Masterplanul de Transporturi al României gândit în birou nu pe teren

Masterplanul de Transporturi al României gândit în birou nu pe teren

Deputatul liberal, Dan Simedru a prezentat astăzi în cadrul unei conferinţe de presă, suscint, Masterplanul de Transporturi al României.

Din tot ce a fost prezentat de parlamentarul de Alba totul pare un vis frumos cu mii de kilometri de autostrăzi, drumuri expres, transregio, câteva variante ocolitoare pentru anumite oraşe, căi ferate la standarde europene pe care să se circule cu viteze de peste 100 de km/h precum şi visuri privind modernizarea transportului aerian şi naval.

Mai precis în acest Masterplan, cu care ministrul Transporturilor Ioan Rus va merge la Bruselles ca să facă rost de bani deoarece probabil ţara noastră nu va avea bani necesari nici în 100 de ani să realizeze respectivele investiţii, ni se spune că vor fi realizaţi, până în 2030, 1301 km de autostradă(vorbim aici de autostrăzile: Sibiu-Făgăraş-Braşov, Ploieşti-Comarnic-Braşov, Gilău-Suplacu de Barcău-Borş, Craiova-Piteşti, Braşov-Bacău, Sibiu-Piteşti, Bacău-Paşcani, Târgu Neamţ-Iaşi-Ungheni, Târgu Mureş-Târgu Neamţ, Bucureşti-Inel de ocolire A 3-Oradea) cu o valoare de 14,006 miliarde euro fără TVA.

Pe lângă respectivele autostrăzi autorităţile visează şi la 1878 km de drumuri expres care ar costa cam 10,174 miliarde euro şi alţi vreo 3000 de kilometri de drumuri transeuro şi eurotrans.

Pe scurt pentru sectorul rutier propuneri noului Masterplan vizează viitoarele autostrăzi, drumuri expres, drumuri transregio, drumuri transeuro şi variante de ocolire a 6502 de kilometri de drumuri care ar costa cam 26,480 miliarde euro.

Dacă de autostrăzi aţi mai auzit în ce priveşte infrastructura rutieră aici autorităţile ne promit reabilitarea a 4350 de km de cale ferată cu un cost total de 18,838 miliarde euro.

O investiţie din sectorul feroviar m-a făcut să zâmbesc amar. Autorităţilor au un subcapitol în care se doreşte reabilitarea căilor ferate cu potenţial economic.
Aici este cuprinsă şi reabilitarea Linia Moţilor, celebra mocăniţă, între Turda şi Abrud (93 de kilometri) cu un cost total de 141,1 milioane de euro. Ce nu ştiu autorităţile este că aproape toată calea ferată de pe acest tronson a fost furată iar în unele zone chiar s-au construit case chiar pe această cale ferată!

Despre sectorul aerian şi naval nu mai zic nimic pentru că aştept finalizarea acestor mii de kilometri de drumuri şi cale ferată!

Comentarii

Comentarii

1 Comentariu

Lasa un raspuns