Proceduri simplificate la Registrul Comerţului. Noul serviciu InfoCert te scapă de drumul...

Proceduri simplificate la Registrul Comerţului. Noul serviciu InfoCert te scapă de drumul până la sediul instituţiei

registrul-comertului-albaObținerea online a certificatelor constatatoare şi a furnizărilor de informaţii din registrul comerţului devine funcțională, începând de astăzi, 10 aprilie 2014, prin intermediului portalului Oficiului Național al Registrului Comerțului.

Noul serviciu electronic specializat de tip e-Guvernare, InfoCert, a fost dezvoltat cu scopul de a creşte gradul de operativitate în relaţia cu beneficiarii serviciilor ONRC (cetățeni, mediu de afaceri, administrație publică, alte entități), prin furnizarea de documente cu semnătură electronică, în mod automat, fără intervenția operatorului de date, 24/24 ore, 7/7 zile. Plata se realizează electronic, prin utilizarea unui card bancar, solicitantul obținând o factură electronică.

„Eliberarea certificatelor constatatoare și a furnizărilor de informații în format electronic, prin noul serviciu InfoCert, se înscrie în cadrul preocupărilor de simplificare a formalităților la ONRC, astfel încât să venim în sprijinul beneficiarilor noștri cu servicii competitive. Serviciul InfoCert este o soluție pentru reducerea costurilor și a timpilor de așteptare pentru solicitanți, și, totodată, un instrument prin care dorim să încurajăm și să facilităm utilizarea, de către instituțiile publice, a documentelor care au ataşată semnătura electronică extinsă”, a declarat Silvia – Claudia MIHALCEA, Director General al ONRC, în cadrul conferinței de lansare a noului serviciului.

Documentele furnizate prin serviciul online InfoCert se supun dispozițiilor Legii nr. 455/2001 privind semnătura electronică, cu modificările și completările ulterioare. Datele conţinute de certificatul constatator/furnizarea de informații obținute prin InfoCert sunt protejate, astfel încât să asigure:

  • Autenticitatea: documentul obținut este semnat electronic și conține elemente de siguranță, precum codul de bare unic la nivel ONRC și marcajul grafic de pe fundal;
  • Integritatea: informațiile conținute în document nu pot fi modificate după ce acesta a fost emis, conţinutul fiind încriptat şi restricţionat;
  • Data sigură a emiterii: se cunoaște precis momentul în care certificatul a fost emis, prin aplicarea unei mărci temporale unice;
  • Verificarea: documentul poate fi verificat la o dată ulterioară obținerii acestuia, prin utilizarea codului de bare aplicat pe document.

Noul serviciu InfoCert este parte a sistemului informatic integrat al ONRC pentru asigurarea de servicii online destinate comunităţii de afaceri, prin intermediul portalului dedicat – https://portal.onrc.ro. Accesul în portal este securizat și se realizează pe bază de user și parolă.

Costurile implementării și ale echipamentelor tehnice necesare pentru realizarea noului serviciu au totalizat suma de 179.692 Lei + TVA, fonduri asigurate din bugetul de stat.

Comentarii

Comentarii

Fara Comentarii

Lasa un raspuns