Stirea Zilei
Stirea Zilei , alba iulia

primaria_alba_10566300În cadrul proiectului „Măsuri Integrate de Combatere a Excluziunii Sociale în comunitățile marginalizate din Municipiul Alba Iulia – MICESA“, Fundația Națională a Tinerilor Manageri – FNTM organizează o conferință de motivare a persoanelor interesate de începerea unui proces de educație antreprenorială și de demararea unei afaceri, oferă consultanță personalizată, acces la programe de formare ANC de Inițiere în Competenţe antreprenoriale și la Programe e-Learning de management și antreprenoriat și oferă  subvenții pentru 5 dintre cele 15 planuri de afacere selectate prin concurs la nivelul proiectului.

„Măsuri Integrate de Combatere a Excluziunii Sociale în comunitățile marginalizate din Municipiul Alba Iulia – MICESA“ este un proiect complex ce vine în sprijinul comunităților marginalizate din Alba Iulia prin măsuri ce au ca scop incluziunea socială și reducerea sărăciei. Proiectul este derulat de Municipiul Alba Iulia în parteneriat cu DAD EXPERTISE SRL, Agenția Județeană pentru Ocuparea Forței de Muncă Alba, Colegiul Tehnic Dorin Pavel Alba Iulia, Fundația Națională a Tinerilor Manageri – FNTM,  Fundația PAEM ALBA și Filiala de Cruce Roșie a județului Alba, în perioada septembrie 2017 – septembrie 2020.

Activităţile MICESA se derulează în Alba Iulia și vizează 600 de persoane din trei comunităţi marginalizate (non-romă): „Chicago“ (2 blocuri de pe strada Gladiolelor, cu 130 de apartamente),Goldiş (trei blocuri de pe strada V. Goldiş, nr.12, 14 și 16,  cu 201 apartamente locuite) și „Pâclişa”(910 persoane potrivit actelor colectate de experții proiectului, în faza de cercetare).

Serviciile furnizate de parteneri în cadrul proiectului sunt integrate și vor avea ca scop creşterea accesului la educaţie, servicii medicale şi sociale, piaţa muncii, asistenţă juridică pentru reglementarea actelor, îmbunătăţirea condiţiilor de locuit, respectiv susţinerea antreprenoriatului.

Alături de Fundația PAEM ALBA și DAD EXPERTISE SRL, FNTM acționează în componenta de antreprenoriat, pentru dezvoltarea abilităților și cunoștințelor grupului țintă, promovând educația și inițiativele antreprenoriale.

Componenta de antreprenoriat

FNTM organizează în perioada aprilie – mai 2018, la Alba Iulia, o conferință de informare și motivare pentru 150 de persoane interesate de educație antreprenorială și de demararea unei afaceri.

Conferința de motivare va cuprinde prezentări, povești de succes și filme motivaționale, studii de caz și sesiuni interactive de discuții între experți-traineri și participanți, fiind abordate teme de interes cu accent pe dezvoltare locală, management si cultură antreprenorială.

De asemenea, FNTM va oferi acces la programe de formare Inițiere în Competenţe antreprenoriale, acreditate ANC – Autoritatea Națională pentru Calificări, pentru 40 de beneficiari selectați în proiect.

Vor fi organizate două programe de formare, structurate pe 5 zile fiecare, dintre care 4 zile de instruire (18 ore de teorie, 6 ore de practică) și o zi de evaluare. Fiecare program de formare este susținut de câte 2 traineri care transmit cunoștințele teoretice și oferă sprijin cursanților în realizarea planurilor de afacere din componenta practică a cursurilor.

Cele 2 programe de formare ANC, se vor organiza în perioada mai – august 2018, la momente diferite de timp, pentru a permite grupului țintă interesat să aleagă perioada de participare, în funcție de disponibilitate.

Pentru aprofundarea cunoștințelor și inițierea și demararea unei afaceri, invităm persoanele care au participat la programul de formare ANC Inițiere în Competenţe antreprenoriale dar și alți doritori să se înscrie la Programele e-Learning de antreprenoriat și management realizate de FNTM, care se vor studia în perioada mai – noiembrie 2018.

La alegere, beneficiarii selectați vor avea acces și la unul din cele două programe e-Learning de educație antreprenoriala - “Antreprenor” sau “Întreprinzator în turism”, care se studiază pe platforma online edusa.ro pe o perioadă de maxim 6 luni și cuprind câte 6, respectiv 5 module de curs.

Programul de educatie „Antreprenor” conține cursurile:

• Firma și mediul economic

• Antreprenoriat și inovare

• Managementul afacerii

• Finanțele și contabilitatea afacerii

• Marketingul afacerii

• Comunicare și negociere

• Plan de afacere
Programul de educație „Întreprinzator în turism” conține cursurile:

• Management turistic

• Marketing și promovare

• IT&C

• Management financiar

• Plan de afacere – Cerere de finanțare

Participanții la cursurile de antreprenoriat vor primi diplome de absolvire, acreditate ANC, pentru cursul de Inițiere în Competențe antreprenoriale, respectiv diplome de absolvire a Programului e-Learning ales, sub egida FNTM și a partenerilor.

De asemenea, prin proiect, partenerii noștri DAD EXPERTISE SRL (0358/401375) și Fundația PAEM ALBA  (0358/401303) oferă acces la umătoarele cursuri de specialitate:

• măcelar

• îngrijitor bătrâni la domiciliu

• bucătar

• lucrător în comerț

• agent de curățenie

• agent de securitate

• tâmplar universal

• lucrător finisor pentru construcții

• operator mașini unelte cu comandă numerică

• croitor îmbrăcăminte

Prin proiect, persoanele interesate din grupul țintă pot participa și la sesiuni de consultanță sau consiliere, oferite de FNTM, Fundația PAEM Alba și DAD EXPERTISE SRL, în vederea dezvoltării unei idei de afaceri, elaborării unui plan de afaceri și a unei strategii de dezvoltare și a inițierii și demarării unui business.

În urma participării la programul de formare ANC Inițiere în Competențe antrprenoriale și la sesiunile de consultanță/ consiliere, persoanele interesate se pot înscrie la concursul de planuri de afaceri, în vederea obținerii unei finanțări de 25.000 euro pentru dezvoltarea unei activități independente.

FNTM, Fundația PAEM Alba și DAD EXPERTISE SRL vor oferi subvenții pentru 15 planuri de afaceri viabile selectate prin concurs la nivelul proiectului și vor monitoriza demararea și buna derulare a acestor start-up-uri. Concursul se va desfășura în prioada noiembrie 2018 – februarie 2020, în baza unei metodologii de participare și selecție anunțată ulterior.

Astfel se vor înființa 15 structuri economice, ai căror beneficiari vor fi persoane aflate în risc de sărăcie și excluziune socială din comunitățile amintite mai sus.

Înscrieri în componenta de Antreprenoriat

Persoanele interesate de participarea la componenta de antreprenoriat a proiectului (conferință de motivare antreprenorială, cursuri ANC de Inițiere în Competențe antreprenoriale, Programe de educație e-Learning, sesiuni de consultanță/consiliere și concurs planuri de afaceri din cadrul proiectului) vor contacta consultantul antreprenorial FNTM din Alba-Iulia.

Contact consultant antreprenorial FNTM

Claudia Pilat

E-mail claudia.pilat@fntm.ro

Telefon 0745861220

Proiectul „Măsuri Integrate de Combatere a Excluziunii Sociale în comunitățile marginalizate din Municipiul Alba Iulia – MICESA“ este cofinanțat din Fondul Social European, prin Programul Operațional Capitalul Uman (POCU) 2014-2020.

proiect MICESA footer(1)

Vizual-CB-1Ajuns la ediția a V-a, Campionatul de Bine, organizat de singura platformă online din România unde donațiile sunt necomisionate – Bursa Binelui, a intrat în ultima etapă a competiției, Finala Plină de Bine, cu 44 de proiecte susținute de către 43 de organizații neguvernamentale.

Etapa decisivă a Campionatului de Bine se desfășoară pe parcursul a 5 săptămâni anul acesta: 16 ianuarie – 19 februarie 2018, iar din totalul de inițiative calificate, 2 proiecte din județul Alba participă în Finala Plină de Bine.

Peste 68 000 de euro au fost strânși din partea a 5 400 donatori distincți în cele 6 săptămâni de la debutul competiției.

În Finala Plină de Bine pentru fiecare proiect calificat organizațiile trebuie atragă o sumă cât mai mare de donații de la cât mai mulți donatori diferiți. La finalul Campionatului de Bine vor fi recompensate primele 3 proiecte în funcție de numărul donațiilor atrase și al numărului de donatori distincți. Premiile constau în dublarea sumei strânse pe toată perioada Campionatului, în limita a 5.000 Euro pentru fiecare proiect câștigător. În cadrul celor patru ediții anterioare, donaţiile au depăşit suma de 275.000 de Euro, valoarea totală a premiilor acordate câștigătorilor de către Bursa Binelui și BCR fiind de încă 60.000 Euro.

Prin Campionatului de Bine, Bursa Binelui încurajează organizațiile neguvernamentale să stabilească o relaţie constantă, pe termen lung, cu publicul larg, donaţiile individuale reprezentând în acest moment instrumentul de fundraising social cu cel mai mare potenţial de creştere în România.

Proiectele finaliste

https://www.bursabinelui.ro/BursaBinelui/Proiecte/GAZDE-BUNE-IN-CASE-BATRANE—program-de-dezvoltare-locala-prin-patrimoniu-cultural

https://www.bursabinelui.ro/BursaBinelui/Proiecte/Terapie-complexa-si-integrata-destinata-copiilor-cu-deficiente-multiple

Campionatul de Bine este o competiție pentru strângerea de donații adresată ONG-urilor din România, urmărind să transforme organizațiile în fundraiseri, în vederea atragerii de donații.

Campionatul este găzduit, organizat și implementat de Bursa Binelui, unica platforma online de donații necomisionate, dezvoltată de către Banca Comercială Română, în parteneriat cu EuPlătesc.ro.

Bursa Binelui este singura platformă online care permite donațiile fără comisioane, încurajând astfel donatorii care vor să participe cu sume mici (5, 10 lei) pentru susținerea financiară a unei cauze. Suma minimă care poate fi donată este de 5 lei. Toată tranzacția este 100% securizată și nu se percepe niciun fel de comision.

Regulamentul competiției și mai multe detalii pe www.bursabinelui.ro.

26854868_1668866776507088_1716293516_o-800x445Biblioteca Județeană ,,Lucian Blaga” Alba, Academia Română – Filiala Timișoara şi Institutul de Studii Banatice ,,Titu Maiorescu” din Timișoara au semnat miercuri, 17 ianuarie 2018, un parteneriat instituțional prin care se urmărește colaborarea în vederea implementării de programe, proiecte și acțiuni culturale comune.

Parteneriatul va optimiza resursele logistice și organizatorice prin care să se inițieze la nivelul spațiului public, noi proiecte educaționale, științifice și culturale, îndeosebi cele care vor valorifica reperele proprii ale fiecărei instituții.

Noua colaborare va dezvolta astfel un spațiu comun de referință, prin care să facă vizibil și constructiv dialogul interinstituțional dar și aportul pe care îl poate aduce fiecare în dezvoltarea intelectuală și culturală a colectivității pe care o deservește.

,,Cele trei instituții partenere își vor pune reciproc la dispoziţie resursele specifice pentru edificarea unei platforme comune de întâlniri, dezbateri, evenimente, colaborări, precum și pentru dezvoltarea fondurilor documentare proprii prin schimburi interinstituționale de publicații care vor sta la dispoziția atât a cercetătorilor cât și a publicului larg”, a declarat domnul Silvan Stâncel, manager al Bibliotecii Județene ,,Lucian Blaga” Alba.

Primul pas concret a constat în participarea unei delegații a Bibliotecii Județene ,,Lucian Blaga” Alba, formată din Silvan Stâncel- manager și bibliotecarele Felicia Colda și Claudia Bolca, la festivitățile ocazionate de sărbătorirea Zilei Culturii Naționale, care a avut loc la Timișoara în Aula Filialei Timișoara a Academiei Române.

Cu acest prilej, în preambulul manifestărilor culturale, a fost semnat în cadru festiv de către cele trei părți și protocolul de colaborare care va avea efecte până în anul 2020.

Proiectul face parte din Programul 7 ADMINISTRATIA FUNCTIONALA/7.5 Parteneriate/Programul minimal 2017/Proiect de management 2017-2020 și urmărește încheierea de parteneriate cu entități culturale în vederea implementării în comun a unor programe, proiecte și acțiuni specifice misiunii culturale a fiecărei părți.

Proiect_Start-UP_Hub_Centru-2Viitorii antreprenori din Regiunea Centru au la dispoziție noi resurse, în valoare totală de aproape nouă milioane lei, pentru a-și pune în practică inițiativele antreprenoriale. ADR Centru a semnat contractul de finanțare pentru proiectul ”StartUp Hub Centru”, proiect finanțat în cadrul Programului Operațional Capital Uman 2014 – 2020, linia de finanțare România Start Up Plus.

Bugetul acestui proiect, care va fi implementat de ADR Centru în parteneriat cu SC DAD Expertise SRL, în valoare de 8.886.946,18 lei, este dedicat asigurării instruirii antreprenoriale pentru minim 300 de persoane din Regiunea Centru, selectarea a minim 36 de planuri de afaceri, susținerea înființării firmelor pentru inițiatorii acestor planuri de afaceri, completarea instruirii formale a celor care și-au propus să dezvolte aceste firme cu o instruire practică, printr-un internship în companii mature din domeniile pe care antreprenorii le vizează, precum și finanțarea planurilor de afaceri cu o sumă de maxim 178.340 lei per proiect (cca 38.000 euro).

Scopul proiectului, care se va desfășura pe durata a 36 de luni, este susținerea dezvoltării antreprenorialului în sectoarele non agricole din zona urbană a Regiunii Centru, ca o condiție esențială a dezvoltării economice și sociale a Regiunii. Dezvoltarea antreprenorialului într-un areal geografic are vocația de a contribui în mod esențial la crearea de noi locuri de muncă. Noile afaceri rezultate prin proiectul ”StartUp Hub Centru” trebuie să angajeze forța de muncă locală, inclusiv prin polarizare din zona periurbană sau chiar rurală din vecinătatea orașelor, în etapa de înființare și creștere a afacerilor și, mai ales, în etapa ulterioară de consolidare. De asemenea, în această etapă de consolidare, afacerile antreprenoriale pornite cu sprijinul acestui proiect vor genera efecte de multiplicare în mediul local, direct, prin susținerea activității furnizorilor și creșterea numărului de angajați, și indirect, ca proiecte de succes ce pot fi replicate și care vor inspira alte persoane să încerce drumul antreprenoriatului. Atingerea scopului proiectului se face prin asigurarea accesului la instruire antreprenorială, asigurarea accesului la surse de finanțare, aplicarea principiului echității și valorificarea unor sinergii regionale.

„Proiectul a avut la baza o inițiativă a ADR Centru de a construi un instrument de intervenție în dezvoltarea componentei de start-up a mediului antreprenorial regional, instrument care să utilizeze, pe de o parte, experiența acumulată în cadrul birourilor Enterprise Europe Network și Europe Direct din cadrul ADR Centru și, pe de altă parte, să motiveze potențialii antreprenori să depășească barierele de acces în mediul antreprenorial. Acești potențiali întreprinzători vor învăța să-și instrumentalizeze inițiativele pe care să le înscrie într-o competiție, în urma căreia vor avea acces la finanțare pentru proiectele lor. Acțiunile proiectului, odată ce vor fi fost validate în practică, mai ales sub aspectul efectului asupra grupului țintă, vor putea fi transferate către alte categorii, mai ușor, pe de o parte pentru că sunt deja constituite și, pe de altă parte, pentru că vor acționa ca exemple de bune practici, inclusiv în rețelele parteneriale interne și internaționale din care ADR Centru face parte. Nevoile concrete ale antreprenorilor, precum și barierele care împiedică dezvoltarea antreprenoriatului, identificate pe parcursul implementării proiectului, vor putea fi cuprinse în documentele de programare care vor structura programele de finanțare, mai ales Programul Operațional Regional, precum și în strategiile de dezvoltare pe care ADR Centru le întocmește și implementează la nivel regional. În plus, vom avea și satisfacția de a crește o generație mai activă și mai implicată de antreprenori locali, care vor dezvolta afaceri pe specificul pieței regionale”, a declarat domnul Simion Crețu, directorul general al ADR Centru.

animalePe fondul avertizărilor meteorologice pentru fenomene severe (temperaturi deosebit de scăzute, căderi masive de zăpadă), ANSVSA recomandă:

Pentru crescătorii de animale:

•Asigurarea unui adăpost corespunzător pentru animale, care să poată oferi protecţie faţă de acţiunea directă a frigului şi zăpezii;

•Asigurarea unor cantităţi suficiente de apă şi furaje corespunzătoare atât cantitativ cât şi calitativ;

•Asigurarea bunei funcţionări a echipamentelor de adăpare şi de furajare; se va acorda o deosebită atenţie în mod special instalaţiei de adăpare, având în vedere riscul de îngheţ al acesteia.

•Verificarea disponibilităţii echipamentelor de rezervă, în principal a generatoarelor de energie electrică în cazul fermelor comerciale;

•La orice modificare a stării de sănătate sau de bunăstare a animalelor precum şi la aparitia unor modificări comportamentale, deţinătorul are obligaţia ca pe lângă măsurile enumerate mai sus, să anunţe urgent medicul veterinar responsabil de supravegherea statusului de sănătate a animalelor din localitatea respectivă sau DSVSA local. De asemenea, în cazul în care, din cauza intemperiilor se produc pagube care afectează bunăstarea animalelor, proprietarii sunt obligaţi să anunţe de urgenta primăria sau DSVSA local pentru a fi luate măsurile necesare.

Pentru transportatorii de animale vii:

•Să nu efectueze transporturi de animale în condiţii meteo cu temperaturi foarte scăzute, vânt  puternic şi căderi masive de zăpadă, decât dacă este neapărat necesar;

•Transportatorii sunt obligaţi prin lege să nu transporte animalele într-un mod care le-ar putea provoca răni sau suferinţe inutile;

•Înainte de a pleca la drum, se verifică dacă există condiţii adecvate de microclimat în  mijlocul de transport, hrană şi sursă de apă potabilă şi dacă acestea pot fi asigurate pe întreaga durată a transportului.

•Transportatorii trebuie să verifice traseul şi alte aspecte legate de călătorie înainte ca animalele să fie încărcate în mijlocul de transport, astfel încât, după încărcarea acestora, plecarea să se facă cât mai repede pentru a micşora durata călătoriei.

•La temperaturi scăzute, densitatea de încărcare a animalelor în mijlocul de transport va fi redusă cu cel puţin 25% din capacitatea maxima de încărcare autorizată  în funcţie de specie, talie, vârstă şi stare fiziologică;

•În cazul în care călătoria nu începe în cel mai scurt timp de la îmbarcare, şoferii trebuie să aibă planuri de urgenţă pentru a îngriji animalele, în funcţie de necesităţi;

•Pentru călătorii de peste 8 ore, sistemele de ventilaţie din vehicul trebuie să fie capabile să menţină temperatura de comfort termic în compartimentul animalelor;

•Precizăm că, porcinele sunt foarte sensibile la temperaturile scăzute. În cazul în care în timpul călătoriei temperatura ambientală coboară sub 0° C, este obligatoriu ca, mijlocul de transport să fie dotat cu un mecanism de reglare a temperaturii;

•Bovinele sunt rezistente la temperaturi scăzute cu condiţia ca, în mijlocul de transport să nu existe curenţi de aer rece;

•Ecvinele pot fi transportate şi în situaţia în care temperatura ambientală coboară sub -20° C cu condiţia ca, mijloacele de transport să fie dotate cu un mecanism de reglare a temperaturii. O atenţie deosebită se acordă şi vitezei de transport, numărului de opriri precum şi vârstei animalelor transportate.

•Sistemul de ventilaţie trebuie să asigure distribuţia uniformă a aerului, iar autonomia lui trebuie să fie de cel puţin 4 ore, independent de funcţionarea motorului  autovehiculului.

•Din cauza condiţiilor meteorologice există riscul apariţiei stresului termic prin  frig, motiv pentru care se impune inspectarea animalelor la intervale regulate în timpul călătoriei şi totodată identificarea simptomelor acestuia. Simptomele stresului de frig sunt: frisoane, horipilaţie (se ridică părul/blana), îngrămădire (pentru a conserva căldura), letargie şi somnolenţă, colaps.

Pentru organizatorii târgurilor în care se comercializează animale vii:

•Padocurile unde sunt ţinute animalele în vederea comercializării trebuie să fie suficient de spaţioase pentru a asigura libertatea de mişcare minimă necesară animalelor cazate şi trebuie să fie prevăzute cu zone de adăpostire umbrite pentru a proteja de expunerea directa la precipita?ii.

•Dacă numai o sursă limitată de apă potabilă este disponibilă, trebuie avute în vedere nevoile zilnice ale unui animal în funcţie de specie, talie, rasă şi stare fiziologică pentru a fi corelate cu numărul de animale cazate.

•Toţi deţinătorii de animale au obligaţia legală de a lua toate măsurile necesare astfel încât să evite orice suferinţă inutilă animalelor şi să asigure cel puţin standarde minime privitoare la bunăstarea animalelor deţinute.

•Conducerea Autorităţii a dispus DSVSA judeţene, să întreprindă demersurile necesare pentru informarea: fermierilor, unităţilor administrative locale, transportatorilor şi altor deţinători de animale, cu privire la măsurile specifice pentru asigurarea bunăstării animalelor în perioadele de iarnă în care se înregistrează condiţii meteorologice severe şi la responsabilităţile legale care le revin.

Prevederi aplicabile administraţiilor locale:

•Consiliile locale trebuie să se asigure că există posibilităţi de colectare şi neutralizare a deşeurilor animaliere;

•Conform prevederilor legale, Consiliile locale au obligaţia ca, în adăposturile animalelor, să asigure respectarea normelor de protecţie a acestora, respectiv: cazare, transportul şi îngrijirea corespunzătoare a acestora.

astoria pool park (1)Între proiectele de dezvoltare turistică din orașul Alba Iulia se numără și complexul acvatic de agrement pe care Hotel Astoria și-a propus să îl inaugureze în acest an. Piscina va avea o suprafață de 336 mp și va corespunde celor mai noi dotări din domeniu. De la arhitectura piscinei până la sistemele de filtrare folosite, toate au fost gândite pentru a oferi clienților un spațiu de relaxare sigur și atractiv.

„Anul acesta se împlinesc 10 ani de la deschiderea hotelului Astoria. A fost mereu o destinație de referință în organizarea evenimentelor și ne dorim să rămânem în continuare între primele opțiuni ale turiștilor. Pentru a reuși acest lucru, trebuie să oferim mereu ceva nou, unic și atractiv. Am hotărât așadar să extindem investiția cu un parc acvatic, un proiect inedit pentru Alba Iulia. În plus, Anul Centenarului va aduce mulți turiști în oraș, iar noi facem tot posibilul pentru a ne asigura că șederea lor va fi una de care își vor aminti mereu cu drag.”, spune Marcel Florea, directorul general al companiei.

astoria pool park (3)Astoria Pool Park va fi un punct de atracție atât pentru cei mici, cât și pentru cei mari. Centrul va dispune de o piscină cu apă încălzită, un jacuzzi exterior și paturi de hidromasaj. Cea mai așteptată surpriză vor fi cele două tobogane, unul de viteză, de 20 metri, iar altul care va șerpui pe o lungime de 60 metri. Piscina va include o și o zonă pentru copii, dar și un bazin special pentru tobogane. O altă noutate pentru orașul nostru va fi zona tip „Water Bar”, unde clienții pot servi băuturile direct în piscină. Oferta barului va include băuturi răcoritoare, cocktailuri, dar și gustări delicioase. Va exista și o zonă cu baldachine și șezlonguri, în care clienții se pot bucura de soare. Zona verde va oferi posibilitatea practicării sporturilor în aer liber, proiectul cuprinzând și un teren de badminton, un teren de volei pe plajă și un teren de minifotbal. Oferta de jocuri și activități acvatice va fi completată de evenimente organizate special pentru clienții Astoria Pool Park: petreceri tematice, concursuri sportive, concerte și multe altele.

Pentru clienții care doresc să servească prânzul sau cina într-un spațiu mai liniștit, terasa va oferi un meniu a la carte, în atmosfera în care oaspeții Hotelului Astoria sunt deja familiarizați. Parcarea este de asemenea una generoasă, oferind peste 100 de spații de parcare.

Mai mult decât o zonă de relaxare, piscina va fi destinată și organizării evenimentelor private, completând astfel oferta pe care Hotelul Astoria o pune la dispoziție. Spațiul generos de care complexul hotelier dispune, permite organizarea mai multor evenimente concomitent, fără ca desfășurarea acestora să fie afectată în vreun fel.

Lucrarea este pusă în operă de Florea Grup, împreună cu parteneri externi. Evenimentul de inaugurare a piscinei este programat pentru luna iulie și va coincide cu aniversarea de 10 ani de la deschiderea complexului hotelier.

image001Hotelul Astoria a fost deschis în anul 2008 și reprezintă prima investiție hotelieră a compeniei Florea Grup. Hotelul își primește oaspeții cu 30 de camere, toate clasificate la 3*, dar și un ballroom și o terasă care pot găzdui evenimente de peste 350 de invitați. Pe lângă turism, Florea Grup activează în domeniul construcțiilor, a carburanților, a transporturilor, iar începând din vara anului 2017, odată cu inaugurarea fabricii „Florea Pavaje”, compania a devenit un important producător de prefabricate de beton.

rovignetaTariful de utilizare pe rețeaua de drumuri naționale din România se aplică în conformitate cu prevederile Ordonanței Guvernului nr. 15/2002, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 424/2002, cu modificările și completările ulterioare.

Acest tarif a fost introdus în legislația națională prin transpunerea Directivei 1999/62/CE de aplicare a taxelor la vehiculele grele de transport marfă pentru utilizarea anumitor infrastructuri.

În conformitate cu prevederile art. 10a alin. (1) al Directivei, sumele în euro prevăzute în anexa nr. II a Directivei, sunt revizuite la fiecare doi ani. De asemenea, potrivit prevederilor art. 10a, alin. (2), Comisia publică tarifele revizuite în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene și intră în vigoare în prima zi a lunii care urmează datei publicării.

„Articolul 10 a:

(1) Sumele în euro prevăzute în anexa II și sumele în cenți prevăzute în tabelele 1 și 2 din anexa IIIb sunt revizuite la fiecare doi ani, începând cu data de 1 ianuarie 2013, pentru a ține seama de modificările la nivelul UE al indicelui armonizat al prețurilor de consum, excluzând energia și produsele alimentare neprelucrate [astfel cum este publicat de Comisie (Eurostat)].

Sumele se adaptează automat, prin creșterea valorii de bază în euro sau cenți cu modificarea procentuală a indicelui respectiv. Sumele rezultate se rotunjesc până la valoarea cea mai apropiată în unități euro în privința anexei II, se rotunjesc până la valoarea cea mai apropiată în zecimi de cent în privința tabelului 1 din anexa IIIb și se rotunjesc până la valoarea cea mai apropiată în sutimi de cent în privința tabelului 2 din anexa IIIb.

(2) Comisia publică în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene sumele adaptate prevăzute la alineatul (1), iar aceste sume adaptate intră în vigoare în prima zi a lunii care urmează datei publicării.”

Așa cum reiese din alin. (2) al art. 10a al Directivei, coroborat cu data publicării Comunicării din 18.02.2014, tariful de 12 euro/zi trebuia aplicat începând cu data de 01 martie 2014.

Modificările constau în majorarea tarifului zilnic la 12 euro, netranspus nici până în prezent și recalcularea tarifelor pentru celelalte perioade de valabilitate.

La ora actuală, din cauza netranspunerii tarifului zilnic de 12 euro, există riscul deschiderii procedurii de infrigement împotriva României.

În acest context a fost realizată modificarea și completarea anexei nr. 1 la OG nr. 15/2002, prin transpunerea noilor valori ale tarifelor de utilizare, fiind astfel respectate prevederile Directivei atât în privința nivelului tarifelor cât și în ceea ce privește proporția dintre acestea, pentru vehiculele de transport cu masa totală maximă autorizată (MTMA) mai mare de 3,5 tone.

Proiectul de act normativ creează cadrul legal de aplicare a tarifelor de utilizare prevăzute de Directivă, așa cum a fost actualizată prin Comunicarea Comisiei Europene, publicată în JOUE în data de 18.2.2014.

În concluzie, tariful zilnic de 12 euro este fix și unic pentru toate categoriile de vehicule de transport marfă cu masa totală maximă autorizată mai mare de 3,5 tone, supuse prevederilor Directivei.

În ceea ce privește nivelul tarifelor anuale, s-a încercat ca impactul să fie minim asupra operatorilor de transport, astfel că tariful anual pentru vehiculele de transport marfă cu MTMA mai mare de 12 tone și mai mult de 4 axe, a rămas la nivelul de 1.210 euro.

Tariful anual pentru categoria C de vehicule a rezultat cu un impact major față de celelalte tarife, motivat de faptul că tariful zilnic trebuie să reprezinte, conform Directivei, o proporție de 2% din tariful anual. Astfel, din calculul matematic a rezultat că tariful anual minim care se poate aplica este de 600 euro.

De asemenea, a fost menținut la aceeași valoare (720 euro) și tariful anual pentru categoria E de vehicule.

Pentru tariful anual de la categoria de vehicule D, valoarea actuala (560 euro) era mai mică decât  valoarea minimă rezultată din calcul (600 euro) la categoria anterioara (categoria C), astfel că s-a calculat o valoare arbitrară ca medie între tarifele adiacente, de la categoria C (600 euro) și categoria E (720 euro), rezultând valoarea de 660 euro.

Tarifele pentru celelalte categorii de vehicule, A, B, G si H, nu au fost modificate, nefăcând obiectul de aplicare al Directivei.

Din calculele CNAIR S.A., raportate la volumul de roviniete achiziționate în anul 2017, rezultă că impactul financiar prognozat va fi de +4,2%.

Analiza modificării tarifului de utilizare a rețelei de drumuri naționale din România
Tip vehiculDurata de utilizare a rețelei de drumuriTarif actualTarif propusProportie tarife [%]
tarif/tarif anual, cf. Directivatarif propus/tarif anualtarif propus/tarif actual
AAutoturisme7 zile3.0Tarifele pentru aceasta categorie de vehicule nu fac obiectul modificarii
30 zile7.0
90 zile13.0
12 luni28.0
BVehicule de transport marfă cu MTMA mai mică sau egală cu 3,5 tone7 zile6.0Tarifele pentru aceasta categorie de vehicule nu fac obiectul modificarii
30 zile16.0
90 zile36.0
12 luni96.0
Cvehicule de transport marfă cu MTMA mai mare de 3,5 tone și mai mică sau egală cu 7,5 tone1 zi4.012.02%2.0%200.0%
7 zile16.030.05%0.0%-100.0%
30 zile32.060.010%0.0%-100.0%
90 zile92.0171.028.5%85.9%
12 luni320.0600.0100.0%87.5%
Dvehicule de transport marfă cu MTMA mai mare de 7,5 tone și mai mică decât 12,0 tone1 zi7.012.02%1.8%71.4%
7 zile28.033.05%0.0%-100.0%
30 zile56.066.010%0.0%-100.0%
90 zile160.0188.028.5%17.5%
12 luni560.0660.0100.0%17.9%
Evehicule de transport marfă cu MTMA mai mare sau egală cu 12,0 tone, cu maximum 3 axe (inclusiv)1 zi9.012.02%1.7%33.3%
7 zile32.036.05%0.0%-100.0%
30 zile72.072.010%0.0%-100.0%
90 zile206.0206.028.6%0.0%
12 luni720.0720.0100.0%0.0%
Fvehicule de transport marfă cu MTMA mai mare sau egală cu 12,0 tone, cu minimum 4 axe (inclusiv)1 zi11.012.02%1.0%9.1%
7 zile55.060.05%0.0%-100.0%
30 zile121.0121.010%0.0%-100.0%
90 zile345.0345.028.5%0.0%
12 luni1,210.01,210.0100.0%0.0%
GVehicule de transport persoane cu mai mult de 9 locuri pe scaune (inclusiv conducătorul auto) și maximum 23 de locuri pe scaune (inclusiv conducătorul auto)1 zi4.0Tarifele pentru aceasta categorie de vehicule nu fac obiectul modificarii
7 zile20.0
30 zile52.0
90 zile120.0
12 luni320.0
HVehicule de transport persoane cu mai mult de 23 de locuri pe scaune (inclusiv conducătorul auto)1 zi7.0Tarifele pentru aceasta categorie de vehicule nu fac obiectul modificarii
7 zile35.0
30 zile91.0
90 zile210.0
12 luni560.0

voteazăSondajul ”Cel mai bun operator de telefonie mobilă din România în 2017” s-a desfășurat online, în perioada 15 noiembrie 2017 – 10 ianuarie 2018. La el au participat peste 3000 de respondenți, toți fiind utilizatori de Facebook. Participarea a fost liberă, anonimă și nerenumerată, fiecare persoană putând să acceseze doar o singură dată chestionarul.

Prin acest sondaj de opinie TeleCompar și-a propus să afle cine merită, în opinia generală a consumatorilor de produse telecom din România, titlu simbolic de ”Cel mai bun operator al anului”. Astfel, acest sondaj reflectă strict percepția consumatorilor asupra serviciilor oferite de operatorii de telefonie mobilă din România și nu se bazează în vreun fel pe datele statistice publicate de către fiecare operator în parte sau de către ANCOM.

pie-chart

Încă de la prima întrebare a chestionarului – ‘’Care este operatorul tău de telefonie mobilă?’’ , răspunsurile indică o diferență semnificativă față de rapoartele oficiale din vara anului trecut ale marilor operatori de telefonie. Din cifrele prezentate în Ziarul Financiar rezultă o cotă de piață de sub 13% pentru Digi Mobil, mai mică decât cea a Telekom, însă sondajul nostru plasează Digi pe locul trei, cu 26.7% cota de piață, la o diferență foarte mică de Vodafone, cu 27.7%. O creștere de aproape 15 procente pt Digi, reflectată în mod evident și în cifrele celorlalți operatori: atât Orange, cât și Vodafone și Telekom pierd câte cel puțin 5%. Faptul că Digi este pe primul loc în ultimii ani din punct de vedere al creșterii cotei de piață nu este o noutate, ceea ce surprinde însă este proporția destul de mare a creșterii, chiar dacă acestea nu sunt cifre oficiale.

pie-chart-1-1

Se observă și o diferență semnificativă între gradul mediu de satisfacție față de acoperirea națională și viteza de navigare pe net (ambele au obținut 4.2 din 5) și gradul mediu de satisfacție față de ofertele de reînnoire a abonamentului (3.6 din 5), serviciul de relații clienți (3.9 din 5) și ofertele de roaming (3.8 din 5). Aceste cifre se referă la numărul total de respondenți și sunt valabile pentru toți operatorii. Cu alte cuvinte, consumatorii de servicii telecom apreciază ca bune sau foarte bune performanțele tehnice ale rețelelor, dar nu sunt la fel de mulțumiți de ofertele comerciale ale acestora și nici de serviciile de suport tehnic.

pie-chart-2-1

Câștigător la impresia artistică

Sondajul se referă însă la cum sunt percepuți operatorii de telefonie în piață, iar la acest capitol se pare că Vodafone poate fi considerat operatorul anului. La întrebarea “Dacă ar trebui să îți schimbi operatorul de telefonie, ce rețea ai alege?”, utilizatorii Vodafone au fost cei care și-au declarat cel mai puternic iubirea eternă și au răspuns în proporție de 49.8% cu “Nu aș vrea să schimb rețeaua pentru nimic în lume!”, față de doar 42.7% Orange. De asemenea, la aceeași întrebare, din numărul total de respondenți, 16.9% ar alege Vodafone, față de doar 13.8% Orange. Vodafone este pe primul loc și la gradul de satisfacție al utilizatorilor față de acoperirea națională, calitatea semnalului și viteza de navigare pe internet.

pie-chart-4

Cel mai ieftin vs Cel mai bun

Vodafone este perceput și ca având a doua cea mai bună ofertă de pe piață la ora actuală (27% dintre respondenți), după Digi Mobil, care câștigă detașat la capitolul acesta, cu 35.2%. De altfel, Digi este în mod evident perceput ca operatorul cu cele mai mici prețuri și cele mai competitive oferte. Doar 2.7% dintre utilizatorii Digi consideră că plătesc prea mult în comparație cu utilizatorii altor rețele, în timp ce 68.9% dintre ei consideră că plătesc puțin comparativ cu alți utilizatori care au aceleași beneficii. Imaginea Digi de ‘’cea mai ieftină ofertă’’ este bine împământenită în opinia generală, drept dovadă ea se extinde în mod eronat asupra tuturor ofertelor operatorului. Astfel, la întrebarea “Cum ți se par prețurile telefoanelor la abonament din oferta operatorului tău?”, 33.8% dintre utilizatorii Digi consideră că prețurile sunt mai mici decât ale concurenței, fapt infirmat însă de realitatea pieței: Digi vinde telefoanele la un preț unic, fără să ofere reduceri în funcție de valoarea abonamentului, cum fac ceilalți operatori.

La polul opus se află Orange, perceput ca fiind operatorul cu prețuri peste medie: aproape 24% dintre utilizatorii săi consideră că prețurile telefoanelor la abonament din oferta Orange sunt prea mari în comparație cu ceilalți operatori, o impresie care poate fi ușor infirmată cu o simplă căutare – dintre operatori, Orange are de obicei cele mai competitive prețuri la telefoane. Cu toate acestea, utilizatorii Orange consideră în proporție de 32.2% că plătesc prea mult pentru serviciile de telefonie, față de utilizatorii altor rețele. La întrebarea de 100 de puncte – “Cât de mulțumit ești de serviciul de Relații Clienți al operatorului tău?” , Orange obține totuși un scor bun, peste Vodafone și Telekom. Digi obține cea mai mare medie la întrebarea “Cât de mulțumit ești de ofertele de Roaming ale operatorului tău?”, în condițiile în care Digi Mobil este singurul operator care încă nu oferă aceleași beneficii în spațiul UE că și în țară.

Lipsă de informare și dragoste pentru culori

Concluzia principală a sondajului este că utilizatorii de servicii de telefonie nu sunt suficient de bine informați, dar sunt foarte înverșunați atunci când își susțin operatorul. Astfel, percepția consumatorului este influențată în mare măsură atât de ideile preconcepute deja existente în piață (de genul ‘’Digi are cele mai mici prețuri’’ sau “Orange are cele mai mari prețuri”), cât și de atașamentul față de propriile ‘’culori’’. Clienții Digi sunt atât de fideli rețelei lor încât consideră că Digi are cele mai bune oferte la telefoane sau cele mai bune oferte de roaming, deși aceste lucruri nu sunt adevărate. Doar 15.8% din numărul total de respondenți consideră că Telekom are cea mai bună ofertă de pe piață la momentul actual, cel mai mic scor dintre cei patru mari operatori. Asta deși în perioada în care a fost realizat sondajul oferta Telekom include internet 4G nelimitat pentru toate abonamentele sale, o oferta care ar putea fi ușor considerată că fiind ‘’cea mai bună de pe piață’’. De asemenea, peste 32% din numărul total de respondenți nu sunt la curent cu prețurile telefoanelor din oferta operatorului lor.

Puteți vedea rezultatele complete ale sondajului aici iar pentru o exemplificare a bătăliei care se duce pe piață telecom din România și a înversunării utilizatorilor, puteți citi cele peste 200 de comentarii de la postarea de pe Facebook.

Opiniile se împart între cei care se grăbesc să își laude operatorul, cei care își strigă nemulțumirea față de actualul sau fostul operator și cei care îi hulesc pe toți operatorii deopotrivă.

Dacă doriți să vedeți răspunsurile defalcate pentru fiecare operator puteți să ne scrieți la contact @ telecompar.ro .

La sondaj au raspuns peste 3000 de persoane, astfel (valori procentuale):

Grupă de vârstăFemeiBărbați
13-176.9111.78
18-247.8410.98
25-344.7912.28
35-442.9914.65
45-543.139.69
55-642.496.20
65+1.584.69

Fii la curent cu cele mai noi anunturi negociate.

Urmărește negociat.ro pe Facebook