Tags Posts tagged with "Cinema Dacia"

Cinema Dacia

MelancholiaPământul este ameninţat de ciocnirea cu o planetă mult mai mare în această abordare foarte europeană a lui Lars von Trier a genului disaster movie.

Drama lui Trier, pe alocuri cu accente de thriller, povesteşte viaţa şi relaţia a două surori ce vor fi puse la încercare în momentul în care o planetă apropiată ameninţă să se ciocnească de planeta noastră.

Acţiunea filmului se centrează pe nunta personajului jucat de Kristen Dunst, prezentată iniţial ca un moment fericit, dar care ulterior este perturbată de intrigi din sânul familiei şi de apariţia neprevazută a unei planete ce fusese până atunci ascunsă de Soare şi care, acum, ameninţă să intre în coliziune cu Pământul.

Melancholia  [03.01.2014 – 08.01.2014] : Vineri – Duminică: ora 15:00, 17:30 și 20:00, Luni – Miercuri: ora 15:00 și 17:30, Joi: INCHIS. Tarif întreg: 6 Lei. / Tarif redus: 4 Lei – doar de la ora 15:00

37288De această dată nu mai este vorba despre nunta vreunuia dintre prieteni.

Şi cum nu va avea loc nicio petrecere a burlacilor, totul ar trebui să decurgă cât se poate de normal. Sau nu?

Chiar şi aşa, încurcăturile se ţin lanţ şi stârnesc tot râsul atunci când cei patru prieteni pornesc într-o călătorie împreună.

Marea mahmureală 3 [13.12.2013 – 18.12.2013] : Vineri – Duminică: ora 15:00, 17:30 și 20:00, Luni – Miercuri: ora 15:00 și 17:30, Joi: INCHIS. Tarif întreg: 6 Lei. / Tarif redus: 4 Lei – doar de la ora 15:00

37288De această dată nu mai este vorba despre nunta vreunuia dintre prieteni.

Şi cum nu va avea loc nicio petrecere a burlacilor, totul ar trebui să decurgă cât se poate de normal. Sau nu?

Chiar şi aşa, încurcăturile se ţin lanţ şi stârnesc tot râsul atunci când cei patru prieteni pornesc într-o călătorie împreună.

Marea mahmureală 3 [13.12.2013 – 18.12.2013] : Vineri – Duminică: ora 15:00, 17:30 și 20:00, Luni – Miercuri: ora 15:00 și 17:30, Joi: INCHIS. Tarif întreg: 6 Lei. / Tarif redus: 4 Lei – doar de la ora 15:00

foto: cinemarx.ro
foto: cinemarx.ro
foto: cinemarx.ro

„Domnişoara Christina” este un thriller psihologic, ecranizare a prozei fantastice omonime de Mircea Eliade.

Tânărul pictor Egor Pașchievici soseşte împreună cu Sanda, iubita lui, la conacul ei de la moşie. Aici o cunoaşte pe doamna Moscu, mama ei, şi pe Simina, sora mai mică, precum şi pe Nazarie, un profesor de istorie care face cercetări arheologice în zonă.

Cele trei o venerează pe domnişoara Christina, sora mai mare a doamnei Moscu, ucisă în urmă cu 30 de ani în împrejurări neclare în timpul răscoalelor de la 1907.

Curând după ce Egor vede tabloul domnişoarei Christina, el se simte atras de ea într-un fel inexplicabil.

Domnişoara Christina îi apare lui Egor în vis, dar nu numai.

Ea este trezită misterios la viaţa prin ritualuri ciudate de doamna Moscu şi Simina.

Domnişoara Christina se îndrăgosteşte de Egor, în schimb Sanda devine din ce în ce mai bolnavă, iar boala ei pare să fie în directă legătura cu întruparea Cristinei.

Nazarie are teoria lui despre domnişoara Christina. Cercetând spusele satenilor el crede că ea este un strigoi care bântuie locul.

Pentru a o salva pe Sanda a cărei stare devine critică, Egor se hotărăşte să o înfrunte pe Christina.

Domnişoara Christina [22.11.2013 – 27.11.2013] : Vineri – Duminică: ora 15:00, 17:30 și 20:00, Luni – Miercuri: ora 15:00 și 17:30, Joi: INCHIS. Tarif întreg: 6 Lei. / Tarif redus: 4 Lei – doar de la ora 15:00

147-image-1Cloudy with a Chance of Meatballs 2 / Stă să plouă cu chiftele 2 continuă acţiunea comediei de mare succes Cloudy with a Chance of Meatballs / Stă să plouă cu chiftele.

Flint Lockwood era convins că omenirea e salvată atunci când îşi distrusese propria invenţie – maşinăria care transformă apa în mâncare, provocând ploi cu chiftele şi tornade de spaghetti.

Curând, însă, Flint descoperă că maşinăria e încă funcţională şi produce nişte creaturi mutante, o combinaţie între animale şi alimente.

Însoţit de prietenii săi, el porneşte într-o aventură periculoasă, pentru a salva omenirea – din nou !

Stă să plouă cu chiftele 2 [15.11.2013 – 20.11.2013] : Vineri – Duminică: ora 15:00, 17:30 și 20:00, Luni – Miercuri: ora 15:00 și 17:30, Joi: INCHIS. Tarif întreg: 6 Lei. / Tarif redus: 4 Lei – doar de la ora 15:00

gatsbyMarele Gatsby este o adaptare memorabilă a celebrului roman omonim scris de F. Scott Fitzgerald.

Nick Carraway (Toby Maguire) este atras de lumea misterioasă şi plină de bogăţii a vecinului său, Jay Gatsby (Leonardo DiCaprio), pe care o consideră fascinantă şi extravangantă. Curând însă, Nick se trezeşte prins în universul lui Gatsby, unde nebunia, obsesia şi tragedia pândesc la tot pasul.

Cadrele spectaculoase, costumele senzaţionale şi atmosfera romantică a anilor ’20 sunt sustinute cu realism de efectele 3D ale filmului şi interpretarea excepţională a lui Leonardo DiCaprio, Toby Maguire, Carey Mulligan, Isla Fisher şi a multor altor actori extrem de talentaţi.

Marele Gatsby [08.11.2013 – 13.11.2013] : Vineri – Duminică: ora 15:00, 17:30 și 20:00, Luni – Miercuri: ora 15:00 și 17:30, Joi: INCHIS. Tarif întreg: 6 Lei. / Tarif redus: 4 Lei – doar de la ora 15:00

Cinema-Dacia-Alba-Iulia-300x212Peste 40 de cineaşti – printre care Cristi Puiu, Corneliu Porumboiu, Nae Caranfil, Radu Muntean, Ada Solomon, Tudor Giurgiu – protestează, într-o scrisoare deschisă adresată premierului Victor Ponta şi Ministrului Dezvoltării Regionale şi Administraţiei Publice, Liviu Dragnea, împotriva a două dintre prevederile proiectului Legii descentralizării.

Unul dintre puncte stabileşte că o cotă-parte de 50% din veniturile la Fondul Cinematografic să treacă în administrarea consiliilor şi primăriilor locale, cu scopul întreţinerii, reabilitării sau construirii de noi cinematografe. Cineaştii susţin că această măsură va afecta drastic finanţarea producţiei de film, în condiţiile în care România este singura ţară din Europa care nu acordă nici un ban de la buget pentru sprijinirea ei. Singura resursă rămâne Fondul Cinematografic, constituit din procente impuse pe bani privaţi, prin lege. Dacă, în 2007, la Fond s-au colectat 40.000.000 de lei, în 2012, suma s-a diminuat până la 25.000.000 de lei.

O a doua măsură, care va afecta distribuţia şi exploatarea filmelor în România, este de a trece toate sălile de cinema din reţeaua RADEF în grija administraţiilor locale, în ciuda faptul că, după transferul iniţial a 107 astfel de cinematografe, doar trei dintre ele şi-au păstrat destinaţia. Cineaştii propun ca 26 din cele 37 de săli rămase să fie transferate în subordinea Centrului Naţional al Cinematografiei sau a MInisterului Culturii, să fie renovate şi digitalizate şi reunite într-o reţea de difuzare a filmelor de artă. (Filmreporter.ro http://www.filmreporter.ro/05-11-2013-scrisoare-de-protest-cineastilor-romani/)

Redăm integral scrisoarea de protest:

SCRISOARE DESCHISĂ

În atenţia

DOMNULUI VICTOR PONTA

Prim Ministru al Guvernului României

DOMNULUI LIVIU DRAGNEA

Ministrul Dezvoltării Regionale şi Administraţiei Publice

Urmare a publicării în mass-media a proiectului de Lege privind stabilirea unor măsuri de descentralizare, vă solicităm respectuos următoarele:

– Eliminarea Art.VI, pct 1 (Titlul III) din proiectul de lege care propune modificarea Legii cinematografiei după cum urmează: “o cotă-parte de 50% din sumele colectate la Fondul cinematografic se face venit la bugetele locale ale judeţelor, cu destinaţia finanţării proiectelor de reabilitare, dotare, modernizare a sălilor şi grădinilor de spectacol cinematografic, precum şi pentru construirea de noi cinematografe”

– Modificarea Art. ÎI, pct 4-5 (Titlul III) din proiectul de lege care propune ca un număr de peste 180 de Săli de cinematograf aflate în domeniul public al statului şi în administrarea RADEF „România-Film” să treacă „în domeniul public al unităţilor administrativ-teritoriale, după caz, şi în administrarea autorităţilor administraţiei publice locale”

Contextul în care apare proiectul de act normativ este:

– Cinematografia romană este subfinantata cronic, în condiţiile în care este domeniul care contribuie de ani de zile cu succes la construirea unei imagini pozitive a României în lume. Filmele romaneşti au obţinut în doar 7 ani cele mai importante premii europene de film – Palme D’Or (Cannes), Ursul de Aur (Berlin), Academia Europeană de Film (Oscarul european) iar acum filmul “Poziţia copilului” concurează cu şanse pentru o nominalizare la Oscar.

– În aceiaşi 7 ani, Fondul Cinematografic (instituit prin OUG 67/2007) s-a diminuat de la 40.000.000 lei (2007) la 25.000.000 lei în 2012, în condiţiile în care alocaţia bugetară la Fond este zero lei.

– Cinematografia romană este singura din Europa care nu primeşte niciun ban de la buget pentru producţia şi distribuţia de filme.

Un studiu recent (2012) al Observatorului European al Audiovizualului arata că, intre sursele de finanţare ale fondurilor de film din Europa, 37% sunt fonduri provenite de la buget iar 17% sunt fonduri provenind de la autorităţi locale şi regionale.

– Diminuarea considerabilă a sumelor existente în Fondul Cinematografic al CNC, din care se co-finanţează producţia şi distribuţia de filme romaneşti sau programele de educaţie şi cultură cinematografică, nu are nicio legătură logică cu succesele de prim-plan, repetate, ale cinematografiei romane pe plan internaţional. Acest moment de graţie implică găsirea unor surse suplimentare de finanţare pentru filmul românesc, cel mai competitiv produs cultural al ţării din ultimii ani, nicidecum transferul a 50% din Fond către autorităţi locale.

– Din 2008, prin aplicarea prevederilor Legii 303/2008, RADEF România Film a predat către autorităţile administraţiei publice locale un număr de 107 cinematografe, care -in prezent- cu excepţia a trei cinematografe, nu mai funcţionează potrivit destinaţiei iniţiale.

Autorităţile locale au ignorat însă obligaţiile legale ce le reveneau conform art. ÎI pct 6 din Legea nr 303/2008, respectiv “pentru realizarea interesului public general privind accesul la cultura, autorităţile administraţiei publice locale sunt obligate să asigure, pentru o perioadă de minimum 15 ani, cu periodicitatea necesară, difuzare de film cinematografic”.

– În prezent, există doar 37 de cinematografe aparţinând RADEF România Film în care se desfăşoară proiecţie curentă de film, existând un risc iminent ca filmele romaneşti, realizate cu sprijin financiar din Fondul Cinematografic, potrivit legii, să nu aibă unde să fie difuzate şi să nu fie vizionate de publicul de pe tot cuprinsul ţării noastre.

– Filmele romaneşti pătrund cu mare greutate la multiplexuri din cauza programării de filme American, multe oraşe mari din ţară (Iaşi, Timişoara, Sibiu, Galaţi) neavând niciun acces la filmele romaneşti noi. Lipseşte cu desăvârşire o reţea naţională de cinematografe digitalizate care să difuzeze cu preponderenta film românesc şi European.

Domnule Prim Ministru,

Vă amintim că în capitolul dedicat Culturii din Programul de Guvernare, intre direcţiile de acţiune se regăseşte şi „Susţinerea industriei cinematografice romaneşti, pentru a-şi întări competitivitatea pe plan internaţional”.

Aplicarea articolelor – în forma lor actuală – din actualul Proiect de Lege privind descentralizarea va duce la diminuarea drastică a Fondului Cinematografic, aşadar a resurselor pentru producerea filmului românesc şi la dispariţia sălilor de cinema (atâtea câte mai exista, oricum foarte puţine), în concluzie industria cinematografică românească nu va fi susţinută în niciun fel, măsurile propuse intrând în contradicţie flagrantă cu măsurile propuse în Programul de Guvernare.

Propunerile noastre concrete referitoare la Fondul Cinematografic şi sălile de cinema sunt:

– păstrarea intactă a Fondului Cinematografic al CNC şi eliminarea oricăror propuneri de micşorare a Fondului prin diferite măsuri care vizează fie diminuarea unor contribuţii la Fond fie transferuri de sume către autorităţi locale

– trecerea în administrarea Ministerului Culturii sau a Centrului Naţional al Cinematografiei (din domeniul public său privat al statului, după caz) a acelor cinematografe care sunt încă funcţionale, modernizate sau cu potenţial de a fi digitalizate.

Cinematografia romana va putea astfel conta pe o reţea de 26 cinematografe care va putea difuza film românesc şi european şi care va putea fi administrata şi manageriata în mod coerent.

Sălile de cinematograf pe care le propunem a face parte din această reţea sunt:

“FLORIN PIERSIC” – Cluj-Napoca, “PREMIERA” – Ploieşti, “SERGIU NICOLAESCU” – Târgu Jiu, “PATRIA” – Bucureşti, “SCALA” – Bucureşti, “GLORIA” – Bucureşti, “Grădina de vară GLORIA-TITAN” – Bucureşti, “VICTORIA” – Iaşi, “REPUBLICA” – Iaşi, “DACIA” – Alba Iulia, “UNIREA” – Botoşani, “CORSO” – Bucureşti, “PATRIA” – Craiova, “DACIA” – Piatra Neamţ, “ARTA” – Sibiu, “DACIA” – Bistriţa, “STUDIO” – Constantă, “DACIA” – Arad, “CENTRAL”- Bacău, “DACIA” – Baia Mare, “CENTRAL”- Brăila, “DACIA” – Buzău, “PATRIA” – Deva, “MODERN”- Piteşti, “STUDIO” – Timişoara, “TIMIŞ” – Timişoara

Se va evita astfel posibilitatea ca autorităţile administrativ publice locale să schimbe destinaţia actualelor cinematografe sau să treacă la închiderea sau convertirea respectivelor spaţii.

De asemenea, prin parteneriate public-privat, Ministerul Culturii (sau CNC) va putea încheia contracte cu diferiţi operatori culturali independenţi care vor putea gestiona operarea cinematografelor mai sus-menţionate şi care vor putea aplica la fonduri structurale pentru modernizarea şi digitalizarea sălilor.

Eventuala trecere a acestor săli de cinema funcţionale în administrarea autorităţilor locale va genera un haos evident în ce priveşte programarea filmelor, ţinând cont că în afară de 4 ecrane, majoritatea cinematografelor funcţionale sunt dotate încă cu tehnica de proiecţie pe film 35mm. În prezent distribuitorii de film românesc şi străin nu produc decât maxim 1-2 copii pe peliculă 35mm care sunt circulate în reţeaua RADEF în baza unei programări prealabile. Autorităţile locale nu pot genera nicio strategie coerenta şi unitară de distribuţie a aceluiaşi conţinut cinematografic, ca urmare majoritatea sălilor de cinema nu vor avea ce să difuzeze şi autorităţile locale vor stopa proiecţiile cinematografice.

În consecinţă, vă rugăm să dispuneţi modificarea proiectului de act normativ în sensul celor menţionate la începutul scrisorii.

Considerăm că în momentul actual, succesele cinematografiei române în lume impun regândirea felului în care se pot dezvolta infrastuctura şi instituţiile cinematografiei romane, găsirea unor noi surse de finanţare pentru filmul românesc, nicidecum diminuarea dramatică a Fondului Cinematografic sau trecerea sălilor de cinematograf funcţionale sub autoritatea administraţiilor locale, care nu au nicio competenţă în ce priveşte activitatea de exploatare cinematografică.

Cu stimă,

Lucian Pintilie – regizor

Adrian Sitaru – regizor

Ada Solomon – producător

Alexandru Solomon – regizor

Cristi Puiu – regizor

Anca Puiu – producător

Calin Netzer – regizor

Corneliu Porumboiu – regizor

Florin Şerban – regizor

Radu Muntean – regizor

Radu Jude – regizor

Stere Gulea – regizor

Nae Caranfil – regizor

Tudor Giurgiu – regizor

Oana Giurgiu – producător

Radu Gabrea – regizor

Adina Pintilie – regizor

Vivi Drăgan Vasile – operator

Velvet Moraru – producător

Cătălin Mitulescu – regizor

Daniel Mitulescu – producător

Marcian Lazăr – producător

Mihai Chirilov – director festival

Corina Şuteu – director festival

Csilla Kato – director festival

Răzvan Rădulescu – scenarist

Florin Iepan – regizor

Marian Crişan – regizor

Gabriel Achim – regizor

Alexandru Baciu – scenarist

Tudor Cristian Jurgiu – regizor

Iulia Rugina – regizor

Eva Pervolovici – regizor

Dan Burlac – producător

Vlad Ivanov – actor

Andi Vasluianu – actor

Gabriela Suciu – producător

Svetlana Mihăilescu – pictor costume

Florin Mihăilescu – director de imagine

Doru Nitescu – prorector UNATC

Adrian Titieni – actor, rector UNATC

Monica Birladeanu – actriţă

Nicolae Margineanu – regizor

Monica Lazurean Gorgan – producător

Anca Damian – regizor

Sorin Botoşeneanu – decan, Facultatea de Film a UNATC

Irina Trocan – critic de film

Florentina Ciuverca – jurnalist

Adina Brădeanu – Universitatea Westminster, Londra

Cosmin Manolescu – coregraf, manager cultural / Fundaţia Gabriela Tudor

Yvonne Irimescu – Societatea Culturală NexT

Oana Răsuceanu – Asociaţia Culturală Control N

eraCând împlineşte 21 de ani, Tim Lake (Domhnall Gleeson) descoperă că poate călători în timp… După încă o petrecere nereuşită de Anul Nou, tatăl lui Tim (Bill Nighy) îi spune fiului său că bărbaţii din familia lor au avut dintotdeauna abilitatea de a călători în timp. Tim nu poate schimba istoria, dar poate schimba ceea ce se întâmplă în viaţa lui, aşa că se hotărăşte să-şi facă viaţa mai bună… găsindu-şi o iubită. Din nefericire, această misiune se dovedeşte a fi mult mai grea decât îşi imaginase.

Mutându-se de la Cornwell la Londra ca să devină avocat, Tim întâlneşte o fată frumoasă, dar nesigură pe ea. Mary (Rachel McAdams) se îndrăgosteşte şi ea de el, dar un incident nefericit din călătoria lui în timp face ca cei doi să nu se fi întâlnit niciodată, de fapt. Aşa că se întâlnesc din nou, şi din nou, şi… din nou… Într-un final, după multe călătorii în timp, Tim reuşeşte să-i cucerească fetei inima.

Tim îşi foloseşte puterea ca să creeze momentul romantic perfect pentru a o cere în căsătorie, ca să-şi salveze nunta de cel mai groaznic cavaler de onoare posibili, ca să-şi salveze cel mai bun prieten de la o catastrofă în carieră, şi ca să-şi ducă soţia gravidă la spital la timp pentru a da naştere unei fetiţe, în ciuda unui blocaj în trafic interminabil, fix în mijlocului Abbey Road.

Dar, pe măsură ce viaţa lui neobişnuită merge mai departe, Tim descoperă că darul său unic nu-l poate feri de necazurile maturităţii şi care afectează orice familie. Călătoria în timp are limitări de netrecut şi poate fi şi extrem de periculoasă.

ERA ŞI TIMPUL! Este o comedie despre iubire şi despre faptul că, deşi poţi călători în timp, cel mai important e să ştii să-ţi faci viaţa frumoasă, şi că pentru asta nu ai nevoie să te tot plimbi în trecut şi să revii în prezent.

Richard Curtis este scenaristul unor emisiuni TV celebre, precum Not the Nine O’Clock News, Blackadder, Mr Bean şi The Vicar of Dibley. Filmografia sa include titluri de asemenea celebre, precum Four Weddings and a Funeral, Notting Hill, Bridget Jones’s Diary, Love Actually şi The Boat That Rocked, pe care l-a şi regizat. Recent a fost coscenarist la War Horse.

Era şi timpul [25.10.2013 – 30.10.2013] : Vineri – Duminică: ora 15:00, 17:30 și 20:00, Luni – Miercuri: ora 15:00 și 17:30, Joi: INCHIS. Tarif întreg: 6 Lei. / Tarif redus: 4 Lei – doar de la ora 15:00

Fii la curent cu cele mai noi anunturi negociate.

Urmărește negociat.ro pe Facebook