Tags Posts tagged with "mediul"

mediul

În 22 aprilie 2015, de Ziua Pământului, utilizatorii Google sunt chemaţi să răspundă la cinci întrebări:

1. Ce faceţi de obicei vineri seara?
2. Dvs. şi cel mai bun prieten/ cea mai bună prietenă apăreţi la o petrecere cu ţinute identice. Cum reacţionaţi?
3. Alegeţi o gustare
4. Ce calităţi căutaţi la un partener?
5. Alegeţi un hobby.

Apoi, TESTUL DE ZIUA PĂMÂNTULUI de la Google le va spune cu ce animal se aseamănă cel mai bine din punct de vedere al comportamentului.

În fiecare an, ziua de 22 aprilie se sărbătoreşte Ziua Pământului, ziua când s-a născut mişcarea pentru protejarea mediului înconjurător. Conform celor de la gandul.info, Ziua Pământului a fost fondată de senatorul american Gaylord Nelson în anul 1970, cu scopul de a trezi clasa politică din dezinteresul pe care il arată faţă de mediu. Ziua Pământului a fost celebrată în primul an de circa 20 milioane de cetăţeni americani, în marea lor majoritate tineri şi foarte tineri.

După 2 decenii, în anul 1990, peste 200 milioane de oameni din 141 de ţări au transformat Ziua Pământului într-o manifestare de amploare în istoria omenirii, prin alăturarea lor în dorinţa de a milita pentru un viitor mai bun al planetei noastre – mai spun cei de la gandul.info.

În anul 2009, Organizaţia Naţiunilor Unite a declarat ziua de 22 aprilie ca sărbătoare oficială a planetei Pământ şi expresie comună a dorinţei tuturor de a construi o societate stabilă, pentru un viitor mai curat şi mai verde.

Pe 22 aprilie 1970, 20 de milioane de americani, au ieşit pe străzi, parcuri sau în amfiteatre pentru a protesta în favoarea unui mediu înconjurător mai stabil şi mai sănătos. Denis Hayes, coordonatorul naţional, şi tânăra lui echipă, au organizat proteste masive din oraş în oraş. Mii de colegii şi universităţi au organizat proteste împotriva deteriorării mediului înconjurător. Grupuri care militau împotriva vărsărilor de petrol, fabricilor care poluau şi a centralelor electrice, deşeurilor toxice, pesticidelor, pierderea faunei, au realizat dintr-o dată că au atât de multe valori şi principii în comun, scrie întorsura.ro.

Ziua Pământului este acum sărbătorită pe plan internaţional ca o expresie comună, ca o dorinţă publică de a construi o societate stabilă. Unind cetăţenii activişti, această zi educă şi mobilizează oamenii din întreaga lume pentru a proteja mediul înconjurător.

Cum putem sărbători Ziua Pământului conform gandul.info?

– opriţi echipamentele electronice precum televizorul atunci când nu le folosiţi. Acel mic punct roşu de stand-by, arată şi faptul că încă se foloseşte energie electrică
– econimisiţi apa: opriţi robinetul atunci când vă spalaţi pe dinţi (când îi periaţi)
– colectaţi apa folosită la spălarea fructelor sau legumelor pentru a va uda plantele cu ea
– reciclaţi hârtia, sticla, plasticul şi alte deşeuri
– folosiţi baterii reincarcabile
– trimiteţi e-felicitări în locul celor de hârtie
– luaţi-vă de acasă pungi sau sacose pentru a aduce acasă cumpărăturile
– orientaţi-vă după produse care nu au foarte mult ambalaj (sau au ambalaj de hârtie, nu de plastic)
– cumpăraţi fructe şi legume crescute organic, îmbrăcăminte din bumbac etc
– nu cumpăraţi sticle de apă dacă ştiţi că apa de acasă este potabilă – transportul apei de la locul de extracţie până la rafturile supermarketului reprezintă o mare cheltuială de energie, plus că sticlele de plastic sau sticla se adună la deja marele munte de gunoaie. Dacă totuşi cumparaţi apa îmbuteliată, cumparaţi de la sursele locale (citiţi etichetele) şi cumpăraţi apa a căror sticle sunt reciclabile
– alegeţi produse biodegradabile pentru curăţare (detergenţi etc) pentru ca acele chimicale să aibe efecte cât mai puţin negative asupra solului şi asupra pânzei freatice (apa de sub pământ)
– cumpăraţi cele mai economice produse pentru locuinţa dumneavoastră.

foto: realitatea.net
foto: realitatea.net
foto: realitatea.net

Beneficiarii din mediul privat vor derula o procedură simplificată în cazul achizițiilor de bunuri de peste 30.000 de euro, a celor de servicii cu o valoare cuprinsă în intervalul 30.000-200.000 de euro, respectiv a achizițiilor de lucrări cu o valoare cuprinsă în intervalul 100.000 — 5.000.000 de euro, ca urmare a abrogării Ordinului de ministru nr. 1.050/2012.

Actul normativ a fost abrogat prin emiterea unui Ordin semnat de ministrul Fondurilor Europene, Eugen Teodorovici, care va intra în vigoare la data publicării acestuia în Monitorul Oficial.

Noul Ordin reglementează procedura simplificată pe care o vor respecta beneficiarii de fonduri europene din sectorul privat.

Potrivit noii proceduri, beneficiarii din mediul privat vor publica anunțurile de achiziții într-o secțiune a paginii web a Ministerului Fondurilor Europene, www.fonduri-ue.ro, fără a suporta niciun cost.

Apoi, din toate ofertele primite o vor alege pe cea pe care o consideră cea mai bună, argumentând opțiunea făcută prin întocmirea unei note justificative.

În acest mod va fi respectat principiul transparenței impus de cerințele Comisiei Europene.

Beneficiarii care nu vor publica anunțurile de achiziții pe pagina web a Ministerului Fondurilor Europene vor fi sancționați prin aplicarea unei corecții de 25%.

În același timp, cei care ulterior nu vor publica pe site-ul menționat numele câștigătorilor selectați, vor suporta corecții de 5%.

O altă îmbunătățire semnificativă adusă de noul Ordin este eliminarea obligativității reluării procedurii de achiziție dacă nu sunt primite cel puțin trei oferte conforme.

Introducerea acestor reglementări flexibile a fost agreată de serviciile Comisiei Europene.

Simplificarea substanțială a regulilor pe care trebuie să le respecte beneficiarii din mediul privat va permite implementarea proiectelor într-un ritm alert, cu efecte pozitive pentru contractorii din cadrul proiectelor și pentru întreaga economie‘, a declarat ministrul Fondurilor Europene, Eugen Teodorovici.

Prin Ordinul de ministru 1.050/2012 au fost impuse beneficiarilor privați proceduri de achiziție similare cu cele care trebuie respectate de beneficiarii din sectorul public, chiar dacă legislația europeană nu conține astfel de prevederi.

Beneficiarii din mediul privat cofinanțează proiectele pe care le implementează din resurse proprii și, din acest motiv, sunt motivați să utilizeze eficient resursele pe care le au la dispoziție‘, a explicat ministrul Fondurilor Europene, Eugen Teodorovici.

Beneficiarii care la data intrării în vigoare a noului Ordin derulează achiziții conform vechilor reglementări naționale pot opta pentru anularea procedurilor de achiziții și reluarea acestora conform noii proceduri.

Autoritățile de Management ale programelor operaționale au obligația ca în termen de cinci zile lucrătoare de la data intrării în vigoare a noului Ordin, să modifice procedurile și orice alte reglementări pentru ca acestea să fie conforme cu prevederile Ordinului.

tvr-noaptea-4292_45754900Site-ul TVR, tvr.ro, se transformă începând de astăzi, 14 octombrie, dintr-un site de organizație într-o colecție de site-uri care pun în valoare toate canalele TVR, inclusiv pe cele teritoriale, aducând în prim plan programele și prezentatorii TVR.

‘Obiectivul imediat pe care ni-l propunem cu această schimbare este să acordăm o atenție mult mai mare promovării conținutului produs de TVR în mediul online. În plus, pentru prima dată, studiourile teritoriale ale TVR au parte de suport virtual consistent’, declară Claudiu Săftoiu, Președintele Director General al TVR.

Pe lângă o promovare amplă a conținutului programelor TVR, scopul re-modelării tvr.ro este acela de a interconecta site-urile TVR și portalul virtual TVR+ cu platformele social media (paginile Facebook și canalele YouTube ale Televiziunii Române), pentru a crea comunități virtuale active.

‘Componentele de funcționalitate, actualitate și exclusivitate ale site-ului tvr.ro sunt importante în noua formulă și susțin demersul nostru de generare de conținut exclusiv online’, spune Dorian Stoica, Coordonatorul Serviciului Conținut Digital. Astfel, ultimele noutăți despre emisiunile și prezentatorii TVR vor fi actualizate mult mai rapid, iar materiale care nu au fost făcute publice pe TV vor putea fi văzute online.

Cel mai recent proiect al Serviciului Conținut Digital al TVR a fost site-ul enescu.tvr.ro, care a transmis live online peste 55 de concerte.

Actuala versiune a site-ului tvr.ro a fost pusă la punct de echipa care a realizat, la sfârșitul anului 2012, expozițiile dedicate Revoluției Române în cadrul unui proiect global al Institutului Cultural Google și ‘Decembrie Roșu: Revoluția Română ON AIR’, primul proiect major, exclusiv online, al TVR.

tdsc08363La sfârşitul săptămânii trecute, poliţiştii formaţiunilor de poliţie rutieră, împreună cu poliţiştii de ordine publică din mediul rural, au acţionat, pe raza localităţilor rurale ale judeţului Alba, pentru verificarea modului în care sunt respectate normele rutiere de către conducătorii auto, mopedişti, biciclişti şi căruţaşi.

În cele două zile de acţiune, au fost verificaţi 709 conducători auto, 48 de conducători de mopede, 126 de căruţaşi şi 130 de biciclişti.

Pentru abateri constatate, au fost sancţionaţi contravenţional 305 conducători auto, 5 mopedişti, 69 de căruţaşi şi 41 de biciclişti, valoarea totală a amenzilor aplicate fiind de 65.414 lei.

Totodată, poliţiştii au constatat 8 infracțiuni la regimul rutier, pe numele persoanelor ce le-au comis, fiind întocmite dosare de cercetare penală.

Foto-sediu-ADR_CentruVreţi să ştiti pentru ce se dau fonduri nerambursabile în mediul rural din 2014? Participați la seminarul organizat de către Centrul Europe Direct Regiunea Centru! Pentru următorii șase ani, România va avea la dispoziţie peste 7,1 miliarde de euro fonduri europene pentru Programul Național de Dezvoltare Rurală 2014-2020. Pentru a veni în întâmpinarea celor ce doresc să știe în ce domenii din mediul rural vor fi alocate aceste fonduri și cum vor fi împărțite.

ADR Centru, prin intermediul Centrului Europe Direct Regiunea Centru va organiza în data de 3 octombrie 2013, seminarul „Politici şi instrumente pentru creșterea și dezvoltarea durabilă a zonelor rurale”.

Noutăți de ultimă oră vor fi prezentate participanților de către conducerea centrală a APDRP, invitată să participe la eveniment.

Seminarul se va desfăşura începând cu ora 9, la Alba Iulia, în sala de conferinţe a Hotelului Parc.

Atât prin intermediul proiectului Europe Direct Regiunea Centru, cât și prin proiectul GRISI PLUS, discuțiile se vor axa pe prezentarea lecțiilor învățate din Programul Naţional de Dezvoltare Rurală ce s-a derulat în perioada 2007-2013.

Se vor prezenta noile politici agricole comune ca domenii prioritare de intervenţie în perioada 2014-2020.

Strategia de dezvoltare a Regiunii Centru pentru perioada 2014-2020, în domeniul dezvoltării rurale, portofoliul de proiecte al Regiunii Centru, precum și utilizarea instrumentelor geomatice pentru îmbunătățirea atractivității teritoriilor rurale și aplicațiile practice în agricultură și dezvoltarea rurală, vor fi alte subiecte prezentate și discutate în cadrul seminarului.

Primul draft al Programului Național de Dezvoltare Rurală 2014-2020 urmează să fie prezentat Comisiei Europene la sfârșitul acestui an, iar accesarea primelor măsuri de finanțare pentru exercițiul financiar 2014-2020 ar putea să aibă loc în luna octombrie 2014.

Pe lângă cele 7,1 miliarde euro alocate de către Uniunea Europeană, Guvernul României va adăuga cofinanţarea naţională de 20%, respectiv 1,4 miliarde de euro.

În schimb, Uniunea Europeană a majorat fondurile ce urmează să fie plătite prin APIA de la 5,6 miliarde de euro pentru exercițiul financiar 2007-2014, la 12,6 miliarde pentru 2014-2020.

Acest lucru se datorează creșterii semnificative a suprafețelor agricole de la nivelul țării, declarate la APIA și care vor beneficia de subvențiile europene.

Evenimentul este parte componentă a unei campanii de informare mai ample desfăşurată de ADR Centru prin intermediul Centrului de Informare Europe Direct Regiunea Centru, campanie care urmăreşte să aducă informaţia europeană mai aproape de cetăţenii regiunii.

Evenimentul face, totodată, parte din suita de activităţi de promovare si diseminare a proiectului “GRISI PLUS – Geomatică și Soluții Informatice pentru Zonele Rurale” finanţat în cadrul programului de cooperare interregională INTERREG IV C și implementat la nivelul regiunii de către ADR Centru.

foto: constanta.ro
foto: constanta.ro
foto: constanta.ro

Beneficiarii din mediul privat care nu dispun de resursele necesare pentru a achita facturile primite de la furnizori vor putea solicita sumele de care au nevoie pentru plata acestora de la Autoritatea de Management a programului operaţional prin intermediul căruai au primit finanţarea. Acestă facilitate va fi disponibilă pentru toţi beneficiarii de fonduri europene, indiferent de programul operaţional prin intermediul căruia au fost contractate, ca urmare a aprobării Ordonanţei de urgenţă pentru modificarea şi completarea OUG 64/2009 privind gestionarea financiară a instrumentelor structurale şi utilizarea acestora pentru obiectivul convergenţă.

Asigurarea funcţionalităţii acestui mecanism de decontare a facturilor şi pentru beneficiarii din mediul privat dovedeşte că statul depune eforturi pentru a schimba sistemul pentru ca acesta să înceapă să lucreze în favoarea mediului de afaceri.

Reglementările pe care le aduce acest nou act normativ vor permite implementarea proiectelor într-un ritm mai alert decât în prezent, dar şi accelerarea absorbţiei fondurilor europene‘, a declarat Ministrul Fondurilor Europene, Eugen Teodorovici.

Beneficiarii din mediul privat care vor dori să apeleze la această facilitate trebuie să depună cererile de plată şi documentele justificative aferente acestora la Organismele Intermediare sau la Autoritatea de Management.

Până în prezent mecanismul decontării cererilor de plată s-a aplicat doar pentru beneficiarii publici – primării şi agenţii de dezvoltare intercomunitară-, care au contractat finanţări prin Programul Operaţional Regional.

15978_497835540293445_412695629_nAsociația Absolvenților Universității „1 Decembrie 1918” Alba Iulia lansează proiectul ARHEX, proiect ce își propune să realizeze o serie de activități cu scopul de a facilita accesul tinerilor liceeni din mediul rural la activități de arheologie experimentală prin implicare și stimularea acestora spre creativitate cultural istorică.

În primul rând proiectul nostru își dorește să promoveze în special în rândul tinerilor o imagine pozitivă asupra meseriei de arheolog, iar prin activități de educație nonformală încearcă să atragă tineri spre acest domeniu.

Deoarece în ultima vreme se observă că interesul tinerilor spre istorie este tot mai scăzut, fapt relatat de înscrierile slabe la facultatea de istorie din univeristatea albaiuliană, dar mai ales pentru că Alba Iulia și județul Alba abundă de monumente istorice și situri arheologice reprezentând o comunitate care își desfășoara activitatea în zona a două orașe romană precum și o cetate medievală propunem o serie de activități de promovare dar mai ales de implicare activă a tinerilor în activități legate de istorie prin metode care să îi atragă pe aceștia spre această disciplină.

În cadrul proiectului nostru vom realiza două ateliere de arheologie experimentală de câte o zi, în mediul rural, la Șeușa, un sat în care vestigiile arheologice, unul din șantierele școală de tradiție a facultății de istorie realizându-se aici.

Atelierele vor beneficia de activități practice de realizarea a obiectelor din lut sau os și corn, dar și de prezentări, jocuri interactive care să dezvolte anumite abilități, ateleiere ce se vor desfăușra în 31 august 2013, respectiv 6 septembrie 2013.

Pe parcursul unei zile întregi am gândit prezentări legate de importanța artefactelor în arheologie, jocuri de echipă între tineri și activități practice.

O ultimă activitate a acestui proiect este realziarea unei expoziții cu vânzare în care tinerii să fie implicați în vânzarea produselor confecționate de ei, suma strânsă fiind păstrată pentru derularea unor viitoare activități de acest gen, activitate ce se vas desfășura în Alba Iulia în data de 14 septembrie.

Proiectul nostru se adresează unui număr de 40 de tineri liceeni din mediul rural și dispune de un buget de de 1948 lei, 250 de lei reprezentând contribuția Asociației Alumni UAB.

Proiectul ARHEX este finanțat de Fundația Comunitară Alba prin programul “Fondul pentru Cultură”, program care are ca partener național Asociația pentru Relații Comunitare”.

siglaMinisterul Afacerilor Interne va dezvolta un serviciu administrativ informatic pentru cetăţeni si mediul de afaceri necesar vizualizării online a datelor referitoare la apostilele eliberate de instituţiile prefectului din România, printr-un proiect cu finanţare europeană.

Ministerul Afacerilor Interne, prin Direcţia Generală pentru îndrumarea şi Controlul Instituţiei Prefectului, derutează începând cu data de 5 iulie 2013 proiectul JHstem Interoperabil centralizat pentru evidenţa apostilei eliberate de către Instituţiile prefectului pentru actele oficiale administrative’ cod SMIS 31493, cofinanţat din Fondul European de Dezvoltare Regională, în baza contractului de finanţare încheiat cu Ministerul Societăţii Informaţionale.

Proiectul are o valoare totală de 2.039.818,61 lei, din care asistenţa financiară nerambursabilă este de 1.645.015,01 lei. Proiectul se implementează în municipiul Bucureşti şi în toate municipiile reşedinţă de judeţ, la sediul MAI. şi la sediile instituţiilor prefectului, pe o durată de 16 luni.

Prin implementarea proiectului, Ministerul Afacerilor Interne îşi propune dezvoltarea unui serviciu administrativ informatic pentru cetăţeni si mediul de afaceri necesar vizualizării online a datelor referitoare la apostilele eliberate de instituţiile prefectului din România.

Aceasta se va realiza prin asigurarea interoperabilităţii sistemelor informatice folosite de către instituţiile prefectului pentru eliberarea apostilei, prin crearea unei baze de date centralizate a M.A.I., actualizată în timp real de către instituţiile prefectului, care să furnizeze online informaţii privind actele oficiale administrative pentru care s-a eliberat apostila, prin operaţionalizarea unui sistem TIC eficace şi securizat de verificare a apostilelor eliberate precum şi prin dezvoltarea competenţelor profesionale ale persoanelor responsabile cu gestionarea bazei de date şi cu operarea înregistrărilor.

Noul serviciu va oferi posibilitatea consultării în timp real prin mijloace electronice a bazei de date centralizate şi verificării autenticităţii actelor oficiale administrative pentru care cele 42 instituţii ale prefectului eliberează apostila în conformitate cu obligaţiile internaţionale asumate de România.

De rezultatele proiectului vor beneficia, în primul rând, persoanele interesate să verifice autenticitatea unei apostile emise de statul român (angajatori, mediu de afaceri, autorităţi şi instituţii publice, instituţii de învăţământ etc din statele semnatare ale Convenţiei de la Haga), în contextul globalizării pieţei forţei de muncă şi a liberei circulaţii a persoanelor şi serviciilor.

Totodată, beneficiari ai implementării proiectului vor fi şi cele 42 de instituţii ale prefectului care vor efectua înregistrările în baza de date centralizată sau care vor dori să obţină informaţii despre alte apostile eliberate în România, prin 88 de angajaţi ai acestora şi ai MAI. care vor fi instruiţi pentru a opera sistemul.

Fii la curent cu cele mai noi anunturi negociate.

Urmărește negociat.ro pe Facebook