Stirea Zilei
Stirea Zilei , alba iulia

Pentru pasionaţii de fitness şi wellness, Exclusive Academy este mai mult decât o şcoală de fitness. Aceasta îşi axează experienţa pe dezvoltarea şi evoluţia vieţii oamenilor şi pentru că aici, totul se petrece din pasiunea pentru sport. Credem, cu tărie, că dezvoltarea pasiunii îţi schimbă viaţa.

Formăm adevaraţi profesionişti în domeniul fitness-wellness, nu doar oameni care să fi trecut printr-un anumit curs. Ne axăm pe dezvoltarea cunoştinţelor oamenilor, dar şi pe dezvoltarea capacităţilor relaţionale, de comunicare, de înţelegere, de observaţie şi de evaluare. Toate aceste lucruri le facem cu multă pasiune, implicare şi răbdare.

Ne dorim sa crestem alaturi de formatorii nostrii de top si de clientii nostrii preocupati sa se autodepaseasca si sa fie cei mai buni in domeniul lor.

Te asteptam la cursurile noastre cu incredere si dornic sa inveti de la profesionisti.

Programul se adresează persoanelor care doresc să dobandească cunoștințe si abilități în vederea specializării pentru ocupația de Instructor Aerobic-Fitness.

Cursurile se desfasoară la sala Fit Gym din Alba Iulia, B-dul Transilvaniei, Nr. 1A.

Înscrierile pentru cursul de Instructor Aerobic–Fitness se fac la: 0755605194

Domeniul cursului: Educație și formare profesională

Instructorul de aerobic-fitness (cod COR 342304) – intensiv, durata: 4 săptămâni

Acte necesare înscrierii:

Copie buletin;
Copie certificat de naștere;
Copie diplomă 12 clase, cu sau fără bacalaureat.
Dosarul cu acte trebuie să conțină:

Cerere de înscriere (se completează în prima zi de curs);
Copie certificat naștere;
Copie CI;
Copie ultimul act de studiu;
Chitanță taxă;
Adeverința medicală cu mențiunea “apt fizic și psihic”.
Condiții de înscriere: Minim studii liceale cu/fără experiență de lucru în domeniu cu sau fara diplomă de BAC.

Acesta îşi desfăşoară activitatea în mod independent sau ca angajat al unor diverse organizaţii cu caracter public sau privat, cum ar fi: şcoli şi cluburi de aerobic-fitness, centre de agrement, centre educative pentru copii şi adolescenţi, conform normelor legale din domeniul activităţilor instructive, recreative şi de divertisment.

Activitatea desfăşurată de către instructorul de aerobic-fitness poate fi destinată unor largi categorii de beneficiari: copii, tineri, adulţi de vârstă mijlocie şi seniori, persoane cu diverse dizabilităţi etc., în vederea satisfacerii cerinţelor acestora privind recreerea, socializarea, instruirea în forme noi de mişcare şi petrecerea în mod plăcut a timpului liber.

Instructorul de aerobic-fitness este specialistul care se ocupă de optimizarea potenţialului fiziologic şi estetica corporală a participanţilor/clienţilor, precum şi de dezvoltarea calităţilor motrice la un nivel superior celui iniţial, fapt care reclamă o pregătire aprofundată şi polivalentă.

  • Teoria si metodica antrenamentului functional
  • Cunostinte de pedagogie
  • Notiuni de anatomie si fiziologie
  • Notiuni de biomecanica
  • Notiuni de igiena si nutritie
  • Notiuni de Psihologie
  • Muzica
  • Pasii de baza din aerobic
  • Organizarea unei ore de aerobic
  • Metode de comunicare cu factorii implicati
  • Incalzire, principii, tehnici si variante
  • Combinatii si tehnici variate de organizare a orei de aerobic
  • Principii de predare in activitatile aerobice
  • Teoria si metodica gimnasticii aerobice
  • Antrenamentul functional
  • Revenirea organismului dupa efort
  • Corectarea deficientelor motrice
  • Tehnici de prim ajutor
  • Dans de societate, metodica predarii, pasi de baza, combinatii
  • Expresie corporala, improvizatie
  • Practica de predare

Caietul_de_cursPrograma:

DOBÂNDIREA DE CUNOŞTINŢE ÎN URMĂTOARELE UNITĂŢI DE COMPETENŢĂ:

  • Întreţinerea curentă a aparatelor de fitness;
  • Organizarea activităţii cu clientul;
  • Stabilirea programului de fitness;
  • Instruirea clienţilor;
  • Monitorizarea activităţii clienţilor.

ANATOMIE SI BIOMECANICA

  • Oase, articulaţii, muşchi
  • Planuri şi axe
  • Mişcările în principalele articulaţii
    FITNESS
  • exerciţii de dezvoltare fizică generală
  • exerciţii fără obiecte: exerciţii libere, exerciţii cu partener sau grup
  • exerciţii cu obiecte: cu bastoane, cu mingea medicinală, cu benzi elastice, fitball, gymstik
  • exerciţii la aparate speciale: la scară fixă, la banca de gimnastică, la aparate de bază cu scripeţi, la aparate pentru contracţii izokinetice
  • Crearea stării de fitness
  • Dezvoltarea forţei şi rezistenţei musculare (contracţii musculare, principiile antrenamentului de forţă musculară, tehnici de exersare, selecţia exerciţiilor, fazele adaptării)
  • Dezvoltarea rezistenţei aerobe
  • Dezvoltarea mobilităţii articulare (metoda activă, metoda pasivă, metoda combinată, metoda Stretching)

NOŢIUNI DE NUTRIŢIE

  • Obiectivele nutriţiei
  • Proteine – digestia proteinelor
  • Lipide – digestia lipidelor
  • Glucide – digestia glucidelor
  • Vitamine şi minerale
  • Fibrele alimentare

FUNCTIONAL TRAINING

COMUNICARE

Miercuri, 28 martie, Pub Skit’ 77 din Alba Iulia a fost gazda unui eveniment diferit faţă de cele cu care ne-a obişnuit. Este vorba despre „Cafeneaua antreprenorială”, organizată de TNL Alba, TNL Alba Iulia și tinerii studenți ai CSL. Peste 120 de participanţi au avut oportunitatea să afle cât mai multe despre ceea ce înseamnă antreprenoriat și despre oportunitățile viitoare de finanțare disponibile pentru ei.

Timp de aproximativ trei ore, antreprenorii actuali şi viitori i-au ascultat pe câţiva dintre oamenii cu experienţă şi de succes din judeţul nostru care au povestit cu drag fiecare aspect din începutul ascensiunii lor în afaceri. Evenimentul a fost marcat de prezența lui Grigore Cartianu, autorul cărții care a făcut deja furori, “600.000” cu #REZIST.

La seminar au fost invitați ca și speakeri două personalități ai județului Alba, ambele angrenate și implicate direct în atragerea de Fonduri Europene pentru Alba Iulia și comunitate.

Primul speaker, Nicolaie Moldovan, Administrator public al municipiului Alba Iulia a atras curiozitatea celor prezenți spre oportunitățile de finanțare de tip Start Up pentru toate proiectele de afaceri îndrăznețe și cu viziune, iar al doilea, Nicolae Mărginean din partea ADR Centru a explicat metodologia de scriere și acesare a proiectelor prin diferite linii de finanțare.

Întâlnirea” tinerilor a fost moderată de Rareş Buglea, iar seminarul a fost completat de prezența primarului oraşului Alba Iulia, Mircea Hava, viceprimarii Paul Voicu şi Gabriel Pleşa şi preşedintele Consiliului Județean, Ion Dumitrel.

TNL Alba, prin președintele Adrian Iancu promite și alte ediții cu un conținut cel puțin la fel de interesant, la care vor participa speakeri aleși din diferite domenii, care să motiveze și să inspire tinerii, declarând că:

„PNL se poate dezvolta doar inspirând oamenii și influențându-le credința, pentru că adevărata schimbare trebuie să plece de la fiecare dintre noi.

Deciziile care privesc viața noastră și viitorul țării trebuie să ne aparțină!”

Tineretul Național Liberal – Prin Noi Înșine!

29790537_225103271377795_9038828813299078503_nMarți, 3 aprilie 2018, cu începere de la ora 12, la Sala de conferințe a Hotelului Parc din Alba Iulia (str Primăverii, nr 4) va avea loc Lansarea oficială în Regiunea Centru a proiectului StartUpHub Centru, coordonat de ADR Centru, în parteneriat cu DAD Expertise SRL, finanțat în cadrul POCU, Axa prioritară 3 – Locuri de muncă pentru toţi; OT 8 – Promovarea unor locuri de muncă durabile și de calitate și sprijinirea mobilității lucrătorilor.

Prin proiect se asigură instruire antreprenorială pentru minim 300 de persoane din Regiunea Centru și ulterior, finanțarea a minim 36 de planuri de afaceri.

INSTRUIRE:

Prin proiect se asigură instruire antreprenorială pentru minim 300 de persoane din Regiunea Centru. Au ocazia de a participa la acest proiect persoane din toate județele Regiunii – Alba, Brasov, Covasna, Harghita, Mureș și Sibiu. Cursurile se vor desfăşura în fiecare judeţ şi minim 25 de persoane vor fi selectate din fiecare judeţ pentru a participa la aceste cursuri.

FINANTARE:

În cadrul concursului de planuri de afaceri organizat in proiect, vor fi finanţate minim 36 de planuri de afaceri cu suma de maxim 177.002 lei per proiect. Minim trei planuri de afaceri vor fi selectate de la nivelul fiecărui judeţ al Regiunii Centru.

Sunt încurajate prin punctare suplimentară în cadrul grilei de selecție investițiile efectuate în domeniul IT și în domeniul industriilor creative. Pentru detalii, vă invităm să consultaţi Grila de evaluare a planurilor de afaceri şi Lista codurilor CAEN punctate suplimentar în cadrul grilei de selecție, anexe la Metodologia de selecţie a planurilor de afaceri.

Nu este obligatorie participarea la cursurile de antreprenoriat, dar numărul de persoane care a caror plan de afaceri poate beneficia de ajutor de minimis fără să fi participat la programul de formare antreprenorială organizat în cadrul proiectului nu va putea depăși 10% din numărul total de persoane beneficiare de ajutor de minimis acordate în cadrul proiectului.

Înscrierea în proiect:

Se pot înscrie la cursurile de antreprenoriat persoanele care intenționează să înființeze o afacere nonagricolă în mediul urban și care au reședința sau domiciliul în mediul rural sau în cel urban, din Regiunea Centru (județele Alba, Brasov, Covasna, Harghita, Mureș și Sibiu).

Au acces la cursuri de dezvoltare antreprenoarială șomerii, persoanele care au un loc de muncă, tinerii cu vârsta cuprinsă între 18-24 de ani cuprinși într-o formă de învățământ.

Prima etapă din procesul de înscriere este completarea chestionarului inițial, disponibil AICI .

După completarea chestionarului, veți primi prin e-mail formularele necesare a fi completate pentru înscrierea în baza de date a proiectului.

Documentele descărcate vor fi listate, completate, semnate și transmise pe adresa de e-mail: office@adrcentru.ro. Menţionaţi la subiectul e-mailului: Înscriere proiect StartUP Hub Centru.

(Atenţie! Păstraţi originalele şi predaţi-le colegilor noștri în prima zi de curs.)

Data limita pentru inscriere: 20.05.2018. Perioada de înscriere se poate încheia mai devreme, în momentul în care se completează locurile disponibile.

Calendarul activităţilor:

Martie 2018 – Informarea publicului referitor la programul de formare antreprenorială

Martie – Mai 2018 – Selectarea grupului țintă

Mai – Octombrie 2018 – Derularea programului de formare antreprenorială

Iulie – Octombrie 2018 – Selectarea planurilor de afaceri

Noiembrie – Decembrie 2018 – Efectuarea de stagii de practică

Ianuarie – Februarie 2019 – Furnizare de servicii de consiliere / consultanta / mentorat

Ianuarie – Februarie 2019 – Asigurarea înființării și demarării funcționarii întreprinderilor

Ianuarie 2019 – Iunie 2020 – Decontarea sumelor aferente implementării planurilor de afaceri

Martie 2019 – Iunie 2020 – Monitorizarea planurilor de afaceri selectate în cadrul proiectului

Iulie – Decembrie 2020 – Monitorizarea afacerilor finanțate în perioada de sustenabilitate

Date de contact:

Persoana de contact din partea ADR Centru este Monica Jorj, Expert Programe.

Pentru informaţii suplimentare ne puteţi contacta la tel. 0358.401.276, int. 423.

Adresa de e-mail prin intermediul căreia puteţi solicita informații este: office@adrcentru.ro

Persoana de contact din partea SC DAD Expertise SRL este Orlando Micu, telefon: 0358401303, email: office@dadexpertise.ro.

Conferința Start-up Urban de informare și promovare a culturii antreprenoriale de la Alba Iulia, județul Alba, se va desfășura pe 16 aprilie 2018.

Ora și locația exactă a conferinței le vom anunța în zilele care urmează.

Start-up Urban este un proiect câștigător în cadrul apelului România Start Up Plus. 

Selectăm 54 de proiecte de noi afaceri în orașe din cele 6 județe transilvănene ale Regiunii Centru, pe care le finanțăm individual cu maximum 39.000 euro, în linia de finanțare România Start Up Plus.

Timp de trei ani, Fundația Națională a Tinerilor Manageri – FNTM (lider de consorțiu), Municipiul Alba Iulia, SC EDUKADO SRL și Asociația pentru Promovarea Responsabilității Sociale a Companiilor – APRSC (parteneri) vor derula proiectul Start-Up Urban1, în trei etape.

Educația antreprenorială a peste 300 persoane din cele 6 județe din centrul țării

În 2018, organizăm sesiuni de informare și conferințe, cursuri gratuite de educație antreprenorială2 și selectăm în urma unui concurs 54 de planuri de afaceri care vor primi finanțare în cadrul liniei de finanțare România Start Up Plus.

- 6 conferințe județene de informare și de încurajare a antreprenoriatului (martie – aprilie 2018);

Calendarul celor 6 conferințe: 

– 5 aprilie, Sfântu Gheorghe
– 12 aprilie, Brașov
– 14 aprilie, Miercurea Ciuc
– 16 aprilie, Alba Iulia
– 17 aprilie, Sibiu
– 18 aprilie, Târgu Mureș

cursuri gratuite de specializare în competențe antreprenoriale cu acreditare Autoritatea Națională pentru Calificări (ANC), pentru minimum 312 persoane selectate dintre cele înscrise la formare (mai – august 2018);

programe gratuite e-Learning FNTM - Antreprenor sau Întreprinzător în turismpentru minimum 120 de persoane dintre cele selectate (mai – august 2018);

concurs de planuri de afaceri și selectarea a 54 de planuri de afaceri care urmează a fi susținute prin granturi în etapa a doua a proiectului (august – noiembrie 2018);

- stagii de practică în organizații cu obiect de activitate similar cu cel al afacerilor ce vor fi înființate prin proiect pentru cei 54 de beneficiari cu planuri de afaceri selectate (decembrie 2018 – ianuarie 2019).

Termenul limită pentru înscrierea la programele de formare antreprenoriala este 21 aprilie 2018.

Înscrierea în proiect se face la experții locali în antreprenoriat din județele Alba, Brașov, Covasna, Harghita, Mureș și Sibiu (lista și contactele acestora este la finalul articolului).

Acordarea de consultanță-mentorat și a 54 de granturi din linia de finanțare România Start Up Plus pentru implementarea planurilor de afaceri selecționate în primul an de funcționare

În partea a doua a proiectului, în prima jumătate a lui 2019, administratorii de granturi oferă consultanță pentru rafinarea planurilor de afaceri și sprijin pentru înființarea noilor afaceri:

- program de consultanță-mentorat pentru rafinarea planurilor de afaceri selectate (ianuarie – iulie 2019);

- Accelerator de afaceri – tabără de antreprenoriat de 2 zile, care facilitează întâlnirea celor 54 de beneficiari de granturi cu consultanți, mentori, antreprenori, reprezentanți ai băncilor și alți invitați (ianuarie-februarie 2019);

- Kit de înființare a afacerii: metodologia legală și fiscală necesară deschiderii afacerii (ianuarie – iulie 2019).

Cel mai târziu în luna iulie 2019 trebuie înființate în mediul urban cele 54 de afaceri cu profil non-agricol selecționate pentru finanțare. Acestea vor trebui ca în cel mult 6 luni de funcționare să aibă minimum 2 angajați fiecare.

Implementarea planurilor de afaceri selecționate va fi monitorizată de către administratorii de grant pe perioada primului an de funcționare.

Acordarea celor 54 de granturi de până la 39.000 euro3 are loc după înființarea start-up-ului:

- după înființare, se acordă o primă tranșă de maximum 75%;

- tranșa finală, reprezentând diferența până la valoarea totală, se acordă după ce beneficiarul grantului dovedește realizarea, din activitatea curentă, în termen de 12 luni, de venituri reprezentând minimum 30% din valoarea tranșei inițiale; în cazul nerealizării acestor condiții, tranșa finală nu va putea fi acordată.

Monitorizarea sustenabilității celor 54 de noi afaceri, după primul an de funcționare

După finalizarea primului an de funcționare a noilor afaceri (perioada finanțării din bugetul România Start Up Plus), timp de alte 6 luni, administratorii de granturi vor întreprinde acțiuni de monitorizare/dezvoltare a activității și de sprijinire a sustenabilității celor 54 de afaceri.

După această perioadă de 6 luni, de sustenabilitate inițial asistată, cele 54 afaceri vor trebui să respecte în continuare angajamentele asumate (funcționarea afacerii în mediul urban cu cel puțin doi angajați etc) pentru cel puțin încă 12 luni.

La finalul proiectului, vom realiza și publica o cercetare calitativă și cantitativă a evoluției celor 54 de noi afaceri.

Contactați-ne dacă doriți să înființați o afacere non-agricolă în mediul urban al Regiunii Centru și dacă aveți domiciliul sau reședința în județele regiunii

► Județul Alba
Sebastian Băeșan (Municipiul Alba Iulia)
E-mail: sebastian.baesan@apulum.ro 
Tel: 0727895077

► Județul Brașov
Sabina Milcoveanu (APRSC)
E-mail: sabina.milcoveanu@cumpararesponsabil.ro
Tel: 0737032505

► Județul Covasna
Emőke Csata (SC EDUKADO SRL)
E-mail: emoke.csata@metodica.ro
Tel: 0740551374

► Județul Covasna
Mihai Viseroiu (APRSC)
E-mail: mihai.viseroiu@cumpararesponsabil.ro

Tel: 0728108239

► Județul Harghita
Tünde Csata (SC EDUKADO SRL)
E-mail: tunde.csata@metodica.ro
Tel: 0744138085

► Județul Mureș
Răzvan Vlasiu (FNTM)
E-mail: razvan.vlasiu@fntm.ro
Tel: 0734449194

► Județul Sibiu
Claudia Elena Pilat (FNTM)
E-mail: claudia.pilat@fntm.ro
Tel: 0745861220

1) Având denumirea oficială Start-up Plus – Antreprenoriat Urban în Centrul Țării, cod 104643, co-finanțat din Fondul Social European, prin Programul Operațional Capital Uman 2014 – 2020, Proiectul Start-Up Urban este implementat de Fundația Națională a Tinerilor Manageri – FNTM, în calitate de lider de Consorțiu, alături de partenerii: Municipiul Alba Iulia, SC EDUKADO SRL și Asociația pentru Promovarea Responsabilității Sociale a Companiilor – APRSC.
Valoarea totală eligibilă a proiectului este de 13.367.049,19 lei dintre care valoare eligibilă nerambursabilă FSE 11.328.462,16 lei și valoare eligibilă neramburabilă din bugetul național 1.987.908,46 lei.

2) Start-up Urban, cu denumirea oficială Start Start-up Plus – Antreprenoriat Urban în Centrul Țării, vizează dezvoltarea antreprenoriatului în Regiunea Centru a României, prin creșterea nivelului de educație antreprenorială a minimum 312 persoane, dintre care 252 angajați, inclusiv persoane ce desfășoară o activitate independentă și 60 șomeri și persoane inactive, sprijinirea înființării a 54 de afaceri cu profil non-agricol în mediul urban și crearea a minimum 108 noi locuri de muncă. Acțiunile Start-up Urban se desfășoară pe o perioadă de 36 luni, respectiv 22 ianuarie 2018 – 21 ianuarie 2021, în cele 6 județe ale Regiunii Centru (Alba, Brașov, Covasna, Harghita, Mureș, Sibiu).

3) Fiecare dintre cele 54 de noi afaceri înființate prin Start-up Urban, denumirea oficială a proiectului fiind Start-up Plus – Antreprenoriat Urban în Centrul Țări,i va fi finanțată cu maximum 39.000 de euro (calculat la cursul InforEuro aferent lunii august 2016).

Joi, 29 martie 2018, Biblioteca Județeană ,,Lucian Blaga” Alba vă invită, începând cu ora 17:00, la Sala de lectură a bibliotecii, la o nouă întâlnire cu participanții la cercul de scriere creativă ,,Verbum”.

Membrii cercului provoacă pe toți cei ce creează la o ședință de cerc cu două teme extrem de ofertante ce vor da cu siguranță curs imaginației creative a celor prezenți. Cele două teme propuse pentru luna martie sunt ,,Femeia și Bărbatul” și ,,Simțurile”. Dacă la prima temă se va porni cu creația de la un text scris ce va fi reinterpretat de cei prezenți, la cea de-a doua temă organizatorii au pregătit un puzzle literar ce se va concretiza într-un joc al simțurilor.

Ca de fiecare dată, cercul de scriere creativă ,,Verbum” se va încheia cu lecturarea creațiilor proprii ale celor prezenți.

Barometru al creativității, Cercul Verbum este un spațiu al întâlnirii și dialogului, al comunicării în și prin cuvânt și a luat ființă din dorința de a strânge la un loc persoane dornice să își expună talentul în arta scrisului în fața unui public avizat, a unui public cu vârste diferite dar cu aceleași preocupări. De-a lungul timpului cercul a strâns în jurul său un număr tot mai mare de mebrii activi, dar și public dornic să asiste la nașterea actului creativ la el acasă, în bibliotecă. Proiectul se derulează lunar, în ultima zi de joi, la Sala de lectură a Bibliotecii Județene ,,Lucian Blaga” Alba.

Cercul de scriere creativă VERBUM a luat ființă din dorința inițiatorului Silvan Stâncel, de a strânge la un loc persoane dornice să își expună talentul în arta scrisului în fața unui public avizat, a unui public cu vârste diferite dar cu aceleași preocupări.

Ideea mi-a venit în urma interacțiunii cu tineri în cadrul evenimentului Grow Living Library la care am participat în calitate de speaker. Aici am întâlnit câţiva liceeni interesați de literatură, artă… Mi-am dat seama că își doresc un cadru dedicat care, la ora, actuală nu există. Prin urmare, „Verbum!” îl doresc ca pe un program cultural extins la nivel național care să nască, să susțină și să promoveze persoanele creative și lucrările acestora.”, spune Silvan Stâncel, fondator.

Întâlnirile cercului au devenit în timp adevărate evenimente literare destinate nu numai celor ce simt că au abilități de scriere creativă și doresc să aibe un barometru real al propriei valori ci și prietenilor lor, iubitorilor de lectură și tuturor celor ce iubesc cultura și arta în întregul ei.

În cadrul cercului sunt prezentate încercările literare și artistice ale fiecăruia, sunt dezbatute într-un cadru prietensc creațiile fiecăruia, sunt găsite și aplaudate sau corectate punctele tari și punctele slabe și sunt sprijinite în vederea publicării acele creații care reușesc să stârnească interesul și aducă plus valoare.

Sunt așteptate persoane creative în domeniul scrierii, care au deja lucrări proprii publicate sau nepublicate, pentru a le prezenta și a interacţiona în cadrul acestui eveniment.

Actualmente este deja activ un grup pe platforma facebook: www.facebook.com/groups/silvanstancelverbum.

petreCercul de scriere creativă VERBUM a adunat deja la biblioteca județeană un nucleu de tineri scriitori valoroși fiind publicată și lansată în luna octombrie 2017 prima producție literară a cercului: romanul polițist ,,Un cerc vicios”, autor – elevul Petre Paul din Alba Iulia.

Proiectul face parte din Programul – 4 ANIMAȚIE CULTURALĂ/4.8 Verbum/ Proiect de management 2017-2020.

Acesta are ca scop definirea bibliotecii drept centru multicultural în vederea satisfacerii cerințelor exprimate de membrii comunității.

Biblioteca Județeană „Lucian Blaga” este o instituție publică de cultură aflată în subordinea Consiliului Județean Alba.

Tot mai multe povești de succes din rândul antreprenorilor români devin publice și, cu toate acestea, potențialul antreprenorial din România nu este încă suficient exploatat. Programul CARAVANA ANTREPRENORULUI își propune să ajute oamenii cu inițiativă să depășească reținerile legate de lipsa experienței sau a informațiilor necesare și să îi încurajeze să pornească pe propriul drum în business.

Un număr de 320 de aplicanți, din județele Alba, Mureș, Sibiu, Harghita, Covasna și Brașov, vor fi selectați și vor beneficia de cursuri de formare profesională în domeniul antreprenoriatului. Aceștia vor fi ghidați și încurajați să scrie propriul plan de afaceri, iar în urma competiției, 80 de idei vor fi finanțate și transformate în societăți comerciale, care vor crea 160 de locuri de muncă noi.

Programul CARAVANA ANTREPRENORULUI oferă toate informațiile pentru a putea anticipa fiecare etapă a afacerii, a cunoaște piața pe care va acționa participantul și a gândi un business responsabil din punct de vedere social.

Participanții în cadrul programului vor beneficia de cursuri de antreprenoriat, studii de fezabilitate, stagii de practică, cursuri de responsabilitate socială și un ajutor financiar de maxim 40.000 EURO pentru demararea afacerii. Ajutorul financiar se va oferi în două tranșe: 75% avans după înființarea afacerii și 25%, în momentul în care societatea va obține o cifră de afaceri de minim 30% din avansul primit, dar nu mai târziu de 12 luni.

Pot aplica persoanele care:

  • au rezidența sau domiciliul în orice localitate din județele Alba, Mureș, Sibiu, Harghita, Covasna, Brașov;
  • au o idee de afaceri și sunt dispuși să aloce timp cursurilor special organizate (60 ore – cursuri antreprenoriat, 12 ore – cursuri de responsabilitate socială, stagiu de practică în cadrul unei companii. – în cazul în care proiectul respectiv va fi selectat pentru finanțare);
  • nu este înscris în alte programe similare, la depunerea solicitării de participare în proiect.
Informații detaliate și documentele necesare înscrierii în program, pot fi găsite la adresa: www.construim-antreprenori.rocontact@construim-antreprenori.ro sau la tel.: 0753-062780, persoană de contact: Adriana Ursa.

Din totalul anunțurilor de locuri de muncă din țară 26% se regăsesc în regiunea centru, conform statisticilor efectuate de BestJobs.

Cele mai multe oferte sunt pentru candidații din Brașov (1.592 anunțuri), Sibiu (1.030 anunțuri) și Tîrgu-Mureș (839 anunțuri).

În ceea ce privește domeniile de activitate sunt în căutare de aplicanți în special companiile din domeniul medical (18.72% din oferte), IT (18.27%), transporturi (16.76%), construcții (13.57%), retail (11.58%) și administrativ (11.25%).

În domeniul medical se caută medici (444 anuțuri pentru specializări clinice, chirurgicale și paraclinice), asistenți medicali (119 anunțuri) farmaciști (48 anunțuri) și medici stomatologi (18 anunțuri).

Domeniul IT este în căutare de programatori (442 anunțuri), web designeri (89 anunțuri), administratori de rețea (48 anunțuri) și testeri (35 anunțuri).

Pe partea de transporturi există oferte pentru mecanici (321 anunțuri), șoferi (177 anunțuri), coordonatori de transport (39 anunțuri) și responsabili logistică (26 anunțuri).

În construcții se caută ingineri (143 anunțuri), sudori (114 anunțuri), instalatori (57 anunțuri), lăcătuși (40 anunțuri), electricieni (35 anunțuri) și arhitecți (17 anunțuri).

Companiile din retail caută lucrători comerciali, casieri, manipulanți marfă, șefi de magazin sau directori comerciali, existând în total 389 de anunțuri.

Pentru domeniul administrativ ofertele sunt pentru pozițiile de customer support/customer service (285 anunțuri) și pentru asistenți manageri (93 anunțuri).

Cu toate că nu sunt în top în ceea ce privește ofertele, există 190 anunțuri pentru candidații cu experiență în HoReCa (bucătari, cofetari/patiseri, ospătari, barmani, cameriste și recepționeri) și 141 anunțuri în domeniul financiar, pentru economiști și contabili.

Companiile la rândul lor pot alege dintre candidații aflați în regiunea centru.

Pe platforma BestJobs există CV-urile a 449.640 candidați în retail, 190.750 candidați în construcții, 125.087 persoane cu experiență în transporturi, 71.906 candidați în domeniul administrativ, 58.486 candidați pentru domeniul IT, 43.455 economiști, 17.290 candidați din domeniul HoReCa și 14.240 medici și asistenți medicali. Cei mai mulți candidați sunt în Brașov, Sibiu și Tîrgu-Mureș.

Primăvară este tot mai aproape de noi și dovada constă în temperaturile pozitive și tot mai multe zile însorite care ne îndeamnă să petrecem timpul în aer liber.

Una dintre cele mai îndrăgite activități în aer liber, de care se bucură atât adulții cât și cei mici, este mersul pe bicicletă, un mijloc de transport benefic pentru fiecare dintre noi.

Acest trend a început să prindă tot mai mult contur şi în România, nu doar în sens de agrement, ci în sensul unui mijloc folosit pentru deplasarea la muncă sau înspre alte locaţii în detrimentul maşinii, comportament care ne duce tot mai aproape de ţările Occidentale.

În acest context, BeKid.ro – unul dintre cele mai importante magazine online pentru copii din România – a realizat o analiză cu privire la piața autohtonă de biciclete, care a ajuns, în 2017, la o cifră de vânzări de-a dreptul impresionantă: 60 milioane de euro.

După ce am analizat comenzile de biciclete de copii și de adulți din ultimii ani de pe magazinul online pe care îl dețin, am observat că în România se cheltuiește în medie pentru o bicicletă de copii, în jur de 500 de lei (preț cu TVA inclus), iar pentru o bicicletă pentru adulți 800 lei. Aceste valori ne poziţionează pe antepenultimul loc din Europa; prin comparație, un neamț cheltuiește de 5-6 ori mai mult pentru biciclete”, declară Iulian Ghişoiu, general manager BeKid.ro – magazin online specializat în vânzarea de produse și biciclete pentru copii.

România, pe locul 6 în Europa privind producţia de biciclete

În acelaşi timp, specialistul în e-commerce afirmă că, în Europa, se vând anual 20 de milioane de biciclete dintre care 13 milioane sunt produse în Europa.

În acelaşi timp, în România se produc anual 900.000 de biciclete, situându-ne pe locul 6 pe continent la producția de biciclete, conform unui studiu realizat de Confederația Europeană a Industriei de Biciclete.

Referitor la producția de accesorii pentru biciclete, România este clasată pe locul 2 în Europa, cu un country share de 17%.

Dacă la capitolul producţie România se află printre fruntaşii Europei, în materie de vânzari anuale în ţara noastră se vând de 10 ori mai puţine biciclete decât în Germania, respectiv 400.000 de biciclete, cifră care reprezintă doar 2% din totalul de biciclete vândute la nivel european.

Bicicleta este cea mai ieftină modalitate de transport, pentru care nu plătim taxe, nu există costuri de parcare, nu avem nevoie de permis pentru a o conduce, iar taxele de service sunt foarte reduse.

Mersul cu bicicletă este cea mai sănătoasă, relaxantă și accesibilă metodă de deplasare.

Bicicleta este foarte simplu de manevrat, este rapidă, silențioasă, economa și nu în ultimul rând, este un mijloc de transport eco.

Autoritățile ar putea ajuta la creșterea gradului de sănătate în rândul populației prin investițiile în piste pentru biciclete.

Vânzările de biciclete ar crește foarte mult, însă din păcate din cauza infrastructurii precare sunt descurajate persoanele care ar fi dornice să adopte acest stil de viaţă sănătos”, explică Iulian Ghisoiu, managerul magazinului online Bekid.ro.

Fii la curent cu cele mai noi anunturi negociate.

Urmărește negociat.ro pe Facebook