Tags Posts tagged with "strazi"

strazi

Un număr de 40 de străzi din Blaj se află în acest an în vizorul administrației publice. Asta pentru că acestea intră într-un proces de modernizare substanțială. Proiectul, sub numele de „Marea asfaltare” a fost o urmare firească și programată după încheierea lucrarilor de extindere a sistemului de canalizare spun reprezentanții primăriei.

„Suntem la momentul în care putem pune cireașa pe tortul reprezentat de cea mai mare investiție post revoluționară la Blaj, extinderea sistemului de canalizare. Nu a fost ușor, orașul a fost sub imperiul șantierelor, șoferii și pietonii au avut mult de suferit. Ne aflăm acum cu bucurie în momentul în care prin modernizarea străzilor canalizate ștergem practic orice urmă a inconveniențelor suferite. În același timp însă rămânem cu o investiție pe care nu ne-am fi permis-o niciodată din fonduri proprii, extinderea canalizării pe întreaga suprafața a municipiulu”, spune primarul Gheorghe Valentin Rotar.

Dacă anul trecut au fost modernizate prin turnarea unui nou strat asfaltic străzi pe o lungime de 8 km, anul acesta practic indicatorii s-au dublat.

Practic pe 16 km de străzi de pe raza municipiului Blaj s-au turnat 9.800 de tone de asfalt în ultimele luni.
Străzile deja asfaltate sunt: Republicii, Mitropolit Vancea, Artarului, Aurel Vlaicu, Caisului, Câmpul Libertății, Ioan Lemeny, Clujului, Costache Negri, Eroilor (partial), Fabricii, Gării, Gheorghe Foja, Gheorghe Magheru, Ion Ionescu de la Brad, Luncii, Măceșului, Prundului, Salciilor, Tudor Vladimirescu (partial), Dr. Vasile Suciu, Petru Maior, Samuil Micu, Ion Heliade Radulescu, Mitropolit Andrei Saguna, Iuliu Maniu (partial), Alexandru Borza, Lt. Niculescu Popa, si strada Principala din Petrisat.

De asfaltare după canalizare vor mai beneficia în următoarea perioada 25 de strazi din localitatea componenta Tiur precum și străzile: Salcâmului, Pârâului, Gutuiului, Sipotului, Arinilor, Oborului, Mihai Eminescu, Arinilor si Oborului.

Având în vedere că lucrările de extindere a canalizarii din localitatea Tiur s-au finalizat doar anul acesta există posibilitatea ca edilii să amâne asfaltarea pe aceste străzi pentru anul viitor. Motivul îl reprezintă necesitatea ca tasarea naturală pe porțiunile de sant să se facă pe o perioada de cel puțin 6 luni.

Tot în această vară a fost reabilitata și modernizată complet strada Axente Sever, valoarea investiției fiind de 240.000 lei.

Valoarea totală a investiției în ceea ce se dorește „schimbarea la față” a sistemului rutier ca urmare a extinderii canalizării se ridică la suma de 3,2 milioane lei.

Cu un buget mai mare cu 35 % față de anul trecut, municipalitatea blajeană a alocat în acest an cifre record pentru investiții și reparații capitale, nu mai puțin de 38,6% din venituri fiind îndreptate către acest capitol de dezvoltare urbană.

Fosta stradă Pavlov din Alba Iulia va intra în reparaţii capitale din această săptămână. Conform proiectului, prima etapă tehnică este înlocuirea reţelei de canalizare pe o lungime de 252 ml, simultan cu introducerea de cămine ecologice şi de racord.
După executarea acestor lucrări de infrastructură, se va trece la modernizarea străzii utilizând mai multe componente tehnice şi proceduri de execuţie: canalizaţii tehnice, iluminat public, amenajarea de parcări longitudinale, trotuare şi accese la proprietăţi, zone verzi şi îmbrăcăminte asfaltică.
“Am identificat punctul critic al acestei zone, iar acum a sosit timpul să o cosmetizam, să-I îndepărtăm “cearcănele”. Pentru că nu vorbim doar de modernizarea fostei străzi Pavlov, ci de un proiect mai amplu ce cuprinde lucrări similare pe străzile 9 Mai şi Aurel Vlaicu. În acest an vom parcurge mai multe etape de sistematizare urbană, nu o spun festiv, ci pur şi simplu că pe un lucru firesc pe care unii locuitori l-au aşteptat ani de zile. Avem resurse limitate, prin urmare de multe ori, ştim că aşteptările întrec realizările” a declarat Mircea Hava, primarul municipiului Alba Iulia.
Lucrările de infrastructură utilitară vor fi executate de Instalatorul S.A., iar cele de reparaţii capitale drumuri, de către Florea Grup.
IMG_0581

IMG_0583

IMG_0584

Reprezentanţii administraţiei locale din Alba Iulia ne transmit faptul că în 2014 au efectuat lucrări de modernizare pe şapte străzi din cartierul Oarda, urmând ca aceste lucrări de infrastructură să continue şi în acest an.
Conform unui comunicat de presă remis de Primăria Alba Iulia străzile modernizate în 2014 în Oarda sunt: Cărăbușului, Duzilor, Bucegi, Gloriei, Garoafelor, Câmpului și Lăcrămioarei.

Lungimea totală a acestor străzi este de 3 kilometri şi reprezintă doar o etapă dintr-un proiect de reabilitare
derulat de Primăria Alba Iulia, în care 53 de străzi de pământ și piatră din cartierele aparținătoare municipiului vor fi reabilitate.

În acest an, destinatarii și beneficiarii lucrărilor de refacere în Oarda sunt locuitorii de pe străzile Cedrului, Haiducilor și Trifoiului, cu o lungime totală de aproximativ 3000 de ml.

“Prioritățile, din păcate, nu le decidem noi, ci sumele de care dispunem. Ceea ce vă pot spune cu siguranță este că, pe măsură ce găsim și resursele atacăm stradă după stradă, tot ceea ce ne-au semnalat albaiulienii, toate obiectivele ce impun intervenții și reabilitări. Că acum lucrăm în Oarda, nu e alegere și nici întâmplare, oamenii de acolo așteaptă asta de ani buni. Le promit însă și celorlalți albaiulieni care așteaptă într-un fel sau altul acest gen de lucrări, că încercăm să scurtăm așteptarea și că, pe rând, vom rezolva fiecare problemă a fiecărei străzi, indiferent că e în “buricul târgului”, în Micești, Oarda sau Pâclișa. Pentru noi, toți merită să le fie mai bine, de aceea în 2015 vom continua ce am început.” a declarat edilul Mircea Hava.

În această perioadă se desfășoară reparații capitale pe un tronson de 350 ml din strada Biruinței, delimitat de intrarea în cartierul Oarda de la Petrom, până la podul de peste râul Sebeș. Această suprafață va avea rezolvată inclusiv problema iluminatului public, până la această dată fiind montați 11 stâlpi de iluminat stradal. Simultan au fost realizate și alte tipuri de lucrări specifice: canalizații tehnice, sisteme de preluare a apelor pluviale, trotuare, parcaje. Neplăcerile cauzate pe benzile de circulaţie auto deteriorate au fost înlăturate prin asfaltare. Acest proiect de reabilitare include modernizarea totală a străzii Biruinței (1600ml), dar și a străzilor Dumbrăviței și Busuiocului (1400 ml).

Cele două străzi principale ale municipiului Aiud, care în total au o lungime de 3482 m se află în atenţia autorităţilor administraţiei publice locale aiudene, care pentru modernizarea lor, au făcut deja toate demersurile necesare aprobând, în cadrul şedinţei ordinare de consiliu local din data de 30 septembrie 2014, Documentaţia de Avizare a Lucrărilor de Intervenţii şi indicatorii tehnico economici aferenţi acestui obiectiv de investiţii. Proiectul foarte amplu, în valoare totală de 15 793 425 lei, fără TVA, care prevede realizarea unor lucrări de terasamente, consolidarea şi refacerea totală a sistemului rutier, rezolvarea problemei scurgerii apelor pluviale şi inclusiv realizarea unor piste de biciclete, în premieră în Aiud, este parte integrantă atât din Strategia de dezvoltare a municipiului Aiud cât şi din cea a Asociaţiei de dezvoltare Intercomunitară „Alba de Jos”, pentru perioada 2014 – 2020.
Mai mult decât atât, acest obiectiv ambiţios este inclus în strategia de dezvoltare a judeţului Alba pe aceeaşi perioadă, fiind parte integrantă din realizarea unei investiţii foarte mari, care vizează modernizarea drumului judeţean DJ 107I, în contextul unui obiectiv prioritar care prevede completarea infrastructurilor rutiere aferente drumurilor judeţene. Pornind de la principiile prevăzute în sistemul conectării reţelelor de drumuri judeţene, esenţial ca abordare a direcţiilor strategice de dezvoltare cuprinse în documentul cadru asumat de Consiliul Judeţean pentru exerciţiul bugetar 2014 – 2020, modernizarea acestui obiectiv, va avea în vedere traseul: Aiud – Aiudul de Sus – Râmeţ – Brădeşti – Geogel – Măcărestu – Bârleşti – Cătuni – Cojocani – Valea Bârnii – Bârleşti – Mogoş – Valea Albă – Ciuciuleşti – Bucium – Izbita – Cojeseni – Bucium Sat – DN 74 (Cerbu). Proiectul va fi depus spre finanţare prin Programul Operaţional Regional, fiind parte integrantă a unui obiectiv prioritar stabilit la nivel de judeţ, care îşi propune asigurarea accesibilităţii şi creşterea mobilităţii, suport al dezvoltării policentrice a judeţului, în context regional şi naţional, în condiţii de protecţie a mediului.
„Sunt foarte încântat de faptul că s-a reuşit armonizarea strategiilor locale, cu cele microregionale şi cele judeţene, în ceea ce priveşte realizarea acestui gen de investiţii majore, care, pe lângă faptul că vor creşte enorm potenţialul economic, turistic şi chiar cultural al judeţului, vor rezolva şi o componentă esenţială a infrastructurii de drumuri aferentă localităţilor prevăzute pe acest traseu. Este o realizare fără precedent, cel puţin la nivelul Asociaţiei de Dezvoltare Intercomunitară „Alba de Jos” ca localităţile incluse în acest circuit să poată beneficia, indirect, de finanţări nerambursabile foarte mari de la Uniunea Europeană, pentru modernizarea totală a unor drumuri, la standarde extraordinare, care din bugetele locale, sigur nu ar fi putut fi atinse niciodată. În acest context, vă mărturisesc, cu sinceritate, că bugetul local al municipiului Aiud nu ar fi putut suporta suma enormă de peste 150 de miliarde lei vechi, necesară investiţiei aferentă străzilor Avram Iancu şi Moţilor, parte integrantă din proiectul judeţean, iar pentru faptul că am găsit, din acest punct de vedere, disponibilitate totală la factorii de decizie din administraţia judeţului, implicit la domnul preşedinte Ion Dumitrel, nu pot decât să fiu profund recunoscător, în numele comunităţii pe care o reprezint” a declaratMihai Horaţiu Josan, Primarul municipiului Aiud şi Preşedintele A. D. I. „Alba de Jos”

În această săptămână pe 17 străzi din municipiul reşedinţă de judeţ va fi întreruptă furnizarea apei potabile, din cauza unor lucrări la reţeaua de transport. Operatorul de apă anunţă că sunt programate lucrări la reţeaua de transport apă potabilă din municipiul Alba Iulia, în zona străzilor Toporaşilor, Nichita Stănescu, Fântânele şi Bulevardul Revoluţiei.

Din această cauză, se va întrerupe furnizarea apei potabile, după următorul program:
Marţi, 26 august, orele 00.00 – 7.00, pe străzile: Dr. Aurel Vlad, Mircea Eliade, Ana Aslan, Emil Racoviţă, Iancu Jianu. Miercuri, 27 august, orele 8.00 – 18, pe străzile: Nichita Stănescu, Fântânele (tronson Transilvaniei – Toporaşilor), Ghioceilor, Ioan Alexandru. Joi, 28 august, orele 8.00 – 18.00, pe străzile: Revoluţiei (tronson Toporaşilor – Nazaret Ilit), Dr. Aurel Vlad, Mircea Eliade, Ana Aslan, Poieniţei, Iancu Jianu, Septimiu Albini, Baba Novac, Toporaşilor (tronson Mircea Eliade – Revoluţiei), Marin Sorescu, Iederei (din strada Toporaşilor).
Operatorul local de apă roagă locuitorii şi persoanele juridice din zonele vizate să-şi asigure rezerva de apă necesară acestei perioade.
În primele ore de la reluarea furnizării la parametrii normali ai apei, se recomandă să nu utilizaţi apa pentru băut sau în scopuri alimentare, mai precizează reprezentanţii companiei.

Foto: apaalba.ro

Primăria Cugir a demarat implementarea proiectului „Reabilitarea şi modernizarea reţelei de străzi: str.1 Mai, str. Mihai Viteazu, str. Avram Iancu, str. Vasile Alecsandri, str. 21 Decembrie 1989, str. Râul Mic, Cugir şi str. Eroilor din Vinerea”. Proiectul este finanțat din fonduri europene și are o valoare de 20,4 milioane lei. Termenul de finalizare al străzilor este 29 noiembrie 2015.

Proiectul este finanțat prin Programul Operațional Regional, Axa prioritară 2 – „Îmbunătăţirea infrastructurii de transport regionale şi locale”, Domeniu major de intervenţie 2.1 „Reabilitarea şi modernizarea reţelei de drumuri judeţene, străzi urbane-inclusiv construcţia/reabilitarea şoselelor de centură”. Programul Operațional Regional este implementat la nivel național de către Ministerul Dezvoltării Regionale și Aministrației Publice, în calitate de Autoritate de Management, iar la nivel regional de către ADR Centru, organism intermediar al programului ce monitorizează implementarea acestui proiect.

Valoarea totală a proiectului este de 20.427.773,48 lei, din care valoarea totalǎ eligibilǎ a proiectului este 16.421.352,00 lei, valoarea TVA aferentǎ cheltuielilor eligibile este de 3.941.124,48 lei, iar valoarea neeligibilǎ este de 65.297,00 lei. Din valoarea totalǎ eligibilǎ a proiectului 14.204.469,48 lei (86,5%) reprezintă finanţare nerambursabilǎ din FEDR, 1.888.455,48 lei (11,5%) reprezintǎ finanţare nerambursabilǎ din bugetul naţional şi 328.427,04 lei (2%) co-finanţarea eligibilă a Oraşului Cugir, la care se adaugǎ 65.297 lei valoare ne-eligibilǎ.

În concordanţă cu obiectivul strategic al Programului Operaţional Regional, obiectivul principal al administraţiei publice locale din oraşul Cugir constă în sprijinirea unei dezvoltări economice, sociale, durabile şi echilibrate teritorial, a tuturor cartierelor oraşului, potrivit nevoilor şi resurselor specifice, cu accent pe sprijinirea dezvoltării durabile, îmbunătăţirea mediului de afaceri şi a infrastructurii de bază.

Din acest motiv, obiectivul general al proiectului este îmbunătăţirea accesibilităţii oraşului şi mobilităţii populaţiei, bunurilor şi serviciilor, în vederea stimulării dezvoltării economice durabile, obiectivele specifice care contribuie la atingerea obiectivului final fiind:

*        Reabilitarea şi modernizarea a 6,89071 km din reţeaua de străzi urbane din oraşul Cugir;

*        Crearea condiţiilor de circulaţie pentru transportul public local de călători;

*        Îmbunătăţirea condiţiilor rutiere de transport (accesibilitate, siguranţă, timp) pentru locuitorii oraşului Cugir şi pentru cei aflaţi în tranzit;

*        Reducerea discrepanţelor între cartiere din punct de vedere al dotărilor de infrastructură rutieră;

*        Adaptarea structurii stradale şi crearea de facilităţi pentru accesul persoanelor cu handicap.

Obiectivele se vor realiza printr-o alocare a fondurilor diferenţiată pe străzi, în funcţie de gradul de degradare şi printr-o strânsă coordonare cu acţiuni şi activităţi realizate în cadrul altor proiecte de dezvoltare, în vederea creşterii confortului social al locuitorilor, creşterii atractivităţii oraşului şi stimulării dezvoltării economice.

Beneficiarii directi ai proiectului sunt locuitorii rezidenţi ai zonelor vizate de investiţie şi cei aflaţi în tranzit, populaţia satelor aparţinǎtoare – de munte, agenţii economici şi instituţiile publice care îşi desfăşoară activitatea în zona de investiţie, persoanele cu handicap locomotor şi forţa de muncǎ ocupatǎ pe perioada implementării proiectului şi după punerea în funcţiune a investiţiilor.

Beneficiarii indirecţi ai proiectului sunt toţi locuitorii oraşului Cugir şi a arealului adiacent.

Principalele rezultate ale proiectului se subsumeazǎ punerii în fapt a lucrǎrilor de reabilitare a reţelelor de strǎzi şi de apǎ/canalizare, dupǎ cum urmeazǎ:

*        Lungimea străzilor orăşeneşti reabilitate/modernizate   – 6.890,71 m;

*        Trotuare modernizate cu facilitǎţi pentru persoane cu mobilitate redusă – 14.369 mp;

*        Lungimea reţelei de canalizare pluvială extinsă – 2037 m;

*        Lungimea reţelei de canalizare menajera extinsă – 1516 m;

*        Lungimea reţelei de canalizaţie realizatǎ – 4665 m;

*        Lungimea reţelei de apǎ potabilă extinsă – 700 m;

*        Lungimea reţelei de apǎ potabilă modernizatǎ – 775m

*        Poduri modernizate/construite – 2.

Impactul pozitiv al implementării proiectului asupra climatului social este evident, populaţiei beneficiare (inclusiv grupurilor defavorizate) facilitându-i-se accesul rutier la serviciile publice, la serviciile de sănătate şi de asistenţă socială, la viaţa economică, la educaţie, astfel încât vor fi create premizele respectării egalităţii de şanse pentru toţi locuitorii Cugirului.

Foto1La Agenţia pentru Dezvoltare Regionala Centru a fost semnat un contract prin care Primaria oraşului Cugir primeşte o finanţare de 16,09 milioane lei pentru reabilitarea străzilor din oraş.

Contractul de finanţare a fost semnat de Adrian Teban, primarul oraşului Cugir şi Simion Cretu, directorul general al ADR Centru – un contract care îşi propune să susţină procesul de dezvoltare economică şi socială a  oraşului prin revitalizarea zonei vechi a localităţii.

Lucrările vor fi finalizate în maxim 14 luni.

Lucrări de reparaţii, reabilitare şi extindere vor fi realizate pe străzile: 1 Mai, Mihai Viteazu, Avram Iancu, Vasile Alecsandri, 1 Decembrie şi Raul Mic din oraşul Cugir, respectiv strada Eroilor din localitatea apărţinătoare Vinerea.

Valoarea totală a proiectului este de 20,42 milioane lei, din care 16,09 milioane lei reprezintă suma nerambursabilă solicitată de beneficiar. Contribuţia financiara a beneficiarului este de 4,34 milioane lei.

Pe perioada de implementare a proiectului, cele 7 străzi vor fi reabilitate şi modernizate pe o lungime de aproape 7 km. De asemenea vor fi modernizate trotuare pe o suprafaţă de 14.400 mp, precum şi două poduri. În plus, se vor efectua lucrări de modernizare şi extindere a reţelelor de canalizare, pluvială, menajeră şi de apă potabilă pe o lungime de 9,69 km.

Adrian Teban, primarul orasului Cugir, a declarat: „Mă bucur să mă duc acasă la cugirenii mei şi să le dau această veste bună. Am depus acest proiect în 2009 şi, în sfârşit, reuşim să semnăm primul proiect de finanţare nerambursabilă prin Programul Operaţional Regional. Mai avem un proiect depus spre finantare, aflat în etapa de precontractare în prezent, unde avem nevoie de 4,5 milioane lei pentru reabilitarea policlinicii spitalului din oraş şi, sperăm că şi acesta să fie semnat cât mai curând”.

La rândul său, Simion Creţu, directorul ADR Centru, a precizat: „Acest domeniu de finanţare nerambursabilă a fost primul deschis spre finanţare nerambursabilă din fondurile Regio şi are bugetul cel mai mare alocat la nivel de program, respectiv 93,65 milioane euro pentru reabilitarea străzilor. Sumele solicitate pentru reabilitarea infrastructurii rutiere din Regiunea Centru au depăşit cu 300% bugetul disponibil, fiind solicitate 301 milioane euro. Din toate contractele finantate, 50% sunt deja finalizate şi am decontat autorităţilor publice locale peste 70 de milioane euro, ceea ce reprezintă un grad de absorbţie de peste 75%. Nu este judeţ în care să nu vedeţi drumuri reabilitate şi panouri Regio, fapt ce ilustrează că acolo s-au investit fonduri nerambursabile”.

Prin domeniul major de intervenţie 2.1 s-au finanţat până acum 18 proiecte prin care se reabilitează şi amenajează 280 km de drumuri judeţene şi şosele de centură, precum şi 41 km de străzi urbane din cele 6 judeţe ale Regiunii Centru (Alba, Braşov, Covasna, Harghita, Mures şi Sibiu). Valoarea totală a acestor proiecte este de 160 milioane euro, din care 119 milioane euro reprezintă fondurile nerambursabile solicitate spre finanţare.

 

Vasile CrisanStrăzile din Alba Iulia se asfaltează preferenţial. Afirmaţia îi aparţine consilierului local Vasile Crişan, care spune că stabilirea priorităţii la introducerea apei, canalizării şi la asfaltare se face în funcţie de anumite interese ale unor oameni din administraţia locală.

Crişan susţine că sunt încă foarte multe străzi din municipiul reşedinţă de judeţ, care ar avea nevoie de intervenţii în cel mai scurt timp, dar care aşteaptă de ani de zile să le vină rândul. Acesta a amintit străzile Alessandria, Sliven şi Recaş, unde ar trebui făcută racordarea la sistemul de apă şi canalizare, iar mai apoi asfaltate. Reamintim că străzile Alessandria şi Sliven sunt propuse pentru pietruire în planul elaborat de administraţia locală pentru următorii patru ani.

În acest sens, Crişan a anunţat că cetăţenii municipiului Alba Iulia care doresc să îşi spună nemulţumirile se pot adresa consilierilor PSD, în cadrul audienţelor organizate la sediul partidului, în fiecare marţi, de la ora 15:00.

Acesta a mai spus că mulţi cetăţeni din Alba Iulia s-au plâns că primarul Mircea Hava nu respectă programul de audienţe. Programul de audienţe al edilului şef este în fiecare zi de joi, începând cu ora 14:00, însă unii albaiulieni spun că se întâmplă destul de des ca primarul să fie ori plecat, ori ocupat cu alte treburi, iar oamenii rămân fără un răspuns la problemele lor.

 

Fii la curent cu cele mai noi anunturi negociate.

Urmărește negociat.ro pe Facebook