Tags Posts tagged with "firma"

firma

29790537_225103271377795_9038828813299078503_nMarți, 3 aprilie 2018, cu începere de la ora 12, la Sala de conferințe a Hotelului Parc din Alba Iulia (str Primăverii, nr 4) va avea loc Lansarea oficială în Regiunea Centru a proiectului StartUpHub Centru, coordonat de ADR Centru, în parteneriat cu DAD Expertise SRL, finanțat în cadrul POCU, Axa prioritară 3 – Locuri de muncă pentru toţi; OT 8 – Promovarea unor locuri de muncă durabile și de calitate și sprijinirea mobilității lucrătorilor.

Prin proiect se asigură instruire antreprenorială pentru minim 300 de persoane din Regiunea Centru și ulterior, finanțarea a minim 36 de planuri de afaceri.

INSTRUIRE:

Prin proiect se asigură instruire antreprenorială pentru minim 300 de persoane din Regiunea Centru. Au ocazia de a participa la acest proiect persoane din toate județele Regiunii – Alba, Brasov, Covasna, Harghita, Mureș și Sibiu. Cursurile se vor desfăşura în fiecare judeţ şi minim 25 de persoane vor fi selectate din fiecare judeţ pentru a participa la aceste cursuri.

FINANTARE:

În cadrul concursului de planuri de afaceri organizat in proiect, vor fi finanţate minim 36 de planuri de afaceri cu suma de maxim 177.002 lei per proiect. Minim trei planuri de afaceri vor fi selectate de la nivelul fiecărui judeţ al Regiunii Centru.

Sunt încurajate prin punctare suplimentară în cadrul grilei de selecție investițiile efectuate în domeniul IT și în domeniul industriilor creative. Pentru detalii, vă invităm să consultaţi Grila de evaluare a planurilor de afaceri şi Lista codurilor CAEN punctate suplimentar în cadrul grilei de selecție, anexe la Metodologia de selecţie a planurilor de afaceri.

Nu este obligatorie participarea la cursurile de antreprenoriat, dar numărul de persoane care a caror plan de afaceri poate beneficia de ajutor de minimis fără să fi participat la programul de formare antreprenorială organizat în cadrul proiectului nu va putea depăși 10% din numărul total de persoane beneficiare de ajutor de minimis acordate în cadrul proiectului.

Înscrierea în proiect:

Se pot înscrie la cursurile de antreprenoriat persoanele care intenționează să înființeze o afacere nonagricolă în mediul urban și care au reședința sau domiciliul în mediul rural sau în cel urban, din Regiunea Centru (județele Alba, Brasov, Covasna, Harghita, Mureș și Sibiu).

Au acces la cursuri de dezvoltare antreprenoarială șomerii, persoanele care au un loc de muncă, tinerii cu vârsta cuprinsă între 18-24 de ani cuprinși într-o formă de învățământ.

Prima etapă din procesul de înscriere este completarea chestionarului inițial, disponibil AICI .

După completarea chestionarului, veți primi prin e-mail formularele necesare a fi completate pentru înscrierea în baza de date a proiectului.

Documentele descărcate vor fi listate, completate, semnate și transmise pe adresa de e-mail: office@adrcentru.ro. Menţionaţi la subiectul e-mailului: Înscriere proiect StartUP Hub Centru.

(Atenţie! Păstraţi originalele şi predaţi-le colegilor noștri în prima zi de curs.)

Data limita pentru inscriere: 20.05.2018. Perioada de înscriere se poate încheia mai devreme, în momentul în care se completează locurile disponibile.

Calendarul activităţilor:

Martie 2018 – Informarea publicului referitor la programul de formare antreprenorială

Martie – Mai 2018 – Selectarea grupului țintă

Mai – Octombrie 2018 – Derularea programului de formare antreprenorială

Iulie – Octombrie 2018 – Selectarea planurilor de afaceri

Noiembrie – Decembrie 2018 – Efectuarea de stagii de practică

Ianuarie – Februarie 2019 – Furnizare de servicii de consiliere / consultanta / mentorat

Ianuarie – Februarie 2019 – Asigurarea înființării și demarării funcționarii întreprinderilor

Ianuarie 2019 – Iunie 2020 – Decontarea sumelor aferente implementării planurilor de afaceri

Martie 2019 – Iunie 2020 – Monitorizarea planurilor de afaceri selectate în cadrul proiectului

Iulie – Decembrie 2020 – Monitorizarea afacerilor finanțate în perioada de sustenabilitate

Date de contact:

Persoana de contact din partea ADR Centru este Monica Jorj, Expert Programe.

Pentru informaţii suplimentare ne puteţi contacta la tel. 0358.401.276, int. 423.

Adresa de e-mail prin intermediul căreia puteţi solicita informații este: office@adrcentru.ro

Persoana de contact din partea SC DAD Expertise SRL este Orlando Micu, telefon: 0358401303, email: office@dadexpertise.ro.

SC TOBIMAR CONSTRUCT SRL, Lider de parteneriat, împreună cu partenerii SC GE – COST 2001 SRL și SC 4C RURAL STRATEGIC SRL dorește să sprijine persoanele din Regiunea Centru (Alba, Brașov, Covasna, Harghita, Mureș, Sibiu) ce îndrăznesc să-și dezvolte abilitățile antreprenoriale și să acceseze finanțări prin schema Romania Start Up Plus.

Primul pas este completarea acestui chestionar, care ajuta echipa de implementare să evalueze nevoile persoanelor interesate.

Cine se poate înscrie?

• Șomeri

• Persoane inactive

• Angajați

• Nivelul studiilor: învățământ obligatoriu (minim 8 clase)

• Persoane care își au domiciliul în mediul rural sau urban din Regiunea Centru

• Persoane care doresc să inițieze o afacere nonagricolă în mediul urban din Regiunea Centru

Romania Start Up Plus este un apel de proiect prin intermediul căruia se vor acorda finanțări de până la 40.000 de euro pentru înființarea de afaceri nonagricole în mediul urban.

https://www.facebook.com/FORSEDA.Centru/

Etape:

1. Înscrierea: completarea online a formularului „Chestionar privind interesul pentru înființarea de Start UP-uri la nivelul Regiunii Centru – FORSEDA” sau contactează-ne prin e-mail la tobimarconstruct@tobimar.ro

2. Formare antreprenorială (100 de ore): cursurile de formare vor dezvolta competențele manageriale și spiritul inovator ale dumneavoastră

3. Elaborarea planului de afaceri: specialiștii proiectului vor oferii consultanța necesară pentru elaborarea planului de afaceri

4. Concursul planurilor de afaceri: planul de afaceri elaborat este înscris în concurs și susținut în fața unui juriu alcătuit din oameni de succes în domeniul antreprenorial

5. Selectarea planurilor de afaceri (minim 60): afișarea listei câștigătorilor ale căror planuri de afaceri vor primi ajutorul de minimis

29103802_222526768297580_4105806185601251809_n

Beneficii:

• Program de formare antreprenorială -100 ore

• Asistență și consiliere în elaborarea planului de afaceri

• Minim 60 planuri de afaceri selectate spre finanțare

• Până la 40.000 euro finanțare nerambursabilă

• Stagii de practică pentru planurile de afaceri selectate

• Suport și mentorat în gestionarea afacerii

Persoane de contact:

• Județul Alba – Voj Sebastian Daniel, Responsabil Grup Țintă, 0742248501

• Județul Brașov – Rusan Nicoleta, Responsabil Grup Țintă, 0748481891

• Județul Covasna + Harghita – Bădescu Simona, Responsabil Grup Țintă, 0735878288

• Județul Mureș – Iancu Ioan Alin, Responsabil Grup Țintă, 0747090696

• Județul Sibiu – Vulcu Mihai Ioan, Responsabil Grup Țintă, 0747196639

grafic 2Evoluţia economică pozitivă din ultimii ani, bazată în principal pe consum, influenţează în mod semnificativ modul în care românii investesc în afaceri. Potrivit unei analize KeysFin privind situaţia IMM-urilor, buticurile alimentare, magazinele de cartier şi cele din centrele comerciale, alături de service-urile auto, au ajuns să reprezinte cele mai multe afaceri deschise în intervalul 2013-2017.

Apetitul românilor pentru cumpărături, stimulat de creşterile salariale, influenţează în mod semnificativ evoluţia afacerilor din România. Pentru oamenii de afaceri, ,,febra” cumpărăturilor care a cuprins România în ultimii ani a făcut ca mare parte din investiţii să se axeze pe consum.

Aşa s-a ajuns ca cele mai multe firme înfiinţate între 2013-2017 să aibă comerţul drept principal domeniu de activitate. O evoluţie semnificativă o înregistrează şi service-urile auto, mai ales că România a fost invadată de maşini second-hand, care necesită reparaţii.

Cele mai noi date, de la Registrul Comerţului, arată că în primele nouă luni din 2017 au fost deschise numai puţin de 22.551 firme în comerţ şi reparaţii auto. Pe ansamblu, 32,5% dintre IMM-urile din România îşi desfăşoară activitatea în aceste domenii, în timp ce media europeană este de 28-30%.

Topul domeniilor investiţionale în sectorul IMM-urilor este completat de activităţile profesionale (11,4%), construcţii (9,8%), industria prelucrătoare (8,9%) şi transport şi depozitare (8%).

Potrivit datelor KeysFin, în România erau înregistrate, la finalul anului 2016, 671.040 de IMM-uri, cu peste 50.000 mai multe decât în anul precedent. Afacerile acestora au crescut semnificativ în ultimii ani, de la 621,1 miliarde lei în 2013 la 713,3 miliarde lei în 2016.

grafic 1Firmele mijlocii raportau afaceri de 233 miliarde lei, firmele mici de 267 miliarde lei, în timp ce microîntreprinderile aveau o cifră de afaceri de 212 miliarde lei.

„Interesant este că cele mai multe firme nou înfiinţate sunt microîntreprinderi, care au ajuns să reprezinte 97,8% din totalul IMM-urilor. Vârsta medie a celor care deschid astfel de afaceri este în jur de 44 de ani, iar cele mai multe afaceri au legătură cu comerţul, principalul motor economic”, spun analiştii.

De remarcat evoluţia pozitivă a rezultatului net al microîntreprinderilor(diferenţa dintre profitul net şi pierderea netă), care a trecut de la pierderea de 7,54 miliarde lei din 2013 la plusul de11 miliarde lei din 2016. Şi întreprinderile mici şi mijlocii au raportat un rezultat net pozitiv în 2016, de 11.09 miliarde lei respectiv 8,89 miliarde lei.

BUCUREŞTIUL, CAMPION LA IMM-URI

Analiza KeysFin arată, pe de altă parte, că din punct de vedere geografic, cele mai multe IMM-uri au fost înfiinţate, în ultimii ani, în Capitală, acolo unde şi comerţul este la cel mai ridicat nivel.

Afacerile celor 167.080 de firme înmatriculate în Bucureşti-Ilfov, la nivelul anului 2016, au depăşit nivelul de 232 miliarde de lei, cu o medie, per companie, de 1,4 milioane lei. Firmele din Capitală aveau şi cei mai mulţi angajaţi, 836.000.

grafic 3Urmează zona de Nord-Vest, acolo unde afacerile celor 99.393 de IMM-urilor (456.000 de angajaţi) au fost de peste 94 miliarde de lei, şi zona de Centru, unde cifra de afaceri cumulată a celor 76.810 companii a depăşit 83 miliarde lei.

Cele mai mici afaceri au fost înregistrate în regiunea Sud-Vest Oltenia, de 35 miliarde de lei, acolo unde activează, de altfel, şi cele mai puţine IMM-uri din ţară (49.084 firme cu 209.000 angajaţi).

„Dinamica geografică în sectorul IMM-urilor trebuie pusă în legătură directă cu concentrarea afacerilor din România”, explică analiştii KeysFin, care trag un semnal de alarmă privind pericolul enclavizării economice.

„Avem Bucureştiul şi câteva oraşe mari în care economia creşte, în timp ce alte zone rămân în urmă, iar pericolul enclavizării economice este unul real. Mişcările masive de locuitori din ultimii ani, în special către Bucureşti, Cluj, Sibiu şi alte oraşe importante, au făcut ca multe zone din ţară să fie în pericol de faliment economic, lipsa forţei de muncă şi scăderea abruptă a investiţiilor fiind de natură să determine grave probleme sociale”, spun aceştia.

AFACERI ÎN CREŞTERE, RISCURI PE MĂSURĂ

Creşterea afacerilor IMM-urilor cu peste 100 de miliarde de lei în intervalul 2013-2016 a adus şi riscuri pe măsură. Statistica arată că sectorul în care se înregistrează cele mai mari datorii este chiar cel mai dinamic domeniu al economiei – comerţul.

Potrivit datelor KeysFin, IMM-urile din acest sector raportau la nivelul anului trecut datorii de 143 miliarde de lei (21% din totalul datoriilor IMM-urilor), urmate de cele care activează în construcţii (120,9 miliarde lei), industria prelucrătoare (113,7 miliarde lei), tranzacţiile imobiliare (71,8 miliarde lei) şi Agricultură (43,1 miliarde lei).

Cele mai multe firme cu datorii erau din sectorul celor mici (60,75%), urmate de microintreprinderi (20,65%) şi companiile mijlocii (18,61%).

grafic 4În lipsa unui capital suficient, tot mai multe firme aleg să întârzie plăţile, apelând la creditul furnizor, un mecanism economic de finanţare de business, fără dobândă, care se extinde tot mai puternic.

Potrivit KeysFin, 75% dintre firmele din economia românească au ajuns să apeleze la această soluţie, în condiţiile în care finanţarea bancară reprezintă, mai ales pentru IMM-uri, un domeniu greu accesibil.

Peste 400.000 de firme, care reprezintă 64% din economie, înregistrau datorii comerciale la nivelul anului trecut.

Creditul comercial reprezenta, în 2016, 36,8% din totalul datoriilor companiilor, un procent cu 56% mai mare decât valoarea creditului bancar (133 mld.lei)

Perioada medie de încasare a creanţelor era de 95 de zile în 2016, în timp ce perioada medie de plată a datoriilor curente se situa la nivelul de 176 zile.

Potrivit analiştilor de la KeysFin, business-ul reprezintă, în aceste condiţii, o misiune riscantă în absenţa unor informaţii concrete privind partenerii cu care faci afaceri.

„Să ştii în ce situaţie financiară se află firma cu care lucrezi, cum stă cu datoriile, în ce diferende juridice se află etc. – sunt date care te pot ajuta să iei o decizie optimă atunci când vine vorba de valoarea contactului, câtă marfă îi pui la dispoziţie, ce servicii poţi să îi prestezi, să ai siguranţa că îţi vei primi banii.”, afirmă experţii KeysFin.

Informaţiile din materialul de mai sus sunt culese din barometrul privind starea business-ului romanesc, un proiect dezvoltat de KeysFin prin analiza datelor financiare privind societăţile comerciale şi PFA-urile active din Romania.

KeysFin oferă servicii de business information şi credit management dedicate mediului de afaceri, de la rapoarte de credit, monitorizare, analiza competiţiei, la studii şi analize de sector necesare companiilor care doresc să dezvolte un business sănătos pe piaţa romanească. Detalii aflaţi de pe www.keysfin.com.

KeysFin deţine şi aplicaţia KeysFin Mobile, prin intermediul căreia utilizatorul poate accesa usor şi rapid informaţii de contact, situaţii financiare, indicatori şi informaţii juridice de la peste un milion de companii şi PFA-uri active din Romania. Informaţiile pot fi salvate şi vizualizate in format PDF şi trimise via e-mail sau SMS oricărui contact din agendă.

Doriti sa analizati o afacere, un grup sau un sector de activitate din Romania? Luati legatura acum cu unul dintre consultantii nostri pe: office@keysfin.com

Firma S.C. NICHI ARDEAL CONSTRUCT S.R. a solicitat Primăriei Sebeș în data de 21 iulie 2015, să participe la o conciliere prealabilă. Compania are pretenții financiare din partea primăriei de 1,7 milioane de euro ca urmare a ”Contractului de Asociere în Participațiune nr.48/22057/08.08.2007”.

Vă relatăm mai jos actul constitutiv:

”Subscrisa, S.C. NICHI ARDEAL CONSTRUCT S.R. în insolvență, cu sediul în Municipiul Alba Iulia, str. Calea Moților, nr.106, înmatriculată la ORC de pe lângă Tribunalul Alba dub numărul, J/01/1286/2004, CUI RO 17021237, aflată în procedura insolvenței, reprezentată prin administrator judiciar Expert Insolvență SPRL, cu sediul în Municipiul Deva, str. George Enescu nr. 16. bl.16, sc. A, județ Hunedoara și administrator special Matei Nicolaie, vă comunicăm prezenta:

PLÂNGERE/CONCILIERE PREALABILĂ prin care vă solicităm că în data de 04.08.2015, ora 10:00, să vă prezentați la sediul societății noastre, în Municipiul Alba Iulia, str. Calea Moților nr.106, județ Alba, în vederea realizării unei concilieri în legătură cu pretențiile în sumă totală de 1.700.000 de euro (un milion șapte sute mii euro), respectiv contravaloarea lor în lei la cursul de schimb B.N.R. din ziua plății pe care le avem împotriva dumneavoastră, constând în: – 600.000 euro ( șase sute mii euro) daune morale (prejudiciu adus onorabilității și credibilității societății noastre, pierdere clientelă) și în 1.100.000 euro ( un milion una sută mii euro) despăgubiri materiale (pierderea unei șanse, profit nerealizat) ca urmare a constatării nulității absolute a Constractului de Asociere în Participațiune nr.48/22057/08.08.2007.

Atenționăm că în cazul în care nu veți da curs favorabil acestei convocări, ne vom considera îndretățiți să vă acționăm în judecată , situație în care va trebui să suportați și cheltuielile de judecată aferente.”

foto: maramedia.ro

Polițiști din cadrul Serviciului de Ordine Publică, în colaborare cu specialişti din cadrul I.T.R.S.V. Cluj Napoca – I.S.V. Alba, au efectuat, luni, 28.07.2014, un control, în baza Planului de acţiune „Scutul Pădurii 2014”, pe linia prevenirii şi combaterii faptelor ilegale în legătură cu tăierea, transportul, prelucrarea și comercializarea materialelor lemnoase, la o societate comercială cu sediul în municipiul Sebeș.

În urma verificărilor efectuate s-a stabilit că în perioada 09.05 – 20.05.2014, respectiva societate comercială a emis și înregistrat mai multe avize de primire material lemnos, în cantitate totală de 511 mc lemn pentru construcție, material ce ar fi fost tăiat din partida Valea Prigoanei, care nu a fost predată de către Ocolul Silvic Blaj în vederea exploatării.

De asemenea, s-a stabilit că administratorul societăţii nu a anunțat în termenul legal pierderea avizelor de însoțire primară pentru cantitatea de material lemnos menționată mai sus.

Față de societatea respectivă fost luată măsura sancționării contravenționale, conform prevederilor articolului 19, al. 1, lit. a și articolul 21, lit. h, din Legea nr. 171/2010, cu amendă în valoare de 15.000 lei, fiind aplicată și măsura complementară de confiscare a cantității de 511 mc. material lemnos.

Inspectorii ITM Alba au controlat aproape 60 de firme din judeţ în perioada 26.05.2014 – 30.05.2014 a.c. În urma verificărilor, amenzile date pentru neregulile depistate, însumează 26.500 de lei.

În domeniul relaţiilor de muncă, au fost controlate 59 de unităţi, cu un  număr total de salariaţi de 910. În aceste cazuri au fost identificate 62 de deficienţe, motiv pentru care s-au dispus tot atâtea măsuri. La o firmă din Ocna Mureş au fost depistate 2 persoane în lucru fără forme legale de angajare. În total, au fost aplicate 8 amenzi, în valoare totală de 26.500 lei, din care o amendă  în valoare de 20.000 lei pentru muncă nedeclarată.

Societatea comercială sancţionată pentru „muncă la negru” este S.C. ANCA LIDER SRL Ocna Mures, pentru 2 persoane depistate fără forme legale de angajare.

Principalele deficienţe stabilite în controale:

  • primirea la muncă a persoanelor fără întocmirea în formă scrisă a contractelor individuale de muncă;
  • nu au fost stabilite pentru toţi salariaţii atribuţiile corespunzătoare postului prin fişa postului;
  • contractele individuale de muncă nu au fost completate cu clauze referitoare la criteriile de evaluare a activităţii profesionale a salariaţilor aplicabile la nivelul angajatorului;
  • primirea la muncă a persoanelor s-a realizat în absenţa certificatului medical (fişa de aptitudine);
  • regulamentul intern nu conţine dispoziţii referitoare la criteriile şi procedurile de evaluare profesională a salariaţilor;
  • registrul general de evidenţă al salariaţilor în format electronic nu se păstrează la sediul societăţii;

În domeniul securităţii şi sănătăţii în muncă,  au fost controlate 50 de unităţi, la care au fost constatate 64 de deficienţe. Au fost aplicate 2 amenzi în valoare de 8.000 lei şi 8 avertismente.

Principalele deficienţe stabilite în controale :

  • Lipsa autorizării iniţiale şi a verificărilor periodice a echipamentelor tehnice supuse reglementărilor ISCIR
  • Lipsa instruirii periodice a lucrătorilor
  • Organizarea necorespunzătoare a activităţii de securitate a muncii la nivelul unităţilor, conform noilor reglementări din HG 955/2010
  • Lipsa evaluării riscurilor de accidentare şi îmbolnăvire profesională pentru activităţile desfăşurate
  • Desfăşurarea activităţii fără efectuarea examenului medical la angajare şi/sau periodic al lucrătorilor
  • Lipsa instrucţiunilor proprii de securitatea muncii pentru activităţile desfăşurate
  • Lipsa fişelor de aptitudini eliberate în urma examinării medicale la angajare şi/sau periodice a lucrătorilor.

Inspectorii ITM au continuat şi în săptămâna trecută seria controalelor la firmele din judeţul Alba. Neregulile nu au întârziat să apară, astfel că valoarea amenzilor aplicate s-a ridicat la suma de 25.600 de lei. Una din sancţiuni a fost aplicată pentru “muncă la negru” unei societăţi comerciale din Alba Iulia.

În domeniul relaţiilor de muncă, au fost controlate 68 de unităţi, cu un  număr total de salariaţi de 748. În aceste cazuri au fost identificate 92 de deficienţe, motiv pentru care s-au dispus tot atâtea măsuri. La o firmă din Alba Iulia a fost depistată o persoană în lucru fără forme legale de angajare. În total, au fost aplicate 9 amenzi, în valoare totală de 25.600 lei, din care o amendă în valoare de 10.000 lei pentru muncă nedeclarată.

Pentru „muncă la negru” a fost sancţionată S.C. BINGO STAR SRL Miercurea Ciuc, cu punct de lucru în Alba Iulia, pentru o persoană depistată fără forme legale de angajare.

Principalele deficienţe stabilite în controale:

  • primirea in lucru a salariaţilor fără întocmirea formelor legale de angajare;
  • nu au fost stabilite pentru toţi salariaţii atribuţiile corespunzătoare postului prin fişa postului;
  • contractele individuale de muncă nu au fost completate cu clauze referitoare la criteriile de evaluare a activităţii profesionale a salariaţilor aplicabile la nivelul angajatorului;
  • primirea la muncă a persoanelor s-a realizat în absenţa certificatului medical (fişa de aptitudine);
  • regulamentul intern nu conţine dispoziţii referitoare la criteriile şi procedurile de evaluare profesională a salariaţilor;
  • registrul general de evidenţă al salariaţilor în format electronic nu se păstrează la sediul societăţii;

În domeniul securităţii şi sănătăţii în muncă,  au fost controlate 41 de unităţi, la care au fost constatate 58 de deficienţe. A fost aplicată o amendă în valoare de 1.000 lei şi 7 avertismente pentru neregulile constatate.

Principalele deficienţe stabilite în controale :

  • Lipsa autorizării iniţiale şi a verificarilor periodice a echipamentelor tehnice supuse reglementărilor ISCIR
  • Lipsa instruirii periodice a lucrătorilor
  • Organizarea necorespunzătoare a activităţii de securitatea muncii la nivelul unităţilor, conform noilor reglementări din HG 955/2010
  • Lipsa evaluării riscurilor de accidentare şi îmbolnăvire profesională pentru activităţile desfăşurate
  • Desfăşurarea activităţii fără efectuarea examenului medical la angajare şi/sau periodic a lucrătorilor
  • Lipsa instrucţiunilor proprii de securitatea muncii pentru activităţile desfăşurate
  • Lipsa fişelor de aptitudini eliberate în urma examinării medicale la angajare şi/sau periodică a lucrătorilor.

ITMControalele efectuate de inspectorii ITM în săptămâna trecută, s-au soldat cu sancţiuni destul de mari pentru neregulile depistate. Cea mai mare parte din amenzile aplicate au fost pentru muncă la negru. Una din societăţile comerciale sancţionate s-a ales şi cu dosar penal pentru că au fost găsite şase persoane care lucrau fără forme legale de angajare.

În domeniul relaţiilor de muncă, au fost controlate 81 de unităţi, cu un  număr total de salariaţi de 3.022. În aceste cazuri au fost identificate 101 deficienţe, motiv pentru care s-au dispus tot atâtea măsuri. La o firmă din Alba au fost depistate 6 persoane în lucru fără forme legale de angajare, motiv pentru care a fost întocmit dosar penal. În total, au fost aplicate 18 amenzi, în valoare totală de 124.300 lei, din care 8 amenzi, în valoare de 80.000 lei, au fost aplicate pentru muncă nedeclarată.

Pentru „muncă la negru” au fost sancţionate următoarele societăţi comerciale:

  1. S. C. DOLCE CENTER SRL  Şard, – plângere penală – 6 pers. depistate în lucru fără forme legale de angajare ;
  2. S.C.BIAMAR GREAT SRL Aiud – 1 pers. fără forme legale de angajare – amendă în valoare de 10.000 lei;
  3. S.C.SILGO TERRA SRL Feneş – 1 pers. fără forme legale de angajare – amendă în valoare de 10.000 lei;
  4. S.C. CARPIMEX SRL Şugag – 1 pers. fără forme legale de angajare – amendă în valoare de 10.000 lei;
  5. P.F.A. ANCA VASILE „ELENA” – 5 pers. fără forme legale de angajare – amendă în valoare de 50.000 lei;

Principalele deficienţe stabilite în controale:

  • primirea în lucru a salariaţilor fără întocmirea formelor legale de angajare;
  • nu au fost stabilite pentru toţi salariaţii atribuţiile corespunzătoare postului prin fişa postului;
  • contractele individuale de muncă nu au fost completate cu clauze referitoare la criteriile de evaluare a activităţii profesionale a salariaţilor aplicabile la nivelul angajatorului;
  • primirea la muncă a persoanelor s-a realizat în absenţa certificatului medical (fişa de aptitudine);
  • regulamentul intern nu conţine dispoziţii referitoare la criteriile şi procedurile de evaluare profesională a salariaţilor;
  • registrul general de evidenţă al salariaţilor în format electronic nu se păstrează la sediul societăţii;

În domeniul securităţii şi sănătăţii în muncă,  au fost controlate 31, de unităţi, la care au fost constatate 45 de deficienţe. Au fost aplicate 4 amenzi în valoare de 14.500 lei şi 6 avertismente pentru neregulile constatate.

Principalele deficienţe stabilite în controale :

  • Lipsa autorizării iniţiale şi a verificarilor periodice a echipamentelor tehnice supuse reglementărilor ISCIR
  • Lipsa instruirii periodice a lucrătorilor
  • Organizarea necorespunzătoare a activităţii de securitatea muncii la nivelul unităţilor, conform noilor reglementări din HG 955/2010
  • Lipsa evaluării riscurilor de accidentare şi îmbolnăvire profesională pentru activităţile desfăşurate
  • Desfăşurarea activităţii fără efectuarea examenului medical la angajare şi/sau periodic a lucrătorilor
  • Lipsa instrucţiunilor proprii de securitatea muncii pentru activităţile desfăşurate
  • Lipsa fişelor de aptitudini eliberate în urma examinării medicale la angajare şi/sau periodică a lucrătorilor

Fii la curent cu cele mai noi anunturi negociate.

Urmărește negociat.ro pe Facebook