Interviu Dorin Nistor, director AIDA TL . Ziarul Apulum Nr...

Interviu Dorin Nistor, director AIDA TL . Ziarul Apulum Nr 7

Dacă nu se plătește contribuția municipalității către AIDA TL riscăm paralizarea transportului public în Alba Iulia

558965_354925877881853_1593838948_n

 

-Domnule, Dorin Nistor sunteți de curând noul director al AIDA TL. Totuși unele voci spunspun că ați ocupat acest post ca o recompensă din partea partidului din care faceți parte. Ce presupune mai exact această funcție?

 

-Legat de întrebarea dumneavoastră dacă este o recompensă din partea partidului funcția mea de director la AIDA cred că trebuie să începem din alt punct de vedere: Care este experiența mea profesională? Și dacă vorbim de experiența mea și legăm de atribuțile pe care le are AIDA TL le are în acest moment vedeți imediat legătura. De ce spun acest lucru? AIDA TL are rolul principal de a supraveghea modul în care societatea de transport(STP) își desfășoară activitatea din punct de vedere al calității dar și din punct de vedere ai parametrilor economici. Și de ce spun acest lucru? Pentru că, conform contractului toate cheltuiele

 

neacoperite din veniturile obținute din bilete și abonamente ale societăți vor fi acoperite de administrațiiile locale din arealul AIDA, șapte unități administrative: Alba Iulia, Ciugud, Ighiu, Cricău, Galda, Întregalde, Sîntimbru și așteptăm aderarea Mihalțului. Pe partea economică când vin cu deconturi noi trebuie să urmărim dacă cheltuiele făcute de societate se încadrează în Ordinul 272, dacă se încadrează în contractul încheiat de AIDA TL în luna iulie 2012 cu STP, în urma unei licitații publice, și bineînțeles dacă tipul de documente depuse corespund celor aprobate. Ce mai avem în plan și de aici și pornim, întocmirea unor proceduri de lucru foarte clare în ce privește realțiile cu unitățiile administrative pe de-o parte iar pe cea cealalată cu STP.

Legat că de ce Dorin Nistor? Cred că CV-ul meu în ce privește experiența mea profesională atât în Garda Finaciară, în Direcția Generală a Finanțelor Publice, în OIR POSDRU și alte calificări făcute în diferite cursuri, inclusiv pe mobilitate urbană, acestea mă recomandă pentru acest post.

 

-În ultima ședință de CL Alba Iulia proiectul privind bugetul municipalității albaiuliene către AIDA a picat nereușind să-i convingeți pe toți de necesitatea proiectului, o parte a aleșilor considerând suma prea mare. Este sau nu suma prea mare?

-În ultima ședință a CL Alba Iulia, am fost prezent și am susținut proiectul de buget pentru contribuția CL Alba Iulia la AIDA TL. Da am avut argumente acolo în ce privește o viziune pe proiectul pe anul 2013. Acest calcul a pornit de la un lucru real respectiv sumele reale realizate în 2012 și am luat ca și bază de calcul lunile octombrie, noiembrie și decembrie pentru că atunci au fost luni întregi în care s-a derulat transportul sub forma de astăzi, pe baza contractului cu STP. Am luat datele din punct de vedere al venitului dar și din punct de vedere a cheltuielilor. Un alt element luat în calcul a fost solicitarea STP. Un alt lucru să vă spun: Noi am făcut simulări într-o perioadă scurtă, eu sunt de doar o lună de zile implicat în această asociație, am încercat să avem o imagine și în ce înseamnă o perspectivă a creșterii veniturilor prin poliitici de promovare cât și prin politici de majorare a tarifelor. Așa cum știm toate prețurile în ultima vreme au avut o tendință de creștere, numai indicele de inflație este de 14%. Dacă analizăm indicele de inflație pe servicii similare vom vedea că prețurile ar trebui să fie și mai mari. În fine, până la urmă vorbim de o propunere de buget, care trebuie să aibă în spate susținerea unor elemente reale și mă refre aici la elemnetele de venituri și cheltuieli. În cazul nostru noi am avut pe de-o parte creștere veniturilor iar pe de altă parte am încercat să venim cu politici de diminuare a cheltuielilor raportat la ceea ce s-a întâmplat în 2012, atât pe cheltuieli cu cumbustibil, piese de schimb și alte capitole cum sunt amortizările. Pe partea de resurse umane am considerat că societatea nu trebuie să vină cu justificări de creșteri salariale. Noi am prezentat toate elementele într-un raport. Acest proiect de buget a fost aprobat de Adunarea Generală a AIDA, dar contribuțile se stabilesc pe fiecare unitate administrativă.

Depinde din ce perspectivă vedem lucrurile, ce înseamnă prea mult și ce înseamnă prea puțin. Eu spun că analiza pe care eu am făcut-o a fost pe datele reale prezentate atât de societatea de transport dar și de ceeea ce s-a întâmplat la nivelul asociației în 2012. Eu pot să spun că dacă vrem un transport de calitate, dacă vrem ca standardul de calitate să rămână la fel, dacă vrem ca prețul biletului să rămână la un anumit nivel, trebuie să fim conștienți că prețul unui bilet astăzi nu este cel real o parte nu este acoperit de autorități și de aici apare și această contribuție a lor, dacă vrem să avem o frecvență bună a miljoacelor de transport, trasee pe raza întreagă mun. Alba Iulia și în celelalte unități administrative, atunci trebuie să ne asumăm și această contribuție.Orice lucru poate fi perfectat și scopul meu și al colegilor din AIDA este tocmai acesta de a încerca de a găsi soluții pentru ca veniturile să crească și cheltuielile să scadă. Lucrurile acestea nu se întâmplă pocnind din degete și nu rămân la latitudinea unei persoane și doar prin simpla exprimare, trebuie luate măsuri active din toate punctele de vedere. Acesta este targgetul pe care noi ni l-am propus.

 

-Exită riscul ca transportul public din Alba Iulia să fie paralizat dacă proiectul nu va trece de votul consilierilor locali?

 

-În acest moment Societate de Transport Public Alba Iulia a depus o hârtie către AID TL prin care ne solicită să efectuăm plata aferentă anului 2013 din ianuarie și până acum, perioadă în care transportul s-a derulat, iar tot ce s-a facturat în perioada 1 ianuarie inclusiv aprilie nu a fost plătit. Suma se ridică la patru milioane șase sute de lei aproximativ din care peste trei milioane sunt aferente primelor trei luni.În cazul în care nu facem plata indiscutabil vor fi probleme din partea firmei care face această prestație. Mai mult decât atât noi ne-am obligat, prin contract ca la 30 de zile de la depunerea documentelor justivicative să facem plata. În condițile în care noi nu avem aceste contribuții și nu trec de consilile locale există un risc. Noi am avut discuții cu transportatorul și chiat dacă ne-a somat sperăm ca lucrurile să se rezolve și să nu avem o astfel de problemă.

 

 

-Ce vă  propuneți din funcția pe care o dețineți pentru AIDA TL?

 

Pentru Aida TL ne propunem să extindem această formă de lucru, bineînțeles unde este și dorința autorităților administrative. Ne dorim ca în 2014-2020 să depunem proiecte pentru finanțări pe fonduri europene astfel încât să dezvoltăm asociația și transportul public local și bineînțeles de găsirea de soluții alături de unitățile administrative pentru conștientizarea oamenilor din fiecare localitate în parte de utilitatea miljocului de transport public care este mai ieftin și util și decât mașina proprie.

 

Nu regret intrarea în poltică

 

 

-Anul trecut ați renunțat pentru politică pe rând de la funcția de șef al Gărzii Financiare Alba și cea de la OIR POSDRU. Regretați acest lucru ținând cont că ați pierdut ambele campanii electorale la care ați participat?

 

-Consider că trecerea mea de la conducerea unei instituții care avea atribuții în județul Alba la o instituție din alt domeniu, vorbim de o instituție în care se fac verificări pe proiectele de fonduri europene prin programul POSDRU, o instituție la nivel regional, indiscutabil a fost un pas în față din punct de vedere profesional. În ce privește trecerea mea în politică în primul rând pentru a candida la funcția de primar al municipiului Sebeș, spun cla că eu nu regret absolut această opțiune a mea. Consider că a fost un pas în față deoarece nu este ușor să vi într-un timp atât de scurt și să încerci să întâlnești atâția oameni cât eu am făcut-o și vă spun că pentru mine a fost o experiență extraordinară și cu foarte multe satisfacții în principal prin oamenii care i-am cunoscut și i-am întâlnit. Asta cred că aceasta este cea mai mare realizare.

 

_Știm că sunteți consilier local la Sebeș ce vă propuneți să realizați pentru Sebeș?

 

-În ce privește proiectele pe care eu mi le-am propus pentru Sebeș și pe care le voi susține în continuare, sunt reale, realizabile și trebuie să le susținem. Experiența mea profesională, atât din punct de vedere al activității în ministerul de Finanțe și al activității în POSDRU, este clar că mă ajută și m-a ajutat în această decizie și în ceea ce vrea să fac și până la urmă și ceea ce fac astăzi, mobilitate urbană și tot ceea ce înseamnă

dezvoltarea unui oraș sau a unei localități.În continuare vreau să fiu aproape de problemele reale ale fiecărei unități administrative teritoriale și mai ales de Sebeș pe cât posibil. Așa că în continuare voi milita pentru acest lucru și mă voi pregăti.

 

-Nu regretați că ați pierdut cele două funcții de conducere pe care le-ați deținut?

 

-Din punct de vedere al părerilor de rău eu nu regret absolut nimic. Am avut o evoluție profesională și am probat prin ceea ce am realizat în fiecare loc de muncă. Indiscutabil sunt multe răutăți ale unor oameni politici, care încearcă să ducă lucrurile în altă sferă de discuție, fără nici un suport. Nu regret că am renunțat la funcțiile pe care le-am avut pentru că am făcut acest lucru cu un scop și în continuare îmi mențin scopul de a a-mi folosi experiența mea în dezvoltarea administrativă.

 

Renunțați la politică?

 

-Este clar că intrarea mea în politică nu este un film cu un singur episod. Am făcut acest lucru cântărind bine și situația și expunerea, așa cm ați văzut nu am fost un oportunist și nu am încercat să vin să speculez anumite valuri politice în condițiile în care eu nu am fost un om politic până la momentul candidaturii de la Sebeș.În continuare rămân cu intenția de a candida la alegerile ce vor urma, locale și parlamentare, și bineînțeles postul pentru care voi candida este prematur să ne exprimăm în acest moment. Eu sunt convins de ce îmi doresc dar lucrurile acestea le vom afla la momentul potrivit.

 

: Vă veți întoarce la prima dragoste, o candidatură la primăria Sebeș?

-Eu nu mă întorc, eu rămân la Sebeș.Până la urmă opțiunea mea este aceiași și eu nu sunt un personaj care apare și dispare și nu vreau să fiu niciodată confundat cu un magician, am un sentiment real acolo în Sebeș, rămân același iar perspectiva mea politică rămâne legată de Sebeș

 

 

 

Comentarii

Comentarii

Fara Comentarii

Lasa un raspuns