Social

Sindicaliştii au renunţat în ultimul moment la manifestaţie, reprezentanţii acestora preferând să aibă o întâlnire cu prefectul Gheorghe Feneşer, căruia i-au explicat şi motivul pentru care nu au mai ieşit să protesteze, deşi aveau toate aprobările necesare.

Pichetarea nu a mai avut loc, pentru că oamenilor le-a fost teamă să mai iasă în stradă şi să-şi exprime nemulţumirile faţă de ceea ce se întâmplă în Poşta Română.

În 12 februarie, a avut loc un miting de protest la Bucureşti, în urma căruia participanţii la manifestaţie au început să fie anchetaţi şi asta pentru că, în opinia directorului general al Poştei Române, angajaţii nu trebuie să manifesteze.

La o întâlnire cu celelalte sindicate, pe care am avut-o recent, ni s-a spus să purtăm cagule, ca să nu fim recunoscuţi de administraţie, dar noi nu suntem infractori, ne asumăm nemulţumirile pe care le avem faţă de această reorganizare, care afectează viaţa poştaşilor şi calitatea serviciilor poştale”, au declarat reprezentanţii sindicaliştilor.

Aceştia i-au semnalat prefectului judeţului Alba faptul că Oficiul Poştal din Teiuş va fi desfiinţat în termen de 2 săptămâni. În acest sens, angajaţii au primit deja notificarea în care se arată că, din 15 martie, activitatea oficiului va fi transferată la Alba Iulia.

28 de persoane vor rămâne de la jumătatea lunii martie fără loc de muncă, încălcându-se astfel acordul de parteneriat încheiat între sindicate şi patronate, conform căruia s-a stabilit că, până în 30 iunie 2013, nu vor fi făcute disponibilizări şi nici nu vor exista modificări la nivelul salariilor.

Credem că lucrătorii din Poşta Română fac obiectul unor experimente, pentru că un poştaş cu vechime are un salariu de circa 1000 lei şi, în consecinţă, nu vedem ce economii se fac în urma disponibilizărilor.

Aveam deja probleme în Alba, din cauza faptului că eram nevoiţi, pentru a asigura serviciile poştale în zona Unirea, să facem naveta din Alba Iulia, cu costuri mai mari decât salariul unui începător de exemplu, iar din 15 martie situaţia va fi şi mai gravă.

Din păcate, se loveşte tot în cei mici, cei care lucrează cu geanta”, au mai precizat reprezentanţii sindicaliştilor.

Sindicatul Poşta Română Alba va depune, până luni, 4 martie, un memoriu în atenţia prefectului Gheorghe Feneşer, în vederea transmiterii la Bucureşti a problemelor cu care se confruntă.

În judeţul Alba, atâta timp cât sunt eu prefect, nimeni nu va trebui să poarte cagule, pentru că dreptul de a protesta public a fost câştigat după 1989.

E un drept al tuturor cetăţenilor, pentru care eu garantez, iar în ceea ce priveşte revendicările sindicaliştilor din Alba, aşa cum le-am promis, voi interveni la conducerea Poştei Române, dar şi la ministerul de resort, în vederea reanalizării situaţiei la oficiile poştale din judeţul nostru, unde se preconizează reorganizări şi restructurări”, a declarat Gheorghe Feneşer, prefectul judeţului Alba.

Săptămâna trecută, primarul comunei Ceru Băcăinţi, Florin Giurgiu, i s-a adresat prefectului judeţului Alba cu o problemă de a cărei rezolvare depindea însăşi soarta unui proiect finanţat prin Fondul Social European, de care beneficiază şi Şcoala Gimnazială Ceru Băcăinţi.

Mai exact, în cadrul proiectului „Performanţe crescute pentru elevii din învăţământul preuniversitar”, derulat de Ministerul Educaţiei Naţionale prin Inspectoratul Şcolar Judeţean, Primăria Ceru Băcăinţi avea ca obligaţie asigurarea de calculatoare pentru elevi.

În cadrul proiectului, mai mult de jumătate din elevii şcolii beneficiază de masă zilnică gratuită şi un program de 3 ore de învăţare pe calculator. Pentru copiii din comuna noastră, acest program este extraordinar, pentru că ei nu au acasă calculatoare, dar, datorită acestui proiect, au şansa să înveţe la şcoală să lucreze cu calculatorul”, a precizat primarul Florin Giurgiu.

Întrucât asigurarea de către primărie a calculatoarelor pentru elevi era obligatorie pentru menţinerea şcolii în cadrul proiectului şi pentru că cele 5 calculatoare pe care şcoala le avea deja nu erau suficiente, primarul comunei Ceru Băcăinţi a cerut ajutorul Instituţiei Prefectului – Judeţul Alba.

În urma intervenţiilor prefectului Gheorghe Feneşer, Roşia Montană Gold Corporation a donat 7 calculatoare Şcolii Gimnaziale din Ceru Băcăinţi.

Le mulţumesc celor de la Roşia Montană Gold Corporation pentru deschidere şi ajutor. Am rezolvat împreună o problemă cât se poate de delicată, iar pentru copiii din Ceru Băcăinţi calculatoarele pe care le vor folosi reprezintă o ocazie reală de a-şi îmbunătăţi performanţele şcolare. Primăria, deşi are cele mai bune intenţii, nu îşi permite o asemenea cheltuială şi ar fi fost păcat ca şcoala să fie exclusă din proiect. Mi s-a părut firesc să fac tot ce pot pentru a rezolva problema şi mă bucur că am reuşit, datorită deschiderii şi operativităţii de care a dat dovadă Roşia Montană Gold Corporation”, a declarat prefectul judeţului Alba, Gheorghe Feneşer.

Asociaţia Asistenţilor Maternali Profesionişti „Un zâmbet pentru copii” s-a adresat prefectului judeţului Alba, în vederea obţinerii sprijinului necesar cu scopul transmiterii Ministrului Muncii, Familiei, Protecţiei Sociale şi Persoanelor Vârstnice unele dintre cele mai urgente probleme cu care se confruntă în activitatea lor.

La întâlnirea cu prefectul judeţului Alba, preşedintele asociaţiei, Florin-Petru Petrescu, a explicat că salariile foarte mici ale asistenţilor maternali, precum şi sumele alocate de stat pentru întreţinerea copiilor sunt insuficiente.

Suntem cei mai slab plătiţi din sistemul bugetar. Noi nu lucrăm doar 8 ore/zi, timp de 5 zile pe săptămână, la fel ca ceilalţi angajaţi la stat. Copiii sunt în grija noastră 24 de ore din 24, 365 de zile din an. Chiar şi concediile ni le petrecem având grijă de ei, iar timpul, energia şi resursele financiare de care au nevoie aceşti copii pentru a se dezvolta la parametri normali nu sunt deloc de neglijat. Asistenţii maternali nu au voie nici să obţină venituri suplimentare din alte activităţi, iar din salariul de circa 700 lei/lună/copil, suntem nevoiţi să cheltuim şi pentru întreţinerea copiilor de care răspundem, din cauză că sumele alocate de stat pentru nevoile lor sunt mult prea mici. Pentru al doilea copil luat în îngrijire, primim 15% în plus la salariu ceea ce face aproape imposibilă misiunea noastră”, a declarat preşedintele Asociaţiei Asistenţilor Maternali Profesionişti.

Conform spuselor reprezentanţilor asistenţilor maternali, copiii plasaţi în grija acestora au în general probleme de sănătate, necesită o atenţie deosebită, iar cerinţele autorităţilor sunt de multe ori exagerate.

Exigenţele sunt crescute, trebuie să înaintăm frecvent rapoarte, care să reflecte starea copilului, din punct de vedere medical, şcolar etc., suntem şi contabili, pentru că orice ban cheltuit trebuie justificat, dar nimeni nu ia in calcul cheltuielile colaterale, pe care le suportăm singuri: excursii cu clasa, culegeri, meditaţii şi aşa mai departe. Pretenţiile sunt mari, dar, în schimb, nu se oferă mare lucru, nu nouă, ci copiilor”, a mai precizat reprezentantul asociaţiei.

Prefectul Gheorghe Feneşer şi-a arătat disponibilitatea pentru încheierea unui acord de parteneriat cu Asociaţia Asistenţilor Maternali Profesionişti din Alba, în cadrul căruia Instituţia Prefectului – Judeţul Alba va acorda asistenţă juridică şi va transmite Guvernului României solicitările asistenţilor maternali.

Problemele cu care se confruntă asistenţii maternali şi, implicit, copiii pe care îi au în plasament nu sunt deloc de neglijat. Chiar dacă nu sunt bani la bugetul de stat, şi suntem toţi conştienţi de asta, cel puţin sumele care se alocă pentru întreţinerea copiilor ar trebui luate în discuţie pentru o eventuală revizuire. În prezent, fiecare copil aflat în grija asistentului maternal primeşte maximum 8,3 lei pentru norma zilnică de hrană şi, ca un alt exemplu, cel mult 40 lei într-un trimestru pentru îmbrăcăminte şi încălţăminte. În ceea ce mă priveşte, voi face tot ce-mi stă în putinţă pentru a sprijini activitatea acestor oameni şi sper ca problemele pe care le au acum să poată fi măcar diminuate. În cadrul discuţiilor avute, le-am promis şi că voi lua legătura cu primarii şi voi încerca să obţin câte un ajutor financiar pentru fiecare copil în parte, ce ar putea fi acordat prin hotărâri ale consiliilor locale”, a declarat prefectul judeţului Alba, Gheorghe Feneşer.

Preţul petrolului Brent, relevant pentru Europa, a intrat pe un trend ascendent la începutul anului curent, înregistrând o creştere de cca 6% de la 1 ianuarie şi până la finele primei jumătăţi a lunii februarie (14 februarie, ora 12.00), pe fondul unui cumul de factori economici şi geopolitici. Astfel, China a anunţat o serie de rezultate economice pozitive, precum şi importuri de petrol în creştere considerabilă. Organizaţia Ţărilor Exportatoare de Petrol (OPEC) şi-a modificat, recent, în sens pozitiv, estimările privind cantitatea de petrol pe care va trebui s-o livreze pieţei în 2013, apreciind că cererea va fi mai mare decât estimase anterior. Semnalele economice care indică un potenţial de creştere pe viitor a cererii globale de petrol au constituit însă doar una dintre componentele care au susţinut preţul petrolului. Teama că tensiunile din Orientul Mijlociu ar putea duce la destabilizarea regiunii, cu diferite alte consecinţe în perturbarea livrărilor de petrol rămâne, la rândul său, o componentă importantă ce influenţează preţului acestuia în sensul creşterii sale„, a arătat Victor Safta- Director General Noble Securities, sucursala România, membru al grupului financiar european Getin Noble Bank Groups of Companies & Getin Holding. Tensiunile privind controversatul program nuclear al Iranului se menţin, iar SUA au avertizat din nou că vor împiedica Iranul să obţină arma nucleară şi vor face tot ceea ce trebuie pentru a se asigura de acest lucru; următoarele negocieri pe această temă sunt aşteptate să aibă loc la finele lunii februarie, în Kazahstan, între Iran şi Grupul 5+1 (Statele Unite, Franţa, Marea Britanie, China, Rusia şi Germania). În plus, la rândul său, situaţia din Siria rămâne gravă.

Preţul petrolului a scăzut uşor, miercuri, după ce agenţia de statistică în domeniul energiei a guvernului american a anunţat că producţia de ţiţei a SUA a crescut la cel mai ridicat nivel din ultimii 20 de ani; preţul petrolului Brent se menţine însă în intervalul superior al ultimelor nouă luni.

Deşi companiile petroliere din România au scumpit în acest an carburanţii, reflectarea creşterii consistente a preţului petrolului în preţurile carburanţilor a fost temperată de întărirea Leului faţă de Dolarul American, moneda la care se raportează preţul barilului de petrol: de la începutul anului şi până în prezent, moneda naţională a crescut cu cca 2,3% comparativ cu cea americană. „Este important însă de reţinut că Leul a crescut faţă de Dolarul American cu 4,2% în ianuarie, iar in februarie a intrat pe un trend de depreciere, scăzând până la jumătatea lunii cu aproximativ 1,9% comparativ cu USD; dacă tendința din această lună se va menţine, va susține scumpirea carburanţilor în continuare, în condițiile în care prețul petrolului va rămâne ridicat„, a precizat Victor Safta.

Preţul petrolului a fost volatil în 2012, dar media a fost apropiată de cea din 2011, respectiv aproximativ 111-112 USD/baril pentru petrolul Brent. „Conform datelor existente la începutul lui 2013, cel mai probabil ar fi ca preţul petrolului să rămână volatil în acest an, păstrând însă aproximativ acelaşi interval de variaţie ca în 2012, precum şi o medie destul de apropiată de cea din anul precedent. Petrolul este însă o marfă cu caracteristici unice, între care faptul că o mare parte din producţie provine din zone sensibile ale globului, lucru ce pune întotdeauna sub semnul întrebării orice estimare. În acelaşi timp, să nu uităm că veştile bune privind economiile importante ale lumii au o serie de efecte pozitive, dar, ca majoritatea lucrurilor, au şi o parte mai puţin plăcută pentru unii, în sensul că, stimulând cererea, aduc adesea cu sine creşteri ale preţului petrolului, care, dacă sunt exagerate, pot avea consecinţe economice globale negative; desigur că preţul poate fi temperat prin creşterea ofertei (producţiei) de petrol, dar deciziile ţărilor producătoare nu sunt niciodată simple în acest sens„, a arătat Victor Safta.

In 2012, grupul financiar european Getin Noble Bank Group of Companies & Getin Holding a facut primul pas in Romania, deschizand sucursala locala a firmei de brokeraj Noble Securities.

Getin Noble Bank Group of Companies detine banci (retail banking, private banking, corporate banking), fonduri de investiţii, companii de consultanţă financiară şi imobiliară, leasing şi asigurări. La rândul său, Getin Holding deţine bănci, companii de leasing şi asigurări, precum şi alte companii în domeniul financiar în Polonia, Rusia, Ucraina, Belarus şi România. În 2011, Getin Noble Bank a realizat un profit net de 230 milioane EUR, iar Getin Holding a obţinut un profit net de 250 milioane EUR. Getin Noble Bank Group of Companies şi Getin Holding sunt grupuri de origine poloneză, “înrudite” ca business şi acţionariat majoritar. Acţionarul majoritar al celor două grupuri este omul de afaceri Leszek Czarnecki, Doctor în Ştiinţe Economice.

Casa de Brokeraj Noble Securities este reglementată şi autorizată de organismul de profil din Polonia, iar filiala din România va opera inclusiv sub supravegherea Comisiei Naţionale a Valorilor Mobiliare (CNVM). Tranzacţiile se realizează prin intermediul platformei Noble Markets, care oferă peste 200 de instrumente financiare: perechi valutare, acţiuni, indici bursieri şi mărfuri. Prin platforma Noble Markets se realizează tranzacţii în marjă (maxim 1:100); astfel, se pot realiza tranzacţii cu o valoare mai mare decât suma alocatat. Atunci când se tranzacţionează în marjă, se utilizează efectul de levier , care amplifică atât câştigurile, cât şi pierderile potenţiale: o marjă de 1% (1:100) permite realizarea unei tranzacţii de 1.000 EUR blocând în contul de tranzacţionare doar 10 EUR (1000 EUR*1%). Detalii despre contul minim, instrumente şi strategii de tranzacţionare pe www.noblemarkets.ro

Activitatea reprezentanţei din Alba a Registrului Auto Român, deosebit de aglomerată, în special în lunile decembrie şi ianuarie, a făcut obiectul nemulţumirii unor cetăţeni care s-au adresat prefectului judeţului Alba, cerându-i să ia măsuri pentru remedierea situaţiei.

În consecinţă, prefectul Gheorghe Feneşer a solicitat informaţii despre dimensiunea activităţilor derulate în anul 2012 la Reprezentanţa RAR Alba, dar şi la cea din Hunedoara. „Am solicitat date din ambele judeţe, pentru că mulţi dintre cei care au venit la mine să-şi exprime nemulţumirile mi-au spus că sunt nevoiţi să meargă la Deva, unde termenul de aşteptare nu există. Era firesc să evaluez activitatea ambelor reprezentanţe, pentru ca analiza să fie corectă”, a precizat prefectul judeţului Alba.

Conform informaţiilor furnizate de către Ministerul Transporturilor, în anul 2012, 17.054 de vehicule au fost în total înregistrate la RAR Alba, faţă de 2293 câte s-au înregistrat în Hunedoara. Reprezentanţa din Alba şi-a desfăşurat activitatea cu 7 ingineri şi 1 mecanic, respectiv cu mai puţin de jumătate din personalul angajat la reprezentanţa din Hunedoara, care are 15 ingineri şi 5 mecanici. Încărcarea medie a personalului, la RAR Alba, a fost în anul 2012, de 12,65 prestaţii/zi/inginer, faţă de RAR Hunedoara, unde încărcarea medie a fost de 8,22 prestaţii/zi/inginer.

În ciuda numărului mare de cereri, în anul 2012, programările la RAR Alba au fost în general la o zi faţă de momentul solicitării. Din cauza faptului că perioada decembrie-ianuarie a fost foarte aglomerată, termenele de aşteptare au fost mai mari, dar fără să depăşească 10 zile. În perioada de vârf, nivelul de încărcare a personalului RAR Alba aproape s-a dublat faţă de restul anului, ajungând la 15,87 prestaţii/zi/inginer, iar afluxul mare de solicitări zilnice nu a putut fi preluat complet, ceea ce a determinat o creştere a intervalului de programare.

Reprezentanţa RAR din Alba a avut şi un număr foarte mare de solicitări din judeţele limitrofe, ceea ce a încărcat angajaţii, mult mai puţini ca număr faţă de cei ai reprezentanţei din Hunedoara, a cărei activitate nu se poate compara cu cea a reprezentanţei din judeţul nostru. În acest moment, RAR Alba lucrează inclusiv peste program şi, în condiţiile în care există zile cu un număr foarte mare de solicitări, termenele de aşteptare nu depăşesc 48 de ore. Am cerut Ministerului Transporturilor să aprobe suplimentarea personalului, cu un post de inginer şi două de mecanic, pentru că activitatea densă a RAR Alba justifică perfect această solicitare. Dacă va fi aprobată, personalul RAR Alba rămâne oricum mult mai mic din punct de vedere numeric faţă de al reprezentanţei din Hunedoara, dar, în acest fel, se diminuează presiunea asupra angajaţilor reprezentanţei noastre, care trebuie să răspundă unui număr foarte mare de solicitări, şi creşte eficienţa serviciilor oferite. De asemenea, cred că, prin suplimentarea numărului pe posturi pe care am cerut-o, cetăţenii nu vor mai fi nevoiţi să apeleze la reprezentanţa din Deva”, a declarat prefectul judeţului Alba, Gheorghe Feneşer.

Președintele Consiliului Județean Alba, domnul Ion Dumitrel, însoțit de conducerea Spitalului Județean de Urgență Alba, s-a deplasat astăzi la Ocna Mureș pentru a analiza, împreună cu Primarul Silviu Vințeler, posibilitățile de redeschidere a spitalului din localitate și necesitățile de investiții pentru această unitate medicală.

Tot astăzi au fost vizitate sediul spitalului și sediul policlinicii din Ocna Mureș, trecăndu-se în revistă toate spatiile, aparatura și dotările existente.

Am discutat, împreună cu domnul Primar și cu conducerea Spitalului Județean, care ar fi cea mai bună soluție pentru redeschiderea spitalului din Ocna Mureș, astfel ca pacienții de aici să beneficieze iarăși de asistență medicală la ei în oraș și să nu mai fie plimbați la Aiud sau la Alba Iulia când au o problemă de sănătate.

Există dotarea materială necesară, există aparatură și există chiar și personalul calificat care să se ocupe de acest spital.

Tot ceea ce ne lipsește este aprobarea Ministerului Sănătății, pe care sper să o obținem cât mai repede.

La fel cum am propus încă din 2011, împreună cu Silviu Vințeler, chiar dacă atunci nu era încă primar, noi ne dorim să deschidem aici o unitate aflată în subordinea Spitalului Județean, aceasta fiind cea mai avantajoasă variantă pentru toate părțile.

Sper să se aprobe acum înființarea unui Centru Multifuncțional de Sănătate la Ocna Mureș, aflat în coordonarea Spitalului Județean, care în primă fază să asigure specialitățile de boli interne, pediatrie și chirurgie și pe care apoi să-l dezvoltăm cu noi specialități.

Săptămâna aceasta o să reluăm demersurile pe care le-am început încă din 2011 și o să trimitem o nouă cerere către Ministerul Sănătății.” –  a declarat domnul Ion Dumitrel, Președintele Consiliului Județean Alba.

În data de 7 februarie 2013 a avut loc prima întrunire a grupului de lucru în cadrul Proiectului CONURBANT, finanțat prin Programul Intelligence Energy Europe, grup de lucru care a avut ca scop identificarea și propunerea unor măsuri și acțiuni comune care pot fi incluse în Planul de Acțiune privind Energia Durabilă (PAED) celor patru autorități publice locale, care fac parte din conurbația Alba Iulia, precum și adresarea unei invitații de adeziune la Convenția Primarilor altor patru primării din județ.

La întrunire au participat reprezentanții localităților din conurbația Alba Iulia (Berghin, Ciugud, Ighiu și Sântimbru), care sunt în etapa de elaborare a PAED-ului, cât și primari din patru localități care încă nu sunt semnatare ale Convenției Primarilor, Mihalț, Pianu, Ocna Mureș și Teiuș.

Municipiul Alba Iulia deține rol de oraș tutor în acest proiect, împărtășind partenerilor experiența proprie, în calitate de semnatar al Convenției Primarilor, de elaborare a PAED-ului, sau de implementator de proiecte cu finanțare nerambursabilă, pregnant ancorate în spiritul promovat de inițiativa Comisiei Europene – Convenția Primarilor.

În cadrul primei părți a acestei întruniri au fost prezentate rezultatele Analizei Inventarului de Bază al emisiilor de CO₂ aferente celor 4 localități care sunt semnatare a Convenției Primarilor și au fost identificate proiecte de interes comun, precum: reabilitarea termică a școlilor, grădinițelor, clădirilor municipale, schimbarea sistemelor de încălzire cu centrale termice eficiente pe biomasă și folosirea altor surse de energie regenerabile în școli; modernizarea și eficientizarea sistemelor de iluminat public; alimentarea stațiilor de epurare cu sisteme de producere a energiei electrice din surse regenerabile; împăduriri, parcuri de recreere cu piste de biciclete  iluminate cu corpuri alimentate din surse regenerabile, etc.

În cea de a doua parte s-au purtat discuții pe marginea importanței aderării la Convenția Primarilor precum și a avantajelor pe care le aduce cu sine această adeziune.

Grupul de lucru se va întruni de cel puțin 3 ori pe durata perioadei proiectului, urmând ca în cadrul celei de a doua întruniri să fie prezentate planurile de acțiune identificate și propuse pentru a fi incluse în PAED, în a treia întrunire urmând să se discute pe marginea rezultatelor, precum și să se verifice posibilitatea implementării unor acțiuni comune.

Este important ca și alte primării din județ să se alinieze obiectivelor Convenției Primarilor, și să preia exemple de bune practici din experiența noastră și a altor comunități semnatare, pentru a avea o viziune mai clară asupra politicilor energetice, existente sau care sunt discutate la nivel local și european.

Sprijin și susțin aceste primării în procesul de aderare la Convenția Primarilor, în primul rând pentru că inițiative mici de acest gen pot reprezenta primii pași către rezultate mari în domeniul energiei verzi.

Totodată vreau să le mulțumesc colegilor din administrațiile publice locale care au participat la această întrunire și îi invit să adere cu încredere la Convenția Primarilor, ca mai apoi să putem construi împreună un viitor energetic sigur și durabil”,  a declarat Mircea HAVA, Primarul Municipiului Alba Iulia.

https://www.facebook.com/conurbant.albaiuliamunicipality

Informații de background: www.conurbant.eu

Informații despre partenerii de proiect: http://www.conurbant.eu/en/partners/partners.php

Informații despre programul de finanțare: http://ec.europa.eu/energy/intelligent/

Convenția Primarilor: www.covenantofmayors.eu

Silvan Stâncel, în calitate de organizator, anunţă deschiderea înscrierilor pentru cea de-a VI-a ediţie a taberei de chitară ACUSTIC LIVE MUSIC CAMP 2013 www.tabarachitara.ro .

Evenimentul se va desfăşura în două serii, Seria A 14 – 20 iulie 2013 și seria B 18 – 24 august 2013, în judeţul Alba, aproape de Mănăstirea RÂMEŢ, în cadrul Pensiunii RÂMEŢ şi se adresează iubitorilor de chitară indiferent de nivelul tehnic cu vârsta minimă de 10 ani.

Cursurile sunt structurate pe nivel începător – mediu – avansat şi acoperă majoritatea tipurilor de chitară: chitara electrică, chitară acustică corzi de metal, chitară acustică corzi de nylon. Dintre stilurile abordate amintim: flamenco, chitară clasică, folk, chitară electrică, pop, blues, country, rock, jazz clasic, fusion, hard rock, metal.

Cursurile se desfășoară zilnic după un program bine definit iar profesorii-artişti (totodată consultanţi artistici) invitaţi la această ediţie sunt cu experienţă scenică şi didactică. În funcţie de numărul celor înscrişi şi de preferinţele acestora, vor fi prezenţi: Andras VARGA, Andrei ROŞULESCU, Iarina COPUZARU, Silvan STÂNCEL.

În cadrul fiecărei serii vor avea loc concerte, lansari de carte, lansări de CD, conferințe și discuții tematice. Totodată se vor organiza: foc de tabără, excursii în Cheile Râmeţ şi Mănăstirea Râmeţ iar în ultima seară a taberei spectacolul ACUSTIC LIVE MUSIC SHOW unde toţi participanţi vor susţine mici recitaluri.

Intenționez ca tabăra de chitară Acustic Live Music Camp să devină o tabără internațională, un eveniment cultural-artistic-educativ care să atragă iubitori de chitară din toate colturile lumii.

Faptul că în cele cinci ediții au venit tot mai mulți doritori din țara ne-a determinat ca uneori să organizăm câte două serii pe an.

Am reușit ca în ultimii doi ani să dăm taberei și un caracter social prin acordarea unui loc gratuit unui tânăr dintr-un centru de plasament și sper ca de acum înainte prin bunăvoința sponsorilor să reușim să păstrăm acest caracter și în continuare.

Doresc să mulțumesc tuturor celor care au participat deja la acestă tabără pentru încrederea acordată și îi asigur că și acestă ediție va fi una foarte interesantă.

Facem demersuri la ora actuală pentru a asigura premii constând în chitare, premii financiare dar nu numai. Le vom anunța pe parcurs în funcție de apariția lor. Nu în ultimul rând doresc să mulțumesc întregii echipe pentru sprijinul acordat și fără de care evenimentul nu ar fi putut avea loc: Pensiunea Râmeţ, Andraş Varga, Andrei Roşulescu, Iarina Copuzaru, sponsorii, partenerii și mass-media care ne-a promovat.” Silvan STÂNCEL, organizator.

ACUSTIC LIVE MUSIC CAMP este un proiect cultural de promovare a chitarei acustice în special, a artiştilor compozitori şi a creaţiilor acestora în variantă acustică, a interpreţilor, cantautori, instrumentişti acompaniatori sau solişti care susţin şi practică muzica acustică indiferent de stil sau gen şi indiferent de nivelul tehnic al artistului (începător, mediu, avansat, profesionist sau amator, cunoscut sau necunoscut publicului).

Fii la curent cu cele mai noi anunturi negociate.

Urmărește negociat.ro pe Facebook