Tags Posts tagged with "de"

de

liga1betanoLIGA PROFESIONISTĂ DE FOTBAL (LPF), titulara drepturilor media aferente meciurilor de fotbal din Campionatul Național Liga 1 Betano, aduce la cunoștința tuturor operatorilor de servicii de radiodifuziune din România intenția de a cesiona drepturile de transmisie radio aferente meciurilor din Campionatul Național de Fotbal Liga 1 Betano – sezonul competițional 2018-2019.

Ofertele operatorilor de servicii de radiodifuziune vor fi depuse la sediul LPF din București, str. Al. Vitzu nr. 2A, sector 5, orele 10.00 – 16.00, de luni până vineri, în intervalul 8 ianuarie 2018 – 12 ianuarie 2018.

Criterii de calificare a ofertelor:

- Operatorul de servicii de radiodifuziune să îndeplinească toate condițiile necesare funcționării, în conformitate cu legislația aplicabilă.

Dovada îndeplinirii acestei condiții se va face prin depunerea unei declarații pe propria răspundere în acest sens, semnată de reprezentantul legal al respectivului operator.

- Operatorul de servicii de radiodifuziune va asigura toate condițiile tehnice necesare transmisiunii radio corespunzătoare a meciurilor de fotbal și va asigura prezența unui comentator sportiv la disputarea fiecărui meci de fotbal în vederea realizării unei transmisii live a respectivului meci, pe o perioadă de minim 12 minute (continuu sau în fracții de transmisiune, în funcție de formatul emisiunilor sportive ale postului respectiv).

Dovada îndeplinirii acestei condiții se va face prin depunerea unei declarații pe propria răspundere în acest sens, semnată de reprezentantul legal al respectivului operator.

- Postul radio aparținând operatorului de servicii de radiodifuziune dispune de acoperire de minim 90% a teritoriului României.

Dovada îndeplinirii acestei condiții va fi făcută printr-o certificare emisă de autoritățile abilitate.

Criteriul de departajare a ofertelor declarate calificate este prețul cel mai ridicat.

Comisia de realizare a procedurii din cadrul LPF va stabili ofertele calificate și va desemna operatorul câștigător al procedurii, urmând ca LPF și operatorul desemnat câștigător să încheie contractul de cesiune a drepturilor de transmisie radio aferente meciurilor din Campionatul Național de Fotbal Liga 1 Betano – sezonul competițional 2018-2019.

lpfLiga Profesionistă de Fotbal (LPF) este o structură sportivă a tuturor cluburilor profesioniste din România care evoluează în primul eşalon fotbalistic – Liga I.

Ideea înfiinţării acestei federaţii este veche şi determinată de necesitatea organizării competiţiei supreme a fotbalului din orice ţară, care este campionatul naţional. România nu a făcut excepţie de la această regulă de bază a fotbalului internaţional şi a acţionat în consecinţă.

Sub o altă denumire, în ziua de 5 octombrie 1970, cluburile primei ligi de atunci – Divizia A – s-au organizat într-o formulă care se dorea profesionistă, într-un stat care clama amatorismul. Preşedintele Federaţiei Române de Fotbal de la acea vreme şi conducător al delegaţiei ţării noastre la Campionatul Mondial din Mexic, Mircea Angelescu iniţiază formarea Colegiului Divizionar A, pe care-l şi conduce. Timp de 17 ani, respectivul Colegiu nu are, practic, o activitate notabilă, fiind asimilat FRF.

După Revoluţia din decembrie 1989, fotbalul profesionist din România evoluează efectiv şi astfel apar Liga Echipelor Divizionare A, Liga Naţională de Fotbal şi, în cele din urmă, Liga Cluburilor Profesioniste.

Pe 10 octombrie 1992, numele forului fotbalistic care strânge toate cluburile de prim eşalon se schimbă în Liga Profesionistă de Fotbal a Diviziei A, urmând ca, din 22 ianuarie 1993, numele să devină Liga Profesionistă de Fotbal a României, având în Mircea Angelescu primul preşedinte.

Pe 30 septembrie 1996, Mircea Angelescu este înlocuit, la final de mandat, de Dumitru Dragomir, votat ca preşedinte al LPF.

În ziua de 14 noiembrie 2013, Gino Iorgulescu este ales, prin vot secret al conducătorilor celor 18 cluburi din Liga I, în funcţia de preşedinte al Ligii Profesioniste de Fotbal.

aparobinetIn 04.01.2018 a fost publicat pe S.E.A.P. (Sistemul Electronic de Achizitii Publice) anuntul de participare al SC APA CTTA SA ALBA la procedura de licitatie deschisa privind contractul de servicii „AB3-CS2-Asistenta tehnica pentru supervizarea lucrarilor”,contract ce face parte din Proiectul Major „Reabilitarea si extinderea sistemelor de apa si apa uzata in judetul Alba, 2014-2020”. Acest contract este cel de-al doilea publicat in SEAP, din cele 14 cate cuprinde proiectul si va avea ca obiect de activitate asistenta tehnica acordata in faza de pre-constructie, constructie cat si in cea de post-constructie a tuturor contractelor de lucrari.

Valoarea estimata a acestui contract este de 14,727,399 lei (fara TVA) si se va desfasura pe o perioada de 75 de luni de la data atribuirii.

apa_splashA fost aprobată finanţarea de către Uniunea Europeană a Proiectului Major: ”Reabilitarea și extinderea sistemelor de apă și apă uzată în județul Alba, 2014-2020”, în valoare totală de 114.079.588 euro (fără TVA). Astfel, Uniunea Europeană va finanţa acest proiect cu 86.737.563 euro (fără TVA), la această sumă adăugându-se 13.265.745 euro de la bugetul statului, 2.040.884 euro de la bugetele locale ca beneficiari finali ai investiţiilor, iar Beneficiarul proiectului, SC APA CTTA SA Alba, va contribui cu 12.035.397 euro.

Proiectul cuprinde 3 contracte de servicii, unul de furnizare vehicule operaționale, şi 9 contracte de lucrări, prin care se vor realiza investiții în infrastructura de apă și apă uzată, după cum urmează:

-reabilitarea aducţiunilor Galda-Teius-Aiud-Ocna Mureş şi Galda-Blaj,

-extinderea şi reabilitarea aducţiunilor Cimpeni-Abrud şi Cimpeni-Baia de Arieş,

-extindere și reabilitare rețele de apă și apă uzată în aglomerarea Alba Iulia, localitatea Pâclișa, în aglomerarea Ighiu, localitatea Țelna şi în aglomerările Abrud și Baia de Arieș, execuție lucrări pt. extinderea sistemelor de apă în Arieșeni.

-extindere rețele de apă și apă uzată în aglomerarea Aiud – Lopadea Nouă

-extindere rețele de apă uzată în aglomerarea Unirea – Războieni şi în aglomerarea Blaj – Sâncel -extindere/reabilitare sistem de alimentare cu apă în Cistei şi Bucerdea Grânoasa- Crăciunelu de Jos

-construire stații de epurare apă uzată în Abrud şi Baia de Arieș, reabilitarea stațiilor de tratare apă potabilă Zlatna și Mihoiești (Câmpeni).

Prin intermediul acestui proiect vor fi continuate acţiunile integrate de dezvoltare a sistemelor de apă şi apa uzată în aglomerările cu o populaţie cuprinsă între 2000-10.000 locuitori.

Astfel, în ceea ce priveşte alimentarea cu apa vor beneficia peste 100.000 de locuitori din aria de deservire a 4 sisteme zonale de alimentare cu apă: Alba, Zlatna, Apuseni şi Arieşeni, iar pentru canalizare-epurare circa 23.000 locuitori din 7 aglomerări: Alba Iulia, Ighiu, Aiud-Lopadea Noua, Blaj, Sâncel, Abrud, Baia de Arieş, Unirea, Războieni.

În vederea susţinerii acestui proiect major de investiţii, SC APA CTTA SA ALBA, anunţa intenţia de majorare a preţului apei potabile şi a tarifului la canalizare, începând cu 01.01.2018, în baza Strategiei de tarifare pe o perioadă de 5 ani aprobată de către toate Consiliile locale membre, prin Asociaţia de Dezvoltare Intercomunitară Apă Alba.

SC APA CTTA SA Sucursala Alba Iulia,  continua incepand de luni 08.01.2018 instalarea de contoare electromagnetice de apa rece IPERL echipate cu modul radio pentru transmiterea la distanta a citirii, la blocurile de locuinte din orasul Alba Iulia.

Asociatiile de proprietari vor fi anuntate punctual cu privire la ziua in care se va efectua instalarea acestora.

vaccinLa solicitarea ministrului Sănătăţii, prof.dr. Florian BODOG, direcţiile de sănătate publică vor controla începând de astăzi, 4 ianuarie 2018, toate panourile publicitare care promovează campaniile de informare pe teme de sănătate publică.

În unele localităţi au fost postate, la sfârşitul anului trecut, panouri publicitare împotriva vaccinării.

Am solicitat inspectorilor sanitari să verifice şi să sancţioneze, în conformitate cu competenţele lor promotorii tuturor campaniilor publicitare care vizează sănătatea publică şi care nu au avizul Ministerului Sănătăţii, aşa cum prevede legea.

În opinia mea, panourile publicitare anti-vaccinare reprezintă un atentat la sănătatea copiilor noştri.

Epidemia de rujeolă trebuie să fie un semnal de alarmă pentru toată lumea: medici, autorităţi şi părinţi.

Încă o dată fac un apel la raţiune şi responsabilitate.

Lipsa vaccinării duce la forme grave ale bolii şi chiar la decesul copiilor.

Dacă nu facem ceva să creştem acoperirea vaccinală vom avea mult de suferit. şi rujeola e cea mai blândă dintre bolile care pot afecta sănătatea copiilor nevaccinaţi„, a declarat ministrul Sănătăţii, prof.dr.Florian BODOG.

Conform art 44 din Legea nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sănătăţii: „campaniile de informare, educare şi comunicare cu privire la teme care privesc sănătatea publică trebuie să fie avizate de Ministerul Sănătăţii„.

Nerespectarea dispoziţiilor legale în vigoare privind avizarea publicităţii produselor, precum şi a campaniilor de informare, educare şi comunicare cu privire la teme care privesc sănătatea publică, constituie contravenţie şi se sancţionează cu amendă de la 10.000 lei la 25.000 lei, conform  HG nr. 857/2011 privind stabilirea şi sancţionarea contravenţiilor la normele din domeniul sănătăţii publice

medicalPerioada de semnare a actelor adiţionale de prelungire pentru trimestrul I al anului 2018 a contractelor încheiate de furnizorii de servicii medicale cu casele de asigurări de sănătate s-a încheiat. Furnizorii de servicii medicale care nu au semnat actele adiţionale vor putea intra în relaţii contractuale cu casele de asigurări de sănătate în baza unor contracte cu durata determinată (până la 31 martie a.c.) ce vor putea fi încheiate la o dată anunţată ulterior de casele de asigurări de sănătate.

Menţionăm că până la încheierea perioadei de prelungire a contractelor cu casele de asigurări de sănătate peste 75% din medicii de familie au semnat actele adiţionale menţionate.

Totodată, precizăm că asiguraţii cu urgenţe medico-chirurgicale precum şi cu 59 de afecţiuni nominalizate în anexa la prezentul comunicat (între care se numără afecţiunile oncologice, diabetul, hepatita cronică, astmul bronşic, dar şi afecţiunile copilului cu vârsta sub un an) se pot prezenta la consultaţie direct la medicul specialist, fără a fi necesar bilet de trimitere.

medic

LISTA cuprinzând afecţiunile care permit prezentarea direct la medicul de specialitate din ambulatoriul de specialitate

(anexa 13 din normele tehnice de aplicare a Contractului-cadru)

1. Infarct miocardic şi Angină pectorală instabilă
2. Malformaţii congenitale şi boli genetice
3. Boala cronică de rinichi – faza predializă
4. Insuficienţă cardiacă clasa III – IV NYHA
5. Sindrom Felty, boala Still, sindrom Sjogren, artrită cronică juvenilă
6. Colagenoze majore (lupus eritematos sistemic, sclerodermie, poli/dermatomiozită, vasculite sistemice)

7. Aplazia medulară
8. Anemii hemolitice endo şi exo-eritrocitare
9. Trombocitemia hemoragică
10. Histiocitozele
11. Telangectazia hemoragică ereditară
12. Purpura trombopenică idiopatică

13. Trombocitopatii
14. Purpura trombotică trombocitopenică
15. Boala von Willebrand
16. Coagulopatiile ereditare
17. Boala Wilson
18. Malaria

19. Tuberculoza
20. Boala Addison
21. Diabet insipid
22. Boli psihice (schizofrenie, tulburări schizotipale şi delirante, tulburări afective majore, tulburări psihotice acute, autism,
ADHD, boli psihice la copii)
23. Miastenia gravis
24. Bolnavi cu revascularizaţie percutanată, cu stimulatoare cardiace, cu proteze valvulare, cu bypass coronarian

25. Afecţiuni postoperatorii şi ortopedice până la vindecare
26. Risc obstetrical crescut la gravide
27. Astm bronşic
28. Glaucom
29. Statuspost AVC
30. Ulcer peptic gastroduodenal

31. Boala celiacă la copil
32. Boala cronică inflamatorie intestinală (boala Crohn şi colita ulceroasă)
33. Sindromul Schwachmann
34. Hepatita cronică de etiologie virală B, C şi D şi ciroza hepatică în tratament cu imuno-modulatoare sau analogi nucleotidici/nucleozidici
35. Boala Hirschprung
36. Bolile nutriţionale la copii (rahitism carenţial comun, malnutriţia protein-calorică la sugar şi copii, anemiile carenţiale până la normalizare hematologică şi biochimică) supraponderea şi obezitatea pediatrică

37. Bronşiectazia şi complicaţiile pulmonare supurative
38. Scleroza multiplă
39. Demenţe degenerative, vasculare, mixte
40. Starea posttransplant
41. Insuficienţa renală cronică – faza de dializă
42. Bolile rare (hemofilia şi talasemia, mucoviscidoza, hipertensiunea pulmonară, epidermoliza buloasă, scleroza laterală amiotrofică, sindrom Prader-Willi, osteogeneza imperfectă, boala Fabry, boala Pompe, tireozinemia, sindrom Hunter, sindrom Hurler, afibrinogenemia congenitală, sindrom de imunodeficienţă primară, fenilcetonuria sau deficit de tetrahidrobiopterina-BH4, polineuropatia familială amiloidă cu transtiretină, scleroza sistemică şi ulcere digitale evolutive, purpura trombocitopenică cronică la adulţi splenectomizaţi şi nesplenectomizaţi, scleroza tuberoasă)

43. Afecţiuni oncologice şi oncohematologice
44. Diabetul zaharat cu sau fără complicaţii
45. Boala Gaucher
46. Boala Graves-Basedow şi alte forme de hipertiroidism
47. Degenerescenta maculară legată de vârstă (DMLV)
48. Boala Cushing

49. Paraliziile cerebrale infantile
50. Epilepsia
51. Boala Parkinson
52. Poliartrita reumatoidă, artropatia psoriazică, spondilita anchilozantă, psoriazis cronic sever
53. Afecţiuni ale copilului 0 – 1 an
54. Anomalii de mişcare binoculară (strabism, forii) copii 0 – 18 ani

55. Vicii de refracţie şi tulburări de acomodare copii 0 – 18 ani
56. Afecţiuni ale aparatului lacrimal (1 – 3 ani)
57. Infarctul intestinal operat
58. Arteriopatii periferice operate
59. Insuficienţă respiratorie cronică severă

Ioan DirzuProtestul medicilor de familie preocupă atât Guvernul României cât și Parlamentul. Personal sunt direct interesat de revendicările medicilor de familie din România, de problemele de la cabinete și de rolul medicinei de familie în sistemul național de sănătate publică. Îmi doresc cu adevărat ca medicina de familie să redevină prima opțiune a românilor, să fie finanțată corespunzător și să asigure servicii complexe astfel încât să descongestioneze Unitățile de Primiri-Urgente care sunt deja mult prea aglomerate de cazuri neurgente.

Față de protestul de miercuri, este important de menționat că 70% dintre medicii de familie au semnat deja contractele cu casele de asigurări și pot elibera rețete compensate și pot acorda consultații. Deci pacienții înregistrați la ceilalți 30% care nu au semnat contractele, se pot muta foarte ușor, în caz de forță majoră, la un medic de familie care le poate prescrie rețetele.

Ministerul Sănătății a manifestat tot timpul deschiderea la dialog. S-a găsit deja o rezolvare pentru o parte dintre revendicările medicilor de familie, iar în ceea ce privește debirocratizarea actului medical, aceasta va fi reglementată prin noul contract-cadru care urmează să fie semnat cu Casa Națională de Asigurări.

Modificările cerute de medicii de familie, pentru debirocratizare vor fi implementate în 3 etape:

1. Prima etapa a fost deja reglementată prin Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 93/2017 pentru stabilirea unor măsuri privind organizarea, funcționarea și atribuțiile oficiilor teritoriale ale Autorității Naționale de Management al Calității în Sănătate.

2. Cea de a doua etapă înseamnă modificarea contractului cadru în baza propunerilor care vor fi centralizate de la asociațiile medicilor până pe data de 10 ianuarie.

3. Cea de a treia etapă înseamnă implementarea prin ordonanţă de urgenţă şi vizează propunerile care necesită modificarea sistemului informatic.

Prin Programul de guvernare 2017-2020, Guvernul și-a asumat asigurarea dotării minime a cabinetelor medicilor de familii și includerea acestora în programe de formare profesională, astfel încât să eliminăm fenomenul prin care foarte multi pacienţi aglomerează inutil secţiile de primiri urgenţe, când de fapt au afecţiuni minore, pentru care ar trebui să se adreseze medicilor de familie.

Prin adaptarea Legii sănătății publice, Guvernul României va finaliza în 2018 crearea unui cadru instituţional pentru îmbunătăţirea continuă a calităţii serviciilor oferite în sistemul de sănătate. Autoritatea Națională de Management a Calității în Sănătate va defini standarde minimale de calitate pentru toate categoriile de furnizori de servicii medicale (medicina de familie, ambulator, spitale, instituții medicale de îngrijire postspitalizare).

În calitate de deputat de Alba, fac un apel la ”know-how-ul” medicilor de familie din județ și îi invit cu prietenie la un dialog real pe problemele cu care se confruntă în această ramură a medicinei. De asemenea, aștept cu mare interes problemele și sugestiile lor pe adresa ioan.dirzu@cdep.ro, urmând să le transmit propunerile colegilor parlamentari din comisiile de sănătate din Camera Deputaților și Senat.

Cu respect,

Ioan Dîrzu

Deputat

Klaus JohannisPreşedintele României, domnul Klaus Iohannis, a promulgat miercuri, 3 ianuarie a.c., Legea bugetului de stat şi Legea bugetului asigurărilor sociale de stat.

Preşedintele Klaus Iohannis atrage însă atenţia asupra unor vulnerabilităţi ale bugetului anului 2018 şi asupra provocărilor cadrului fiscal-bugetar actual, având în vedere că România are nevoie de un buget credibil şi echilibrat, care să urmărească în mod consecvent menţinerea obiectivelor fundamentale de stabilitate macroeconomică, predictibilitate şi sustenabilitate fiscal-bugetară.

Pentru România, este esenţial ca politicile fiscal-bugetare să reintre pe un culoar de responsabilitate şi prudenţă, iar decidenţii politici şi guvernamentali să nu repete greşelile sau tentaţiile unor politici exuberante, precum cele de dinaintea crizei economice, astfel încât bunăstarea românilor să nu fie afectată pe termen mediu şi lung. ţara noastră trebuie să evite capcana unei creşteri economice nesustenabile, bazate în principal pe consum, deficite bugetare şi acumularea de datorie publică.

Ca element procedural, construcţia bugetară ignoră recomandările pe care Comisia Europeană le-a formulat în contextul procedurii de deviaţie semnificativă a deficitului bugetar. Potrivit acestor recomandări, bugetul naţional era indicat să revină pe calea consolidării fiscale, prin ajustări anuale ale deficitului bugetar de 0,5% din PIB.

Preşedintele României îşi manifestă îngrijorarea cu privire la faptul că, deşi înregistrăm rate record de creştere economică, există dificultăţi şi unele incertitudini în a asigura încadrarea deficitului bugetar în ţinta de 3% din PIB. Totodată, ţara noastră înregistrează cele mai ample deviaţii ale deficitului structural dintre toate ţările Uniunii Europene.

Această dinamică demonstrează că, în următorii ani, România trebuie să facă eforturi serioase pentru a reveni pe calea disciplinei fiscal-bugetare. Bugetul anului 2018 ignoră însă necesitatea unei asemenea schimbări de direcţie, asumată în principiu de către Guvern prin Strategia fiscal-bugetară pentru perioada 2018-2020.

Bugetul anului 2018 este construit, la fel ca şi în 2017, pe o ţintă de deficit bugetar la limita pragului de 3% din PIB, potrivit Pactului de Stabilitate şi Creştere. Însă, deficitul bugetar ajustat ciclic se va adânci în 2018, ceea ce indică faptul că România încă nu se apropie, ci se îndepărtează de obiectivul bugetar pe termen mediu.

Analiza proiectului de Buget pentru 2018 a evidenţiat anumite vulnerabilităţi ale construcţiei bugetare atât pe partea de venituri, cât şi pe partea de cheltuieli.

În ceea ce priveşte veniturile bugetare, analizele de specialitate arată că proiecţia unei creşteri a încasărilor din TVA de 16% este una mult prea optimistă, din cel puţin două considerente. Pe de o parte, experienţa fiscală a anului 2017 a arătat că, în ciuda unei creşteri economice peste cea prognozată iniţial, care a ajuns la 7% pe primele 9 luni ale anului – fiind bazată preponderent pe consum -, veniturile fiscale, inclusiv încasările din TVA, sunt chiar mai mici decât cele estimate în Legea bugetului pentru anul 2017.

În acelaşi timp, prognozele economice indică încetinirea în 2018 a ritmului de creştere economică, inclusiv a consumului. Pe de altă parte, construcţia bugetului este lipsită de estimări şi calcule credibile privind impactul unor măsuri asumate, precum introducerea TVA split, măsură care, deşi în prezent mult atenuată în raport cu versiunea iniţială, este apreciată prin venituri suplimentare aproape duble faţă de cele estimate în prima variantă.

Astfel, Preşedintele Klaus Iohannis consideră că prioritatea Guvernului trebuie să fie îmbunătăţirea semnificativă a colectării veniturilor fiscale. Aceasta reprezintă principala direcţie prin care poate fi asigurată sustenabilitatea creşterii salariilor şi a pensiilor românilor, astfel încât situaţia finanţelor publice şi bunăstarea cetăţenilor să nu fie afectate pe termen mediu şi lung. Trebuie avut în vedere, totodată, şi faptul că România înregistrează, în prezent, unul dintre cele mai scăzute niveluri de colectare a veniturilor fiscale din întreaga Uniune Europeană.

În ceea ce priveşte cheltuielile bugetare, Preşedintele României subliniază importanţa susţinerii investiţiilor, dat fiind rolul de antrenare al investiţiilor în planul dezvoltării economice. Preşedintele Klaus Iohannis avertizează că nu este suficient ca bugetul să prevadă doar pe hârtie alocări investiţionale, ci trebuie ca investiţiile să fie şi realizate conform programării bugetare, într-un cadru de prioritizare adaptat obiectivelor esenţiale de investiţii, în special în infrastructură.

Deşi investiţiile din fonduri europene sunt estimate mult peste nivelul anului 2017, prevederile bugetare în materie de investiţii naţionale (cheltuielile de capital) sunt în continuare unele dintre cele mai scăzute, ca pondere în PIB. De exemplu, anii 2017 şi 2018 se caracterizează prin cele mai mici ponderi în PIB ale cheltuielilor de capital (2,2%, respectiv 2,3%) din ultimii 10 ani.

În acest sens, Preşedintele României atrage atenţia asupra importanţei investiţiilor, deopotrivă în sens cantitativ şi calitativ, pentru consolidarea unei creşteri economice sănătoase în 2018 şi în anii următori. Guvernul trebuie să fie conştient că sacrificarea, în continuare, a factorului investiţional este de natură să submineze potenţialul de dezvoltare al României. Este esenţial ca fondurile europene să fie valorificate în integralitatea lor, în special în legătură cu proiectele de investiţii în infrastructură.

Aceste vulnerabilităţi sunt cu atât mai îngrijorătoare cu cât contextul macroeconomic tot mai sensibil, prognozat pentru anul 2018, nu se mai bucură de aceeaşi stabilitate financiară precum în ultimii ani, aceasta fiind şi consecinţa politicilor fiscal-bugetare prociclice, axate în principal pe măsuri pe termen scurt, de expansiune a cererii de bunuri de consum.

Astfel, accentuarea presiunilor inflaţioniste din economie la o rată a inflaţiei de peste 3% anual, în paralel cu scumpirea creditului prin creşterea ratelor dobânzii şi cu deprecierea monedei naţionale, atrag reducerea puterii de cumpărare a populaţiei şi creează vulnerabilităţi economice suplimentare, de natură a impune abordări responsabile şi evaluări realiste, atât în fundamentarea şi execuţia bugetară, cât şi la nivelul politicilor economice, în general.

Totodată, în contextul unor ample modificări fiscale – îndelung contestate în ultimele luni de către partenerii sociali -, este important ca abordările fiscal-bugetare pentru 2018 să refacă acea predictibilitate economică necesară investitorilor şi mediului de afaceri, astfel încât încrederea în economia României să revină pe un trend pozitiv.

Bugetul pentru anul 2018 este bazat pe o serie de modificări fiscale, adoptate abia către sfârşitul anului 2017, în încercarea coaliţiei PSD-ALDE de a se încadra în programul de guvernare: unificarea sistemului de contribuţii sociale la nivelul angajatului, dar şi reducerea consistentă a impozitului pe venit, de la 16% la 10%, măsură de relaxare fiscală prin care românii anticipează creşterea veniturilor lor, într-un climat de stabilitate şi predictibilitate.

Preşedintele Klaus Iohannis consideră că actuala coaliţie de guvernare PSD-ALDE are obligaţia de a răspunde aşteptărilor românilor ca ţara noastră să aibă un buget credibil şi sustenabil, care să nu afecteze stabilitatea economică şi nivelul de trai promis cetăţenilor.

medicPână la sfârşitul anului 2017, peste 60% din medicii de familie aflaţi în relaţii contractuale cu casele de asigurări de sănătate au semnat actele adiţionale de prelungire pentru trimestrul I al anului 2018 a contractelor încheiate de furnizorii de servicii medicale cu casele de asigurări de sănătate, iar programul de lucru al caselor a fost prelungit astfel încât să poată fi semnate aceste acte adiţionale, pentru a asigura continuitate în acordarea asistenţei medicale.

Vom prelungi programul de lucru ori de câte ori va fi necesar şi vom acordă toată asistenţa medicilor de familie pentru ca aceştia să poate semna acordurile de prelungire în timp util‘ – declară preşedintele CNAS, Laurenţiu Teodor Mihai.

În acelaşi timp, CNAS face toate demersurile care ţin de atribuţiile instituţiei pentru menţinerea continuităţii asistenţei medicale furnizate asiguraţilor şi solicită medicilor de familie maximă responsabilitate faţă de pacienţii pe care-i au în îngrijire.

Din păcate, unii lideri ai organizaţiilor profesionale sugerează că pacienţii medicilor de familie – vârstnici cu multiple probleme de sănătate, copii, bolnavi cronici – au fost lăsaţi să sufere din cauza unor revendicări ale acestora, cu toate că au fost rezolvate o mare parte din solicitările care ţin de CNAS, iar finanţarea pentru medicina de familie înregistrează cea mai mare creştere alături de asistenţa medicală pentru specialităţi clinice’ – afirmă preşedintele CNAS.

Am încredere în profesionalismul medicilor de familie şi am convingerea că majoritatea acestora nu-şi vor uita legământul profesional şi datoria faţă de pacienţi.‘ – concluzionează Laurenţiu Teodor Mihai.

Prof.dr. Florian BODOG, ministrul Sănătăţii a discutat în această dimineaţă cu prof. dr. Adrian STREINU-CERCEL, managerul Institutului Naţional de Boli Infecţioase ‘Prof. Dr. Matei Balş’ despre activitatea secţiei de terapie intensivă (ATI) din cadrul unităţii medicale.

Managerul Institutului l-a asigurat pe ministrul Sănătăţii că secţia de Terapie Intensivă funcţionează, acordând servicii de urgenţă pacienţilor. Singurele cazuri care sunt redirecţionate către alte unităţi medicale până în data de 8 ianuarie a.î. când se va remedia situaţia, sunt cazurile care necesită ventilaţie mecanică.

Florian BODOG, ministrul Sănătăţii va acorda tot sprijinul institutului pentru scoaterea de urgenţă la concurs a locurilor vacante de medici în specialitatea terapie intensivă. De asemenea, Centrul Operativ de Urgenţă al Ministerului Sănătăţii va colabora în această perioadă cu Institutul Matei Balş pentru redirecţionarea cu prioritate a pacienţilor care necesită ventilaţie mecanică.

copil la medicMinisterul Sănătății, de peste 11 luni (din 1 februarie 2017) alocă pentru plata salariilor asistenților de la Centrele de Permanență sume sub salariul minim pe economie.

Centrul de Permanenta Arieșul Mare se afla în inima Munților Apuseni și este format din asocirea cabinetelor de medicină de familie din comunele Arieșeni, Gârda de Sus, Scărișoara, Albac, Horea, Poiana Vadului și Vadul Moților. El deservește atât populația locală cât și cele câteva zeci de mii de turiști (cca 60000 la Ghetarul Scărișoara și câteva zeci de mii la pârtiile de la Vârtop) anual.

Serviciile sunt de medicină de familie (situații care nu pun viața în pericol), în afara orelor de program a cabinetelor de medicină de familie. Nu trebuie confundate cu Unitățile de Primiri Urgențe care acorda servicii medicale de urgență și au dotare corespunzătore rezolvării situațiilor de urgență (care pun viața în pericol).

Centrele de permanență asigură continuitatea asistenței medicale de medicină de familie în afara orelor de program a cabinetelor medicale. Spre exemplu dacă un copil face febră, părinții acestuia se pot adresa Centrului de Permanență mai degrabă decât să sune la 112 și să cheme ambulanța.

De asemenea un localnic sau turist prezintă disconfort digestiv (grețuri, vărsături etc) sau alte stări care crează disconnfort se adresează mai degrabă Centrului de Permanență (care are programul afișat la intrarea fiecărui cabinet medical de pe valea Arieșului Mare) decât să aștepte până a doua zi când începe programul cabinetului sau să sune la 112.

La serviciile acestui Centru de Permanență apeleaza în mod direct circa 2700 de persoane anual, dar și mulți alți turiști și localnici, care apelează telefonic pentru diverse sfaturi medicul de garda.

Din păcate din 1 ianuarie 2018 s-au asigurat numai servicii pro bono, deoarece cabinetele medicale nu pot intra în relație contactuală cu Casele de Asigurări de Sănătate datorită subfinanțării asistenței medicale de medicină de familie.

Un exemplu este plata cadrelor medii (asistentelor) pentru care Ministerul Sănătății nu respectă nici măcar salariul minim pe economie (stabilit prin Hotărâre de Guvern), și asta de 11 luni.

Tariful este de 8 lei pe oră conform ordinului Nr. 697/112 din 25 mai 2011 publicat în Monitorul Oficial Nr. 389/ 2 iunie 2011. Art 39 pc (3). ( http://www.dspvs.ro/legislatie/h6.pdf )

Daca cheltuiala salarială din 1 februarie 2017 era 1783 lei la un salariu brut de 1450 lei/ lună aceasta corespudea la 11,14 lei / oră (la 20 zile lucrătoare de 8 ore/zi).

De la 1 ianuarie când salariul minim a cresut la 1900 lei care corespunde la o cheltuială salarială de 1943 lei/lună și 12,14 lei/ oră.( http://www.calculatorsalariu.ro/?action=calcs2&suma=1450 )

Este inadmisibil ca Ministerul Sănătății să plătească cu peste 30% sub salariul minim pe economie personal mediu (asistenții) și puțin peste acesta 12,8 lei pe oră medicii (art 39 pc 1). (http://www.calculator-salarii.ro/salariu-minim-pe-economie-2018/ )

Dr Ciubotărescu Christian Aurelian. – Medic coordonator al Centrului de Permanență Valea Arieșului. Gârda de Sus, Nr 46A

Bibliografie http://www.dspvs.ro/legislatie/h6.pdf

ORDIN Nr. 697/112 din 25 mai 2011

pentru aprobarea Normelor metodologice cu privire la asigurarea continuităţii asistenţei medicale primare prin centrele de permanenţă

EMITENT: MINISTERUL SĂNĂTĂŢII
Nr. 697 din 25 mai 2011
MINISTERUL ADMINISTRAŢIEI ŞI INTERNELOR
Nr. 112 din 1 iunie 2011
PUBLICAT ÎN: MONITORUL OFICIAL NR. 389 din 2 iunie 2011

ART. 39
(1) Tariful orar pentru medicul de medicină de familie este de 12,8 lei/oră.
(2) Medicii de familie care participă la constituirea unui centru de permanenţă asigurând continuitatea asistenţei medicale primare în regim de gardă, în cabinetul propriu sau prin rotaţie în spaţiul pus la dispoziţie de unul dintre medicii participanţi la convenţia de asociere, suportă şi cheltuielile de administrare şi funcţionare ale cabinetului, precum şi costurile cu dotarea şi menţinerea trusei de urgenţă cu medicamente şi materiale sanitare, situaţie în care tariful orar prevăzut la alin. (1) se majorează cu 50%, adică 6,4 lei/oră pentru fiecare medic de familie care îşi desfăşoară activitatea în acel cabinet, indiferent dacă este titular, asociat sau medic angajat.
(3) Tariful orar pentru asistenţii medicali care desfăşoară serviciu în regim de gardă în cadrul centrelor de permanenţă se determină în funcţie de salariul negociat care cuprinde toate sporurile şi contribuţiile aferente şi nu poate fi mai mic de 8 lei/oră.
(4) Pentru veniturile realizate se calculează şi se virează cotele potrivit reglementărilor legale în vigoare.

sireneInspectoratul pentru Situații de Urgență Unirea al județului Alba desfășoară lunar exerciții pentru testarea și verificarea sistemului de înștiințare, avertizare și alarmare în situații de protecție civilă.

La nivel național au loc exerciții destinate verificării funcționării mijloacelor de alarmare a populației, în scopul centralizării permanente a datelor privind starea de operativitate a echipamentelor de înștiințare, avertizare și alarmare, precum și pentru pregătirea continuă a autorităților administrației publice locale.

Astfel, în prima zi de miercuri a fiecărei luni, în intervalul orar 10.00 -11.00, sunt acționate sirenele de alarmare publică existente în toate județele.

În această lună, simulările încep miercuri, 03 ianuarie a.c. și vizează atât verificarea echipamentelor care pot fi acționate în mod centralizat (simultan), cât și a celor cu acționare locală.

În conformitate cu prevederile O.M.A.I nr.1259/2006 pentru aprobarea Normelor privind organizarea si asigurarea activitatii de instiintare, avertizare, prealarmare si alarmare in situatii de protectie civila, specificaţia semnalelor de alarmare a populaţiei este următoarea:

Alarma aeriană – se compune din 15 sunete a 4 secunde fiecare, cu pauză de 4 secunde între ele;

Alarma la dezastre – se compune din 5 sunete a 16 secunde fiecare, cu pauză de 10 secunde între ele;

Prealarma aeriană – se compune din 3 sunete a 32 de secunde fiecare, cu pauză de 12 secunde între ele;

Încetarea alarmei – se compune dintr-un sunet continuu, de aceeași intensitate, cu durata de 2 minute.

Totodată, rezultatele verificărilor vor fi centralizate la nivel județean și vor face obiectul unor analize în cadrul comitetelor județene pentru situații de urgență, în vederea îmbunătățirii modului de alarmare a populației în situații de protecție civilă.

Prin modul de acționare mijloacelor tehnice de alarmare există posibilitatea de a crea disconfort în spațiul public, motiv pentru care asigurăm cetățenii că astfel de exerciții periodice sunt necesare și benefice.

Fii la curent cu cele mai noi anunturi negociate.

Urmărește negociat.ro pe Facebook