Tags Posts tagged with "succes"

succes

 Tagdiv, un start-up lansat in Alba Iulia cu trei ani in urma, a reusit sa redefineasca strategia de business si performanta pe piata extrem de competitiva a industriei de software online, depasind un volum total de vanzari de un milion dolari si avand 20.000 clienti in intreaga lume.

Doi tineri informaticieni din Alba Iulia, ghidati de pasiunea comuna pentru web development au pus bazele unei mici afaceri in domeniul IT. Radu Oprea (29 ani) si Marius Padureanu (30 ani) au demarat proiectul TagDiv in 2012.

Eu si asociatul meu, Marius, am ales cea mai grea cale de a ne urma pasiunea: am pornit fara prea multe resurse pe un drum nebatatorit de altii, bazandu-ne doar pe propriile noastre forte. Eram angajati in alta parte sau in alte proiecte, amandoi lucram in timpul nostru liber, pe PC-urile de acasa. Ne-am luptat aproape un an pana cand am putut sa ne sustinem financiar din acesta activitate. Acum tintim pozitia de lider pe nisa aplicatiilor destinate website-urilor de stiri”, isi aminteste Radu cum a inceput proiectul tagDiv.

Cei doi tineri au renuntat la locurile de munca pe care le aveau si s-au dedicat programarii. Au urmat apoi doi ani de dezvoltare puternica. Computere, servere, infrastructura si personal specializat. In 2013 au fost lansate primele teme de stiri pe Themeforest Envato Market, cea mai mare piata online de software cu sediul in Australia. “Nu a fost un inceput exploziv. Nu ne intampinat nimeni cu urale. Dar nu am renuntat. Am invatat continuu si am dezvoltat temele. Newspaper este una dintre cele mai populare teme de stiri de pe Themeforest. Muncim mult la fiecare detaliu, iar clientii nostri apreciaza calitatea produselor pe care le dezvoltam”, povesteste Marius.

La inceput, in cateva ore, noi doi reuseam sa solutionam problemele clientilor si in restul de timp ramas faceam dezvoltare. Pe masura ce numarul de clienti a crescut, a crescut si numarul de solicitari la helpdesk. In luna august 2013 am angajat primul programator care sa ne ajute si am decis sa separam activitatea. Am creat un centru de suport, unde acum lucreaza o echipa de 5 IT-isti si o echipa de development – alcatuita din programatori si designeri care lucreaza la dezvoltarea aplicatiilor”, relateaza Radu.

Echipa tagDiv creaza aplicatii complexe destinate website-urilor de stiri care odata instalate pe WordPress transforma modul in care continutul site-ului este afisat. Mai precis, odata instalata tema, in cateva minute orice fel de site primeste designul si functionalitatea unui website specializat de stiri.

In urma cu cateva zile, TagDiv a depasit un volum total de vanzari de un milion dolari si si-a castigat statutul de “Power Elite Author” pe Themeforest Envato Market. Logo-ul companiei din Alba Iulia va fi publicat pe “Zidul celebritatilor” unde in acest moment mai sunt promovati doar 42 de autori din intreaga lume.

Suntem mandri ca am reusit sa depasim acest prag. Este un moment special pentru noi pe care l-am sarbatorit impreuna cu echipa. Speram ca exemplul nostru sa inspire si alti tineri sa isi urmeze visele. Noi credem ca exemplele pozitive sunt importante pentru societatea in care traim. Reteta noastra este: multa munca, persistenta, seriozitate, curiozitatea de a explora si sprijinul unei echipe puternice”, a concluzionat Radu Oprea.

În data de 03/07/2015, la Casa de Cultura din Aiud va avea loc cel de al treilea spectacol din cadrul turneului ’’Dansul, esenţa vieţii’’, realizat cu sprijinul Colegiului Economic Dionisie Pop Marţian din Alba Iulia în parteneriat cu Primăria Aiud. Primele două spectacole au avut loc în data de 21/05/2015 la Casa de Cultură a Studenţilor din Alba Iulia, respectiv 30/05/2015 la Casa de Cultură din Teiuş şi s-au bucurat de un răsunător
succes.

Miercuri, 30 Iulie 2014, ora 12:00, la Hotelul Parc din Alba Iulia a avut loc conferința de presă de lansare a proiectului „Calificarea, un catalizator al succesului!”.

Evenimentul a fost organizat de SC QUAL MEDIA GROUP SRL împreună cu partenerii săi în acest proiect, Asociația Clubul Sportiv al Persoanelor Handicapate Neuromotor Cutezătorii și UAT Oraș Panciu. La eveniment au participat reprezentanţi ai beneficiarului – echipa de management a proiectului și reprezentanți ai partenerilor, reprezentanți ai unor instituţii publice locale și reprezentanți mass-media.

Proiectul „Calificarea, un catalizator al succesului!” este cofinanţat din Fondul Social European prin Programul Operaţional Sectorial pentru Dezvoltarea Resurselor Umane 2007-2013, cu contractul de finanțare nr. POSDRU/165/6.2/S/143071. Proiectul se înscrie pe Axa prioritară 6, „Promovarea incluziunii sociale”, Domeniul Major de Intervenţie 6.2. „Îmbunătățirea accesului și a participării grupurilor vulnerabile pe piața muncii”.

Obiectivul principal al proiectului îl reprezintă dezvoltarea și promovarea principiului egalității de șanse în societatea românească prin punerea în aplicare a unui program de măsuri integrate în vederea calificării, dezvoltării abilităților, asigurarea accesului egal la ocupare și la construirea unei cariere profesionale și creșterii conștientizării asupra principiului egalității de șanse în cadrul societății civile pentru 660 de persoane (540 de persoane aparținând grupurilor vulnerabile și 120 membri ai organizațiilor civile și ai administrației publice locale) din regiunile Centru și Sud – Est.

În cadrul proiectului vor fi recrutate 540 de persoane din mediul rural și urban aparținând grupurilor vulnerabile (165 de persoane de etnie romă, 152 de persoane cu dizabilități, 80 de tineri  peste 18 ani care părăsesc sistemul instituționalizat de protecție a copilului, 116 femei și 27 elevi/ studenți), în vederea participării la cursuri de calificare în meseria de cameristă și lucrător comercial, autorizate ANC. Cursurile de calificare se vor desfășura prin intermediul a 24 de sesiuni de formare a câte 360 ore.

Bugetul total al proiectului este de 7.904.056,00 lei, din care valoarea eligibilă a finanțării nerambursabile acordate din FSE este de 6.863.091,82 lei, valoarea eligibilă a finanțării nerambursabile acordate din Bugetul Naţional este 645.761,38 lei, iar contribuția eligibilă a Beneficiarului este de 395.202,80 lei.

 

1460287_555580631199939_1230761490_nÎn lunile noiembrie și decembrie a.c., membrii echipei de implementare a proiectului „D.E.M.A.R.E.Z. drumul spre succes”, finanțat de către Comisia Europeană prin programul „Tineret în Acțiune”, au desfășurat „Caravana tinerilor activi și implicați”.

La această activitate au participat un număr de peste 300 de elevi și studenți ai județului, întreaga activitate constând într-o campanie de conștientizare a tinerilor din licee și universități cu privire la rolul culturii antreprenoriale în societatea actuală, al educației non-formale și al activităților de voluntariat în deprinderea de cunoștințe și experiențe în domeniul antreprenoriatului. În demersul lor, tinerii au beneficiat de sprijinul acordat de către Colegiul Economic „Dionisie Pop Marțian” din Alba Iulia și Centrul de Informare, Consiliere și Orientare în Carieră al Universității „1 Decembrie 1918” din Alba Iulia (CICOC UAB) prin Universitatea „1 Decembrie 1918” din Alba Iulia, în timp ce partenerii Asociația Absolvenților Universității „1 Decembrie 1918” din Alba Iulia (ALUMNI UAB), Centrul Județean de Voluntariat Alba (CJV Alba) și Liga Studenților UAB (LSUA) au sprijinit membrii echipei de implementare prin transfer de know-how și bune practici.

Activitatea a fost implementată prin intermediul cafenelei publice, o metodă de educație non-formală, în care tinerii au luat parte -pe rând- la mesele tematice pregătite (I. Educație non-formală vs. educație formală – complementaritate? II. Voluntariat pentru propria-mi dezvoltare: spre un viitor tânăr întreprinzător – în ce domeniu?, III. Antreprenoriat – Importanță în context actual, IV. Pași în drumul spre succes), au avut parte de jocuri de autocunoaștere și interacțiune, dar și jocuri de energizare, în care s-a pus accent pe libera exprimare și pe interacțiunea elevilor cu membrii echipei din proiect, în scopul schimbului de idei. La finalul fiecărei sesiuni de lucru, au fost exprimate și structurate concluziile întregii activități, acestea având rolul de a conștientiza tinerii implicați cu privire la necesitatea desfășurării activităților de voluntariat pentru dobândirea competențelor antreprenoriale și, totodată, de a sublinia importanța educației non-formale (atât în contextul acumulării cunoștințelor antreprenoriale, cât și în orice alt context care presupune un proces de  învățare). Echipa de proiect va centraliza informațiile strânse, urmând a le face cunoscute lectorilor care vor susține atelierele de lucru ce urmează a fi desfășurate începând cu ianuarie 2014.

Astfel, în cadrul Caravanei, tinerii au avut oportunitatea de a-și dezvolta abilitățile de comunicare și inter-relaționare, au identificat noi căi petrecere a timpului liber și au descoperit, cunoscut și conștientizat importanța educației non-formale și a implicării în activități de voluntariat în scopul dezvoltării personale și profesionale. La finalul activităților desfășurate, membrii din echipa de proiect au primit un feedback pozitiv din partea elevilor și studenților participanți, care și-au exprimat dorința de a lua parte la activitățile care urmează a se desfășura în viitor: „[…] fost cea mai frumoasa activitate de pana acum!” susține Popa Sonia, în timp ce Emanuel Muntean consideră că „[…] a fost foarte frumos și timpul parcă a zburat!”. În demersul lor, tinerii din echipa de implementare au interacționat cu elevi și studenți entuziaști, dedicați și pasionați –  recrutând, de altfel, un nou membru al echipei. Acesta este Alin Cristea, elev în clasa IX-a la Colegiul Economic „Dionisie Pop Marțian” din Alba Iulia, membru al Organizației Naționale Cercetașii României.

În viitor, tinerii vor organiza ateliere de branding personal, comunicare și leadership, dezvoltare personală prin inteligență emoțională, creativitate și improvizație, dar și seminarii care vor familiariza participanții cu privire la universul antreprenorial. Metodele care vor fi utilizate pe parcursul desfășurării acestor activităţi aparțin educației non-formale și se vor baza pe participarea activă a tinerilor implicați.

1381691_732681966748377_119261494_nMarți, 12 noiembrie 2013, a avut loc conferința de lansare a proiectului „D.E.M.A.R.E.Z. drumul spre succes!”, implementat de grupul informal de tineri „Concordia – CICOC”; proiectul, finanțat din partea Comisiei Europene prin Agenția Națională pentru Programe Comunitare în Domeniul Educației și Formării Profesionale (ANPCDEFP), în cadrul Programului Tineret în Acțiune, Sub-acțiunea 1.2. – Inițiative ale Tinerilor, vizează îmbunătățirea abilităților antreprenoriale și socio-profesionale ale tinerilor din județ prin promovarea creativității, spiritului de inițiativă și a voluntariatului prin intermediul unor metode de învățare non-formală.

În cadrul evenimentului, au luat cuvântul persoane dedicate dezvoltării tinerilor, precum prof. univ. dr. Daniel Breaz, rectorul Universității „1 Decembrie 1918” din Alba Iulia, lect. univ. dr. Larisa Dragolea, directorul Centrului de Informare, Consiliere și Orientare în Carieră al Universității (CICOC UAB), Anca Tabără, președinta Centrului Județean de Voluntariat Alba, Cristian Fleșeru, reprezentant al Asociației Absolvenților Universității „1 Decembrie 1918” din Alba Iulia (ALUMNI UAB) și Janeta Lăpăduș, președinta Ligii Studenților din cadrul aceleiași instituții. Pe lângă aceștia, tinerii din grupul informal creat se bucură în implementarea proiectului de sprijinului Colegiului Economic „Dionisie Pop Marțian” din Alba Iulia.

Activitățile proiectului „D.E.M.A.R.E.Z. drumul spre succes!” includ: o campanie de conștientizare a tinerilor din licee și universități cu privire la rolul culturii antreprenoriale în societatea actuală, al educației non-formale și al activităților de voluntariat în deprinderea de cunoștințe și experiențe în domeniul antreprenoriatului (Caravana tinerilor activi și implicați); ateliere de lucru ce vizează dezvoltarea abilităților de comunicare, inter-relaționare, improvizație și creativitate, leadership, inteligență emoțională și branding personal (Comportament, valori și atitudini în context antreprenorial; Branding personal, comunicare și leadership; Dezvoltare personală prin inteligență emoțională, creativitate și improvizație).

De asemenea, în cadrul proiectului, prin intermediul seminarului interactiv „Know-how: pe drumul către succes”, tinerii din grupul țintă vor putea interacționa cu profesioniști consacrați în mediul de afaceri, prin intermediul unor metode non-formale de educație. Mai mult, membrii echipei de implementare își propun să faciliteze tranziția de la școală la piața muncii și să încurajeze tinerii în a-și pune în aplicare ideile de afaceri.

Pentru aceasta, în cadrul proiectului se vor crea două baze de date, menite să servească acestui scop: baza de date „Business-Angels” va conține informații referitoare la posibile persoane dispuse să investească în idei de afaceri inovative și creative, care provin din rândul tinerilor, în timp ce baza de date „Tineri – viitori antreprenori” va furniza celor interesați date cu privire la tinerii care doresc ca în viitorul apropiat să demareze o afacere.

În urma implementării atelierelor de lucru mai sus menționate, este vizată efectuarea unei cercetări online, la nivel național, scopul său fiind acela de a identifica opinia tinerilor cu privire la necesitatea complementarității educației non-formale cu cea formală în scopul dobândirii abilităților antreprenoriale.

De asemenea, între activitățile proiectului se numără înființarea unei organizații non-guvernamentale care să desfășoare, în viitor, activități destinate dezvoltării personale și profesionale a tinerilor și, totodată, elaborarea unui ghid care se va concretiza într-o pledoarie pentru activitățile de voluntariat și va conține atât elemente necesare dezvoltării viitorilor mici antreprenori, cât și elemente cu privire la importanța complementarității educației non-formale cu educație formală.

Întrucât promovează explicit, alături de educația non-formală, voluntariatul, membrii echipei de implementare vor organiza un seminar interactiv (Tineri – pentru tineri, prin tineri: despre voluntariat și impactul său asupra dezvoltării individuale) dedicat exprimării opiniei libere cu privire la importanța implicării în activități extra-curriculare pentru o dezvoltare armonioasă.

Membrii echipei de implementare vor primi, la finalizarea proiectului, un certificat YouthPass, recunoscut pe plan internațional, prin intermediul căruia le vor fi recunoscute meritele și le vor fi apreciate și recompensate eforturile depuse pe parcursul implementării proiectului.

tfoto3Continuarea colaborării şi parteneriatului de succes, demarate în urmă cu mai bine de un deceniu între Regiunea Centru şi Landul Brandenburg, a fost demonstrată, încă odată, la începutul acestei  săptămâni când, doamna Judith Urban, Locțiitoare permanentă a Consulului general al Germaniei de la Sibiu, s-a întâlnit, la sediul ADR Centru din Alba Iulia, cu domnul Simion Creţu, director general ADR Centru. La discuţiile purtate de Excelenţa sa, a participat şi doamna Birgit Schliewenz, reprezentant pentru chestiuni de parteneriat între Landul Brandenburg şi Regiunea Centru.

Discuţiile oficialilor s-au axat pe noi direcţii şi proiecte de colaborare pentru dezvoltarea Regiunii Centru în perioada 2014-2020.

Doamna Judith Urban se află la post începând cu sfârșitul lunii octombrie 2013 iar, la începutul anului 2014, va fi numită în funcția de Consul general al Germaniei la Sibiu.

Este semnificativ faptul că Excelența sa a efectuat prima sa vizită informală în Regiunea Centru la sediul ADR Centru.

Acest lucru demonstrează încrederea de care Agenția se bucură în calitate de partener al Germaniei pentru continuarea proiectelor comune, în special în domeniul investițiilor în economie și al formării profesionale continue.

Doamna Urban a adus în discuţia cu reprezentanţii Regiunii Centru rezultatele obţinute până în prezent în procesul de dezvoltare a  Regiunii Centru, în cadrul parteneriatului bilateral româno-german, şi în cadrul celui realizat cu Landul Brandenburg.

Împreună cu reprezentantul pentru chestiuni de parteneriat între Landul Brandenburg şi Regiunea Centru, au fost analizate viitoarele teme ce vor fi abordate pentru susţinerea implementării proiectelor de dezvoltare din Regiunea noastră.

Parteneriatul nostru cu Germania și cu Landul Brandenburg a fost şi este deosebit de important pentru întreaga Regiune, datorită exemplelor şi modelelor primite în derularea de proiecte.

Aceste modele provin din experienţa germană, a expertizei resurselor umane implicate, dar şi datorită oportunităţii părţii germane de a stabili relaţii ce simplifică drumul investitorilor germani către noi investiţii în regiune. În această întâlnire de lucru, informală, am căutat să identificăm noi posibilități de colaborare româno-germane, în ceea ce priveşte armonizarea politicilor de dezvoltare.

Pentru viitoarea perioadă de finanțare vizăm concretizarea investițiilor germane în Regiunea Centru, impulsionarea turismului, prin sosirea în România a cât mai multor cetățeni germani, precum și dezvoltarea sistemului învățământului profesional, pe modelul dual german.

De asemenea, vom acorda o atenţie deosebită schimbului de informaţii şi colaborării între județele regiunii și Landul Brandenburg,“ a declarat domnul Simion Creţu, director general ADR Centru.

Am venit recent în Regiunea Centru și am constatat că s-a dezvoltat continuu, inclusiv datorită sprijinului german.

Din acest punct de vedere a fost semnificativ Parteneriatul cu Landul Brandenburg. Mai multă semnificație vor dobândi viitoarele căi de comunicațe rapidă, autostrăzile și căile ferate.

Am dorit să discut cu reprezentanții regiunii despre intenţiile noastre de dezvoltare a sectorului turistic, a implementării de noi soluţii în domeniului utilizării eficiente a energiilor regenerabile şi al parteneriatelor economice, cum sunt cele de la Sibiu, Blaj şi Cugir, dar și din alte județe.

Voi ocupa în curând funcția de Consul general și doresc să transmit un mesaj ferm către Germania, că Regiunea Centru știe cum să utilizeze resursele europene și știe cum să se dezvolte, începând de la nivelul de formare profesională, până la investițiile de mare anvergură.

Din acest punct de vedere parteneriatul cu ADR Centru și cu întreaga Regiune este cel mai bun exemplu”, a declarat doamna Judith Urban, Locțiitoare permanentă a Consulului general al Germaniei de la Sibiu.

tcopiiCampania inițiată de  Asociația Internațională pentru Transport Public – UITP, denumită ”Creștem cu transportul public” s-a încheiat, fiind considerată una dintre cele mai importante campanii organizate vreodată la nivel mondial pentru susținerea transportului public. Din România, la această campanie a participat și STP Alba Iulia, alături de RATB (București), Tursib (Sibiu), Club Metropolitan, Zona Metropolitană Oradea și Autoritatea de Transport Transregio.

În cifre, campania mondială inițiată de UITP arată cam așa:

–          Operatorii participanți transportă zilnic, împreună, aproximativ 86 de milioane de pasageri;

–          Aproape 300.000 de oameni sunt angajați la firmele participante la campanie;

–          200 de milioane de oameni locuiesc în orașele participante;

–          Mesajul campaniei a fost amplasat în 27.292 de vehicule;

–          90 de participanți din 32 de țări de pe 5 continente (inclusive 21 de capitale).

Printre orașele participante, alături de Alba Iulia, amintim: Rio de Janeiro Area (Fetranspor), Sao Paolo Area (Autopass – CMT), Montreal, Moscova, Lisabona (Carris/Metro), Londra (TfL), Madrid (CTRM), Dublin (Bus Eireann), Paris (RATP Group), Viena (Wiener Linien), Roma (ATAC), Kuala Lumpur (SPAD), Barcelona (TMB) și multe altele.

Un film al campaniei poate fi vizionat la:

http://growpublictransport.org/all-together/the-campaign-in-action/

http://www.youtube.com/watch?v=aFMJNnQ8f4I

În acest film au fost folosite și imagini din campania desfășurată la Alba Iulia, unde aproximativ 250 de copii din grupele mari ale Grădiniței cu Program Prelungit Nr. 12 au învățat să își cumpere primul bilet de autobuz, să îl valideze și să circule prin oraș.
Mai multe detalii despre orașele participante pot fi găsite pe http://growpublictransport.org/all-together/participating-cities/

Creștere durabilă prin transportul public

UITP a lansat în 2012 campania ”Creștere durabilă prin transportul public” pentru a susține ambiția transportatorilor publici din întreaga lume de a dubla cota de piață a transportului public mondial până în 2015. Campania îi vizează pe cei care iau decizii în toate regiunile lumii cu privire la nevoia urgent de a avea un transport public mai bun. De asemenea, prin această campanie, UITP oferă politicienilor, autorităților de transport și companiilor de transport public soluții legate de modul în care pot îmbunătăti acest domeniu vital al dezvoltării globale și îi ajută să implementeze soluții pentru creșterea mobilității. www.growpublictransport.org

Uniunea Internațională de Transport Public – UITP este o rețea intenațională pentru autorități și operatori, institute de știință și cercetare și furnizori de servicii legate de industria transporturilor. UITP are în prezent peste 3400 de membri din 92 de țări și se consideră avocatul global al transportului public și al inovațiilor din acest sector.

STP Alba Iulia este membru UITP din 2007, iar anul trecut, operatorul din Alba Iulia a găzduit întâlnirea cu numărul 100 a Comitetului de Transport Regional al acestei organizații, în timpul căruia s-au pregătit documentele pentru Congresul Mondial al UITP care va avea loc în acest an.

Anul trecut, operatorul din Alba Iulia a găzduit întâlnirea cu numărul 100 a Comitetului de Transport Regional al acestei organizații, în timpul căruia s-au pregătit documentele pentru Congresul Mondial al UITP. Vizitați site-ul nostru: www.uitp.org

Foto-AB-5Un schimb de bune practici și diseminarea unor rezultate de succes în domeniul dezvoltării urbane din Regiunea Centru, au fost temele Conferinței internaționale ce a avut loc la Alba Iulia între reprezentanții Regiunii Centru și cei ai Landului german Brandenburg. Peste 50 de persoane – reprezentanți ai administrației publice locale, ai mediului educațional universitar și preuniversitar, precum și ai mediului de afaceri din Regiunea Centru, alături de factori de decizie politici și administrativi din regiunea parteneră germană – au fost prezente la conferință. Principalele teme de discuție au fost exemplele de succes în domeniul educațional, tendințele administrative de dezvoltare la nivel urban, posibilitățile de dezvoltare urbană, dar și rezolvarea problemelor economice cu care se confruntă în prezent administrațiile locale.

Delegația germană, condusă de doamna Barbara Richstein, Președinta Comisiei pentru Afaceri Europene a Parlamentului landului german, a efectuat această vizită oficială, ca urmare a invitaţiei transmise de Consiliul pentru Dezvoltare Regională Centru. La Alba Iulia delegația germană s-a întâlnit cu partenerii români conduși de dl. Ion Dumitrel, președinte CJ Alba și vicepreședinte al CDR Centru. În urma acestei vizite a fost subliniată evoluția ADR Centru în calitate de organism intermediar regional, ce implementează Programul Operațional Regional și alte programe cu finanțare europeană. Rolul vizitei a fost de a marca sprijinul obținut, prin acest parteneriat inter-regional, în dezvoltarea regiunii și calificarea personalului, aspecte care au garantat implementarea cu succes a proiectelor de dezvoltare regională.

Proiectele de succes implementate din fondurile Regio la nivelul Regiunii Centru au fost ilustrate prin vizitele efectuate în municipiile Brașov, Alba Iulia și Sibiu. Delegația germană punctat și teme importante pentru viitoarea perioadă de programare a fondurilor europene, precum cooperarea în domeniile economico-sociale și dezvoltarea de proiecte în domeniul energiilor regenerabile.

Deoarece au fost vizitate importante proiecte de dezvoltare urbană, la Brașov, dar și la Alba Iulia, centre de cercetare, așezăminte sociale și obiective turistice de anvergură europeană, delegația germană a fost impresionată de modul în care parteneriatul bilateral a dus la dezvoltarea capacității instituționale a administrației publice locale din regiune, dar și a ADR Centru de a genera și derula proiecte semnificative, de impact, care atestă sprijinul de care beneficiem pentru dezvoltare din partea Uniunii Europene. Concret, germanii au fost încântați de Centrul de Competență pentru tehnologii moderne GENIUS și de proiectele din cadrul Polului de creștere Brașov, de aspectul excepțional al Cetății Vauban din Alba Iulia și de calitatea lucrărilor executate și au constatat ce rol important au avut proiectele Regio din municipiul Sibiu. Miercuri, 23 octombrie, delegația germană a părăsit Regiunea Centru, cu regretul că nu a beneficiat de mai mult timp pentru a putea vedea mai multe proiecte.

Prin organizarea acestei vizite, precum și a întâlnirii de lucru de la Alba Iulia, cu factori de decizie din administrația publică locală din Regiune, am reușit să consolidăm relațiile de colaborare dintre cele două regiuni, demarate în urmă cu 10 ani și să stabilim repere pentru diversificarea domeniului viitoarelor colaborări. Am beneficiat, pe parcursul acestor ani de parteneriat, de exemple implementate cu succes în Germania, de proiecte inovative la care am fost parteneri, de experiența lor în redactarea strategiilor de dezvoltare regională. Toate aceste aspecte le-am preluat și le-am adus la cunoștința colaboratorilor noștri din toate domeniile vieții social-economice din Regiunea Centru și iată că acum am reușit să-i surprindem noi pe cei care ne-au sprijinit în dezvoltarea noastră profesională. Ca urmare a proiectelor noastre comune, azi putem să demonstrăm că investiția realizată în capitalul uman și în metodologia de elaborare a strategiilor și planurilor de dezvoltare regională, se poate vedea prin exemple concrete în toate proiectele Regio derulate în fiecare județ din cele șase ale Regiunii Centru, respectiv în Alba, Brașov, Covasna, Harghita, Mureș și Sibiu”, a declarat domnul Simion Crețu, director general ADR Centru.

Colaborarea între Regiunea Centru şi Landul Brandenburg a debutat în perioada 2002-2003 pentru implementarea Planului Naţional de Dezvoltare şi s-a dezvoltat continuu, prin intermediul altor proiecte şi iniţiative parteneriale. În anii ce au urmat, în cadrul a trei proiecte de Twinning realizate, activitatea s-a concentrat asupra dezvoltării capacităţii instituţionale a Agenţiei pentru Dezvoltare Regională Centru, în vederea coordonării procesului de dezvoltare regională. Pe lângă activităţile specifice colaborării inter-regionale, s-au dezvoltat și alte parteneriate între cele două regiuni, precum și colaborări punctuale în diferite proiecte europene. Experiența ADR Centru s-a dezvoltat continuu, începând cu anul 2003, fiind astfel asigurată dezvoltarea şi consolidarea relaţiilor la nivelul reprezentanţilor politici şi administrativi din Regiunea Centru cu Landul Brandenburg, în același timp fiind acordat tot sprijinul necesar administraţiei și instituţiilor publice din Regiunea Centru.

Fii la curent cu cele mai noi anunturi negociate.

Urmărește negociat.ro pe Facebook