Tags Posts tagged with "penala"

penala

Horia Georgescu a demisionat de la şefia Agenţiei Naţionale de Integritate.

După audieri care au durat 6 ore, Horia Georgescu a fost scos de la DNA în cătuşe, fiind reţinut pentru 24 de ore.

Procurorii DNA îl acuză de un prejudiciu de 75 milioane de euro – în perioada când era angajat al ANRP.

Foto: pressalert.ro

Răfuieli în lumea bancară din România. Conform bursa.ro, Banca Naţională a României a făcut o plângere penală împotriva bancii Volksbank. Plângerea ar avea legătură cu fapte derulate de fosta conducere.

„Noi, dacă găsim indicatori în neregulă, într-o bancă, facem plângeri penale. Am dat drumul la o plângere penală în cazul Volksbank pentru unele fapte…Unele credite au fost date aiurea „, a declarat Nicolae Cinteză, directorul Direcţiei Supraveghere din Banca Naţională a României (BNR).

Bogdan Neacşu, vicepreşedintele Volksbank, ne-a spus că actuala conducere a băncii are, de asemenea, plângeri penale împotriva unor membri din fosta conducere şi a unor fapte derulate înainte de 2010 în cadrul instituţiei financiare.

Potrivit lui Nicolae Cinteză, acţionarul Volksbank a capitalizat banca masiv, cu o sumă de peste 1,1 miliarde euro, ca să poată vinde către Banca Transilvania (operaţiune ce urmează să se finalizeze în perioada martie-aprilie).

În 2010, şefii Volksbank au fost înlăturaţi de la conducere, după ce, conform reprezentanţilor BNR, ar fi încălcat mai multe reglementări din domeniu.
Banca Naţională a României a retras avizele în baza cărora îşi exercitau responsabilităţile de conducere Gerald Schreiner (fostul CEO al Volksbank) şi Herwig Burgstaller (ex-vicepreşedintele aceleiaşi bănci).

Cei doi foşti şefi ai Volksbank au acţionat în judecată Consiliul de Administraţie al BNR, contestând decizia Băncii Naţionale, însă au pierdut procesul.

sursa: www.bursa.ro

Procurorii parchetului de pe lângă Curtea de Apel Alba Iulia au decis punerea în arest la domiciuliu a primarului din Vinţu de Jos.

Gheorghe Vlad este acuzat de abuz în serviciu în formă continuată: edilul este acuzat că a folosit în mod nejustificat bunurile Primăriei (a folosit în interes personal combustibilii instituţiei).

Aceeaşi decizie îl vizează pe Valentin Nicolae Groza, economistul primăriei.

În acelaşi timp judecătorul a decis respingerea controlului judiciar faţă de cele două persoane.

„Procurori ai Parchetului de pe lângă Tribunalul Alba au dispus, la data de 21.02.2015, punerea în mișcare a acțiunii penale față de inculpații Vlad Gheorghe – primar în cadrul Primăriei Vințu de Jos, județul Alba, pentru săvârșirea infracţiunii de abuz în serviciu în formă continuată și Groza Valentin Nicolae – șef birou buget, finanțe, contabilitate, impozite și taxe locale, strategii, programe în cadrul aceleiași unități administrative, sub aspectul săvârşirii infracțiunii de abuz în serviciu sub formă continuată și participație improprie la fals material în înscrisuri oficiale.
Față de inculpatul Groza Valentin Nicolae s-a dispus reținerea pe o durată de 24 de ore începând cu data de 21.02.2015 ora 1000.
În cursul zilei de 21 februarie 2015 a fost sesizată Judecătoria Alba Iulia cu propunere de arestare preventivă pentru o perioadă de 30 de zile pentru ambii inculpați.
Judecătoria Alba Iulia a dispus respingerea propunerii de arestare preventivă și luarea măsurii arestului la domiciliu pe o durată de 30 de zile față de ambii imculpați. Împotriva încheierii judecătorului de drepturi și libertăți, procurorii au formulat contestație, care va fi soluționată de Tribunalul Alba.
În fapt, s-a reținut că, în perioada 2013 – 11 august 2014, inculpații au angajat, înregistrat și efectuat cheltuieli și consumuri nejustificate de materiale de curățenie, precum și de produse ce nu se regăsesc în inventarul entității, iar în unele cazuri a achiziționat materiale – piese pentru autoturism (pentru o altă marcă de autoturism ce nu se află în dotarea primăriei).
De asemenea, inculpații au angajat, ordonanțat și efectuat plata de cheltuieli cu carburanți (benzină, motorină și uleiuri minerale) fără respectarea prevederilor legale. O parte din carburant a fost consumat de inculpați pentru deplasări în interes personal, precum și de alte persoane cu acceptul acestora.
Activitatea infracțională a mai constat în faptul că, inculpații au angajat, înregistrat și efectuat cheltuieli și plăți nelegale pentru prestarea unor servicii de cazare și masă la hoteluri din Băile Felix județul Bihor. Totodată, inculpatul Vlad Gheorghe a dispus unui martor, șofer în cadrul Primăriei Vințu de Jos, să efectueze lucrări cu buldoexcavatorul unei persoane fizice a cărei contravaloare nu a fost achitată.
Pe parcursul fazei de urmărire penală, inculpatul Vlad Gheorghe a continuat să săvârșească acte de abuz în serviciu pentru care s-a dispus extinderea urmăririi penale constând în aceea că în datele de 19.02.2015 și 20.02.2015 s-a deplasat împreună cu membrii familiei cu un autoturism aparținând Primăriei Vințu de Jos în Municipiul Alba Iulia.
Inculpatul Groza Valentin Nicolae le-a determinat pe două martore să antedateze înscrisuri și să modifice mențiuni în registrele de corespondență ale Primăriei Pianu în perioada efectuării controlului de audit.
Investigaţiile au fost efectuate cu sprijinul lucrătorilor de poliție din cadrul I.P.J. Alba, Direcția Generală Anticorupție Alba – Serviciul Județean Anticorupție Alba.
Suportul tehnic de specialitate a fost asigurat de S.R.I. – Direcția Județeană de Informații Alba.
Cercetările continuă în cauză pentru lămurirea tuturor împrejurărilor de fapt şi în vederea stabilirii răspunderii judiciare.
Facem precizarea că punerea în mişcare a acţiunii penale este o etapă a procesului penal reglementată de Codul de procedură penală, necesară în vederea propunerii unor măsuri preventive, activitate care nu poate, în nicio formă să înfrângă principiul prezumţiei de nevinovăţie” se arată într-un comunicat de presă al Parchetului de pe lângă Tribunalul Alba.

Deputaţii din Comisia Juridică şi-au dat avizul pentru ca Elena Udrea să poată fi urmărită penal. Urmează un vot în plenul Camerei Deputaţilor pentru încuviinţarea cercetării penală de către procurorii DNA.

Elena Udrea, fost ministrul al Dezvoltării Regionale şi Turismului este cercetată de procurorii DNA în dosarul Gala Bute.

Gala Bute a fost organizată în vara anului 2011, printre organizatori/ finanţatori numărându-se şi Ministerul al Dezvoltării Regionale şi Turismului (condus pe atunci de Elena Udrea).

Prejudiciul în Gala Bute se ridică la 8.000.000 lei (aproape 2 milioane de euro).

DNA cere avizul Camerei Deputaţilor pentru urmărirea penală a Elenei Udrea, fost Ministru al Dezvoltării Regionale şi Turismului.

Cererea a fost făcută de procurorul șef al Direcției Naționale Anticorupție, Laura Codruța Kövesi. Aceasta a transmis procurorului general al Parchetului de lângă Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie referatul cauzei, în vederea sesizării Camerei Deputaților, pentru formularea cererii de efectuare a „urmăririi penale față de UDREA ELENA GABRIELA, membru al Camerei Deputaților care, în perioada în care se presupune că a săvârșit faptele, a îndeplinit funcția de ministru al Dezvoltării Regionale și Turismului”. Cercetarea procurorilor DNA priveşte dosarul Gala Bute, din anul… 2011.

„Cererea de efectuare a urmăririi penale are în vedere săvârșirea infracțiunilor de:
– abuz în serviciu, cu obținerea pentru sine sau pentru altul de foloase necuvenite,
– tentativă la folosirea de documente ori declarații false, inexacte sau incomplete pentru obținerea pe nedrept de fonduri din bugetul Uniunii Europene
– folosire a influenței în scopul obținerii de foloase necuvenite (art. 13 din Legea nr. 78/2000)

Faptele au legătură cu atribuirea și folosirea, presupus ilegale, a fondurilor din patrimoniul Ministerului Dezvoltării Regionale și Turismului în perioada 2010 – 2012.

Cererea referitoare la efectuarea urmăririi penale are în vedere faptul că, în acest moment, există aspecte din care rezultă suspiciunea rezonabilă care conturează următoarea stare de fapt:

Infracțiunea de abuz în serviciu în legătură cu încheierea de către MDRT a unui contract de prestări servicii de promovare
La data de 24.06.2011 Ministerul Dezvoltării Regionale și Turismului a atribuit un contract în valoare de 10.175.168,44 lei, prin care S.C. Europlus Computers S.R.L., trebuia să presteze servicii de promovare a României în cadrul evenimentelor desfășurate cu ocazia organizării Galei Internaționale de Box profesionist de către Federația Română de Box. Metoda de atribuire a contractului a fost negocierea fără publicarea unui anunț de participare, iar suma urma să fie rambursată din fonduri europene.
În baza acestui contract, la data de 1 februarie 2012, Ministerul Dezvoltării Regionale și Turismului a efectuat plata serviciilor de promovare în valoare de 8.116.800 lei” – se spune în comunicatul DNA.

Procurorii DNA vorbesc şi despre infracțiunea de tentativă la folosirea de documente ori declarații false, inexacte sau incomplete pentru obținerea pe nedrept de fonduri din bugetul Uniunii Europene.

„După executarea contractului și realizarea plății, la data de 16 februarie 2012, suma de 8.116.800 lei a fost cuprinsă în cererea de rambursare transmisă de Direcția Dezvoltare Turistică și Marketing din cadrul Ministerul Dezvoltării Regionale și Turismului către Organismul Intermediar pentru Turism (OIT), având în vedere că acest contract făcea parte din proiectul „Promovarea brandului turistic al României”, care urma să fie finanțat în baza deciziei de finanțare 2007/07.07.2011, prin POR 2007 – 2013, cu fonduri provenind din Fondul European de Dezvoltare Regională. Decizia de finanțare menționată fusese aprobată pe baza unei solicitări a Direcției de Promovare Turistică din cadrul Ministerul Dezvoltării Regionale și Turismului semnate de secretarul general al ministerului, în numele ministrului Udrea Elena.

Cererea de rambursare a sumei de 8.116.800 lei cuprinde declarații inexacte, în condițiile în care, scopul real al utilizării fondurilor – organizarea unei gale de box – nu se regăsea printre categoriile de cheltuieli eligibile, iar organizatorul nu era Federația Română de Box, împrejurare cunoscută de autorii cererii.
Rezultatul nu s-a produs, iar fondurile europene nu au fost fraudate, deoarece Autoritatea de Management a dispus suspendarea soluționării cererii ca urmare a sesizării organelor de urmărire penală.
Din datele și probele cauzei rezultă că și aceste fapte ar fi fost săvârșite la cererea ministrului Dezvoltării Regionale și Turismului, Udrea Elena, care ar fi cunoscut împrejurările esențiale ale cauzei și care ar fi acceptat posibilitatea producerii rezultatului.

Infracțiunea de folosire a influenței în scopul obținerii de foloase necuvenite în legătură cu obținerea unui credit bancar de către S.C. Europlus Computers S.R.L.
În cauză există date și probe că Udrea Elena și-ar fi folosit influența derivată din funcția de ministru și de vicepreședinte al partidului aflat la guvernare asupra unui reprezentant cu putere de decizie dintr-o instituție bancară și asupra secretarului general al ministerului, pentru ca aceștia să își exercite atribuțiile într-o modalitate care să permită acordarea, de către bancă, a unui credit, societății S.C. Europlus Computers S.R.L.
Suma astfel obținută are natura unui folos necuvenit, în condițiile în care împrumutul a fost acordat în regim de urgență și în condiții mai avantajoase decât cele prevăzute în normele de creditare ale băncii, avantaje pe care societatea nu le-ar fi obținut în lipsa intervenției ministrului.

La data de 29.06.2011, la cinci zile după încheierea contractului cu S.C. Europlus Computers S.R.L., MDRT a emis o adresă prin care comunica băncii acceptul prealabil că îi va plăti băncii, în mod direct, sumele datorate firmei S.C. Europlus Computers S.R.L., din executarea contractului de servicii. Adresa a fost semnată de către secretarul general al ministerului, care a arătat ca a acționat la cererea ministrului Udrea Elena și că ministerul nu eliberase niciodată asemenea înscrisuri pentru a garanta creditele unor societăți comerciale.
La data de 30.06.2011 a fost încheiat contractul de creditare a S.C. Europlus Computers S.R.L., având ca obiect acordarea unui credit pe termen scurt în sumă de 10.175.168 RON „pentru finanțarea cheltuielilor aferente contractului de servicii 232/24.06.2011 încheiat între Ministerul Dezvoltării Regionale și Turismului și S.C. Europlus Computers S.R.L.”
Creditul ar fi trebuit restituit în termen de 3 luni, însă scadența a fost prelungită succesiv pentru 60 de zile, 30 de zile și alte 30 de zile până la data de 27.01.2012.

În condițiile în care MDRT a aprobat, ulterior, pentru plată doar suma 8.116.800 lei, o parte semnificativă a creditului a rămas neacoperită, motiv pentru care au existat mai multe discuții la sediul ministerului între reprezentanții instituției de credit, care solicitau achitarea întregii sume prevăzute în contract, și cei ai instituției publice, care susțineau că nu pot achita decât serviciile recepționate.
Împrumutul a fost rambursat parțial în data de 02.02.2012, prin plata sumei de 8.116.800 lei de către MDRT.
Diferența a fost achitată de S.C. Europlus Computers S.R.L. la data de 08.02.2012 folosind fonduri primite de la o altă firmă care, la rândul său, le obținuse în baza unui contract de achiziție publică finanțat în regim de urgență de Ministerul Dezvoltării Regionale și Transporturilor și care a fost atribuit cu încălcarea dispozițiilor legale de către reprezentanții municipiului Lupeni.
În cauză există indicii rezonabile cu privire la faptul că împrumutul nu ar fi fost acordat în asemenea condiții, în lipsa influenței exercitate de Udrea Elena” – se mai arată în comunicatul DNA.

Biroul de Informare şi Relaţii Publice al DNA anunţă că procurorii din secţia de combatere a corupţiei au dispus punerea în mişcare a acţiunii penale şi reţinerea pentru 24 de ore, începând cu data de 28 noiembrie 2014, a inculpatului Florian Farcaş, expert evaluator, ulterior director în cadrul unor organisme regionale sau județene ale fostei APDRP, actuala Agenţie pentru Finanţarea Investiţiilor Rurale (AFIR), sub aspectul săvârșirii infracțiunilor de: luare de mită; complicitate la folosirea sau prezentarea cu rea-credinţă de documente ori declaraţii false, inexacte sau incomplete, dacă fapta are ca rezultat obţinerea pe nedrept de fonduri europene; complicitate la înșelăciune; conflict de interese.

„Din ordonanța de reținere întocmită de procurori a reieșit că, în cauză, există date și probe din care rezultă suspiciunea rezonabilă ce conturează următoarea stare de fapt:
Începând cu anul 2009 și până în prezent, deși avea calitatea de expert evaluator sau director în cadrul unor organisme regionale sau județene ale fostei APDRP, actuala Agenţie pentru Finanţarea Investiţiilor Rurale (AFIR), inculpatul Farcaș Florian a întocmit, pentru mai mulți potențiali beneficiari, proiecte pentru accesarea de fonduri europene, în schimbul unor sume de bani cuprinse între 900 lei și 2.000 euro. O parte a acestor proiecte îi erau, ulterior, repartizate de către șefii ierarhici spre evaluare.
Într-unul dintre proiectele întocmite de el, inculpatul a acceptat să depună, la dosarul aferent cererii de finanțare pe măsura 112 (tineri fermieri), pentru o anumită persoană, documente cu privire la care a avut suspiciunea că ar putea conține mențiuni inexacte sau false și, în acest mod, a sprijinit obținerea pe nedrept de fonduri europene și naționale nerambursabile de către fermier.
Ca urmare a depunerii dosarului și a selectării acestuia pentru finanțare, fermierului respectiv i-a fost plătită, de către APDRP, prima tranșă de finanțare.
De asemenea, în plus față de sumele obținute de la clienți pentru conceperea și întocmirea dosarelor, după selectarea acestora și încasarea de către aceștia a primei tranșe de finanțare, Farcaș Florian a pretins sume cuprinse între 1.500 și 6.000 euro, de la trei persoane, respectiv:
– 5% din banii obținuți de fermier, respectiv suma de cca. 7.000 lei (echivalentul a 1.600 euro),
– 2.000 euro,
– 6.000 euro.
Tot așa, pentru sprijinul acordat unei persoane, prin consultanță și aprobarea cererilor depuse la CR PDRP Alba Iulia unde acesta avea în derulare mai multe proiecte finanțate din bani europeni, inculpatul a primit, pentru o perioadă de 4 ani, folosința unui autoturism marca PEUGEOT 407 deținut, în leasing, de firma controlată de persoana beneficiară, prin interpuși”, se arată înntr-un comunicat al DNA-ului.

Inculpatului Farcaș Florian va fi prezentat vineri, 28 noiembrie 2014, Tribunalului Bucureşti, cu propunere de arestare preventivă pentru 30 de zile.

De notat că procurorii au beneficiat de sprijin de specialitate din partea Serviciului Român de Informații.

Facem precizarea că punerea în mişcare a acţiunii penale este o etapă a procesului penal reglementată de Codul de procedură penală, având ca scop crearea cadrului procesual de administrare a probatoriului, activitate care nu poate, în nici o situație, să înfrângă principiul prezumției de nevinovăție.

ITMInspectorii ITM Alba au depistat la o firmă din judeţul Călăraşi, cu punct de lucru în Zlatna, 13 angajaţi fără forme legale. În urma verificărilor, societatea s-a ales cu dosar penal. Alte trei firme din judeţ au fost sanţionate cu amenzi în valoare de 40.000 lei, tot pentru „muncă la negru”.

În domeniul relaţiilor de muncă, au fost controlate 69 de unităţi, cu un  număr total de salariaţi de 1.152. În aceste cazuri au fost identificate 109 de deficienţe, motiv pentru care s-au dispus tot atâtea măsuri. La patru firme din Alba au fost depistate 17 persoane în lucru fără forme legale de angajare. În total, au fost aplicate 19 amenzi, în valoare totală de 74.900 lei, din care 3 amenzi  în valoare de 40.000 lei pentru muncă nedeclarată.

Societăţi comerciale sancţionate pentru „muncă la negru” :           

1. S.C.NIRO TRANS SRL Alba Iulia – 1 pers. fără forme legale de angajare – amendă 10.000 lei;

2. S.C. ASMOD SRL Alba Iulia  – 2 pers. fără forme legale de angajare – amendă 20.000 lei;

3.S.C. D & G HEROS SRL Tărtăria – 1 pers. fără forme legale de angajare – amendă 10.000 lei;

4.S.C. EDILIZZIA AB FACTORY SRL Vasilaţi- Jud. Călăraşi- P.L.Zlatna- 13 pers. primite în lucru fără forme legale de angajare- ITM Alba a formulat plângere penală la Parchet, potrivit art.264 alin.3. Codul Muncii.

Principalele deficienţe stabilite în controale:

  • primirea la muncă a persoanelor fără întocmirea în formă scrisă a contractelor individuale de muncă;
  • nu au fost stabilite pentru toţi salariaţii atribuţiile corespunzătoare postului prin fişa postului;
  • contractele individuale de muncă nu au fost completate cu clauze referitoare la criteriile de evaluare a activităţii profesionale a salariaţilor aplicabile la nivelul angajatorului;
  • primirea la muncă a persoanelor s-a realizat în absenţa certificatului medical (fişa de aptitudine);
  • regulamentul intern nu conţine dispoziţii referitoare la criteriile şi procedurile de evaluare profesională a salariaţilor;
  • registrul general de evidenţă al salariaţilor în format electronic nu se păstrează la sediul societăţii

În domeniul securităţii şi sănătăţii în muncă,  au fost controlate 48 de unităţi, la care au fost constatate 76 de deficienţe. Au fost aplicate 9 avertismente pentru neregulile constatate.

Principalele deficienţe stabilite în controale :

  • Lipsa autorizarii initiale si a verificarilor periodice a echipamentelor tehnice supuse reglementarilor ISCIR
  • Lipsa instruirii periodice a lucratorilor
  • Organizarea necorespunzatoare a activitatii de securitatea muncii la nivelul unitatilor, conform noilor reglementari din HG 955/2010
  • Lipsa evaluarii riscurilor de accidentare si imbolnavire profesionala pentru activitatile desfasurate
  • Desfasurarea activitatii fara efectuarea examenului medical la angajare si/sau periodic a lucratorilor
  • Lipsa instructiunilor proprii de securitatea muncii pentru activitatile desfasurate
  • Lipsa fiselor de aptitudini eliberate in urma examinarii medicale la angajare si/sau periodica a lucratorilor.

Fii la curent cu cele mai noi anunturi negociate.

Urmărește negociat.ro pe Facebook