Tags Posts tagged with "oras"

oras

În lunile iunie și iulie, Primăria municipiului Alba Iulia a continuat lucrările de reabilitare ce vizează rețelele de iluminat public. Astfel, au fost înlocuite un număr de 165 de corpuri de iluminat, pe mai multe artere principale din oraș.

Potrivit reprezentanților Primăriei, în perioada amintită s-au înlocuit un număr de 165 de corpuri de iluminat pe mai multe artere principale din oraș. În zona descrisă de Bulevardul Revoluției – strada Cloșca – Calea Moților au fost înlocuite 42 de corpuri, iar pe distanța dintre reperele Prefectura – Gara CFR, alte 35. De asemenea, pe Bulevardul Republicii, între Calea Moților și strada Tudor Vladimirescu  (de la stadion până la semafoarele din Ampoi 3), au fost schimbate 88 de corpuri de iluminat.

Vechile corpuri prezentau o stare avansată de uzură, durata de exploatare expirată (17 ani), multe dintre acestea având oglinzile mătuite, cu dispersoare care nu mai reflectau coespunzător lumina. În plus, acestea aveau o putere de 250W, iar prin înlocuirea lor cu corpuri de 150 W se va reduce consumul de energie electrică cu 6.930 MWh/an. Clasa de iluminare a respectivelor artere nu va fi afectată de reducerea puterii instalate la 150W, datorită echipamentelor moderne utilizate.

”Avem asigurate mai multe intervenții în acest an pentru lucrări de modernizare sau extindere a iluminatului public. Putem spune că din acest punct de vedere suntem cu temele făcute și am întărit axurile principale de iluminare, le-am adaptat practic la prezent, crescând gradul de confort și siguranță al albaiulienilor. Exemplu, intrarea în cartierul Oarda de pe Biruinței, porțiune care a fost mai mereu în beznă, e rezolvată acum cu tot cu acea intersecție problematică de lângă Petrom. Desigur, avem în plan și extinderi, telegestiunea iluminatului din Cetate și alte lucrări ce depind de existența efectivă a bugetului”, a transmis primarul municipiului Alba Iulia, Mircea Hava.

Autoritățile locale reamintesc că în acest an s-au realizat mai multe reabilitări ale rețelelor de iluminat, inclusiv pe strada Tudor Vladimirescu, unde s-au schimbat stâlpii și corpurile de iluminat, iar cablurile au fost introduse subteran, în canalizație tehnică.

Mircea Hava promite: Alba Iulia, un oraş verde la Paştele Cailor

A trecut Paştele, şi cel catolic şi cel ortodox, în general în linişte. Imediat după Paşte au început luptele politice, iar iniţiativa a fost preluată de Ponta, care prin Corpul de Control al primului-ministru îi acuză pe liberalii Ludovic Orban şi Varujan Vosganian de ilegalităţi grave în dosarul şoselei Transalpina, cea modernizată de Romstrade, nefinalizată niciodată din cauza arestării patronului Nelu Iordache.

De câteva zile Milu Negruţ se ceartă cu Ioan Dîrzu, ambii dau bine cu uppercutul la corupţia celuilalt, cu directe la imaginea proastă şi cu croşee scurte la traseism…

În acelaşi timp avem o veste proată pentru oamenii care iubesc copacii şi spaţiile verzi: alegerile locale din 2016 vor avea loc tot într-un tur de scrutin. Prin urmare în 2016 cel care a ras Parcul Custozza, cel care a betonat o parte din pădurea de la Schit, Mircea Hava pe numele său din buletin, va fi reales cu succes de Noul PNL… în Alba este Noul PDL. Că la noi în Alba Iulia, ca la nimenea: PDL-iştii nu au decontat nimic din guvernarea 2009-2012 şi continuă să conducă judeţul zâmbind batjocoritor la fraierul de alegător.

În urmă cu 2-3 zile tânărul şi ambiţiosul Radu Cristian s-a autoproclamat candidat al Noului PNL la primăria Sebeşului în 2016. Rockărul Radu are o mică problemă: candidaţii la primăriile judeţului Alba vor fi stabiliţi de … eternul, nul, nul, şi fascinantul Mircea Hava. Prezenţa lui Hava în fruntea administraţiei locale este o garanţie că nu vom avea un oraş verde decât la Paştele Cailor.

La Aiud avem un abandon politic: primarul din ultimii ani, Horaţiu Josan a anunţat că nu mai vrea un nou mandat la Primăria Aiud. Oare de ce nu se retrage şi brusturosul Mircea Hava ?! Este timpul pentru ambiţioasa Oana Badea (membru al vechiului PDL), cea care şopteşte foarte bine.

Fostul (ce bine sună fostul) preşedinte al României, Traian Băsescu, a fost în emisiune la Realitatea TV, ca invitat al lui Octavian Hoandră. Băsescu şi Hoandră s-au certat ca la uşa cortului. Evident a intervenit cu aplomb şi Rareş Bogdan, care era cât pe ce să fie dat afară în emisiune de Traian Băsescu, cel care a condus în bătaie de joc România timp de 10 ani.

Havarnam

Luni, 30 martie 2015, poliţiştii din Alba Iulia au depistat un bărbat de 39 de ani în timp ce conducea un autoturism pe strada Nazareth Illit, fiind sub influenţa alcoolului.

Testat cu aparatul etilotest, bărbatul (R.V.C.) a fost depistat având o alcoolemie de 1,43 mg/l alcool pur în aerul expirat, motiv pentru care a fost condus la spitalul din Alba Iulia unde i-au fost recoltate probe de sânge, în vederea stabilirii alcoolemiei.

Bărbatul este cercetat în continuare pentru comiterea infracţiunii de conducere sub influenţa alcoolului.

Al 22-lea restaurant Subway din România se deschide astăzi, 4 februarie, în Alba Iulia în incinta staţiei Petrom de la intersecția străzilor Bulevardul Ferdinand I cu Bulevardul Încoronării.
“Mă bucur foarte mult că am reuşit să aduc franciza SUBWAY în Alba Iulia. Sandvişurile şi salatele preparate de către artiştii noştrii sunt o alternativă mult mai sănătoasă la mâncarea de tip fast-food, foarte uzuala în zilele noastre. Restaurantul SUBWAY se pretează unei locaţii cu trafic intens, care poate oferii locuri de parcare în apropiere şi unde clienţii pot fi serviţi cu rapiditate indiferent de oră, fără a aştepta zeci de minute pentru a lua masa. Din acest motiv, am ales ca şi locaţie benzinăria Petrom, aceasta îndeplinind condiţiile noastre” declară Cătălin Muntean, francizatul SUBWAY pentru Alba Iulia
Primul restaurant SUBWAY din România a fost deschis în anul 2012, în Bucureşti după care au urmat marile oraşe ale ţării: Cluj, Timişoara, Iaşi, Constanţa, Ploieşti, Piteşti, Suceava, Sibiu iar din luna Februarie și în Alba Iulia.
„Suntem încântaţi să dechidem primul restaurant SUBWAY într-un oraș sub 100.000 de locuitori unde nu sunt prezenți competitorii de talie internațională. Prin acest restaurant demonstrăm flexibilitatea și cererea brandului SUBWAY de către români” declară Andrei Trifan, agent de dezvoltare SUBWAY.

Înfiinţat în anul 1965, în Connecticut, SUA, Subway deţine în prezent peste 43.000 de restaurante, în 109 de ţări, fiind cel mai mare lant de restaurant din lume. Destinat, în principal, persoanelor cu un stil de viaţă activ, care doresc o masă echilibrată în timpul programului de lucru, Subway este recunoscut pentru faptul că oferă aceeaşi calitate oriunde în întreaga lume.
Succesul conceptului SUBWAY se datorează în mare parte necesității lumii moderne de a mânca ceva rapid, gustos și mai ales proaspăt.
Sandviciurile preparate și servite în fața clientului se găsesc sub două dimensiuni standard : 15cm SUB si 30cm SUB, dar puteți opta oricând pentru o salată sau o delicioasă tortilla. Clienții pot alege dintr-o varietate de pâini proaspăt coapte pe întreaga durată a zilei în cadrul resaurantului precum și dintr-o gamă largă de brânzeturi, carne, legume proaspete și sosuri apetisante care pot fi găsite doar la SUBWAY. De asemenea din meniu nu vor lipsi celebrele cookie – prăjituri americane dar și băuturi calde și reci. De-a lungul timpului SUBWAY și-a creat o reputație în a fi o alternativă rapidă dar totuși sănătoasă la fast-food-urile tradiționale pline de grăsimi din uleiuri. Toate ingredientele sunt la cel mai înalt standard, fapt ce garantează obţinerea aceleiaşi calităţi şi a aceluiaşi gust în toate unităţile lanţului.

Atunci când profesorii respectă istoria, tradiţia, cultura, copiii o vor face la fel. Se vor îndrepta spre istorie, tradiţie şi ţara lor.

Am întâlnit astăzi la Alba Iulia, la o plimbare printr-un oraş plin de istorie, un grup de elevi din clasa a III-a A de la Şcoala Gimnazială „Lucian Blaga” din Ocna Mureş, însoţiţi de câţiva profesori şi părinţi.

Au venit să vadă Obeliscul lui Horea, Cloşca şi Crişan, statuia lui Mihai Viteazul, Sala Unirii, străvechiul Apulum, cele două catedrale impunătoare, Muzeul Naţional al Unirii, statuile regilor care au înfăptuit România… România cea Mare.

La ieşirea de la vot preşedintele PNL Alba Iulia, Florin Roman, a declarat: „Am votat pentru ca oraşul Alba Iulia să rămână un oraş de dreapta, un oraş european, am votat pentru proiectul Sebeş-Turda, am votat pentru internet la sate, am votat pentru Primul Ghiozdan. Am votat pentru menţinerea cotei unice la 16 la sută. Sper să nu ne întoarcem cu ani în urmă.
Am votat în tandem cu primarul Sibiului, Klaus Iohannis. Sper ca oamenii să aibă spirit civic şi să vină la vot”.

Însoţit de fiica şi soţia sa, Florin Roman a votat la ora 11.55, la Secţia de Votare 43 Alba Iulia (de la Căminul pentru Persoane Vârstnice de la Schit).

Florin Roman se află pe locul 12, ne-eligibil, pe lista eurocandidaţilor PNL.

sebes-5În final, ca în orice poveste pe care o spui copiilor înainte de culcare, a venit și happy-end-ul. După dezbateri, promisiuni și asumări electorale, autostrada a fost dată în folosință și cel mai mare vis al sebeșenilor din ultimii 20 de ani a devenit realitate: camioanele au dispărut de pe centru, iar traficul greu s-a mutat pe centură. Dar asta dă naștere unei alte probleme, care pe termen lung se va dovedi la fel de greu de depășit ca și cea a camioanelor, pentru că golul creat prin dispariția traficului trebuie umplut cu ceva, ceva care să dea viață orașului. În caz contrar vom avea un oraș mort.

Acum centrul Sebeşului e pustiu. La propriu. Şi există riscul ca acest fenomen să fie unul permanent. În locul traficului, care ne-a readus liniştea, trebuie să apară altceva. Trebuie ca centrul oraşului nostru, de care suntem cu toţii atât de mândri, să capete viaţă şi să atragă turişti. Muhlbach, una din cele mai cunoscute cetăţi ale Transilvaniei, are un dublu potenţial, pe care îl poate exploata din plin: economic şi turistic.

Sebeșul cunoaște de ani buni o creștere economică extraordinară. A devenit practic motorul economic al județului și „paradisul” investitorilor. Şi străini şi români, în egală măsură. Discutăm, aproape în fiecare şedinţă de consiliu local despre Planuri Urbanistice Zonale sau avize pentru diferite investiţii. Care sunt, în unele cazuri, de dimensiuni apreciabile, cum este cea a germanilor de la Daimler. Probabil vor mai veni şi alţii. Dar asta nu e suficient. Nu e suficient să avem bani la buget şi să facem străzi, alimentări cu apă, canalizare şi să turnăm asfalt. Asta rezolvă doar o parte a problemei. Degeaba oraşul arată foarte bine dacă e pustiu, tinerii se distrează în alte oraşe, iar turiştii ne evită.

Spuneam că Sebeşul are un potenţial extraordinar din punct de vedere turistic. O istorie de 800 de ani, cetatea, biserica evanghelică, a doua ca mărime şi importanţă din ţară, Râpa Roşie şi multe alte atracţii pentru turişti. Dar, mai presus de toate, are o comunitate primitoare, cu obiceiuri şi tradiţii care se pierd în negura timpului. Un amestec fascinant între saşi, maghiari şi români, care au dat naştere uneia din cele mai solide comunităţi din România.

Potenţialul turistic al Sebeşului trebuie însă exploatat. Renovarea faţadelor clădirilor din centrul oraşului ar fi un prim pas, urmat de închiderea centrului şi transformarea lui în pietonal, cu galerii de artă, restaurante, terase, magazine de suveniruri. Cu lucruri care să îi dea viaţă şi care să îi atragă şi mai mult pe turişti. În aceste condiţii, plus o campanie de promovare inteligentă şi eficientă, Sebeşul poate intra în circuitul turistic naţional, dar mai ales internaţional. Abia atunci putem spune că misiunea noastră, a aleşilor locali, a fost dusă la bun sfârşit şi că am redat oraşul sebeşenilor.

Ştiu că mulţi dintre cei care doar se laudă şi nu fac nimic pentru oraş vor spune că pentru asta e nevoie de mulţi, chiar foarte mulţi bani. Sunt perfect de acord. Dar banii există. Şi pot fi alocaţi din bugetul local sau se pot scrie proiecte pentru obţinerea de fonduri europene pentru revitalizarea zonelor istorice, care sunt eligibile pe perioada de programare europeană 2014-2020. Soluţii financiare există, dar pentru asta trebuie să existe şi voinţă din partea administraţiei, a consiliului local, a cetăţenilor.

Radu CRISTIAN,
Consilier local PNL Sebeş

tcity-light-3Primăria Alba Iulia demarează inventarierea cantitativă și calitativă a echipamentelor de iluminat din oraș, parte a strategiei de implementare a sistemului de telegestiune.

Firma Flash Lighting va desfașura integral această activitate în baza contractului existent, urmând să raporteze numărul de puncte de iluminat precum și puterea acestora actuală, în vederea optimizării și reducerii costurilor cu iluminatul public stradal.

Operațiunea este prevăzută să se finalizeze în luna septembrie.

Sistemul de telegestiune va fi operațional în anul 2015.

Toate posturile de aprindere vor avea sistem de transmitere a parametrilor care va permite urmărirea în timp real a funcționarii și a eventualelor deficiențe.

În ultima perioadă s-a ajuns la o situație dezirabilă în privința intervențiilor la rețeaua de iluminat.

În decurs de trei luni s-au remediat mare parte din defecțiunile constatate la rețele publice de iluminat inclusiv la cele aparținând Electrica, prin aportul direct al instituției amintite.

Astfel, în săptămâna 03.07.-11.07.2013 s-a diminuat simțitor numarul de intervenții, ajungându-se la 6.

Implicit, factura de întreținere achitată de municipalitate fiind considerabil redusă: aproximativ 14 000 lei.

Recent ANRE a deschis piața inclusiv pentru consumatori eligibili de gaz și combustibili auto.

În următoarea perioadă se așteaptă normele metodologice iar specialiștii primăriei studiază și evaluează posibilitatea achiziționării acestor produse de la Bursa de Mărfuri, primăria având calitatea de membru.

Disfuncţionalităţile apărute la iluminatul public din Alba Iulia pot fi anunţate la dispeceratul naţional Flash Lighting Service

Toate sesizările cu privire la disfuncţionalităţile apărute la iluminatul public din Alba Iulia pot fi anunţate la dispeceratul naţional Flash Lighting Service la telefon: 0751 586 462.

Pentru sesizări este necesar a se specifica: localitatea, strada, număr imobil sau bloc si disfuncţionalitatea (bec ars, lumină intermitentă etc).

Este recomandat să se utilizeze acest număr de telefon specificat anterior pentru a reduce timpul de intervenţie la sesizări.

În momentul în care va fi disponibil şi un număr de dispecerat local, acesta va fi adus la cunoştinţă locuitorilor.

Fii la curent cu cele mai noi anunturi negociate.

Urmărește negociat.ro pe Facebook