Social

217876_474395179263494_1621100476_nComisia de Alegeri pentru noul Consiliu Director al Ligii Studenţilor din Universitatea „1 Decembrie 1918” Alba Iulia, convoacă Adunarea Generală, miercuri, 03 aprilie 2013, ora 18:00-20:00, la sediul LSUA, pentru al doilea tur de scrutin, în vederea alegerii Consiliului Director, pentru mandatul 2013-2014.

Candidații înscriși pentru posturile de președinte, vicepreședinte și secretar sunt:

PREŞEDINTE:

  • Cosma Daniela (studentă la Contabilitate şi informatică de gestiune, anul I)
  • Lăpăduş Janeta–Corina (studentă la Terapie Ocupaţională, anul II)

VICEPREŞEDINTE:

  • Bogdan Radu-Nicolae (student la Drept, anul II)

SECRETAR

Trif Anamaria (studentă la Contabilitate şi informatică de gestiune, anul I )

DSCN5820În perioada 29 – 31 martie 2013, 20 de tineri au fost instruiți în primul atelier de lucru din cadrul proiectului „Pregătiți pentru viitor”.

Atelierul cu un nume sugestiv „Organigrama – ierarhia de care un angajat trebuie să țină cont” a avut ca obiectiv dezvoltarea abilităților de management organizațional prin metode nonformale pentru tineri în scopul înțelegerii mencanismelor ce se succed în cadrul instituților publice sau companiilor private dar și ale ong-urilor.

Acest lucru îi va ajuta pe tineri să se integreze mai bine la locul de muncă și să înțeleagă ierarhia din cadrul acestuia.

Atelierul a avut mai multe activități nonformale promovând educarea tinerilor într-un mod plăcut și participativ, debutând cu câteva jocuri de cunoaștere a membrilor grupului, exerciții de spargere a gheții și de energizat grupul.

Au fost pregătite mai multe jocuri de rol prin intermediul cărora tinerii să înțeleagă managementul organizațional și diversele culturi organizaționale, s-au efectuat și studii de caz pe anumite instituții publice, companii private și ong-uri. Totodată tinerilor le-au fost aplicate teste de auto-cunoaștere și de identificare a rolului pe care l-ar putea avea în cadrul unei echipe de lucru, dar și pentru a afla abilitățile de lider ale acestora.

DSCN5929Din evaluările realizate la finalul atelierului de lucru, am primit un feed-back pozitiv tineri artându-se deosebit de mulțumiți de lucrurile noi pe care și le-au însușit dar mai ales de metoda prin care acestea le-au fost prezentate.

“Pregătiţi pentru viitor” este un proiect rezultat al iniţiativei tinerilor voluntari și membri ai Asociației Absolvenților Universității „1 Decembrie 1918” Alba Iulia în parteneriat cu Agenția Județeană pentru Ocuparea Forței de Muncă Alba, Universitatea „1 Decembrie 1918” Alba Iulia, Centrul de Informare, Consiliere și Orientare în Carieră din Universitatea „1 Decembrie 1918” Alba Iulia și Liga Studenților din aceași universitate.

Proiectul este finanţat de ANPCDEFP prin Programul “Tineret în acţiune” (program al Uniunii Europene care susţine activităţile de învăţare nonformală pentru tineri prin înfiinţarea de proiecte) în cadrul Subacţiunii1.2 – Iniţiative naționale ale tinerilor. Echipa de proiect este formată atât din tineri liceeni, studenţi şi absolvenţi ai Universităţii “1 Decembrie 1918 Alba Iulia”.

Pe durata proiectului ce se va desfăşura între 15-01-2013 şi 15-10-2013, 60 de studenţi ce vor absolvi facultatea în anul 2013 vor fi „Pregătiți pentru viitor” prin dezvoltarea competenţelor necesare pentru angajare, abilităţilor de antreprenoriat şi nu numai.

Următorul atelier de lucru numit “7 paşi pentru rezolvarea unei probleme” se va desfășura în perioada 26-28 aprilie 2013. În cadrul acestuia alți 20 de tineri își vor dezvolta competenţe pentru abordarea unor sarcini de lucru, analiza problemei, descoperirea soluţiilor alternative şi găsirea soluţiei optime.

benaDouă dintre proiectele importante derulate de liceele albaiuliene, proiecte ce vizează cultura tradiţională, vor benefia în perioada imediat următoare de asistenţă de specialitate şi îndrumare, din partea angajaţilor Centrului de Cultură Augustin Bena Alba.

Este vorba de proiectul Colegiului Naţional Horea, Cloşca şi Crişan- Tradiţiile: un tezaur uitat sau încă viu?- şi de proiectul Colegiului Economic Dionisie Pop Marţian- Târgul firmelor de exerciţiu şi al întreprinderilor simulate.

Primul proiect vizează cultura tradiţională din judeţul Alba şi va fi realizat de 29 de elevi din cls. A XI F, profil uman, specializarea filologie bilingv franceză şi constă în activităţi de cercetare în teren şi documentare la care vor participa atât elevii colegiului cât şi specialişti ai centrului de cultură.

Proiectul se va finaliza în luna mai cu prelucrarea datelor şi aplicarea lor în exerciţii practice.

În cel de-al doilea proiect parteneriatul liceului economic cu centrul de cultură se va materializa în valorificarea unor obiecte tradiţionale în cadrul expoziţiei din competiţia lansată de proiectul ,,Fii activ, fii implicat,,.

Astfel, în data de 3 aprilie 2013 în cadrul expoziţiei de la Alba Mall veţi putea admira obiecte meşteşugăreşti realizate în cadrul claselor de meşteşuguri populare din Centrul de Cultură Augustin Bena Alba, obiecte puse la dispoziţia micilor întreprinzători liceeni ce vor participa la acest proiect.

Târgul se va finaliza cu premii şi diplome acordate participanţilor.

tafis_targ_fe„Fii activ, fii implicat!” este deviza sub care 25 de firme de exerciţiu şi întreprinderi simulate vor participa la târgul dedicat lor.

Viitorii oameni de afaceri îşi vor disputa titluri precum: cea mai bună firmă, cel mai reuşit stand  şi cel mai bun negociator.

Miercuri, 3 aprilie 2013, între orele 16-20 la Alba Mall toţi cei interesaţi pot să asiste la o competiţie în care sunt înscrise cele mai bune firme virtuale, concepute şi puse în practică de elevi şi studenţi.

Toţi cei care vor trece pragul celui mai mare centru comercial din oraş vor avea ocazia să vadă cum se prezintă firme de exerciţiu din diverse domenii de activitate: comerţ, catering, suveniruri, pompe funebre, imobiliare, cofetărie-patiserie şi turism.

Elevii şi studenţii vor încerca să vă convingă că firma lor este cea mai pregătită să vă ofere produsul sau serviciul pe care îl căutaţi. Veţi avea prilejul să le răsfoiţi cataloagele de produse, pliantele, să le admiraţi standurile şi să încheiaţi o tranzacţie, fie ea şi virtuală.

Târgul face parte din proiectul „Fii activ, fii implicat” care urmăreşte dezvoltarea abilităţilor de comunicare, formarea şi dezvoltarea abilităţilor de lucru în echipă, manifestarea spiritului de competiţie şi în primul rând aplicarea practică a cunoştinţelor teoretice dobândite de elevi şi studenţi.

Evenimentul este organizat de Colegiul Economic „Dionisie Pop Marţian” în parteneriat cu Universitatea „1 Decembrie 1918” Alba Iulia.

Proiectul este realizat cu sprijinul Consiliului Judeţean Alba, a Inspectoratului Şcolar Judeţean Alba, Alba Mall şi Supremia Group.

Directorul Colegiului Economic, Dan Anca, împreună cu coordonatorii acestei activităţi, au făcut tot posibilul pentru ca acest târg să devină o realitate pentru că, aşa cum mărturisea chiar directorul, „doar prin exerciţiu practic, tinerii de azi pot să devină antreprenorii de succes mâine.

material upuConsiliul de administraţie al Spitalului Judeţean de Urgenţă Alba a hotărât suma pe care pacienţii trebuie să o plătească la externare, începând cu 1 aprilie, data la care va intra în vigoare legislaţia privind coplata.

Taxa care se va percepe va fi de 5 lei, cea mai mică sumă prevăzută de legea coplăţii.

Banii care vor rezulta din această taxă vor fi folosiţi pentru achiziţionarea materialelor de protecţie a vizitatorilor, dezinfectant, botoşei de spital, pelerine şi alte materiale utilizabile în acelaşi scop.

Pacienţii Spitalului Judeţan de Urgenţă Alba vor plăti, indiferent de serviciile medicale de care vor beneficia, suma minimă prevăzută de lege.

Aceată taxă va fi plătită pe secţia unde au fost internaţi la momentul la care li se va întocmi biletul de externare.

Încercăm să evităm prin acestă măsură aglomerţia care s-ar putea produce la casierie şi care ar deranja pacienţii”, a explicat economistul Nicoleta Coşarcă, managerul Spitalului Judeţean de Urgenţă Alba.

Potrivit Contractului-Cadru pe 2013-2014, aprobat după dezbaterea de Guvern de miercuri, 20 martie, coplata va fi introdusă doar pentru internări continue şi va fi platită la externare.

Coplata va avea o valoare cuprinsă între 5 şi 10 lei, după cum a anunţat ministrul Sănătăţii, Eugen Nicolăescu.

308719_179123405507672_727121139_nConsiliul Judeţean Alba organizează în perioada 28-30 martie la Alba Iulia Conferința națională “Incluziune şi economie socială. Modele regionale – bune practici europene” ce va închide proiectul Incluziune socială şi pe piaţa muncii prin inteprinderi sociale, proiect implementat de Consiliul Judeţean Alba.

Mâine, joi – 28 martie, de la ora 9.00, în sala Mihai Viteazul (100) a Consiliului Judeţean Alba va avea loc o conferinţă de presă dedicată acestui eveniment.
De la ora 9.30 se va pleca într-o vizită de teren la inteprinderile sociale şi centrele resursa realizate prin acest proiect în judeţul Alba. Deplasarea va dura până în jurul orei 18.00.

Vineri, 29 martie, de la ora 9.30, în Aulă nouă a Universităţii 1 Decembrie 1918 din Alba Iulia va debuta conferinţa propriu-zisă.

Consiliul judeţean Alba în calitate de reprezentant al Parteneriatului dintre Consiliul Judetean Alba, Fundatia Civitas pentru Societatea Civilă, Grupul de Consultanţă pentru Dezvoltare, Centrul de Formare Continuă şi Evaluare Competenţelor în Asistenţă Socială, Die Querdenker –Austria derulează în perioada august 2010 – iulie 2013 proiectul„Incluziune socială şi pe piaţa muncii prin întreprinderi sociale” care îsi propune promovarea unor modele funcţionale de economie socială, dezvoltarea unei reţele integrate de servicii sociale şi crearea de întreprinderi sociale funcţionale contribuind în mod direct la îmbunătăţirea semnificativă a oportunităţilor de ocupare adaptate nevoilor specifice ale persoanelor cu dizabilităţi şi a celor vulnerabile.

De asemenea proiectul îsi propune să susţină şi să dezvolte un model integrat şi structuri specifice cu profil de întreprinderi sociale în regiunea Centru precum şi să susţina iniţierea unor astfel de structuri în cadrul regiunilor Nord Vest, Sud Muntenia şi Bucuresti Ilfov pe fondul promovării eficiente la nivel multiregional a conceptului de economie socială.

Obiectivul general al proiectului constă în crearea unui model funţional integrat de economie socială şi incluziune socială destinat sprijinirii persoanelor cu dizabilităţi si a celor vulnerabile.

Obiectivele specifice ale acestui proiect vizează:

OS1 – Transferul de cunoştinţe şi promovarea conceptelor de economie socială şi întreprindere socială (IS) la nivelul regiunilor Centru, NV, Sud Muntenia şi Bucuresti Ilfov între actori regionali şi transnaţionali.

OS2 – Infiinţarea şi funcţionarea a 4 de servicii sociale suport în 5 centre comunitare resursa prin care se asigură suport pentru participare socială şi acces pe piaţa muncii pentru copii, tineri şi adulţi cu dizabilităţi sau aflaţi în risc social. Componenta de acces pe piaţa muncii se adresează doar tinerilor şi adulţilor, copiii beneficiind doar de componentele privind integrarea socială.

OS3 – Fomarea unui numar de 127 furnizori, specialişti şi personal suport (lucrători sociali, asistenţi personali, asistenti sociali comunitari) implicaţi în sistemul serviciilor sociale.

OS4 – Implicarea angajatorilor în dezvoltarea de întreprinderi sociale şi sustinerea creării şi funcţionarii a minimum 2 întreprinderi sociale şi a unei ferme ecologice de tip economie socială.

OS5 – Realizarea unui portal integrat de promovare şi informare asupra serviciilor sociale şi a oportunităţilor şi bunelor practici de tip economie socială.

Detalii despre proiect şi conferinţă puteţi găsi aici: http://www.economiesociala-alba.ro

Foto: telembt.roAsociația Pakiv România organizează în perioada 26-27 martie 2013, la Alba Iulia, o întâlnire cu antreprenorii care și-au înființat afaceri prin proiectul ”ALTERNATIVE PENTRU ŞOMAJ – promovarea şi dezvoltarea competenţelor şi activităţii antreprenoriale în rândul şomerilor” în cele trei regiuni de implementare: Centru, Nord Est și Nord Vest.

Evenimentul este organizat în colaborare cu partenerii din proiect, în cadrul activității

2.3 Elaborarea unui ghid de bune practici și programe inovatoare și are loc la Hotel Parc, strada Primăverii, numărul 4.

Scopul și obiectivele acestei întâlniri sunt de a pune bazele înființării unei rețele profesionale, a unei burse de mărfuri și a unui portal video online precum și a selectării unui număr de șase antreprenori care să participe la o întâlnire de lucru în Grecia .

În prima zi, 26 martie 2013, vor fi selectați de către o comisie, în baza documentației depuse în acest sens, cei șase antreprenori care urmează să participe în luna aprilie a.c. la întâlnirea de lucru din Grecia.

Beneficiile întâlnirii din Grecia constă în: schimbul de bune practici, intensificarea instruirii între IMM-uri, consolidarea legăturilor în scopul dezvoltării și menținerii rețelei.

A doua zi, 27 martie 2013, va avea loc întâlnirea propriu-zisă cu antreprenorii în sala mică a Hotelului Parc.

În acest cadru, ei vor avea ocazia să își prezinte succint afacerile și să pună bazele viitoarelor colaborări în cadrul rețelei profesionale din care vor face parte.

De asemenea, vor fi anunțați câștigătorii selecției pentru întâlnirea de lucru din Grecia.

După prânz, vor avea loc prezentări și discuții asupra întâlnirii de lucru din Grecia și a rețelei profesionale (antreprenorilor li se vor furniza informații despre cum va arăta site-ul web și ce tip de date va cuprinde).

Prin înființarea rețelei profesionale din cadrul proiectului ”ALTERNATIVE PENTRU ŞOMAJ – promovarea şi dezvoltarea competenţelor şi activităţii antreprenoriale în rândul şomerilor”, se vor crea premisele sustenabilității proiectului, pe de o parte, precum și perspective inovatoare de dezvoltare a afacerilor incluse în rețea.

ÎNTÂLNIRE CU ANTREPRENORII DIN CADRUL PROIECTULUI ALTERNATIVE PENTRU ŞOMAJ – promovarea şi dezvoltarea competenţelor şi activităţii antreprenoriale în rândul şomerilor”
 27.03.2013
 Hotel Parc, sala mică
11:00-11:15Primirea și înregistrarea participanţilor la Întâlnirea cu antreprenorii
11:15- 11:20Cuvântul de „Bun venit” adresat participanților la întâlnire de către Managerul proiectului – Gruia Ioan Bumbu
11:15– 13:00Moderează Managerul proiectului – Gruia Ioan Bumbu:

  • Prezentarea succintă a antreprenorilor și a afacerilor înființate prin proiect (cu acordare interviuri presă/mass media, după caz) – fiecare antreprenor se prezintă și își prezintă afacerea
  • Anunț selecție șase antreprenori pentru Întâlnirea de lucru din Grecia – Gruia Ioan Bumbu
13:00-14:00

Masa de prânz

14:00– 15:00
  • Prezentarea succintă a Întâlnirii de lucru din Grecia – Daniel Jianu
  • Prezentarea succintă a rețelei profesionale (informații despre cum va arăta site-ul web și ce tip de date va cuprinde) – Vladimir Guțu

 

 

Informații: 

Asociația Pakiv România                                 

Persoană de contact: Camelia Vulpe                             

Expert informare, publicitate și comunicare

Tel./Fax: 0258 811170

E-mail: pakiv_romania@yahoo.com

Site proiect: www.alternativepentrusomaj.ro

Organizația de Tineret a PDL Alba Iulia, te invită Sâmbăta, 23.03.2013, începând cu ora 20:30, în parcul Unirii, lângă Fântână.Organizația de Tineret a PDL Alba Iulia, te invită Sâmbăta, 23.03.2013, începând cu ora 20:30, în parcul Unirii, lângă Fântână.

În semn de solidaritate vis-a-vis de incălzirea globală, vom lansa odată cu lăsarea serii și stingerea luminilor, un val de lampioane zburătoare, într-un spectacol inedit.

Hai și tu !

Un eveniment iniţiat de Prim-vicepreşedintele Organizației de Tineret PDL Alba, Bogdan Păunescu.

Fii la curent cu cele mai noi anunturi negociate.

Urmărește negociat.ro pe Facebook