Tags Posts tagged with "si"

si

aparobinetIn 04.01.2018 a fost publicat pe S.E.A.P. (Sistemul Electronic de Achizitii Publice) anuntul de participare al SC APA CTTA SA ALBA la procedura de licitatie deschisa privind contractul de servicii „AB3-CS2-Asistenta tehnica pentru supervizarea lucrarilor”,contract ce face parte din Proiectul Major „Reabilitarea si extinderea sistemelor de apa si apa uzata in judetul Alba, 2014-2020”. Acest contract este cel de-al doilea publicat in SEAP, din cele 14 cate cuprinde proiectul si va avea ca obiect de activitate asistenta tehnica acordata in faza de pre-constructie, constructie cat si in cea de post-constructie a tuturor contractelor de lucrari.

Valoarea estimata a acestui contract este de 14,727,399 lei (fara TVA) si se va desfasura pe o perioada de 75 de luni de la data atribuirii.

apa_splashA fost aprobată finanţarea de către Uniunea Europeană a Proiectului Major: ”Reabilitarea și extinderea sistemelor de apă și apă uzată în județul Alba, 2014-2020”, în valoare totală de 114.079.588 euro (fără TVA). Astfel, Uniunea Europeană va finanţa acest proiect cu 86.737.563 euro (fără TVA), la această sumă adăugându-se 13.265.745 euro de la bugetul statului, 2.040.884 euro de la bugetele locale ca beneficiari finali ai investiţiilor, iar Beneficiarul proiectului, SC APA CTTA SA Alba, va contribui cu 12.035.397 euro.

Proiectul cuprinde 3 contracte de servicii, unul de furnizare vehicule operaționale, şi 9 contracte de lucrări, prin care se vor realiza investiții în infrastructura de apă și apă uzată, după cum urmează:

-reabilitarea aducţiunilor Galda-Teius-Aiud-Ocna Mureş şi Galda-Blaj,

-extinderea şi reabilitarea aducţiunilor Cimpeni-Abrud şi Cimpeni-Baia de Arieş,

-extindere și reabilitare rețele de apă și apă uzată în aglomerarea Alba Iulia, localitatea Pâclișa, în aglomerarea Ighiu, localitatea Țelna şi în aglomerările Abrud și Baia de Arieș, execuție lucrări pt. extinderea sistemelor de apă în Arieșeni.

-extindere rețele de apă și apă uzată în aglomerarea Aiud – Lopadea Nouă

-extindere rețele de apă uzată în aglomerarea Unirea – Războieni şi în aglomerarea Blaj – Sâncel -extindere/reabilitare sistem de alimentare cu apă în Cistei şi Bucerdea Grânoasa- Crăciunelu de Jos

-construire stații de epurare apă uzată în Abrud şi Baia de Arieș, reabilitarea stațiilor de tratare apă potabilă Zlatna și Mihoiești (Câmpeni).

Prin intermediul acestui proiect vor fi continuate acţiunile integrate de dezvoltare a sistemelor de apă şi apa uzată în aglomerările cu o populaţie cuprinsă între 2000-10.000 locuitori.

Astfel, în ceea ce priveşte alimentarea cu apa vor beneficia peste 100.000 de locuitori din aria de deservire a 4 sisteme zonale de alimentare cu apă: Alba, Zlatna, Apuseni şi Arieşeni, iar pentru canalizare-epurare circa 23.000 locuitori din 7 aglomerări: Alba Iulia, Ighiu, Aiud-Lopadea Noua, Blaj, Sâncel, Abrud, Baia de Arieş, Unirea, Războieni.

În vederea susţinerii acestui proiect major de investiţii, SC APA CTTA SA ALBA, anunţa intenţia de majorare a preţului apei potabile şi a tarifului la canalizare, începând cu 01.01.2018, în baza Strategiei de tarifare pe o perioadă de 5 ani aprobată de către toate Consiliile locale membre, prin Asociaţia de Dezvoltare Intercomunitară Apă Alba.

SC APA CTTA SA Sucursala Alba Iulia,  continua incepand de luni 08.01.2018 instalarea de contoare electromagnetice de apa rece IPERL echipate cu modul radio pentru transmiterea la distanta a citirii, la blocurile de locuinte din orasul Alba Iulia.

Asociatiile de proprietari vor fi anuntate punctual cu privire la ziua in care se va efectua instalarea acestora.

Klaus JohannisPreşedintele României, domnul Klaus Iohannis, a promulgat miercuri, 3 ianuarie a.c., Legea bugetului de stat şi Legea bugetului asigurărilor sociale de stat.

Preşedintele Klaus Iohannis atrage însă atenţia asupra unor vulnerabilităţi ale bugetului anului 2018 şi asupra provocărilor cadrului fiscal-bugetar actual, având în vedere că România are nevoie de un buget credibil şi echilibrat, care să urmărească în mod consecvent menţinerea obiectivelor fundamentale de stabilitate macroeconomică, predictibilitate şi sustenabilitate fiscal-bugetară.

Pentru România, este esenţial ca politicile fiscal-bugetare să reintre pe un culoar de responsabilitate şi prudenţă, iar decidenţii politici şi guvernamentali să nu repete greşelile sau tentaţiile unor politici exuberante, precum cele de dinaintea crizei economice, astfel încât bunăstarea românilor să nu fie afectată pe termen mediu şi lung. ţara noastră trebuie să evite capcana unei creşteri economice nesustenabile, bazate în principal pe consum, deficite bugetare şi acumularea de datorie publică.

Ca element procedural, construcţia bugetară ignoră recomandările pe care Comisia Europeană le-a formulat în contextul procedurii de deviaţie semnificativă a deficitului bugetar. Potrivit acestor recomandări, bugetul naţional era indicat să revină pe calea consolidării fiscale, prin ajustări anuale ale deficitului bugetar de 0,5% din PIB.

Preşedintele României îşi manifestă îngrijorarea cu privire la faptul că, deşi înregistrăm rate record de creştere economică, există dificultăţi şi unele incertitudini în a asigura încadrarea deficitului bugetar în ţinta de 3% din PIB. Totodată, ţara noastră înregistrează cele mai ample deviaţii ale deficitului structural dintre toate ţările Uniunii Europene.

Această dinamică demonstrează că, în următorii ani, România trebuie să facă eforturi serioase pentru a reveni pe calea disciplinei fiscal-bugetare. Bugetul anului 2018 ignoră însă necesitatea unei asemenea schimbări de direcţie, asumată în principiu de către Guvern prin Strategia fiscal-bugetară pentru perioada 2018-2020.

Bugetul anului 2018 este construit, la fel ca şi în 2017, pe o ţintă de deficit bugetar la limita pragului de 3% din PIB, potrivit Pactului de Stabilitate şi Creştere. Însă, deficitul bugetar ajustat ciclic se va adânci în 2018, ceea ce indică faptul că România încă nu se apropie, ci se îndepărtează de obiectivul bugetar pe termen mediu.

Analiza proiectului de Buget pentru 2018 a evidenţiat anumite vulnerabilităţi ale construcţiei bugetare atât pe partea de venituri, cât şi pe partea de cheltuieli.

În ceea ce priveşte veniturile bugetare, analizele de specialitate arată că proiecţia unei creşteri a încasărilor din TVA de 16% este una mult prea optimistă, din cel puţin două considerente. Pe de o parte, experienţa fiscală a anului 2017 a arătat că, în ciuda unei creşteri economice peste cea prognozată iniţial, care a ajuns la 7% pe primele 9 luni ale anului – fiind bazată preponderent pe consum -, veniturile fiscale, inclusiv încasările din TVA, sunt chiar mai mici decât cele estimate în Legea bugetului pentru anul 2017.

În acelaşi timp, prognozele economice indică încetinirea în 2018 a ritmului de creştere economică, inclusiv a consumului. Pe de altă parte, construcţia bugetului este lipsită de estimări şi calcule credibile privind impactul unor măsuri asumate, precum introducerea TVA split, măsură care, deşi în prezent mult atenuată în raport cu versiunea iniţială, este apreciată prin venituri suplimentare aproape duble faţă de cele estimate în prima variantă.

Astfel, Preşedintele Klaus Iohannis consideră că prioritatea Guvernului trebuie să fie îmbunătăţirea semnificativă a colectării veniturilor fiscale. Aceasta reprezintă principala direcţie prin care poate fi asigurată sustenabilitatea creşterii salariilor şi a pensiilor românilor, astfel încât situaţia finanţelor publice şi bunăstarea cetăţenilor să nu fie afectate pe termen mediu şi lung. Trebuie avut în vedere, totodată, şi faptul că România înregistrează, în prezent, unul dintre cele mai scăzute niveluri de colectare a veniturilor fiscale din întreaga Uniune Europeană.

În ceea ce priveşte cheltuielile bugetare, Preşedintele României subliniază importanţa susţinerii investiţiilor, dat fiind rolul de antrenare al investiţiilor în planul dezvoltării economice. Preşedintele Klaus Iohannis avertizează că nu este suficient ca bugetul să prevadă doar pe hârtie alocări investiţionale, ci trebuie ca investiţiile să fie şi realizate conform programării bugetare, într-un cadru de prioritizare adaptat obiectivelor esenţiale de investiţii, în special în infrastructură.

Deşi investiţiile din fonduri europene sunt estimate mult peste nivelul anului 2017, prevederile bugetare în materie de investiţii naţionale (cheltuielile de capital) sunt în continuare unele dintre cele mai scăzute, ca pondere în PIB. De exemplu, anii 2017 şi 2018 se caracterizează prin cele mai mici ponderi în PIB ale cheltuielilor de capital (2,2%, respectiv 2,3%) din ultimii 10 ani.

În acest sens, Preşedintele României atrage atenţia asupra importanţei investiţiilor, deopotrivă în sens cantitativ şi calitativ, pentru consolidarea unei creşteri economice sănătoase în 2018 şi în anii următori. Guvernul trebuie să fie conştient că sacrificarea, în continuare, a factorului investiţional este de natură să submineze potenţialul de dezvoltare al României. Este esenţial ca fondurile europene să fie valorificate în integralitatea lor, în special în legătură cu proiectele de investiţii în infrastructură.

Aceste vulnerabilităţi sunt cu atât mai îngrijorătoare cu cât contextul macroeconomic tot mai sensibil, prognozat pentru anul 2018, nu se mai bucură de aceeaşi stabilitate financiară precum în ultimii ani, aceasta fiind şi consecinţa politicilor fiscal-bugetare prociclice, axate în principal pe măsuri pe termen scurt, de expansiune a cererii de bunuri de consum.

Astfel, accentuarea presiunilor inflaţioniste din economie la o rată a inflaţiei de peste 3% anual, în paralel cu scumpirea creditului prin creşterea ratelor dobânzii şi cu deprecierea monedei naţionale, atrag reducerea puterii de cumpărare a populaţiei şi creează vulnerabilităţi economice suplimentare, de natură a impune abordări responsabile şi evaluări realiste, atât în fundamentarea şi execuţia bugetară, cât şi la nivelul politicilor economice, în general.

Totodată, în contextul unor ample modificări fiscale – îndelung contestate în ultimele luni de către partenerii sociali -, este important ca abordările fiscal-bugetare pentru 2018 să refacă acea predictibilitate economică necesară investitorilor şi mediului de afaceri, astfel încât încrederea în economia României să revină pe un trend pozitiv.

Bugetul pentru anul 2018 este bazat pe o serie de modificări fiscale, adoptate abia către sfârşitul anului 2017, în încercarea coaliţiei PSD-ALDE de a se încadra în programul de guvernare: unificarea sistemului de contribuţii sociale la nivelul angajatului, dar şi reducerea consistentă a impozitului pe venit, de la 16% la 10%, măsură de relaxare fiscală prin care românii anticipează creşterea veniturilor lor, într-un climat de stabilitate şi predictibilitate.

Preşedintele Klaus Iohannis consideră că actuala coaliţie de guvernare PSD-ALDE are obligaţia de a răspunde aşteptărilor românilor ca ţara noastră să aibă un buget credibil şi sustenabil, care să nu afecteze stabilitatea economică şi nivelul de trai promis cetăţenilor.

P1010980Jandarmii din Alba sunt pregătiţi pentru sezonul rece şi vor participa la asigurarea unui climat de normalitate şi siguranţă pe timpul Sărbătorilor de Iarnă. Jandarmii montani sunt în dispozitiv şi gata în orice moment să vină în ajutorul populaţiei.

Efectivele de jandarmi vor fi organizate atât în echipaje auto şi subunităţi de intervenţie, cât şi în patrule de menţinere a ordinii publice, independente sau mixte ( alături de poliţişti ). Acestea vor avea misiunea de a veghea la prezervarea climatului de normalitate civică, de ordine şi siguranţă publică pe timpul desfăşurării manifestărilor religioase sau cultural – artistice organizate în judeţul Alba, atât în mediul urban cât şi în mediul rural. Echipajele de jandarmi vor oferi sprijin organizatorilor, vor acţiona pentru protecţia participanţilor şi vor preveni apariţia violenţelor și a faptelor antisociale.

Jandarmii montani din cadrul Jandarmeriei Alba sunt pregătiţi să contribuie la prezervarea climatului de normalitate civică în perioada Sărbătorilor de Iarnă şi să intervină pentru ajutarea celor aflaţi în dificultate în zona montană a judeţului. Ei vor fi în măsură să dea informaţii referitoare la zonele considerate dificile şi care trebuie evitate, la modul corect de echipare şi la conduita în caz de pericol. Totodată, vor putea oferi date cu privire la zonele acoperite de reţeaua de telefonie mobilă, fapt care s-ar putea dovedi deosebit de important îndeosebi în zona Muntelui Şurianu, unde se ştie că aceasta funcţionează discontinuu. De asemenea, prin contactarea jandarmilor montani, turiştii sau localnicii amatori de sporturi de iarnă îşi vor putea revizui cunoştinţele despre prevederile legale care reglementează utilizarea pârtiilor şi traseelor de schi. Jandarmii montani recomandă să nu se folosească pe pârtiile ori traseele de schi pentru agrement automobile, tractoare sau orice alt tip de vehicul ( ATV), să nu se coboare pe pârtiile sau traseele de schi pentru agrement utilizând sănii, dispozitive improvizate sau alte materiale şi să nu acceadă pe pârtiile sau traseele de schi pentru agrement utilizând alt echipament decât cel adecvat pentru practicarea schiului sau snowboardingului deoarece pot fi sancţionaţi cu amendă de la 1.000 lei la 5.000 lei pentru prima situaţie şi cu amendă de la 25 la 200 lei pentru celelalte două.

Tuturor participanţilor la manifestările de orice natură organizate în această perioadă le reamintim să nu depăşească limitele decenţei comportamentale, să evite consumul excesiv de alcool, să supravegheze îndeaproape comportamentul copiilor, să acorde o atenţie sporită modului de păstrare şi asigurare a bunurilor şi obiectelor personale şi să semnaleze prompt forţelor de ordine orice comportament contrar normelor legale de convieţuire socială.

De asemenea, celor aflaţi la munte în această perioadă, le solicităm să rămână în preajma pârtiilor amenajate şi să evite călătoriile solitare, să fie echipaţi corespunzător şi să-şi doteze mijloacele de transport pentru circulaţia în condiţii de iarnă şi, foarte important, să respecte indicatoarele şi semnalizările care atrag atenţia asupra unui drum / traseu turistic închis circulaţiei în acest anotimp.

Totodată reamintim cetăţenilor că pot apela cu încredere, în orice situaţie, la ajutorul echipajelor de jandarmerie, atât prin contact direct cât şi prin apelarea numărului unic de urgenţe – 112.

1În perioada 22-24 Noiembrie 2013, în Aula Mica a Universitǎţii “a Decembrie 1018” din Alba Iulia, s-a derulat atelierul V.I.P. de ALBA – I, din cadrul proiectului „Voluntar Implicat și Pregătit” finanţat de Comisia Europeanǎ prin ANFPCDEFP în cadrul programului “Tineret in acţiune”. Echipa de proiect este formatǎ din tineri liceeni, studenţi şi absolvenţi de studii universitate, voluntari ai Centrului Județean de Voluntariat și ai Asociației Absolvenților Universității „1 Decembrie 1918” Alba Iulia.

Cursul susţinut de Ioan E. Buta și Maria Magda Leah s-a adresat unui nr. de 20 de tineri din Alba Iulia, cu vârste cuprinse între 15-25 de ani, cu scopul creşterii nivelului de orientare pe piaţa voluntariatului, dezvoltǎrii educaţiei noformale şi a voluntariatului în comunitate şi dezvoltarea socio-profesionalǎ a tinerilor.

Atelierul s-a derulat pe mai multe sesiuni de lucru prin care s-au urmǎrit activitǎţi de cunoaştere şi apartenenţǎ la grup, metode de educaţie nonformalǎ, descrierea programului Tineret în Acţiune, Prioritǎţi permanente, Cetǎţenie europeanǎ, competenţe şi abilitǎţi de comunicare, dezvoltare personalǎ şi autocunoaştere, inteligenţǎ emoţionalǎ.

Entuziasmaţi şi motivaţi, participanţii au învǎţat multe lucruri noi :

Acest curs a fost benefic pentru mine deoarece cuprinde enducaţia non-formalǎ, educaţie din care poţi invǎţa mult mai usor decât cea care este oferitǎ în şcoalǎ şi obţii mult mai multe informaţii.” (Iulia Maria Lazăr)

Participând la acest curs am aflat despre Tineret in Acţiune şi de ce este atât de important sǎ practici voluntariatul şi cum te poate ajuta la angajare.” (Daniel Leah)

Mi-a plǎcut la acest curs deoarece m-a ajutat sǎ mǎ cunosc mai bine şi sǎ mǎ dezvolt mai bine.” (Monica Szasz)

În continuare, Atelierul V.I.P. de Alba – II se va desfǎşura în perioada 13-15 decembrie 2013.

Pentru detalii şi înscrieri accesati pagina www.vip-alba.ro.

Sperǎm ca aceste ateliere sǎ aducǎ multǎ schimbare în comunitatea albaiulianǎ în sectorul tineret!

Proiectul „Voluntari Implicat și Pregătit” este iniţiat de Centrul Judetean de Voluntariat Alba, împreunǎ cu partenerii : Asociaţia Alumni UAB, Universitatea “1 Decembrie 1918” Alba Iulia şi Inspectoratul Şcolar al Judeţului Alba.

AJOFMAgenția Județeană de Ocupare a Forței de Muncă (AJOFM) Alba, structură a Serviciului Public de Ocupare (SPO) din România, derulează proiectul „3C – Calitatea Crează Competențe – Calitatea în formare Crează Competențe profesionale de nivel european pentru personalul SPO din Regiunile Centru, Vest și Nord-Vest“.

Demersul are la bază un parteneriat cu patru organizații publice și private naționale (AJOFM Arad, AJOFM Satu Mare, S.C. Tobimar Construct SRL Alba Iulia, Universitatea „1 Decembrie 1918” Alba Iulia) și trei transnaționale, din Spania (Desarrollo de Estrategias Exteriores SA, Fomento de Iniciativas y Desarrollo de Actividades S.L., Servicio Público de Empleo del Principado de Asturias).

Prin proiectul AJOFM Alba sunt elaborarate și pilotate instrumente moderne de management: manuale, ghiduri, proceduri, sisteme de evaluare pentru structurile SPO România.

O componentă importantă a demersului o reprezintă acțiunile transnaționale ce au ca scop îmbunătățirea competențelor sociale și profesionale ale salariaților Serviciului Public de Ocupare care furnizează servicii de consiliere/orientare profesională, dezvoltare spirit antreprenorial și stimularea mobilității forței de muncă.

Instrument modern de identificare modele de dezvoltare profesională

Demersul AJOFM Alba presupune organizarea a 5 internship-uri în Spania.

Primul stagiu de învățare, organizat de partenerii transnaționali ai proiectului, va avea loc în perioada 24-30 noiembrie 2013 și reunește 20 de specialiști din 11 Agenții Județene de Ocupare a Forței de Muncă din cele trei regiuni în care se derulează proiectul.

Internship-ul contribuie la atingerea indicatorului proiectului referitor la „numărul personalului instruit“.

Agenda de lucru a vizitei include sesiuni de lucru la instituții publice, ONG-uri, sindicate.

Angajații AJOFM vor afla la fața locului cum este organizat sitemul public de ocupare a forței de muncă spaniol, cum se identifică necesitățile de formare profesională, care sunt sistemele de evaluare a competențelor, care sunt politicile de ocupare a forței de muncă.

De asemenea, vor descoperi care sunt sistemele de orientare și consiliere pentru șomeri, dar și cum se face intermedierea muncii.

În cadrul vizitei la un „Centru de Firme“ vor fi informați cum sunt sprijiniți intreprinzătorii, dar și care sunt programele de formare a acestora.

Participanții vor avea la îndemână o „Fișă cadru de identificare de modele de acțiune pentru îmbunătățirea competențelor“, pusă la dispoziție de experții proiectului.

Cu ajutorul acestui instrument vor afla modalitățile prin care angajații structurilor Serviciului Public de Ocupare din Spania se dezvoltă profesional.

Materialele de învățare rezultate în urma prelucrării informațiilor din Fișă vor fi promovate pe platforma „Comunitatea de bună practică“ a proiectului, astfel că vor putea fi folosite și de angajați ai AJOFM care nu participă la programul de internship.

De asemenea, modelele identificate pe parcursul stagiului de învățare vor putea fi replicate și în Agenții Județene de Ocupare a Forței de Muncă din afara zonei în care se derulează proiectul.

Pas spre modernizarea Serviciului Public de Ocupare

Demersul AJOFM Alba vizează asigurarea unui cadru organizat de dezvoltare a competenţelor profesionale ale salariaţilor din structurile Seriviciului Public de Ocupare, în relaţie directă cu serviciile furnizate şi angajamentele de reformă asumate de Guvernul Romaniei.

Proiectul se va finaliza în iulie 2014, este co-finanțat de Fondul Social European, prin Programul Operațional Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane 2007 – 2013 „Investeşte în oameni!”, Domeniul major de intervenţie 4.2 „Formarea personalului propriu al SPO(AJOFM)“.

foto: napocanews.ro
foto: napocanews.ro
foto: napocanews.ro

În contextul informărilor meteorologice, conform cărora, începând cu data de 25 noiembrie a.c.,vremea se va răci şi este posibil să ningă, Inspectoratul de Poliţie Judeţean Alba, recomandă tuturor conducătorilor auto să respecte cu stricteţe regulile de circulaţie, semnificaţia indicatoarelor, îndrumările agenţilor de circulaţie şi să-şi echipeze în mod corespunzător autovehiculele.

Precipitaţiile abundente pot influenţa negativ desfăşurarea traficului rutier.

Pentru prevenirea producerii accidentelor de circulaţie pe fondul condiţiilor meteorologice nefavorabile, conducătorii auto trebuie să acorde o atenţie deosebită, pentru că poartă nu doar responsabilitatea siguranţei lor, ci şi a călătorilor.

Pentru o călătorie în siguranţă, Inspectoratul de Poliţie Judeţean Alba, face următoarele recomandări:

– Adaptaţi permanent viteza de rulare la condiţiile de drum şi de trafic! Circulaţi cu viteză redusă atât în localităţi, cât şi în afara lor, când partea carosabilă este umedă sau acoperită cu polei, gheaţă, mâzgă sau are îmbrăcămintea din piatră cubică!

– În situaţia în care vizibilitatea în oglinzile autovehiculului este redusă din cauza stropilor de ploaie, folosirea luminilor de către ceilalţi conducători auto reduce riscul producerii unor accidente pe fondul neasigurării la schimbarea direcţiei de mers. De aceea, poliţiştii rutieri recomandă ca luminile de întâlnire să fie folosite pe timpul zilei permanent, mai ales în condiţii de vreme nefavorabilă.

– Acţionaţi din timp ştergătoarele de parbriz, pe vreme de ploaie, când din sensul opus se apropie alte vehicule. Câteva momente de circulaţie fără vizibilitate pot fi fatale!

– În condiţiile unui trafic aglomerat, păstrați-vă calmul, nu uitați de politețea rutieră și nu blocați intersecțiile. De asemenea, nu vă angajați în depășirea unei coloane de autovehicule fără a avea o bună vizibilitate.

– Informați-vă cu privire la condițiile meteo și tronsoanele de drum pe care le veți parcurge. Echipaţi-vă maşina corespunzător! Prevederile legale interzic circulaţia autovehiculelor, fără ca acestea să fie dotate cu anvelope de iarnă, pe drumurile publice acoperite cu zăpadă, gheaţă sau polei, fără a face vreo referire la o dată calendaristică.

– Curăţaţi în permanenţă farurile şi blocurile de semnalizare şi folosiţi corespunzător instalaţia de ventilaţie – climatizare!

– Păstraţi o distanţă de siguranţă faţă de autovehiculul care circulă în faţă! Circulaţi cu viteză redusă, pentru a putea frâna în condiţii de siguranţă! Ţineţi cont de faptul că atunci când este zăpadă, distanţele sunt mai greu de apreciat. De aceea, menţineţi o distanţă mai mare între maşina dumneavoastră şi cea din faţă!

– Evitaţi să acţionaţi brusc frâna şi mecanismele de direcţie, deoarece puteţi derapa foarte uşor! Folosiţi cu precădere frâna de motor. Pe porţiunile acoperite cu mâzgă sau polei nu trebuie să viraţi şi să frânaţi în acelaşi timp!

– Pietonii sunt rugaţi să circule numai pe trotuare, traversarea străzii să o facă pe la locurile marcate, la culoarea verde a semaforului electric şi numai după ce sunt siguri că intenţia lor de a traversa a fost observată de către şoferi.

Reamintim conducătorilor auto că, potrivit prevederilor legale, au obligaţia de a-şi echipa autoturismele cu anvelope de iarnă, în condiţiile în care circulă pe drumurile publice acoperite cu zăpadă, gheaţă sau polei.

În cazul vehiculelor cu masa totală maximă autorizată mai mare de 3,5 tone şi a celor de transport persoane cu mai mult de nouă locuri pe scaune, autovehiculul trebuie echipat cu anvelope de iarnă pe axele de tracţiune şi să aibă montate pe aceste roţi lanţuri sau alte echipamente antiderapante omologate.

Nerespectarea acestor prevederi reprezintă contravenţie care este sancţionată între 9 şi 20 puncte amendă, (între 720 şi 1.600 lei), sancţiunea contravenţională fiind însoţită de reţinerea certificatului de înmatriculare.

Dorim tuturor participanţilor la trafic, drum bun, lipsit de evenimente rutiere!

foto: bl0g.ro
foto: bl0g.ro
foto: bl0g.ro

Parlamentului European a votat miercuri, 20 noiembrie a.c., aplicarea regulii „N+3″ pentru România şi Slovacia, ceea ce înseamnă că România va avea la dispoziţie încă un an pentru a cheltui fondurile europene alocate pentru anii 2011 şi 2012.

Votul exprimat de Parlamentul European este extrem de important pentru România şi îi oferă ţării noastre şansa de a remedia o parte din greşelile din trecut.

Datorită acestei decizii a Parlamentului European, România nu va pierde în acest an peste două miliarde de euro ca urmare a dezangajării automate a acestor fonduri.

Extinderea perioadei pe care România o are la dispoziţie pentru a cheltui sumele alocate pentru anii 2011 şi 2012 va compensa incapacitatea autorităţilor române din perioada 2009-2011 în absorbţia fondurilor europene”, a declarat ministrul Fondurilor Europene, Eugen Teodorovici.

Aplicarea regulii “N+3” pentru anii 2011 şi 2012 înseamnă că România va putea cheltui fondurile europene alocate pentru anul 2011 până la data de 31 decembrie 2014, iar pe cele alocate pentru anul 2012 până la data de 31 decembrie 2015.

În acelaşi timp, trebuie subliniat că termenul final pentru cheltuirea fondurilor europene alocate în actuala perioadă de programare rămâne neschimbat: până la data de 31 decembrie 2015.

tfoto5Conducerea Agenției pentru Dezvoltare Regională Centru din România s-a întâlnit la sediul din Alba Iulia al instituției cu conducerea Agenției de Dezvoltare Regională Sud-Transdanubiana din Ungaria. Tema întâlnirii a constituit-o analizarea activităților derulate în cadrul parteneriatului bilateral dintre cele două Agenții de Dezvoltare, încheiat în anul 2005 și prelungit în anul 2008.

În cadrul discuțiilor s-a convenit ca, ținând cont de evoluția socio-economică a celor două regiuni europene, Acordul de Parteneriat să cuprindă teme de actualitate, privind cooperarea dintre cele două regiuni, în cadrul unor proiecte comune, finanțate din fonduri europene, dar și schimbul bilateral de experiență, în scopul dezvoltării capacității instituționale a fiecărei Agenții în parte, precum și în folosul dezvoltării personale a experților care derulează programele europene.

Cele două delegații au fost conduse de domnul Simion Crețu, director general ADR Centru România și de domnul Attila Sebestyen, director executiv în cadrul ADR Sud-Transdanubiana.

Temele discuțiilor bilaterale din data de 19 noiembrie a.c. au vizat întocmirea Planurilor de Dezvoltare Regională, ținând cont de metodologia de alocare a fondurilor europene nerambursabile din Programele Operaționale Sectoriale și din Programul Operațional Regional, specifice fiecărei țări pentru perioada 2014-2020, precum și constituirea portofoliului de proiecte regionale aferent viitoarei perioade de programare.

Ținând cont de cei opt ani de colaborare, au fost discutate atribuțiile Agențiilor de Dezvoltare Regională și posibilitățile de dezvoltare a schimburilor de informații și experiență, privind soluționarea problemelor întâmpinate în absorbția fondurilor alocate.

Din perspectiva dezvoltării regionale în ansamblu, a fost dezbătută evoluția instituțională a celor două ADR, precum și perspectivele privind colaborarea dintre cele două regiuni, respectiv dintre județele care compun aceste regiuni europene. Regiunea Sud-Transdanubiana este formată din județele Baranya, Somogy și Tolna, cu o populație de circa un milion de locuitori, cel mai important oraș fiind Pecs. Sediul ADR Sud-Transdanubiana este într-un alt important oraș din regiune, la Kaposvar.

Din anul 2012, colaborarea interregională între Regiunile Centru și Sud-Transdanubiana a intrat într-o nouă etapă, extinsă, prin participarea în proiectele europene I4FOOD, destinat cooperării interregionale pentru dezvoltarea industriilor alimentare, ID:WOOD, destinat inovării și dezvoltării designului pentru clusterele din industria lemnului, DIFASS, destinat dezvoltării asistenței financiare acordate IMM și a instrumentelor de finanțare non-grant, dar și în proiectul Enterprise Europe Network, pentru crearea rețelei de sprijin a IMM din Europa.

tpoza_simion_cretuAm discutat deschis cu partenerii noștri unguri și am ajuns la concluzia că, deși există multe deosebiri între modul de organizare și funcționare a celor două Agenții, există și multe similarități, pe care trebuie să le exploatăm în folosul ambelor instituții.

Este important ca fiecare dintre noi, ei în Ungaria, și noi în România, să ne îndeplinim menirea, aceea de a asigura dezvoltarea regiunilor în care acționăm.

Ne este de folos experiența lor în absorbția fondurilor europene și am stabilit câteva teme importante pentru viitoarea noastră colaborare.

Este clar că Acordul de Parteneriat va fi reînnoit și vom cuprinde în acest document dezvoltarea de proiecte comune, finanțate prin Programul INTERREG EUROPE 2014-2020, sau prin programele HORIZON 2020.

Pe lângă această colaborare, vizăm organizarea de evenimente cu caracter economic, în special pentru sectorul privat, dar și vizite și schimburi de experiență tematice, în așa fel încât experții lor și ai noștri să poată colabora eficient într-o Europă în care granițele nu ar mar trebui să constituie o problemă”, a declarat, la finalul întâlnirii bilaterale, domnul Simion Crețu, director general ADR Centru.

Fii la curent cu cele mai noi anunturi negociate.

Urmărește negociat.ro pe Facebook