Tags Posts tagged with "media"

media

liga1betanoLIGA PROFESIONISTĂ DE FOTBAL (LPF), titulara drepturilor media aferente meciurilor de fotbal din Campionatul Național Liga 1 Betano, aduce la cunoștința tuturor operatorilor de servicii de radiodifuziune din România intenția de a cesiona drepturile de transmisie radio aferente meciurilor din Campionatul Național de Fotbal Liga 1 Betano – sezonul competițional 2018-2019.

Ofertele operatorilor de servicii de radiodifuziune vor fi depuse la sediul LPF din București, str. Al. Vitzu nr. 2A, sector 5, orele 10.00 – 16.00, de luni până vineri, în intervalul 8 ianuarie 2018 – 12 ianuarie 2018.

Criterii de calificare a ofertelor:

- Operatorul de servicii de radiodifuziune să îndeplinească toate condițiile necesare funcționării, în conformitate cu legislația aplicabilă.

Dovada îndeplinirii acestei condiții se va face prin depunerea unei declarații pe propria răspundere în acest sens, semnată de reprezentantul legal al respectivului operator.

- Operatorul de servicii de radiodifuziune va asigura toate condițiile tehnice necesare transmisiunii radio corespunzătoare a meciurilor de fotbal și va asigura prezența unui comentator sportiv la disputarea fiecărui meci de fotbal în vederea realizării unei transmisii live a respectivului meci, pe o perioadă de minim 12 minute (continuu sau în fracții de transmisiune, în funcție de formatul emisiunilor sportive ale postului respectiv).

Dovada îndeplinirii acestei condiții se va face prin depunerea unei declarații pe propria răspundere în acest sens, semnată de reprezentantul legal al respectivului operator.

- Postul radio aparținând operatorului de servicii de radiodifuziune dispune de acoperire de minim 90% a teritoriului României.

Dovada îndeplinirii acestei condiții va fi făcută printr-o certificare emisă de autoritățile abilitate.

Criteriul de departajare a ofertelor declarate calificate este prețul cel mai ridicat.

Comisia de realizare a procedurii din cadrul LPF va stabili ofertele calificate și va desemna operatorul câștigător al procedurii, urmând ca LPF și operatorul desemnat câștigător să încheie contractul de cesiune a drepturilor de transmisie radio aferente meciurilor din Campionatul Național de Fotbal Liga 1 Betano – sezonul competițional 2018-2019.

lpfLiga Profesionistă de Fotbal (LPF) este o structură sportivă a tuturor cluburilor profesioniste din România care evoluează în primul eşalon fotbalistic – Liga I.

Ideea înfiinţării acestei federaţii este veche şi determinată de necesitatea organizării competiţiei supreme a fotbalului din orice ţară, care este campionatul naţional. România nu a făcut excepţie de la această regulă de bază a fotbalului internaţional şi a acţionat în consecinţă.

Sub o altă denumire, în ziua de 5 octombrie 1970, cluburile primei ligi de atunci – Divizia A – s-au organizat într-o formulă care se dorea profesionistă, într-un stat care clama amatorismul. Preşedintele Federaţiei Române de Fotbal de la acea vreme şi conducător al delegaţiei ţării noastre la Campionatul Mondial din Mexic, Mircea Angelescu iniţiază formarea Colegiului Divizionar A, pe care-l şi conduce. Timp de 17 ani, respectivul Colegiu nu are, practic, o activitate notabilă, fiind asimilat FRF.

După Revoluţia din decembrie 1989, fotbalul profesionist din România evoluează efectiv şi astfel apar Liga Echipelor Divizionare A, Liga Naţională de Fotbal şi, în cele din urmă, Liga Cluburilor Profesioniste.

Pe 10 octombrie 1992, numele forului fotbalistic care strânge toate cluburile de prim eşalon se schimbă în Liga Profesionistă de Fotbal a Diviziei A, urmând ca, din 22 ianuarie 1993, numele să devină Liga Profesionistă de Fotbal a României, având în Mircea Angelescu primul preşedinte.

Pe 30 septembrie 1996, Mircea Angelescu este înlocuit, la final de mandat, de Dumitru Dragomir, votat ca preşedinte al LPF.

În ziua de 14 noiembrie 2013, Gino Iorgulescu este ales, prin vot secret al conducătorilor celor 18 cluburi din Liga I, în funcţia de preşedinte al Ligii Profesioniste de Fotbal.

1385575_1391537011083565_34535122_nTot mai mulţi oameni utilizează computerul pentru a urmări emisiunile TV, astfel putem afirma că audienţa nu se pierde, ci doar migrează către online.

Studiul care relevă aceste tendinţe este realizat de doi doctoranzi în domeniul Ştiinţelor Comunicării şi, în acelaşi timp, cadre didactice universitare, Tasențe Tănase (http://www.tashy.ro/ , www.facebook.com/TasenteTashy ) și Ciacu Nicoleta (https://www.facebook.com/nicoleta.ciacu ). Acesta este intitulat “Televiziunile în epoca Social Media” și a fost publicat în “Revista de Comunicare și Marketing”.

Obiectivele studiului realizat de cei doi doctoranzi au fost: identificarea principalelor cinci posturi de televiziune din România promovate prin Social Media şi analizarea contribuţiilor paginilor oficiale de Facebook în promovarea posturilor de televiziune tradiţionale şi online din România.

Principalele cinci posturi de televiziune din România promovate prin Social Media s-au dovedit a fi: patru posturi de televiziune private (3 posturi de nişă – Antena 3, Realitatea TV şi Discovery România și 1 post generalist – Pro TV) şi un post de televiziune public (TVR 1).

Pentru a măsura contribuţia Noilor Media/Social Media în promovarea posturilor de televiziune au fost corelate datele oficiale obţinute de pe site-urile www.socialbakers.com, www.sati.ro şi www.paginademedia.ro.

Studiul prezuma faptul că vizibilitatea/audienţa posturilor de televiziune clasice, care interacţionează cu publicul prin Social Media, a crescut considerabil în ultimele 6 luni şi că audienţa posturilor de televiziune analizate a scăzut, în anul 2011 raportat la 2010, iar traficul site-urilor acestora a crescut în aceeaşi perioadă de timp.

Conform studiului, 4 dintre cele 5 posturi de televiziune analizate, şi anume ProTV, Antena 3 Realitatea TV, TVR 1, chiar dacă au un rating mult mai mare decât numărul de vizitatori pe website şi în reţeaua socială Facebook, acesta este în continuă scădere şi se poate observa o creştere continuă a activităţii telespectatorilor în mediul virtual, în special în Social Media.

O singură televiziune studiată, Discovery Channel România, are rating mult sub activitatea de pe website şi din reţelele de socializare. Totuşi, trebuie să ţinem cont de faptul că dintre toate cele cinci posturi de televiziune studiate, Discovery România este o filială a “colosului” american Discovery Channel şi poate “trasa” trendul pe termen lung şi chiar mediu pe care îl pot lua şi celelalte posturi de televiziune din România.

În ceea ce priveşte interferenţele între “vechile media” şi “noile media” (ceea ce implică şi reţelele de socializare), se observă migrări relativ mari ale telespectatorilor posturilor de televiziune clasice către mediul online; acestea se înscriu în trendul mondial de scădere a audienţelor TV şi creştere a numărului telespectatorilor care urmăresc posturile de televiziune în varianta online (înregistrări ale emisiunilor).

drd. Tanase Tasente

Mai mult decât atât, “Această interferenţă a adus un grad ridicat de interacţiune între telespectatori şi între telespectatori şi jurnalişti, ceea ce conferă instituţiilor media o mai mare credibilitate, respectiv vizibilitate.

Acest lucru trebuie coroborat cu ideea conform căreia utilizatorii de Internet acordă mult mai mare încredere subiectivităţii şi părerilor proprii ale altora.

În opinia lor, părerile subiective şi interpretările personale date diferitelor teme le fac pe acestea mai interesante”, declară Tasenţe Tănase.

În acelaşi timp, telespectatorii pot încărca, pe peretele paginii de Facebook a oricărei televiziuni, înregistrări video realizate de ei, chiar televiziunile încurajându-şi telespectatorii care au fost martori la evenimente de interes pentru public să încarce filmarea pe site.

Astfel, televiziunile au acces rapid la evenimente la care proprii reporteri, din motive de distanţă sau timp, nu ar fi putut ajunge.

Această practică se regăseşte peste tot în lume, la ora actuală fiind încurajat aşa-numitul curent al „jurnalismului cetăţenesc”, în care oameni simpli pot experimenta profesia de jurnalist.

* Articolul științific “Televiziunea în epoca Social Media” poate fi vizualizat în baza de date RePEc (http://econpapers.repec.org/scripts/search/search.asp?ft=television+in+social+media) .

Drd. Tănase Tasenţe
Doctorand în Ştiinţele Comunicării – Universitatea Bucureşti
PR Manager EVALTAS
Vicepreşedintele Asociaţiei Tinerilor pentru România
www.tashy.ro
www.facebook.com/tasentetashy
tashy@tashy.ro

APL_0111-page-001În România toate ziarele tipărite înregistrează o scădere a numărului de exemplare vândute.

În același timp, se constată o creştere considerabilă a numărului de cititori online ai ziarelor şi, de asemenea, o creştere a interacţiunii sociale între cititori, precum şi între jurnalişti şi public.

Studiul care relevă aceste tendințe este realizat de doi doctoranzi în domeniul Ştiinţele Comunicării, Tasențe Tănase și Ciacu Nicoleta.

Acesta este intitulat “Interferențe între Noile Media și Vechile Media. Rolul Social Media în promovarea presei scrise” și a fost publicat în “Revista de Comunicare și Marketing”.

Obiectivele studiului realizat de cei doi cercetători au fost identificarea principalelor instituţii de presă scrisă din România promovate prin Social Media și analizarea contribuţiilor paginilor oficiale de Facebook şi a website-urilor instituţiilor media în promovarea presei scrise românești.

În acest sens, au fost analizate trei ziare româneşti de tip high-quality (Adevărul, Jurnalul Naţional şi Evenimentul Zilei) şi trei tabloide (Libertatea, Cancan şi Click).

Pentru identificarea rolului Facebook în promovarea celor șase jurnale supuse studiului au fost corelate datele oficiale furnizate de site-urile www.socialbakers.com, www.sati.ro și www.brat.ro.

Studiul prezuma faptul că vizibilitatea/audienţa instituţiilor de presă scrisă, care interacţionează cu publicul prin Noile Media/Social Media, a crescut considerabil în ultimele 6 luni și faptul că tirajul ziarelor tipărite din România a scăzut în anul 2011, raportat la 2010, iar traficul site-urilor acestora a crescut în aceeaşi perioadă de timp. Ambele ipoteze ale studiului au fost confirmate în urma interpretării datelor.

Conform studiului, s-a observat o diferență între ziarele de tip high-quality analizate (Adevărul, Jurnalul Naţional şi Evenimentul Zilei) şi cele de tip tabloid (Libertatea, Cancan şi Click).

Dacă în cazul ziarelor high-quality tirajul cunoaşte o scădere, în 2011, raportată la anul precedent, cuprinsă între 23% şi 56%, în cazul ziarelor tabloid, scăderea variază între 10% şi 28%, în contextul în care numărul exemplarelor vândute de tabloide şi cele high-quality sunt, în medie, relativ egale.

În urma studiului realizat s-a constat o diferenţiere între cele două tipuri de ziare, raportată la numărul tirajelor și la numărul de cititori online, iar în ceea ce privește numărul de fani ai paginii oficiale de Facebook situația s-a dovedit a fi oarecum asemănătoare:

Adevărul a înregistrat o scădere drastică a exemplarelor tipărite, de 56%. În schimb, instituţia de presă s-a reorientat către jurnalismul prin Noile Media, cunoscând o creştere, în medie, de aproximativ 40% a numărului cititorilor website-ului şi, de asemenea, o evoluţie a numărului de fani pe Facebook de aproximativ 55%, în 6 luni, de la ultima raportare;

Jurnalul Naţional a cunoscut o scădere atât în vânzările variantei print, cât şi în rândul cititorilor online, însă a cunoscut o creştere de 50% a numărului de fani pe Facebook în numai 3 luni;

Evenimentul Zilei a înregistrat o scădere cu 25% a exemplarelor tipărite, raportat la anul anterior, dar o creştere considerabilă a cititorilor site-ului, de la 37.000 la 50.000. Graţie promovării articolelor ziarului prin Social Media, instituţia de presă a cunoscut o creştere remarcabilă a numărului de fani pe Facebook, de aproximativ 57% în ultimele 5 luni.

În cazul ziarelor tabloide, nu au fost remarcate evoluţii semnificate privind numărul de exemplare vândute (scăderea lor nefiind bruscă), iar numărul cititorilor online au crescut uşor în anul 2011, raportat la anul 2010. Promovarea online a tabloidelor s-a observat şi în evoluţia numărului de fani pe Facebook.

În ceea ce priveşte interferenţele între “vechile media” şi “noile media” (care implică şi reţelele de socializare), se observă, în rândul ziarelor din România, o migrare masivă a cititorilor variantei tradiţionale către mediul online.

Acest fenomen se înscrie în trendul mondial de scădere a tirajelor ziarelor şi creştere a cititorilor versiunii online a acestora.

Mai mult, această interferenţă a condus către un grad ridicat de interacţiune între cititori şi între cititori şi jurnalişti, ceea ce conferă instituţiilor de presă o mai mare credibilitate, respectiv vizibilitate.

Acest lucru trebuie coroborat cu ideea conform căreia utilizatorii de Internet acordă o încredere mai mare subiectivităţii.

În opinia lor, părerile subiective şi interpretările personale date diferitelor teme le fac pe acestea mai interesante.

Noul model de jurnalism, prin gradul său mare de subiectivitate, prin opiniile personale exprimate de jurnalişti şi cititorii online, s-a impus în faţa jurnalismul tradiţional, unde informaţia este prezentată în mod obiectiv, iar opiniile subiective ale jurnaliştilor sunt evitate”, afirmă Tasenţe Tănase, unul dintre autorii studiului promovat la nivel internaţional.

* Articolul științific “Interferențe între Noile Media și Vechile Media. Rolul Social Media în promovarea presei scrise” poate fi vizualizat în baza de date RePEc (http://econpapers.repec.org/article/asajournl/v_3a1_3ay_3a2011_3ai_3a3_3ap_3a42-56.htm ).

drd. Tanase TasenteDrd. Tănase Tasenţe
Doctorand în Ştiinţele Comunicării – Universitatea Bucureşti
PR Manager EVALTAS
Vicepreşedintele Asociaţiei Tinerilor pentru România
www.tashy.ro
www.facebook.com/tasentetashy
tashy@tashy.ro

Facebook-LogoFormaţiunile politice din România, care au exploatat beneficiile promovării imaginii şi a mesajelor politice prin intermediul reţelelor de socializare, s-au bucurat şi de o participare activă a susţinătorilor pe site-ul de socializare Facebook. Aceştia au iniţiat grupuri de discuţii şi comunităţi online şi au sprijinit activ demersurile partidelor.

Acestea sunt principalele concluzii ale unui studiu, intitulat „Social Media and Political Communication: Case study – The Parlamentary Parties in Romania”, studiu ce a fost publicat în revista științifică Global Media Journal – Pakistan Edition (http://www.aiou.edu.pk/gmj/CurrentIssue.asp ) şi a fost realizat de două cadre didactice universitare din România, Tasențe Tănase (http://www.tashy.ro/ , www.facebook.com/TasenteTashy ) și Ciacu Nicoleta (https://www.facebook.com/nicoleta.ciacu ).

Cercetarea și-a propus să identifice modul în care partidele parlamentare din România reuşesc să-şi mobilizeze electoratul prin intermediul comunicării mediate de reţelele de socializare, bloguri sau videoclipuri pe Youtube și să identifice eventualele similitudini sau diferenţe dintre procentele susţinătorilor formaţiunilor politice în Social Media, procentele electorale de accedere în Parlamentul României, obţinute la alegerile parlamentare din anul 2008 şi configuraţia politică a Parlamentului României la final de sesiune parlamentară.

Studiul a relevat faptul că cele două partide care formează actuala alianță de guvernare în România, Partidul Social Democrat și Partidul Național Liberal utilizează 83,33% dintre componentele Social Media analizate, anume: Facebook, Twitter, Bloguri, Youtube, FlickR și altele (forumuri, LinkedIn etc.)

Mai mult decât atât, din cele 171 de pagini din domeniul „Politică” a site-ului de analiză Social Media, facebrands.ro, 102 aparţin oamenilor politici, susţinătorilor sau partidelor parlamentare (sesiunea parlamentară 2008 – 2012), adică aproximativ 60%. Restul de 69 de pagini Facebook susţin o cauză politică sau aparţin oamenilor politici sau partidelor neparlamentare.

Raportându-ne la grupurile Facebook de susţinere a celor şase formaţiuni politice supuse studiului (PSD, PNL, PDL, PC, UDMR, UNPR), constatăm că numărul total este de 108 grupuri de discuţii, care însumează 85.269 membri.

Diferenţa între grupuri de discuţii şi paginile oficiale de Facebook este că în cazul grupurilor/comunităţilor iniţiativa dezbaterii este luată de susţinătorii partidelor, şi nu le este impusă o temă de discuţie, aşa cum se întamplă în cazul paginilor oficiale de Facebook unde, de cele mai multe ori, comunicarea este una unilaterală.

Partidul Democrat Liberal, formațiunea ce a guvernat în sesiunea parlamentară trecută, are mai puţine grupuri de Facebook decât Partidul Social Democrat (partid aflat la guvernare în 2013 alături de PNL și PC), însă diferenţa este că PSD are grupuri cu mult mai mulţi membri decât PD-L (peste 50% din numărul total de membri al tuturor grupurilor de Facebook supuse studiului).

Partidul Naţional Liberal are cele mai multe grupuri Facebook de susţinere, aproape 45% din numărul total de grupuri supuse studiului, însă constatăm că sunt grupuri cu puţini membri activi.

Dacă ne raportăm la fani, constatăm că, atât Partidul Social Democrat, cât şi Partidul Democrat Liberal au un număr egal de pagini Facebook de susţinere, însă numărul total de membri este cu 6 procente mai mare în cazul Democrat Liberalilor.

Partidul Naţional Liberal are cele mai multe pagini de Facebook, însă numărul total al fanilor este mult mai mic, 18%, faţă de 32,5%, respectiv 38,5%, cât au celelalte două formaţiuni politice mai sus menţionate.

De remarcat este și comparația dintre configurația politică a Parlamentului, imediat după alegerile din 2008, și cea de la sfârşitul sesiunii parlamentare, octombrie 2012, moment în care majoritatea partidelor parlamentare și-au introdus în strategia de comunicare și rețelele Social Media.

Astfel, constatăm că, indiferent că PD-L şi Alianţa PSD+PC au intrat în Parlament cu un număr de mandate sensibil egale, participarea pe Facebook a susţinătorilor Alianţei este cu aproximativ 10 procente mai mare decât în cazul Partidului Democrat Liberal.

Chiar dacă Partidul Naţional Liberal a avut un procent de aproximativ 20% la alegerile parlamentare din 2008, observăm că participarea pe Facebook a susţinătorilor partidului este de 30%, cu peste 4 procente peste activitatea Social Media a susţinătorilor Partidului Democrat Liberal.

UDMR are o participare foarte scăzută a susţinătorilor partidului în Social Media, de doar 2%.

Dincolo de aceste aspecte, trebuie să ţinem cont de faptul că, indiferent de numărul mai mic al susţinătorilor de pe Facebook raportat la numărul alegătorilor reali, utilizatorii care iniţiază cauze sau grupuri de discuţii online devin lideri de opinie foarte influenţi, nu numai în mediul online, ci şi în lumea reală.

Formaţiunile politice trebuie să ţină cont de faptul că, atâta timp cât reuşesc să-i păstreze aproape pe liderii de opinie din reţelele sociale gradul de influenţă a mesajului politic va creşte direct proporţional cu numărul liderilor de opinie de pe Facebook.

Acest lucru va „reînvia” vechiul model de comunicare elaborat de Paul Lazarsfeld, în 1955, intitulat „fluxul comunicării în două trepte”.

Această teorie a demonstrat faptul că liderii de opinie sunt, în fapt, cei care influenţează interpretarea mesajelor mediatice.

Cu alte cuvinte, mesajul transmis prin mass-media nu este interpretat în mod direct de public, ci mediat, prin comunicarea interpersonală şi contactul cu liderii de opinie.

În fapt, aceasta este şi marea „revoluţie” a Social Media: interacţiunea.

Întreaga cercetare „Social Media and Political Communication: Case study – The Parlamentary Parties in Romania”, publicată în revista științifică Global Media Journal – Pakistan Edition, poate fi descarcă in extenso aici.

drd. Tanase TasenteDrd. Tănase Tasenţe
Doctorand în Ştiinţele Comunicării – Universitatea Bucureşti
PR Manager EVALTAS
Vicepreşedintele Asociaţiei Tinerilor pentru România
www.tashy.ro
www.facebook.com/tasentetashy
tashy@tashy.ro

CJ-Alba-358Miercuri, 20 noiembrie, de la ora 13.00, Consiliul Judeţean Alba organizează o conferinţă de presă dedicată lansării proiectului „cetăţenie şi educaţie prin media în context european”, proiect derulat de Consiliul județean Alba, în parteneriat cu Școala Gimnazială „Mihai Eminescu” Alba Iulia, Colegiul Tehnic „Apulum”, Casa Corpului Didactic Alba și Asociația Alba Manche Împreună – AMI.

Obiectivul principal al proiectului, care va implica judeţul Alba şi regiunea Marche din Italia, vizează îmbunătățirea colaborării între instituții în vederea deschiderii școlii la noi experiențe pentru dezvoltarea cetățeniei participative și a aptitudinilor elevilor privind inițiativa, creativitatea, expresia artistică, spiritul antreprenorial, voluntariatul, incluziunea socială, prin/cu instrumente media.

Se au în vedere:

– revitalizarea conştiinţei şi atitudinii europene a tinerilor prin reflectarea asupra problematicii specifice Anilor Europeni 2014 şi 2015 în şcoli şi localităţi;

– implicarea tinerilor în problemele ridicate de Europa prin temele Anilor Europeni (ex. 2013 – Anul Cetăţeniei Europene), utilizând mijloace de comunicare expresive, uşor accesibile lor şi stimulând dezvoltarea aptitudinilor lor, cum ar fi: inițiativa, spiritul antreprenorial, creativitatea, expresia artistică;

– deschiderea şcolilor în relaţie cu „lumea exterioară” şi extinderea cooperărilor scoală – autorităţi publice-societate civilă.

Printre activităţile desfăşurate în cadrul proiectului se număra organizarea de workshop-uri, seminarii şi expoziţii pe tema Anilor Europeni, precum şi organizarea a doua Festivaluri de Film Şcolar (unul în Italia şi altul în judeţul Alba).

Proiectul este finanţat de Comisia Europeană în cadrul Lifelong Learning Programme (Programul Învăţare pe tot parcursul vieţii), subprogramul Comenius, Parteneriate Comenius Regio.

Fii la curent cu cele mai noi anunturi negociate.

Urmărește negociat.ro pe Facebook