“Let`s Do It, România!” împlineşte 5 ani! 1 000 000 de voluntari...

“Let`s Do It, România!” împlineşte 5 ani! 1 000 000 de voluntari implicaţi în cea mai mare mişcare socială din România

În toamna anului 2009, o echipă curajoasă de voluntari se întâlnea pentru prima dată şi punea la cale cea mai ambiţioasă iniţiativa de voluntariat din ţara noastră. 5 ani mai târziu, comunitatea “Let`s Do It, România!” înseamnă peste 1 000 000 de voluntari, care au susţinut ideea cu tot ce au avut mai valoros: timp, energie, resurse financiare, experienţă, şi, cel mai important lucru, cu încredere şi pasiune.
Pentru a sărbători acest moment important, “Let`s Do It, România!” lansează campania “1 milion de experienţe “Let`s Do It!” şi îi invită pe voluntari să împărtăşească amintirile şi experienţele lor, folosind hastag-ul #LDIR5ani. Amintirile pot fi sub forma video, poza sau text şi pot fi împărtăşite pe Facebook, Twitter sau Instagram. Site-ul www.letsdoitromania.ro a fost transformat într-un board imens şi va fi gazda mesajelor de la voluntari. De asemenea, pagina oficială de Facebook a dat startul “Lunii Melancoliei”, iar fanii pot rememora zilnic cele mai importante şi emoţionante momente din cei 5 ani.

Cum arată 5 ani de “Let`s Do It, România!”
De la participarea la Ziua de Curăţenie Naţională, la implicarea în echipa de organizare, de la susţinerea cu experienţă relevantă în domenii că IT, publicitate, HR, finance, gestiunea deşeurilor, media, logistică, la resurse financiare dedicate, “Let`s Do It, România!” s-a bucurat de foarte multă susţinere. Peste 8 500 000 de ore de voluntariat au fost dedicate proiectului. Dintre voluntarii care au participat la Ziua de Curăţenie Naţională, 550 000 au fost elevi.
La nivel naţional, peste 2500 de voluntari au făcut parte din echipa de organizare, fiind implicate toate judeţele din România. Peste 350 de ONG-uri au devenit partenere în organizare, comunicare, mobilizarea şi gestionarea voluntarilor. Peste 4 500 000 de ore de voluntariat au fost oferite de voluntari pentru organizarea Zilei Curăţenie Naţională, din 2010 şi până astăzi.
În cele 5 ediţii de proiect (2010, 2011, 2012, 2013, 2014), voluntarii au reuşit să strângă peste 2 200 000 de saci de deşeuri, reprezentând 22 500 de tone. Procentul de reciclare al deşeurilor colectate a crescut de la an la an, de la 17% în 2010, la 26% în 2011, 35% în 2012 şi 49% în 2013.
Iniţiativa s-a bucurat de sprijinul autorităţilor centrale şi locale. Ministerul Mediului şi Schimbărilor Climatice şi Ministerul Educaţiei Naţionale au fost parteneri constanţi, iar la nivel local, peste 1700 de primarii au fost implicate în medie în fiecare an.
“Let`s Do It, România!” a atras atenţia şi mediului corporate. Companii din cele mai variate domenii (retail, bancar, telecomunicaţii, FMCG) s-au implicat în proiect, oferind resurse financiare sau materiale şi participând cu zeci sau chiar sute de voluntari la acţiunile de curăţenie. 275 000 de euro au fost atraşi în cei 5 ani.
Peste 55 de persoane publice din muzica, sport, teatru sau televiziune au devenit o voce puternică pentru “Let`s Do It, România!” în mediul online şi în mass media, prin intermediul testimonialelor, interviurilor şi al apariţiilor în spoturile TV şi radio. Iniţiativa a avut parte şi de 2 imnuri, primul dintre ele – “Tara mea”, un remake după celebra melodie Partizan – “Fata mea”, iar cel de-al doilea – “Să ne dăm ţară la curăţat”, o piesă compusă special de Dan Teodorescu de la trupa Taxi. Smiley, Andreea Raicu, Holograf, Adi Despot, Leonard Doroftei, Helmuth Duckadam, Cornel Ilie, Alex Velea, Bitza, Andi Moisescu, Pavel Bartos, Hi-Q, Zoli Toth, Dana Rogoz, Cabral, Luminiţa Anghel sunt doar câteva dintre numele care i-au invitat pe romani să iasă la curăţenie.
În cei 5 ani de când a luat naştere, “Let`s Do It, România!” a reprezentat o sursă de inspiraţie pentru alte iniţiative ale societăţii civile, iar impactul pe care l-a avut în societatea românească a fost recunoscut prin peste 10 premii şi distincţii acordate de-a lungul timpului: 2 premii I la Gală Societăţii Civile, un Golden PR Award la PR Award, pentru campania de comunicare şi numeroase alte premii, atât din partea mass media, cât şi din partea mediului corporate.
Însă, dincolo de cifre şi distincţii, “Let`s Do It, România!” a arătat că iniţiativele de amploare, care propun o schimbare pozitivă şi care mobilizează sute de mii de voluntari pentru o cauză comună sunt posibile şi în România. Echipa “Let`s Do It, România!” mulţumeşte cu bucurie şi recunoştinţa celor 1 000 000 de voluntari care au contribuit pentru că astăzi să sărbătorim împreună 5 ani de “Let`s Do It, România!”.
Ce spune echipa “Let`s Do It, România!”:
“Let`s Do It, România!” a însemnat cea mai mare provocare profesională şi personală pentru mine. Am intrat în proiect în toamna anului 2009 cu dorinţa de a verifica dacă un proiect aparent imposibil poate deveni posibil în România. Am reuşit ca, în 5 ani, să schimbăm radical viziunea asupra voluntariatului şi să aducem alături de noi toţi actorii importanţi ai societăţii noastre.
Există o tradiţie la romani de a începe foarte multe proiecte în acelaşi timp şi de a nu termina decât foarte puţine dintre ele. Noi suntem mândri că am finalizat foarte multe proiecte în aceşti 5 ani, pornind de la acţiune naţionale de curăţenie şi continuând cu educaţie ecologică în mii de şcoli, ateliere de reciclare, tabere ecologice, participarea la proiecte legislative şi curăţenia în judeţele dunărene. Să faci parte din “Let`s Do It, România!” este un sentiment incredibil, pe care, cu siguranţă, nu-l uita niciunul dintre românii care au participat la acţiunile noastre … sentimentul de Doer! – Ştefan Buciuc, Preşedinte

Dacă e să mă întrebe cineva cu ce mă mândresc, la nivel personal sau profesional, atunci, cu siguranţă, “Let`s Do It, România!” este răspunsul. Din perspectiva unui om de comunicare, să convingi sute de mii de romani să iasă la curăţenie este o provocare enormă. Am trecut, împreună, de la o idee total nebunească, la cea mai mare mişcare socială din România. Astăzi, “Let`s Do It, România!” este un brand popular şi, foarte important, un brand de încredere, curat. Am ţinut întotdeauna foarte mult la sinceritate şi integritate şi asta ne-a ghidat fiecare pas. Am spus de la început că reprezentăm o iniţiativă care vorbeşte despre deschidere şi acţiune, despre a fi tu schimbarea pe care vrei să o vezi în lume. Cred că, după 5 ani, am arătat că în România există foarte mulţi oameni cu iniţiativa, cărora le pasă, gata oricând să pună suflet în acţiuni care fac bine acestei ţări. Iar eu sunt bucuroasă să fac parte dintr-o asemenea echipa – pentru mine înseamnă curaj şi inspiraţie”. Anca Banita, Coordonator Comunicare
Pentru echipa de comunicare, provocările au fost foarte mari: mesajul proiectului să ajungă în casele cât mai multor oameni, să reuşim să avem alături de noi mass-media locale şi naţionale, persoane publice care să devină ambasadori, să fim prezenţi la cât mai multe evenimente, să avem produse branduite, un imn al proiectului, materiale video, spoturi TV şi radio. De multe ori, presiunea a fost mare, pentru că de noi depindea că mesajul nostru să fie auzit şi astfel, proiectul să se dezvolte, să atragem parteneri şi să fie o reuşită. Toate cele 4 ediţii de “Let’s Do It, România!” ne-au învăţat să facem lucrurile mai bine, să păstrăm o imagine curată pentru proiect, pentru a rămâne iubit de locuitorii României de toate vârstele. Anamaria Hâncu, Coordonator Comunicare
În tot acest timp, echipa de IT şi-a propus să îmbunătăţească două procese cheie pentru organizarea zilei de Curăţenie Naţională: cartarea şi alocarea mormanelor de deşeuri. Am construit de la zero o platformă web care ne-a permis introducerea informaţilor despre deşeuri, organizarea voluntarilor pentru curăţenie şi alocarea mormanelor pentru Ziua de Curăţenie Naţională. În afara acestei platforme, echipa de IT a întreţinut sistemele de mail, web şi intranet. Sunt mândru să fiu membru al echipei LDIR, pentru că ÎMPREUNĂ am reuşit să facem faţă provocărilor. Au fost 5 ani nebuni şi îmi doresc să continuăm. Mulţumesc sutelor de colegi din organizarea proiectului şi sutelor de mii de voluntari pentru că au participat şi pentru că au ajutat să devenim mai buni. Ionuţ Iordachescu, Coordonator IT
Cei cinci ani alături de echipa “Let`s Do It, România!” reprezintă o experienţă unică alături de o echipă motivată să mute munţii din loc. Zecile de colegi implicaţi în echipa de fundraising, sutele de întâlniri la posibilii parteneri, miile de email-uri avute pentru atragerea partenerilor au reprezentat cheia succesului echipei. Indiferent de ediţie, prezentăm proiectul cu acelaşi entuziasm, cu aceasi motivaţie şi cu bucuria de a reprezenta o mişcare unică în România. Şi am reuşit. Cele peste 400 companii partenere au făcut posibilă reuşita noastră. Le mulţumim tuturor celor care au avut încredere în noi. Andrei Cosuleanu, Director Executiv
We Did It, România!
###
„Let’s Do It, România!” este cel mai mare proiect de implicare socială din România, care îşi propune curăţarea deşeurilor din arealele naturale într-o singură zi. “Let`s Do It, România!” face parte din iniţiativă globală “Let`s Do It World!”, alături de alte 100 de ţări din întreaga lume, una dintre cele mai mari mişcări de voluntariat din lume, care număra peste 7 milioane de voluntari.

Comentarii

Comentarii

Fara Comentarii

Lasa un raspuns