Sanatate

Anul trecut la Alba Iulia se deschidea Clinica Clinica privată de diagnostic şi chirurgie oftalmologică „OpticLine”, situată pe B-dul Revoluţiei 1989, nr. 2F (în apropiere de supermarketul Lidl). Clinica, realizată de la zero de doctorul Teodor Holhoş, a adus pe piaţa medicală din Alba Iulia servicii medicale oftalmologice unice în judeţ.
Doctorul Teodor Holhoş deşi este tânăr are studii şi experienţă în ţară şi străinătate fiind înconjurat la Clinica OpticLine de un personal cu înaltă pregătire profesională.

OpticLine este singura clinică privată din judeţ unde se efectuează operaţii de cataractă, retină şi glaucom.
Deşi nu trecut nici un an de la inaugurarea clinicii s-au efectuat deja peste 650 de operaţii de cataractă, retină, glaucom, hemoragii în vitros, vitrectomii, glaucom, operaţii ale pleoapelor, peterigion şi infecţii intraoculare. Pacienţii care au trecut prin mâna doctorului Holhoş şi al echipei sale fiind acum perfect vindecaţi. Pentru necunoscători vă anunţăm că operaţiile au preţuri pentru toate buzunarele, clinica având şi contract cu Casa de Asigurări de Sănătatea.

La OpticLine există singurul laser din Alba pentru cataractă şi retinopatie diabetică. Tot la OpticLine există singurul tomograf din judeţ în coerenţă optică pentru retină şi glaucom. Graţie acestor aparate unicat pentru Alba aici se efectuează şi tratamente cu laser pentru retinopatie diabetică, cataractă secundară şi glaucom, astfel locuitorii din Alba numai trebuie să facă drumuri la Cluj pentru aceste servicii medicale.
Părinţii trebuie să ştie că doar la OpticLine este unicul aparat din Alba pentru măsurarea dioptriilor la copiii sub trei ani.

În cadrul clinicii se efectuează şi alte investigaţii şi explorări oftalmologice, cum ar fi: examen de câmp vizual computerizat, tonometrie oculară, biometrie, ecografie oculară, tomografie în coerenţă optică, retino fotografie, angiofluorografie, perimetrie, gonioscopie, pana fotocoagulare retiniană laser, îndepărtarea CS, testul Schrimer, pluoptix pentru copii şi altele.

Dotările tehnice şi aparatura performantă, ca şi profesionalismul echipei conduse de doctorul Teodor Holhoş, au impus clinica şi au atras pacienţii, inclusiv personalităţi şi oameni de afaceri străini, italieni şi francezi, care s-au bucurat de intervenţii şi tratamente de calitate şi la preţuri decente.
Pentru relaţii, cei interesaţi pot apela şi la telefonul 0358/104654.

În jur de 200 de angajaţi ai Spitalului din Cîmpeni, membrii ai sindicatului Sanitas, au ieşit astăzi în stradă pentru a protesta împotriva diminuării salarilor şi subfinanţarea pe care o asigură autorităţile locale pentru funcţionarea unităţii medicale.

Potrivit reprezentanţilor Sanitas, angajații au asigurat prin efortul lor furnizarea de servicii medicale și de îngrijire, în condiţiile în care salariile acestora sunt diminuate drastic de peste un an.

Angajaţii spitalului au început protestul în curtea unităţii medicale în jurul amiezii, înarmaţi cu pancarde cu mesaje pentru guvernanţi şi autorităţile locale, avându-l în frunte pe liderul Sanitas, Marius Sepi.

După acţiunea de protest din curtea spitalului oamenii au pornit în marş pe străzile din Cîmpeni având ca punct terminus sediul Primăriei unde au pichetat sediul instituţiei.

„Acţiunea de protest a fost declanşată de starea de dificultate în care se află Spitalul Orăşenesc Câmpeni şi este independentă de orice influenţă politică. Angajaţii unităţii sunt cei care prin efortul lor au asigurat furnizarea de servicii medicale şi de îngrijire, deşi salariile lor sunt drastic diminuate de peste un an de zile.
Protestul are ca obiective menţinerea funcţionării spitalului, respectarea drepturilor salariale legale, precum şi aşezarea pe principii corecte şi eficiente a acţiunii echipei manageriale a spitalului.
Credem că pornind de la dorinţa noastră de a păstra accesibilitatea pentru servicii medicale şi de îngrijire la nivelul comunităţii locale, aparţinând unei zone a judeţului în care în ultimii ani s-au desfiinţat două unităţi sanitare” au declarat reprezentanţii Sanitas.

La Spitalul din Cîmpeni, care deserveşte Ţara Moţilor lucrează peste 300 de persoane.
IMG-20150323-WA0002

IMG-20150323-WA0000 (1)

IMG-20150323-WA0001

Tânărul de 33 de ani (originar din Şard) care era internat la Spitalul Judeţean Alba a amurit în noaptea de sâmbătă spre dumunică (14/ 15 martie 2015).

Persoana a fost internată în data de 4 martie, având plămânii compromişi în momentul internării.

Motivul decesului este o bromho-pneumonie bacteriană, şoc septic şi insuficienţă multiplă de organe.

Este primul deces provocat de gripă din ultimii ani la Alba Iulia, mai exact de la epidemia de gripă porcină din iarna 2009-2010.

În data de 15 aprilie 2015, ora 10.00, Spitalul Judeţean de Urgenţă, cu sediul în Alba Iulia, B-dul Revoluţiei, nr. 23, organizează concurs pentru postul vacant de medic în specialitatea Radiologie şi imagistică medicală.

Concursul se va organiza cu respectarea prevederolor Ordinului nr. 698 din 2001 la sediul DGASPC Alba – sala de şedinţe, Alba Iulia, Bdul 1 Decembrie 1918, nr. 68, şi va consta în proba scrisă şi proba clinică sau practică.

Proba scrisă va avea loc în data de 15 aprilie 2015, ora 10.00, iar data susţinerii probei clinice sau practice va fi comunicată odată cu rezultatul probei scrise.

Dosarul va fi depus până în data 23 martie 2015, ora 15.00, la Serviciul Resurse Umane din cadrul Spitalului Judeţean de Urgenţă Alba Iulia.

Începând din luna aprilie 2015 Societatea Naţională de Cruce Roşie din România va derula în municipiul Alba Iulia cursul gratuit de formare profesională „Mediator sanitar (NC 5139.2.1)”.

Cursurile de formare sunt organizate în cadrul proiectului „PRO-SĂNĂTATE – Creșterea accesului angajaților din sistemul medico-social din Romania la programele de formare profesională continuă”, proiect ce este cofinanţat din Fondul Social European – Investeşte în Oameni! prin Programul Operaţional Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane 2007-2013 şi implementat, în perioada 24 aprilie 2014 – 23 octombrie 2015, de către Asociația pentru Dezvoltare și Promovare Socio-Economică CATALACTICA în parteneriat cu Societatea Națională de Cruce Roșie din România și Fundația pentru Recuperare, Integrare și Promovare Socială ECHOSOC.

Conditii de eligibilitate:
1.minim studii gimnaziale (8 clase)
2.angajat cu contract individual de muncă, fără calificare sau cu nivel scăzut de calificare din domeniul medico-social:
-Personal nedidactic sau administrativ, cu atribuţii specifice domeniului medico-social din cadrul structurilor administraţiei publice locale şi sistemul privat
-Personal administrativ şi auxiliar, cu atribuţii specifice domeniului medico-social (grădiniţa cu program normal, grădiniţa cu program prelungit şi grădiniţa care funcţionează împreună cu creşa cu program zilnic, grădiniţa cu program săptămânal şi grădiniţa care funcţionează împreună cu creşa cu program săptămânal, gradiniţe şi creşe private din cadrul structurilor subordonate Direcţiilor de Asistenţă Socială şi Protecţie a Copilului (centre de plasament, centre îngrijire persoane vârstnice, centre îngrijire copii etc.).
-Personal administrativ şi auxiliar, cu atribuţii specifice domeniului medico-social din cadrul unităţilor sanitare, publice şi private
-Personal administrativ şi auxiliar, cu atribuţii specifice domeniului medico-social din cadrul asociaţiilor şi fundaţiilor.

NU SUNT ELIGIBILI angajaţii din domeniul medico-social care care au un nivel de calificare superior nivelului 2 de calificare (inclusiv angajati pe posturi din domeniul medico-social ce sunt specifice unui program de formare de nivelul 3).

NU SUNT ELIGIBILI angajaţii ce au beneficiat de nici o altă finanţare din fonduri publice naţionale sau comunitare în calitate de participant, pentru programul de formare profesionala „Mediator sanitar (NC 5139.2.1)”.

NU SUNT ELIGIBILI angajaţii ce au participat la cursurile anterioare derulate in cadrul proiectului „PRO-SANATATE – Creșterea accesului angajaților din sistemul medico-social din Romania la programele de formare profesională continuă”.

NU SUNT ELIGIBILI cu pregătire postliceala in domeniul medical-sanitar si/sau pregatire superioara (studii superioare).

Pentru informații suplimentare:

Adrian Duşa – Coordonator local campanii
Mobil: 0744.65.43.83, email: dusaadrian@yahoo.com

Popa Valentin Andrei – Expert Informare, consiliere şi orientare profesională,
Mobil: 0746.04.75.25 , email: popavalentin.andrei@gmail.com

Spitalul Județean de Urgență Alba Iulia organizează în data de 17 martie 2015, ora 10.00, concurs pentru ocuparea a 2 posturi de medic în specialitatea medicină legală în cadrul Serviciului de Medicină Legală a județului Alba.

Concursul se va organiza cu respectarea prevederilor Ordinului nr. 698/ 2001 la sediul DGASPC – sala de şedinţe, Alba Iulia, Bdul 1 Decembrie 1918, nr. 68, şi va consta în proba scrisă şi proba clinică sau practică.

Pentru a participa la concurs candidaţii trebuie să îndeplinească condiţiile generale prevăzute de art. 21 Anexa 1 din ordinul 698 din 2001.

Relaţii suplimentare privind bibliografia şi conţinutul dosarului pentru concurs se obţin la tel. 0258.820.825, interior 146 sau la Serviciul Resurse Umane din cadrul unităţii.

În perioada 25, 26, 27, 28 februarie 2015 la Casa de Cultură a Sindicatelor din Alba Iulia va fi prezentă o firmă specializată în servicii de optică medicală.

Între orele 10.00-16.00 specialiştii firmei respective dotaţi cu aparatură computerizată vor face consultaţii pentru ochelari GRATUITE, orice tip de ramă (plastic, metal) GRATUITĂ, transport şi montaj GRATUIT. Pentru lentile bifocale şi progresive se oferă rame nemţeşti din titan GRATUITE.

Se vor plăti doar lentilele în 2 rate (avans 50%, la livrare 50%).

Programări la numerele de telefon: 0721.382.962 şi 0761.260.296.

Singurul centru de resurse socio-profesionale dedicat în întregime femeilor din localitățile ce alcătuiesc Asociația Intercomunitară de Dezvoltare Alba (AIDA) traversează primele etape de dezvoltare.
Primăria Alba Iulia opune prezentului incert și deloc favorabil al unei foste centrale termice (CT 7 situată în spatele cinematografului Dacia), o perspectivă pozitivă, transformând-o într-un centru de servicii alternative, care va asigura spații pentru cursuri de formare, dar și alte tipuri de activități. Practic, din această toamnă, doamnele vor avea un loc de socializare modern, dotat corespunzător, în care vor putea susține cursuri, ateliere creative, dar în egală măsură, femeile vor putea fi îndrumate și consiliate de specialiști din diverse domenii.
Lucrările au demarat deja, iar până în prezent stadiul fizic prezintă următoarele tipuri de intervenții: demolarea a două coșuri de fum ale vechii centrale, montarea de tâmplărie exterioară, compartimentări la interior, dar și o extindere a vechii clădiri.
“Academia Doamnelor nu se vrea un cadou de genul celor făcute de 8 Martie, un omagiu, o poezie, o acțiune bifată doar de dragul de a mai bifa ceva. Încercăm – și sunt convins că o să și reușim – să le oferim femeilor din Alba Iulia un spațiu în care să se regăsească, să socializeze, să se întâlnească, să își poată exprima liber și constructiv ideile care, să recunoaștem, sunt de cele mai multe ori mai bune decât ale noastre, ale bărbaților. Peste tot în lumea civilizată există așa ceva, într-o formă sau alta, mă bucur că o să avem și noi, la Alba Iulia, o “zonă liberă de orice constrângeri, exclusiv a doamnelor”. O construim cu cele mai bune intenții și sper că destinatarele să o aprecieze și folosească la fel, așa cum consideră, în interesul întregii comunități” spune Mircea Hava, primarul municipiului Alba Iulia.

Executantul lucrărilor este SC Ben Oni Loghin SRL, iar contribuția la dezvoltarea fizică a centrului suportată de muncipalitate este 727 039 lei. Valoarea totală a proiectului implementat în cadrul programului de finanțare europeană PSDRU 2007-2013 este de 2 127 962 lei. Contractul de lucrări prevede ca termen de finalizare, septembrie 2015.

Fii la curent cu cele mai noi anunturi negociate.

Urmărește negociat.ro pe Facebook