Tags Posts tagged with "situatia"

situatia

Specialiştii CJ Alba ne oferă situaţia pârtiilor din judeţul Alba pentru weekendul care începe.

În perioada 23-25 ianuarie 2015 pe pârtiile din judeţul Alba se poate schia în condiţii acceptabile.

Arieşeni (Vârtop și Nucet)

Pârtii: 2 (Vârtop 1 și Vârtop 2)

Lungime: 2 km
Altitudine maximă: 1.400 m
Tunuri de zăpadă: da
Webcam: da (http://www.arieseni.info/external/camera-web-vartop.html)
Nocturnă: da
Pârtie pentru sănii: da
Semnal mobil: toate rețelele

Evaluare generală: deși stratul de zăpadă s-a redus, totuși sezonul continuă în condiții acceptabile la Arieșeni. Urmează precipitații abundente în weekend, predominant sub formă de ninsoare, așadar există motive să credem că sezonul se va îmbunătăți. Urmăriți camerele web pentru actualizări zilnice.

Acces: Alba Iulia – Abrud – Câmpeni (DN 74 A) – Albac – Arieșeni (DN 75). Distanță față de Alba Iulia: 120 km, care pot fi parcurși în aproximativ 2 h 30 min.

Starea drumului: este accesibil oricărui tip de autovehicul.

Pârtii, strat de zăpadă și instalații de cablu: în prezent, stratul de zăpadă de pe pârtiile Vârtop 1 și Vârtop 2 măsoară circa 30 cm și este practicabil pentru schi și snowboarding. Instalațiile de transport pe cablu funcționează conform programului. Din păcate, zona de off-piste este greu accesibilă, întrucât stratul de zăpadă nu este suficient.

Meteo și vizibilitate pe pârtii: conform prognozelor meteo (http://freemeteo.ro/vremea/arieseni/7-zile/meteograma/?gid=686167&language=romanian&country=romania), la Arieșeni vor fi precipitații abundente în weekend, predominant sub formă de ninsoare. Cerul va fi parțial înnorat, cu temperaturi între -4 și 3 grade Celsius, urmând ca săptămâna viitoare să apară ninsori răzlețe.

Vizibilitatea pe pârtii va fi afectată de condițiile meteo.

Servicii: asistenţă Salvamont la baza pârtiilor; școală de schi & snowboard la baza pârtiilor; centre de închirieri schiuri & snowboards la baza pârtiilor; restaurante și unități de cazare la baza pârtiilor și în stațiune.

Sfatul Serviciului Turism:
– evitați teribilismul și vitezele mari pe pârtie;
– atenție la pârtia de sănii;
– țineți cont de sfatul salvamontiștilor, al jandarmilor montani și al monitorilor de schi.

Domeniul Schiabil Şureanu

Webcam: da (http://live.schisureanu.ro)
Pârtii: 9 (A_1; A_2; A_3; C_1; C_2; C_3; C_4; S_1; S_2)
Lungime: 11 km
Altitudine maximă: 2.010 m
Tunuri de zăpadă: nu
Nocturnă: nu
Pârtie pentru sănii: da
Semnal mobil: în principal Telekom

Evaluare generală: sezonul continuă în condiții bune la Șureanu, în ciuda faptului că pârtiile prezintă gheață pe alocuri, din cauza încălzirii vremii. Stratul de zăpadă este consistent și suficient, iar ninsorile care vor începe în acest weekend vor îmbunătăți sezonul, cu siguranță. Drumul, deocamdată, are multe porțiuni cu gheață, așadar este obligatoriu să vă dotați cu lanțuri pentru roți!

Acces: Sebeș – Șugag – lacul Oașa (DN 67 C), apoi la dreapta spre – mănăstirea Oașa – Luncile Prigoanei – Poarta Raiului – Domeniul Schiabil Șureanu (DJ 704). Distanță față de Sebeș: 82 km, care pot fi parcurși în aproximativ 2 h.

Starea drumului între Sebeș și lacul Oașa (și anume pe șoseaua Transalpina): drumul este asfaltat aproape în totalitate (excepție făcând o serie de mici porțiuni între lacul Tău și lacul Oașa) și este practicabil de către orice tip de autovehicul.

Starea drumului între lacul Oașa și Domeniul Schiabil Șureanu (pe o distanță de 18 km): drumul este deszăpezit și practicabil de către orice tip de mașină. Din păcate, însă, datorită încălzirii vremii din ultima perioadă, suprafața înzăpezită a drumului s-a transformat în gheață, ceea ce face absolut obligatorie folosirea lanțurilor pentru roți. Deși există refugii din loc în loc, păstrați atenția sporită la porțiunile înguste!

Pârtii, strat de zăpadă și instalații de cablu: din cele nouă pârtii, cinci sunt funcționale (C_1, C_3, A_1, A_2, A_3). Stratul de zăpadă bătătorită măsoară între 20-40 cm iar cel nebătătorit, din afara pârtiilor, între 50-60 cm. Pârtiile prezintă pe alocuri porțiuni cu gheață, datorită încălzirii vremii, așadar păstrați atenția la coborâre și evitați vitezele mari. Pârtia A_1 prezintă în continure mici porțiuni de pietre în partea superioară, abruptă. Pârtia A_2 este rezervată iubitorilor de freeride.

Din cele trei instalații, funcționează teleschiul „Curmătura” și telescaunul. Dacă, însă, viscolul va fi mult prea puternic, cel puțin telescaunul va fi oprit. Urmăriți zilnic cele trei camere web de pe site-
ul www.schisureanu.ro Deși zona de off-piste pentru freeride este accesibilă, totuși zăpada este înghețată.

Meteo și vizibilitate pe pârtii: conform prognozelor meteo (http://freemeteo.ro/vremea/muntii-surean/7-zile/meteograma/?gid=665721&language=romanian&country=romania), la Șureanu va ninge vineri, sâmbătă și Duminică, urmând ca ninsori răzlețe să aibă loc și săptămâna viitoare. Cerul va fi înnorat iar temperaturile se vor încadra între -6 și 2 grade Celsius. Vremea va afecta vizibilitatea pe pârtii.

Servicii turistice: asistenţă Salvamont la baza pârtiilor; monitor de schi în tabăra sportivă din Luncile Prigoanei; monitor de schi & snowboard la baza pârtiilor; centru de închirieri schi & snowboard în tabăra sportivă din Luncile Prigoanei; centru de închirieri schiuri la baza pârtiilor; trei après-ski–uri pe Domeniul Schiabil Șureanu; unități de cazare în Poarta Raiului, în Luncile Prigoanei și pe malul lacului Oașa.

Sfatul Serviciului Turism:
– faceți acasă o probă de montare a lanțurilor;
– țineți cont de sfatul salvamontiștilor, al jandarmilor montani și al monitorilor de schi.

 

 

Foto: Arieşeni

AJOFM-300x225La sfârşitul anului 2013, figurau în evidenţele Agenţiei Judeţene pentru Ocuparea Forţei de Muncă Alba un număr total de 18.557 şomeri, dintre care: 5.240 indemnizaţi şi 13.317  neindemnizaţi. Din numărul total al şomerilor înregistraţi  sunt  8.746  femei.

Rata şomajului, la nivelul judeţului Alba,  la finele lunii decembrie 2013 este de 10,41.%.

 

 REALIZAREA OBIECTIVELOR PROGRAMULUI PENTRU OCUPAREA FORŢEI DE MUNCĂ ŞI ALE PLANULUI DE FORMARE PROFESIONALĂ ÎN ANUL 2013 LA NIVELUL JUDEŢULUI ALBA

 

 Rezultatele implementării Programului de ocupare a forţei de muncă în anul 2013

Obiectivul general al Programului judeţean pentru ocuparea forţei de muncă în anul 2013, prevede încadrarea în muncă a cel puţin 5.200 persoane. Până la data de 31.12.2013  un număr total de  6.237  persoane au revenit pe piaţa muncii.

Cele 6.237 locuri de munca ocupate sunt rezultatul aplicării următoarelor măsuri active:

 

Informare si consiliere profesionala

În perioada 01.01.2013 – 31.12.2013  un număr total de 29.477 persoane au beneficiat de servicii de informare şi consiliere profesională.

Serviciile de informare şi consiliere profesională au fost acordate gratuit iar monitorizare acestor servicii s-a efectuat pe:

a)         categorii de vârsta astfel :

–           5.600   persoane sub 25 de ani

–           5.576   persoane cu vârsta între  25 – 34 ani

–           8.595  persoane cu vârsta între  35 – 45 ani

–           9.706  persoane cu vârsta mai mare de 45 ani

b)         studii :

–           5.345   persoane cu şcoala generală incompletă

–           8.181   persoane absolvenţi de şcoală generală

–           5.684   persoane absolvenţi de şcoli profesionale

–           1.107   persoane absolvenţi de şcoli de arte şi meserii

–           7.024   persoane absolvenţi de liceu

–              224   persoane absolvenţi ai şcolilor postliceale

–           1.912   persoane absolvenţi de studii superioare

Serviciile de consiliere şi orientare profesională au avut ca rezultat :

–           încadrarea în muncă a  833  persoane

–           înscrierea la programe de formare a  1.021  persoane

 

 Formarea profesională

Formarea profesională este o măsură activă definitorie pentru desfăşurarea profilului profesional al oricărei persoane aflate în căutarea unui loc de muncă, ştiut  fiind faptul că prin asigurarea creşterii diversificării competenţelor profesionale ale şomerilor se ating, concomitent, două obiective specifice: satisfacerea cerinţelor imediate pe piaţa muncii şi creşterea şanselor de ocupare în muncă a şomerilor.

Pentru anul 2013 s-a prevăzut prin Planul judeţean de formare profesională cuprinderea în cursuri de formare profesională a  1.050  persoane.

În perioada ianuarie-decembrie  2013  s-a organizat la solicitarea persoanelor aflate în căutarea unui loc de muncă un număr total de 46 programe de formare la care au fost înscrişi 1.021 de persoane, din care şomeri 953, iar 68 de persoane au suportat contravaloarea cursurilor fiind persoane ocupate: (agent de securitate -107 persoane – 5 cursuri;  bucătar:  73 persoane  – 3 cursuri; contabil:  44 persoane – 2 cursuri;  cofetar, patisier: 36 persoane – 2 cursuri;  comunicare în limba engleză: 27 persoane – un curs; dulgher, tâmplar, parchetar: 27 persoane – un curs; electrician instalaţii şi echipamente electrice industriale: 22 persoane – un curs; frizer, coafor, manichiuriste, pedichiurist: 76 persoane – 3 cursuri; inspector resurse umane: 72 persoane – 3 cursuri; instalator instalaţii tehnico-sanitare şi de gaze: 38 persoane – 2 cursuri; îngrijitoare bătrâni la domiciliu: 19 persoane – un curs; lucrător în comerţ: 173 persoane –  7 cursuri; lucrător finisor pentru construcţii: 51 persoane – 2 cursuri ; operator introducere, validare şi prelucrare date: 46 pers – 2 cursuri; ospătar (chelner) vânzător în unităţi de alimentaţie: 89 persoane – 4 cursuri; operator la maşini unelte cu comandă numerică: 67 persoane – 4 cursuri; sudor: 14 persoane – 1 curs; tâmplar universal: 40 persoane  –  2 cursuri.

În cadrul şedinţelor de consiliere acordate persoanelor în căutarea unui loc de muncă, premergătoare serviciilor de formare profesională se are în vedere ca procesul de pregătire profesională să pornească de la analiza nevoilor de formare, cu scopul de a răspunde unor nevoi reale de personal calificat al agenţilor economici.  În acest scop prin accesarea fondurilor europene s-a urmărit o diversificare a meseriilor, astfel încât pe lângă cele în care AJOFM este autorizată,  în anul 2013 s-au organizat  cursuri de calificare/recalificare şi în meserii de: agent de securitate, comunicare în limba engleză.

În perioada ianuarie – decembrie 2013 –  cu fonduri europene  s-au organizat 11 programe de formare la care au fost cuprinse 255 persoane aflate în căutarea unui loc de muncă în următoarele ocupaţii: agent de securitate, comunicare în limba engleză; contabil; dulgher, tâmplar, parchetar; lucrător în comerţ, lucrător finisor pentru construcţii, tâmplar universal.

 

Stimularea încadrării în muncă  a absolvenţilor instituţiilor de învăţământ

Una dintre măsurile de prevenirea a şomajului şi stimularea ocupării tinerilor absolvenţi ai instituţiilor de învăţământ este subvenţionarea angajatorilor pentru încadrarea în muncă a acestei categorii de persoane, subvenţionare care se acordă diferenţiat în funcţie de nivelul studiilor absolvite de cel angajat. Utilizarea tuturor mijloacelor de informare în masă cu privire la măsurile active destinate tinerilor, informarea şi consilierea privind cariera tinerilor din anii terminali de studii a făcut posibilă  angajarea a 519 absolvenţi, din care 147  prin subvenţionarea locurilor de muncă.

Din numărul de 147 absolvenţi subvenţionaţi, o persoană este absolventă  a ciclului inferior al liceului sau a şcolilor de arte şi meserii, 68 sunt absolvenţi ai învăţământului liceal, 4  absolvenţi ai învăţământului  postliceal şi 74 sunt  absolvenţi de învăţământ superior.  Se remarcă disponibilitatea angajatorilor de a accesa această măsura activă pentru a acorda o şansă în primul rând absolvenţilor de studii superioare.

Din cei  519 absolvenţi încadraţi, 94  au beneficiat de prima de încadrare prevăzută de lege, prima egală cu valoarea indicatorului social de referinţă în vigoare la data acordării (500 lei).

 

 Încadrarea în muncă  a şomerilor înainte de expirarea perioadei de  indemnizare

În scopul prevenirii şomajului de lungă durată şi stimulării şomerilor de a se încadra în muncă înainte de expirarea perioadei de indemnizare, s-au acordat alocaţii pentru un număr de 538  şomeri, din care 281  sunt femei.

Structura pe grupe de vârstă a persoanelor beneficiare de alocaţii pentru încadrarea înainte de expirarea indemnizaţiei de şomaj se prezintă astfel:

  •  19   persoane cu vârsta mai mică de 25 ani;
  • 105   persoane au vârsta cuprinsă între 25-35 ani;
  • 166   persoane au vârsta cuprinsă între 35-45 ani;
  • 248   persoane au vârsta de peste 45 ani.

Această măsură s-a dovedit mai eficientă la persoanele cu vârsta peste 45 de ani ceea ce demonstrează că persoanele din această categorie deţin o experienţă profesională bogată precum şi calificări în domenii diverse de activitate şi nu în ultimul rând acceptă criteriile impuse de angajatori.

 

Încadrarea în muncă a persoanelor cu vârsta de peste 45 ani, şomeri care sunt părinţi unici susţinători ai familiilor monoparentale sau şomeri care mai au 3 ani pana la vârsta de pensionare

Şomajul în rândul acestor categorii de persoane constituie una din problemele stringente ale pieţei forţei de muncă. În perioada ianuarie-decembrie 2013 au fost încadraţi în muncă din această categorie  un număr total de 2.602  şomeri din care 318 cu subvenţionarea locului de muncă.

După mediul de provenienţă persoanele încadrate din aceasta categorie se structurează astfel:

–           1.350   persoane din mediul urban

–           1.252   persoane din mediu rural

După statutul persoanei înregistrate persoanele încadrate din aceasta categorie pentru care s-au subvenţionat locurile de muncă (318) se structurează astfel :

–      197    şomeri neindemnizaţi

–      121    şomeri indemnizaţi

Aceste date sunt relevante pentru a concluziona faptul că această măsură activă crează locuri de muncă în primul rând pentru şomeri neindemnizaţi – grup ţintă care se confruntă din ce în mai mult cu fenomenul şomajului şi riscul de a se reintegra pe piaţa muncii cu dificultate respectiv de a face parte din categoria şomerilor de lungă durată.

 

 Încadrarea în munca prin stimularea mobilităţii forţei de muncă

Până la 31.12.2013 au beneficiat de aceste stimulente financiare 105  persoane, şi anume 15  persoane s-au încadrat într-o localitate la o distantă mai mare de 50 de km faţă de domiciliul  (aceste persoane au primit o primă de instalare egală cu de două  ori valoarea indicatorului social de referinţă), iar 90 persoane s-au încadrat în altă localitate cu schimbarea definitivă a domiciliului (aceste persoane au primit o primă de instalare, acordată din bugetul asigurărilor pentru şomaj, egală cu de şapte ori valoarea indicatorului social de referinţă -unitatea exprimată în lei la nivelul căreia se raportează prestaţiile băneşti, cu excepţia indemnizaţiei de şomaj, suportate din bugetul asigurărilor pentru şomaj, care în acest moment are valoarea de 500 lei) în vigoare la data instalãrii).

Din punct de vedere al vârstei, măsura a avut un efect mai mare asupra categoriei de vârstă de peste 45 ani, beneficiarii acestei măsuri active grupându-se după cum urmează:

ü  28  persoane cu vârsta sub 25 ani;

ü  25  persoane au vârsta cuprinsă între 25 şi 35 ani;

ü  23  persoane au vârsta cuprinsă între 35 şi 45 ani;

ü  29  persoane cu vârsta peste 45 de ani

 

 Încadrarea în muncă persoanelor cu handicap

Prin aplicarea setului de măsuri active prevăzute pentru promovarea incluziunii sociale a persoanelor cu handicap, a serviciilor personalizate pentru acest grup ţintă, s-a reuşit încadrarea în muncă, până la data de 31.12.2013 a 14  persoane fără subvenţionarea locului de muncă şi 4 persoane  cu subvenţionarea locului de muncă.

 

Medierea muncii

Numărul persoanelor intrate la serviciile de mediere a locurilor de muncă vacante de la începutul anului şi până la sfârşit  a fost de 28.363.  În urma acordării acestor servicii  s-a reuşit plasarea în muncă a 6.237 persoane, din care: 3.074 persoane în locuri de muncă pe perioadă nedeterminată, 3.163 persoane în locuri de muncă pe perioadă determinată. Putem aprecia faptul că se păstrează în continuare o pondere ridicată a contractelor pe perioada nedeterminată. Încadrarea şomerilor după  prima mediere a muncii  – 1.315  persoane.

 

 Acompaniament social personalizat acordat tinerilor supuşi riscului marginalizării sociale

În anul 2013, s-au  încheiat 29 contracte de solidaritate, prin care au fost încadrate în muncă 29 de persoane  cu vârste cuprinse între 16-25 ani.

După mediul de provenienţă persoanele încadrate din aceasta categorie se structurează astfel:

–           20  persoane din mediul urban

–              9  persoane din mediu rural

Cele  29 contracte de solidaritate s-au încheiat cu următoărele categorii de beneficiari:

  •  29   persoane apaţinând  altor categorii de tineri  aflaţi  în dificultate .

 

 

 

 

MUNCA ÎN STRĂINĂTATE

 

 Activitatea prin reţeaua EURES

Pentru atingerea obiectivului principal şi anume “creşterea gradului de ocupare” în cadrul Agenţiei Judeţene pentru Ocuparea Forţei de Muncă Alba  funcţionează compartimentul EURES. Consilierul EURES specializat în probleme de mobilitate a forţei de muncă, oferă persoanelor aflate în căutarea unui loc de muncă :

– obţinerea unui loc de muncă în condiţii sigure, facilitând întâlnirea dintre persoanele aflate în căutarea unui loc de muncă ăi angajatori recomandaţi de reţeaua EURES din statele membre UE

– servicii gratuite de mediere privind încadrarea în muncă în străinătate

– informaţii detaliate asupra locurilor de muncă adecvate şi despre condiţiile de viaţă şi de muncă din alte state

Activitatea EURES în perioada ianuarie – decembrie  2013

 

LunaNr. solicitanţi de loc de muncă în străinătateŢara cea mai solicitată

Nivelul de instruire al solicitantului

TotalDin careFemei 

 

Primar, gimnazial, profesionalLiceal, postlicealUniversitar 
Ian.

32

17

Germania

8

19

5

Febr.

21

12

Germania

3

17

1

Martie

28

15

Germania

2

21

5

Aprilie

22

10

Germania

0

18

4

Mai

54

29

Germania

11

39

4

Iunie

52

36

Germania

14

38

0

Iulie

34

15

Germania

2

21

11

August

47

16

Germania

21

24

2

Sept.

53

20

Germania

10

31

12

Oct.

28

11

Germania

6

18

4

Nov.

18

8

Germania

5

11

3

Dec.

21

8

Germania

2

15

4

TOTAL

410

197

 

84

271

55

 

Din activitatea desfăşurată a rezultat că principalele obstacole în calea mobilităţii lucrătorilor români în spaţiul european sunt necunoaşterea limbii străine de circulaţie europeană solicitată de angajator şi insuficienta informare a persoanelor în căutarea unui loc de muncă în altă ţară europeană asupra condiţiilor de muncă şi de viaţă din statul respectiv.

În acest context, serviciile de informare, consiliere şi mediere oferite de reţeaua EURES sunt foarte importante  în prevenirea fenomenului migraţiei ilegale şi, mai ales, în gestionarea migraţiei legale.

Referitor la activitatea AJOFM Alba  menţionăm faptul că în primele 3 trimestre ale acestui an, prin intermediul consilierului EURES, s-au procesat solicitările pentru locuri de muncă în spaţiul european pentru un număr de 343 de persoane, din care 170 femei, ţara cea mai solicitată fiind Germania iar ocupaţia cea de muncitor în agricultură.

În trimestrul 4 au fost un număr de 67 solicitanţi, din care 27 femei, de asemenea cea mai solicitată fiind Germania iar ocupaţia cea de muncitor în agricultură.

Datorită faptului că majoritatea procedurilor de aplicare presupun, în urma demersurilor făcute de consilierul EURES local, contactul direct între angajator şi persoana în căutarea locului de muncă, sub forma unei convorbiri telefonice sau prin mijloace electronice, nu toţi solicitanţii anunţă finalitatea negocierilor, având în vedere că nu există obligativitate în acest sens. De aceea informaţiile agenţiei noastre despre numărul de persoane care au încheiat contracte de muncă în spaţiul european se bazează mai ales pe bunăvoinţa aplicanţilor sau, în cazurile în care procedurile îl presupun, pe feed-back-ul angajatorilor. Astfel încât, putem spune cu certitudine ca în anul  2013, o persoană şi-a găsit loc de muncă în Elveţia.

 Protecţia drepturilor cetăţenilor români care lucrează în străinătate şi sistemele de securitate socială

În perioada 01.01.- 31.12.2013, Agenţia Judeţeană pentru Ocuparea Forţei de Muncă Alba  a primit de la persoane fizice interesate 109 cereri pentru eliberarea formularelor europene E301/ U1, în vederea certificării perioadelor de asigurare realizate în sistemul asigurărilor pentru şomaj din România, pentru obţinerea prestaţiei de şomaj în alte state, acestea fiind eliberate pentru: Spania – 77, Italia – 22, alte ţări – 10.

Pentru certificarea legată de membrii familiei ai unei persoane aflate în şomaj, care trebuie luaţi în considerare la calculul prestaţiilor, în cadrul AJOFM Alba  au fost primite 85 solicitări pentru care s-au completat formularele E302/ U006, formularele fiind eliberate pentru Spania

Alte formulare eliberate conform Regulamentului 883/ 2004, cu referire la confirmarea înregistrării  persoanelor înregistrate la AJOFM Alba şi indemnizate în alt stat  membru – 23.

 

 BUGETUL ASIGURĂRILOR PENTRU ŞOMAJ

 

În perioada ianuarie-decembrie 2013, Agenţia  Judeteana pentru Ocuparea Forţei de Muncă Alba  a cheltuit următoarele sume de bani, pentru aplicarea măsurilor active de ocupare a forţei de muncă :

–           organizarea şi desfăşurarea cursurilor de formare profesională – 249.396  lei;

–           ocuparea forţei de muncă prin acordarea de alocaţii pentru şomerii care se încadrează înainte de expirarea perioadei de şomaj –  433.345 lei

–           încadrarea şomerilor în vârstă de peste 45 de ani şi a întreţinătorilor părinţi unici susţinători ai familiilor monoparentale prin subvenţionarea locului de muncă – 3.812.874 lei;

–           incadrarea prin subventionarea locurilor de munca a persoanelor cu handicap – 37.087 lei;

–           încadrarea prin subvenţionarea locurilor de muncă a şomerilor care mai au 3 ani până la împlinirea vârstei de pensionare – 49.262  lei

–           încadrarea şomerilor prin stimularea mobilităţii forţei de muncă – 308.000 lei;

–           încadrarea absolvenţilor din instituţii de învăţământ prin subvenţionarea locului de muncă – 999.365 lei;

–           încadrarea absolvenţilor prin acordarea primei de încadrare – 43.000 lei;

–           încadrarea absolvenţilor prin acordarea primei de stimulare a încadrării din perioada de şomaj –  24.416 lei;

–           încadrarea prin încheierea de contracte de solidaritate, în baza Legii 116/2002 – 475.423 lei;

Se poate remarca faptul că cea mai accesată măsura activă de către angajatori pentru care s-au alocat şi cele mai multe resurse financiare o reprezintă încadrarea persoanelor peste 45 de ani sau unici întreţinători de familie. Angajatorii preferă acest tip de măsură activă datorită faptului că persoanele care fac parte din această categorie de vârstă deţin experienţă profesională, mobilitatea pe piaţa muncii în rândul acestei categorii este scazută  motiv pentru care firma poate avea o anumită stabilitate în procesul de producţie.

În timp ce pentru măsurile pasive s-au facut plăţi astfel :

–           indemnizaţia de şomaj, plăţi compensatorii – 26.279.778  lei

–           contribuţii aferente la asigurarile sociale şi de sănătate ale şomerilor – 10.210.000 lei.

 

Fondul de garantare pentru plata creantelor salariale

În cursul anului 2013, Agenţia Judeţeană pentru Ocuparea Forţei de Muncă Alba  a înregistrat cereri de plată a creanţelor salariale pentru 4 angajatori, şi s-au platit după cum urmează:

  • SC LIDER PRODCARN SRL – s-au plătit creanţe salariale pentru 41 persoane în luna septembrie  2013, în valoare de 70.847 lei reprezentând  salarii restante;
  • SC PLANTISAN SRL – s-au plătit creanţe salariale pentru 36 persoane în luna septembrie 2013, în valoare de 44.575 lei reprezentând salarii restante, plăţi compensatorii restante;
  • SC METALURGICA TRANSILVANIA SA AIUD – s-au plătit creanţe salariale pentru 149 persoane în luna septembrie 2013, în valoare de 416.861 lei reprezentând  compensaţii băneşti restante, plăţi compensatorii restante;
  • SC VALADRIA IND SRL  – s-au plătit creanţe salariale pentru 7 persoane în luna octombrie 2013, în valoare de 11.673 lei reprezentând  salarii restante;

O echipă mixtă formată din reprezentanţi ai primăriei şi ai beneficiarilor de reţele de utilităţi identifică şi remediază cedările în platformele dalate şi zonele pietonale. Există astfel de situaţii semnalate pe traseele reţelelor de gaz, apă etc. Astăzi se lucrează pe străzile Lalelelor şi Luminii.

Primarul Mircea Hava şi directorul Direcţiei Investiţii Silvia Moldovan, au convocat de urgenţă într-o întâlnire, echipa de management a proiectului implementat pe POS Mediu de către operatorul APA CTTA.

Acestora li s-a pus din nou în vedere modul deficitar în care constructorii au înţeles să aducă la starea iniţială drumurile din cartierele în care s-a introdus canalizarea, în special drumurile profilate anterior de primărie cu piatră, care până la data lucrărilor erau practicabile.

Beneficiarii proiectului au dat asigurări că vor întocmi un plan de lucru pentru soluţionarea tuturor problemelor semnalate de către cetăţeni până la finalul lunii martie. Acest orizont de timp ia în calcul şi perioada improprie lucrărilor, în care precipităţiile fac imposibilă intervenţia corespunzătoare la drumuri.

Este ultimul avertisment pe care l-am adresat. Bunavoinţa noastră a fost interpretată după bunul plac de unii constructori, iar acest lucru este inadmisibil.

N-au decât să evalueze dânşii ce înseamnă o amendă administrativă tradusă în tone de material care îl puteau folosi de la bun început aşa cum trebuie pe străzile pe care au lucrat.

Canalizarea este un lucru bun, dar nu trebuie depăşit prin problemele pe care le au cetăţenii astăzi acolo unde nu s-au adus drumurile la starea iniţială.

Nu am fost niciodată adepţii măsurilor aspre, dar dacă aceste angajamente nu vor fi respectate vom transforma urgent dezinteresul în amenzi.” precizează primarul municipiului Alba Iulia, Mircea Hava.

În prezent se intervine în Oarda pentru îndepărtarea noroiului, urmând ca ulterior să se finalizez tot ansamblul de străzi.

Una din atributiile Inspectoratelor Teritoriale de Munca, prin compartimentul securitate si sanatate in munca, este aceea de a gestiona accidentele de munca de la nivelul județului.

Prin gestionarea acestora se intelege cercetarea accidentelor mortale si a celor colective, verificarea si avizarea dosarelor de cercetare a accidentelor cu incapacitate temporara de munca întocmite de catre agentul economic, inregistrarea acestor accidente de munca intr-o baza de date specifica.

Aceasta baza de date are ca scop evidentierea tuturor accidentelor de munca produse la nivel de judet, baza de date care in final este centralizata la nivel de tara.

Prin analize periodice din aceasta baza de date se intocmesc diverse statistici legate de accidentele de munca, pe diverse criterii, ca:

–         domeniile de activitate (cod CAEN) in care s-au produs accidentele,

–         agentii economici la care s-au produs,

–         categoriile profesionale afectate in accidente, cu detalii legate de acestea cum ar fi profesia, varsta, vechimea in munca, vechimea in ocupatie, etc

–         imprejurarile in care s-au produs accidentele

–         cauzele producerii acestora etc.

La nivelul Inspectiei Muncii si implicit al Inspectoratelor Teritoriale de Munca o asemenea analiză se face anual, iar rezultatele acestora stau la baza politicilor de prevenire in etapele urmatoare, respectiv pe ce domenii se va insista in controale, unitatile care urmeaza a fi verificate cu preponderenta, in special in inspectii tip sistem in care unitatea este verificata in detaliu si in care se face analiza imprejurarilor in care au avut loc evenimentele stabilindu-se masuri concrete pentru prevenirea acestora.

O situatie statistica a accidentelor de munca produse în anul 2012 in judetul Alba, este redata mai jos:

Total accidente de muncă inregistrate: 97,

Din care

–         cu incapacitate temporară de muncă:  91,

–         mortale:  6.

Cu invaliditate au fost inregistrate pe parcursul anului 4 accidente, 3 dintre acestea survenind in urma unor accidente care s-au produs în anul 2011 şi unul produs in anul 2012.

Structurat pe domenii de activitate, numarul accidentelor se prezinta astfel:

Fabricare mobilier – 23

Industrie alimentară -18

Prelucrare primara lemn – 17

Constructii – 5

Transporturi rutiere de marfuri – 5

Fabricare produse textile si marochinarie -4

Constructii si confectii metalice – 3

Fabricare masini unelte – 3

Agricultura – 2

Alte domenii – 17

Societățile comerciale care au inregistrat mai multe accidente pe parcursul anului trecut sunt:

–         SC ATERO SRL SEBEȘ – 15

–         SC ELIT SRL CUGIR – 10

–         SC SIMPE SRL SEBEȘ – 7

–         SC PAROM IMPEX SRL PETRESTI – 4

–         SC SALPREST SRL ALBA IULIA – 3

–         SC KRONOSPAN SEBES SRL SEBES – 3

–         SC HOLZINDUSTRIE SCHWEIGHOFER SRL SEBEȘ – 3

–         SC TRANSLIGNUM SRL ALBA IULIA – 2

–         SC ELIS PAVAJE SRL PETRESTI – 2

–         SC MERIS WOOD INDUSTRY SRL SEBES – 2

Situaţia detaliata a accidentelor mortale este redată mai jos:

Nr.crtVictimaData/imprejurarile produceriiSocietatea care inregistrat accidentulDomeniu de activitate
1Vancea Sorin Dorel06.01.2012- accident de circulatie produs in jud. BihorSC Elit SRL Cugir, jud. AlbaPrelucrare carne
2.Micula Gheorghe11.01.2012- accident produs prin electrocutare la 110 KVSC Metalurgica Transilvana SA AiudMetalurgie
3.Măcinic Gheorghe30.07.2012- cadere de la inaltime in timpul dezmembrării unei structuri metaliceSC Aloref SRL Alba IuliaRecuperare deseuri
4.Ignat Vasile17.08.2012- lovire de catre un buldoexcavator in santier de constructiiSC Tori Trans SRL Cricău,Construcţii
5.Ciocârtău Dumitru27.09.2012- lovire in urma căderii unui bustean din autovehicul, in depozitul de material lemnosSC Transport-Montana SRL Vinţu de JosExploatare lemn
6.Groza Octavian01.10.2012- accident de circulatie pe raza localitatii Dumbrava, com. Sugag, jud. albaSC Mercado SRL Oarda de jos-Alba IuliaPrelucrare carne

Situaţia detaliata a accidentelor cu invaliditate cercetate şi inregistrate de ITM alba este redată mai jos:

nr.crtVictimaData producerii/data invaliditatii/imprejurarile produceriiSocietatea care inregistrat accidentulDomeniu de activitate
1Radu Rodica18.01.2011 / 08.07.2011- retezare antebrat in timp ce debita material lemnos la circularul pendularSC Translignum SRL Alba IuliaPrelucrare primara lemn
2.Popa Ioan Nicolae19.07.2011 / 23.05.2012- surprindere de un balot de material cherestea cazut din autocamion

accidentul a avut loc în Austria

SC Tomiflex Group SRL Alba IuliaTransporturi rutiere de mărfuri
3Oprean Florin Vasile17.11.2008 / 07.06.2012- in timp ce se deplasa prin incinta unităţii a fost accidentat de un motostivuitorSC Holzindustrie Schweighoffer SRL SebesPrelucrare primară lemn
4.Notar Ioan18.05.2012 / 15.11.2012- in timp ce asista la o manevra facuta de un motostivuitor a fost surprins de o piesa declanşata de acestaSC Betel Curăţenie şi Promptitudine SRL SebesIntretinere si curăţenie in intreprinderi

Totalul dosarelor de cercetare intocmite de inspectorii de munca din ITM Alba a fost de 14, victimele a patru dintre evenimente au fost inregistrate in alte judeţe, astfel:

1. Accident mortal ŢUCĂ Ştefan, produs în 04.08.2012

– evenimentul s-a produs pe santierul de construcţii SC VCST AUTOMOTIVE SRL ALBA IULIA

– unitatea care a inregistrat accidentul SC Team Montage SRL Craiova

– domeniul de activitate confecţii metalice

– accidentul a fost înregistrat de ITM Dolj

2. Accident mortal Vădan Dragomir Virgil, produs în data de 27.08.2012

– evenimentul s-a produs pe un santier de constructii al SC Hidroconstructia SA Bucuresti, sucursala Sebes-Alba

– unitatea care a inregistrat accidentul SC Hidroconstructia SA Bucureşti

– domeniul de activitate construcţii hidrotehnice

– accidentul a fost înregistrat de ITM Bucureşti

3. Accident mortal Şandru Petru, produs în data de 13.09.2012

– accident de circulatie pe DN 7, în zona localităţii Vinţu de Jos

– unitatea care a inregistrat accidentul SC Dunca Expediţii SRL Dumbrăviţa, jud. Timiş

– domeniul de activitate transporturi rutiere de mărfuri

– accidentul a fost înregistrat de ITM Timiş

4.  Accident mortal Bărbuleţ Anton-Ioan, produs în 15.09.2012

– victima a fost surprinsa de piese in miscare a unei prese de confectionat dale de pavaj

– unitatea care a înregistrat accidentul SC Semmelrock Stein+Design SRL Giurgiu

– domeniul de activitate confectionare dale pentru construcţii

– accidentul a fost înregistrat de ITM Giurgiu

Fii la curent cu cele mai noi anunturi negociate.

Urmărește negociat.ro pe Facebook