La Blaj, bugetul anului 2016, orientat în continuare pe investiţii

La Blaj, bugetul anului 2016, orientat în continuare pe investiţii

Pentru acest an veniturile bugetului local respectiv cheltuielile anului 2016 au fost prognozate a fi de aproximativ 43,3 milioane lei.

Din această sumă aproape 24.5 milioane lei reprezintă veniturile proprii ale bugetului adică taxele şi impozitele plătite direct de blăjeni, cotele defalcate din impozitele percepute de stat pe salariile angajaţilor dar şi alte fonduri atrase la nivelul comunităţii.

Am gândit un buget echilibrat în care axul central este dezvoltarea comunitara. Am reuşit acest lucru în special prin menţinerea la cote mici a cheltuielilor de funcţionare fapt care a creat disponibilizări financiare importante care se regăsesc astfel în domeniile de interes edilitar”, spune primarul Gheorghe Valentin Rotar.

Ritmul lucrărilor edilitare se menţine şi în acest an la un nivel ridicat având în vedere procentul important destinat bugetului pentru investiţii şi reparaţii capitale. 11.7 milioane lei vor finanţa proiectele de dezvoltare locală ceea ce reprezintă nu mai puţin de 47.6% din totalul veniturilor proprii.

Cu un buget mai mare cu aproximativ 10% faţă de anul trecut, municipalitatea îsi propune să continue programul de investiţii demarat în anii precedenţi dar şi să adauge noi obiective acestuia.

Astfel principalul obiectiv al bugetului destinat investiţiilor rămâne finanţarea capitolului infrastructură rutieră şi pietonală. 5,6 milioane de lei reprezentând 47% vor fi alocaţi infrastructurii supraterane şi subterane. Practic toate străzile pe care s-a realizat extinderea canalizarii în anul 2015 vor fi în acest an modernizate prin reabilitarea infrastructurii rutiere şi pietonale.

La capitolul investiţii, două dintre cele mai importante proiecte ale administraţiei publice locale, derulate în parteneriat cu Consiliul Judeţean Alba, urmează să fie finalizate în cursul acestui an. Este vorba de Palatul Cultural care beneficiază de o bugetare finală de 1,83 milioane lei dar şi de Baza de Agrement căreia i-a fost alocată suma de 2,2 milioane lei.

Lista investițiilor ce urmează a fi realizate anul acesta mai cuprinde: Reabilitare Câmpia Libertăţii (500 000 lei), amenajarea Centrului Cultural Horia Cucerzan (300 000 lei), modernizare Remiza PSI (400 000 lei), amenajare Expoziţie Etnografică Petrisat (80 000 lei), proiectare Sala Polivalentă (450 000 lei), modernizare sistem de alarmare a populaţiei (31 000 lei). De la bugetul local în 2016 vor mai fi alocați 205 000 lei pentru întocmirea de proiecte sau studii de fezabilitate (contruirea unei punţi pietonale pe actualul amplasament, reparaţie capitală pod peste Târnava Mare şi introducerea cablurilor în subteran în toată zona centrală) și 400 000 lei pentru modernizarea mai multor trotuare cu dale. Pe lângă străzile care vor fi reabilitate dupa finalizarea proiectului de extindere a canalizării altele vor intra în reparaţie capitală precum:I.M Clain, Horea şi Cloşca.

La capitolul învăţamânt anul acesta 5 unităţi vor beneficia de sprijinul bugetului local pentru realizarea de investiţii la nivelul unităţilor educative. Este vorba de : Grădiniţa I.M.Moldovan, Şcoala Gimnazială Toma Cocişiu, Şcoala Gimnazială Simion Bărnuţiu Mănărade, Şcoala Gimnazială Simion Bărnuţiu Tiur şi Liceul Tehnologic Timotei Cipariu. Acestea vor beneficia de sume cuprinse între 50 000 şi 150 000 lei.

Marile investiţii atât de necesare infrastructurii în urmă cu câţiva ani se vor finaliza anul acesta. Vom putea spune din acest punct de vedere că vom avea un oraş la cheie. Împreună cu echipa din Primărie şi cu Consiliul Local ne vom putea îndrepta aşadar atenţia începând de anul viitor spre alte domenii atât de importante vieţii noastre de zi cu zi precum sănătatea şi educaţia şi intentionez să iniţiez o dezbatere publică pe acest subiect”, afirmă primarul Rotar.

La capitolul cheltuieli doar 7,1 milioane lei au fost alocaţi pentru functionare şi pentru reparaţii curente ceea ce reprezintă 28,9% din totalul veniturilor proprii.

În prezent Primăria Municipiului Blaj are 80 de angajaţi dupa cum urmeaza: 57 care fac parte din aparatul de specialitate al primarului, 12 poliţişti comunitari, 4 angajaţi la Muzeul de Istorie Augustin Bunea, 3 angajaţi la Biblioteca Şcoala Ardeleană şi 4 angajaţi cabinete medicale şcolare. Limita maximă permisă de lege pentru o primărie de municipiu precum cea din Blaj a fost anul trecut de 198 de angajaţi.

Proiectul de buget inițiat de primarul Gheorghe Valentin Rotar a fost votat în unanimitate de consilierii locali.

17 februarie 2016

Comentarii

Comentarii

Fara Comentarii

Lasa un raspuns