Social

Amenzi de 13.000 de lei au fost aplicate de inspectorii ITM Alba, săptămâna trecută, firmelor depistate cu nereguli în relaţiile de muncă și securității și sănătății în muncă. Nu au fost găsite însă cazuri de muncă “la negru”.

Potrivit ITM Alba, în perioada 27-31 iulie, în domeniul relaţiilor de muncă, au fost controlaţi 11 de agenţi economici, cu un număr total de 1235 de angajaţi. Au fost descoperite 19 de nereguli şi aplicate o amendă în valoare totală de 1.500 lei.

Principalele deficienţe stabilite în controale:

– nu au fost stabilite pentru toţi salariaţii atribuţiile corespunzătoare postului prin fişa postului;

– neacordarea repausului săptămânal;

– neconducerea corectă a evidenţei timpului lucrat;

– contractele individuale de muncă nu au fost completate cu clauze referitoare la criteriile de evaluare a activităţii profesionale a salariaţilor aplicabile la nivelul angajatorului;

– primirea la muncă a persoanelor s-a realizat în absenţa certificatului medical (fişa de aptitudine);

– regulamentul intern nu conţine dispoziţii referitoare la criteriile şi procedurile de evaluare profesională a salariaţilor;

– registrul general de evidenţă al salariaţilor în format electronic nu se păstrează la sediul societăţii;

În domeniul securităţii şi sănătăţii în muncă, au fost verificate 13 de unităţi fiind constatate 44 de deficiențe. Totodată au fost aplicate 6 avertismente și trei amenzi în valoare de 11.500 lei.

Principalele deficienţe stabilite în controale :

– Lipsa autorizării inițiale și a verificărilor periodice a echipamentelor tehnice supuse reglementărilor ISCIR

– Lipsa instruirii periodice a lucrătorilor

– Organizarea necorespunzătoare a activității de securitatea muncii la nivelul unităților, conform noilor reglementări din HG 955/2010

– Lipsa evaluării riscurilor de accidentare și îmbolnăvire profesională pentru activitățile desfășurate

– Desfășurarea activității fără efectuarea examenului medical la angajare și/sau periodic a lucrătorilor

– Lipsa instrucțiunilor proprii de securitatea muncii pentru activitatile desfășurate

– Lipsa fișelor de aptitudini eliberate în urma examinării medicale la angajare și/sau periodică a lucrătorilor.

Oficial, începând cu data de 30 iulie 2015, județul Alba are primul serviciu privat de ambulanță. Crucea Roșie Filiala Alba și-a inaugurat, joi, Serviciul Privat de Ambulanță. Acesta dispune de patru ambulanțe, un dispecerat, cameră de sterilizat și o cameră de odihnă. La eveniment au luat parte reprezentanți ai administrației județene și locale, reprezentanți a IPJ Alba dar și ai cluburilor sportive din Alba.

Acest noul serviciu privat de ambulanță a Crucii Roșii Filiala Alba va oferi servicii de consultanță medicală de urgență, transport asistat și neasistat în țară și în străinătate, servicii de ambulanță la solicitarea pacientului, asistență medicală la competiții, manifestări sau alte evenimente.

”Dorim să facet transport asistat și neasistat pentru pacienți în țară, în străinătate, oriunde este necesar, dorim să dezvoltăm servicii de ambulanță pentru pacienți la cerere și dorim să paricipăm la cât mai multe competiții sportive asigurând primul ajutor la manifestări publice culturale, sociale, la diverse evenimente, la baze de agrement, sportive, târguri, expoziții și așa mai departe. Acest serviciu va fi practic deservit de patru ambulanțe dotate conform standardelor în vigoare, toate echipamentele de pe aceste mașini sunt noi, tot ce s-a cumpărat este 100% nou, am vrut să investim în calitate șiu ulterior să investim în servicii de calitate”, a declarat directorul directorul Crucii Roșii Filiala Alba, Adrian Dușa.

În ceea ce privește personalul medica, acesta este compus din medici, asistenți medicali, ambulanției, șoferi, toți cu o bună experiență și cu o formare profesională deosebită. Astfel, au fost autorizate patru ambulanțe, duă dintre acestea sunt de tip B1 (ambulanțier, asistent, medic), B2 (asitent, ambulanțier atunci când se impune). O altă ambulanță este tip A1 pentru transport pacienți și o altă ambulanță este de tip AMD pentru consultații de pacienți la domiciliu.

Investiția se ridică a aproape 200.000 de lei, bani obținuți, o parte din cotizații, din campaniile de 2% sau cursuri, și o parte de la Crucea Roșie Germană.

Servicul de ambulanță va funcționa prin sistemul integrat 112, după încheierea unui contract cu CAS, lucru care se va face în aproximativ 2 luni, sau la numerele de telefon ale Crucii Roșii Filiala Alba.

„Prin relație contractuală cu CAS, dorim să facem transport asistat și neasistat pentru pacienți, în țară, în străinătate, oriunde este necesar. Dorim să dezvoltăm servicii de ambulanță pentru pacienți la cerere și să participăm la cât mai multe competiții sportive unde putem să asigurăm primul ajutor.” a precizat acesta.

Pacienții vor fi deserviți de medici de urgență, asistenți medicali şi ambulanțieri, toți cu o foarte bună pregătire profesională și cu vechime în acest domeniu de activitate.

Prezent la eveniment, prefectul județului Alba, Gheorghe Feneșer a declarat: ”cred că rolul nostru este de a vă sprijini în permanență și o să încercăm și pe alte căi pentru că nu mi se pare normal, cei din partea Crucii Roșii Române să fie sprijiniți doar prin autofinanțare, iar în alte state, cum ne place de cele mai multe ori să ne comparăm cu cei din Germania, sunt sprijiniți în proporție de 60 la sută de stat. Cred că și statul ar putea să facă mai mult aici, la dotare, la cursuri de perfecționare a oamenilor dumneavoastră. Eu vă promit că după 15 septembrie când se termină concediile la Instituția Prefectului, voi avea o ședință cu tot personalul și sunt convins că toți vor dona acel leu pentru Crucea Roșie pentru că o vom face pentru noi, pentru toți care vor avea nevoie”.

Agenţia pentru Ocuparea Forţei de Muncă Alba a transmis oferta de locuri de muncă valabilă în această perioadă în județul Alba.

Sunt vacante posturi pentru lucrător comercial, casier, contabil șef, amanetar, agent de vânzări, inginer industrializarea lemnului, ambalator manual, sudor dar și altele. Posturile sunt disponibile în Alba Iulia, Câmpeni, Blaj, Cugir, Aiud și Sebeș.

AGENŢIA LOCALĂ PENTRU OCUPAREA FORŢEI DE MUNCĂ ALBA IULIA– 0258 831 137
Îngrijitor bătrâni la domiciliu-30
Maşinist la maşini pentru terasamente (ifronist) -25
Şofer autocamion/ maşină de mare tonaj-26
Excavatorist-25
Asistent medical generalist-30
Lucrător comercial-5
Vânzător-11
Casier -11
Electromecanic maşini şi echipamente electrice-1
Muncitor necalificat la la asamblarea, montarea pieselor-69
Confecţioner asamblor articole din textile-10
Muncitor necalificat în industria confecţiilor-20
Lăcătuş mecanic -2
Muncitor necalificat la ambalarea produselor sub formă de praf şi granule-20
Contabil şef-1
Glazurator produse din ceramică fină-20
Şef serviciu comerţ cu ridicata şi cu amănuntul-1
Şef schimb-1
Primitor distribuitor materiale şi scule-1
Muncitor necalificat în agricultură-30
Amanetar-2
Inginer construcţii civile, industriale şi agricole-x1
Agent comercial-1
Cioplitor în piatră şi marmură -2
Consilier administraţia publică-8
Stivuitorist-3
Marcator piese-20
Cusător piese din piele şi înlocuitori-10
Cusător articole marochinărie-10
Confecţioner articole din piele şi înlocuitori-10
Confecţioner, prelucrător în industria textilă-15
Cizmar – confecţioner încălţăminte, după comandă-10
Îngrijitor clădiri -2
Agent de vânzări-1
Muncitor necalificat la demolarea clădirilor-3
Inginer producţie -1
Operator la maşini unelte cu comandă numerică-2
Confecţioner tâmplărie din aluminiu şi mase plastice-2
Montator tâmplărie din aluminiu şi mase plastice-2
Muncitor necalificat la ambalarea produselor solide şi semisolide-35
Finisor –lăcuitor lemn-3
Tâmplar universal -4
Inginer electrotehnist-1
Electrician în construcţii-1
Montator placaje interioare şi exterioare-1
Zidar pietrar-2
Fierar betonist-1
Muncitor necalificat la spargerea şi tăierea materialelor de construcţii-3
Lăcătuş mecanic-1
Inginer instalaţii pentru construcţii -1
Pavator -3
Dulgher restaurator-1
Zugrav-1
Preparator de semifabricate şi preparate culinare-15
Recepţioner de hotel-1
Bucătar-1
Agent curăţenie clădiri şi mijloace de transport-3
Responsabil proces-2
Inginer industrializarea lemnului-2
Maşinist pentru utilaje specifice la extracţie şi execuţia tunelurilor-2
Mecanic utliaj-1

AGENŢIA LOCALĂ PENTRU OCUPAREA FORŢEI DE MUNCĂ CÂMPENI – 0725 225 884

Muncitor necalificat în industria confecţiilor-5
Confectioner, prelucrător în industria textilă-5
Confectioner asamblor articole din textile-49
Şofer autobuz-1
Frezor universal-2
Strungar universal-2
Lăcătuş mecanic-3

PUNCT DE LUCRU BLAJ – 0725 225 883

Muncitor necalificat la la asamblarea, montarea pieselor-19

Instalator ventilare şi condiţionare apă-1
Instalator centrale termice-1
Îngrijitor clădiri-1
Instalator instalaţii tehnico-sanitare şi de gaze-1
Electrician de întreţinere şi reparaţii-1

PUNCT DE LUCRU AIUD – 0725 225 882

Lăcătuş mecanic-1
Electrician de întreţinere şi reparaţii-1
Ambalator manual-5
Lăcătuş construcţii metalice-4
Montator subansamble-2

PUNCT DE LUCRU CUGIR – 0725 225 881

Muncitor necalificat la asamblarea, montarea pieselor-12
Proiectant inginer mecanic -1
Manipulant mărfuri-1
Lucrător sortator deşeuri reciclabile-1

PUNCT DE LUCRU SEBEŞ – 0725 225 885

Lăcătuş montator-40
Consilier juridic -1
Lăcătuş mecanic de întreţinere şi reparaţii-2
Lăcătuş mecanic-2
Sudor-2
Muncitor necalificat la spargerea şi tăierea materialelor de construcţii-2

În primul semestru al anului 2015, Serviciul de Ambulanță al Județului Alba a fost solicitat să intervină la peste 20.000 de cazuri. Raportul a fost făcut public în cadrului unei conferințe organizate cu ocazia Zilei Naționale a Ambulanței Române care va avea loc, pentru prima dată într-un cadru oficial, la data de 28 iulie. Serviciul Județean Alba se va deplasa la București pentru a participa la manifestări.

Luni, directorul Serviciului de Ambulanță Județean Alba, Marius Şuluţiu a fost prezent, în cadrul unei conferințe de presă și a prezentat situația instituției pe care o conduce. Potrivit unui raport prezentat de acesta, în primul semestru al anului 2015 au fost 20.207 de soicitări și s-au parcurs 822.377 de kilometri. În anul 2014 au fost 34.680 de solicitări, iar în anul 2013, 24.944.

Acesta a menționat faptul că numărul solicitărilor este în creștere din cauza lipsei spitalelor în cele trei orașe din județ, Zlatna, Ocna Mureș și Baia de Arieș.

În prezent, Serviciul de Ambulanță Județean Alba are un număr de 258 de angajați, dintre care 12 medici, 95 de asistenți și 110 de ambulanțieri.

Se pare că cea mai mare lispă este cea a medicilor, dovadă că încă de anul trecut există un post liber de medic de familie pentru care nu s-a prezentat nimeni la concurs.

Marius Şuluţiu a mai adăugat că din cauza acestei crize de personal, cele patru ambulanțe, destinate consultațiilor la domiciuliu, nu funcționează.

La Serviciul de Ambulanță Alba mai există 2 mașini de timp C1-C2, destinate urgențelor majore, 15 de mașini B1-B2 și 9 de timp A1 și A2.

Serviciul mai deține și un elicopter care poate ajunge în zonele greu accesibile în care mașinile ajung într-un timp mai lung, dar din păcare acesta poate circula doar ziua, iar pe timp de noapte doar de la un aeroport la altul.

Raportul a fost prezentat cu ocazia împlinirii a 109 ani de existență a Serviciului Național de Ambulanță România. Ziua va fi marcată pentru prima dată în acest an și va cuprinde o serie de amnifestări la București unde se vor deplasa și reprezentanții de la Alba.

Încă de anul trecut, Serviciul Județean de Ambulanță Alba Iulia recrutează personal pentru ocuparea postului de medic de familie. Acesta a rămas vacant în urma pensionării unui angajat.

Conform celor spuse de directorul instituției, dr. Marius Șuluțiu, cu toate că instituția pe care o conduce a organizat selecție pentru acest post, nu a fost niciun doritor care să participe la concurs. Activitatea solicitantă și faptul că este nevoie de instruire suplimentară, respectiv un curs de 6 luni pe medicină de urgență, ar fi principalel motive pentru această situație.

Recent, la concursul organizat de Serviciul Județean de Ambulanță Alba pentru două posturi de asistenți, s-au înscris 9 persoane.

Astfel, cei care coresc să se înscrie la concursul pentru postul de medic de familie se poate adresa Serviciului Județean de Ambulanță Alba.

Autoritățile locale sunt obligate să cuprindă în bugetul local sume destinate decontării cheltuielilor pentru naveta cadrelor didactice și personalul didactic auxiliar din învățământul preuniversitar de stat, din unitățile de învățământ special și din centrele de resurse și asistență educațională, care nu dispun de locuință în localitatea unde este situată unitatea de învățământ la care profesează. Hotărârea privind normele metodologice de aplicare a acestor prevederi a fost publicată în Monitorul Oficial.

În prezent, aproximativ 65.000 de cadre didactice, din rândul personalului didactic de predare si personalului didactic auxiliar, fac zilnic naveta între localitatea de reședință și localitatea în care își desfășoară activitatea, majoritatea din mediul rural.

Astfel, începând cu anul 2015, autorităţile administrației publice locale au obligaţia de a cuprinde în bugetul local sume destinate decontării cheltuielilor pentru naveta cadrelor didactice şi a personalului didactic auxiliar din învăţământul preuniversitar de stat, din unităţile de învăţământ special şi din centrele de resurse şi asistenţă educaţională, care nu dispun de locuinţă în localitatea unde este situată unitatea de învățământ la care au postul. Sumele destinate navetei cadrelor didactice şi a personalului didactic auxiliar vor fi prevăzute în bugetul local al autorităţii administraţiei publice locale, în a cărei rază administrativ-teritorială este situată unitatea de învăţământ preuniversitar de stat, din sumele defalcate din taxa pe valoarea adăugată pentru echilibrarea bugetelor locale şi din veniturile proprii ale bugetelor locale.

Transportul cadrelor didactice şi a personalului didactic auxiliar poate fi efectuat cu:

– autovehiculele destinate transportului de persoane deținute/asigurate de către unităţile de învăţământ în măsura în care nu este afectat transportul elevilor;

– autovehiculele destinate transportului de persoane deţinute/asigurate de către autorităţile administraţiei publice locale;

– mijloace de transport ale operatorilor de transport autorizaţi (transport în comun: microbuze, autobuze, tren, ambarcaţiune);

– autoturismul/ambarcaţiune proprietate personală sau deținut/ă legal cu orice titlu.

Transportul se efectuează gratuit, conform programului și pe rutele stabilite prin hotărâre a consiliului local, precum și cu respectarea orarului/programului unității de învățământ.

Consiliul de administraţie al unităţii de învățământ analizează cererile pentru asigurarea decontării navetei cadrelor didactice şi a personalului didactic auxiliar și fundamentează necesarul de resurse. Verifică legalitatea solicitărilor, aprobă lunar cererile solicitanţilor și fundamentează necesarul de finanţare individual și pe total unitate de învățământ.

Decontarea abonamentelor/biletelor de transport emise de operatorii de transport, auto și naval pentru cadrele didactice şi pentru personalul didactic auxiliar se asigură la valoarea acestora.

Decontarea abonamentelor emise de operatorii de transport feroviar se face la nivelul tarifului perceput de CFR, tren clasa a ll-a. Decontarea abonamentelor emise de operatorii de transport alternativ CFR, se face la valoarea acestora, dar nu mai mult decât tariful CFR, corespunzător trenului clasa a ll-a.

Beneficiarii decontării cheltuielilor de navetă sunt cadrele didactice şi personalul didactic auxiliar, care nu dispun de locuinţă în localitatea unde aceștia își au postul.

Se decontează naveta cadrelor didactice şi personalului didactic auxiliar doar atunci când distanţa ce trebuie parcursă zilnic depăşeşte limita teritorială a localității în care se găseşte unitatea de învăţământ preuniversitar de stat.

Distanţa pentru care se decontează abonamentul/biletul şi care este înscrisă pe documentul justificativ, este distanţa dintre localitatea de domiciliu/reşedinţă a cadrului didactic şi a personalului didactic auxiliar și localitatea în care se află unitatea de învăţământ.

Sunt interzise încheierea de contracte între unitatea de învăţământ şi operatorul de transport şi implicit efectuarea plăţii direct de către unitatea de învăţământ către operatorul de transport în comun.

Decontarea navetei se poate face pentru autoturismul proprietate personală sau deținut legal cu orice titlu atunci când:

a) pe ruta între localitatea de domiciliu/reşedinţă şi localitatea în care se află situată unitatea de învăţământ, nu există servicii de transport efectuate de operatorii de transport în comun sau programul acestora diferă semnificativ de orarul/programul unității de învățământ.

b) pe ruta între localitatea de domiciliu/reşedinţă şi localitatea în care se află situată unitatea de învăţământ, există servicii de transport efectuate de operatorii de transport în comun, însă cadrul didactic, respectiv personalul didactic auxiliar optează pentru transportul cu autoturismul/ambarcațiunea proprietate personală sau deținut/ă legal cu orice titlu.

Decontarea se face la valoarea unui abonament pentru ruta respectivă sau pentru distanțe similare.

Se interzice decontarea navetei cu autoturismul proprietate personală, pentru cadrele didactice şi personalul didactic auxiliar atunci când acestea au asigurate servicii de transport gratuit cu autovehiculele destinate transportului de persoane deţinute/asigurate de către autorităţile administraţiei publice locale sau de către unitatea de învățământ, iar orarul mijloacelor de transport nu diferă cu mai mult de 2 ore de orarul/programul solicitantului.

Pentru a primi decontul, cadrele didactice trebuie să prezinte lunar, pe lângă cererea tipizată pentru decontare, urmatoărele documente justificative:

-abonamentele emise de operatorii de transport auto/feroviar/naval, utilizate în luna precedentă;
-bonurile de achiziție a carburantului, pentru transportul efectuat cu autoturismul/ambarcațiunea proprietate personala sau detinut/ă legal cu orice titlu;
-biletele emise de operatorii de transport auto/feroviar/naval utilizate în luna precedentă.
Sunt acceptate la decont biletele emise zilnic de operatorii de transport numai în situațiile în care pe ruta respectivă nu se emit abonamente, atunci când beneficiarul utilizează mai multe mijloace de transport în comun sau când acesta are norma/postul în mai multe unități de învățămant din localitați diferite.

Decontarea cheltuielilor pentru beneficiarii care fac naveta cu autoturismul proprietate personală se face la valoarea unui abonament pentru ruta respectivă sau pentru distante similare.

Actul normativ publicat vineri în Monitorul Oficial stabilește totodata că decontarea navetei se realizeaza proporțional cu perioada de activitate din cadrul unei luni calendaristice, pe baza pontajului lunar.

Agenţia pentru Ocuparea Forţei de Muncă Alba a transmis oferta de locuri de muncă disponibile în Alba Iulia, Aiud, Blaj, Câmpeni, Cugir şi Sebeş, valabilă la data de 20 iulie.

Sunt vacante posturi pentru contabili şefi, ingineri, consilieri în administraţia publică, şef serviciu comerţ, asistenţi medicali, agenţi de vânzări, vânzători,  inginer construcții civile, casieri, amanetar, excavatoriști, muncitori calificaţi sau necalificaţi, în diferite sectoare.

La Alba Iulia, angajează Brit-Ro Consultancy, Agra`s SA, Sews Romania SRL, RO.DE.X. Fashion SRL, Primăria Municipiului Alba Iulia, Castor Sib SRL, IPEC SRL, Profi Rom Food SRL, Hristov Champi SRL, Bertus SRL, Deka Structuri SRL, Fundaţia PAEM Alba, 4 Speed SRL, Brom Build Corporation SRL, Şcoala Generală “Avram Iancu” Alba Iulia, Star Lemn Duma SRL, Construzioni Dondi SPA Rovigo, 3 Fan Construct SA, Crios SRL, Monolit Junior SRL, Romwest Euro SRL, Supremia Grup SRL, Selena SRL, Lucian Best Instal SRL, Terra Gres SRL, Urs Construct Alba SRL, Tâmplărie Rus SRL.

La Cugir, locuri de muncă sunt la SEWS Romania – Punct de lucru Orăştie, TEA SRL, Prototip Construct SRL.

La Câmpeni, angajează Castor SIB, Marnap SRL Abrud, Primăria Abrud.

La Sebeş, angajează Star Assembly SRL, SIT Tehnologii Industriale SRL, Delta Plus SRL.

La Aiud, sunt posturi disponibile la IVSYS SRL, MobilAiud SA.

La Blaj, locuri de muncă sunt la Krombert & Schubert Ro Me SRL, Adriatica SRL, Electrotimeia SRL.

Agenţia Locală pentru Ocuparea Forţei de Muncă Alba Iulia – 0258.831.137

Îngrijitor bătrâni la domiciliu – 30
Maşinist la maşini pentru terasamente (ifronist) – 25
Şofer autocamion/ maşină de mare tonaj – 20
Excavatorist – 25
Asistent medical generalist – 30
Lucrător comercial – 4
Vânzător – 4
Casier – 6
Electromecanic maşini şi echipamente electrice – 1
Muncitor necalificat la asamblarea, montarea pieselor – 48
Confecţioner asamblor articole din textile – 10
Muncitor necalificat în industria confecţiilor – 10
Consilier administraţia publică – 4
Şef birou instituţie publică – 1
Şef serviciu instituţie publică – 2
Îngrijitor clădiri – 1
Muncitor necalificat în industria confecţiilor – 5
Confecţioner, prelucrător în industria textilă – 5
Lăcătuş mecanic – 2
Şofer autocamion/maşină de mare tonaj – 3
Stivuitorist – 3
Muncitor necalificat la ambalarea produselor sub formă de praf şi granule – 20
Contabil şef – 2
Glazurator produse din ceramică fină – 20
Marcator piese – 20
Şef serviciu comerţ cu ridicata şi cu amănuntul – 1
Şef schimb – 1
Casier – 5
Vânzător – 5
Primitor distribuitor materiale şi scule – 1
Lucrător comercial – 1
Muncitor necalificat în agricultură – 30
Amanetar – 2
Inginer construcţii civile, industriale şi agricole – 1
Cioplitor în piatră şi marmură – 2
Cusător piese din piele şi înlocuitori  – 10
Cusător articole marochinărie – 10
Confecţioner articole din piele şi înlocuitori – 10
Confecţioner, prelucrător în industria textilă – 10
Cizmar – confecţioner încălţăminte, după comandă – 10
Muncitor necalificat în industria confecţiilor – 5
Excavatorist pentru excavatoare cu rotor de mare capacitate – 2
Şofer autocamion/maşină de mare tonaj – 2
Îngrijitor clădiri – 1
Tâmplar manual ajustor montator – 2
Lăcătuş mecanic – 1
Inginer instalaţii pentru construcţii – 1
Muncitor necalificat la demolarea clădirilor – 5
Electrician în construcţii – 1
Inginer producţie – 1
Operator la maşini unelte cu comandă numerică – 2
Confecţioner tâmplărie din aluminiu şi mase plastice – 2
Montator tâmplărie din aluminiu şi mase plastice – 2
Muncitor necalificat la ambalarea produselor solide şi semisolide – 2
Agent comercial – 1
Finisor –lăcuitor lemn – 3
Tâmplar universal – 3
Muncitor necalificat la ambalarea produselor solide şi semisolide – 3
Agent de vânzări – 1
Inginer electrotehnist – 1
Montator placaje interioare şi exterioare – 1
Zidar pietrar – 1
Fierar betonist – 1
Muncitor necalificat la spargerea şi tăierea materialelor de construcţii – 3
Muncitor necalificat la demolarea clădirilor – 3
Pavator – 3
Tâmplar universal – 1
Muncitor necalificat la asamblarea, montarea pieselor – 1

Punct de lucru Cugir – 0725.225881

Muncitor necalificat la asamblarea, montarea pieselor – 8
Proiectant inginer mecanic – 1
Programator – 2
Reglor maşini – unelte – 2
Frezor universal – 2
Strungar universal – 2
Lăcătuş mecanic – 3

Agenţia Locală pentru Ocuparea Forţei de Muncă Câmpeni – 0725.225.884

Muncitor necalificat în industria confecţiilor – 5
Confectioner, prelucrător în industria textilă – 5
Confectioner asamblor articole din textile – 49
Şofer autobuz – 1

Punct de lucru Sebeş – 0725.225.885

Lăcătuş montator – 40
Consilier juridic – 1
Lăcătuş mecanic de întreţinere şi reparaţii – 2
Lăcătuş mecanic – 2
Sudor – 2
Muncitor necalificat la spargerea şi tăierea materialelor de construcţii – 2
Muncitor piscicol – 2

Punct de lucru Aiud – 0725.225.882

Lăcătuş mecanic – 1
Electrician de întreţinere şi reparaţii – 1
Ambalator manual – 7

Punct de lucru Blaj – 0725.225.883

Muncitor necalificat la la asamblarea, montarea pieselor – 13
Instalator ventilare şi condiţionare apă – 1
Instalator centrale termice – 1
Instalator instalaţii tehnico-sanitare şi de gaze – 1
Îngrijitor clădiri – 1
Electrician de întreţinere şi reparaţii – 1

Sursă foto: Zdenko Zivkovic

Pe fondul recentei crize financiare, din cele 22 de cazinouri care funcționau în 2009 în România, au mai rămas deschise doar 5. Numărul de vizitatori zilnici amatori de pariuri a scăzut și el simțitor. Cu toate acestea, numărul de aparate de joc a crescut față de anii dinaintea crizei. Zilnic își deschid porțile noi săli de jocuri. Cu o cifră de afaceri de 800 de milioane de euro, piața de jocuri de noroc din România a contribuit cu 150 de milioane de euro la visteria României anul trecut.În plus, cei 400 de operatori de jocuri de noroc activi în țara noastră asigură peste 30.000 de locuri de muncă.

O nouă frontieră în acest sector în plină creștere este cea a jocurilor de noroc online. Odată cu modificările legislative recente, cazinourile online au devenit foarte atractive, datorită potențialului uriaș. Toată lumea are de câștigat în acest sector online atractiv. Organizatorii de jocuri de noroc își pot extinde activitatea într-un mediu cu dezvoltare explozivă pentru a atrage utilizatori de oriunde. Amatorii de jocuri de noroc pot juca de oriunde și oricând, fără a fi văzuți prin sălile de jocuri. Acum, ei se pot bucura de câștiguri fabuloase în bani adevărați din confortul propriului cămin sau pe mobil. Mai mult, statul are de câștigat, încasând taxe și impozite substanțiale. Odată cu legalizarea cazinourilor online în România, se deschid și perspectivele creăriide noi locuri de muncă. Forța de muncă autohtonă excelent pregătită este unul dintre atuurile României pentru investitorii din domeniu. Sectorul de gambling online creează joburi pentru administratorii de site-uri și pentru oamenii de marketing. Mai mult, este nevoie de personal pentru asistența telefonică sau prin chat.

Unul dintre cei mai mari investitori din domeniu este Mansion Group, fondat în 2003 în Gibraltar. Grupul internațional este prezent și în țara noastră cu renumitul brand Casino.com România. Site-ul a devenit rapid una dintre cele mai populare platforme de jocuri de noroc online. Sigur și ușor de folosit, site-ul oferă zeci de jocuri de noroc online: blackjack, ruletă 3D, lozuri de răzuit, poker video, dar și numeroase jocuri mecanice pe teme atrăgătoare, printre care și îndrăgitele jocuri mecanice Marvel. Condițiile tehnice excelente, siguranța deplină și șansa de a câștiga jackpoturi fabuloase în bani adevărați atrag milioane de jucători pe Casino.com România. Alți jucători din sector includ companii de jocuri precum Plarium, un dezvoltator de jocuri de strategie online, precum Soldiers Inc. sau Sparta: War of Empires, cu peste 1000 de angajați.

Fii la curent cu cele mai noi anunturi negociate.

Urmărește negociat.ro pe Facebook