Politica

Campania electorala este în floare la Sebeș. Fiecare partid politic visează la mega victoria pe care o va avea la alegerile din iunie, așa că au început jocurile de culise. Campaniile de curatenie a orașului, campaniile anti poluare, promisiunile, cadourile, afișele, pliantele,posturile etc.

Dragi candidați suntem dezamăgiți de voi. Noi sebeșenii vrem o schimbarea majora!!! Ne-am săturat de oameni care își urmăresc propriile interese . Ce a făcut primăria pentru cetățenii ei? Eu cred ca mult prea puțin, fata de ce trebuiea sa facă. Să asfalteze o strada?! eu cred ca e ceva normal, sa pună dale, borduri sau sa introducă utilitățile?! hmm iarăși mi se pare ceva normal. Părintii mei nu sunt din Sebeș, dar eu locuiesc în Sebeș de 35 de ani și mă consinder un sebeșan adevărat. Pot sa va spun ca primăria nu a făcut nimic pentru noi oamenii de rand. Ce a făcut Vasile Stan pentru Sebes? el a domnit în perioada 1996 – 2000, iar în 2000 a venit marele prinț al orașului Mugurel Liviu Sârbu, omul care intr-adevar a făcut ceva pentru orașul nostru.

,,Măgarel,, după doar 3 ani de mandat, și-a dat seama ca e momentul sa ajungă prefect și deputat, iar oamenii care l-.au votat, nu au mai contat. Interesul propriu a ajuns mai presus decât interesul Sebesului.

Din 2003 pana în 2008 profesorul de sport a început sa conducă orașul, nimic de reproșat, un profesor de sport știe sa facă educație fizica. In 2008 s-a reântors marele dr inginer Sârbu, care după doar 2 ani de mandat, a intrat în disgrația cetățenilor după ce a fost acuzat în mai multe rânduri de presa locala, că ar fi dat bani din primăria Sebeș unei case de avocatură, unde colaboratoare era avocata familiei.

După mandatul ratat a lui Mugurel în 2012, a revenit domn profesor de sport, care a castigat alegerile, în fata lui Dorin Nistor, omul care promitea fonduri europene la Sebes,și bineinteles mana drapta lui Mircea Hava.

Peste 5300 de cetateni au votat cu Dancilă iar 5200 cu Nistor, 100 de cetățeni au făcut diferența . Nu știu dacă Dorin Nistor ar fi făcut mai multe pentru Sebes, dar poate era mai bine. Acum începe din nou marea campanie electorala, probabil va câștiga Dancila cu 50 de voturi peste Nistor, iar Nistor va pierde șansa de a se lauda cu fondurile europene, sau poate Nistor va câștiga și peste 4 ani Sebesul tot nu va atrage fonduri europene.

Nu știu ce sa mai cred, dar prefer sa aleg raul cel mai mic. Ce sa mai zic de restul candidaților, care visează sa schimbe orașul dar ei stau prost la capitolul notorietate sau încredere . Atenție domnilor nu puteți schimba un oraș dacă nu aveți experiență în administrare, cred ca eu personal nu as putea sa conduc un oraș, sunt un om care îmi iubesc familia si lucrez 10 ore pe zi, nu știu sa iau decizii pt concetățenii mei, dar am pretenția ca cei care vor veni, să poata lua decizile corecte pt mine și familia mea . Avem nevoie de parcuri de joaca pentru copii, de strand, spitale, scoli europene, piata europeană, fonduri europene . Avem nevoie de oameni competenți și responsabili . Îmi doresc sa publicați scrisoarea mea,  iar cei care citesc pana la capat să își exprime părerea prin comentari .

Va multumesc anticipat.

Claudiu Sebesan

– See more at: http://www.sebesanul.ro/exclusiv-scrisoarea-unui-sebesan/#sthash.gHvv2kdm.dpuf

Arestările, condamnările și toate acțiunile DNA nu sunt suficiente iar, în ciuda unor progrese făcute în ultimii ani, România rămâne printre cele mai corupte țări din Europa, se arată într-un document publicat de platforma România Curată. Iar costul acestei corupții este foarte mare, după cum reiese și din raportul anual al Societății Academice din România care prezintă rezultatele cercetării realizate în cadrul programului ANTICORRP: Global Trends and European Responses to the Challenge of Corruption precum și Indicele de Integritate Publică realizat pentru Consiliul Uniunii Europene de către Hertie School of Governance din Berlin.

”Cel mai mare cost al corupției din Europa este la noi” a declarat Alina Mungiu- Pippidi, coordonatoare proiectului, prezentat joi în cadrul conferinței ”2016, anul decisiv pentru reforma integrității publice” organizate în parteneriat cu Cancelaria Primului Ministru, Ministerul Justiției și Consiliul Concurenței.

Corupția și infrastructura

Legătura dintre corupție și cheltuielile publice este mai mult decât evident. Dacă luăm spre exemplu lucrările de infrastructură putem observa că ”în România nu merită să se investească în construcții, unde se cheltuie proporțional mai mult decât în restul țărilor membre pentru rezultate mai proaste. Practic, timp de zece ani au fost risipiți banii investiți în construcții, cu rezultate aproape nule, reducând investițiile din sănătate sau educație. O țară investește disproporționat mai mult în construcții cu cât este mai coruptă, pentru că rentele din construcții sunt mai mari cum se și vede din procesele lui Andrei Chiliman, Nelu Iordache etc”, se arată în raportul SAR.

Practic, România și Croația, ambele printre cele mai corupte cinci țări din UE-28, cheltuie de aproape două ori peste media europeană pentru infrastructura de transport.

Datele din Global Competitiveness Report despre calitatea drumurilor arată că România este acum pe locul 121 mondial în ceea ce privește calitatea drumurilor, fiind în coborâre cu 21 de locuri față de anii 2006-2007.

Corupția și colectarea de taxe

Corupția are un impact semnificativ și asupra colectării de taxe. Într-un mediu în care politicienii fac abuz de prerogativele lor, cetățenii pot fi reticenți în a-și plăti impozitele, știind că banii lor vor ajunge în buzunarele elitei. ”La nivelul UE, se observă o corelație negativă între corupție și colectarea de taxe. Lituania, România și Bulgaria sunt pe pozițiile cele mai proaste, în timp ce Danemarca este în frunte”, se arată în raport.

Corupția și fondurile europene

Cu cât o țară este mai coruptă, cu atât reușește să atragă, să cheltuie și să deconteze mai puține fonduri de coeziune din partea UE. Astfel, Croația absoarbe numai 45% din fonduri, iar România, Italia și Bulgaria reușesc să absoarbă undeva între 55 și 66%.

Cât este parandărătul?

Deși de 25 de ani îmbunătățirea infrastructurii este un obiectiv prioritar în România, rezultatele în materie de calitate și de proiecte finalizate nu au fost pe măsura investițiilor. Una dintre explicații este alocarea contractelor publice unor companii favorizate de guvernanți. ”Datele agregate au indicat faptul că favoritismul guvernamental se regăsește în 37% din cazurile analizate. Aproximativ una din șapte companii care ”capturează” autorități contractante beneficiază de legături politice. Dacă estimăm în mod conservator valoarea parandărătului transferat către funcționarul și/sau partidul politic la 10% se obține suma de 144 milioane de euro în 2007, 333 milioane de euro în 2011 și câte 155 de milioane de euro în 2012 și 2013”, se mai arată în raportul SAR.

Dacian Cioloș:”Avem oameni integri în administrație, dar trebuie să le facem spațiu, să le acordăm încredere”

Prezent la conferință, Dacian Cioloș a declarat că ”Nu este suficient să combatem corupția.Trebuie să prevenim actul de corupție. Avem nevoie de obiectivitate, transparență, profesionalism și claritate în actul administrative”.

”Atâta vreme cât legile nu sunt clare, un om integru poate interpreta într-un fel legile, altul poate interpreta în alt fel și se poate ajunge chiar la situația în care omul integru să fie pedepsit pentru că a interpretat în felul în care a făcut-o” a mai spus Dacian Cioloș.

“Ştiu din experienţă că avem oameni integri care sunt şi profesionişti, dar lor trebuie să le facem spaţiu pentru a se putea manifesta şi să le acordăm încredere nu doar formal, pentru a da bine în anumite rapoarte, ci chiar să avem încredere că un sistem poate să funcţioneze bine pentru toţi atunci când în fruntea lui sau la comenzi se află oameni integri şi profesionişti”, le-a spus premierul celor prezenţi.

O altă observație a premierului a fost legată de asumarea responsabilității în actul administrativ. “Ne gândim cum să facem pentru ca în administraţia din România, fără să birocratizăm în intern prea mult procesul decizional administrativ să avem proceduri cât mai clare pentru ca oamenii, potrivit unor funcţii de conducere pe care le au trebuie să-şi asume anumite decizii şi să o poate face într-un mod foarte clar şi conştient”, a precizat el.

Dacian Cioloș a dat ca exemplu ceea ce se întâmplă în cazul pașapoartelor.” Un expert european a remarcat faptul că pe pașaportul românesc sunt 7,8 funcționari care semnează, dar nu-si asumă nimeni resposabilitatea tocmai pentru că au semnat foarte mulți. Pe când într-o administraţie performantă ai una, maximum două semnături-cel care redactează documentul sau decizia şi cel care şi-o asumă ca responsabil-şi decizia e asumată conform unei legislaţii clare, conform unor proceduri administrative foarte clare”, a mai explicat premierul.

La rândul său, președintele Consiliului Concurenței, Bogdan Chirițoiu, a confirmat datele din raportul Societății Academice din România. ”În ceea ce privește partea de achiziții publice studiile noastre confirmă datele din raportul SAR. Acesta are avantajul că se bazează pe date, demonstrează cum poate contribui mediul academic în această problemă și, trei, arată că nu există o singură cale de rezolvare, o singură instituție responsabilă”, a declarat președintele Consiliului Concurenței.

Raportul integral poate fi descărcat aici

Vicepreședinte PSD: ‘Vom discuta despre o moțiune de cenzură’ – Stiri pe surse – Cele mai noi stiri

Vicepreședintele PSD Ecaterina Andronescu a declarat, sâmbătă, că subiectul depunerii unei moțiuni de cenzură va face obiectul unei discuții în partid.

„Nu este exclus sa depunem o astfel de motiune. Vom discuta la BPN (intalnirea liderilor centrali PSD) si cu aliatii nostri”, a declarat Andronescu la Antena 3.

Schimbul de bune practici se completează cu lobby la București pentru rezolvarea problemelor primarilor din județul Alba

 În data de 17 februarie 2016, la Sala de Conferințe a Hotelului Bleumarin, a avut loc Adunarea Generală a Filialei Județene Alba a Asociației Comunelor din România. La eveniment, au participat peste 60 de primari din județ, membri ai Filialei ACOR Alba, precum și reprezentanți ai APIA Alba, ISU Alba, ai Camerei Agricole și Secției Naționale de Drumuri Alba, reprezentanți ai AFIR, ai Oficiului de Cadastru și Publicitate Imobiliară Alba, ai Universității ”1 Decembrie 1918” Alba Alba Iulia și ai Oficiului de Cercetări Pentru Pedologie și Agrochimie.

Întâlnirea a fost moderată de către Gheorghe Damian, președintele Filialei Județene Alba a Asociației Comunelor din România. Acesta a precizat că a luat decizia de a invita și specialiști din cadrul instituțiilor județene, care pot oferi răspunsuri și soluții la problemele primarilor din județul Alba cu privire la subvențiile pe suprafață, cadastrul general, fonduri europene prin noul PNDR, obținerea autorizațiilor de securitate pentru incendiu sau probleme legate de infrastructura drumurilor naționale.

Primarii din județ ne-au împărtășit multe dintre problemele cu care se confruntă în administrarea comunităților lor. Una dintre acestea a fost și aceea a subvențiilor pe suprafață, context în care, atât primarii, cât și reprezentanții APIA, au explicat faptul că se lovesc de mari dificultăți, în ceea ce privește identificarea fără echivoc a parcelei. Sunt situații în care multe parcele se suprapun sau suprafața totală a terenului respectiv nu se regăsește pe titlul de proprietate. Aceste probleme au o soluție clară: efectuarea lucrărilor de cadastru general. Le-am recomandat colegilor primari să încheie parteneriate cu catedra de topografie a Universității ”1 Decembrie 1918”, pentru identificarea tinerilor absolvenți sau studenți în domeniu, pe care să-i angajeze în vederea începerii acestor lucrări” a declarat președintele Filialei Județene Alba a Asociației Comunelor.

În cadrul Adunării Generale a Filialei Județene a ACOR Alba, au fost, de asemenea, supuse dezbaterii și votului membrilor raportul de activitate pe anul 2015, bilanțul contabil și raportul cenzorului privind auditul financiar și certificarea situațiilor financiare ale Filialei Județene Alba a Asociații Comunelor din România pe anul 2014, prezentarea bugetului de venituri și cheltuieli pe anul 2016, precum și modificarea organigramei asociației.

Totodată, edilii din județ și-au expus și probleme, pentru care se vor căuta soluții în cadrul Adunării Generale a Asociației Comunelor din România ce are loc la București în perioada 21-24 februarie. 

Am satisfacția deplină a unei reuniuni care s-a derulat exact așa cum trebuie să se desfășoare o întâlnire eficientă de lucru. Pe lângă problemele prezentate de fiecare coleg primar, am avut un real schimb de bune practici, pe care îl completăm cu susținerea lor la București. Am convingerea că problemele cu care mergem acolo își vor găsi rezolvarea la nivelul Guvernului, astfel încât îmbunătățirea actului administrativ și dezvoltarea satului românesc  să fie una sănătoasă. Vom avea și întâlniri cu premierul Dacian Cioloș, vicepremierul Vasile Dâncu și alți reprezentanți ai anumitor instituții centrale și sunt încrezător, atât în determinarea noastră de a susține problemele județului Alba, cât și în capacitatea celor din Guvern de a fi deschiși la rezolvarea acestora”, a mai precizat Gheorghe Damian.

La Adunarea Generală a Asociației Comunelor din România de la București, județul Alba va fi reprezentat de o delegație formată din 18 primari, care va fi condusă de către Gheorghe Damian, președintele Filialei Județene Alba, care îndeplinește și funcția de vicepreședinte la nivel național al ACoR.

Domnule Iohannis, înțelegeți ce înseamnă să pierdeți 25.000 de susținători într-o singură zi? Și cum a reușit Antena 3 în 2016, ce nu a reușit în 2014: să-l compromită pe președinte | România curată

Peste 25.000 de fani ai paginii de Facebook a președintelui Iohannis și-au retras aprecierea în ultimele 24 de ore, iar numărul lor e în continuă creștere. E mult? E puțin? Nu știu cât de familiarizați sunt cei mai mulți dintre d-voastră cu modul în care se adună și se pierd aprecieri (like-uri) pe Facebook, dar, credeți-mă, e enorm. Chiar și atunci când lui Ioahnnis îi mai rămân 1,7 milioane de simpatizanți virtuali.

25.000 de persoane reprezintă populația unui orășel în România. În același timp însă, cifra e mult mai mică decât numărul celor care, în toamna lui 2014, în seara primului tur al al alegerilor, revoltați de ceea ce s-a întâmplat în diaspora, au început mobilizarea. De fapt, numărul celor care s-au implicat direct – să facă pagini de mobilizare pe facebook, să distribuie, să realizeze logo-uri, să-și tragă de mânecă prietenii, să dea telefoane etc. – a fost de maxim câteva mii, poate chiar sute în prima zi. Cei mai mulți dintre ei se cunoscuseră (direct și virtual) în timpul protestelor din toamna lui 2013 și în timpul acțiunilor (majoritatea în diaspora) din 2014. Da, doar de la câteva mii de revoltați a pornit, în seara lui 2 noiembrie 2014, valul de iritare care l-a spulberat pe Ponta două săptămâni mai târziu. Cu doar două zile înaintea votului final, cifrele erau încă mai mult decât liniștitoare pentru cel considerat a fi principalul favorit. În seara zilei de 14 noiembrie alte zeci de mii de oameni au ieșit în stradă. La Cluj au fost peste 20.000. O cifră comparabilă cu cea care i-a spus acuma ”Adio!” președintelui în mai puțin de 24 de ore. Imaginile și filmulețele de la Cluj au devenit însă virale peste noapte și au rupt echilibrul sâmbăta, ultima zi înaintea votului, și în duminica votului.

Înțelegeți, așadar, domnule președinte, ce înseamnă un grup de 25.000 de oameni dezamăgiți, supărați, revoltați dintr-un motiv comun și în același timp? Mai ales dacă cei 25.000 sunt din rândul celor mai activi dintr-o societate?

Dacă acum am fi fost în ultimele zile ale unei campanii electorale în care Klaus Iohannis ar fi marele favorit, cei 25.000 de revoltați în bloc ar reprezenta un număr de cetățeni mai mult decât suficient pentru a răsturna absolut spectaculos orice previziune! Numărul celor de la care a pornit mobilizarea între cele două tururi de scrutin din 2014 a fost mai mic!

Domnule Iohannis, înțelegeți ce înseamnă să pierdeți 25.000 de susținători într-o singură zi? Și cum a reușit Antena 3 în 2016, ce nu a reușit în 2014: să-l compromită pe președinte | România curată

În ultimul an și câteva luni am avut ocazia să afirm de mai multe ori că președintele și consilierii din jurul lui n-au înțeles cu adevărat ce s-a întâmplat în toamna lui 2014. Ziua de miercuri a dovedit-o cu vârf și îndesat. Nu e de mirare că majoritatea celor prezenți la așa-zisa Primăvară a societății civile au prea puține în comun cu autorii și susținătorii Declarației de la Cluj. E dreptul d-nului președinte să creadă că a discutat realmente cu societatea civilă, dar, fie că mă crede sau nu, îmi perimit să afirm că cei care au răsturnat toate previziunile în 2014 sunt reprezentați mai degrabă de cei 25.000 care i-au spus acum ”Adio!”. Nu știu în ce măsură a fost propria decizie sau în ce măsură a fost sfatul unui incompetent ori sabotor de la Cotroceni (oricum răspunde pentru proprii consilieri), dar o minimă informare despre scandalul cu Antena 3 i-ar fi putut atrage atenția asupra unor lucruri elementare:

  • O fi fost audiența Antenelor una record în ultimele zile, dar asta nu înseamnă că respectiva audiență și pune botul, în totalitatea ei, la toate porcăriile emise pe post; Antenele au mai avut audiență record și în primele săptămâni din septembrie 2013, când Badea sărea la gâtul protestatarilor cu Roșia Montană, după care Antena 3 a avut nevoie de câteva luni să-și recupereze telespectatorii: pe unii îi scârbiseră, alții urmăriseră programele lor pur și simplu ca să vadă până unde pot ajunge cu mizeria;
  • Așa-zisa închidere (de fapt, evacuare, că e cu totul altceva) a Antenelor e cât se poate de ușor de înțeles de majoritatea cetățenilor: ani la rând, Antenele și alte firme ale lui Voiculescu au profitat de urma unor bunuri în posesia și proprietatea cărora Voiculescu a intrat în mod ilegal. În sensul ăsta există o hotărâre judecătorească definitivă în care imobilele respective se confiscă ”libere de sarcini”. A mai fost nevoie de încă un an de procese pentru ca ANAF-ul să primească răspunsul care era clar de la început: că ”liber de sarcini” înseamnă că nu există vreun contract de închiriere ÎN VIGOARE. Răspunsul e absolut logic: din moment ce instanța care l-a condamnat pe Voiculescu a stabilit că a intrat pe nedrept în posesia și proprietatea clădirilor respective, decizia implicită era și de anulare a contractelor (inclusiv a celor de închiriere) pentru bunurile respective. Asta pentru că Antenele nu pot juca rolul terțului de bună-credință, care nu ar fi știut că a închiriat sediul de la cineva care intrase ilegal în posesia lui. Pentru că, pur și simplu, terțul nu există! Terțul e tot Voiculescu! Dacă măcar vreun moment Antenele și-ar fi dorit să rămână în sediul actual, ar fi avut la dispoziție procedura consemnării chiriei în contul statului (art. 1005-1008 Cod de procedură civilă). Dar n-au mișcat un deget și e fapt (răspuns al Administrației Financiare) că Antenele n-au plătit niciun ban chirie statului de mai bine de un an și jumătate, de când sediul a fost întabulat LIBER DE SARCINI în proprietatea statului. Și nici n-au încercat să plătească chiria (după cum spuneam, există o procedură specială care i-ar fi dat posibilitatea să o facă, dacă chiar doreau)!
  • Așadar, ceea ce spune simțul comun, spune, până la urmă și legea: ani la rând Antenele și firmele lui Voiculescu au beneficiat de pe urma unei devalizări a bunurilor statului român; iar perpetuarea acestei situații nu poate fi decât revoltătoare. Eșec pe toată linia pentru domnul Iohannis: a dat-o în bară și moral, și legal, și strategic!

Scandalul nu se încheie însă aici. Există, într-adevăr, lucruri revoltătoare și în privința procedurilor ANAF. Dar, atenție, premierul Cioloș a punctat cât se poate de clar în Parlament: ”Doamnelor și domnilor, ANAF aplică legea!”. Adică legea făcută taman de majoritatea vacilor și boilor (scuzați exprimarea, încerc să profit până nu intră Legea Defăimării în vigoare) care l-au chemat pe premier să ofere explicații! Da, multe dintre procedurile ANAF sunt aberante. Pot depune mărturie zeci de mii și sute de mii, dacă nu milioane de români. Mă număr printre ei. Printre cei care m-am trezit cu o sumă proprită în trei conturi, pe motiv că undeva, cineva, nu declarase un capăt de venit. S-a dovedit că nu datoram suma respectivă, că impozitul fusese plătit, doar că nu fusese declarat plătit. Dar s-a dovedit la mai bine de un an, că așa am reușit să fac rost de actele doveditoare, perioadă în care suma mi-a fost proprită. Și asta nu e tot. Să nu fi greșit Fiscul, datoria să fi fost reală, de ce mi-a poprit-o din patru conturi? Adică de ce mi-a poprit o sumă de trei ori mai mare, în al 4-lea cont mai aveam doar 10 lei, altfel suma totală blocată ar fi fost de patru ori mai mare decât cea pretinsă de ANAF!? Un IT-ist de la grădiniță poate scrie un cod de soft prin care să rezolve problema, mai exact dacă ANAF găsește suma considerată restantă într-un cont și o blochează acolo, să nu mai caute și în alte conturi. Să vă spun câte taxe de operațiuni încasează băncile (de la cetățeni și firme, nu de la ANAF/stat)? Că iau taxă și la poprire și la returnarea ei! Cum spuneam, într-un cont aveam 10 (zece) lei. Mi-au poprit cei 10 lei în contul ANAF și banca mi-a luat comision de operațiune 15 lei. Cum ANAF și-a îndestulat poftele din alt cont, cei 10 lei mi-au fost returnați, desigur, cu un nou comision de operațiune de 15 lei! Și așa, ”mulțumită” ANAF, am aflat după câteva luni, că nu mai am 10 lei în cont, ci că datorez băncii respective 20 de lei plus penalități!!!

Vreți să calculați câte zeci de milioane, dacă nu sute de milioane de euro sunt mutate, în fiecare an, din buzunarul cetățenilor, în cel al băncilor cu largul sprijin al ANAF? Chiar credeți că niciun bou și nicio văcuță dintre cei care au votat legea asta nu s-a îndestulat din fondurile bancare de lobby? Ca să nu vorbim de termenele aberante. Da, primești înștiințare cu cincisprezece zile că trebuie să plătești nu știu ce amendă de circulație pe care tu știi că ai plătit-o. Sau ceva impozit. Termenul legal în care poți obține dovada că, de fapt, ai plătit (termenul în care ți se eliberează acte), e de… 30 de zile. De la una dintre firmele cu care am lucrat nu mi-am primit drepturile pe două luni. Mă judec cu ei de peste trei ani. Între timp, ANAF m-a executat cu impozitele datorate pe suma respectivă, pe care eu încă nu am primit-o! Voi putea contesta decizia și să-mi primesc banii popriți (impozitele reținute de ANAF pe cele două luni în care eu n-am încasat banii!!!) după ce se termină procesul cu firma angajatoare!

Pentru a sumariza: de fapt, nu poți contesta mai nimic din executările celor de la ANAF decât DUPĂ ce ești executat! Ceea ce e, evident, aberant. Cum s-a ajuns aici? Simplu. Pentru că există o armată de vaci și boi în Parlament (exceptând câteva cazuri) care nu și-au pus problema că legea asta li se va aplica și lor! Ei, uite că acum li se aplică unuia dintre ei și dintr-o dată au aflat și ei că e aberantă!

Nu zic că procedurile de executare ale ANAF nu trebuie schimbate (oricum nu se aplică în cazul Antenelor, care au beneficiat de indolența ANAF aproape un an și jumătate, nu cinci zile), dar a se slăbi cu ipocrizia celor care au aflat cât de aberante sunt unele prevederi doar după ce au ajuns să i se aplice lui Voiculescu! În privința d-nului președinte Iohannis, nu-mi rămâne decât să-i recomad (din nou) lecturarea Declarației de la Cluj (se găsește aici). Dacă cei cu care s-a întâlnit la Primăvara societății civile au legătură cu revendicările astea și i le-au transmis, atunci e pe drumul cel bun. Dacă nu, să nu se mire de viteza cu care rămâne singur. Asta chiar dacă Dan Mihalache va continua să-i susure la ureche, în rarele momente de trezie la locul muncii, că el e cel mai iubit dintre președinți. Domnule Iohannis, nu-l credeți! Primăvara nu e ca toamna. Nici măcar ”primăvara societății civile”.

Mihai Goțiu

Guvernul a hotărât astăzi retragerea din funcții a unui număr de zece prefecți, printre care și cel al județului Alba, Gheorghe Feneșer. În cadrul aceleiași hotărâri, primul ministru Dacian Cioloș a numit și interimari pentru funcțiile rămase vacante. Astfel, în biroul nr.1 al Instituției Prefectului Județului Alba a fost numit Cornel Murg, până astăzi, subprefect al județului Alba. Sursele noastre spun că în spatele ușilor închise din capitala țării, negocierile au fost extrem de aprinse. Conducerea PSD nu a vrut în ruptul capului să piardă controlul în anumite județe unde activul este destul de serios.

De altfel, Cornel Murg nu este singurul subprefect avansat, alături de el este și fostul subprefect al județului Bistrița-Năsăud, Frenț Ovidiu-Victor, care astăzi a fost și el înaintat în funcție.

Conform comunicatului oficial, Guvernul a luat astăzi măsuri pentru înlocuirea unor prefecți și subprefecți, decizii bazate pe rezultatele analizei privind activitatea reprezentanților Executivului în teritoriu.

Sursele noastre ne spun că aceste numiri sunt provizorii și că numele vehiculate în cursul zilei de astăzi pentru funcțiile de prefect rămân în cărți, până la finalizarea negocierilor dintre PSD, PNL și primul ministru Dacian Cioloș.

Miza rămâne extrem de fierbinte, respectiv organizarea alegerilor locale și generale din acest an, iar cei care vor fi la numărătoare vor putea înclina, în frumosul stil românesc, balanța.

 

UPDATE: Guvernul a luat joi măsuri pentru înlocuirea unor prefecți și subprefecți, decizii bazate pe rezultatele analizei privind activitatea reprezentanților Executivului în teritoriu. La Alba a fost numit temporar, Murg Cornel in functia de perefect.

Numele lui Dan Pricăjan, ramane inca pe lista viitorilor prefecti de Alba.

UPDATE: Informația privind numirea lui Dan Pricăjan în funcția de prefect al județului Alba a fost confirmată de către două surse independente, acest nume a fost adus in atentia publicului si de Radio Orion Sebes Alba . Mai mult se pare că la nivelul Guvernului există o listă cu nominalizări pentru prefecții din mai multe județe. Vom reveni cu noi informații. 

Surse neoficiale ne-au confirmat faptul că Dacian Cioloș vrea să îl înlocuiască pe actualul prefect Gheorghe Feneșer cu un membru al PNL. Aceleași surse ne-au dezvăluit că este vorba de o persoană cunoscută atât de către vechii liberali cât și de către cei noi și că a fost prefect în județul Alba sau în județele limitrofe.

Numele vehiculate în partid sunt Ștefan Bardan, Dan Coriolan Simedru și Dan Pricăjan. Dacă primii doi sunt cunoscuți cititorilor din Alba, pentru Dan Pricăjan facem mențiunea că este proprietarul concesionarului Dacia-Renault pentru județele Alba și Hunedoara și fost prefect de Hunedoara în perioada în care Călin Popescu Tăriceanu a fost prim ministru. Pe de altă parte Ștefan Bardan a fost în aceeași perioadă prefect al județului Alba, iar parlamentarul Dan Coriolan Simedru a ocupat aceeași funcție începând cu anul 2008.

 

Primul ministru Dacian Cioloș a pasat cartoful fierbinte care este alegerea primarilor din două tururi, forurilor legiuitoare, respectiv Senartului și Camerei Deputaților. După cum a declarat presei centrale, citind printre rânduri, decizia ar fi prea importantă pentru a fi tratată de executiv, astfel ca responsabilitatea trebuie să și-o asume legislativul.

Pe de altă parte, Vasile Blaga, co-președintele PNL a declarat că la Senat, se poate crea o majoritate pentru susținerea în plen a proiectului de lege înregistrat în Camera superioară referitor la alegerea primarilor în două tururi de scrutin.

 „Legea alegerii primarilor în două tururi este în Senat. Are votul pozitiv al Comisiei juridice. Să își parcurgă drumul și să ajungă în plen. (…) Am văzut o posibilă deschidere a UNPR din acest punct de vedere și eu cred că în Senat se va putea crea o majoritate în favoarea legii”, a declarat luni Vasile Blaga.

Fii la curent cu cele mai noi anunturi negociate.

Urmărește negociat.ro pe Facebook