Tags Posts tagged with "biserica"

biserica

Calnic-BisericaReabilitarea patrimoniului cultural din Regiunea Centru este o prioritate pentru ADR Centru. Azi, la Alba Iulia a avut loc semnarea unui important contract de finanțare din fonduri nerambursabile REGIO 2014-2020 pentru investiții în obiective istorice și culturale pentru atragerea turiștilor și susținerea comunităților locale în identificarea de noi oportunități de dezvoltare în zona rurală. Este vorba despre cel de-al 24-lea contract de finanțare semnat la nivelul Regiunii Centru pe prioritatea de investiții 5.1 a POR 2014-2020, care vizează ”Conservarea, protejarea, promovarea şi dezvoltarea patrimoniului natural şi cultural”. Este vorba de proiectul depus de PAROHIA EVANGHELICĂ C.A. CÂLNIC pentru ”Conservarea, reabilitarea si promovarea Bisericii Evanghelice din Câlnic(jud. Alba) componentă a ansamblului protejat UNESCO”. Evenimentul de semnare a contractului de finanțare a avut loc în prezența domnului Marius Porumb, reputat istoric ardelean, membru al Academiei Române, care a susținut în ultimii ani activitatea din zona Cetății de la Câlnic, prin asociația ”Ars Transsilvaniae”.

Semnare 1Contractul de finanțare semnat azi – de către domnul Wolfgang Wunsch, decan districtual în cadrul Parohiei Evanghelice CA din Câlnic și de domnul Simion Crețu, director general ADR Centru – are o valoare totală de peste 3,86 milioane lei, din care valoarea solicitată din resurse nerambursabile este de 3,7 milioane lei. Cererea de finanțare pentru reabilitarea Bisericii Evanghelice din Câlnic, prevede că lucrările de amenajare vor dura maxim 30 luni de la data semnării contractului de finanțare.

Biserica evanghelică, pe care localnicii o  cunosc sub denumirea ”din Deal”, se consideră a fi fost construită în secolul al XIII-lea, dar structura de acum datează din secolul al XV-lea, fiind mult modificată în secolul al XIX-lea, fapt care a determinat aspectul său neogotic. Înăuntru se mai păstrează două tabernacole şi portalul gotic al sacristiei. În cor se păstrează câteva elemente de sculptură din faza iniţială: două tabernacole şi portalul sacristiei, precum şi coloane angajate ce susţineau cândva o boltă. Tot aici se află două strane baroce pictate, databile în a două jumătate a secolului al XVIII-lea. Tribună vestică a bisericii adăposteşte o orgă datând din 1867, construită de Carl Hesse din Viena.

Calnic toamnaCetatea Câlnic, împreună cu celelalte monumente istorice, formează Centrul Cultural Internaţional, patronat de Institutul de Arheologie şi Istoria Artei al Academiei Române din Cluj-Napoca şi Asociatia “Ars Transsilvaniae” România. În spaţiile din cetate au fost şi sunt organizate mai multe expoziţii documentare şi de artă, iar capela a devenit aula în care se desfăşoară simpozioane, colocvii şi conferinţe. În aceeasi ambianţă s-au desfăşurat concerte şi audiţii de muzică medievală, renascentistă sau barocă.

Prin această investiție se urmărește creșterea atractivității turistice a zonei prin dezvoltarea monumentului de importanță mondială – UNESCO, respectiv Biserica evanghelică din cadrul Ansamblului Cetate (Burgviertel) Câlnic. Obiectivele specifice ale proiectului vizează, pe de o parte, lucrări de reabilitare a ansamblului bisericii iar, pe de altă parte, digitizarea obiectivului de patrimoniu, precum și întocmirea și operaționalizarea unui plan de marketing cu acțiuni socio-culturale care să consacre obiectivul de patrimoniu în calitate de centru de atracție turistică și să conducă la creșterea numărului de vizitatori cu minim 60% anual. În esență, se va reabilita monumentul UNESCO – Biserica evanghelică din cadrul Ansamblului Cetate (Burgviertel) Câlnic, în vederea eliminării riscului accentuat de prăbușire, urmând să se amenajeze și doteze acest ansamblu monumental în scopul protejării acesteia si asigurării accesului în deplină siguranță pentru toate categoriile de vizitatori.

Semnare”Turismul cultural este forma care asigură o mare atractivitate regiunii noastre, fiind practicat de mulți turiști din țară și din străinătate și are un aport esențial în promovarea identității locale. Transilvania abundă în obiective de patrimoniu și noi, la ADR Centru, continuăm să semnăm contracte pentru reabilitarea lor. Până în acest moment, cu cele 24 de contracte deja semnate, inclusiv cel de azi, avem atrasă o valoare totală de peste 200 milioane lei, pentru dezvoltarea acestui domeniu. Astfel, dorim să dăm un impuls dezvoltării economiei regionale, pe baza oportunităților din turismul rural. Practic, în fiecare județ din regiune avem mai multe contracte de finanțare semnate pe această prioritate și valoarea sumelor nerambursabile în proiectele de reabilitare a patrimoniului istoric și cultural va depăși cu mult acest prag de 200 milioane lei. Prin investiția care este demarată acum se va amplifica rolul de Centru polarizator în dezvoltarea locală și regională al Ansamblului Cetate (Burgviertel) Câlnic”, a declarat domnul Simion Crețu, director general ADR Centru.

Cetatea-CalnicCetatea fortificată de la Câlnic este o destinaţie romantică, dar și plină de istorie, situată în centrul comunei cu acelaşi nume, din partea de sud-est a județului Alba. Construcţia datează de secole, este chiar o emblemă a județului şi, datorită frumuseţii şi modului în care s-a păstrat, a fost inclusă pe lista monumentelor protejate de UNESCO. Cetatea a fost restaurată între 1962-1964, iar astăzi este un centru cultural ştiintific internaţional. La Câlnic a fost descoperit şi material preistoric, precum şi vagi urme medievale din secolele XI-XII, dar aşezarea medievală propriu-zisă datează din secolele XII-XIII.

Garda de intervenție Șebeș și Detașamentul de pompieri Alba Iulia au intervenit în această dimineață, la ora 08.58, pe raza loc. Vințu de Jos, pentru stingerea unui incendiu izbucnit la un lăcaș de cult – Biserica Ortodoxă Inuri. Pompierii militari au intervenit cu trei autospeciale de intervenție și o ambulanță SMURD, în cooperare cu Serviciul Voluntar pentru Situații de Urgență Vințu de Jos. Ca urmare a acestui incendiu, au ars podeaua de lemn pe o suprafață de aproximativ 60 mp, covoare, mobilier, sfeșnice și parțial iconostasul bisericii confecționat din lemn.

Inspectoratul pentru Situaţii de Urgenţă “Unirea” al judeţului Alba reaminteşte cetăţenilor unele măsuri pentru această perioadă, şi anume:

- nu utilizați aparatele electrice, cablurile electrice, prizele, întrerupătoarele, dispozitivele de protecție cu defecțiuni sau cu improvizații;

- nu folosiți siguranțe fuzibile supradimensionate prin înlocuirea cu liță a fuzibilului calibrat;

- nu suprasolicitați instalația electrică folosind mai multe aparate simultan.

Sâmbătă, 30 mai, de la ora 08.30, va avea loc slujba de sfinţire a Bisericii cu hramul „Sfinţii Arhangheli Mihai şi Gavril” din curtea Spitalului Judeţean de Urgenţă Alba Iulia. Evenimentul va fi oficiat de ÎPS Irineu care va fi înconjurat de un sobor de preoţi şi diaconi.

Lucrările pentru biserică au început la începutul anului 2013, iar prima slujbă a fost oficiată în luna noiembrie a aanului trecut.

Astăzi, 23 aprilie, creştinii îl prăznuiesc pe Sfântul Mare Mucenic Gheorghe. Acesta s-a născut în Capadocia, din părinţi creştini. A trăit în vremea împăratului Diocletian (sec. al IV-lea). Datorită vitejiei şi victoriilor sale, ajunge conducător de armată.

În anul 303, împăratul Diocletian va începe lupta împotriva creştinilor. Au fost dărâmate lăcaşuri de cult, interzise adunările creştinilor, arse cărţile sfinte, iar cei ce refuzau să aducă jertfă zeilor erau ucişi. În faţa acestei situaţii, Sfântul Gheorghe nu se fereşte să-şi mărturisească credinţa în Hristos, motiv pentru care va fi întemniţat. Va fi supus la diverse chinuri: loviri cu suliţa, tras pe roata, îngropat în văr, lespezi de piatră puse pe piept, etc, dar nicio tortură nu l-a făcut să renunţe la credinţa sa.

Cei prezenţi la aceste suferinţe, uimiţi de faptul că Sfântul Gheorghe a rămas nevătămat şi că a înviat un mort, au renunţat la credinţa păgână şi au primit credinţa în Hristos. Minunea învierii celui decedat, a convins-o şi pe împărateasa Alexandra, soţia lui Diocletian, să îmbrăţişeze creştinismul.

Sfântul Gheorghe a fost ispitit cu onoruri pentru a jerfi zeilor, dar aceste încercări au fost zadarnice. Pentru că nu a lepădat credinţa în Hristos, Sfântul Gheorghe este condamnat la moarte prin decapitare, în ziua de 23 aprilie 304, rămânând de atunci zi de prăznuire.

De Sfântul Gheorghe, aproape un milion de romani îşi aniversează onomastică

Din cei 924.830 de români care îşi aniversează onomastica de Sfântul Gheorghe, 739.368 sunt bărbaţi, majoritatea acestora, respectiv 565.509, purtând numele de Gheorghe sau Ghiorghe.

Alături de aceştia, vor fi în sărbătoare şi cei care poartă numele de George (144.873), Gheorghiţă sau Ghiorghita (24.040).

Dintre femei, cele mai multe poartă numele de Georgeta (135.370). În această zi nu vor fi uitate nici persoanele cu nume de Gheorghiţă sau Ghiorghita (34.623) şi Geta (14.945 ).

La mulţi ani celor ce poartă numele Sfântului Mucenic Gheorghe.

Astăzi, miercuri 25 martie, credincioşii ortodocşi, greco-catolici şi romano-catolici prăznuiesc Buna-Vestire sau Blagoveştenia, cum mai este numită în popor. Este ,,începutul prăznuirii noastre“ cum spune Troparul pentru că Fecioara smerită şi săracă din Nazaretul Galileii a fost vizitată de Gavriil Arhistrateg mare peste cetele cereşti şi îi spune că prin puterea Duhului Sfânt, şi nu din vrere omenească, va lua în pântece şi-L va naşte pe Iisus Hristos, împăratul care va îngenunchea moartea şi va surpa puterea celui ce domneşte peste draci. ,,Duhul Sfânt va pogorî peste tine şi puterea Celui Preaînalt te va umbri“ i-a spus îngerul. ,,Că la Dumnezeu nimic nu este cu putinţă“ a mai spus el. ,,Iată roaba Domnului.
Fie mie după cuvântul tău!“ a spus duioasa Maria iar atunci Gavriil a plecat înapoi în ceruri.

Praznicul Bunei Vestiri este foarte vechi şi datează din sec IV-V ca unul dintre cele mai timpurii praznice ale Maicii Domnului. În unele biserici, praznicul se sărbătorea în ajunul Bobotezei iar în Apus la data de 18 decembrie. Sărbătoarea a fost introdusă la început de către Papa Leon al II-lea ca o sărbătoare locală, generalizându-se mai târziu. În prima jumătate a secolului al V-lea, după ce Naşterea Domnului a început să fie sărbătorită la 25 decembrie, pentru Bunavestire s-a generalizat data de 25 martie.

Se ştie că încă din secolul IV sau V, s-a zidit la Nazaret o biserică, pe locul unde fusese casa în care Maica Domnului a primit de la înger vestea că va naşte pe dumnezeiescul Prunc.

Buna Vestire este prima sărbătoare confirmată în documente dintre sărbătorile Maicii Domnului. Buna Vestire este sărbătorită în fiecare an în perioada Postului Mare, fiind una dintre sărbătorile pentru care Biserica acordă dezlegare la peşte, indiferent în ce zi ar cădea aceasta.

De Buna Vestire în Alba va fi hram va fi la mănăstirile de la Negraia-Pătrângeni, Hăpria şi Cheile Cibului din judeţul Alba.

Ziua de 25 martie mai este cunoscută şi ca Ziua Cucului, pasăre care anunţă venirea primaverii. Bătrînii spun că cucul cîntă pentru prima dată, şi-ţi poate spune cînd te căsătoreşti, cît ai de trăit sau cît de norocos eşti. . Se zice că, dacă primul “cucu” este auzit pe stomacul gol, din partea stîngă sau din spate, e semn rău iar peste an vei avea necazuri.

Tradiţia spune că în această zi oamenii nu trebuie să se certe şi nici să fie supăraţi unii pe altii, pentru ca vor avea necazuri mari peste an. În această zi se aprind focuri în curţi, pînă tîrziu, după miezul noptii, (noaptea focurilor) în care se ard lucrurile nefolositoare. Este ziua în care nu se pun ouă sub cloşcă deoarece se crede că puii vor ieşi cu două capete şi patru picioare, iar ouăle din acea zi nu se mănîncă. În popor există credinţa că aşa cum este vremea ziua de Buna Vestire, aşa va fi şi în ziua de Paşti. Este bine ca pe pragul casei să se pună pîine şi sare pentru hrana îngerilor care vor veghea locuinţa de-a lungul anului.

Biserica îi prăznuieşte pe cei 40 de mucenici din Sevastia la data de 9 martie a fiecărui an. Aceştia erau soldaţi creştini, aflaţi în slujba împăratului Licinius. Conform izvoarelor istorice, în anul 320, Agricolae, guveratorul Armeniei, aflând despre credinţa lor, le ordonă să îşi renege credinţa şi să se închine idolilor. Cei 40 de mucenici refuza să facă acest lucru, astfel Agricolae decide să îi întemniţeze timp de 8 zile în care să fie torturaţi prin lovirea cu pietre sau chiar să fie ademeniţi cu nenumărate daruri.

Văzând faptul că aceştia nu sunt dispuşi să renunţe la creştinism, Agricolae decide să îi condamne la moarte prin îngheţare în lacul Sevastiei. Dintre toţi cei 40, unul a decis să renunţe la creştinism, însă în momentul în care a ieşit din lac a murit pe loc. Totuşi, locul acestuia a fost luat de către un soldat. Deşi guvernatorul Agricolae spera ca aceştia fie vor renunţa la orânduielile lor creştine, fie vor muri apărându-le, în decursul nopţii în care mucenicii se aflau în lac, s-au petrecut minuni remarcabile: la început, apa lacului s-a încălzit, astfel topindu-se gheaţă iar apoi 40 de cununi strălucitoare s-au pogorât din Ceruri deasupra mucenicilor.

La auzul acestor veşti, guvernatorul decide să îi scoată din lac şi să le fie zdrobite fluierele picioarelor, iar apoi să fie lăsaţi să îşi dea duhul. După moartea acestora, trupurile lor au fost arse iar cenuşa a fost aruncată în lac. Moaştele acestora se pot găsi în diverse biserici aparţinând spaţiului ortodox.

Cei patruzeci de Sfinti Mucenici sunt: Chirion, Candid, Domnos, Isichie, Iraclie, Smaragd, Evnichie, Valent, Vivian, Claudie, Prisc, Teodul, Eutihie, Ion, Xantie, Ilian, Sisinie, Aghie, Aetius, Flavie, Acachie, Ecdit, Lisimah, Alexandru, Ilie, Gorgonie, Teofil, Domitian, Gaiu, Leonte, Atanasie, Chiril, Sacherdon, Nicolae, Valerie, Filoctimon, Severian, Hudion, Meliton, Aglaie.

Sărbătoarea creştină a Sfinţilor 40 de Mucenici din Sevastia, sărbătorită de către Biserica Ortodoxă pe 9 martie, se suprapunea cu începerea anului agricol, astfel generând o sărbătoare tradiţională românească, cunoscută sub numele de Mucenici sau Măcinici. În popor, această zi reprezintă sfârşitul zilelor babelor, astfel începând zilele moşilor. Romanii obişnuiesc că în această zi să facă o serie de ritualuri pentru alungarea precum: lovirea pământului cu maiuri sau bate, jocul copiilor peste foc, sau prin rostirea de descântece pentru venirea căldurii. Mai mult decât atât, în zonele rurale se obişnuieşte ca pe data de 9 martie a fiecărui an, cei care lucrează pământul să scoată plugul la arăt. Odată trecut prin foc de către fierarul satului, plugul era curăţat şi purificat. Mai apoi, plugarii încheiau înţelegeri pentru a se ajuta reciproc la arăt, iar dis de dimineaţă plugul era scos în faţa casei. Sărbătorirea Sfinţilor 40 de Mucenici din Sevastia, la 9 martie, reprezintă şi începutul ciclului de primăvară.

sursa: calşendarortodox.ro

La 40 de zile de la Naşterea Domnului creştinii ortodocşi, greco-catolici şi romano catolici prăznuiesc Întâmpinarea Domnului. Sărbătoarea face parte din rândul praznicelor împărăteşti. La Alba Iulia astăzi va fi zi de mare praznic la Biserica ortodoxă din Cimitirul Chip. Biserica parohiei de aici, păstorită de preotul paroh, Radu Ţuţui îşi serbează astăzi hramul.

Intampinarea Domnului este praznuita la 40 de zile de la nasterea lui Hristos, pe 2 februarie. Mantuitorul este dus la Templu din Ierusalim, de Fecioara Maria si dreptul Iosif, pentru implinirea Legii, care prevedea ca orice intai nascut de parte barbateasca sa fie inchinat lui Dumnezeu in a 40 a zi de la nastere, in amintirea pruncilor israeliti salvati de la moarte, prin sangele mielului pascal (Iesirea 11 si 13).

In acest moment se facea si curatirea mamei, prin aducere de jertfa a unui miel ca ardere-de-tot si a unui porumbel ca jertfa pentru pacat, in cazul familiilor bogate sau a doi porumbei – unul pentru ardere-de-tot si altul jertfa pentru pacat, in cazul celor saraci. Amintim ca timp de 40 de zile dupa nastere, femeia era considerata a fi necurata. Numai dupa sase saptamani de la nastere, ea putea intra in templu cu noul nascut. Desi Fecioara Maria se invrednicise sa-L nasca pe Fiul lui Dumnezeu intrupat, ea nu avea nevoie de purificarea rituala. Dar din smerenie, se supune acestor randuieli, dupa cum o va face si Hristos.

In Templu au fost intampinati de batranul Simeon si de prorocita Ana.

De ce Simeon si Ana? Pentru ca dupa traditia bisericeasca, Simeon facea parte din cele 70 de persoane care au tradus Pentateuhul din limba ebraica in greaca, pentru biblioteca regelui Ptolemeu al II-lea al Egiptului. Ajuns la textul “Iata Fecioara va lua in pantece si va naste fiu” (Isaia VII, 14), traduce cuvantul “Fecioara” prin “femeie”, caci era de neinteles ca o fecioara sa nasca. Pentru aceasta neintelegere, Dumnezeu i-a fagaduit ca nu va muri pana nu-L va vedea pe Cel nascut din Fecioara Maria. Este prezenta si prorocita Ana, pentru ca ea era o prorocita cultica, avea menirea sa adreseze mesajul din partea lui Dumnezeu celor care veneau la templu.

Dreptul Simeon Il ia in brate pe Mantuitorul rostind rugaciunea: “Acum, slobozeste pe robul Tau, Stapane, dupa cuvantul Tau, in pace, ca vazura ochii mei mantuirea Ta, pe care ai gatit-o inaintea fetii tuturor popoarelor; lumina spre descoperirea neamurilor si slava poporului Tau, Israel” (Luca 2, 29-32). Aceasta rugaciune este citita de fiecare data la slujba Vecerniei.

Tinand seama ca in Biserica Ortodoxa accentul acestei sarbatori cade pe Hristos, aceasta sarbatoare este numita Intampinarea Domnului, in vreme ce la catolici pe primul plan sta Fecioara Maria, iar sarbatoarea poarta denumirea de Curatirea Sfintei Marii.

Intampinarea Domnului a avut loc la 40 de zile de la nasterea lui Hristos?

Din Scriptura aflam ca dupa Inchinarea Magilor, Dumnezeu i se descopera lui Iosif si ii cere sa o ia pe Fecioara Maria si pe Prunc si sa fuga in Egipt (Matei 2, 13-15). Daca Inchinarea Magilor a avut loc indata dupa Nasterea Domnului, reiese ca Pruncul nu a mai fost dus la Templu la 40 de zile. Insa, potrivit Sfintilor Parinti, ducerea la Templu a Pruncului a avut loc la 40 de zile de la nasterea Sa. Sosirea magilor nu a avut loc indata dupa Nastere, ci dupa reintoarcerea Sfintei Familii de la Ierusalim la Betleem. Deci, magii au sosit dupa ce Pruncul a fost dus la Templu.

Intampinarea Domnului – date istorice

Primele mentiuni documentare despre Intampinarea Domnului le avem din jurnalul pelerinei Egeria. Aceasta marturiseste ca a luat parte intre anii 382-384 la sarbatorirea acestui praznic in Ierusalim. Facem mentiunea ca in timpul calatoriei sale, Nasterea Domnului se sarbatorea pe 6 ianuarie, odata cu Botezul Domnului. Astfel, Intampinarea Domnului in vremea pelerinajului facut de Egeria, era sarbatorita pe 14 februarie.

Potrivit istoricilor, sarbatoarea Intampinarii Domnului s-ar fi generalizat in Rasarit incepand cu anul 534, cand imparatul Justinian a schimbat data sarbatorii de la 14 februarie la 2 februarie.

Sursa: crestinortodox.ro

biserica
Biserica Întâmpinarea Domnului din Alba Iulia îmbracă la finalul acestei săptămâni şi începutul săptămânii viitoare haine de sărbătoare.
Biserica Parohiei Ortodoxe „Întâmpinarea Domnului” din Alba Iulia, situată în Cimitirul Chip din Alba Iulia își serbează hramul.
În lăcașul de cult ce deservește o mică comunitate din cartierul Ampoi 3, se oficiază slujbe începând cu anul 2013, paroh fiind preotul Radu Tuţui. Piatra de temelie la această biserică s-a pus în anul 1988, un an mai târziu turnându-se fundaţia. În urma cu 10 ani s-au reluat lucrările, până la finalizarea construcţiei, ocupându-se P.C. Părinte Doru Gheaja.
„Praznicul Întâmpinării Domnului sau Stretenia(în slavonă) ne dezvăluie cum Sfânta Fecioară Maria și dreptul Iosif, împlinesc învătătura Legii Vechiului Testament care prevedea ca orice întâi născut de parte bărbătească să fie afierosit lui Dumnezeu în a 40 a zi de la naștere.
La o primă vedere am zice că e un praznic mariologic, al Prea Curatei Fecioare și nu unul hristologic, al lui Hristos, pentru că Maica Domnului, deși Fecioară fiind și fără să fi născut cu lehuzie, a venit să aducă jertfă de curățire la templu. Însă perspectiva eclesială a praznicului de astăzi este hristologică, pentru că Îl are în centru pe Hristos, Care e recunoscut ca Stăpân și Domn al întregii creații .
Dreptul Simeon și proorociţa Ana, îl primesc la templu pe pruncul Iisus și erau fericiţi văzând împlinirea proorociilor. „Acum slobozește pe robul Tău, Stăpâne, după cuvântul Tău, în pace, că văzură ochii mei mântuirea Ta, pe care ai gătit-o înaintea fetei tuturor popoarelor, lumină spre descoperirea neamurilor și slavă poporului Tău, Israel“ (Luca 2, 29-32).
Si noi vom fi fericiţi nu văzând, ci crezând deoarece “Întâmpinarea Domnului” înseamnă și întâlnirea noastră cu El, recunoaşterea Lui prin Duhul Sfânt şi mărturisirea că Acesta este Fiul lui Dumnezeu întrupat, Mântuitorul lumii. Sfântul Atanasie cel Mare zice “Trebuie și noi să Il întâmpinăm pe Hristos îmbrăcaţi în nevinovăţie, în pocăinţa, în cuminţenie, în curăţie si, în general, în dragoste de Dumnezeu și de oameni. Nimeni nu poate să Il întalnească într-un alt fel pe Hristos, Care este adevarată viaţă.”
„Şi celor câţi L-au primit pe El, care cred în Numele Lui – zice Evanghelia – le-a dat lor putere să se facă fiii lui Dumnezeu” (Ioan 1, 12). Toţi dorim să devenim ,,fiii lui Dumnezeu” aceasta fiind ţinta vieţii noastre. Doar întâmpinandu-L și noi pe Domnul Hristos, și mărturisindu-L ca Domn și Stăpan al vieţii noastre vom avea și noi bucuria de a ajunge la ţinta care este viaţa veșnică” a declarat preotul paroh Radu Ţuţui.
Biserica Ortodoxă „Întâmpinarea Domnului” din Alba Iulia, singura din judeţul Alba cu acest hram, vă așteaptă să prăznuim duhovnicește sărbatoarea hramului care va începe Duminică, 1 februarie 2015 cu slujba Vecerniei Mari cu Litie, de la ora 18 și va continua în ziua Hramului, pe 2 februarie cu slujba Utreniei și Sfânta Liturghie a Sfântului Ioan Gură de Aur.
Invitatie

Fii la curent cu cele mai noi anunturi negociate.

Urmărește negociat.ro pe Facebook