Social

Aceste plăți reprezintă contravaloare subvențiilor acordate pentru participarea la programele de formare profesională desfășurate în cadrul proiectului ”Măsuri integrate în domeniul turismului”, precum și contravaloare premiilor.

Mă bucur că avem posibilitatea de a ne respecta cuvântul dat beneficiarilor. În perioada de întârziere a plătilor le-am promis personal acestora că vom achita integral valoarea subvențiilor și a premiilor. Iată că a venit momentul în care pot să onorez această promisiune. În cadrul proiectului am pregătit profesional 200 de persoane în patru meserii cu căutare din domeniul turismului: lucrător în pensiune turistică, recepționer, agent de turism și ghid turistic, peste 60 dintre acestia reușind să acceseze piața muncii. Acestea sunt motivele pentru care consider implementarea acestui proiect un succes”, a declarat președintele Asociației Pakiv România, Gruia Ioan Bumbu.

Proiectul ”Măsuri integrate în domeniul turismului” a fost implementat timp de 234 de luni de către Asociația Pakiv România împreună cu partenerul său SC Synthesis Management Consultants – SMC SRL, fiind proiect cofinanțat din Fondul Social European prin Programul Operațional Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane 2007 – 2013.

2. Plata electronică folosind servicii de internet banking
3. Ordin de plată la bancă (C.U.I. 4562923)
4. Plata prin mandat poştal
5. Plata cu cardul (POS) la sediul Direcţiei Venituri
6. Plata în numerar la sediul Direcţiei Venituri

Informaţiile şi obligaţiile de plată personale pot fi obţinute online, accesând portalul primăriei https://extranet.apulum.ro.
Pentru cei care doresc să folosească sistemul electronic vă oferim un set de instrucţiuni utile pentru obţinerea unui cont de utilizator al portalului. Iată mai jos paşii pe care trebuie să-i urmaţi:

– din secţiunea „Doresc cont” a portalului solicitaţi crearea unui cont
– trimiteţi electronic solicitarea
– confirmaţi adresa de email
– vă prezentaţi la sediul Primăriei, Calea Moţilor, Nr. 5A, Biroul Informatică (camera 20), cu actul de identitate, pentru activarea contului si furnizarea parolei. În cazul persoanelor juridice, suplimentar, este necesar sa prezentaţi o copie după certificatul de înmatriculare al firmei şi o împuternicire.

Cu toate că s-a implementat acest sistem modern şi facil de plată, sunt putini cei care au ales sa foloseasca acest procedeu: 120.

Util de avut in vedere, că în ultima şedinţă de Consiliu s-a decis ca orice contribuabil care-şi plăteşte restanţele avute la data de 31.12.2012, inclusiv amenzi, în perioada 1.03.2013 – 30.04.2013 va fi scutit de majorări şi penalităţi de întârziere la data plăţii.

În România, autorităţile publice locale dispun de o oarecare autonomie financiară şi de o serie de competenţe pentru a putea să iniţieze împrumuturi fără garanţii guvernamentale. Investitorii însă, pentru a evalua capacitatea de plată, au nevoie de o imagine clară a situaţiei economice şi politice ale fiecărei entităţi individuale. Ratingul ţine, ca orice element în finanţe, de două componente principale: realitate şi imagine. Este important ca municipalitatea să fie solidă din punct de vedere financiar (realitate), dar este poate şi mai important să fie percepută astfel de către partenerii săi.

Primăria Municipiului Alba Iulia a demarat un proces de selectare a unei agenții internaționale de rating. În prezent discutăm cu cele mai importante companii din domeniu și am primit trei oferte de la – Fitch, Moody’s și Standard & Poor’s, care se află în faza de evaluare tehnică și financiară. Sunt puține municipalităţi care au iniţiat astfel de proceduri – știam de București, Brașov, Oradea… Acest demers este important și foarte util pentru scăderea costurilor finanțărilor și atragerea de investitori. Pentru exercitiul financiar ale UE 2014 – 2020 va fi mare nevoie de cofinanțare/prefinanțare de mai mari dimensiuni în susținerea proiectelor de dezvoltare ale Municipiului Alba Iulia„, a declarat Mircea HAVA, Primarul municipiului Alba Iulia.

În contextul crizei financiare care a dominat piața financiar bancară din România în ultimii ani, obţinerea unui rating de către autorităţile locale este necesară pentru diversifiarea paletei de opțiuni de finanțare a investițiilor locale, având în vedere limitarea accesului la pieţele de capital, condiţiile restrictive de creditare impuse de sistemul bancar şi costurile mari percepute de finanţatori. Evaluarea capacităţii autorităţilor locale de a-şi onora la timp obligaţiile financiare, realizată exclusiv prin acordarea de rating-uri de către marile agenţii specializate, favorizează şi, într-o bună măsură, chiar condiţionează emiterea de obligaţiuni şi obţinerea de împrumuturi în condiţii avantajoase. În același timp, credit rating-ul este important pentru atragerea de investitori privaţi în angajamente de tip parteneriat public-privat și nu numai”, a precizat Nicolaie MOLDOVAN, Administrator Public în cadrul Primăriei.

După finalizarea procedurii și semnarea contractului de rating, vor fi analizate:

1) Buget

· structura veniturilor, calculul unor indicatori care să reflecte, nivelul de flexibilitate a administraţiei publice locale de a stabili şi încasa venituri la bugetul local, gradul de colectare a veniturilor bugetului local, evidenţierea clară a veniturilor operaţionale versus venituri din capital;
· structura cheltuielilor, calculul unor indicatori care să reflecte nivelul de rigiditate al cheltuielilor, măsura în care autorităţile administraţiei publice locale pot decide în legătură cu modul de cheltuire a fondurilor disponibile, evidenţierea clară a cheltuielilor operaţionale versus cheltuielile de capital, determinarea unor indicatori privind nivelul subvenţiilor şi transferurilor în totalul cheltuielilor bugetului operaţional, a cheltuielilor cu salariile în totalul bugetului operaţional, a cheltuielilor cu serviciul datoriei publice în totalul bugetului operaţional;
· prezentarea programelor de investiţii multianuale şi a strategiilor sectoriale şi generale de dezvoltare economico-socială;
· prezentarea situaţiei arieratelor la nivel local cu determinarea unor indicatori conform legii finanţelor publice locale – capitolul privind criza financiară şi insolvenţa autorităţilor administraţiei publice locale.

2) Datoria publică locală

· analiză privind datoria publica locală contractată şi nerambursată, cu evidenţierea principalilor termeni şi condiţii de contactare (maturităţi, costuri, schema de amortizare);
· calculul serviciului datoriei publice locale (pe o perioadă anterioară de 5 ani si prognoze pentru următorii 3 ani);
· situaţia plăţilor reeşalonate sau a rambursărilor/răscumpărărilor în avans (dacă există);
· nevoi de refinanţare pentru anul curent şi pentru anul imediat următor;
· indicatori privind datoria publică locală de tipul: cheltuielile cu plăţile de dobânzi şi comisioane în total buget operaţional, cheltuieli cu rambursările în total buget de capital şi alţi indicatori care reflectă calitatea managementului financiar (ex: cheltuieli cu serviciul datoriei publice ca procent din total excendent al bugetului operaţional, excedent operaţional ca procent din total buget operaţional, etc.);
· elemente cuprinse în cadrul legal care vizează gradul de îndatorare şi alte prevederi legislative privind plafonarea datoriei publice locale.

3) Lichidităţi

Pe baza datelor furnizate de autoritatea publică locală, analiza se va concentra pe aprecierea calităţii management-ului disponibilităţilor:

· management şi planificarea utilizării lichidităţilor;
· situaţia lunară a disponibilităţilor de casă (trezorerie) într-o perioadă de 5 ani; soldurile lunare ale contului curent, incluzând detalii privind portofoliul financiar;
· nivelul depozitelor bancare (dacă există);
· necesarul de datorie publică locală pe termen scurt, în decursul ultimilor 5 ani;
· nivelul mediu al rezervelor, linii de credit deschise la trezorerie pentru acoperirea deficitelor temporare de cash (trageri în ultimii 5 ani şi nivelul planificat pentru următorii 3 ani).

4) Elemente extra-bilanţiere şi alte angajamente (obligaţii financiare)

Autoritatea publică locală deţine acţiuni sau părţi sociale la o societate comercială de interes public local, ceea ce generează unele obligaţii financiare de tipul acordării de subvenţii și/sau transferuri, participării la investiţiile respectivei societăti pentru asigurarea întreţinerii şi dezvoltarii serviciului public furnizat de respectiva companie, acordării de garanţii pentru împrumuturile contractate de respectiva societate. Astfel de obligaţii financiare pot greva bugetul local pe baze anuale sau numai în anumite perioade de timp.

Astfel, analiza se va concentra pe urmatoarele aspecte:

· transferuri de la bugetul local pentru companie în ultimii 5 ani;
· informaţii privind subvenţiile acordate de bugetul local companiilor municipale în perioada ultimilor 5 ani;
· informaţii privind obligaţiile asumate prin buget privind alocarea de resurse pentru compania de interes local (ex: prin subvenţii, garanţii);
· garanţii acordate de consiliul local unor terţi (persoane juridice) – în decursul ultimilor 5 ani;
· politica de investiţii; politica privind cumpărarea de acţiuni şi/sau investiţii în companii de interes local;
· proiecte de tip PPP (planuri privind viitoarele investiţii, detalii privind modul în care consiliul local este implicat în aceste PPP-uri);
· angajamente în cadrul contractelor de leasing – valoarea acestor contracte, angajamante privind plăţile anuale până la terminarea acestor contracte.

5) Politica

Rating-ul evaluează capacitatea de a rambursa datoria contractata şi angajamentul de a onora obligaţiile de plată. Din acest motiv, pentru evaluarea celui de-al doilea factor care determina credit rating-ul, câteva aspecte privind conducerea politică a autorităţii publice locale fac, de asemenea, obiectul evaluărilor:
· grad de stabilitate politică (distribuţia portofoliilor în cadrul consiliului local şi lista persoanelor care conduc primăria);
· data următoarelor alegeri;
· priorităţi ale management-ului actual – impactul schimbării guvernului asupra obiectivelor şi strategiilor financiare şi de dezvoltare;
· relaţii interguvernamentale – cu guvernul central şi alte oraşe/judeţe/regiuni şi companii de interes local.

Sindicaliştii au renunţat în ultimul moment la manifestaţie, reprezentanţii acestora preferând să aibă o întâlnire cu prefectul Gheorghe Feneşer, căruia i-au explicat şi motivul pentru care nu au mai ieşit să protesteze, deşi aveau toate aprobările necesare.

Pichetarea nu a mai avut loc, pentru că oamenilor le-a fost teamă să mai iasă în stradă şi să-şi exprime nemulţumirile faţă de ceea ce se întâmplă în Poşta Română.

În 12 februarie, a avut loc un miting de protest la Bucureşti, în urma căruia participanţii la manifestaţie au început să fie anchetaţi şi asta pentru că, în opinia directorului general al Poştei Române, angajaţii nu trebuie să manifesteze.

La o întâlnire cu celelalte sindicate, pe care am avut-o recent, ni s-a spus să purtăm cagule, ca să nu fim recunoscuţi de administraţie, dar noi nu suntem infractori, ne asumăm nemulţumirile pe care le avem faţă de această reorganizare, care afectează viaţa poştaşilor şi calitatea serviciilor poştale”, au declarat reprezentanţii sindicaliştilor.

Aceştia i-au semnalat prefectului judeţului Alba faptul că Oficiul Poştal din Teiuş va fi desfiinţat în termen de 2 săptămâni. În acest sens, angajaţii au primit deja notificarea în care se arată că, din 15 martie, activitatea oficiului va fi transferată la Alba Iulia.

28 de persoane vor rămâne de la jumătatea lunii martie fără loc de muncă, încălcându-se astfel acordul de parteneriat încheiat între sindicate şi patronate, conform căruia s-a stabilit că, până în 30 iunie 2013, nu vor fi făcute disponibilizări şi nici nu vor exista modificări la nivelul salariilor.

Credem că lucrătorii din Poşta Română fac obiectul unor experimente, pentru că un poştaş cu vechime are un salariu de circa 1000 lei şi, în consecinţă, nu vedem ce economii se fac în urma disponibilizărilor.

Aveam deja probleme în Alba, din cauza faptului că eram nevoiţi, pentru a asigura serviciile poştale în zona Unirea, să facem naveta din Alba Iulia, cu costuri mai mari decât salariul unui începător de exemplu, iar din 15 martie situaţia va fi şi mai gravă.

Din păcate, se loveşte tot în cei mici, cei care lucrează cu geanta”, au mai precizat reprezentanţii sindicaliştilor.

Sindicatul Poşta Română Alba va depune, până luni, 4 martie, un memoriu în atenţia prefectului Gheorghe Feneşer, în vederea transmiterii la Bucureşti a problemelor cu care se confruntă.

În judeţul Alba, atâta timp cât sunt eu prefect, nimeni nu va trebui să poarte cagule, pentru că dreptul de a protesta public a fost câştigat după 1989.

E un drept al tuturor cetăţenilor, pentru care eu garantez, iar în ceea ce priveşte revendicările sindicaliştilor din Alba, aşa cum le-am promis, voi interveni la conducerea Poştei Române, dar şi la ministerul de resort, în vederea reanalizării situaţiei la oficiile poştale din judeţul nostru, unde se preconizează reorganizări şi restructurări”, a declarat Gheorghe Feneşer, prefectul judeţului Alba.

Săptămâna trecută, primarul comunei Ceru Băcăinţi, Florin Giurgiu, i s-a adresat prefectului judeţului Alba cu o problemă de a cărei rezolvare depindea însăşi soarta unui proiect finanţat prin Fondul Social European, de care beneficiază şi Şcoala Gimnazială Ceru Băcăinţi.

Mai exact, în cadrul proiectului „Performanţe crescute pentru elevii din învăţământul preuniversitar”, derulat de Ministerul Educaţiei Naţionale prin Inspectoratul Şcolar Judeţean, Primăria Ceru Băcăinţi avea ca obligaţie asigurarea de calculatoare pentru elevi.

În cadrul proiectului, mai mult de jumătate din elevii şcolii beneficiază de masă zilnică gratuită şi un program de 3 ore de învăţare pe calculator. Pentru copiii din comuna noastră, acest program este extraordinar, pentru că ei nu au acasă calculatoare, dar, datorită acestui proiect, au şansa să înveţe la şcoală să lucreze cu calculatorul”, a precizat primarul Florin Giurgiu.

Întrucât asigurarea de către primărie a calculatoarelor pentru elevi era obligatorie pentru menţinerea şcolii în cadrul proiectului şi pentru că cele 5 calculatoare pe care şcoala le avea deja nu erau suficiente, primarul comunei Ceru Băcăinţi a cerut ajutorul Instituţiei Prefectului – Judeţul Alba.

În urma intervenţiilor prefectului Gheorghe Feneşer, Roşia Montană Gold Corporation a donat 7 calculatoare Şcolii Gimnaziale din Ceru Băcăinţi.

Le mulţumesc celor de la Roşia Montană Gold Corporation pentru deschidere şi ajutor. Am rezolvat împreună o problemă cât se poate de delicată, iar pentru copiii din Ceru Băcăinţi calculatoarele pe care le vor folosi reprezintă o ocazie reală de a-şi îmbunătăţi performanţele şcolare. Primăria, deşi are cele mai bune intenţii, nu îşi permite o asemenea cheltuială şi ar fi fost păcat ca şcoala să fie exclusă din proiect. Mi s-a părut firesc să fac tot ce pot pentru a rezolva problema şi mă bucur că am reuşit, datorită deschiderii şi operativităţii de care a dat dovadă Roşia Montană Gold Corporation”, a declarat prefectul judeţului Alba, Gheorghe Feneşer.

Asociaţia Asistenţilor Maternali Profesionişti „Un zâmbet pentru copii” s-a adresat prefectului judeţului Alba, în vederea obţinerii sprijinului necesar cu scopul transmiterii Ministrului Muncii, Familiei, Protecţiei Sociale şi Persoanelor Vârstnice unele dintre cele mai urgente probleme cu care se confruntă în activitatea lor.

La întâlnirea cu prefectul judeţului Alba, preşedintele asociaţiei, Florin-Petru Petrescu, a explicat că salariile foarte mici ale asistenţilor maternali, precum şi sumele alocate de stat pentru întreţinerea copiilor sunt insuficiente.

Suntem cei mai slab plătiţi din sistemul bugetar. Noi nu lucrăm doar 8 ore/zi, timp de 5 zile pe săptămână, la fel ca ceilalţi angajaţi la stat. Copiii sunt în grija noastră 24 de ore din 24, 365 de zile din an. Chiar şi concediile ni le petrecem având grijă de ei, iar timpul, energia şi resursele financiare de care au nevoie aceşti copii pentru a se dezvolta la parametri normali nu sunt deloc de neglijat. Asistenţii maternali nu au voie nici să obţină venituri suplimentare din alte activităţi, iar din salariul de circa 700 lei/lună/copil, suntem nevoiţi să cheltuim şi pentru întreţinerea copiilor de care răspundem, din cauză că sumele alocate de stat pentru nevoile lor sunt mult prea mici. Pentru al doilea copil luat în îngrijire, primim 15% în plus la salariu ceea ce face aproape imposibilă misiunea noastră”, a declarat preşedintele Asociaţiei Asistenţilor Maternali Profesionişti.

Conform spuselor reprezentanţilor asistenţilor maternali, copiii plasaţi în grija acestora au în general probleme de sănătate, necesită o atenţie deosebită, iar cerinţele autorităţilor sunt de multe ori exagerate.

Exigenţele sunt crescute, trebuie să înaintăm frecvent rapoarte, care să reflecte starea copilului, din punct de vedere medical, şcolar etc., suntem şi contabili, pentru că orice ban cheltuit trebuie justificat, dar nimeni nu ia in calcul cheltuielile colaterale, pe care le suportăm singuri: excursii cu clasa, culegeri, meditaţii şi aşa mai departe. Pretenţiile sunt mari, dar, în schimb, nu se oferă mare lucru, nu nouă, ci copiilor”, a mai precizat reprezentantul asociaţiei.

Prefectul Gheorghe Feneşer şi-a arătat disponibilitatea pentru încheierea unui acord de parteneriat cu Asociaţia Asistenţilor Maternali Profesionişti din Alba, în cadrul căruia Instituţia Prefectului – Judeţul Alba va acorda asistenţă juridică şi va transmite Guvernului României solicitările asistenţilor maternali.

Problemele cu care se confruntă asistenţii maternali şi, implicit, copiii pe care îi au în plasament nu sunt deloc de neglijat. Chiar dacă nu sunt bani la bugetul de stat, şi suntem toţi conştienţi de asta, cel puţin sumele care se alocă pentru întreţinerea copiilor ar trebui luate în discuţie pentru o eventuală revizuire. În prezent, fiecare copil aflat în grija asistentului maternal primeşte maximum 8,3 lei pentru norma zilnică de hrană şi, ca un alt exemplu, cel mult 40 lei într-un trimestru pentru îmbrăcăminte şi încălţăminte. În ceea ce mă priveşte, voi face tot ce-mi stă în putinţă pentru a sprijini activitatea acestor oameni şi sper ca problemele pe care le au acum să poată fi măcar diminuate. În cadrul discuţiilor avute, le-am promis şi că voi lua legătura cu primarii şi voi încerca să obţin câte un ajutor financiar pentru fiecare copil în parte, ce ar putea fi acordat prin hotărâri ale consiliilor locale”, a declarat prefectul judeţului Alba, Gheorghe Feneşer.

Preţul petrolului Brent, relevant pentru Europa, a intrat pe un trend ascendent la începutul anului curent, înregistrând o creştere de cca 6% de la 1 ianuarie şi până la finele primei jumătăţi a lunii februarie (14 februarie, ora 12.00), pe fondul unui cumul de factori economici şi geopolitici. Astfel, China a anunţat o serie de rezultate economice pozitive, precum şi importuri de petrol în creştere considerabilă. Organizaţia Ţărilor Exportatoare de Petrol (OPEC) şi-a modificat, recent, în sens pozitiv, estimările privind cantitatea de petrol pe care va trebui s-o livreze pieţei în 2013, apreciind că cererea va fi mai mare decât estimase anterior. Semnalele economice care indică un potenţial de creştere pe viitor a cererii globale de petrol au constituit însă doar una dintre componentele care au susţinut preţul petrolului. Teama că tensiunile din Orientul Mijlociu ar putea duce la destabilizarea regiunii, cu diferite alte consecinţe în perturbarea livrărilor de petrol rămâne, la rândul său, o componentă importantă ce influenţează preţului acestuia în sensul creşterii sale„, a arătat Victor Safta- Director General Noble Securities, sucursala România, membru al grupului financiar european Getin Noble Bank Groups of Companies & Getin Holding. Tensiunile privind controversatul program nuclear al Iranului se menţin, iar SUA au avertizat din nou că vor împiedica Iranul să obţină arma nucleară şi vor face tot ceea ce trebuie pentru a se asigura de acest lucru; următoarele negocieri pe această temă sunt aşteptate să aibă loc la finele lunii februarie, în Kazahstan, între Iran şi Grupul 5+1 (Statele Unite, Franţa, Marea Britanie, China, Rusia şi Germania). În plus, la rândul său, situaţia din Siria rămâne gravă.

Preţul petrolului a scăzut uşor, miercuri, după ce agenţia de statistică în domeniul energiei a guvernului american a anunţat că producţia de ţiţei a SUA a crescut la cel mai ridicat nivel din ultimii 20 de ani; preţul petrolului Brent se menţine însă în intervalul superior al ultimelor nouă luni.

Deşi companiile petroliere din România au scumpit în acest an carburanţii, reflectarea creşterii consistente a preţului petrolului în preţurile carburanţilor a fost temperată de întărirea Leului faţă de Dolarul American, moneda la care se raportează preţul barilului de petrol: de la începutul anului şi până în prezent, moneda naţională a crescut cu cca 2,3% comparativ cu cea americană. „Este important însă de reţinut că Leul a crescut faţă de Dolarul American cu 4,2% în ianuarie, iar in februarie a intrat pe un trend de depreciere, scăzând până la jumătatea lunii cu aproximativ 1,9% comparativ cu USD; dacă tendința din această lună se va menţine, va susține scumpirea carburanţilor în continuare, în condițiile în care prețul petrolului va rămâne ridicat„, a precizat Victor Safta.

Preţul petrolului a fost volatil în 2012, dar media a fost apropiată de cea din 2011, respectiv aproximativ 111-112 USD/baril pentru petrolul Brent. „Conform datelor existente la începutul lui 2013, cel mai probabil ar fi ca preţul petrolului să rămână volatil în acest an, păstrând însă aproximativ acelaşi interval de variaţie ca în 2012, precum şi o medie destul de apropiată de cea din anul precedent. Petrolul este însă o marfă cu caracteristici unice, între care faptul că o mare parte din producţie provine din zone sensibile ale globului, lucru ce pune întotdeauna sub semnul întrebării orice estimare. În acelaşi timp, să nu uităm că veştile bune privind economiile importante ale lumii au o serie de efecte pozitive, dar, ca majoritatea lucrurilor, au şi o parte mai puţin plăcută pentru unii, în sensul că, stimulând cererea, aduc adesea cu sine creşteri ale preţului petrolului, care, dacă sunt exagerate, pot avea consecinţe economice globale negative; desigur că preţul poate fi temperat prin creşterea ofertei (producţiei) de petrol, dar deciziile ţărilor producătoare nu sunt niciodată simple în acest sens„, a arătat Victor Safta.

In 2012, grupul financiar european Getin Noble Bank Group of Companies & Getin Holding a facut primul pas in Romania, deschizand sucursala locala a firmei de brokeraj Noble Securities.

Getin Noble Bank Group of Companies detine banci (retail banking, private banking, corporate banking), fonduri de investiţii, companii de consultanţă financiară şi imobiliară, leasing şi asigurări. La rândul său, Getin Holding deţine bănci, companii de leasing şi asigurări, precum şi alte companii în domeniul financiar în Polonia, Rusia, Ucraina, Belarus şi România. În 2011, Getin Noble Bank a realizat un profit net de 230 milioane EUR, iar Getin Holding a obţinut un profit net de 250 milioane EUR. Getin Noble Bank Group of Companies şi Getin Holding sunt grupuri de origine poloneză, “înrudite” ca business şi acţionariat majoritar. Acţionarul majoritar al celor două grupuri este omul de afaceri Leszek Czarnecki, Doctor în Ştiinţe Economice.

Casa de Brokeraj Noble Securities este reglementată şi autorizată de organismul de profil din Polonia, iar filiala din România va opera inclusiv sub supravegherea Comisiei Naţionale a Valorilor Mobiliare (CNVM). Tranzacţiile se realizează prin intermediul platformei Noble Markets, care oferă peste 200 de instrumente financiare: perechi valutare, acţiuni, indici bursieri şi mărfuri. Prin platforma Noble Markets se realizează tranzacţii în marjă (maxim 1:100); astfel, se pot realiza tranzacţii cu o valoare mai mare decât suma alocatat. Atunci când se tranzacţionează în marjă, se utilizează efectul de levier , care amplifică atât câştigurile, cât şi pierderile potenţiale: o marjă de 1% (1:100) permite realizarea unei tranzacţii de 1.000 EUR blocând în contul de tranzacţionare doar 10 EUR (1000 EUR*1%). Detalii despre contul minim, instrumente şi strategii de tranzacţionare pe www.noblemarkets.ro

Activitatea reprezentanţei din Alba a Registrului Auto Român, deosebit de aglomerată, în special în lunile decembrie şi ianuarie, a făcut obiectul nemulţumirii unor cetăţeni care s-au adresat prefectului judeţului Alba, cerându-i să ia măsuri pentru remedierea situaţiei.

În consecinţă, prefectul Gheorghe Feneşer a solicitat informaţii despre dimensiunea activităţilor derulate în anul 2012 la Reprezentanţa RAR Alba, dar şi la cea din Hunedoara. „Am solicitat date din ambele judeţe, pentru că mulţi dintre cei care au venit la mine să-şi exprime nemulţumirile mi-au spus că sunt nevoiţi să meargă la Deva, unde termenul de aşteptare nu există. Era firesc să evaluez activitatea ambelor reprezentanţe, pentru ca analiza să fie corectă”, a precizat prefectul judeţului Alba.

Conform informaţiilor furnizate de către Ministerul Transporturilor, în anul 2012, 17.054 de vehicule au fost în total înregistrate la RAR Alba, faţă de 2293 câte s-au înregistrat în Hunedoara. Reprezentanţa din Alba şi-a desfăşurat activitatea cu 7 ingineri şi 1 mecanic, respectiv cu mai puţin de jumătate din personalul angajat la reprezentanţa din Hunedoara, care are 15 ingineri şi 5 mecanici. Încărcarea medie a personalului, la RAR Alba, a fost în anul 2012, de 12,65 prestaţii/zi/inginer, faţă de RAR Hunedoara, unde încărcarea medie a fost de 8,22 prestaţii/zi/inginer.

În ciuda numărului mare de cereri, în anul 2012, programările la RAR Alba au fost în general la o zi faţă de momentul solicitării. Din cauza faptului că perioada decembrie-ianuarie a fost foarte aglomerată, termenele de aşteptare au fost mai mari, dar fără să depăşească 10 zile. În perioada de vârf, nivelul de încărcare a personalului RAR Alba aproape s-a dublat faţă de restul anului, ajungând la 15,87 prestaţii/zi/inginer, iar afluxul mare de solicitări zilnice nu a putut fi preluat complet, ceea ce a determinat o creştere a intervalului de programare.

Reprezentanţa RAR din Alba a avut şi un număr foarte mare de solicitări din judeţele limitrofe, ceea ce a încărcat angajaţii, mult mai puţini ca număr faţă de cei ai reprezentanţei din Hunedoara, a cărei activitate nu se poate compara cu cea a reprezentanţei din judeţul nostru. În acest moment, RAR Alba lucrează inclusiv peste program şi, în condiţiile în care există zile cu un număr foarte mare de solicitări, termenele de aşteptare nu depăşesc 48 de ore. Am cerut Ministerului Transporturilor să aprobe suplimentarea personalului, cu un post de inginer şi două de mecanic, pentru că activitatea densă a RAR Alba justifică perfect această solicitare. Dacă va fi aprobată, personalul RAR Alba rămâne oricum mult mai mic din punct de vedere numeric faţă de al reprezentanţei din Hunedoara, dar, în acest fel, se diminuează presiunea asupra angajaţilor reprezentanţei noastre, care trebuie să răspundă unui număr foarte mare de solicitări, şi creşte eficienţa serviciilor oferite. De asemenea, cred că, prin suplimentarea numărului pe posturi pe care am cerut-o, cetăţenii nu vor mai fi nevoiţi să apeleze la reprezentanţa din Deva”, a declarat prefectul judeţului Alba, Gheorghe Feneşer.

Fii la curent cu cele mai noi anunturi negociate.

Urmărește negociat.ro pe Facebook