Tags Posts tagged with "transport"

transport

40.Autobuze STPStimați călători, vă aducem la cunoștință că programul de circulație al Societății de Transport Public S.A. Alba Iulia, pentru sfârșitul anului 2017 și începutul anului 2018, în Zonele Metropolitane 1-7 va fi următorul:

25 și 26 decembrie 2017 , respectiv 1 și 2 ianuarie 2018 – program de duminică.

Foarte important

Autobuzele programate să transporte angajații societăților comerciale vor circula normal, în funcție de programul de lucru prestabilit cu angajatorii.

statie STPInformațiile referitoare la programul de circulație în zona tarifară 1 se pot obține de la dispeceratul STP, la numărul de telefon 0258/812826.

Pentru informații legate de programul de circulație în zonele tarifare 2-7, puteți apela Autogara STP, la numărul de telefon 0258/812967.

piata_transp_depoz2Creşterea economică şi investiţiile semnificative în parcul national auto de marfă au dus piaţa transporturilor la un nivel istoric, depăşind anul trecut graniţa de 10 miliarde de euro. Peste 34.000 de firme, cu 156.000 de angajaţi asigură, în prezent, transportul de marfă în ţară şi în străinătate. România a devenit, în ultimii ani, unul dintre jucătorii cei mai activi la nivel european.

Studiul KeysFin, care ia în calcul datele comunicate de firme la Ministerul Finanţelor şi Registrul Comerţului, face o radiografie detaliată a evoluţiei sectorului transporturilor în ultimii şase ani.

Numărul companiilor de transport de marfa a crescut în această perioadă cu peste 5.000, de la 28.914 de firme în 2012 la 34.628 de societăţi în 2016.

Pe fondul creşterii economice şi, implicit, a volumului de marfă, afacerile firmelor din acest sector au avansat semnificativ, depăşind anul trecut nivelul de 47 de miliarde de lei, cu 14 miliarde de lei peste rezultatul din 2012.

Transportul rutier de marfă a reprezentat 77,3% (36,3 mld.lei) din totalul afacerilor înregistrate în 2016, în timp ce business-ul din sectorul de depozitare a însemnat 20,8% (9,79 mld.lei).

Rezultatul net a depăşit, anul trecut, 1,81 miliarde de lei, iar profitul net al sectorului a fost de 2,55 miliarde de lei, cifră mai mult decât dublă faţă de cea înregistrată acum şase ani.

Într-o ţară în care infrastructura de transport este deficitară, rezultatele înregistrate de aceste firme vin să confirme potenţialul foarte bun de business din acest sector”, spun analiştii de la KeysFin.

Experţii afirmă că poziţia geostrategică a României şi evoluţia economică bazată în principal pe consum vin să susţină o prognoză extrem de optimistă privind anul 2017. „Rezultatele financiare ale sectorului urmează, cel mai probabil, să depăşească rezultatul înregistrat în anul precedent”, susţin aceştia.

CINE SUNT PRINCIPALII JUCĂTORI DIN DOMENIU

piata_transp_depozPotrivit studiului KeysFin, piaţa transporturilor din România este extrem de fragmentată, neexistând nicio companie care să deţină o cotă importantă.

Cel mai important transportator, judecând după cifra de afaceri, este AQUILA PART PROD COM SRL, firmă prahoveană care a raportat în 2016 afaceri de 797,9 milioane de lei. Societatea, înfiinţată în 1994, avea o cotă de piaţă de 1,7%, active de 353,5 milioane lei şi 2183 de angajaţi.

Locul secund în top 5 jucători din piaţa transporturilor este ocupat de CARRION EXPEDITION SRL, cu afaceri de 646,7 milioane de lei şi un rezultat net de 20 milioane lei.

Având o cotă de piaţă estimată la 1,4%, firma clujeană înfiinţată în 2009 raporta active de 438,6 mil.lei şi 2024 de angajaţi.

Pe locurile următoare se situau, în ordinea cifrei de afaceri, firma bucureşteană SCHENKER LOGISTICS ROMÂNIA SA (484,1 mil.lei), compania bihoreană TRANSMEC RO SRL (394,3 mil.lei) şi societatea DUVENBECK LOGISTIK SRL din Braşov (303,5 mil.lei)

Interesant este şi faptul că, dincolo de cotele de piaţă, domeniul transporturilor pare că s-a stabilizat în ultimii ani, dovadă că numărul firmelor nou înfiinţate a scăzut semnificativ, de la 13.008 în 2008 (anul considerat de boom în piaţa transporturilor) la numai 3438 în 2016.

Din totalul de 34.628 de societăţi, numai 1247 erau firme nou înfiinţate și active în 2016, restul fiind firme cu experienţă în domeniu.

Relevantă este, totodată și evoluția numărului firmelor de transport care au intrat în insolvenţă. Numărul lor a scăzut puternic în 2016 la 2931, faţă de 6863 câte erau cu doi ani în urmă. Mai mult, numărul insolvenţelor, în 2017, se află deocamdată la minimul ultimilor şapte ani (1742 cazuri).

INVESTITORII STRĂINI, INTERESAŢI DE PIAŢA TRANSPORTURILOR

Studiul KeysFin arată, pe de altă parte, că investitorii străini sunt din ce în ce mai interesaţi de acest segment de afaceri. 375 de companii, care reprezintă 22% din piaţă, aveau anul trecut acționariat majoritar străin (o deținere de peste 50%).

Cei mai mari investitori în sectorul transporturilor si depozitării sunt austriecii care anul trecut controlau peste 4% din piață (2,086 miliarde de lei) apoi vin cei din Olanda și Italia cu câte 3%, topul fiind completat de investitorii spanioli, germani și fracezi, fiecare cu câte 2% din piață.

În total, investitorii străini erau implicaţi, anul trecut, în afaceri de peste 10 miliarde de lei.

PIAŢA TRANSPORTURILOR, RISCURI ŞI OPORTUNITĂŢI

Dincolo de rezultatele pozitive, pe ansamblu, piaţa transporturilor nu este scutită de provocări, afacerile din acest sector fiind influenţate de blocajul financiar şi de indisciplina financiară care afectează multe dintre ramurile economiei.

Datele financiare analizate de KeysFin arată că datoriile transportatorilor au crescut, pe ansamblu, de la 18,5 miliarde lei în 2012 la 24,7 mld.lei în 2016 în timp ce totalul creanţelor a atins anul trecut valoarea de 11,9 mld.lei.

Ponderea datoriilor comerciale a rămas relativ constantă în tot intervalul analizat (2012-2016), la 30-32%, valoarea acestora depăşind 7,7 mld. lei în 2016.

Perioada medie de încasare a creanţelor era de 92 de zile anul trecut, faţă de 98 de zile în 2012 iar perioada medie de plată a datoriilor a scăzut și ea la 192 de zile, faţă de 206 în urmă cu cinci ani.

Datele prezentate de KeysFin vin să susţină ideea că şi în acest domeniu este absolut necesară o informare constantă privind situaţia partenerilor de afaceri.

Să ştii în ce situaţie financiară se află firma cu care lucrezi, cum stă cu datoriile, în ce diferende juridice se află – sunt date care te pot ajuta să iei o decizie bună atunci când vine vorba de valoarea contractului, ce servicii îi oferi, practic să-ți crești șansele că îţi vei primi banii”, afirmă experţii KeysFin.

„Indiferent de dimensiunea business-ului, istoricul, situaţia acestuia, astfel de informaţii sunt esenţiale pentru a creiona o evaluare care să includă atât aspectele pozitive cât mai ales pe cele cu potenţial negativ în relaţia cu partenerul de afaceri. Pe baza acestui raport, departamentele financiare, managerii în principal, îşi pot dimensiona contractele, aşteptările şi pot lua măsuri de prevenire pentru a exploata potenţialul de dezvoltare dar şi pe cel de risc”, au mai spus analiştii de la KeysFin.

Informaţiile din materialul de mai sus sunt culese din barometrul privind starea business-ului romanesc, un proiect dezvoltat de KeysFin prin analiza datelor financiare privind societăţile comerciale şi PFA-urile active din Romania.

Taximetriştii din judeţul Alba au fost luat la ”puricat” de polițiști, miercuri, 5 august, în cadrul unei acţiuni de verificare a activităţii acestora. Au fost verificate peste 60 de taximetre şi date amenzi pentru nereguli.

La data de 5 august, poliţiştii Serviciului Rutier Alba împreună cu poliţiştii birourilor rutiere din municipiile Alba Iulia, Sebeş, Blaj şi Aiud, au organizat o acţiune ce a avut ca scop verificarea modului în care sunt respectate normele legale privind transportul de persoane în regim taxi.

Polițiștii au verificat 64 de taximetre, iar pentru abateri de la normele legale privind circulaţia pe drumurile publice şi transportul de persoane, 17 taximetrişti au fost sancţionaţi contravențional, cu amenzi în valoare totală de 1.785 lei.

Săptămâna trecută, poliţiştii din Alba, au aplicat,  peste 140 de sancţiuni contravenționale, în valoare de peste 25.000 de lei, în urma unei acţiuni ce avizat prevenirea accidentelor rutiere în care sunt implicate autovehiculele destinate transportului de marfă şi persoane.

În perioada 20 – 26 iulie , poliţiştii rutieri din judeţul Alba au acţionat, în conformitate cu Planul de operaţiuni al TISPOL (Organizaţia Poliţiilor Rutiere din Europa), în cadrul campaniei BUS & TRUCK, pentru reducerea riscului rutier în transportul de mărfuri și persoane.

În urma acestei acţiuni, poliţiştii au depistat şi sancţionat contravenţional, 120 de abateri comise de către transportatorii de mărfuri şi 26 de abateri comise de către transportatorii de persoane.

Au fost reţinute un permis de conducere şi 3 certificate de înmatriculare, iar valoarea totală a amenzilor aplicate a fost de 26.590 lei.

Autoritățile locale sunt obligate să cuprindă în bugetul local sume destinate decontării cheltuielilor pentru naveta cadrelor didactice și personalul didactic auxiliar din învățământul preuniversitar de stat, din unitățile de învățământ special și din centrele de resurse și asistență educațională, care nu dispun de locuință în localitatea unde este situată unitatea de învățământ la care profesează. Hotărârea privind normele metodologice de aplicare a acestor prevederi a fost publicată în Monitorul Oficial.

În prezent, aproximativ 65.000 de cadre didactice, din rândul personalului didactic de predare si personalului didactic auxiliar, fac zilnic naveta între localitatea de reședință și localitatea în care își desfășoară activitatea, majoritatea din mediul rural.

Astfel, începând cu anul 2015, autorităţile administrației publice locale au obligaţia de a cuprinde în bugetul local sume destinate decontării cheltuielilor pentru naveta cadrelor didactice şi a personalului didactic auxiliar din învăţământul preuniversitar de stat, din unităţile de învăţământ special şi din centrele de resurse şi asistenţă educaţională, care nu dispun de locuinţă în localitatea unde este situată unitatea de învățământ la care au postul. Sumele destinate navetei cadrelor didactice şi a personalului didactic auxiliar vor fi prevăzute în bugetul local al autorităţii administraţiei publice locale, în a cărei rază administrativ-teritorială este situată unitatea de învăţământ preuniversitar de stat, din sumele defalcate din taxa pe valoarea adăugată pentru echilibrarea bugetelor locale şi din veniturile proprii ale bugetelor locale.

Transportul cadrelor didactice şi a personalului didactic auxiliar poate fi efectuat cu:

– autovehiculele destinate transportului de persoane deținute/asigurate de către unităţile de învăţământ în măsura în care nu este afectat transportul elevilor;

– autovehiculele destinate transportului de persoane deţinute/asigurate de către autorităţile administraţiei publice locale;

– mijloace de transport ale operatorilor de transport autorizaţi (transport în comun: microbuze, autobuze, tren, ambarcaţiune);

– autoturismul/ambarcaţiune proprietate personală sau deținut/ă legal cu orice titlu.

Transportul se efectuează gratuit, conform programului și pe rutele stabilite prin hotărâre a consiliului local, precum și cu respectarea orarului/programului unității de învățământ.

Consiliul de administraţie al unităţii de învățământ analizează cererile pentru asigurarea decontării navetei cadrelor didactice şi a personalului didactic auxiliar și fundamentează necesarul de resurse. Verifică legalitatea solicitărilor, aprobă lunar cererile solicitanţilor și fundamentează necesarul de finanţare individual și pe total unitate de învățământ.

Decontarea abonamentelor/biletelor de transport emise de operatorii de transport, auto și naval pentru cadrele didactice şi pentru personalul didactic auxiliar se asigură la valoarea acestora.

Decontarea abonamentelor emise de operatorii de transport feroviar se face la nivelul tarifului perceput de CFR, tren clasa a ll-a. Decontarea abonamentelor emise de operatorii de transport alternativ CFR, se face la valoarea acestora, dar nu mai mult decât tariful CFR, corespunzător trenului clasa a ll-a.

Beneficiarii decontării cheltuielilor de navetă sunt cadrele didactice şi personalul didactic auxiliar, care nu dispun de locuinţă în localitatea unde aceștia își au postul.

Se decontează naveta cadrelor didactice şi personalului didactic auxiliar doar atunci când distanţa ce trebuie parcursă zilnic depăşeşte limita teritorială a localității în care se găseşte unitatea de învăţământ preuniversitar de stat.

Distanţa pentru care se decontează abonamentul/biletul şi care este înscrisă pe documentul justificativ, este distanţa dintre localitatea de domiciliu/reşedinţă a cadrului didactic şi a personalului didactic auxiliar și localitatea în care se află unitatea de învăţământ.

Sunt interzise încheierea de contracte între unitatea de învăţământ şi operatorul de transport şi implicit efectuarea plăţii direct de către unitatea de învăţământ către operatorul de transport în comun.

Decontarea navetei se poate face pentru autoturismul proprietate personală sau deținut legal cu orice titlu atunci când:

a) pe ruta între localitatea de domiciliu/reşedinţă şi localitatea în care se află situată unitatea de învăţământ, nu există servicii de transport efectuate de operatorii de transport în comun sau programul acestora diferă semnificativ de orarul/programul unității de învățământ.

b) pe ruta între localitatea de domiciliu/reşedinţă şi localitatea în care se află situată unitatea de învăţământ, există servicii de transport efectuate de operatorii de transport în comun, însă cadrul didactic, respectiv personalul didactic auxiliar optează pentru transportul cu autoturismul/ambarcațiunea proprietate personală sau deținut/ă legal cu orice titlu.

Decontarea se face la valoarea unui abonament pentru ruta respectivă sau pentru distanțe similare.

Se interzice decontarea navetei cu autoturismul proprietate personală, pentru cadrele didactice şi personalul didactic auxiliar atunci când acestea au asigurate servicii de transport gratuit cu autovehiculele destinate transportului de persoane deţinute/asigurate de către autorităţile administraţiei publice locale sau de către unitatea de învățământ, iar orarul mijloacelor de transport nu diferă cu mai mult de 2 ore de orarul/programul solicitantului.

Pentru a primi decontul, cadrele didactice trebuie să prezinte lunar, pe lângă cererea tipizată pentru decontare, urmatoărele documente justificative:

-abonamentele emise de operatorii de transport auto/feroviar/naval, utilizate în luna precedentă;
-bonurile de achiziție a carburantului, pentru transportul efectuat cu autoturismul/ambarcațiunea proprietate personala sau detinut/ă legal cu orice titlu;
-biletele emise de operatorii de transport auto/feroviar/naval utilizate în luna precedentă.
Sunt acceptate la decont biletele emise zilnic de operatorii de transport numai în situațiile în care pe ruta respectivă nu se emit abonamente, atunci când beneficiarul utilizează mai multe mijloace de transport în comun sau când acesta are norma/postul în mai multe unități de învățămant din localitați diferite.

Decontarea cheltuielilor pentru beneficiarii care fac naveta cu autoturismul proprietate personală se face la valoarea unui abonament pentru ruta respectivă sau pentru distante similare.

Actul normativ publicat vineri în Monitorul Oficial stabilește totodata că decontarea navetei se realizeaza proporțional cu perioada de activitate din cadrul unei luni calendaristice, pe baza pontajului lunar.

Primăria Alba Iulia face precizări referitoare la tarifele pe care le plătesc locuitorii începând din 17 iulie pentru colectarea deşeurilor, în condiţiile în care, de joi, a fost închisă groapa de gunoi de la Pârâul Iovului, iar transportul se face la rampa de la Cristian, în judeţul Sibiu.

„Începând de joi, 16 iulie, ora 20.00, a fost interzis accesul și depozitarea de deșeuri municipale în groapa de gunoi de la Pârâul Iovului, lângă municipiul Alba Iulia.

De la ora 00.00 a zilei de 17 iulie Poliția Locală Alba Iulia a primit sarcină de a verifica și patrula pentru depistarea și sancționarea tuturor celor care încearcă să depoziteze deșeuri în groapa de gunoi neconformă sau în gropi de gunoi improvizate.

Termenul de închidere a gropii de gunoi neconforme de la Alba Iulia a fost stabilită prin Hotărârea Guvernului nr. 349/2005, anexa 5, urmare a condițiilor de aderare la Uniunea Europeană. Lucrările operaționale (ecologizare etc.) de închidere a gropii de gunoi de la Alba Iulia se vor derula pe perioada a cinci ani.

Primul transport al deșeurilor municipale Alba Iulia către o gropă de gunoi ecologică a fost efectuat în această dmineață (viner – n.r.).

Transportul a fost efectuat către Cristian și zilnic se vor transporta 90/100 t. Preluarea deșeurilor municipale ale Albei Iulia la Cristian se face cu un tarif unic de 10 eur/tonă, indiferent de natura deșeurilor (exclus cele periculoase).

Prețul final pe care îl vor plăti albaiulienii pentru gunoiul municipal este de 5,654 lei/lună și reprezintă cel mai mic cost practicat în județul Alba”, transmite reprezentanţii Primăriei.

Pentru ministrul Ioan Rus standardul de cost pentru un km de autostradă un subiect de discuție neinteresant
Ministrul Transporturilor Ioan Rus a fost prezent miercuri, 13 mai, în fața Comisiei pentru Transporturi și Infrastructură din Camera Deputaților pentru a prezenta ultima variantă a Masterplanului General pentru Transport urmând ca săptămâna viitoare să fie înaintat Comisiei Europene pentru aprobare.

Nici de această dată, pentru că este vorba despre a treia prezentare a Maasterplanului în fața comisiilor de specialitate din Parlament, Ministrul Ioan Rus nu a fost convingător și nu a avut răspunsuri la toate întrebările deputaților.

Astfel, problemele ridicate de către deputați au rămas, cele mai multe, fără replică din partea ministrului.
“L-am întrebat pe domnul ministru, Ioan Rus, de ce sunt așa mari diferențe la capitolul standarde de cost, așa cum sunt ele stabilite în masterplan, față de normele legale în vigoare. Cum explică faptul că, de exemplu, în masterplan a prevăzut ca pentru un km de autostradă în zona de munte standardul de cost să fie de 21,76 milioane de euro, iar pe site-ul CNADNR este stabilit un preț unitar de 5,9 milioane de euro pe km? Iar diferențele se păstrează fie că vorbim de construcția în zona de deal sau de șes. Domnul ministru nu a fost capabil să-mi ofere un răspuns coerent care să justifice diferența de la simplu la triplu pentru standardele de cost pe care se fundamentează masterplanul. Cum de altfel, nici directorul economic care îl însoțea nu știa cât costă un km de autostradă în Bulgaria sau Croația.

Eu cred că acești oameni nu au acordat atenția cuvenită acestui capitol din masterplan și nu s-au străduit suficient pentru a identifica soluții pentru a cheltui eficient banii puțini pe care îi avem la dispoziției, atât de la buget, cât și de la Uniunea Europeană pentru dezvoltarea infrastructurii de transport.

Aceasta a fost și una dintre concluziile ședinței de miercuri- un standard de cost prea mare în raport cu alte state europene și cu resursele de care dispunem.” a declarat deputatul liberal Dan Simedru, membru în Comisia de Transporturi din Camera Deputaților

Una dintre problemele mari la nivelul CJ Alba, atribuirea licenţelor de transport, demarată în 2008, a mai avut un episod în ultima şedinţă ordinară a legislativului din Alba.

Consilierii judeţeni au atribuit, printr-un proiect de hotărâre, şapte trasee pentru doi operatori, SC Excelent Trans şi Man Tours, pe care instanța a stabilit că trebuia să le câștige încă din 2008.

Consiliul Județean Alba era obligat, prin sentința civilă nr. 85/2015 pronunțată în dosarul nr. 3283/117/2014 de Tribunalul Cluj, să reia procedura de atribuire de la ultimul act valabil, ceea ce înseamnă adoptarea în locul HCJ nr. 108/2008 și a HCJ 69/2008 a unor acte echivalente, cu aceeași forță juridică, potrivit raportului de specialitate al proiectului de hotărâre.

Traseele județene atribuite SC Excelent Trans şi SC Man Tours:

Grupa 23:

053 / Alba Iulia – Blaj – Cetatea de Baltă / SC Excelent Trans SRL

054 / Blaj – Bălcaciu – Cetatea de Baltă / SC Excelent Trans SRL

Grupa 30:

092 / Sebeș – Cut / SC Man Tours SRL

093 / Sebeș – Șpring – Roșia de Secaș / SC Man Tours SRL

094 / Sebeș – Cunța – Doștat / SC Man Tours SRL

095 / Sebeș – Șpring – Ohaba – Secășel / SC Man Tours SRL / 24,74

096 / Sebeș – Șpring – Vingard / SC Man Tours SRL / 24,74

Fii la curent cu cele mai noi anunturi negociate.

Urmărește negociat.ro pe Facebook