie de IMM, si vor imbunatati nu doar climatul economic ci si calitatea vietii locuitorilor Regiunii Centru”, a mai declarat domnul Simion Cretu, director general ADR Centru.

 

Fondurile alocate sunt disponibile prin Axa prioritara 2 – Imbunatatirea competitivitatii intreprinderilor mici si mijlocii, Prioritatea de investitii 2.2 – Sprijinirea crearii si extinderea capacitatilor avansate de productie si dezvoltarea serviciilor pentru imbunatatirea competitivitatii economice prin cresterea productivitatii muncii in IMM-uri. Acest apel de proiecte este unul competitiv, cu depunere la termen. In functie de gradul de acoperire a bugetului alocat apelului, depunerea proiectelor poate fi suspendata, insa nu mai devreme de primele 2 luni ale apelului. In cadrul acestui apel, proiectele respinse in cadrul etapei de verificare a conformitatii administrative si eligibilitatii pot fi redepuse, cu conditia respectarii termenului limita de depunere a cererilor de finantare ori a conditiilor de inchidere a apelului. Toate prezentarile sustinute pot fi descarcate de pe pagina de Internet coordonata de ADR Centru, www.regio-adrcentru.ro, sectiunea Comunicare/Prezentari si materiale evenimente.

 

La sediul ADR Centru, str. Decebal, nr. 12, Alba Iulia, e-mail:inforegio@adrcentru.ro, functioneaza un birou de informare, unde solicitantii pot fi asistati, in mod gratuit, in clarificarea unor aspecte legate de completarea si pregatirea cererii de finantare. Mai multe detalii despre aceasta schema de finantare gasiti pe adresa www.regio-adrcentru.ro, sectiunea Prezentare program, Axa2, PI 2.2.

Patru medalii pentru sahistii albaiulieni la Campionatele Nationale de junioriStatiunea bihoreana Baile Felix a fost in perioada 1-12 februarie gazda Campionatelor Nationale de juniori, competitie care a reunit la start aproape 600 de sahisti de la cele mai puternice cluburi din tara. Printre participanti s-au aflat si 9 sahisti albaiulieni, in frunte cu maestrul international Mihnea Costachi, acesta insa participand doar la probele rapide ale competitiei, deoarece la inceputul lunii a jucat in Openul International de Seniori al Bulgarie, clasandu-se pe un excelent loc 4. Din pacate, datorita lipsei oricarui sprijin financiar, sahistii albaiulieni fie au reprezentat alte cluburi din tara, ceea ce face ca medaliile obtinute sa intre in palmaresul unor cluburi din alte judete, fie au facut deplasarea la competitie pe cheltuiala proprie.Cele mai bune rezultate au fost obtinute de Mihnea Costachi (Politehnica Iasi), medalie de aur in proba de blitz si medalie de argint in proba de sah rapid la categoria juniori sub 18 ani, si Adrian Secheres (CS Universitatea de Vest Timisoara), medalie de aur in proba de sah rapid, medalie de bronz in proba de rezolvari de probleme si locul 4 in proba de sah clasic. Evolutii bune au avut si reprezentantii CSU Alba Iulia, George Ileana clasandu-se pe locul 4 in proba de blitz, locul 7 in proba de sah rapid si locul 8 in proba de sah clasic, in timp ce Radu Tampea s-a clasat pe locul 5 in proba de sah rapid, locul 6 in proba de sah clasic si locul 8 in proba de blitz. Sub posibilitatile sale a evoluat Iustin Ciorgovean (CS Universitatea de Vest Timisoara) clasat pe acelasi loc 10 in probele de sah clasic, sah rapid si blitz.De remarcat si debutul intr-o campionat national a patru copii albaiulieni care studiaza sahul din 2015 in grupele de incepatori ale Clubului Municipal de Sah Alba Iulia sub indrumarea maestrului FIDE Marius Ceteras. Dintre acestia Alexandru Simina (6 ani) a obtinut un foarte bun loc 8 din 52 de participanti la categoria copii sub 8 ani in proba de dezlegari (rezolvari de probleme), dar si Anamaria Calina Furdui (6 ani), Andrei Simina (7 ani) si Gheorghe Plesa (8 ani) s-au descurcat bine la debutul lornational si au potential pentru a accede in loturile nationale de juniori anul viitor. Iubitorii sahului albaiulian ii pot vedea jucand pe acesti juniori sambata incepand cu orele 15 la Alba Mall, acolo unde maestrul international Mihnea Costachi va oferi un simultan de sah. Pe durata evenimentului urmeaza a fi amenajata si o zona in care iubitorii jocului de sah vor putea juca partide amicale.

Curtea de Apel Alba iulia a anulat pedeapsa de 3 ani de închisoare cu executare a fostului secretar general al Consiliului Judeţean Hunedoara. Acesta fusese condamnat pentru abuz în serviciu şi a contestat pedeapsa în baza hotărârii CCR referitoare la articolul din Codul Penal .

E pentru prima dată în istorie, cand o sentință pentru condamnarea abuzului în serviciu a fost anulată în baza deciziei Curții Constituționale a României (CCR) chiar dacă legea nu a fost modificată la zi în termenul legal de 45 de zile. Decizia a fost dată de Curtea de Apel Alba Iulia și e definitivă. Astfel, a fost dezincriminat și de facto abuzul în serviciu, ceea ce va crea un precedent în toate procesele.

Guvernul Grindeanu a dat OUG 13 de modificare a Codului Penal care punea un prag de 45.000 de EURO pentru incriminarea abuzului în serviciu, dar totul este în aer după protestele masive care au dus la adoptarea OUG 14 care anulează OUG 13. Totuși… deși nu e încă pus Codul Penal în acord cu decizia CCR, judecătorii aplică decizia Curții care e în viagoare așa cum s-a întâmplat și în cazul de mai sus.

”Solutia pe scurt: DECIDE Admite contestaţia formulată de condamnatul Dan Daniel împotriva încheierii penale nr.154/16.11.2016 pronunţată de Tribunalul Hunedoara în dosarul nr.4754/97/2016, pe care o desfiinţează în totalitate şi, procedând la soluţionarea cauzei: În baza art.595 alin.1 C.proc.pen. rap.la art.4 teza a II-a C.pen. constată dezincriminată fapta prevăzută de art.297 alin.1 C.pen. rap.la art.13 ind.2 din Legea nr.78/2000 pentru care a fostcondamnat contestatorul în dosarul nr.3230/97/2015 prin sentinţa penală nr.133/21.10.2015 pronunţată de Tribunalul Hunedoara, definitivă prin decizia penală nr.338/5.04.2016 pronunţată de Curtea de Apel Alba Iulia şi în consecinţă: Dispune încetarea executării pedepsei de 3 ani închisoare, a pedepsei complementare a interzicerii exercitării pe 2 ani a drepturilor de a fi ales în autorităţile publice sau în orice alte func?ii publice ?i de a ocupa o funcţie care implică exerci?iulautorită?ii de stat, prevăzută de art.66 alin.1 lit. a, b, art. 66 al.2 C. pen. şi a pedepsei accesorii a interzicerii exercitării drepturilor prevăzute de art.66 alin.1 lit.a, b, C. pen., aplicate prin sentinţa penală nr.133/21.10.2015 pronunţată de Tribunalul Hunedoara, definitivă prin decizia penală nr.338/5.04.2016 pronunţată de Curtea de Apel Alba Iulia. În baza art.275 alin.3 C.proc.pen. cheltuielile judiciare avansate de stat rămân în sarcina acestuia. Definitivă. Pronunţată în şedinţă publică azi, 9.02.2017.Document: Hotarâre 20/2017 09.02.2017”

Totul a plecat de la decizia CCR care cerea modificarea definiției abuzului în serviciu, iar fostul guvern Dacian Cioloș nu a făcut acest lucru.“

Dispoziţiile din legile şi ordonanţele constatate neconstituţionale îşi încetează efectele juridice la 45 de zile de la publicarea deciziei”, dacă legiuitorul nu le modifică. De la decizia CCR din 15 iunie 2016, Guvernul Cioloş nu a reglementat abuzul în serviciu declarat contrar Comisiei de la Veneţia.

Dosarele de abuz în serviciu pot fi închise pe temeiul “fapta nu e prevăzută de legea penală”, Curtea de Apel Alba Iulia a pronunţat o decizie istorică recunoscând că infracţiunea de abuz în serviciu prevăzuta şi pedepsita de art. 297 Cod penal a fost dezincriminată.

 

Antrenorul Minţii: “Ne place să credem că iubirea are preţ. Ea nu e de pe această Planetă”Chiar dacă trăim într-o lume profund comercială, unde totul se vinde şi se cumpără, iubirea a rămas printre foarte puţinele lucruri care nu costă bani. În opinia psihologului Alexandru Pleşea, cunoscut opiniei publice drept “AntrenorulMinţii”, iubirea vine din adâncul ființei umane, nu este o reacţie la o situaţie exterioară, ci un răspuns la cele mai profunde întrebări despre viaţă.  “Pseudo-iubirea, care vine dintr-oreacţie instinctuală, animalică, din interes sau din atracţie pur fizică, este doar un răspunsal   corpului,   nu   al   sufletului.   Iubirea   adevărată   este   necondiţionată,   acceptă   orice   se întâmplă, cu calm, cu pace, nu se identifică cu nimic banal din această lume şi vine dintr-o fuziune divină a sufletului, cu inima şi mintea. Este clar pentru oricine care a iubit din tot sufletul, cel puţin o dată în viaţă, că dragostea nu este un lucru pământean, ci este poate singura   rămâşită   care   ne   conectează   cu   divinul,   cu   eternitatea”,   afirmă   psihologulAlexandru Pleşea. Specialistul   crede   că  dragostea   primită   susține   moralul,   ridică   entuziasmul   și energia, aduce încredere individuală, pornește motoarele voinței și ambiției și dezvoltăvirtuți   ca  răbdarea,   toleranța, încrederea,  acceptarea,   empatia,   compasiunea   etc.  “Din nefericire, în ziua de azi, cel iubit are rare momente în care realizează toate acestea. El nu poate observa mai des iubirea care vine spre el, din cauza programărilor mentale pe carele are. Şi anume, observațiile, judecata, opiniile, părerile pe care mintea lui le generează,fără ca acesta să vrea. Când cel iubit oprește ceasul, pune cap la cap ce simte și ce observă în raport cu persoana care îi declară dragostea, el va putea atinge stări superioare de existență, ca beatitudinea, fericirea, împlinirea. Aceste stări pot fi trăite în întregime,dacă cel iubit are puterea să renunțe pentru câteva clipe la părerile și judecățile existente în mintea sa. Părerile, opiniile, judecățile sunt mecanisme de a „vedea” lucrurile din relație,în raport cu experiența și conjunctura vieții. Acestea sunt reacții, nu răspunsuri. Ele apar în mintea celui iubit ca îndoieli, dileme, condiții, urmări, capricii, și nu îl pot lăsa pe acesta.  Claritate. Încredere. Îndrăzneală simtă cu adevărat ce primește. Tot ce putem face cu iubirea, pe care o primim de Sfântul Valentin sau în oricare altă zi, este să nu o studiem, să nu încercăm să o înţelegem, ci pur şi simplu să o acceptăm, să o experimentăm şi să fim recunoscători pentru acest cadou minunat pe care l-am primit de la Creatorul nostru”, conchide Antrenorul Minţii. Alexandru   Pleşea,   cunoscut   opiniei   publice   drept   Antrenorul   Minţii,   este psihoterapeut şi hipnoterapeut şi trainer în programare neuro-lingvistică. A studiat natura minţii   umane   în   trei   sisteme   educaţionale   diferite   –   Statele   Unite   ale  Americii,   MareaBritanie şi România şi de peste 10 ani organizează cursuri şi traininguri în România, cuscopul   de   a-i   face   pe   oameni   să   afle   ce   posibilități   au   când   își   folosesc   resursele intelectuale și să arate abilitățile pe care mintea noastră încă le are latente.

Săptămâna trecută, viceliderul grupului parlamentar al PNL din Camera Deputaților, Florin Roman, anunța că liberalii vor sesiza Curtea de Conturi în cazul în care nu se va pune în funcțiune sistemul de vot electronic la Camera Deputaților.

 

Votul electronic va fi reintrodus în şedinţele Camerei Deputaţilor; în plenul de marţi vor avea loc opt sesiuni de vot electronic pentru acomodarea noilor deputaţi şi pentru test, a anunţat, luni, secretarul Camerei Ioana Bran.

 

„Mâine (marţi – n.r.) în cadrul plenului Camerei se vor desfăşura 8 sesiuni de vot electronic pentru acomodare şi test şi votul final va fi electronic”, a precizat Bran, după Biroul permanent al forului legislativ .

Biroul permanent al Camerei Deputaţilor a aprobat un memorandum intern al secretarului general. Potrivit memorandumului, vor fi informaţi prin sms toţi deputaţii cu privire la obligativitatea folosirii cardului de vot pe durata şedinţei de vot final a Camerei din data de 14 februarie. Salariaţii Secretariatului General al Camerei vor asigura permanent asistenţă de specialitate pe durata desfăşurării şedinţei de vot electronic. Pe durata celor opt sesiuni de vot de acomodare şi pe durata votului final se va utiliza un interval de 15 secunde pentru perioada alocată exprimării votului electronic, se mai arată memorandum.

 

Fii la curent cu cele mai noi anunturi negociate.

Urmărește negociat.ro pe Facebook