Evenimente

Între 16 şi 19 august, toţi locuitorii Sebeşului, precum şi oaspeţii urbei, sunt invitaţi să participe la „Zilele Municipiului Sebeş”, ediţia anului 2018 fiind găzduită în mare parte, la fel ca și în anul precedent, de Parcul Arini.

Joi, 16 august, începând cu ora 19:30, în grădina Muzeului Municipal „Ioan Raica”, va avea loc momentul festiv al deschiderii oficiale, într-o atmosferă tradițională, atunci când vor fi primite delegațiilor din țară și din străinătate, vor fi premiate persoane unice din viața de zi cu zi a urbei, va fi decernat titlul de cetățean de onoare.

Drapelul purtat de delegația din Sebeș la Marea Unire din 1918 va fi găzduit, pe toată durata manifestărilor, de muzeul din Sebeș, în semn de profund respect pentru actul făuritor de țară, de la care se împlinesc 100 de ani.

Atmosfera predominantă a întregului eveniment va fi cea tradițională, cu decoruri adaptate în diversele locații de desfășurare, iar prezența supramarionetelor, purtând simbolic costumul popular, este menită să sublinieze această idee, cu atât mai mult cu cât momentele dedicate celor mai mici locuitori ai Sebeșului vor spune povestea centenarului pe înțelesul lor.

Ne bucurăm de parteneriatul O.N.G.-urilor locale: Grupul de Inițiativă, Studii și Analize Sociale-G. I. S. A. S., Despărțământul Astra „Vasile Moga” Sebeș, Asociația Arttrad Valea Frumoasei, Asociația „Temerarii Transalpina”, Asociația Fanfara Petreşti, cluburile de dans Samara și Fantasy Dance, Trupa de Dansuri Săseşti Sebeş, micuţii solişti de folclor din Grupul Vocal „Felician Fărcaşiu”, contribuţia fiecăruia fiind importantă şi valoroasă pentru comunitate. Mulţumim satelor și comunelor  învecinate care participă la tradiţionala paradă a portului popular de duminică, 19 august, precum şi tuturor artizanilor care se vor afla în Parcul Tineretului devenit „Parcul Meşteşugarilor”, la o expoziție cu demonstrații lucrative şi cu obiecte autentice din lada de zestre a bunicii.

Un detaliu important pentru cetăţenii Municipiului Sebeş este că pe durata evenimentului, de vineri până duminică, vor avea la dispoziţie curse speciale de transport local, care le vor asigura, în mod gratuit, transferul spre zona Arini. Acestea vor acoperi localităţile aparţinătoare, Lancrăm, Petreşti, Răhău, astfel încât accesul publicului la eveniment să fie cât mai facil şi să evităm aglomerarea zonei cu maşini. Accesul auto în Parcul Arini va fi limitat, pentru siguranţa şi pentru confortul publicului.

Organizatorii evenimentului sunt: Primăria Municipiului Sebeş, Consiliul Local al Municipiului Sebeş, Centrul Cultural „Lucian Blaga” Sebeş.

Bugetul total alocat este de aproximativ 509.000 Lei.

Mulțumim sponsorilor care au ales să ni se alăture într-un parteneriat pentru a ne sărbători comunitatea. Sponsor principal: STAR TRANSMISSION  & STAR ASSEMBLY. Sponsori: Jidvei, Alpin 57 Lux, Romaqua Group Borsec, Cramele Boieru, Trans Iviniș, Livio Dario. 

 

 

 

 

 

 

PROGRAM

ZILELE MUNICIPIULUI SEBEŞ

#DragDeSebeș       
16-19 august 2018
 
JOI, 16 AUGUST 2018

Centrul istoric al Sebeșului

Ora 19.30      Grădina Muzeului Municipal „Ioan Raica”
DESCHIDEREA OFICIALĂ A ZILELOR MUNICIPIULUI SEBEȘ
Atmosferă tradițională. Salutul oficialităților. Salutul delegațiilor din orașele înfrățite. Premierea unor persoane unice din viața de zi cu zi a urbei. Cetățeni de onoare. Momente artistice cu folclor arhaic. Spectacol artistic cu supramarionete.

Drapelul purtat de delegația din Sebeș la Marea Unire din 1918.

Invităm cu toată căldura întreaga comunitate locală, precum și oaspeții orașului!
 
VINERI, 17 AUGUST 2018

Centrul istoric al Sebeșului

Ora 10.00      Muzeul Municipal „Ioan Raica”
„Și Sebeșul a făcut Marea Unire!” / expoziție evocatoare a contribuției pe care Sebeșul a avut-o la Marea Unire / tur ghidat al muzeului.
Ora 12.00      Centrul Cultural „Lucian Blaga” Sebeș
Expoziție de artă plastică: „Sebeșul în culori”.
Ora 16.00      Muzeul Municipal „Ioan Raica”

„Întâlnire cu istoria”. Lansare de carte: „Marele Război în memorialistica românilor din Sebeș” volum lansat în cadrul seriei Bibliotheca Mvsei Sabesiensis. Autor: drd. Mihai-Octavian Groza.

Ora 17.30      Biserica Evanghelică Sebeș

Dezvelire bust Carl Filtsch. Concert de muzică clasică.

 

Parcul Arini

Ora 17.00      Scenă. Parcul Arini

Concerte ale artiştilor şi trupelor pop-rock locale.
Ora 19.00      Scenă. Parcul Arini
Animație: MC KOTTO

CONCERTE: DIRECȚIA 5, AMI, GUZ, LORA, LINO GOLDEN.

DJ-party
 
SÂMBĂTĂ, 18 AUGUST 2018
Ora 10.00      Casa Memorială „Lucian Blaga” Lancrăm
„Lucian Blaga și Marea Unire” / vizită itinerantă.
Întâlnirea Primarului Municipiului Sebeș cu reprezentanții orașelor înfrățite. Semnarea unui protocol simbolic, în anul centenar.

Lansare de carte: Lucian Blaga, „Discobolul”, editura Ardealul.

Ora 10.00      Muzeul Municipal „Ioan Raica”
„Și Sebeșul a făcut Marea Unire!” / expoziție evocatoare a contribuției pe care Sebeșul a avut-o la Marea Unire.
 

Parcul Arini

Ora 17.00      Parcul Arini
POVESTEA CENTENARULUI PENTRU COPII. Animație și spectacol cu supramarionete.

Spuma party. Tunuri de confeti. Eveniment dedicat copiilor Sebeșului.

Ora 19.30      Scenă. Parcul Arini
Concerte ale artiştilor şi trupelor pop-rock locale.
 
Ora 20.00      Scenă. Parcul Arini
CONCERTE: FELI ŞI SMILEY. THE MOTANS.

SPECTACOL DE LASERE. FOC DE ARTIFICII.

PREZINTĂ: DANIEL BUZDUGAN.
DJ-party
 
DUMINICĂ, 19 AUGUST 2018
Ora 11.00      Parcul Tineretului, centrul municipiului
„Parcul meşteşugarilor”.
Expoziţie de meşteşuguri tradiţionale, demonstraţii, târg de produse tradiţionale.
Ora 12.00      Parcul Tineretului, centrul municipiului
Parada portului popular.
Spectacol de folclor.
 

Parcul Arini

Ora 19.00      Scenă. Parcul Arini
CONCERTE DE FOLCLOR:

Ansamblu de dansuri grecești.

Părintele Doru Gheaja și invitații săi. Ansamblul Folcloric „Augustin Bena” condus de Alexandru Pal.

AUREL TĂMAȘ.

MOMENTE ARTISTICE CU VASILE MURARU ȘI VALENTINA FĂTU.
 

 

Invităm cu toată căldura întreaga comunitate locală,
precum și oaspeții orașului!

 

Miercuri, 11 Aprilie 2018, demarează în Alba Iulia seria Conferinţelor BookLand Evolution (ediţia a 5a), cel mai amplu proiect cultural, care oferă liceenilor şi studenţilor din 23 oraşe o oportunitate excelentă de dezvoltare personală prin discuţii libere cu sute de profesionişti consacraţi.

Tinerii din Alba Iulia sunt aşteptaţi între 11-13 Aprilie, în intervalul orar 14:00-16:00, la Universitatea „1 Decembrie 1918″ din Alba Iulia (Str. Unirii nr. 15-17), respectiv în zilele de 11 și 12 aprilie (miercuri și joi.)

Conferințele au loc în Amfiteatrul A9 (Aula Magna), iar în data de 13 aprilie (vineri) în Amfiteatrul A6 (Clădirea Centrală a Universității).

Intrarea este LIBERĂ!

Speakerii Conferinţelor BookLand Evolution sunt:

Adrian Butuc, Ciprian Cucu, Andreea Bogdan, Iudita Mariș, Ioana Sasu, Florin Sebastian Badale, Carmen Pauleti, Sebastian Băeșan și Silvian Stâncel.

Moderatorul acestei ediții este Andreea Bogdan.

Fără să ne dăm seama și poate fără să vrem, ne lăsăm personalitatea strivită de rețelele de socializare; uităm să ne bucurăm de momentul pe care îl trăim pentru că visăm să fim noi în locul persoanelor pe care le urmărim pe Instagram. Păcat!

Păcat că nu conștientizăm cât de departe putem călători cu ajutorul unui personaj bine conturat dintr-un roman bun.

Haideți să ne reamintim cât de departe putem ajunge cu personalitatea noastră vie și cum putem schimba destine cu argumente bine conturate.” – Ioana Sasu, marketing storyteller, co-owner Stories – Communication Agency.

Într-un tăvălug de informații și acțiuni care se desfășoară în jurul nostru, este puțin dificil să ne creionăm o unică identitate, care să ne reprezinte în lumea în care trăim.

Avem o serie de oportunități pe care se le valorificăm, dar de unde știm care sunt cele mai bune decizii?

Cum putem afla ce anume ne dorim să realizăm pentru noi și comunitate dacă modelele promovate sunt atât de discrepante uneori faţă de ceea ce recunoaștem în interiorul nostru.

Cum definim succesul și până unde ne întindem în acceptarea compromisurilor?

Ce valoare are timpul nostru, cât de disponibili sau cât de pretențioși să fim cu noi înșine și cu cei din jur?

Răspunsurile la întrebările de mai sus nu se găsesc, de cele mai multe ori, pe băncile școlii ci mai degrabă prin propria experiență.

Trăind și interacționând cu oamenii, fiind prezent în propria-ți viață fără a încerca replicarea unor modele de succes promovate în viața de zi cu zi sau mass media.

Consider că trăim un timp încărcat de provocări dar și de oportunități în aceeași măsură.

Definirea propriei valori, propriei identități precum realizarea conversiei unei dificultăți într-o oportunitate, o face experiența personală a fiecărui tânăr și oamenii cu care se înconjoară.

Evenimente de tipul conferințelor BookLand Evolution creează ocazii perfecte în care tinerii pot răsfoi pe viu cartea experiențelor de transformare a unor oameni care aparțin comunității din care fac parte.

Îmi doresc, prin prezența în cadrul evenimentului, nu atât de mult să clarific, cât să nasc mai multe întrebări, care să provoace participanții la dorința de a-şi aprofunda valoarea propriei persoane și de a lua decizii în consecință.”- Sebastian Vasile Băeșan, Expert Local Primăria Municipiului Alba Iulia.

Trecem prin schimbări majore care ar trebui să atragă modificări în modul în care privim educația.

Pregătirea clasică (limbă maternă și străină, cultură generală, matematică, științe) nu mai este suficientă.

Este mai mare nevoie ca oricând să ne dezvoltăm capacitatea de a filtra informațiile primite, abilitatea de adaptare, nivelul de înțelegere al lumii globale și a rolului fiecăruia dintre noi în ea.

Cum răspundem acestei provocări e o întrebare la care cred că ar trebui să răspundă fiecare dintre noi.” – Ciprian Cucu, lector universitar dr., fondator și vicepreședinte Forum Apulum.

E atât de ușor să crezi cu adevărat că poți face `Amazing things…` , esențial e să vrei.”- Carmen Pauleti, logoped și lucrator de tineret.

Cel mai mult m-au ajutat cărțile, am început să citesc regulat cărți de afaceri și dezvoltare personală. Cu adevărat poți să îți găsești mentori și ‚prieteni’ care să te învețe ce să faci.” – Iudita Mariș, propietar “Partener Tex”.

BookLand a luat naştere în 2011 ca prim târg urban de carte la mall. S-a dezvoltat rapid într-o caravana naţională, vizitând timp de 3 ani peste 40 oraşe.

Librăria online www.book-land.ro şi Tabăra Coolturală BookLand au devenit extensii naturale ale brandului iar seria de Conferinţe BookLand Evolution alături de platforma www.inPractică.ro îi completează abordarea social-educaţională asumată.

Cine le insuflă tinerilor dorinţa de a ‚face ceva’ cu viaţa lor? Cine le asigură acele momente revelatorii, care le ghidează apoi paşii înspre obiectivele personale şi profesionale care li se ‚potrivesc’ cu adevărat? Răspunsurile vin în această ordine: familia, prietenii, şcoala, mass media.

Ȋnsă oare e suficient să fii ancorat/ă în cele ‚4 cercuri’? Cum ar fi să primeşti nemijlocit sfatul (şi poate chiar mentoratul) unui om de succes, pe care-l admiri, dar pe care nu ai avut încă şansa să-l întâlneşti faţă în faţă?

Cu această ‚ofertă’ vin Conferințele BookLand Evolution, care străbat anual 23 oraşe, reunind tinerii şi personalităţile marcante, care-i încurajează & motivează prin exemplu personal să facă alegerile potrivite în viaţă, povestindu-le despre provocările care-i aşteaptă dar care nu trebuie să-i oprească din a-şi urma vocaţia!

Cel mai amplu proiect educaţional, prin cele ~115 zile de conferinţă, oferă liceenilor şi studenţilor o oportunitate excelentă de dezvoltare prin discuţii libere, bazate pe experienţă personală şi interacţiune directă cu profesionişti consacraţi.

A 5a ediţie a Conferințelor BookLand Evolution îşi redeschide porţile pentru tinerii din Alba Iulia la Universitatea „1 Decembrie 1918″ (Str. Unirii nr. 15-17), de miercuri până vineri (11-13 Aprilie’18), în intervalul orar 14:00–16:00, respectiv în zilele de 11 si 12 aprilie (miercuri și joi) conferințele au loc în Amfiteatrul A9 (Aula Magna) iar în ziua de 13 aprilie (vineri) în Amfiteatrul A6 (Clădirea Centrală a Universității).

Vor urca pe scenă 9 personalități pregătite să raspundă la toate întrebările:

Adrian Butuc, Ciprian Cucu, Andreea Bogdan, Iudita Mariș, Ioana Sasu, Florin Sebastian Badale, Carmen Pauleti, Sebastian Băeșan și Silvian Stâncel.

Moderatorul acestei ediții este Andreea Bogdan.

Intrarea este LIBERĂ!

BookLand a luat naștere în 2011 ca prim târg urban de carte la mall. S-a dezvoltat rapid într-o caravană națională, vizitând timp de trei ani peste 40 oraşe.

Librăria online www.book-land.ro şi Tabăra Coolturală BookLand au devenit extensii naturale ale brandului iar seria de Conferințe BookLand Evolution alături de platforma www.inPractică.ro îi completează abordarea social-educațională asumată.

29790537_225103271377795_9038828813299078503_nMarți, 3 aprilie 2018, cu începere de la ora 12, la Sala de conferințe a Hotelului Parc din Alba Iulia (str Primăverii, nr 4) va avea loc Lansarea oficială în Regiunea Centru a proiectului StartUpHub Centru, coordonat de ADR Centru, în parteneriat cu DAD Expertise SRL, finanțat în cadrul POCU, Axa prioritară 3 – Locuri de muncă pentru toţi; OT 8 – Promovarea unor locuri de muncă durabile și de calitate și sprijinirea mobilității lucrătorilor.

Prin proiect se asigură instruire antreprenorială pentru minim 300 de persoane din Regiunea Centru și ulterior, finanțarea a minim 36 de planuri de afaceri.

INSTRUIRE:

Prin proiect se asigură instruire antreprenorială pentru minim 300 de persoane din Regiunea Centru. Au ocazia de a participa la acest proiect persoane din toate județele Regiunii – Alba, Brasov, Covasna, Harghita, Mureș și Sibiu. Cursurile se vor desfăşura în fiecare judeţ şi minim 25 de persoane vor fi selectate din fiecare judeţ pentru a participa la aceste cursuri.

FINANTARE:

În cadrul concursului de planuri de afaceri organizat in proiect, vor fi finanţate minim 36 de planuri de afaceri cu suma de maxim 177.002 lei per proiect. Minim trei planuri de afaceri vor fi selectate de la nivelul fiecărui judeţ al Regiunii Centru.

Sunt încurajate prin punctare suplimentară în cadrul grilei de selecție investițiile efectuate în domeniul IT și în domeniul industriilor creative. Pentru detalii, vă invităm să consultaţi Grila de evaluare a planurilor de afaceri şi Lista codurilor CAEN punctate suplimentar în cadrul grilei de selecție, anexe la Metodologia de selecţie a planurilor de afaceri.

Nu este obligatorie participarea la cursurile de antreprenoriat, dar numărul de persoane care a caror plan de afaceri poate beneficia de ajutor de minimis fără să fi participat la programul de formare antreprenorială organizat în cadrul proiectului nu va putea depăși 10% din numărul total de persoane beneficiare de ajutor de minimis acordate în cadrul proiectului.

Înscrierea în proiect:

Se pot înscrie la cursurile de antreprenoriat persoanele care intenționează să înființeze o afacere nonagricolă în mediul urban și care au reședința sau domiciliul în mediul rural sau în cel urban, din Regiunea Centru (județele Alba, Brasov, Covasna, Harghita, Mureș și Sibiu).

Au acces la cursuri de dezvoltare antreprenoarială șomerii, persoanele care au un loc de muncă, tinerii cu vârsta cuprinsă între 18-24 de ani cuprinși într-o formă de învățământ.

Prima etapă din procesul de înscriere este completarea chestionarului inițial, disponibil AICI .

După completarea chestionarului, veți primi prin e-mail formularele necesare a fi completate pentru înscrierea în baza de date a proiectului.

Documentele descărcate vor fi listate, completate, semnate și transmise pe adresa de e-mail: office@adrcentru.ro. Menţionaţi la subiectul e-mailului: Înscriere proiect StartUP Hub Centru.

(Atenţie! Păstraţi originalele şi predaţi-le colegilor noștri în prima zi de curs.)

Data limita pentru inscriere: 20.05.2018. Perioada de înscriere se poate încheia mai devreme, în momentul în care se completează locurile disponibile.

Calendarul activităţilor:

Martie 2018 – Informarea publicului referitor la programul de formare antreprenorială

Martie – Mai 2018 – Selectarea grupului țintă

Mai – Octombrie 2018 – Derularea programului de formare antreprenorială

Iulie – Octombrie 2018 – Selectarea planurilor de afaceri

Noiembrie – Decembrie 2018 – Efectuarea de stagii de practică

Ianuarie – Februarie 2019 – Furnizare de servicii de consiliere / consultanta / mentorat

Ianuarie – Februarie 2019 – Asigurarea înființării și demarării funcționarii întreprinderilor

Ianuarie 2019 – Iunie 2020 – Decontarea sumelor aferente implementării planurilor de afaceri

Martie 2019 – Iunie 2020 – Monitorizarea planurilor de afaceri selectate în cadrul proiectului

Iulie – Decembrie 2020 – Monitorizarea afacerilor finanțate în perioada de sustenabilitate

Date de contact:

Persoana de contact din partea ADR Centru este Monica Jorj, Expert Programe.

Pentru informaţii suplimentare ne puteţi contacta la tel. 0358.401.276, int. 423.

Adresa de e-mail prin intermediul căreia puteţi solicita informații este: office@adrcentru.ro

Persoana de contact din partea SC DAD Expertise SRL este Orlando Micu, telefon: 0358401303, email: office@dadexpertise.ro.

Conferința Start-up Urban de informare și promovare a culturii antreprenoriale de la Alba Iulia, județul Alba, se va desfășura pe 16 aprilie 2018.

Ora și locația exactă a conferinței le vom anunța în zilele care urmează.

Start-up Urban este un proiect câștigător în cadrul apelului România Start Up Plus. 

Selectăm 54 de proiecte de noi afaceri în orașe din cele 6 județe transilvănene ale Regiunii Centru, pe care le finanțăm individual cu maximum 39.000 euro, în linia de finanțare România Start Up Plus.

Timp de trei ani, Fundația Națională a Tinerilor Manageri – FNTM (lider de consorțiu), Municipiul Alba Iulia, SC EDUKADO SRL și Asociația pentru Promovarea Responsabilității Sociale a Companiilor – APRSC (parteneri) vor derula proiectul Start-Up Urban1, în trei etape.

Educația antreprenorială a peste 300 persoane din cele 6 județe din centrul țării

În 2018, organizăm sesiuni de informare și conferințe, cursuri gratuite de educație antreprenorială2 și selectăm în urma unui concurs 54 de planuri de afaceri care vor primi finanțare în cadrul liniei de finanțare România Start Up Plus.

- 6 conferințe județene de informare și de încurajare a antreprenoriatului (martie – aprilie 2018);

Calendarul celor 6 conferințe: 

– 5 aprilie, Sfântu Gheorghe
– 12 aprilie, Brașov
– 14 aprilie, Miercurea Ciuc
– 16 aprilie, Alba Iulia
– 17 aprilie, Sibiu
– 18 aprilie, Târgu Mureș

cursuri gratuite de specializare în competențe antreprenoriale cu acreditare Autoritatea Națională pentru Calificări (ANC), pentru minimum 312 persoane selectate dintre cele înscrise la formare (mai – august 2018);

programe gratuite e-Learning FNTM - Antreprenor sau Întreprinzător în turismpentru minimum 120 de persoane dintre cele selectate (mai – august 2018);

concurs de planuri de afaceri și selectarea a 54 de planuri de afaceri care urmează a fi susținute prin granturi în etapa a doua a proiectului (august – noiembrie 2018);

- stagii de practică în organizații cu obiect de activitate similar cu cel al afacerilor ce vor fi înființate prin proiect pentru cei 54 de beneficiari cu planuri de afaceri selectate (decembrie 2018 – ianuarie 2019).

Termenul limită pentru înscrierea la programele de formare antreprenoriala este 21 aprilie 2018.

Înscrierea în proiect se face la experții locali în antreprenoriat din județele Alba, Brașov, Covasna, Harghita, Mureș și Sibiu (lista și contactele acestora este la finalul articolului).

Acordarea de consultanță-mentorat și a 54 de granturi din linia de finanțare România Start Up Plus pentru implementarea planurilor de afaceri selecționate în primul an de funcționare

În partea a doua a proiectului, în prima jumătate a lui 2019, administratorii de granturi oferă consultanță pentru rafinarea planurilor de afaceri și sprijin pentru înființarea noilor afaceri:

- program de consultanță-mentorat pentru rafinarea planurilor de afaceri selectate (ianuarie – iulie 2019);

- Accelerator de afaceri – tabără de antreprenoriat de 2 zile, care facilitează întâlnirea celor 54 de beneficiari de granturi cu consultanți, mentori, antreprenori, reprezentanți ai băncilor și alți invitați (ianuarie-februarie 2019);

- Kit de înființare a afacerii: metodologia legală și fiscală necesară deschiderii afacerii (ianuarie – iulie 2019).

Cel mai târziu în luna iulie 2019 trebuie înființate în mediul urban cele 54 de afaceri cu profil non-agricol selecționate pentru finanțare. Acestea vor trebui ca în cel mult 6 luni de funcționare să aibă minimum 2 angajați fiecare.

Implementarea planurilor de afaceri selecționate va fi monitorizată de către administratorii de grant pe perioada primului an de funcționare.

Acordarea celor 54 de granturi de până la 39.000 euro3 are loc după înființarea start-up-ului:

- după înființare, se acordă o primă tranșă de maximum 75%;

- tranșa finală, reprezentând diferența până la valoarea totală, se acordă după ce beneficiarul grantului dovedește realizarea, din activitatea curentă, în termen de 12 luni, de venituri reprezentând minimum 30% din valoarea tranșei inițiale; în cazul nerealizării acestor condiții, tranșa finală nu va putea fi acordată.

Monitorizarea sustenabilității celor 54 de noi afaceri, după primul an de funcționare

După finalizarea primului an de funcționare a noilor afaceri (perioada finanțării din bugetul România Start Up Plus), timp de alte 6 luni, administratorii de granturi vor întreprinde acțiuni de monitorizare/dezvoltare a activității și de sprijinire a sustenabilității celor 54 de afaceri.

După această perioadă de 6 luni, de sustenabilitate inițial asistată, cele 54 afaceri vor trebui să respecte în continuare angajamentele asumate (funcționarea afacerii în mediul urban cu cel puțin doi angajați etc) pentru cel puțin încă 12 luni.

La finalul proiectului, vom realiza și publica o cercetare calitativă și cantitativă a evoluției celor 54 de noi afaceri.

Contactați-ne dacă doriți să înființați o afacere non-agricolă în mediul urban al Regiunii Centru și dacă aveți domiciliul sau reședința în județele regiunii

► Județul Alba
Sebastian Băeșan (Municipiul Alba Iulia)
E-mail: sebastian.baesan@apulum.ro 
Tel: 0727895077

► Județul Brașov
Sabina Milcoveanu (APRSC)
E-mail: sabina.milcoveanu@cumpararesponsabil.ro
Tel: 0737032505

► Județul Covasna
Emőke Csata (SC EDUKADO SRL)
E-mail: emoke.csata@metodica.ro
Tel: 0740551374

► Județul Covasna
Mihai Viseroiu (APRSC)
E-mail: mihai.viseroiu@cumpararesponsabil.ro

Tel: 0728108239

► Județul Harghita
Tünde Csata (SC EDUKADO SRL)
E-mail: tunde.csata@metodica.ro
Tel: 0744138085

► Județul Mureș
Răzvan Vlasiu (FNTM)
E-mail: razvan.vlasiu@fntm.ro
Tel: 0734449194

► Județul Sibiu
Claudia Elena Pilat (FNTM)
E-mail: claudia.pilat@fntm.ro
Tel: 0745861220

1) Având denumirea oficială Start-up Plus – Antreprenoriat Urban în Centrul Țării, cod 104643, co-finanțat din Fondul Social European, prin Programul Operațional Capital Uman 2014 – 2020, Proiectul Start-Up Urban este implementat de Fundația Națională a Tinerilor Manageri – FNTM, în calitate de lider de Consorțiu, alături de partenerii: Municipiul Alba Iulia, SC EDUKADO SRL și Asociația pentru Promovarea Responsabilității Sociale a Companiilor – APRSC.
Valoarea totală eligibilă a proiectului este de 13.367.049,19 lei dintre care valoare eligibilă nerambursabilă FSE 11.328.462,16 lei și valoare eligibilă neramburabilă din bugetul național 1.987.908,46 lei.

2) Start-up Urban, cu denumirea oficială Start Start-up Plus – Antreprenoriat Urban în Centrul Țării, vizează dezvoltarea antreprenoriatului în Regiunea Centru a României, prin creșterea nivelului de educație antreprenorială a minimum 312 persoane, dintre care 252 angajați, inclusiv persoane ce desfășoară o activitate independentă și 60 șomeri și persoane inactive, sprijinirea înființării a 54 de afaceri cu profil non-agricol în mediul urban și crearea a minimum 108 noi locuri de muncă. Acțiunile Start-up Urban se desfășoară pe o perioadă de 36 luni, respectiv 22 ianuarie 2018 – 21 ianuarie 2021, în cele 6 județe ale Regiunii Centru (Alba, Brașov, Covasna, Harghita, Mureș, Sibiu).

3) Fiecare dintre cele 54 de noi afaceri înființate prin Start-up Urban, denumirea oficială a proiectului fiind Start-up Plus – Antreprenoriat Urban în Centrul Țări,i va fi finanțată cu maximum 39.000 de euro (calculat la cursul InforEuro aferent lunii august 2016).

afiș retrospectiva 2017Vineri, 22 decembrie 2017, ora 17.00, la Muzeul Național al Unirii din Alba Iulia are loc vernisajul expoziției de fotografie „Garda Apulum – Retrospectiva anului 2017”. Evenimentul încununează un șir amplu de activități în care au fost implicați reenactorii albaiulieni în cursul anului 2017. De-a lungul acestui an romanii, dacii, gladiatorii și dansatoarele din Garda Apulum au reprezentat și promovat patrimoniul antic al municipiului nostru,  Alba Iulia,  în mai multe orașe din țară, dar și din străinătate.

Din evenimentele importante care au făcut parte din agenda acestui an amintim: Festivalul Roman Apulum (internațional) – un cunoscut brand al orașului nostru, care strânge anual peste 9000 de vizitatori din țară și străinătate; festivalul internațional „Arde Lvcvs” din Lugo, Spania și prestigiosul festival „Times & Epochs” din Moscova, care adună anual peste 600.000 de vizitatori și trupe de profil din toate colțurile lumii.

Lista completă a evenimentelor la care a participat Garda Apulum în anul 2017 este următoarea:

Evenimente internaționale:

Festivalul Roman Apulum, Alba Iulia, 28/04 – 1/05/2017.

Festivalul Internațional „Times & Epochs”, Moscova, Rusia, 6-11/06/2017.

Festivalul Internațional „Arde Lvcvs”, Lugo, Spania, 30/06-2/07/2017.

Festivalul Internațional „Saltvs Hircanvs”, Kvilda, Republica Cehă, 26/08/2017.

Evenimente naționale:

„Ieșim din tipare. Intrăm în istorie” – Alba Mall, Alba Iulia, 14/01/2017.

Ciocnirea civilizațiilor. Războaiele daco-romane ilustrate în machete – Piatra Neamț, 09/02/2017.

Noaptea Muzeelor, Muzeul Național al Unirii Alba Iulia, 20/05/2017.

Festivalul Curții Domnești, Piatra-Neamț, 7/05/2017.

Festivalul Dacic „Petrodava”, Piațra-Neamț, 26-28/05/2017.

Festivalul „Buzău-Fest”, Sărata-Monteoru, Buzău, 3-4/06/2017.

Festivalul Cetăților Dacice, Săsciori, jud. Alba, 24-24/06/2017.

Festivalul Geto-Dacilor „Tamasidava”, Bacău, 7-9/07/2017.

Festivalul „Dac-Fest”, Măgura Uroiului, Hunedoara, 28-30/07/2017.

Festivalul 5R(Roman) Călugăreni, Mureș, 12/08/2017.

Transylvania History Days, 18-20/08/2017.

Festivalul Usturoiului în Ținutul Contelului Dracula, Pasul Tihuța, Bistrița-Năsăud, 1-3/09, 2017.

Festivalul „Antiqua Rediviva”, Galați, 22-23/09/2017.

Noaptea Cercetătorilor Europeni, Alba Iulia, 29/09/2017.

Târgul de Turism al României, București, 16-19/11/2017.

Garda Națională și Personalitățile Unirii la Piatra Neamț, 27/11/2017.

Weekend-uri în cetate, 26 reprezentații, Alba Iulia.

Tabere antice în cetatea Alba Carolina, 10 reprezentații.

Lansarea proiectului cultural „Ținutele Istoriei VI: Personalitățile Unirii”, 22 noiembrie 2017, Alba Iulia.

„1 Decembrie 2017” – Ziua Națională a României, Muzeul Național al Unirii Alba Iulia, 1/12/2017.

Evenimente cu caracter privat:

Reprezentație – spectacol de reenacment Peșterii Bolii, 13/09/2017.

Deschiderea meciului de fotbal dintre Politehnica Iași și Universitatea Craiova, Iași, 14/19/2017.

Reprezentație – spectacol de reenacment, cetatea Alba Carolina, 1/04/2017.

Reprezentație – gastronomie antică romană și dacică, cetatea Alba Carolina, 31/05/2017.

Reprezentație – spectacol de reenacment – inaugurarea sediului IVECO, Alba Iulia, 20/07/2017.

Lecție de istorie vie Colegiul Național „Petru Rareș”, Piatra-Neamț, 28/11/2017.

Evenimentul este organizat de către Asociația Culturală pentru Istorie Vie – Garda Apulum și Muzeul Național al Unirii Alba Iulia.

afisJoi, 21 decembrie 2017, ora 12.00, la Muzeul Național al Unirii Alba Iulia va fi vernisată expoziția Decembrie 1989 la Alba Iulia.

Expoziția încearcă să reconstituie atmosfera zilelor de decembrie 1989 din Alba Iulia, care au culminat cu evenimentele din 21-22 decembrie.

În acest sens, vor fi expuse atât fotografii care surprind tensiunea acelor momente, dar și multe obiecte tridimensionale originale.

De asemenea, cu această ocazie va rula și filmul realizat chiar în ziua de 22 decembrie 1989 la Alba Iulia.

Evenimentul este organizat de Consiliul Judeţean Alba şi Muzeul Naţional al Unirii Alba Iulia.

Expoziția va fi găzduită de muzeul albaiulian în perioada 21 decembrie 2017 – 23 februarie 2018.

coverCercetașii din Alba Iulia organizează în acest final de an Ordinul Cadoului Fermecat, un proiect dedicat comunității, unde timp de o săptămână cercetașii vă invită la AlbaMall pentru a vă împacheta cadourile de Crăciun.

În acest proiect sunt implicați temerari (tineri cu vârsta între 11 și 15 ani) cât și eXploratori (elevi de liceu) alături de cercetași adulți, care își doresc să aducă un zâmbet pe fețele albaiulienilor, să ajute la strângerea unor fonduri pentru ceea ce numesc ei Centrul Cercetășesc.

afisÎn 2018 cercetașii își doresc să finalizeze proiectul – Centru Cercetășesc – o casă a cercetașilor la poalele Mamutului. Acest spațiu va fi unul destinat activităților lor cât și a altor cercetași care vor vizita Alba Iulia. Ordinul Cadoului Fermecat este astfel un proiect care își dorește să ajute, chiar și cu puțin, finanțarea căsuței lor.

Începând de luni 18.12 și până vineri 22, în fiecare după-masă de la 3 la 8, cercetașii din Alba Iulia vă învită să veniți la standul lor pentru a vă împacheta cadourile de Crăciun.

Ajută-l și tu pe Moș Crăciun în acest an și sprijină astfel cercetașii!

Fii la curent cu cele mai noi anunturi negociate.

Urmărește negociat.ro pe Facebook