Tags Posts tagged with "Transalpina"

Transalpina

O familie din Alba Iulia împreună cu copilul lor în vârstă de opt ani au rămas blocați în zăpadă în timp ce încercau să ajungă, pe Transalpina, la Obârșia Lotrului. Ei au rămas înzăpeziți cu autovehiculul Skoda fabia, în care se aflau în amonte de Barajul Oașa, de unde au sunat la 112.

În jur de ora 17.30, un echipaj de jandarmi montani de la Postul Șugag au intervenit ca să îi localizeze și recupereze pe cei trei. Conform informațiilor puse la dispoziție de jandarmi, șoferul autoturismului a ignorat semnul de drum închis și s-a aventurat pe unul dintre cele mai periculoase drumuri pe timp de iarnă din țară.

În jurul orei 18.20, jandarmii montani au ajuns la autovehiculul înzăpezit și i-au recuprat pe cei trei. O jumătate de oră mai târziu, autoturismul a fost scos din zăpadă, iar cei trei au fost ajutați de jandarmi să coboare până la Barajul Oașa, unde au fost preluați de către un echipaj de poliție.

Șoferi fără discernământ. Jandarmii montani de la Postul Șugag au fost sesizați și au intervenit pentru recuperarea unei mașini imobilizata pe Transalpina. În autoturism se aflau două persoane, din Bucuresti. Se pare că șoferul, deși a văzut, conform propriei declarații, semnalizarea că drumul este închis circulației, a ignorat avertismentul și a ajuns într-o zonă unde stratul de zăpadă este de un metru. Autopturismul s-a blocat în nămeți, iar cei doi au pornit după ajutor.

La ora 14.30 cei doi au fost găsiți, în afara oricărui pericol. Mașina a fost găsită în stare de funcționare și s-a acționat pentru erxtragerea ei din nămeți. Cei doi au fost găsiți la aproximartiv 5 km distanță de locul unde este instalată avertizarea DRUM ÎNCHIS.

foto: orasul-tulcea.ro

Un bărbat de 44 de ani din Alba Iulia, dat în urmărire internaţională, a fost prins de poliţişti, vineri dimineaţa, în zona DN67 C – Transalpina – Petreşti, în urma unei urmăriri. Acesta conducea un Volkswagen Touareg și nu a oprit la semnalul poliţiştilor, motiv pentru care oamenii legii au pornit în urmărirea lui.

Din primele informații ale IPJ Alba, bărbatul, I.F. (44 de ani) din Alba Iulia are mandat european de arestare pentru executarea unei pedepse de închisoare pentru înşelăciune.

Vineri dimineaţa, poliţiştii au organizat un filtru rutier în zona Petreşti, dar bărbatul, care conducea un Volkswagen Touareg înmatriculat în Bucureşti, nu a oprit la semnalul acestora şi a continuat drumul. Poliţiştii au pornit în urmărirea maşinii, iar, pe DN67 C, în zona barajului de la Petreşti, şoferul a încetinit şi a sărit din maşină. Autoturismul s-a oprit în afara şoselei, iar bărbatul a fost imobilizat şi dus la Poliţia Sebeş.

Acesta nu ar fi suferit leziuni. Potrivit unor prime date, ar fi condus, însă, fără a deţine permis de conducere valabil.

Bărbatul va rămâne în arest până la finalizarea verificărilor în cazul său, inclusiv confirmarea mandatului de arestare european, la Curtea de Apel Alba Iulia.

În mai puțin de două săptămâni, unul dintre cele mai frumoase drumuri din lume, Transalpina, ar trebui să fie deschis circulaţiei. Este o veste bună pentru toată lumea, mai ales că anul trecut, şoseaua a fost închisă.

Lucrătorii de la CNADNR stabilesc ultimele detalii şi spun că în două săptămâni, maşinile vor circula în siguranţă pe Transalpina. În total, se vor monta peste 4 kilometri de parapeţi şi sute de indicatoare rutiere. La redeschiderea oficială a circulaţiei vor intra însă în vigoare şi restricţii de viteză şi tonaj.

Modernizarea Transalpinei, un drum de 155 de kilometri, a început în anul 2009, când o firmă privată a câştigat un contract în valoare de 432 de milioane de euro. Firma a intrat însă în insolvenţă, iar lucrările au fost abandonate. În urmă cu o lună, CNADR a obţinut printr-o ordonanţă preşedinţială administrarea Transalpina.

Sursa: observator.tv

DSeschiderea celei mai înalte şosele din România este aşteptată cu mult interes de către turişti şi întreprinzătorii din zonă. Cantităţile uriaşe de zăpadă căzute în iarnă au amânat deschiderea sezonului de drumeţii pe Transalpina. Dacă în anii cu precipitaţii scăzute, deschiderea şoselei era posibilă încă de la finalul lunii aprilie, acum autorităţile îşi iau marje de siguranţă mai mari, în ceea ce priveşte deschiderea Transalpinei. Data de 15 mai era avansată de fiecare dată pentru deschiderea sezonului turistic pe cea mai înaltă şosea din România, însă acum conducătorii auto ar mai putea aştepta încă două săptămâni, până în jurul datei de 1 iunie. În continuare, pe carosabil şi pe versanţii din preajma drumului asfaltat se află cantităţi importante de zăpadă.
O veste bună legată de Transalpina este că, spre deosebire de anul trecut, de anul acesta şoseaua este în administrarea Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România. Drumarii vor putea administra drumul fără vreo interdicţie legislativă. Anul trecut, Transalpina a fost ba închisă, ba deschisă, iar conducătorii auto au primit informaţii contradictorii în legătură cu asta. Şi cabanierii au declarat că au înregistrat pierderi, ca urmare a faptului că pe Transalpina nu s-a mai circulat ca în anii anteriori.

sursa: gds.ro

Duminică, poliţiştii Postului de politie Şugag, în timp ce desfășurau activităţi de supraveghere şi control al traficului rutier pe DN 67 C, au oprit pentru control un autoturism condus de J.C., de 23 de ani, din comuna Şugag.

În urma testării conducătorului auto cu aparatul etilotest, a rezultat valoarea de 0,43 mg/l alcool pur în aerul expirat, motiv pentru care a fost condus la spitalul din Sebeş unde i-au fost recoltate probe de sânge, în vederea stabilirii alcoolemiei.

Faţă de J.C. cercetările sunt continuate sub aspectul comiterii infracțiunii de conducere sub influenţa alcoolului.

Fostul ministru al Transporturilor Ludovic Orban a reacţionat imediat după ce Corpulu de control al prim-ministru a luat decizia de a sesiza DNA în cazul modernizării „Transalpina”.

„Din ceea ce am văzut prezentat public din acel raport al Corpului de control nu am reușit să înțeleg de ce a fost trimis la DNA acest raport. Nu văd exact ce ilegalitate mi se reproșează. (…) Sunt total nelămurit ce elemente au stat la baza deciziei Corpului de control de a trimite acest raport către DNA. Probabil dorința lui Ponta de a mă mânji și pe mine. Nu este prima oară când Victor Ponta își folosește funcția de prim-ministru pentru a obține avantaje personale sau pentru a se răfui cu adversarii politici. În cazul în speță, chiar este complet absurd nu neapărat ce este cuprins în raport, deși și ceea ce este cuprins în raport are o anumită absurditate, dar mai ales decizia de sesizare a DNA”, a declarat, marți, pentru AGERPRES, Ludovic Orban.

Potrivit lui, contractul de tip credit-furnizor prin care a fost modernizată „Transalpina” este legal și reglementat.

„În cuprinsul raportului, singurul element pe baza căruia se întemeiază supoziția celor de la Corpul de control că eu aș fi luat decizia de a se fi realizat obiectivul de investiții prin contract de credit-furnizor este o notă internă a Companiei de Autostrăzi, inițiată de un director adjunct și aprobată de directorul general, dar chiar admițând faptul că eu aș fi acceptat, nu că aș fi determinat ca lucrarea să fie finanțată prin intermediul contractului de tip credit-furnizor, nu este nimic ilegal. Acest tip de contract este un contract legal, este un tip de contract care a fost folosit, nu este o invenție a mea, este un tip de contract care este legal și este reglementat”, a adăugat liberalul.

El mai susține că raportul Corpului de control conține o absurditate, în sensul că ar fi prejudiciu costul dat de finanțarea prin intermediul unui credit.

„În această lumină ar trebui să fie considerate prejudicii toate dobânzile plătite de guverne pentru finanțarea cheltuielilor publice prin intermediul creditelor, de orice fel ar fi fost creditele — credite FMI, credite de la bănci, emisii de titluri de stat, toate dobânzile pe care le-a plătit Guvernul ar trebui considerate prejudiciu. Nicăieri în lumea asta nu este considerat prejudiciu costul unei finanțări. Este o absurditate de care va râde orice om care are cât de cât legătură cu finanțele publice”, a afirmat liberalul.

Orban a subliniat că nu el a luat decizia în acest caz, arătând că Compania de Autostrăzi funcționează în baza unei legi și că a fost hotărârea companiei, luată în baza unor considerente de la momentul respectiv.

„Faptul că am introdus două proiecte de hotărâri pe ordinea de zi suplimentară, de asemenea, este amuzant. Să studieze Corpul de control al prim-ministrului câte proiecte de acte normative au fost introduse pe ordinea de zi suplimentară în guvernele Ponta”, a arătat liberalul.

El a explicat că este vorba de un anumit tip de hotărâri de guvern privind aprobarea unor indicatori tehnico-economici.

„Este mai rău să nu aprobi astfel de indicatori tehnico-economici decât să-i aprobi pe ordinea de zi suplimentară, ca să nu spun că indicatorii tehnico-economici sunt aprobați în Guvern după ce trec prin furcile caudine, sunt stabiliți în baza unui studiu de fezabilitate care se analizează în consiliul tehnic al companiei, al Ministerului Transporturilor, consiliul interministerial și abia după aceea intră pe ordinea de zi a Guvernului”, a mai explicat Orban.

Corpul de control al prim-ministrului va sesiza Direcția Națională Anticorupție pentru încălcarea unor prevederi legale în legătură cu modernizarea drumului național „Transalpina” în timpul mandatelor foștilor miniștri liberali Ludovic Orban și Varujan Vosganian.

sursa: realitatea.net

Liniştea Paştelor s-a încheiat marţi, 14 aprilie 2015, Guvernul condus de Victor Ponta a publicat un raport al Corpului de Control în care fostul ministru al transporturilor Ludovic Orban este acuzat de realizarea unor documentaţii ilegale în ceea ce priveşte finanţarea lucrărilor de modernizare la DN 67C, denumită popular Transalpina, drumul peste munte care face legătura dintre judeţele Alba şi Gorj.

În raportul Corpului de Control al primului-ministru se vorbeşte negru pe alb de un prejudiciu de 50.000.000 lei, adică peste 1.000.000 euro. În acelaşi raport, se vorbeşte şi de „costuri suplimentare de finanţare în cuantum de 388.725.108,53 RON (91.050.170,45 EUR). Suma de 388.725.108,53 RON reprezintă o pagubă cauzată bugetului general consolidat al statului prin bugetul CNADNR S.A.”.

Spicuim din raportul Corpului de Control al primului-ministru:

„Drumul Naţional DN 67 C Bengeşti-Sebeş, scunoscut public sub denumirea de Transalpina, aparţine proprietăţii publice a statului şi a fost încadrat în categoria drumurilor naţionale secundare, întrucât a înregistrat o intensitate redusă a traficului.
Pe un sector de 45 de km din acest drum naţional, în perioada 2008-2014, nu a fost asigurată deszăpezirea sau combaterea poleiului pentru sezonul de iarnă (1 noiembrie-31 martie), întrucât cheltuielile necesare menţinerii în stare de viabilitate erau mai mari decât cele produse prin devierea circulaţiei pe alte trasee ocolitoare.
Potrivit dispoziţiilor legale, modernizarea drumurilor naţionale se finanţează, de regulă, din fonduri alocate de la bugetul de stat, iar nu prin excepţie, din venituri proprii ale Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România S.A.
Repartizarea şi gestionarea fondurilor destinate modernizării drumurilor naţionale a fost stabilită în competenţa Ministerului Transporturilor, cu condiţia elaborării în prealabil a unor programe anuale şi de perspectivă.
(…)

CNADNR S.A. a achitat prin ordin de plată, de la bugetul de stat, suma de 49.994.542,18 RON cu TVA şi a emis bilete la ordin în moneda EUR, în valoare totală de 320.367.329,99 EUR, cu TVA, cu data scadentă în perioada 31.03.2011-31.12.2015.

(…)
Pentru realizarea obiectivului de investiţii „Modernizare DN 67C Bengeşti-Sebeş, km 0+000 – km 148+414”, CNADNR S.A. a achitat prin ordin de plată, de la bugetul de stat, suma de 49.994.542,18 RON.
Această sumă reprezintă o pagubă cauzată bugetului de stat întrucât a fost alocată CNADNR S.A. în baza unor hotărâri de Guvern adoptate cu încălcarea dispoziţiilor legale”.

Fostul ministru al transporturilor Ludovic Orban nu a avut încă o reacţie publică. Lucrările la Transalpina au fost realizate (până când au fost blocate) de firma lui Nelu Iordache, ROMSTRADE.

Fii la curent cu cele mai noi anunturi negociate.

Urmărește negociat.ro pe Facebook