Social

Dacă, până acum, taximetriştii au putut practica această meserie fie că au comis, fie că nu infracţiuni, acest lucru nu va mai fi posibil.

Astfel, dobândirea unui atestat va fi codiționată de cazierul judiciar, care, în mod obligatoriu, trebuie să fie curat. O altă prevedere arată că patronii firmelor de taximetrie trebuie să fie cel puţin absolvenţi de liceu.

„Certificatul de cazier juridic al conducătorului auto care practică profesia de taximetrist trebuie să conţină menţiuni din care să rezulte că nu a fost condamnat pentru unele infracţiuni pe care le stabileşte OUG: infracţiuni contra siguranţei pe drumurile publice, infracţiuni privind traficul şi consumul de droguri, infracţiuni contra vieţii şi sănătăţii şi integrităţii corporale, infracţiuni privind traficul şi exploatarea persoanelor vulnerabile, infractiuni contra libertăţii şi integrităţii sexuale, infracţiuni contra patrimoniului”, potrivit purtătorului de cuvânt al Guvernului, Dan Suciu, citat de cotidianul.ro

Sistare de siguranţă a alimentării cu gaze naturale din cauza unei avarii

Miercuri, 27 ianuarie a.c. în jurul orei 22, s-a constatat că o componentă a sistemului de distribuţie a gazelor naturale, respectiv o vană dintr-un cămin de gaz de pe strada Vasile Goldiş din municipiul Alba Iulia a cedat, cel mai probabil din cauza temperaturilor scăzute din ultima perioadă.

Din motive de siguranţă, fiind înregistrate scăpări semnificative de gaze naturale, compania a fost nevoită să sisteze alimentarea cu gaz în zonă, astăzi, 28 ianuarie, începând cu ora 4.30, fiind afectaţi o parte dintre consumatorii de pe străzile Vasile Goldiş, Bd. Transilvaniei, 1 Decembrie 1918, Revoluţiei, Energiei, Petru Rareş, Gladiolelor, Ion Lăncrăjan, Ion Minulescu, Ştefan Augustin Doinaş, George Topârceanu, Tudor Arghezi, Marin Preda, Camil Baltazar, Ion Slavici, Ionel Teodoreanu şi localitatea Miceşti.

Compania a luat măsurile care se impuneau atât pentru siguranţa consumatorilor cât şi pentru reluarea alimentării cu gaze naturale în cel mai scurt timp posibil. Operaţiunile de schimbare a vanei au început imediat după oprire, iar reluarea treptată a serviciului de distribuţie a gazelor naturale este estimată să înceapă astăzi în jurul orei 12.00. 

Regretăm disconfortul creat de această situaţie neprevăzută şi facem apel la consumatorii din zona afectată să se asigure că au oprit toate aparatele alimentate cu gaz. Totodată, după reluarea alimentării, consumatorii sunt rugaţi să supravegheze modul de funcţionare a aparatelor şi în cazul în care simt miros de gaz să apeleze dispeceratul de urgenţă al E.ON Distribuţie România la unul dintre numerele de telefon: 0800.800.928  sau 0265.200.928.

Începând din luna februarie, programul de lucru cu publicul al reprezentanțelor Registrului Auto Român va fi modificat, o zi pe săptămână. Astfel, în fiecare zi de joi, clienții vor putea beneficia de serviciile RAR până la ora 20.00, măsură posibilă prin decalarea corespunzătoare a programului de lucru pentru o anumită parte din angajații RAR.

Considerăm că este o decizie firească din partea unei instituții care își respectă clienții, întrucât există persoane care nu își pot neglija unele activități în prima parte a zilei. În funcție de interesul publicului față de această inițiativă, vom evalua posibilitatea extinderii ei”, declară ing. George Dincă, Directorul General al Registrului Auto Român.

În prezent, în reprezentanțele RAR, programul cu publicul se desfășoară în intervalul orar 8.00 – 16.00 de luni până joi, respectiv 8.00 – 13.30 în zilele de vineri.

Vă reamintim că obținerea unei programări pentru activitățile RAR este posibilă în două moduri:

  • Completând corect și complet toate datele din formularul pus la dispoziție pe pagina www.rarom.ro

  • Apelând serviciul Call Center la numărul cu tarif normal 021-9672.

Un tânăr din Aiud a sustras lemne din Pădurea Sloboda şi a fost surprins de un echipaj mixt format din jandarmi şi organe silvice. Lemnele i-au fost confiscate şi, în plus, are de plătit o amendă în valoare de 800 lei.

Pădurea Sloboda din preajma municipiului Aiud se află în atenţia jandarmilor şi organelor silvice care acţionează în sistem integrat pentru combaterea infracţiunilor şi contravenţiilor. În urma unei acţiuni desfăşurate, marţi, 19 ianuarie, Virgil B. ( 25 de ani ) a fost depistat în timp ce transporta lemne cu o căruţă, cu scopul de a le valorifica în interes personal. În urma verificărilor efectuate s-a stabilit că lemnele au fost sustrase din pădurea amintită şi, în conformitate cu prevederile Legii 171 din 2010, privind stabilirea şi sancţionarea contravenţiilor silvice, a fost sancţionat cu amendă în valoare de 800 lei. Totodată, potrivit aceluiaşi act normativ, lemnele au fost confiscate şi date în custodie ocolului silvic competent teritorial.

Ca de fiecare dată, recomandăm celor care au cunoştinţă de astfel de fapte să le semnaleze în continuare cu aceeaşi promptitudine şi îi asigurăm de întreaga noastră disponibilitate de intervenţie pentru depistarea şi sancţionarea vinovaţilor. De asemenea, reiterăm faptul că, deşi suntem conştienţi că în unele cazuri vorbim probabil de cantităţi mici de lemne recuperate, suntem convinşi că frecvenţa acestor acţiuni şi operativitatea dovedită de echipajele de jandarmerie pot contribui la impunerea legislaţiei incidente şi, mai mult, la educarea cetăţenilor în spiritul respectării acestei legislaţii.

În perioada 30 iulie – 5 august poliţiştii din cadrul Inspectoratului de Poliţie Judeţean Alba au continuat activităţi în cadrul acţiunii „Blocada”. De această dată au fost efectuate 30 de filtre rutiere, reţinute 27 de permise de conducere şi 24 de certificate de înmatriculare. De asemenea, au fost aplicate 1.086 de sancţiuni contravenţionale, în valoare de 221.506 lei.

Poliţiştii rutieri, împreună cu cei din structurile de ordine publică, au acţionat pentru combaterea principalelor cauze generatoare ale accidentelor de circulaţie, respectiv: nerespectarea regimului legal de viteză, a regulilor privind efectuarea depăşirilor şi a celor privind acordarea priorităţii de trecere a vehiculelor şi pietonilor, precum şi pentru identificarea şi sancţionarea conducătorilor de autovehicule aflaţi sub influenţa băuturilor alcoolice, transmite IPJ Alba.

De asemenea, poliţişti de ordine publică, investigaţii criminale, acţiuni speciale şi arme, explozivi, substanţe periculoase au desfăşurat activităţi preventiv –reactive în zonele cu risc criminogen din judeţul Alba, iar poliţiştii Serviciului Transporturi au acționat punctual în trenurile de călători şi în gări.

În perioada 30 iulie – 5 august 2015, poliţişti din structurile menţionate mai sus au constatat 35 de infracţiuni, din care 27 în flagrant delict, cele mai multe (26) la regimul rutier.

A fost efectuate 30 de filtre rutiere, reţinute 27 de permise de conducere şi 24 de certificate de înmatriculare. Totodată, au fost aplicate 1.086 de sancţiuni contravenţionale, în valoare de 221.506 lei.

Dintre sancţiunile contravenţionale, 945 au fost aplicate pentru încălcarea normelor legale prevăzute de OUG 195/2002 privind circulaţia pe drumurile publice, 92 pentru nerespectarea prevederilor Legii 61/1991 privind sancţionarea faptelor de încălcare a normelor de convieţuire socială, a ordinii şi liniştii publice, 6 la Legea 12/1990 privind comerţul şi 3 la alte acte normative.

În perioada imediat următoare, Inspectoratul de Poliţie Judeţean Alba va intensifica activităţile de prevenire a accidentelor rutiere şi cele de combatere a principalelor cauze generatoare de evenimente rutiere.

Acţiunea „Blocada” este organizată de Inspectoratul General al Poliţiei Române, ca urmare a intensificării tranzitului către zonele turistice şi localităţile de domiciliu ale cetăţenilor români care lucrează în străinătate şi a creşterii, implicit, a valorilor de trafic, în vederea diminuării riscului rutier şi fluidizării circulaţiei pe principalele drumuri naţionale care fac legătura cu statele vecine.

Trei tineri în vârstă de 37, 28 și 25 de ani din Alba Iulia și Sântimbru au fost reținuți de polițiști, pentru furt. Aceștia sunt bănuiţi de comiterea unui număr de șase furturi sau tentative de furt din societăţi comerciale şi a unui furt dintr-un aşezământ social. În urma percheziţiei efectuate la domiciliul unuia din ei, poliţiştii au găsit mai multe bunuri provenite din furt, precum şi îmbrăcăminte folosită de tineri la comiterea faptelor. 

Poliţiştii din Alba Iulia i-au identificat pe trei tineri din Alba Iulia şi Sântimbru, care sunt bănuiţi de comiterea unui număr de șase furturi sau tentative de furt din societăţi comerciale şi a unui furt dintr-un aşezământ social, transmite IPJ.

În urma unei percheziţii de domiciliu, poliţiştii au găsit mai multe bunuri provenite din furt precum şi îmbrăcăminte folosită de tineri la comiterea faptelor. Cei trei au fost reţinuţi şi urmează să fie prezentaţi Parchetului, pentru dispunerea măsurilor legale.

Poliţiştii de investigaţii criminale din cadrul Poliţiei Municipiului Alba Iulia i-au identificat pe B.C.F., de 37 de ani, din Alba Iulia, S.N., de 28 de ani, din Alba Iulia şi M.N., de 25 de ani, din comuna Sântimbru, care sunt bănuiţi de comiterea, în perioada 26 iulie – 4 august 2015, a unui număr de 7 furturi sau tentative de furt.

În sarcina celor trei tineri s-a reţinut faptul că, fie împreună, fie individual, au pătruns, prin efracţie, pe timp de noapte, în cinci magazine alimentare şi localuri publice din municipiul Alba Iulia de unde au sustras ţigări şi diverse sume de bani.

Totodată, poliţiştii au reţinut faptul că în noaptea de 28/29 iulie, S.N. a încercat să pătrundă, prin efracție, într-un magazin alimentar situat pe strada Arnsberg din Alba Iulia, iar în perioada 30 iulie – 1 august a pătruns prin efracție într-un aşezământ social din Alba Iulia, de unde a sustras un laptop, o tabletă, două aparate foto, o unitate PC, haine, alimente şi produse cosmetice.

Pentru obţinerea de probe şi recuperarea prejudiciilor cauzate prin faptele celor trei, la data de 6 august, poliţiştii de investigaţii criminale, sprijiniţi de poliţiştii Serviciului pentru Acţiuni Speciale, au efectuat o percheziție la reşedinţa din Alba Iulia a lui B.F.C., ocazie cu care au fost găsite mai multe dintre bunurile provenite din furturi precum şi genți de voiaj şi îmbrăcăminte ce erau folosite la comiterea faptelor.

Poliţiştii au luat, faţă de cei trei, măsura reţinerii, pentru o perioadă de 24 de ore, urmând ca vineri, 7 august, să fie prezentaţi Parchetului de pe lângă Judecătoria Alba Iulia, pentru dispunerea măsurilor legale.

La sfârșitul acestei săptămâni, localitatea Mănărade va găzdui pentru ptima dată “Întalnirea Saşilor”.  Evenimentul se va desfăşura pe durata a trei zile, începând de vineri, 7 august. Sunt aşteptate să participe peste 250 de persoane, saşi plecaţi din localitate şi familiile acestora.

În cadrul evenimentului, vor fi organizate momente folclorice româneşti şi săseşti, slujbe religioase şi cei prezenţi vor putea degusta din produsele tradiţionale din zonă.

Administraţia publică locală le va oferi oaspeţilor, duminică de la ora 13.00, prilejul de a sărbători în cadrul manifestării “ Fiii satului”. Pe o scenă amplasată în aer liber vor evolua Reta Rus, Ina Todoran, Alina Pinca, Denisa Balu, Dorin Pintea şi Ioan Danciu.

Mănărade, localitate componenta a municipiului Blaj, a fost în trecut locuită majoritar de etnici germani, însă toţi au luat parte la exodul saşilor care a început în anii ’80 şi care a culminat imediat după 1989, când zeci de sate din Transilvania au rămas pustii.

Dacă la recensamântul din 1930, în Mănărade erau înregistrati 613 germani, în 2012 a încetat din viaţă ultimul reprezentant al acestei etnii din micul sat de pe Târnava Mare.

Chiar dacă au părăsit Romania de zeci de ani, saşii nu au uitat complet de comunitatea de unde au plecat. Ei s-au organizat în “Asociaţia Saşilor Mănărăzeni”, organism care, cu sprijinul autorităţilor locale, a restaurat Biserica Evanghelică Fortificată din Mănărade, transmit reprezentanţii Primăriei Blaj.

Edificiul datează de la începutul secolului al XV-lea şi este în prezent folosit de către Biserica Greco–Catolică, pentru slujbele proprii.

În luna iulie, inspectorii de muncă din Alba au aplicat, mai multe avertismente pentru angajatorii care nu și-au protejat corespunzător lucrătorii în zilele caniculare.

Potrivit legii, angajatorii sunt obligați să respecte câteva obligații față de salariați atunci când temperatura aerului depășește 37 de grade și indicele de confort termic depășește 80 de unități.

Reprezentații Inspectoratului Teritorial de Muncă Alba au transmis pentru Alba24 că, în luna iulie, au fost acordate 7 avertismente agenților economici care nu au asigurat condițiile corespunzătoare pentru salariați, în zilele caniculare. 

Astfel, inspectorii de muncă au aplicat, în săptămâna 6-10 iulie trei avertismente, între 13-17 iulie două avertismente iar între 20-24 iulie două avertismente. Aceștia vor continua acţiunile de control în perioadele în care se semnalează temperaturi extreme, pentru a se asigura că fiecare măsură dispusă de lege este îndeplinită la termen.

Inspectorii de muncă au verificat, în iulie, peste 1.500 de angajatori pentru a vedea dacă iau măsuri pentru protecţia lucrătorilor în zilele caniculare şi au aplicat amenzi de peste 70.000 de lei şi 536 de avertismente.

Potrivit Ordonanței de urgență nr. 99/2000 privind măsurile ce pot fi aplicate în perioadele cu temperaturi extreme pentru protecția persoanelor încadrate în muncă, în perioadele cu temperaturi ridicate extreme, angajatorii trebuie să asigure următoarele măsuri minimale:

Pentru ameliorarea condiţiilor de muncă:

– reducerea intensității şi ritmului activităţilor fizice;

– asigurarea ventilației la locurile de muncă;

– alternarea efortului dinamic cu cel static;

– alternarea perioadelor de lucru cu perioadele de repaus în locuri umbrite, cu curenţi de aer.

Pentru menţinerea stării de sănătate a angajaţilor:

– asigurarea apei minerale adecvate, câte 2-4 litri/persoană/schimb;

– asigurarea echipamentului individual de protecţie;

– asigurarea de duşuri.

Angajatorii care nu pot asigura aceste condiţii, de comun acord cu reprezentanţii sindicatelor sau cu reprezentanţii aleşi ai salariaţilor, trebuie să ia măsurile de reducere a programului de lucru sau de eşalonare pe două perioade a zilei de lucru, respectiv până la ora 11.00 şi după ora 17.00, iar acolo unde se impune, întreruperea colectivă a lucrului, cu asigurarea continuităţii activităţii în locurile în care aceasta nu poate fi întreruptă.

Fii la curent cu cele mai noi anunturi negociate.

Urmărește negociat.ro pe Facebook