Social

Dana TupaAdeseori ne plângem că timpul nostru este limitat, că nu mai avem timp de familie, să ne bucurăm de viaţă, nu mai avem timp să facem sport, să mănâncăm şi chiar să dormim.

În opinia cunoscutului profesor român de yoga Dana Ţupa, nu timpul este principalul vinovat pentru neajunsurile noastre, ci felul în care reuşim să îl gestionăm. “S-a creat un mit greşit referitor la timp, unele teorii, mai mult sau mai puțin demonstrate științific, care spun că timpul s-a scurtat, că trăim de fapt 16 ore într-o zi şi nu 24 de ore. În realitate, timpul este un indicator relativ, care se mişcă în funcţie de viteza noastră. Sunt tot mai mulţi oameni care compară trecerea timpului de acum 20 de ani cu timpul din prezent şi găsesc multe discrepanţe, însă adevărul este că în prezent ne trăim viaţa într-un ritm mult mai alert şi ne supraîncărcăm cu sarcini. Din această cauză, tot mai mulţi oameni experimentează depresia şi anxietatea, iar acestea sunt principalele cauze pentru care uităm pur şi simplu de noi. Atât timp cât nu suntem conştienţi de noi, timpul va trece aproape fără să-l simţim. Noi dăm viteză timpului sau îl încetinim, nu timpul accelerează sau decelerează independent de acţiunile noastre”, explică profesorul internaţional de yoga Dana Ţupa, fondatorul PURNA Yoga Academy – prima şcoală de yoga din România acreditată de Yoga Alliance International din Statele Unite.

În acelaşi timp, specialistul consideră că există 4 strategii foarte eficiente prin care putem “dresa” timpul nostru, astfel încât să ne putem bucura şi de momentele frumoase din viaţă.

  1. Mănâncă-ți broasca!” Tendința obișnuită de a amâna sau mai degrabă, de a lăsa la urmă cele mai grele sau neplăcute sarcini, creează întotdeauna stresuri la nivel mental, avem senzația că timpul se scurtează, presiunile diverse tind să se acumuleze, iar atunci când apare termenul final de predare a proiectelor sau îndeplinirea sarcinilor, suntem sub un adevărat stres, lipsiți cel mai adesea de energie și ineficienți. Conceptul de a-ți mânca broasca, metaforic vorbind evident, presupune să începi exact și fix cu ceea ce nu îți place, oricât de greu ar fi, mai ales dacă nu ai cum să scapi de acea sarcină. Împlinirea acelui obiectiv prioritar va crea senzația de dilatare a timpului, iar efectele la nivel mental-emoțional, vor fi întotdeauna bune, generând o buclă de feedback pozitiv, mărind încrederea în sine, voința și anduranța la stres. Atunci când lăsăm sarcinile nerezolvate, un volum tot mai mare de muncă ne va acapara timpul liber. Dacă nu reuşim să ne prioritizăm sarcinile şi să le rezolvăm imediat, fără să ne gândim că le putem face şi mâine, atunci ne va rămâne suficient timp şi pentru familie, plimbări sau o cină romantică pe malul mării. Ca să ne mobilizăm şi să rezolvăm o sarcină imediat, ne putem imagina ce am putea rata după aceea, dacă nu ne finalizăm la timp treaba”, declară profesorul de yoga Dana Ţupa.
  2. Învaţă să împarţi sarcinile cu alţii! Cu toate că ni se servesc mereu maxime conform cărora oamenii au resurse nelimitate, adevărul este că un om nu poate ţine pe umeri greutăţile universului”. „Trebuie să învăţăm că nu trebuie noi să rezolvăm singuri probleme, ci putem să ne împărţim sarcinile cu alţi colegi sau angajaţi. Munca în echipa, prin împărţirea sarcinilor, ne va scuti de o viaţă fără timp liber. Când ni se cere agresiv să facem un lucru important, putem răspunde că facem cu mare drag acest serviciu împreună. Astfel vom stabili încă de la început relaţiile de putere, iar persoana respectivă va simţi că ţinem foarte mult la timpul nostru”, explică profesorul de yoga Dana Ţupa.
  3. Alocă-ţi fiecare weekend pentru tine şi familie! „Acum două decenii, oamenii erau mai fericiţi deoarece se bucurau din plin de timpul liber. Weekend-urile erau exclusiv ale lor şi îşi planificau programul astfel încât să uite de probleme şi să-şi reechilibreze emoţiile. Prin această metodă, depresiile erau evitate, iar stările de anxietate nu aveau timp să se instaleze. În ziua de azi, oamenii lucrează şi în weekend-uri, crezând că în aceste două zile vor rezolva ce nu au reuşit în cele 5 zile lucrătoare. Adevărul este că, în timp, din cauza stresului acumulat, randamentul va scădea considerabil, iar zilele de sâmbătă şi duminică lucrate nu vor aduce niciun beneficiu nici la locul de muncă, dar nici în viaţa personală”, spune profesorul de yoga Dana Ţupa.
  4. Practică yoga sau meditația și trăieşte momentul de ACUM! ’’De-a lungul secolelor, înțelepții au vorbit adeseori despre importanța de a trăi în momentul prezent, întrucât omul este obișnuit să se raporteze fie la experiențele trecute, fie să proiecteze în viitor, uitând de sine și de schimbările pe care le poate face în prezent, în viața sa. Buddha spunea: “Dacă vrei să știi cum ți-a fost trecutul, uită-te în prezent! Iar dacă vrei să știi cum îți va fi viitorul, atunci uită-te în prezent!’’ Atât yoga, cât și meditația, prezintă tehnici de la simplu la complex, pentru a reuși să te conectezi mai bine cu tine. Orice proiecție în trecut sau viitor, aduce cu sine energia respectivă, cumulată cu emoțiile asociate. Și cum trecutul nu îl mai putem schimba, devine inutil să ne focalizăm asupra lui, la fel cum, viitorul este modelabil și prin urmare, incert. Practic, singurul pe care putem acționa este chiar momentul prezent, pe care îl putem savura, trăi, experimenta pe deplin, prin observare, mișcare, simțire, într-un timp dedicat special nouă înșine”, conchide profesorul internaţional de yoga Dana Ţupa, fondatorul PURNA Yoga Academy – prima şcoală de yoga din România acreditată de Yoga Alliance International din Statele Unite.

 

Dana Ţupa este Expert Yoga Teacher din România acreditat la Yoga Alliance  International USA cu cea mai înalta calificare, E-RYT500. Este şi Fondatorul PURNA Yoga Academy, prima şcoală de yoga din România acreditată la acelaşi for internaţional, şcoală care a scos, în 2014, primii instructori yoga din România, acreditaţi internaţional. A participat la multiple cursuri yoga pe diferite ramuri (Hatha, Kriya, Kundalini, Pranayama, Yantra, Laya, Nidra Yoga), alături de profesori şi maeştri din România şi din străinătate (Thailanda, Elveţia, Italia, UK, India, Turcia). Este master NLP, a studiat Strategic Interventions, cu Tony Robbins şi Chloe Madanes. A urmat cursuri de Vipassana în Chiang Mai, Thailanda, participând şi la seminarii cu Dalai Lama în Elveţia şi India. A susţinut cursuri de yoga şi seminarii, atât în Romania, cât şi în Thailanda, cel mai de succes dintre ele, considerându-l a fi, Yoga Scopului, un mix de tehnici yoga foarte puternice, NLP, meditaţie şi vizualizare.

Laura Maria Cojocaru (1)Cât de mare este nevoia noastră de a fi apreciați de cei din jurul nostru? Până unde suntem dispuși să mergem doar pentru că celălalt să aibă și să-și mențină o părere bună despre noi? Ce masca și câte suntem dispuși să purtăm pentru a fi pe placul oamenilor?

Studiile arată că peste 75% dintre internauți recunosc că își “confectionează” în Social Media viață, astfel încât să pară mai interesantă și mai aventuroasă. Totodată, 3 oameni din 4 își judecă prietenii și colegii pe bază profilelor lor de Facebook, Snapchat sau Instagram, iar jumătate dintre aceștia postează imagini frumoase doar pentru a provocă gelozie între prieteni și familie.

În opinia psihologului Laura Maria Cojocaru, fondatorul Institutului de Neuro-Programare Lingvistică Somato-Integrativă (INLPSI), de cele mai multe ori alegem să purtăm și în viața de zi cu zi, nu doar pe Facebook, “masca perfectiunii” și punem o barieră emoțională între noi și cei din jur, deoarece nu vrem să scoatem în evidența slăbiciunile noastre. Astfel, lumea va vedea doar aspectele pozitive din viață noastră, mereu zâmbind și fericiți, și ne va trata că pe un supraom care are puterea de a rezolva problemele vieții. Lumea nu știe că și noi plângem, că și pe noi ne doare și va caută la noi secretul “perfecţiunii” sau doar va deveni geloși pe viața noastră “perfectă”. În realitate, întreg acest joc este o mare minciună, în urmă căruia mulți dintre noi vom ajunge să experimentăm depresia în cele mai diverse forme, fie că este vorba de viață reală sau de mediul virtual.

Laura Maria Cojocaru (2)“Cumva, la un moment dat în evoluția sa, omul a ajuns la concluzia că a fi “uman”, deci imperfect, este o dovadă de slăbiciune, un motiv pentru ceilalți să-l “arate cu degetul”. Această idee a apărut din teamă, iar teamă a venit din experiență. Cineva, la un moment dat, a ales să fie el însuși, fără masca, a ales să nu se mai urce cu picioarele pe umbră lui ca s-o ascundă, ci să o lase să se vadă. Și experiență i-a spus că acele persoane care-ți văd umbra, pleacă de lângă ține. Culmea ironiei este că și cei care pleacă de lângă noi, la rândul lor se tem: că nu vor fi acceptați, înțeleși, apreciați, se tem că vor rămâne singur. Atunci când oamenii ne văd fără masca, deci imperfecți, își proiectează propriile defecte, le recunosc și aleg să fugă de lângă noi deoarece nu le place situația. Dacă ar alege să rămână, ar înseamnă să recunoască faptul că nici ei nu sunt perfecti”, explică psihologul Laura Maria Cojocaru.

Laura-Maria Cojocaru, președinte și fondator al Institutului de Neuro-Programare Lingvistică Somato-Integrativă (INLPSI) și președinte și fondator al Asociației ”Generația Iubire” este Psihoterapeut şi Trainer în Programare Neuro-Lingvistică. A studiat natura minţii umane urmând 7 formări profesionale cu abordări diferite – psihoterapie integrativă, hipnoză clinică, relaxare și psihoterapie ericksoniană, psihoterapie de cuplu și familie, psihologie clinică, neuro-programare lingvistică, terapii florale Bach, consultant Panorama Socială. De peste 8 ani ghidează oamenii atât în ședințe individuale cât și de grup și organizează cursuri şi traininguri în România, cu scopul de a-i face pe oameni să-și acceseze și utilizeze la potențial maxim resursele interioare.

Dragi prieteni, pentru ca am fost nominalizata la Gala Nationala a Excelentei in Asistenta Sociala categoria “ Asistentul social din domeniul persoanelor varstnice si ingrijirii la domiciliu”, am nevoie de cat mai multe voturi pentru a ajunge in etapa de jurizare.
Cu un simplu vot, ma puteti ajuta, votand zilnic GOTIA RAMONA in perioada 20-27 februarie 2017 pe urmatorul link: http://poll.cnasr.ro/poll/7. Puteti da share prietenilor. Multumesc.

banner_web_2017

O fetiță în vârstă de 7 ani din Hereford, Marea Britanie, care a trimis o scrisoare la Google prin care a cerut o slujbă și a fost uimită să primească un răspuns chiar de la directorul general al companiei, Sundar Pichai, informează joi The Telegraph.

Imaginea idilică despre gigantului tehnologic din Silicon Valley, ca un parc de distracții al vieții corporatiste, cu tobogane între birouri și mașinuțe de karting, a captivat imaginația lui Chloe Bridgewater care a decis să aplice pentru o slujbă la Google.

158-228x319

 

Fetița de 7 ani a fost încântată să primească un răspuns chiar de la Sundar Pichai, după cum a arătat tatăl ei, Chris, într-un mesaj afișat pe Linkedin, ce a devenit viral. „Dacă vei continua să muncești din greu și să-ți urmezi visurile, poți realiza ceea ce îți dorești”, scrie în răspunsul șefului Google. „Aștept cu nerăbdare să primesc cererea ta pentru slujbă când vei termina școala! :)”, a scris acesta în epistola confirmată de Business Insider.

Tatăl lui Chloe a explicat că fetița sa își pierduse încrederea după un accident suferit în urmă cu câțiva ani și că scrisoarea a încântat-o.

„Ea este acum și mai dornică să se descurce bine la școală și să lucreze pentru Google”, a scris Bridgewater. „Nu pot mulțumi îndeajuns unei persoane atât de ocupate pentru că și-a făcut timp să aducă visul unei fetițe cu un pas mai aproape de realizare, deși nu sunt sigur că ea este pe deplin conștientă că va fi nevoie de mai mult decât conducerea mașinilor de karting și dormitul în fotolii-capsulă pentru a reuși la Google!”, a completat el.

 

Alba Iulia are Skepsis!
În ultimii patru ani Municipiul Alba Iulia a susţinut parţial, dar constant, AsociațiaGrupul Skepsis în principalele proiecte derulate în comunitate. Impactul pozitiv alacestora a făcut ca la începutul anului 2017 să fie adoptat un protocol de colaborare pe 10ani între Municipiu și Asociația Grupul Skepsis. Acest protocol reprezintă o recunoaşterea aportului adus de Asociaţie în dinamizarea vieţii culturale a oraşului, dar şi oresponsabilizare pe viitor.În 2017 Asociaţia Grupul Skepsis propune un proiect de impact pentru oraşulUnirii – Alba Iulia are Skepsis, proiect ce se centrează pe implicarea tinerilor îndezvoltarea vieţii socioculturale a comunităţii şi promovarea imaginii municipiului AlbaIulia în plan cultural la nivel naţional şi internaţional. Alba Iulia are Skepsis este un proiect cu pronunţate valenţe educaţionale şicaracter intercultural. El cuprinde 3 mari componente, fiecare vizând o dimensiunespecifică și propunând o serie de obiective și activități specifice:1. Stagiunea cu Skepsis 2017 – această componentă presupune sistematizarea oferteicultural-artistice a grupului și organizarea ei sub forma unei stagiuni de spectacoleprezentate la intervale riguroase, care să stimuleze implicarea tinerilor ca agent activ îndezvoltarea vieții cultural-artistice a municipiului. Asociația Grupul Skepsis își propuneca în anul 2017 să ofere publicului albaiulian 14 spectacole de teatru și divertisment desală, dar și de teatru de stradă, în aer liber – fiind vizată atragerea tinerilor (elevi șistudenți), dar mai cu seamă a albaiulienilor și turiștilor.2. APOLLO – Festival Internațional de Teatru de Tineret – ediția a IV-a – componentă ceîși propune să confere continuitate unui demers cultural unic în România prin specificulsău. Evenimentul, realizat anual începând cu 2014, reprezintă o invitație deschisăadresată trupelor și companiilor tinere din toată lumea de a se întâlni, de a învăța prinschimb de experiență și de a oferi spectacole reprezentative, de calitate, comunității dinAlba Iulia, România. În luna Mai, timp de 4 zile cât va dura festivalul, publicul va aveaocazia de a asista la reprezentații diverse, evenimentul având un pronunțat caracterintercultural – grupurile invitate provenind din țări diferite, medii sociale diferite, avândorientări și viziuni teatrale diferite.3. Zilele Medievale ale Bălgradului – Festival de Artă Medievală – propune organizareaunui eveniment inedit prin specificul său în agenda culturală a orașului în perioadaturistică – luna August. Zilele Medievale ale Bălgradului este un eveniment care reuneștemai multe companii și grupuri artistice de tineret din România și este conceput ca unatelier de artă medievală, renascentistă și tradițională care reunește tineri artiști într-unatelier de creație, descoperire și cultură, într-un spațiu atemporal în care se cautărevitalizarea rădăcinilor culturale eurpene. Se readuce în mileniul III viața și spectacolultrupelor ambulante ale Evului Mediu, renascentist și baroc, dar și tradițiile acelor vremurirămase în conștiința populară.
În cadrul proiectului Alba Iulia are Skepsis contribuția Municipiului Alba Iuliapentru anul aferent este de 65.000 lei, reprezentând aprox. 25 % din valoarea totală aproiectului. Diferenta este asigurată de Organizator şi prin contribuţiile Partenerilor şi Sponsorilor locali.Ne dorim prin acest proiect implicarea tinerilor în formularea unui răspunscoerent pentru susţinerea educaţiei şi dezvoltarea vieţii socioculturale a comunităţii. Seimpune deci organizarea unui proiect care să încurajeze valorificarea potenţialului creatival acesteia. Grupul Skepsis, fondat în 2002 este un grup cu experienţă în organizarea şidezvoltarea de programe, proiecte şi parteneriate culturale în ţară şi străinătate. Peparcursul celor 14 ani de activitate, Grupul Skepsis a devenit un nume de marcă la nivellocal şi naţional în arealul organizaţiilor culturale tinere, bucurându-se de recunoaştereinternaţională şi funcţionând ca un real ambasador cultural al Municipiului Alba Iulia. Parteneri: Primăria Municipiului Alba Iulia; Casa de Cultură a Studenţilor Alba Iulia;Fundaţia “Inter-Art” Aiud; Fundaţia Comunitară Alba; Muzeul Naţional al Unirii AlbaIulia; Universitatea „1 Decembrie 1918” Alba Iulia; Centrul de Cultură „Augustin Bena

România rămâne în continuare una dintre cele mai sărace țări din Europa, doar avantajul atragerii fondurilor europene poate conduce la reducerea sărăciei şi scăderea ratei şomajului, politicile din perioada de tranziţie înspre o economie de piaţă au dat greş în reducerea vizibilă a sărăciei din România.

Studiile realizate în ultimii ani indică faptul că şomajul şi inflaţia sunt principalii factori care adâncesc fenomenul de sărăcie din România, crescând decalajele sociale şi economice dintre România şi celelalte state membre ale Uniunii Europene.

Ministerul Fondurilor Europene a deschis astăzi, 16.05.2016, depunerea pe platforma MySmis a primelor două apeluri de proiecte din 2016, aferente Programului Operaţional Capital Uman (POCU 2014-2020). Cele două apeluri vizează diminuarea fenomenului de sărăcie şi combaterea inegalităţii de şanse în comunităţile marginalizate din România prin proiecte pentru ocupare, educație, locuire, sănătate, servicii sociale și anti-discriminare destinate persoanelor din comunităţile marginalizate din România.

Liniile de finanţare disponibile sunt:

  • Obiectivul Specific 4.1. – „Dezvoltare Locală Integrată (DLI 360°) în comunitățile marginalizate în care există populație aparținând minorității rome” –
  • Obiectivul Specific 4.2.- „Dezvoltare Locală Integrată (DLI 360°) în comunitățile marginalizate”

Solicitanţi eligibili în cazul celor două linii de finanţare sunt autoritățile publice locale, în parteneriat cu organizațiile non-guvernamentale și societățile comerciale. Pentru a dispune de fonduri, solicitanţii trebuie să identifice comunităţi marginalizate şi să propună proiecte care să vină cu soluţii în vederea dezvoltării respectivelor comunităţi. Ministrul Fondurilor Europene, Cristian Ghinea a declarat că modul de formulare a proiectului în sine se va modifica consistent:

“Pe de o parte, activitățile de proiect nu mai pot fi formulate din birou, ci trebuie construite pornind de la nevoile comunității, de la fața locului. Prin ceea ce lansăm astăzi, Ministerul Fondurilor Europene propune o schimbare în modul în care statul român tratează problema sărăciei: nu doar acţiuni sectoriale făcute din perspectiva unei agenţii guvernamentale şi doar în aria sa de competenţă, ci finanţăm acţiuni care pun la o un loc mai multe surse ale sărăciei (condiţii proaste de locuire, abandonul şcolar, lipsa de acces la sănătate, etc) şi vin cu soluţii pentru toate în acelaşi timp, punând comunitatea în centrul intervenţiei. Felicit echipa de la Ministerul Fondurilor Europene, în special pe secretarul de stat Ciprian Necula, pentru eforturile depuse în a aduce această nouă abordare în practică. Noi am creat cadrul, acum așteptăm ca promotorii de proiecte, autorități și ONG-uri, să lucreze la firul ierbii, să analizeze cauzele sărăciei din comunitatea lor și să propună soluții bune. Evaluarea proiectelor va începe de la 1 iulie, deci este timp pentru o analiză serioasă și vorbit cu oamenii din comunități, pentru a acoperi nevoile lor reale”

Apelurile sunt de tip competitiv şi vizează finanţare pentru comunitățile marginalizate aflate pe tot teritoriul țării, atât în mediul rural, cât şi în mediul urban. Conform MFE, aceste linii de finanţare au o alocare financiară totală de 350 milioane euro, valoarea maximă a unui proiect poate fi de 6 milioane de euro. Toate aceste fonduri sunt orientate în vederea diminuării numărului de persoane aflate în risc de sărăcie și excluziune socială din comunitățile marginalizate în care există populație săracă şi populaţie săracă aparținând minorității rome.

 

Un număr de 375 de copii din judeţul Alba sunt sprijiniţi să nu abandoneze şcoala şi să îşi continue studiile în cadrul unui amplu proiect derulat de Arhiepiscopia Ortodoxă de Alba Iulia şi Asociaţia Filantropia Ortodoxă în parteneriat cu mai multe instituţii, administraţii locale şi organizaţii non-guvernamentale.

Astfel la nivelul judeţului Alba au fost înfiinţate 8 centre educaţionale la Alba Iulia, Sebeş, Aiud, Ocna Mureş, Silivaş, Roşia de Secaş, Valea Lungă, Baia de Arieş şi alte 7 centre de prevenire a abandonului şcolar la Cugir, Jidvei, Galda de Jos, Rădeşti, Sântimbru – Sat şi Sântimbru Fabrică şi Unirea.

Cele mai recente iniţiative în domeniul prevenirii abandonului şcolar sunt cele şapte centre înfiinţare în parteneriat cu Şcoala Gimnazială „Singidava” Cugir, Şcoala Gimnazială Veseuş – Jidvei Şcoala Gimnazială „Nicolae Drăgan” Galda de Jos, Şcoala Gimnazială „Demetriu Radu” Rădeşti, Şcoala Gimnazială „Ioan de Hunedoara” Sîntimbru – Sat, Şcoala Gimnazială „Ioan de Hunedoara” Sîntimbru – Fabrică şi Şcoala Gimnazială „Avram Iancu” Unirea. Atât centrele educaţionale cât şi centrele de prevenire a abandonului şcolar ofere sprijin fiecare pentru 25 de copii în risc de abandon şi eşec şcolar care provin din comunitatea rromă sau din medii vulnerabile din punct de vedere social, din familii cu diferite probleme sociale.

În cadrul centrelor copiii beneficiară de o masă caldă de prânz, primesc rechizite şcolare şi sunt meditaţi gratuit de cadre didactice specializate care îi ajută să-şi îmbunătăţească situaţia şi rezultatele şcolare.

De asemenea beneficiază în centre şi de activităţi de dezvoltare personală pentru formarea personalităţii copilului dar şi de activităţi recreative sau de petrecere a timpului liber.

Toată această reţea de prevenire a abandonului şcolar dezvoltată de Asociaţia Filantropia Ortodoxă Alba Iulia a fost prezentată, luni, 1 martie, în cadrul unei ample conferinţe, desfăşurată în prezenţa şi cu binecuvântarea Înaltpreasfinţitului Părinte Arhiepiscop Irineu al Alba Iuliei. La eveniment au fost prezenţi prefectul de Alba, Cornel Murg, preşedintele Consiliului Judeţean Alba, Ion Dumitrel, inspectorul şcolar general al judeţului Alba, Marcela Dărămuş, viceprimarul municipiului Alba Iulia, Gabriel Pleşa, primarii localităţilor în care au fost înfiinţate centre de prevenire a abandonului şcolar precum şi profesionişti din domeniul educaţional şi al asistenţei sociale. Rolul şi importanţa acestor centre au fost explicate de preşedintele Asociaţiei Filantropia Ortodoxă Alba Iulia, pr. Nicolae Călin Ignat şi de directorul Fundaţia FAER Reghin, Ioan Vlasa.

Reţeaua de centre educaţionale şi de prevenire a abandonului şcolar din judeţul Alba funcţionează în cadrul unui parteneriat coordonat de Asociaţia „Filantropia Ortodoxă Alba Iulia” , parteneri judeţeni fiind Arhiepiscopia Ortodoxă Alba Iulia, Consiliul Judeţean Alba prin DGASPC Alba, Inspectoratul Şcolar Judeţean Alba, parteneri locali primăriile Alba Iulia, Cugir, Sântimbru, Unirea, Galda de Jos, Jidvei, Rădeşti şi şcolile gimnaziale: „Singidava” Cugir, Veseuş, „Nicolae Drăgan” Galda de Jos, „Demetriu Radu” Rădeşti, „Ioan de Hunedoara” Sântimbru, „Avram Iancu” Unirea. O parte din finanţarea necesară este asigurată prin proiectul „Incluziune socială şi îmbunătăţirea condiţiilor de viaţă a romilor şi a altor grupuri vulnerabile”, proiect cofinanţat prin Programul de Cooperare Elveţiano – Român (Swiss – Romanian Cooperation Programme). Proiectul este derulat de Fundaţia HEKS Elveţia prin Fundaţia FAER Reghin.

Poliţiştii rutieri din judeţul Alba au verificat 656 de autovehicule destinate transportului de mărfuri şi persoane şi au aplicat 213 sancţiuni contravenţionale, în cadrul unei acţiuni de prevenire a accidentelor rutiere.

Activitatea de control s-a desfăşurat conform Planului de operaţiuni al Organizaţiei Poliţiilor Rutiere din Europa (TISPOL).

În perioada de 15 – 21 februarie a.c., poliţiştii rutieri din judeţul Alba au acţionat pentru reducerea accidentelor rutiere produse, în special, din cauza nerespectării normelor rutiere de către conducătorii autovehiculelor destinate transportului de persoane şi marfuri.

Pe parcursul celor 7 zile, poliţiştii au constatat 213 abateri contravenţionale ce au fost sancţionate cu amenzi în valoare totală de 46.730 lei. Au fost reţinute 7 permise de conducere şi 5 certificate de înmatriculare.

Au fost verificate 524 de transportatori de marfă, dintre aceştia 188 fiind sancționați contravenţional, din care 9 pentru viteză excesivă, doi pentru conducere sub influenţa alcoolului, 4 pentru depăşire neregulamentară, 39 pentru neutilizarea centurilor de siguranţă, 12 pentru lipsa documentelor, 3 pentru neasigurarea încărcăturii, 3 pentru lipsa inspecţie tehnice periodice, iar restul pentru alte abateri de la normele legale privind transporturile rutiere şi circulaţia pe drumurile publice.

În aceeaşi perioadă au fost verificate 132 de autovehicule de transport persoane, iar pentru abateri de la normele privind circulaţia pe drumurile publice, poliţiştii au aplicat 25 de sancţiuni contravenţionale, din care două pentru depăşirea vitezei regulamentare de deplasare, 12 pentru neutilizarea centurii de siguranţă, una pentru lipsa documentelor, una pentru nersepectarea capacităţii de transport, iar restul pentru alte abateri de la normele legale privind circulaţia pe drumurile publice.

Fii la curent cu cele mai noi anunturi negociate.

Urmărește negociat.ro pe Facebook