Tags Posts tagged with "o"

o

Facebook-LogoFormaţiunile politice din România, care au exploatat beneficiile promovării imaginii şi a mesajelor politice prin intermediul reţelelor de socializare, s-au bucurat şi de o participare activă a susţinătorilor pe site-ul de socializare Facebook. Aceştia au iniţiat grupuri de discuţii şi comunităţi online şi au sprijinit activ demersurile partidelor.

Acestea sunt principalele concluzii ale unui studiu, intitulat „Social Media and Political Communication: Case study – The Parlamentary Parties in Romania”, studiu ce a fost publicat în revista științifică Global Media Journal – Pakistan Edition (http://www.aiou.edu.pk/gmj/CurrentIssue.asp ) şi a fost realizat de două cadre didactice universitare din România, Tasențe Tănase (http://www.tashy.ro/ , www.facebook.com/TasenteTashy ) și Ciacu Nicoleta (https://www.facebook.com/nicoleta.ciacu ).

Cercetarea și-a propus să identifice modul în care partidele parlamentare din România reuşesc să-şi mobilizeze electoratul prin intermediul comunicării mediate de reţelele de socializare, bloguri sau videoclipuri pe Youtube și să identifice eventualele similitudini sau diferenţe dintre procentele susţinătorilor formaţiunilor politice în Social Media, procentele electorale de accedere în Parlamentul României, obţinute la alegerile parlamentare din anul 2008 şi configuraţia politică a Parlamentului României la final de sesiune parlamentară.

Studiul a relevat faptul că cele două partide care formează actuala alianță de guvernare în România, Partidul Social Democrat și Partidul Național Liberal utilizează 83,33% dintre componentele Social Media analizate, anume: Facebook, Twitter, Bloguri, Youtube, FlickR și altele (forumuri, LinkedIn etc.)

Mai mult decât atât, din cele 171 de pagini din domeniul „Politică” a site-ului de analiză Social Media, facebrands.ro, 102 aparţin oamenilor politici, susţinătorilor sau partidelor parlamentare (sesiunea parlamentară 2008 – 2012), adică aproximativ 60%. Restul de 69 de pagini Facebook susţin o cauză politică sau aparţin oamenilor politici sau partidelor neparlamentare.

Raportându-ne la grupurile Facebook de susţinere a celor şase formaţiuni politice supuse studiului (PSD, PNL, PDL, PC, UDMR, UNPR), constatăm că numărul total este de 108 grupuri de discuţii, care însumează 85.269 membri.

Diferenţa între grupuri de discuţii şi paginile oficiale de Facebook este că în cazul grupurilor/comunităţilor iniţiativa dezbaterii este luată de susţinătorii partidelor, şi nu le este impusă o temă de discuţie, aşa cum se întamplă în cazul paginilor oficiale de Facebook unde, de cele mai multe ori, comunicarea este una unilaterală.

Partidul Democrat Liberal, formațiunea ce a guvernat în sesiunea parlamentară trecută, are mai puţine grupuri de Facebook decât Partidul Social Democrat (partid aflat la guvernare în 2013 alături de PNL și PC), însă diferenţa este că PSD are grupuri cu mult mai mulţi membri decât PD-L (peste 50% din numărul total de membri al tuturor grupurilor de Facebook supuse studiului).

Partidul Naţional Liberal are cele mai multe grupuri Facebook de susţinere, aproape 45% din numărul total de grupuri supuse studiului, însă constatăm că sunt grupuri cu puţini membri activi.

Dacă ne raportăm la fani, constatăm că, atât Partidul Social Democrat, cât şi Partidul Democrat Liberal au un număr egal de pagini Facebook de susţinere, însă numărul total de membri este cu 6 procente mai mare în cazul Democrat Liberalilor.

Partidul Naţional Liberal are cele mai multe pagini de Facebook, însă numărul total al fanilor este mult mai mic, 18%, faţă de 32,5%, respectiv 38,5%, cât au celelalte două formaţiuni politice mai sus menţionate.

De remarcat este și comparația dintre configurația politică a Parlamentului, imediat după alegerile din 2008, și cea de la sfârşitul sesiunii parlamentare, octombrie 2012, moment în care majoritatea partidelor parlamentare și-au introdus în strategia de comunicare și rețelele Social Media.

Astfel, constatăm că, indiferent că PD-L şi Alianţa PSD+PC au intrat în Parlament cu un număr de mandate sensibil egale, participarea pe Facebook a susţinătorilor Alianţei este cu aproximativ 10 procente mai mare decât în cazul Partidului Democrat Liberal.

Chiar dacă Partidul Naţional Liberal a avut un procent de aproximativ 20% la alegerile parlamentare din 2008, observăm că participarea pe Facebook a susţinătorilor partidului este de 30%, cu peste 4 procente peste activitatea Social Media a susţinătorilor Partidului Democrat Liberal.

UDMR are o participare foarte scăzută a susţinătorilor partidului în Social Media, de doar 2%.

Dincolo de aceste aspecte, trebuie să ţinem cont de faptul că, indiferent de numărul mai mic al susţinătorilor de pe Facebook raportat la numărul alegătorilor reali, utilizatorii care iniţiază cauze sau grupuri de discuţii online devin lideri de opinie foarte influenţi, nu numai în mediul online, ci şi în lumea reală.

Formaţiunile politice trebuie să ţină cont de faptul că, atâta timp cât reuşesc să-i păstreze aproape pe liderii de opinie din reţelele sociale gradul de influenţă a mesajului politic va creşte direct proporţional cu numărul liderilor de opinie de pe Facebook.

Acest lucru va „reînvia” vechiul model de comunicare elaborat de Paul Lazarsfeld, în 1955, intitulat „fluxul comunicării în două trepte”.

Această teorie a demonstrat faptul că liderii de opinie sunt, în fapt, cei care influenţează interpretarea mesajelor mediatice.

Cu alte cuvinte, mesajul transmis prin mass-media nu este interpretat în mod direct de public, ci mediat, prin comunicarea interpersonală şi contactul cu liderii de opinie.

În fapt, aceasta este şi marea „revoluţie” a Social Media: interacţiunea.

Întreaga cercetare „Social Media and Political Communication: Case study – The Parlamentary Parties in Romania”, publicată în revista științifică Global Media Journal – Pakistan Edition, poate fi descarcă in extenso aici.

drd. Tanase TasenteDrd. Tănase Tasenţe
Doctorand în Ştiinţele Comunicării – Universitatea Bucureşti
PR Manager EVALTAS
Vicepreşedintele Asociaţiei Tinerilor pentru România
www.tashy.ro
www.facebook.com/tasentetashy
tashy@tashy.ro

foto: diseara.ro
foto: diseara.ro
foto: diseara.ro

Poliţiştii Postului de Poliţie Roşia de Secaş, au fost sesizaţi prin 112 de către o femeie din comună, cu privire la faptul că în jurul orelor 15.10 a fost victima unei infracțiuni de înşelăciune.

Din primele cercetări efectuate de poliţiştii deplasaţi imediat la faţa locului, a rezultat că în după amiaza zilei de 17 noiembrie, în magazinul alimentar al femeii, au intrat 3 persoane (un bărbat şi două femei) care au solicitat să fie serviţi cu mezeluri în valoare de 40 de lei, prezentând pentru plată, o bancnotă de 500 de lei.

După primirea restului de 460 lei, cei 3 au refuzat mezelurile, pe motiv ca nu le-a fost restituit corect restul, iar marfa este prea scumpă.

Profitând de neglijenţa şi emoţia vânzătoarei, au părăsit magazinul atât cu restul de bani primit cât şi cu bancnota de 500 de lei restituită de vânzătoare.

Cu ajutorul indiciilor furnizate de victimă şi martori, poliţiştii au stabilit caracteristicile autoturismului şi traseul de deplasare a celor 3 suspecţ,i iar aceştia au fost identificaţi şi opriţi în trafic, cu sprijinul poliţiştilor Secţiei 7 Poliţie Rurală Şpring.

Pe numele lui M. Lina, de 46 de ani, M. Dorel, de 47 de ani şi M. Floarea, de 34 de ani, toţi din oraşul Huedin, judeţul Cluj, au fost întocmite actele premergătoare cercetării sub aspectul comiterii infracţiunii de înşelăciune, faptă prevăzută şi pedepsită de art. 215, pct. 1 Cod Penal.

Prejudiciul a fost recuperat integral şi a fost restituit persoanei păgubite.

Politia Municipiului Aiud a fost sesizată prin 112, de către o femeie din Aiud, cu privire la faptul că, în aceeaşi seară, în jurul orelor 23,40, când a revenit la domiciliu, l-a găsit pe soţul său spânzurat de o ţeavă din baia locuinţei.

Echipa operativă de cercetare deplasată la faţa locului l-a identificat pe C.I., de 64 de ani, cu ocazia examinării sumare a cadavrului, nefiind identificate urme de violenţă, cu excepţia celor specifice de spânzurare.

Cadavrul a fost depus la Morga Spitalului Municipal Aiud unde urmează să fie efectuată necropsia, în vederea stabilirii cu exactitate a cauzei morţii.

CJ-Alba-358Prezent la ședința de lucru a Comitetului Regional de Planificare, organizată de ADR Centru la Hotel Parc din Alba Iulia, ședință în care a fost analizat portofoliul de proiecte al Regiunii Centru pentru viitorul program operațional,  Vicepreședintele Consiliului Județean Alba, domnul Alin Cucui, a prezentat și susținut principalele proiecte propuse de Consiliul Județean Alba:

Prioritatea noastră rămâne dezvoltarea infrastructurii județene, iar unul dintre cele mai importante proiecte este reabilitarea drumului județean care face legătura între localitatea Vinerea și șoseaua Transalpina, mai exact a porțiunii cuprinse între zona Poarta Raiului și Transalpina.

Este un sector de drum de circa 15 km, într-o zonă de munte deosebită, cu un potențial turistic aparte, drum care finalizat ar pune în valoare proiectul turistic al Consiliului Județean Alba de dezvoltare a Domeniului Schiabil Șureanu, derulat în parteneriat cu Primăriile Șugag și Săsciori.

În zonă s-au făcut deja investiții în infrastructură, prin introducerea rețelelor de energie electrică, iar asigurarea accesului la două rute de transport de importanță națională, prin rezolvarea acestui sector de drum, ar crea șanse și mai mari de dezvoltare pentru acest domeniu schiabil. – a precizat domnul Alin Cucui.

tp1380681În data de 16 august 2013 o mamă din Aiud a adus pe lume o fetiţă de numai 500 de grame. Copilul era născut prematur, la 26 de săptămâni de sarcină, şi avea mai multe probleme de sănătate specifice în astfel de cazuri. Prin eforturile susţinute ale întregii echipe medicale a secţiei de Neonatologie, la mai puţin de două luni şi jumătate, fetiţa a ajuns la greutatea de două kilograme şi 400 de grame şi poate fi externată.

Fetiţa a fost născută cu prematuritate de gradul IV, cel mai mare grad, iar starea ei după naștere nu a permis transportarea într-un centru specializat din ţară.

Pentru a se recupera fetița a fost ținută în incubator o lună de zile și a beneficiat de tratament specific.

A fost alimentată artificial la început, iar mai apoi cu lapte praf”, a explicat Mihaela Câra, asistent șef în secția de neonatologie a Spitalului Județean de Urgență Alba.

Potrivit datelor centralizate, în secția de nou-născuți a spitalului din Alba Iulia, într-o lună se nasc prematur, în medie 7-8 copii.

De cele mai multe ori sunt copii născuți după cea de-a 30 săptămână de sarcină.

Gradul de pematuritate este mai mic.

Rezultatul la care am ajuns în cazul în cazul fetiței, care la naștere avea doar 500 de grame, este o reușită, întrega echipă a fost foarte implicată și a ajutat la această performanță.

Cea mai mare bucurie este să știm că în această săptămână poate fi externată în grija familiei cu o stare de sănătate bună”, a mai spus asistenta Mihaela Câra.

Electric Castle 2014Cea de-a doua ediție a Festivalului Electric Castle se va desfășura timp de 4 zile, în perioada 19-22 iunie 2014, la Castelul Banffy din Bonțida, județul Cluj, sub deviza „Bigger / Stronger / Better” – „Mai mare / Mai tare / Mai bun”, iar organizatorii anunță că vor concerta peste o sută de artiști. Festivalul se extinde și cu o scenă nouă.

Am fost încurajați de reacțiile extraordinare venite după prima ediție, așa că încercăm să ridicăm standardul și mai mult vara viitoare. Creștem numărul de artiști la peste o sută, extindem perioada cu încă o zi și vom avea o scenă în plus, exclusiv pentru dub-reggae. Alături de cei de la Transylvania Trust, care gestionează lucrările de renovare a Castelului Banffy, ne dorim să punem cât mai mult în valoare acest adevărat Versailles al Transilvaniei”, a declarat Teodor Negrea, reprezentantul Boiler Events, organizatorul festivalului.

Primele nume anunțate pentru cea de-a doua ediție sunt Wilkinson, Foreign Beggars, Oliver Koletzki și Dub Pistols.

Wilkinson, una dintre cele mai „proaspete” figuri ale muzicii electronice britanice, este axat mai mult pe producții drum & bass și are în palmares numeroase audiții la BBC Radio 1. În 28 octombrie, Wilkinson își lansează primul album, la Ram Records: „Lazers Not Included”.

Video Wilkinson: http://www.youtube.com/watch?v=I9QGpHScGug

Foreign Beggars, nume cu rezonanță în rândul iubitorilor de hip-hop și dubstep, este una dintre cele mai apreciate exponente ale curentului ce îmbină frazarea specifică hip-hop-ului cu beat-urile de dubstep și grime. De altfel, lista colaborărilor cu artiști din sfera muzicii dubstep sau drumʹnʹbase este impresionantă – clipul piesei produse de Noisia, „Contact”, a înregistrat peste șase milioane de vizualizări pe Youtube. Printre premiile câștigate de britanici se numără „Best New Act” la UK Hip Hop Awards în 2004, „Best Group” la Lyric Pad Hip Hop Awards în 2005 și nominalizarea la Urban Music Awards în 2010, an în care a participat și la turneul Prodigy din Marea Britanie.

Video Foreign Beggars: http://www.youtube.com/watch?v=Pb55ep-DrSo

Oliver Koletzki este unul dintre cei mai cunoscuți DJ techno din Germania; discul său a fost cel mai bine vândut al casei de producție Cocoon. Revista Groove l-a desemnat „cel mai bun nou artist”, iar piese precum ”Hypnotized”, ”Bring Me Home” sau ” Arrow and Bow” au făcut valuri în cluburile europene.

Video Oliver Koletzki: http://www.youtube.com/watch?v=cqm-K-1v3Eo

Dub Pistols au făcut senzație la prima ediție a Electric Castle, așa că organizatorii i-au rechemat și pentru vara următoare. Cu o vechime de 17 ani pe piața muzicală, au cântat la cele mai mari festivaluri europene, iar show-urile lor sunt o explozie de energie și bună dispoziție. Sound-ul formației îmbină elemente de hip-hop cu ska, big beat, dubstep și chiar reggae.

Video Dub Pistols la Electric Castle: http://www.youtube.com/watch?v=aDTm2SIFcy0

Prima ediție a festivalului, desfășurată timp de trei zile în luna iunie a acestui an, a adus 92 de artiști, printre care Morcheeba, Telepopmusik, Stanton Warriors, Feed Me și Dope D.O.D, precum și o serie de trupe românești. S-au înregistrat 32.000 de participanți, iar peste 4.000 de persoane au ocupat zona amenajată pentru campare. Echipa de organizare a inclus 600 de persoane, dintre care 370 de voluntari, iar site-ul electriccastle.ro a înregistrat în cele trei zile de festival  un trafic zilnic de aproximativ 10.000 de vizitatori unici, marea majoritate din România.

În urma reușitei ediției inaugurale, Festivalul Electric Castle concurează la European Festival Awards 2013, cea mai importantă competiție europeană de gen, la două secțiuni: „Cel mai bun festival de mărime medie” și „Cel mai bun festival nou”. Electric Castle poate fi votat aici: http://euvoting.festivalawards.com/ până în 1 noiembrie.

Abonamentele promoționale pentru ediția 2014 au fost puse în vânzare din 24 octombrie, la prețul de 135 de lei pentru toate cele patru zile de festival. Prețul este valabil pentru toate abonamentele achiziționate până în 20 decembrie. Taxa de campare va fi de 30 de lei. Abonamentele pot fi cumpărate de pe eventim.ro, din rețeaua Eventim, de la partenerii oficiali ai festivalului și cu ajutorul aplicației mobile Electric Castle (iOS si Android).

foto: gazetabt.ro
foto: gazetabt.ro
foto: gazetabt.ro

Poliţiştii Postului de Poliţie Ciugud, au intervenit pentru soluţionarea unui eveniment rutier, soldat cu pagube materiale, produs pe strada principală din Ciugud.

Din primele cercetări efectuate, poliţiştii au stabilit că  D.V., de 75 de ani, din Ciugud, în tip ce conducea un tractor, nu s-a asigurat corespunzător la efectuarea unei manevre de mers înapoi, acroşând cu plugul un autoturism condus de un bărbat din Alba Iulia.

În urma testării conducătorilor auto cu aparatul etilotest, pentru D.V. a rezultat o valoare de 0,71 mg/l alcool pur în aerul expirat, motiv pentru care a fost condus la Spitalul Judeţean Alba unde i-au fost recoltate probe de sânge, în vederea stabilirii alcoolemiei.

Pe numele lui D.V. au fost întocmite actele premergătoare cercetării sub aspectul comiterii infracțiunii de conducere pe drumurile publice a unui autovehicul de către o persoană având în sânge o îmbibaţie alcoolică, peste limita legală.

foto: newsbucovina.ro
foto: newsbucovina.ro
foto: newsbucovina.ro

Cu ocazia unui control efectuat la o societate comercială din Sebeş care are ca obiect comercializarea produselor de panificaţie, s-a constatat că erau expuse, pentru comercializare, 179 produse de patiserie pentru care reprezentanţii societăţii nu a putut prezenta documente legale.

Administratorul societăţii comerciale a fost sancţionat contravenţional, în conformitate cu prevederilor Legii 12/1990 iar produse de patiserie, în valoare de 327 lei, au fost confiscate.

Fii la curent cu cele mai noi anunturi negociate.

Urmărește negociat.ro pe Facebook