Peste 140 de discuții de afaceri și posibile colaborări româno-germane au fost...

Peste 140 de discuții de afaceri și posibile colaborări româno-germane au fost stabilite la Alba Iulia

Schimbul de bune practici și diseminarea unor rezultate de succes în domeniul dezvoltării centrelor de afaceri, dar și al activității IMM, au reprezentat temele principale ale Misiunii economice desfășurate, în perioada 13-15 octombrie 2014 în județul Alba, de reprezentanții mediului de afaceri din județul Prignitz – Landul german Brandenburg. Agenția pentru Dezvoltare Regională Centru şi Consiliul Judeţean Alba, în colaborare cu Reprezentanța Landului Brandenburg în Regiunea Centru și Consiliul de Dezvoltare Economică Brandenburg, partener Enterprise Europe Network, au fost organizatorii acestei misiuni economice.
Peste 40 de persoane, reprezentanți ai administrației publice locale și ai mediului de afaceri din Regiunea Centru, alături de membrii misiunii economice, au participat la o Conferință internațională, în prima zi a manifestărilor, ulterior având loc întâlniri bilaterale pe diverse domenii de interes reciproc. În cadrul inițial s-a discutat despre sprijinul administrației pentru dezvoltarea afacerilor, despre posibilitățile de colaborare între firmele germane și române, dar și despre sprijinul și transferul de bune practici, pentru ca firmele românești să atragă mai eficient fonduri europene pentru dezvoltarea afacerilor.
Membrii misiunii economice germane au participat apoi la întâlniri de lucru cu parteneri economici în domeniul turismului, al afacerilor din gastronomie, al prelucrărilor metalice, al logisticii și cel al plasării forței de muncă, dar și în domeniul bancar și al investițiilor. O atenție deosebită a fost acordată vizitelor de documentare ale germanilor la companii din Transilvania ce activează în domeniul prelucrărilor metalice, în gastronomie, sau vinificație, precum și în industria de prelucrare a cărnii. Practic, experții ADR Centru au gestionat 12 vizite la diferite obiective social-economice din Regiunea Centru, dar și din Regiunea Nord-Vest. În cadrul acestor vizite, din zilele de 13, 14 și 15 octombrie 2014, au avut loc 144 discuții bilaterale între cei 10 membri ai delegației germane și reprezentanții a 40 de firme și organizații românești. Cele mai solicitate domenii de lucru au fost formarea profesională, precum și domeniul turismului și al gastronomiei.
”Ziua de 14 octombrie pentru mine a fost o zi foarte productivă, fiindcă am reușit să mă întâlnesc cu 3 companii (Industria Sârmei Câmpia Turzii SA, MG TEC GRUP SA Dej și DAN STEEL GROUP Beclean SA) din domeniul prelucrărilor metalice. Compania pe care o reprezint, WDM Wolfshagen, are ca domeniu de activitate procesarea de sârmă, iar în urma vizitelor efectuate doresc sa îmi lărgesc gama de furnizori. Ceea ce am văzut azi m-a impresionat foarte mult, pentru că două dintre companii au utilaje foarte performante de prelucrare a sârmei și oferă o calitate foarte bună a produselor. În urma negocierilor ulterioare pe care le vom avea, am încrederea, că în cel mai scurt timp posibil am să încep o colaborare cu una dintre aceste companii”, a declarat Ernst Hüffmeier, reprezentant al firmei WDM Wolfshagen, membru al delegației germane
Acest gen de vizite de afaceri au fost demarate în 2007, în decursul timpului mulți investitori germani fiind convinși de oportunitățile românești să-și dezvolte operațiunile și în Regiunea Centru. Este important faptul că mai multe firme au identificat resurse umane din județul Alba, dar și din celelalte județe ale regiunii, care pot fi pregătite și utilizate chiar în România, pe baza capitalului german. Pe de altă parte, în delegația germană au fost prezenți specialiști în domeniul calificării forței de muncă, interesați de dezvoltarea de parteneriate pentru accesarea fondurilor europene în vederea specializării angajaților români. Din acest punct de vedere, un real interes a fost suscitat de modelul german preluat la Școală Profesională Germană din Alba Iulia, unde s-a discutat despre oportunitatea de pregătire a unor proiecte prin programul Erasmus+.
”Noi încercăm permanent, prin organizarea acestui gen de misiuni economice, în special cu partenerii noștri germani, să acordăm un sprijin eficient firmelor românești, mai ales celor care sunt membre ale rețelei Enterprise Europe Network. În Regiunea Centru sunt foarte mulți investitori germani, județul Alba fiind unul dintre cele ce atrage fonduri private importante, în special în domeniul automotive. Acum se pune problema dezvoltării acestei colaborări, prin diversificarea domeniilor în care investesc germanii. Vrem să aducem resurse financiare în industria alimentară, în turism, în vinificație, în domenii care se dezvoltă la noi în zone rurale sau mai puțin industrializate. Dar noi avem totuși o mare problemă cu resursele umane, deoarece investitorii sunt exigenți și au nevoie de specialiști. Aceștia pot fi pregătiți în centre de formare realizate după model dual german și, până la urmă, dacă acești oameni vor alege să lucreze în Germania sau în România este un câștig pentru societate. Aici intervin celelalte aspecte socio-economice, susținute de noi prin alte programe, inclusiv de investiții din fonduri europene, ca să rămână cât mai mulți în România și să contribuie la dezvoltarea țării noastre”, a declarat Simion Crețu, director general ADR Centru

Misiunile economice cu partenerii germani sunt organizate de ADR Centru sub egida Enterprise Europe Network, cea mai mare rețea de sprijin pentru afaceri și inovare din Europa, și au scopul de a facilita realizarea de contacte și stabilirea de parteneriate de afaceri între companiile străine și companiile din Transilvania, dar şi realizarea de schimburi de experienţă cu organizaţii din domenii similare. Partenerii germani au fost impresionați de dezvoltarea firmelor românești și de sprijinul acordat de Enterprise Europe Network, care le ajută să-și îmbunătăţească gama de servicii pe care le oferă. EEN aduce o nouă perspectivă asupra evenimentelor de tip misiune economică, generată atât de creşterea vizibilităţii acestora şi a posibilităţilor de dezvoltare de cooperări cu alte companii din străinătate, dar şi de varietatea serviciilor care pot fi oferite prin colaborarea cu alte organizaţii.

Comentarii

Comentarii

Fara Comentarii

Lasa un raspuns