Tags Posts tagged with "luni"

luni

liga1betanoLIGA PROFESIONISTĂ DE FOTBAL (LPF), titulara drepturilor media aferente meciurilor de fotbal din Campionatul Național Liga 1 Betano, aduce la cunoștința tuturor operatorilor de servicii de radiodifuziune din România intenția de a cesiona drepturile de transmisie radio aferente meciurilor din Campionatul Național de Fotbal Liga 1 Betano – sezonul competițional 2018-2019.

Ofertele operatorilor de servicii de radiodifuziune vor fi depuse la sediul LPF din București, str. Al. Vitzu nr. 2A, sector 5, orele 10.00 – 16.00, de luni până vineri, în intervalul 8 ianuarie 2018 – 12 ianuarie 2018.

Criterii de calificare a ofertelor:

- Operatorul de servicii de radiodifuziune să îndeplinească toate condițiile necesare funcționării, în conformitate cu legislația aplicabilă.

Dovada îndeplinirii acestei condiții se va face prin depunerea unei declarații pe propria răspundere în acest sens, semnată de reprezentantul legal al respectivului operator.

- Operatorul de servicii de radiodifuziune va asigura toate condițiile tehnice necesare transmisiunii radio corespunzătoare a meciurilor de fotbal și va asigura prezența unui comentator sportiv la disputarea fiecărui meci de fotbal în vederea realizării unei transmisii live a respectivului meci, pe o perioadă de minim 12 minute (continuu sau în fracții de transmisiune, în funcție de formatul emisiunilor sportive ale postului respectiv).

Dovada îndeplinirii acestei condiții se va face prin depunerea unei declarații pe propria răspundere în acest sens, semnată de reprezentantul legal al respectivului operator.

- Postul radio aparținând operatorului de servicii de radiodifuziune dispune de acoperire de minim 90% a teritoriului României.

Dovada îndeplinirii acestei condiții va fi făcută printr-o certificare emisă de autoritățile abilitate.

Criteriul de departajare a ofertelor declarate calificate este prețul cel mai ridicat.

Comisia de realizare a procedurii din cadrul LPF va stabili ofertele calificate și va desemna operatorul câștigător al procedurii, urmând ca LPF și operatorul desemnat câștigător să încheie contractul de cesiune a drepturilor de transmisie radio aferente meciurilor din Campionatul Național de Fotbal Liga 1 Betano – sezonul competițional 2018-2019.

lpfLiga Profesionistă de Fotbal (LPF) este o structură sportivă a tuturor cluburilor profesioniste din România care evoluează în primul eşalon fotbalistic – Liga I.

Ideea înfiinţării acestei federaţii este veche şi determinată de necesitatea organizării competiţiei supreme a fotbalului din orice ţară, care este campionatul naţional. România nu a făcut excepţie de la această regulă de bază a fotbalului internaţional şi a acţionat în consecinţă.

Sub o altă denumire, în ziua de 5 octombrie 1970, cluburile primei ligi de atunci – Divizia A – s-au organizat într-o formulă care se dorea profesionistă, într-un stat care clama amatorismul. Preşedintele Federaţiei Române de Fotbal de la acea vreme şi conducător al delegaţiei ţării noastre la Campionatul Mondial din Mexic, Mircea Angelescu iniţiază formarea Colegiului Divizionar A, pe care-l şi conduce. Timp de 17 ani, respectivul Colegiu nu are, practic, o activitate notabilă, fiind asimilat FRF.

După Revoluţia din decembrie 1989, fotbalul profesionist din România evoluează efectiv şi astfel apar Liga Echipelor Divizionare A, Liga Naţională de Fotbal şi, în cele din urmă, Liga Cluburilor Profesioniste.

Pe 10 octombrie 1992, numele forului fotbalistic care strânge toate cluburile de prim eşalon se schimbă în Liga Profesionistă de Fotbal a Diviziei A, urmând ca, din 22 ianuarie 1993, numele să devină Liga Profesionistă de Fotbal a României, având în Mircea Angelescu primul preşedinte.

Pe 30 septembrie 1996, Mircea Angelescu este înlocuit, la final de mandat, de Dumitru Dragomir, votat ca preşedinte al LPF.

În ziua de 14 noiembrie 2013, Gino Iorgulescu este ales, prin vot secret al conducătorilor celor 18 cluburi din Liga I, în funcţia de preşedinte al Ligii Profesioniste de Fotbal.

baniPlata în același cont unic a contribuțiilor sociale, precum și a impozitului pe profit/venit/dividende, impozitului pe veniturile microîntreprinderilor sau impozitul specific unor activități va intra în vigoare începând cu 1 iulie 2018. Guvernul a aprobat astăzi o ordonanță de urgență care prelungește cu șase luni termenul de intrare în vigoare a normei privind efectuarea plății obligațiilor fiscale administrate de organul fiscal central într-un singur cont unic, respectiv de la 1 ianuarie 2018 la 1 iulie 2018. Astfel, până la 1 iulie 2018, vor putea fi utilizate cele două conturi unice valabile până la 31 decembrie 2017.

Măsura are scopul să protejeze contribuabilii de bună-credință, care vor evita astfel riscul depunerii de cereri pentru corectarea erorilor din documentele de plată sau de calculare a obligațiilor fiscale accesorii în cazul nevalabilității plății.

Amânarea termenului de aplicare s-a stabilit având în vedere modificările legislative recent adoptate în domeniul fiscal, care implică din partea contribuabililor conformarea la noile cerințe de raportare și îndeplinire a obligațiilor declarative și de plată.

În prezent, în unul dintre cele două conturi de la Trezorerie, sunt achitate impozitul pe profit/venit/dividende, impozitul pe veniturile microîntreprinderilor sau impozitul specific unor activități, iar în celălalt sunt plătite contribuțiile la pensie, sănătate și șomaj.

Administraţia Naţională de Meteorologie a emis vineri Cod Galben de caniculă, valabilă sâmbătă pentru vestul şi sud-vestul ţării, ce se extinde duminică şi luni pentru toată ţara, inclusiv judeţul Alba. Sunt aşteptate temperaturi maxime de până la 38 de grade, local, cu depăşirea pargului critic al indicelui de confort termic.

Sâmbătă, 18 iulie, vremea va fi călduroasă în toată ţara, caniculară în Banat, Crişana, cea mai mare parte a Olteniei şi sud-vestul Munteniei unde se vor înregistra temperaturi maxime de 36-38 de grade.

Indicele temperatură- umezeală (ITU) va depăşi local pragul critic de 80 de unităţi.

Duminică, 19 iulie şi luni, 20 iulie, valul de căldură se va intensifica şi va cuprinde toată ţara.

Temperaturile maxime vor depăşi frecvent 35-36 de grade şi local se vor atinge 37-38 de grade. Indicele temperatură-umezeală (ITU) va depăşi pragul critic de 80 de unităţi în cea mai mare parte a teritoriului.

foto: finantistii.ro
foto: finantistii.ro
foto: finantistii.ro

Primele brute subscrise, în perioada ianuarie-septembrie 2013, au fost de 6,174 miliarde lei, în creștere cu 0,1% față de primele 9 luni ale anului 2012 (6,168 miliarde lei), potrivit datelor preliminarii raportate de societăţile supravegheate şi reglementate de Autoritatea de Supraveghere Financiară.

Indemnizațiile brute plătite, în perioada ianuarie-septembrie 2013, au totalizat 3,697 miliarde lei, în scădere cu 2,44% față de primele 9 luni din 2012 (3,789 miliarde lei).

Valoarea primelor brute subscrise pentru asigurări generale şi de viaţă, în primele 9 luni ale anului 2013, este cu 11,6% mai mică decât valorea sumelor încasate în primele 9 luni ale anului 2008 (când s-a înregistrat maximul primelor brute subscrise din ultimii 6 ani, în perioada ianuarie – septembrie).

Stagnarea din primele 9 luni ale anului 2013 a fost cauzată în principal de scăderea cu 4,49% a primelor brute subscrise pentru asigurări de viață (până la 1,234 miliarde lei), în timp ce primele brute subscrise pentru asigurări generale s-au majorat cu 1,31% (până la 4,939 miliarde lei).

Pe segmentul asigurărilor generale, primele 9 luni din anul 2013 includ un nivel al primelor brute subscrise apropiat, dar inferior valorii din primele 9 luni ale anului 2010 şi cu aproape 11,5% mai scăzut decât nivelul înregistrat în perioada similară a anului de vârf al industriei, respectiv ianuarie-septembrie 2008.

Pe segmentul asigurărilor de viață, primele 9 luni din anul 2013 includ un nivel al primelor brute subscrise comparabil cu cel din perioada similară a anului 2010, dar cu aproape 13% mai scăzut decât nivelul înregistrat în perioada similară a anului de vârf, respectiv ianuarie-septembrie 2008.

Totalul primelor subscrise, în primele 9 luni ale anului 2013, a reprezentat 74,77% din valoarea primelor subscrise în tot anul 2012 (8,257 miliarde lei).

Categorii de asigurări

30.09.2008

30.09.2009

30.09.2010

30.09.2011

30.09.2012

30.09.2013

ian-sep 2013/

ian-sep 2012 (%)

Asigurări generale

5,573,011,937

5,462,821,285

5,092,053,349

4,792,161,585

4,875,730,888

4,939,640,054

1,31

Asigurări de viață

1,415,958,851

1,188,546,741

1,223,484,953

1,289,347,140

1,292,956,815

1,234,939,077

-4,49

Total

6,988,970,788

6,651,386,026

6,315,538,302

6,081,508,725

6,168,687,703

6,174,579,131

0,10

În primele 9 luni din anul 2013, activau pe piața din România 38 de societăți de asigurare. Dintre acestea, 20 de asigurători activau doar în piața de asigurări generale, 10 asigurători practicau doar asigurări de viață, iar 8 asigurători practicau și asigurări generale și asigurări de viață.

Cote de piață

Primele 10 societăți de asigurare acoperă 80,95% din piața asigurărilor din România, iar primele 3 societăți de asigurare, cu prime brute subscrise de 2,105 miliarde de lei, au o cotă de piață de 34,1%. După primele 6 luni ale anului, primele 3 societăți aveau o cotă de piață de 35%.

Evoluții în cadrul asigurărilor generale

– creștere de 1,31% față de primele 9 luni din 2012.

– prime brute subscrise în creștere pe segmentul RCA, în scădere în cazul asigurărilor CASCO.

* cea mai valoroasă clasă de asigurări a fost cea de răspundere civilă auto (clasa X), cu o pondere de 37,03% din total, respectiv 1,829 miliarde lei. În primele 9 luni ale anului 2012, valoarea primelor brute subscrise pe această clasă a fost de 1,607 miliarde lei. Creșterea, în primele 9 luni ale anului 2013, față de primele 9 luni ale anului 2012, a fost de 221,72 milioane lei (+13,79%).

* a doua cea mai valoroasă clasă de asigurări, în primele 9 luni din 2013, a fost clasa III (asigurări de mijloace de transport terestru, altele decât cele feroviare – Casco). Valoarea primelor brute subscrise în acest segment a fost de 1,329 miliarde lei, în scădere cu 120,66  milioane lei (-8,32%) față de primele 9 luni din anul 2012. Scăderea s-a accentuat față de rezultatele după primele 6 luni, când diminuarea a fost de -6,37% față de perioada similară din 2012.

* a treia cea mai valorasă clasă de asigurări, în primele 9 luni din 2013, a fost clasa VIII (asigurări de incendiu și alte calamități naturale) și a totalizat prime brute subscrise de 912,65 milioane lei, în creștere cu 53,12 milioane lei (6,18%) față de primele 9 luni din 2012.

Evoluții în cadrul asigurărilor de viață

– scădere de 4,49% față de primele 9 luni din 2012.

Pentru categoria asigurări de viaţă, primele 10 societăți dețineau, la 30 septembrie 2013, o cotă de piață de 90,16%, iar primele 3 societăți, cu prime subscrise de circa 715 milioane de lei, dețineau o cotă de piață de 57,87%.

* Cea mai valoroasă clasă de asigurări de viață – clasa AI (asigurări de viață, anuități și asigurări de viață suplimentare) a avut o pondere de 62,66% din totalul asigurărilor de viață (în ușoară creștere față de primele 9 luni din 2012), cu prime brute subscrise de 773,84 milioane lei (-3,42%).

* A doua cea mai valoroasă clasă de asigurări de viață – clasa AIII (asigurări de viață și anuități care sunt legate de fonduri de investiții) a avut o pondere de 33,20% din totalul asigurărilor de viaţă, cu prime brute subscrise, în primele 9 luni ale anului, de 409,94 milioane lei, în scădere față de primele 9 luni ale anului 2012 cu 6,96%.

INDEMNIZAȚIILE BRUTE PLĂTITE

Indemnizațiile brute plătite (despăgubirile plătite de asigurători) pentru asigurările generale și de viață, în primele 9 luni ale anului 2013, au fost 3,697 miliarde lei, în scădere cu 2,44% (aproximativ 90 milioane de lei) față de primele 9 luni din 2012.

Indemnizațiile brute plătite pentru clasa asigurărilor generale au fost de 3,131 miliarde lei, în scădere cu 3,69%, față de primele 9 luni din anul 2012, iar indemnizațiile brute, maturități și răscumpărări plătite pentru asigurări de viață au fost de 566,07 milioane lei, în creștere cu 5,08% față de perioada similară din anul 2012.

Categorii de asigurări

30.09.2008

30.09.2009

30.09.2010

30.09.2011

30.09.2012

30.09.2013

ian-sep  2013/ ian-sep 2012 (%)

IBP pentru asigurări generale

2,871,271,757

3,925,210,870

3,496,859,737

3,145,407,843

3,251,027,075

3,131,224,692

-3,69

IB, maturități și răscumpărări plătite pentru asigurări de viață

330,456,083

512,106,044

496,455.898

502,021,698

538,683,118

566,070,310

5,08

Total

3,201,727,840

4,437,316,913

3,993,315,635

3,647,429,541

3,789,710,193

3,697,295,002

-2,44

* Cele mai valoroase indemnizații brute plătite, în primele 9 luni din 2013, au fost cele aferente clasei X (asigurări de răspundere civilă pentru vehicule) în sumă de 1,437 miliarde lei. Indemnizațiile brute plătite pe această clasă au fost cu 6,14% mai mari decât în primele 9 luni din  2012.

* A doua cea mai valoroasă clasă de asigurări, din perspectiva indemnizațiilor brute plătite, a fost III (asigurări de mijloace de transport terestru, altele decât cele feroviare). Indemnizațiile plătite pentru această clasă au fost de 1,352 miliarde lei, în scădere cu 5,9% față de primele 9 luni din 2012.

* Pentru clasa VIII – asigurări de incendii și alte calamități naturale, în primele 9 luni ale anului, au fost realizate plăți de 129,449 milioane lei (4,13% din totalul indemnizațiilor plătite pentru asigurări generale). Valoarea plăților pentru această clasă a scăzut cu 20,2% față de primele 9 luni din 2012.

* Pentru clasa IX – asigurări de daune la proprietăți au fost realizate plăți în sumă de 62,71 milioane lei (2% din totalul indemnizațiilor plătite pentru asigurările generale). Aceste indemnizații înregistrează o creștere de 27,4% față de primele 9 luni din 2012.

Primele 3 societăți de asigurare (din punct de vedere al indemnizațiilor plătite pentru asigurări generale) au achitat 44,18% din totalul indemnizațiilor plătite în primele 9 luni ale anului 2013, iar primele 10 societăți au achitat 96,32% din total.

Sumele plătite pentru indemnizațiile brute, maturități și răscumpărări aferente asigurărilor de viață

Indemnizațiile brute, maturitățile și răscumpărările aferente asigurărilor de viață au totalizat 566,07 milioane lei, în primele 9 luni ale anului 2013, în creștere cu 5,08% față de primele 9 luni din 2012.

* Cele mai semnificative plăți au fost făcute pentru clasa AI (asigurări de viață, anuități și asigurări de viață suplimentare), în sumă totală de 299,06 milioane lei (-1,8% față de primele 9 luni din 2012).

* A doua cea mai valoroasă clasă din punct de vedere al plăților a fost clasa asigurări de viață și anuități care sunt legate de fonduri de investiții (clasa A III): 167,84 milioane lei, în creștere cu 14,29% față de primele 9 luni din 2012.

Situația răscumpărărilor plătite de asigurători

În perioada ianuarie-septembrie 2013, sumele plătite cu titlu de răscumpărări totale și parțiale, la cererea asiguraților, au fost de 329,14 milioane lei, în creștere cu 3,8% față de primele 9 luni din 2012.

Răscumpărările totale au reprezentat 251,98 milioane lei (+10,34% față de primele 9 luni din 2012), iar cele parțiale au fost în sumă de 77,16 milioane lei (-13,02% față de perioada similară din 2012).

Situația indicatorilor privind asigurările de locuințe la 30.09.2013

Primele brute subscrise aferente clasei VIII – asigurări de incendiu și alte calamități naturale au fost de 912,65 milioane lei, cu 6,18% mai mari față de primele nouă luni ale anului 2012 (859,52 milioane lei).

Indemnizațiile brute plătite, la nouă luni din 2013, au fost de 129,44 milioane lei, cu 20,2% mai mici față de perioada similară din anul 2012.

Primele brute subscrise pentru asigurările obligatorii de locuințe s-au majorat, în primele 9 luni ale anului 2013, la 25,17 milioane lei și au fost cu 55,74% mai valoroase decât în primele 9 luni ale anului 2012.

Primele brute subscrise pentru asigurări facultative de locuințe au fost, în primele 9 luni ale anului 2013, de 474 milioane lei, cu 3,69% mai valoroase decât în perioada similară din 2012.

Primele brute subscrise pentru asigurări, altele decât cele facultative și obligatorii de locuințe aferente clasei VIII au totalizat, în perioada ianuarie – septembrie 2013, suma de 413,48 milioane lei, în creștere cu 7,05% față de primele 9 luni din 2012.

În privința numărului de contracte în vigoare pentru asigurările facultative de locuințe, la data de 30.09.2013, acesta era de 3.484.121. Numărul este cu 5,39% mai mare în raport cu 30 septembrie 2012, dar cu 29% mai mic față de numărul de contracte aflate în vigoare la data de 30 septembrie 2011 (4.903.901).

BROKERII DE ASIGURARE au intermediat peste jumătate din valoarea primelor brute subscrise

Gradul de intermediere (valoarea primelor intermediate/valoarea primelor subscrise) a crescut astfel de la 43,14%, în primele 9 luni din 2012, până la 52,62% (+9,48 puncte procentuale) în perioada ianuarie – septembrie 2013.

Valoarea primelor intermediate de brokeri pe cele două clase de asigurări a fost de 3,248 miliarde lei, în creștere cu 22,09% față de primele 9 luni ale anului 2012, în timp ce primele brute subscrise pentru asigurări generale și de viață au crescut, în primele 9 luni ale anului 2013, cu 0,1% față de primele 9 luni din 2012.

Veniturile din activitatea de brokeraj s-au majorat până la 590, 57 milioane lei, în primele 9 luni ale anului 2013, și au fost cu 12% mai mari decât în perioada similară din 2012.

Prime brute subscrise (lei)

Prime intermediate (lei)

Asigurari generale

Asigurari de viață

Asigurări generale

Asigurări de viață

30.09.2012

4.875.730.888

1.292.956.815

2,587,080,679

74,001,303

30.09.2013

4.939.640.054

1.234.939.077

3,167,953,620

81,043,466

Total ian-sep 2013

6,174,579,131

3,248,997,086

Total ian- sep 2012

6,168,687,703

2,661,081,982

ian-sep 2013/ian-sep 2012 (%)

1.0010

1.2209

La data de 30 septembrie 2013, 586 de brokeri de asigurare și/sau reasigurare erau autorizați să desfășoare activitate (în scădere cu 16 față de 30 septembrie 2012).

aaecb4f9a499b990399f02a497e0900a_LÎn semestrul I al anului 2013, în zona de competenţă a Inspectoratului pentru Situaţii de Urgenţă „Unirea” al Judeţului Alba s-au înregistrat un număr de 2227 solicitări (faţă de 2276 solicitări înregistrate în semestrul I al anului 2012), în medie 12 solicitări pe zi.

Situaţia solicitărilor pentru echipajele de intervenţie este următoarea:

Tipul  intervenţiei

Numeric

Diferenţa

Procent din total intervenţii

Dinamica

%

2012

2013

2012

2013

Intervenţii

Intervenţii la incendii

163

94

-69

25,96 %

36,02 %

- 42,33 %

Incendii de vegetaţie şi altele

313

47

-266

49,84 %

18,01 %

- 84,98 %

Asistenţa persoanelor

11

14

3

1,75 %

5,36 %

27,27 %

Inundaţii şi fen. meteo

11

12

1

1,75 %

4,6 %

9,09 %

Asanări

7

16

9

1,11 %

6,13 %

 128,57 %

Distrugeri de muniţie

0

2

2

0 %

0,77 %

100 %

Protecţia mediului

9

7

-2

1,43 %

2,68 %

- 22,22 %

Alte intervenţii şi situaţii

64

38

-26

10,19 %

14,56 %

- 40,63 %

Salvări animale

4

6

2

0,64 %

2,3 %

50 %

Alarmă falsă

14

8

-6

2,23 %

3,07 %

- 42,86 %

Deplasări fără intervenţie

6

4

-2

0,96 %

1,53 %

- 33,33 %

Întors din drum

26

13

-13

4,14 %

4,98 %

- 50 %

TOTAL Intervenţii

628

261

-

100%

100%

- 58,44 %

Intervenţii S.M.U.R.D.

Ajutor medical de urgenţă

1580

1902

322

95,87 %

96,74 %

20,38 %

Descarcerare

12

20

8

0,73 %

1,02 %

66,67 %

Asistenţă de persoane

21

7

-14

1,27 %

0,36 %

- 66,67 %

Alte intervenţii şi situaţii

0

1

1

0 %

0,05 %

100 %

Întors din drum

11

11

0

0,67 %

0,56 %

0 %

Deplasări fără intervenţie

13

14

1

0,79 %

0,71 %

7,69 %

Alertă falsă

11

11

0

0,67 %

0,56 %

0 %

TOTAL S.M.U.R.D.

1648

1966

-

100 %

100 %

19,30 %

TOTAL GENERAL

2276

2227

-

100%

100%

- 2,15 %

Pe fondul precipitaţiilor constante din perioada de primăvară dar şi a atenţiei sporite a cetăţenilor faţă de potenţialele pericole, se observă o scădere semnificativă a incendiilor (de la 163 în 2012 la 94 în 2013), dar mai ales a arderilor necontrolate de vegetaţie uscată (de la 313 în 2012 la 47 în 2013).

Transpuse pe fiecare subunitate a inspectoratului în parte, intervenţiile au fost distribuite astfel:

Tipul  intervenţiei

Det. de Pompieri Alba Iulia

Det. de Pompieri Aiud

Garda de Interv. Blaj

Pichetul Cîmpeni

Garda de Interv. Sebeş

SVSU / SPSU  / populatia

TOTAL

ANUL

2012

2013

2012

2013

2012

2013

2012

2013

2012

2013

2012

2013

2012

2013

Intervenţii la incendii

Urban

28

19

22

4

6

5

8

2

10

11

23

13

97

54

Rural

11

6

21

10

11

4

12

9

11

11

66

40

Incendii de vegetaţie şi altele

62

6

50

10

39

5

19

8

31

2

112

16

313

47

Asistenţa persoanelor

7

7

1

2

1

1

1

1

4

11

14

Inundaţii şi fen. meteo

3

1

1

6

1

1

5

5

11

12

Asanări

7

16

7

16

Distrugeri de muniţie

2

0

2

Protecţia mediului

3

2

2

1

2

2

1

3

9

7

Alte intervenţii şi situaţii

38

22

12

6

3

3

2

3

5

2

4

2

64

38

Salvări animale

1

3

1

1

1

1

1

1

4

6

Alarmă falsă

9

4

3

1

1

2

2

14

8

Deplasări fără intervenţie

2

3

1

1

2

1

6

4

Întors din drum

7

7

6

1

5

1

2

1

6

3

26

13

TOTAL INTERVENŢII

178

97

119

37

71

26

46

25

69

36

145

40

628

261

Dinamica

- 45,51 %

- 68,91 %

- 63,38 %

- 45,65 %

- 47,83 %

- 72,41 %

- 58,44 %

În ceea ce priveşte intervenţia echipajelor ce încadrează ambulanţele SMURD situaţia se prezintă astfel:

Tipul  intervenţiei

S.M.U.R.D.

Alba Iulia

S.M.U.R.D.

Aiud

S.M.U.R.D.

Blaj

S.M.U.R.D.

Cîmpeni

S.M.U.R.D.

Sebeş

TOTAL

ANUL

2012

2013

2012

2013

2012

2013

2012

2013

2012

2013

2012

2013

Ajutor medical de urgenţă

708

1140

253

203

429

256

68

159

122

144

1580

1902

Descarcerare

5

3

4

8

1

2

0

1

2

6

12

20

Asistenţă de persoane

16

2

5

3

0

2

0

0

0

0

21

7

Alte intervenţii şi situaţii

0

0

0

1

0

0

0

0

0

0

0

1

Întors din drum

6

5

3

0

0

3

1

2

1

1

11

11

Deplasări fără intervenţie

3

4

4

1

3

3

0

5

3

1

13

14

Alertă falsă

4

6

0

0

5

1

1

1

1

3

11

11

TOTAL INTERVENŢII

742

1160

269

216

438

267

70

168

129

155

1648

1966

Dinamica

56,33 %

- 19,7 %

- 39,04 %

140 %

20,16 %

19,3 %

Putem observa o creştere semnificativă a intervenţiilor SMURD la Detaşamentul de Pompieri Alba Iulia. Acest lucru se datorează operaţionalizării echiajului de pe ambulanţa de terapie intensivă SMURD, care şi-a dovedit o semnificativă eficienţă şi care a umplut un gol resimţit la nivelul judeţului Alba până în momentul intrării acesteia în intervenţie.

Repartiţia lunară a intervenţiilor scoate în evidenţă faptul că numărul solicitărilor au înregistrat o uşoară creştere în fiecare lună a primului semestru faţă de perioada similară a anului 2012, însă face diferenţa anul acesta, luna martie, care a fost caracterizată anul trecut de foarte multe solicitări pentru stingerea incendiilor de vegetaţie uscată sau fond forestier.

LUNILE

INTERVENŢII

INTERVENŢII SMURD

TOTAL

2012

2013

2012

2013

2012

2013

IANUARIE

44

40

226

332

270

372

FEBRUARIE

71

42

198

266

269

308

MARTIE

354

43

225

286

579

329

APRILIE

79

51

252

299

331

350

MAI

48

57

342

374

390

431

IUNIE

32

28

405

409

437

437

TOTAL

628

261

1648

1966

2276

2227

Timpii de deplasare la solicitările venite pentru intervenţie sunt următoarele:

-          intervenţii la incendii – 15 minute 51 secunde (16 min 15 sec în 2012)

-          intervenţii SMURD – 11 minute 09 secunde (9 min 39 sec în 2012).

În desfăşurarea intervenţiilor au fost salvate şi 5 persoane (16 în 2012), dar şi 1051 de animale (152 în 2012).

Din punct de vedere a împrejurării determinante în care au izbucnit incendiile se constată o creştere la coşurile de fum defecte sau necurăţate (23 faţă de 17 în 2012) dar şi la acţiunile intenţionate pentru generarea incendiilor (11 faţă de 7 în 2012).

În ceea ce priveşte repartiţa intervenţiilor pe unităţi administrativ-teritoriale cele mai semnificative sunt următoarele:

-          Alba Iulia – 847 intervenţii;

-          Aiud – 177 intervenţii;

-          Blaj – 165 intervenţii;

-          Sebeş – 141 intervenţii;

-          Cîmpeni – 75 intervenţii;

-          Ighiu – 61 intervenţii;

-          Galda de Jos – 46 intervenţii.

CONCLUZII

Comparând situaţia solicitărilor din semestrul I al anului 2012 cu anul 2013, numărul solicitărilor a scăzut cu 2,15 % de la 2276 în 2012 la 2227 în 2013.

A scăzut, de asemenea, cu 58,44 % numărul solicitărilor (fără S.M.U.R.D.) de la 628 în 2012 la 261 în 2013, datorită în principal, scăderii cu 84,98 % a numărului de solicitări la incendii de vegetaţie de la 313 în 2012 la 47 în 2013 şi scăderii cu 42,33 % a numărului intervenţii la incendii de la 163 în 2012 la 94 în 2013.

Se remarcă o creştere cu 128,57 % a intervenţiilor pentru asanarea terenului de muniţie rămasă neexplodată de la 7 în  semestrul I al anului 2012 la 16 în semestrul I al anului 2013.

Comparativ semestrul I al anului 2012 cu semestrul I al anului 2013 a crescut cu 19,30 % numărul cazurilor de urgenţă la care au participat echipajele S.M.U.R.D – de la 1648 solicitări în 2012, la 1966 solicitări în 2013, în principal datorită operaţionalizării ambulanţei de terapie intensivă SMURD dar şi creşterii încrederii populaţiei în profesionalismul echipajelor ce încadrează ambulanţele SMURD.

foto: citynews.ro
foto: citynews.ro
foto: citynews.ro

Ieri, 23.07.2013, începând cu ora 13.00, în prezenţa domnului comisar şef de poliţie Crişan Laurenţiu, adjunct al şefului Inspectoratului de Poliţie Judeţean, pe linie de ordine publică, a avut loc evaluarea activităţii pe semestrul I – 2013 a Poliţiei municipiului Blaj şi a structurilor coordonate de aceasta.

La această activitate au participat poliţiştii din cadrul Poliţiei municipiului Blaj, şefii secţiilor de poliţie rurală Blaj şi Jidvei şi şefii celor 11 posturi de poliţie comunală, a căror activitate este coordonată de conducerea acestei poliţii municipale.

Şeful Poliţiei municipiului Blaj a prezentat materialul de evaluare din cuprinsul căruia s-au desprins următoarele concluzii:

În semestrul I 2013, la nivelul Poliţiei municipiului Blaj, indicatorii de macrocriminalitate au înregistrat o uşoară creştere, astfel:

Au fost sesizate 570 de infracţiuni, valoare identică cu cea din sem. I 2012. Dintre acestea 287 de infracţiuni au fost sesizate în mediul urban, cu 4 sesizări mai multe decât în semestrul I-2012, iar în mediul rural, la nivelul celor 11 posturi de poliţie comunale, au fost înregistrate 283 de infracţiuni cu 4 infracţiuni mai puţine decât în perioada similară a anului 2012.

În privinţa infracţionalităţii constatate s-a evidenţiat faptul că prin eforturile depuse au reuşit administrarea de probe în baza cărora s-a dispus începerea urmăririi penale într-un număr de 403 infracţiuni, cu 150 mai multe decât în sem. I-2012, dintre care 177 (+40) în mediul urban şi 226 (+110) la nivelul posturilor de poliţie comunale. La nivelul Poliţiei municipiului Blaj au rămas constante valorile privind infracţionalitatea economico – financiară cu 54 de infracţiuni şi cea de natură judiciară cu 41 de infracţiuni, dar au fost înregistrate creşteri la infracţionalitatea de altă natură de la 38 de infracţiuni în sem. I/2012 la 71de infracţiuni în sem. I/2013. În mediul rural au fost înregistrate creşteri valorice la toţi indicatorii.

Poliţiştii, au desfăşurat activităţi de cercetare şi au soluţionat 476 de infracţiuni, cu 70 mai multe decât în perioada similară a anului 2012.

Punctual, pe raza municipiului Blaj, au fost înregistrate 8 infracţiuni stradale, cu 10 mai puţine decât în sem. I/2012, 6 dintre acestea fiind infracţiuni de furt. Comparativ cu primele 6 luni din anul 2012, au fost constatate reduceri numerice şi în cazul infracţiunilor contra persoanei, care scad de la 52 la 49, a infracţiunilor contra patrimoniului care scad de la 141 la 130.

Pe linia  combaterii evaziunii fiscale au fost soluţionate 33 de infracţiuni de evaziune fiscală.

Pentru prevenirea delicvenţei juvenile poliţiştii au participat, alături de profesori, la 57 de ore de dirigenție, fiind evidenţiat faptul că în semestrul I 2013, pe raza municipiului Blaj, nu au fost înregistrate infracţiuni în unităţile şcolare sau zona adiacentă acestora. În comunitate, în scop preventiv, poliţiştii de proximitate au participat, siguri sau împreună cu reprezentanţii autorităţilor locale, la 38 de întâlniri şi dezbateri cu cetăţenii.

 În scop preventiv au fost organizate şi executate 53 de acţiuni dintre care 16 acţiuni pe linia prevenirii şi combaterii infracţionalităţii de natură judiciară, 8 acţiuni pe linia prevenirii şi combaterii delicvenţei juvenile, 10 acţiuni pe linie de proximitate, 14 acţiuni pe linie rutieră şi 5 acţiuni pe alte linii de muncă. De asemenea au fost efectuate 249 controale dintre care 55 pe linie economică, 43 pe linia pazei şi protecţiei bunurilor, 25 pentru prevenirea delicvenţei juvenile şi combaterii absenteismului şcolar şi 126 în alte domenii de activitate.

Comisarul şef de poliţie Crişan Laurenţiu a apreciat ca fiind bune rezultatele înregistrate atât în mediul urban de Poliţia municipiului Blaj, cât şi în mediul rural, la nivelul posturilor de poliţie comunale din cadrul Secţiei nr. 5 Poliţie Rurală Blaj şi Secţiei nr. 6 Poliţie Rurală Jidvei.

S-a recomandat, ca în mediul rural să se intensifice patrulările intercomunale şi, pentru rezolvarea problemelor cetăţenilor, să se asigure prezenţa la posturile de poliţie şi în a doua parte a zilei, respectiv după ora 16.00.

Pentru reducerea riscului rutier, adjunctul şefului inspectoratului a insistat pe necesitatea organizării de acţiuni şi asigurării unei prezenţe active în stradă, în special în zonele şi sectoarele de drum care prezintă risc pentru siguranţa traficului rutier.

La finalul intervenţiei, domnul comisarul şef de poliţie Crişan Laurenţiu le-a cerut polițiştilor să manifeste preocupare şi interes pentru menţinerea ordinii şi liniştii publice în zona de competenţă şi pentru rezolvarea problemelor cetăţeneşti.

foto: curentul.ro
foto: curentul.ro
foto: curentul.ro

Evaluarea activităţii structurilor de poliţie din cadrul Inspectoratului de Poliţie Judeţean Alba, pe semestrul I – 2013  a continuat, marţi 23.07.2013, cu evaluarea Poliţiei municipiului Alba Iulia

Marţi, 23.07.2013, începând cu ora 11.00, domnul chestor principal de poliţie Ioan Nicolae Căbulea, şeful Inspectoratului de Poliţie judeţean Alba, a participat la evaluarea activităţii Poliţiei municipiului Alba Iulia, pe primele 6 luni ale anului 2013.

La această activitate au participat poliţiştii din cadrul Poliţiei municipiului Alba Iulia, şefii secţiilor de poliţie rurală Galda de Jos şi Vinţu de Jos şi şefii celor 13 posturi de poliţie comunală, a căror activitate este coordonată de conducerea acestei poliţii municipale.

Din materialul de analiză, prezentat de comisarul şef de poliţie Crişan Mircea, şeful Poliţiei municipiului Alba Iulia, au fost desprinse următoarele concluzii:

Indicatorii de macrocriminalitate au evidenţiat faptul că în primele 6 luni ale anului 2013, au fost sesizate 1.083 (+72) infracţiuni cu 72 de infracţiuni mai multe  decât în perioada similară a anului 2012 când au fost înregistrate 1.011 infracţiuni.

În mediul urban infracţiunile sesizate contra persoanei au scăzut de la 238 în sem. I/2012 la 215 în sem. I/2013, iar infracţiunile contra patrimoniului au crescut cu 67 (de la 594 în sem. I/2012 la 661 în sem. I/2013).

În aceeași perioadă au fost constatate prin începerea urmăririi penale în cazul a 248  infracţiuni din care 12 de natură economico-financiară, 127 de natură judiciară şi 109 de altă natură.

Au fost sau sunt cercetate 474 persoane (învinuite/inculpate), cu 136 mai multe decât în perioada similară a anului trecut.

Statistic, în semestrul I/2013 la nivelul structurilor analizate au fost înregistrate 452 de cauze cu AN şi s-a reuşit soluţionarea a 336 de cauze cu AN.

Procentul de identificare a autorilor în dosarele penale cu AN este cu 18 % mai mare faţă de semestrul I/2012.

Se constată o scădere a furturilor cu autori necunoscuţi din locuințe (de la 26 la 22), si de auto (de la 6 la 3). 67,69% din totalul faptelor cu AN înregistrate sunt furturi cu prejudicii mici.

În primele 6 luni din anul  2013, pe raza municipiului Alba Iulia nu au fost comise infracţiuni de omor sau tentativă de omor. Au fost sesizate 4 infracţiuni de tâlhărie.

Pe linia infracţiunilor contra patrimoniului au fost sesizate 661 de infracţiuni dintre care 491 sunt infracţiuni de furt.

Pe genuri, au crescut  furturile din societăți comerciale (+33), iar cele din locuințe au scăzut ( -11).

În segmentul stradal, au fost înregistrate 55 de infracţiuni, 46 (83,63%) dintre acestea fiind furturi.

Nu au fost sesizate infracţiuni stradale cu un pericol social deosebit, respectiv omoruri, tâlhării cu moartea victimei, loviri sau vătămări cauzatoare de moarte, ori alte infracţiuni grave.

Poliţiştii rutieri au constatat 69 de infracţiuni la regimul circulaţiei pe drumurile publice dintre care 32 privind conducerea sub influenţa alcoolului, 13 privind conducerea de auto neînmatriculat, 14 privind conducerea de auto pe drumurile publice fără permis de conducere sau cu permisul suspendat, 7 infracţiuni privind părăsirea locului accidentului, o infracţiune de refuz de recoltare probe biologice şi 2 alte infracţiuni.

În cadrul activităţilor de supraveghere, dirijare şi controlul traficului rutier desfăşurate ofiţerii şi agenţii de poliţie rutieră au aplicat 7.439 (+885) sancţiuni pentru nerespectarea regulilor de circulaţie, cu 885 mai multe decât în sem. I/2012.

Dintre acestea, 2.304 sancţiuni contravenţionale au fost aplicate pentru nerespectarea regimului legal de viteză, 2262 pentru neportul centurii, 25 pentru conducere sub influenţa alcoolului, 44 pentru depăşire neregulamentară, 31 pentru nerespectare culoare roşie a semaforului.

În intervenția sa, domnul chestor principal de poliţie Ioan Nicolae Căbulea, prin prisma indicatorilor statistici, a apreciat ca fiind bune şi foarte bune rezultatele înregistrate la nivelul Poliţiei municipiului Alba Iulia şi a celor două secţii de poliţie rurală.

Pentru prevenirea şi combaterea fenomenului infracţional, şeful inspectoratului a solicitat poliţiştilor să se implice mai mult pentru identificarea persoanelor predispuse la săvârşirea de infracţiuni şi documentarea activităţilor infracţionale ale acestora.

În segmentul stradal, deşi nu sunt înregistrate infracţiuni grave comise cu violenţă rămase cu autori neidentificaţi, trebuie identificate cele mai bune măsuri şi acţionat, permanent, cu mult profesionalism şi fermitate pentru asigurarea unui grad de siguranţă stradală ridicat.

Au fost solicitate rezultate mai bune şi în domeniul combaterii delictelor silvice precum şi în cel de prevenire şi combatere a evaziunii fiscale, cu accent pe domeniile prioritare stabilite la nivelul Inspectoratului de Poliţie Judeţean Alba.

La finalul intervenţiei, şeful inspectoratului a insistat pe realizarea măsurilor stabilite pentru reducerea victimizării, în special în rândul minorilor pe perioada vacanţei de vară.

foto: citynews.ro
foto: citynews.ro
foto: citynews.ro

În această săptămână au continuat activităţile de evaluare a structurilor subordonate Inspectoratului de Poliţie Judeţean Alba, pe semestrul I – 2013, cu Poliţia municipiului Aiud.

La această activitate, desfăşurată în prezenţa comisarului şef de poliţie Crişan Laurenţiu, adjunct al şefului Inspectoratului de Poliţie Judeţean Alba, pe linie de ordine publică, au participat poliţiştii din cadrul Poliţiei municipiului Aiud, şeful Secţiei nr. 3 de poliţie rurală Aiud şi şefii celor 9 posturi de poliţie comunală, a căror activitate este coordonată de conducerea acestei poliţii municipale.

Din cuprinsul materialului de evaluarea rezultat că, în semestrul I – 2013, activitatea desfăşurată de poliţiştii a urmărit realizarea obiectivelor Inspectoratului de Poliţie Judeţean Alba, referitoare la creşterea gradului de siguranţă a cetăţeanului, reducerea riscului rutier, prevenirea şi combaterea fenomenului infracţional.

Statistic, numărul infracţiunilor sesizate a înregistrat o scădere cu 45 de infracţiuni, de la 449 în semestrul I – 2012 la 405 în semestrul I – 2013 şi au fost soluţionate 215 infracţiuni.

Urmărirea penală a fost începută în cazul a 141 de infracţiuni, pentru care au fost/sunt cercetate 101 persoane, dintre care 10 în stare de reţinere / arest preventiv.

Pentru descurajarea faptelor antisociale au fost aplicate 3.891 de sancţiuni contravenţionale în valoare totală de 535.400 lei.

Comisarul şef de poliţie Crişan Laurenţiu a apreciat ca fiind bune rezultatele înregistrate atât în mediul urban de Poliţia municipiului Aiud, cât şi în mediul rural, la nivelul posturilor de poliţie comunale din cadrul Secţiei nr. 3 Poliţie Rurală Aiud, dar le-a cerut polițiştilor să manifeste preocupare şi interes pentru menţinerea ordinii şi liniştii publice în zona de competenţă şi pentru rezolvarea problemelor cetăţeneşti.

S-a recomandat, ca în mediul rural să se intensifice patrulările intercomunale şi pentru rezolvarea problemelor cetăţenilor, să se asigure prezenţa la posturile de poliţie în a doua parte a zilei, respectiv după ora 16.00.

Pentru reducerea riscului rutier, adjunctul şefului inspectoratului a insistat pe necesitatea organizării de acţiuni şi asigurării unei prezenţe active în stradă, în special în zonele şi sectoarele de drum care prezintă risc rutier.

La finalul discursului, domnul comisarul şef de poliţie Crişan Laurenţiu le-a solicitat poliţiştilor intensificarea activităţilor pentru prevenirea şi combaterea evaziunii fiscale, iar pe linia infracţiunilor contra patrimoniului intensificarea activităţilor pentru prevenirea furturilor de produce agricole de pe câmp.

Fii la curent cu cele mai noi anunturi negociate.

Urmărește negociat.ro pe Facebook