Tags Posts tagged with "sanatate"

sanatate

Cu siguranţă, toată lumea a auzit de acest concept, însă adevăratele noastre probleme nu constau în a cunoaşte, ci în a face ceva în acest sens. Deşi suntem conştienţi de beneficiile pe care practicarea sportului le aduce în viaţa noastră, refuzăm să punem mai mult accent pe această activitate.

Una dintre cele mai importante tulburări cu care ne confruntăm în zilele noastre este sedentarismul, care se traduce prin lipsa mişcării. Organizaţia Mondială a Sănătaţii consideră sedentarismul ca fiind printre primele 10 cauze de deces la nivel mondial. Din păcate, studiile arată că 60% dintre locuitorii planetei nu practică nici un fel de sport.

Dacă dorim să evitam apariţia obezităţii, a problemelor cardiovasculare sau a diabetului, atunci a venit timpul să ne punem pe primul loc sănătatea şi să dedicăm puţin din timpul nostru activităţii fizice. 30 de minute de sport pe zi, efectuat la o intensitate moderată, de cel puţin 3 ori pe săptămână, va fi cea mai bună decizie pe care o putem lua în vederea îmbunătaţirii stării noastre de sănătate. Cel mai probabil la început o să găsim greu loc pentru activitatea fizică în rutina noastră zilnică, dar odată ce am reuşit, nimic nu ne va mai putea opri să ducem o viaţă activă şi sănătoasă. Bineînţeles că doar această activitate nu e suficientă. Pentru a deveni persoane cu adevărat preocupate de stilul de viaţa pe care îl ducem, trebuie ca atât alimentaţia să fie una echilibrată şi sănătoasă, cât şi odihna să fie una corespunzătoare. Toate acestea formează “triunghiul de aur” al sănătăţii noastre fizice şi psihice.

În fiecare zi putem alege să practicăm diferite tipuri de activităţi, acestea constând în: plimbări în aer liber, jogging, mers pe bicicletă, jocuri de echipă sau fitness. Toate acestea sunt doar câteva modalităţi la care putem apela pentru îmbunătăţirea calităţii vieţii. Doar practicându-le vom putea deveni mai organizaţi, mai concentraţi, mai armonios dezvoltaţi, mai fericiţi, dar nu în ultimul rând mai sănătoşi.

Moto: ,,Ai grijă de corpul tău! Este locul în care vei trăi toata viaţa!

Instructor de fitness şi Personal Trainer:

Sorin Neamţu

Prezent la conferința de presă susținută joi, la sediul PSD Alba Iulia, europarlamentarul Victor Negrescu a prezentat, bilanțul activității sale după mai bine de un an de mandat. Acesta a trecut în revistă principalele realizări, dar a prezentat și o parte din obiectivele pe care le are în viitor.

Europarlamentaru Victor Negrescu, care este și vicepreședinte al PSD Alba, a dorit să puncteze principalele realizări cu care se mândrește după un prim an de mandat. Acesta a amintit despre proiectul cu privire la accesul la serviciile medicale din mediul rural, lansarea Delegației Transilvaniei, Crișanei, Banatului și Maramureșului și reprezentanței Țării Moților la Bruxelles și despre obținerea unor resurse financiare importante pentru crearea locurilor de muncă. De asemenea, a menționat că vrea ca proiectele să aibă continuitate, iar una dintre luptele sale rămâne aderarea României la spațiul Schengen.

În ceea ce privește realizările vicepreședintelui PSD Alba, acesta a amintit că este ”foarte mândru să spun că am reușit să obțin acel proiect pilot în valoare de un milion de euro pentru accesul la servicii medicale în mediul rural. Proiectul a început în urmă cu trei săptămâni la nivelul Comisiei Europene. Am demarat proiectul și va urma o a doua etapă în care va exista o consultare cu specialiștii urmând, ca în final, să invităm autoritățile publice din Alba, să participe la o discuție direct cu Comisia în care se vor selecta localitățile câștigătoare și unde se vor implementa aceste proiecte. Întâlnirea va avea loc în a doua perioadă a acestui an și atunci vom trimite o invitație către toate autoritățile publice locale din Alba, indiferent de culoarea politică, pentru a participa la acest dialog cu Comisia Europeană pentru selectarea localităților. Dacă proiectul își va atinge obiectivele se va beneficia, ulterior, de finanțare suplimentară de trei milioane de euro pe care sper să o aducem tot în România, sper în județul Alba, în măsura în care localitățile sunt competente și pot sprijini un astfel de proiect”.

Totodată, europarlamentarul Victor Negrescu a menționat că ”în această săptămână am primit un aviz pozitiv din partea Comisiei Europene pentru alte două acțiuni pregătitoare în valoare totală de 6 milioane de euro. Sunt două proiecte care se axează pe partea de dezvoltare și inovare și pe partea de dezvoltare a industriei românești. Aceste două proiecte au primit cel mai mare calificativ, A, din partea Comisie Europene. Sunt singurele proiecte depuse de un europarlamentar român care primesc un astfel de calificativ. Urmează ca în septembrie să fie aprobate în proiectul de buget al UE.

Pe lângă aceste realizări, au mai fost menționate lansarea, în primăvară a delegației Transilvaniei, Crișanei, Banatului și Maramureșului și reprezentanța Țării Moților la Bruxelles. ”Ne plănuim proiectele pentru a doua perioadă a acestui an. Sunt două idei în curs: o conferință în care să prezentăm europarlamentarilor din alte țări ce înseamnă această zonă, care e specificul local, și ce oportunități sunt pentru investiții, dezvoltare, în zonă, și invit pe cei care doresc să realizăm împreună un material, un document, o publicație, vom vedea care e forma exactă, în care să prezentăm oportunitățile turistice, iar acest material va fi distribuit către toate reprezentanțele României în exterior, ambasade, centre culturale, agenții de turism etc.”, a declarat vicepreședintelen PSD Alba, Victor Negrescu.

Victor Negrescu a mai afirmat că mass-media din România l-au numit ca fiind cel mai activ europarlamentar român, precizând că nu își dorea neapărat acest lucru și vrea să fie un demnitar cu rezultate concrete.

Tot la capitolul realizări intră și avizul Comisiei juridice pentru crearea biroului procurorului european pe care l-a făcut, precum și obținerea a aproape 100 de milioane de euro pentru crearea locurilor de muncă prin acel fond european pentru ajustare la globalizare care a venit inclusiv în România pentru partea de investiții.

Victor Negrescu a amintit că a primit și acel premiu de europarlamentarul anului pentru agenta digitală și că el coordonează activitatea europarlamentarilor social-democrați sub 40 de ani.

În ceea ce privește obiectivele pe care le are pentru anul următor, europarlamentarul Victor Negrescu a mnționat: ”În al doilea an de mandat îmi propun să creștem acele lucruri pe care le-am realizat. V-am spus de acele proiecte de 6 milioane de euro pe care vreau să le aduc în țară unde, de această dată, este menționată explicit România ca beneficiar direct”.

Acesta a spus că un alt proiect important care va fi lansat în septembrie se referă la ”pregătirea României pentru președinția Consiliului European din 2019”.

El a mai arătat că una dintre ”luptele lui” se referă la integrarea României în spațiul Schengen. ”Am trimis o scrisoare către toți miniștrii de Interne și de Justiție din spațiul Schengen, am primit deja 6 răspunsuri pozitive. Chiar săptămâna trecută am primit din partea Slovaciei și Cehei două scrisori de susținere clară a aderării”.

Senatorul de Alba Alexandru Pereş a formulat o nou întrebare privind starea de sănătate a populaţiei municipiului Sebeş în raport cu poluarea produsă de SC Kronospan SA.

Senatorul Alexandru Pereş l-a întrebat public pe ministrul Sănătăţii: „Are Ministerul Sănătăţii capacitatea şi capabilitatea de a interveni direct şi tranşant în vederea realizării unui nou Studiu de impact asupra sănătăţii populaţiei din municipiul Sebeş, ca urmare a producerii de formaldehidă, încă din anul 2007 ?”

Răspunsul ministrului Sănătăţii la întrebarea senatorului Pereş:

„Proiectul noii instalaţii de producere a formaldehidei cu capacitatea de 60.000 tone pe an a fost iniţiat în anul 2007 şi avizat de Direcţia de Sănătate Publică în baza unui studiu de impact asupra stării de sănătate întocmit de Institutul de Sănătate Publică Timişoara, Institutul de Sănătate Publică Tg. Mureş şi Centrul de Mediu şi Sănătate Cluj-Napoca. Investiţia nu s-a construit până la finele anului 2014, motiv pentru care, la solicitarea beneficiarului (SC Kronospan) de obţinere a autorizaţiei de mediu, Direcţia de Sănătate Publică Alba a solicitat în cadrul Comisiei de Analiză Tehnică un nou studiu de impact pe starea de sănătate cu următoarele argumente:
-schimbări legislative de sănătate publică de la data demarării proiectului (2007) şi până în prezent;
-vechimea studiului de impact pe starea de sănătate întocmit în anul 2007;
-implementarea Regulamentului U.E. 605/ 2014 conform căruia formaldehida a trecut de la substanţă potenţial cancerigenă la substanţă cancerigenă:
-anexa la Notificarea nr. 323/11.07.2011 şi Referatul de evaluare 323/ 11.07.2011 emise de DSP Alba prin care s-a cerut ca la implementarea proiectului să se efectueze prin instituţii abilitate monitorizarea expunerii neprofesionale la formaldehidă;

SC Kronospan a făcut demersuri la Institutul Naţional de Sănătate Publică pentru acest nou studiu de impact, în momentul de faţă, societatea urmând să completeze documentaţia depusă pentru efectuarea studiului de impact asupra sănătăţii.

Cu stimă,
ministrul Sănătăţii Nicolae Bănicioiu”.

Marţi, 7 aprilie, de Ziua Mondială a Sănătăţii, membrii Federaţiei Sanitas din România pichetează Ministerul Sănătăţii, Ministerul Finanţelor şi Ministerul Muncii.

Protestul are loc între orele 10.00-12.00, pentru a atrage atenţia asupra marilor probleme din sistemul sa­nitar românesc şi în semn de nemulţumire faţă de autorităţile care au făcut foarte puţine pentru sistemul de sănătate în ultimii ani.

Nu este nici o glumă. Din 1 aprilie noile pachete medicale vor intra în vigoare. O noutate este faptul că pacienţii asiguraţi vor beneficia de mai multe consultaţii la domiciliu

Atât pacienţii asiguraţi, cât şi cei neasiguraţi vor beneficia de mai multe servicii medicale, se menţionează într-un act normativ care va modifica de mâine pachetele medicale. Astfel, numărul consultaţiilor efectuate de medicul de familie la domiciliul pacienţilor se va dubla. De asemenea, gravidele vor avea dreptul la o consultaţie pentru fiecare trimestru de sarcină şi la o consultaţie în primul trimestru de după naştere.

Modificările la pachetul minimal de servicii şi la pachetul de servicii de bază sunt incluse în Hotărârea Guvernului nr. 205/2015, care a fost publicată în Monitorul Oficial, Partea I, nr. 208 din 30 martie şi care intră în vigoare de la 1 aprilie.

În esenţă, în baza propunerilor Ministerului Sănătăţii, Executivul creşte numărul de consultaţii la care au dreptul pacienţii, indiferent că sunt asiguraţi sau nu, şi introduce în pachete anumite servicii noi.

Pachetul minimal de servicii este destinat persoanelor neasigurate în sistemul de sănătate, conform prevederilor Hotărârii Guvernului nr. 400/2014 – actul normativ ce va fi modificat de mâine. Acesta include „servicii de îngrijire a sănătăţii, medicamente şi materiale sanitare numai în cazul urgentelor medico-chirurgicale şi al bolilor cu potenţial endemoepidemic (adică infecţioase – n.r.), monitorizarea evoluţiei sarcinii şi a lăuzei, servicii de planificare familială, servicii de prevenţie”.

Pachetul de servicii de bază este destinat persoanelor asigurate şi „cuprinde serviciile medicale, serviciile de îngrijire a sănătăţii, medicamentele, materialele sanitare, dispozitivele medicale şi alte servicii la care au dreptul asiguraţii”, aşa cum scrie în documentul menţionat.

Notă: Ministerul Sănătăţii şi Casa Naţională de Asigurări de Sănătate (CNAS) trebuie să emită curând şi norme pentru aplicarea în 2015 a prevederilor referitoare la pachetele medicale şi contractul-cadru pentru acordarea asistenţei medicale.

Examinări pentru femeile însărcinate şi lăuze, dar fără planificare familială

În baza pachetului minimal, la supravegherea sarcinii şi a lăuziei, pacientele vor beneficia de o consultaţie pentru fiecare trimestru de sarcină şi de o consultaţie în primul trimestru de după naştere.

Totuşi, trebuie menţionat că noul act normativ dispune şi eliminarea consultaţiilor pentru serviciile de planificare familială, ce includ consilierea privind planificarea familială şi indicarea unei metode contraceptive.

Pentru fiecare situaţie de urgenţă pentru care se dă primul ajutor sau care este rezolvată la cabinetul medical, se va acorda o consultaţie pe persoana, indiferent dacă aceasta este sau nu înscrisă pe lista unui medic de familie. Totodată, medicii de familie vor putea acorda o consultaţie preventivă.

Pentru serviciile acordate pacienţilor neasiguraţi, în regim de spitalizare continuă şi de zi, biletul de internare nu va fi necesar. În acelaşi timp, internarea în spitalizare de zi se va face atât în cazul urgenţei medico-chirurgicale, cât şi în cazul epidemiologic (pentru bolnavii ale căror afecţiuni nu necesită izolare).

Spre deosebire de regulile actuale, din 1 aprilie se va face şi examinarea pentru constatarea morţii, cu sau fără eliberarea de acte medicale. În cazurile suspecte, în care este necesară o expertiză medico-legală, medicul nu va putea să elibereze certificatul de deces.

Atenţie! Persoanele neasigurate trebuie să suporte în totalitate costurile investigaţiilor paraclinice recomandate, tratamentul prescris de medicii de familie şi activităţile de suport (exceptând, aici, examinarea pentru constatarea morţii şi eliberarea certificatului de deces).

Medicii vor merge mai des acasă la pacienţi

Medicii de familie pot acorda la domiciliu cel mult 21 de consultaţii pe lună, în prezent, pentru persoanele care beneficiază de pachetul de bază, însă de mâine acest număr se dublează. Astfel, medicii vor acorda maximum 42 de consultaţii pe lună, însă nu mai mult de trei consultaţii pe zi.

Aceste examinări se pot acorda asiguraţilor nedeplasabili din cauză că sunt invalizi, asiguraţilor cu boli cronice (cu evoluţie lentă) sau cu un episod acut ce nu permite deplasarea la cabinet, copiilor care au cel mult un an, copiilor cu vârsta de până la 18 ani cu boli infectocontagioase (ce se răspândesc uşor) şi lăuzelor.

În altă ordine de idei, HG nr. 205/2015 dispune: „sunt considerate consultaţii la domiciliu inclusiv consultaţia/examinarea acordată de medicul de familie în vederea constatării decesului”.

La fel ca în cazul pachetului minimal, noile prevederi introduc servicii de supraveghere a sarcinii şi lăuziei: o consultaţie pentru fiecare trimestru de sarcină şi o consultaţie în primul trimestru de la naştere.

Referitor la examinările pentru serviciile de planificare familială, în afară de consilierea femeii privind planificarea familială şi indicarea unei metode contraceptive, pe listă sunt incluse evaluarea şi monitorizarea statusului genito-mamar şi tratamentul complicaţiilor.

La fiecare urgenţă pentru care se acordă primul ajutor sau care este rezolvată la cabinetul medical, se acordă o singură consultaţie pentru fiecare persoană, însă, prin excepţie, copiii de până la 18 ani vor beneficia de cel mult două. Totodată, consultaţia medicală pentru afecţiunile acute şi subacute (dar şi acutizările bolilor cronice) va cuprinde, pe deasupra, biletul de trimitere pentru investigaţii paraclinice.

Examinările pentru afecţiunile cronice vor creşte, de asemenea. Mai exact, pentru evaluarea clinică şi paraclinica, prescrierea tratamentului şi urmărirea evoluţiei asiguraţilor vor fi acordate cel mult patru consultaţii/trimestru, în limita a doua pe lună, faţă de o consultaţie pe lună/trimestru, cum este în prezent.

Spirometria (stabilirea funcţiei şi capacităţii respiratorii a plămânilor cu ajutorul unui aparat special de măsurare) este introdusă pe lista serviciilor medicale adiţionale pe care le pot oferi medicii de familie, conform documentului menţionat, pe lângă cele deja existente (efectuarea şi interpretarea electrocardiogramei pentru monitorizarea bolilor cardiovasculare confirmate, ecografia generală de abdomen şi pelvis).

În plus, pacienţii asiguraţi vor putea apela la medicul de familie, în timpul programului de lucru în cabinet, pentru administrarea de medicamente (intramuscular, subcutanat, intradermic, intravenos sau perfuzabil).

Pe lista serviciilor diagnostice şi terapeutice vor fi introduse, conform HG nr. 205/2015, recoltarea de material bioptic, tratamentul postoperator al rănilor abdominale, intervenţiilor chirurgicale după cezariană, sarcinei extrauterine operate, histerectomiei (îndepărtarea chirurgicală a uterului), endometriozei şi sfatul genetic. În acelaşi timp, sunt incluse psihoterapia pentru copii/adulţi şi kinetoterapia pentru copiii cu autism.

Noul act normativ mai prevede şi introducerea unor servicii precum ecografia transrectala, examenul radiologic al articulaţiilor sacro-iliace, examenul radiologic al coloanei vertebrale/segment, CT buco-maxilo-facial nativ, CT sinusuri, RMN sinusuri, RMN abdominal cu substanţa de contrast şi colangio RMN.

Situaţiile pentru care nu este necesar biletul de internare, reorganizate

Situaţiile în care biletul de internare nu este necesar vor fi reorganizate în urma modificărilor aduse de nouă hotărâre a Executivului. Astfel, de la 1 aprilie acestea vor fi următoarele:

pentru spitalizare continuă:
naştere;
urgente medico-chirurgicale;
boli cu potenţial endemoepidemic, care necesită izolare şi tratament;
bolnavi aflaţi sub incidenţa art. 109, 110, 124 şi 125 din Codul penal şi în cazurile dispuse prin ordonanţa a procurorului pe timpul judecării sau urmăririi penale, care necesită izolare ori internare obligatorie, şi tratamentul persoanelor private de libertate pentru care instanţă de judecată a dispus executarea pedepsei într-un penitenciar-spital, precum şi tratamentul pacienţilor din penitenciare ale căror afecţiuni necesită monitorizare şi reevaluare în cadrul penitenciarelor-spital;
pentru bolnavii care necesită asistenţă medicală spitaliceasca de lungă durată (ani);
cazurile care au recomandare de internare într-un spital ca urmare a unei scrisori medicale acordate de medicii din ambulatoriul integrat al spitalului respectiv;
transferul intraspitalicesc în situaţia în care se schimbă tipul de îngrijire;
transferul interspitalicesc;
pacienţii din statele membre ale Uniunii Europene/din Spaţiul Economic European/Confederaţia Elveţiană beneficiază de servicii medicale spitaliceşti programate şi acordate cu autorizarea prealabilă a instituţiilor competente din statele membre UE/SEE/Confederaţia Elveţiană, respectiv de servicii medicale spitaliceşti acordate pe baza cardului european de asigurări sociale de sănătate emis de unul dintre statele membre UE/SEE/Confederaţia Elveţiană, precum şi de servicii medicale spitaliceşti pentru pacienţii din statele cu care România a încheiat acorduri, înţelegeri, convenţii sau protocoale internaţionale cu prevederi în domeniul sănătăţii, care au dreptul şi beneficiază de servicii medicale acordate pe teritoriul României;
pentru spitalizare de zi, dacă se acordă servicii de:
urgenţă medico-chirurgicala;
chimioterapie;
radioterapie;
administrare de medicamente pentru care este necesară aprobarea comisiilor de experţi constituite la nivelul CNAS;
monitorizare a bolnavilor cu HIV/SIDA;
evaluare dinamică a răspunsului viro-imunologic;
monitorizare şi tratament ale bolnavilor cu talasemie;
monitorizare a bolnavilor oncologici;
administrare a tratamentului pentru profilaxia rabiei;
monitorizarea sifilisului genital primar şi sifilisului secundar al pielii şi mucoaselor;
rezolvare a cazurilor care au recomandare de internare într-un spital ca urmare a unei scrisori medicale acordate de medicii din ambulatoriul integrat al spitalului respectiv, aflaţi în relaţie contractuală cu casele de asigurări de sănătate;
pacienţii din statele membre UE/SEE/Confederaţia Elveţiană beneficiază de servicii medicale spitaliceşti programate şi acordate cu autorizarea prealabilă a instituţiilor competente din statele membre UE/SEE/Confederaţia Elveţiană, respectiv de servicii medicale spitaliceşti acordate pe baza cardului european de asigurări sociale de sănătate emis de unul dintre statele membre UE/SEE/Confederaţia Elveţiană, precum şi de servicii medicale spitaliceşti pentru pacienţii din statele cu care România a încheiat acorduri, înţelegeri, convenţii sau protocoale internaţionale cu prevederi în domeniul sănătăţii, care au dreptul şi beneficiază de servicii medicale acordate pe teritoriul României.
Pacienţii îşi vor putea schimba medicul de familie pe baza cardului de sănătate

Persoanele asigurate în sistemul medical autohton îşi vor putea schimba medicul de familie cu ajutorul cardului de sănătate, mai dispune HG nr. 205/2015.

Mai exact, acest lucru va putea fi făcut, după cel puţin şase luni de la momentul înscrierii pe lista medicului, în baza cardului de sănătate şi a unei cereri de înscriere prin transfer.

Persoanele care n-au card de sănătate din diverse motive justificate (refuza folosirea din motive religioase/de conştiinţă, au sub 18 ani, nu li s-a emis cardul, urmează să li se emită un duplicat) îşi vor putea schimba medicul de familie doar în baza cererii de înscriere prin transfer.

Atenţie! Schimbarea medicului de familie în mai puţin de şase luni de la înscrierea pe lista acestuia se poate face dacă acesta moare, nu se mai afla sub contract cu casa de sănătate sau praxisul sau este preluat.

sursa: www.avocatnet.ro/

Camera Deputaților, prin votul majorității PSD, a aprobat Ordonanţa de Urgenţă a Guvernului 83/2014 privind salarizarea personalului plătit din fonduri publice în care la art 8 se menţionează faptul că în anul 2015, munca suplimentară efectuată peste durata normală a timpului de lucru de către personalul din sectorul bugetar încadrat în funcţii de execuţie sau de conducere, se va compensa numai cu timp liber corespunzător..

Din discuțiile pe care le-am avut cu specialiștii din sistem, mi-a fost semnalat faptul că prevederile acestui articol reprezintă o reducere a veniturilor tuturor angajaţilor din sistemul medical, asistență socială și asistență medico-socială, domenii unde este nevoie de o muncă susţinută la orice oră a săptămânii şi unde angajaţii se expun la un grad ridicat de stres şi risc.

Pentru a corecta această nedreptate am depus un amendament prin care am propus o excepție de la prevederile articolului 8 al ordonanței, iar pentru munca prestată de personalul din unităţile sanitare, de asistenţă socială şi de asistenţă medico-socială, aceste categorii să beneficieze de un spor de 100% din salariul de bază al funcţiei îndeplinite, în acest fel munca prestată şi plătită nu se compensează şi cu timp liber corespunzător..
Reprezentanții ministerului muncii au solicitat în comisia de muncă respingerea amemdamentului, iar majoritatea controlată de PSD a votat în consecință, obedient, așa cum fac de obicei, respingând propunerile venite din partea opoziției.

Este evident că actualul Guvern mimează preocuparea pentru situația dramatică în care se găsește sistemul de asistență medicală din România. Astăzi, din cauza condițiilor deficitare și a salariilor mici asistăm la un exod al personalului din acest domeniu, fenomen amplificat și de lipsa de reacție a autorităților statului.
Pentru a fi în permanență în serviciul public al cetățeanului care aelează la asistență medical angajații din sistem lucrează și în zilele de sâmbătăt și duminica,fiind o ocazie bună pentru a-și mări inclusiv veniturile. Însă Guvernul Ponta a decis ca acest efort suplimentar să nu fie recompensat în bani, ci cu timp liber.

Este anormal ce se întâmplă și ne găsim în situația în care cadrele medicale se întreabă dacă mai merită să meargă la muncă în aceste zile.

Deja, angajaţii din sistemul medical au anunțat acțiuni de protest cerând în primul rând respect și valorizarea corectă a muncii depuse.

Am susținut amendamentul convins fiind că aplicarea lui vine în sprijinul anagajaților din sistemul de sănătate având în vedere faptul că unitățile sanitare și de asistență socială există activități care se realizează în program continuu de care beneficiază toți cetățenii acestei țări, în mod nediscriminatoriu.

Dan Coriolan SIMEDRU,
Deputat PNL de Alba

În urma protestelor de stradă privind noua fabrică de formaldehidă de la Sebeş, Primăria a decis realizarea unui studiu privind starea de sănătate a locuitorilor din municiupiu…

Comunicat al Primăriei Sebeş:

„În data de 12.02.2015 Primarul Municipiului Sebeș prof. Alexandru Dăncilă împreună cu Directorul executiv al DSP Alba dr. Horea Timiș au avut o întâlnire cu conducerea Centrului Regional de Sănătate Publică Cluj Napoca în vederea efectuării unui studiu de impact pe starea de sănătate a populației Municipiului Sebeș relaționat cu expunerea la toți posibilii poluatori industriali de pe raza unității administrativ teritoriale. Având în vedere că un asemenea studiu este de mare anvergură, fiind practic o premieră și pentru Institutul Național de Sănătate Publică (în arondarea căruia funcționează CRSP Cluj) s-au stabilit următorii pași procedurali:

1.Identificarea de către Primăria Sebeș a principalilor agenți economici care își desfășoară activitatea pe teritoriul Municipiului Sebeș, cu impact asupra mediului;

2.Stabilirea de către Primăria Sebeș a zonelor protejate (locuințe, unități de educație, unități sanitare) vulnerabile;

3.Analiza de către DSP, medici de familie sub coordonarea metodologică a CRSP Cluj a indicatorilor de sănătate în zonele vulnerabile identificate (prin studiile de mediu: analiza dispersiei);

4.Evaluarea impactului pe starea de sănătate în relație cu fiecare agent economic industrial identificat cu impact asupra mediului. (responsabilitatea va aparține CRSP Cluj-Napoca).

Se observă că pentru toate etapele procedurale este necesară o colaborare permanentă între autoritățile publice locale (Primăria Sebeș, DSP Alba, APM Alba etc.) și agenții economici, iar în derularea activităților ne vom baza pe receptivitatea populației și pe ONG-urile interesate”.

Directorul Direcției de Sănătate Publică Alba, dr. Horea Timiș, împreună cu primarul Sebeșului, prof. Adrian Alexandru Dancilă vor avea joi, la Cluj Napoca, o întâlnire cu specialiștii oficiali și acreditați în sănătate publică, de la Institutul National de Sănătate Publică, Filiala Cluj. Aceștia vor solicita specialiștilor, elaborarea unui studiu de impact pe sănătate, la nivelul orașului Sebeș, care sa cuprindă toți factorii care pot sa influențeze starea de sănătate, începând de la autostrada, până la poluatorii industriali și ultimul service de la marginea municipiului. Urmează să se efectueze un inventar al tuturor poluatorilor din zonă, stabilindu-se impactul fiecărui poluator asupra sănătății și perimetrul de protecție sanitară iar concluziile finale vor prezenta impactul asupra stării de sănătate, pe fiecare cartier și zonă din municipiul Sebeș.

Datele vor fi postate pe site-urile DSP Alba și Primăriei Sebeș.

„Suma necesară pentru acest studiu, se regăsește în proiectul de buget al municipiului Sebeș, urmând a fi aprobată vineri, în ședinta Consiliului Local Sebeș, cu ocazia votării bugetului pe anul 2015. Mentionez că acest studiu este unul separat de cel care va fi realizat de Kronospan, pe platforma industrială, cerut de DSP Alba, pentru obținerea Autorizației Integrate de Mediu. Conducerea Primăriei Sebeș va continua discuțiile atât cu reprezentanții protestatarilor cât și cu cei ai Kronospan, pe care le-a avut și săptămâna trecută. Precizăm că Primăria Sebeș tine o permanentă legatură cu toate instituțiile statului, inclusiv Președinția Romaniei, pentru rezolvarea acestei situații”, a declarat primarul Adrian Alexandru Dancilă.

Fii la curent cu cele mai noi anunturi negociate.

Urmărește negociat.ro pe Facebook