Tags Posts tagged with "asigurari"

asigurari

Martie s-a consacrat deja ca lună dedicată doamnelor (domnilor, ne pare rău, e realitatea), ceea ce ne-a stârnit curiozitatea și ne-a determinat să analizăm ce preferințe și ce comportament au doamnele din portofoliul de clienţi Gothaer, pentru că le prețuim, le respectăm și vrem să le vedem mereu mulțumite! De menționat ar fi că portofoliul retail al Gothaer Asigurări Reasigurări este împărțit aproape egal între femei (49%) și bărbați (51%), ceea ce ne dă de înțeles că produsele noastre răspund exigențelor ambelor categorii de clienți.

  • 72% dintre polițele achiziționate de clientele Gothaer sunt asigurări medicale pentru călătorii în străinătate (asigurări travel);
  • Cu 77% mai mulți bărbați decât femei încheie asigurări CASCO;
  • Femeile care încheie polițe de răspundere profesională sunt cu 101% mai multe decât bărbații;
  • Cu 18% mai mulți bărbați decât femei încheie asigurări online.

Revenind la interesele doamnelor legate de sfera asigurărilor, vedem cum ele sunt cele care au grijă ca vacanțele familiei să fie lipsite de griji, pentru că 72% dintre polițele achiziționate de clientele companiei noastre sunt asigurări medicale pentru călătorii în străinătate (asigurări travel). Nu neglijează însă nici siguranța căminului lor, 23% dintre ele cumpărând asigurări pentru locuință – 13% PAD – polița de asigurare împotriva dezastrelor naturale și 10% ”Casa Mea” – asigurarea facultativă a locuinţei de la Gothaer.

Mergând mai departe, la o comparație între doamne și domni, clienți ai Gothaer Asigurări Reasigurări, vedem principalele linii de asigurare față de care au atitudini diferite.

  • Asigurările auto (CASCO) – cum poate era de așteptat, domnii au mai multă grijă de acest aspect, fiind cu 77% mai mulți bărbați care încheie astfel de polițe decât femei.
  • Răspundere profesională – dintr-un motiv pe care încă nu ni l-am putut explica (nici economic, nici sociologic sau psihologic), se pare că doamnele care încheie astfel de asigurări sunt cu 101% mai multe decât bărbații!
  • Asigurările de locuință – cu toate că sunt pe ”lista de cumpărături” a doamnelor, se pare că tot domnii sunt cei care au mai des grijă de acest aspect. Bărbații au încheiat cu 29% mai multe polițe facultative de locuință și cu 23% mai multe polițe PAD decât femeile.

Nu știm care dintre cele două categorii de clienți petrec mai mult timp online, dar datele interne din portofoliul Gothaer relevă faptul că bărbații încheie cu 18% mai multe polițe prin platforma online.gothaer.ro decât doamnele.

Dacă ne uităm însă la modalitatea de plată a primelor de asigurare, vedem că doamnele nu optează pentru plata poliţelor de asigurare în rate, întrucât 97% dintre ele achită polițele într-o singură tranșă. Sigur, un argument ar fi și faptul că în ”coșul lor de cumpărături” sunt multe asigurări medicale de călătorie în străinătate care se achită, de regulă, integral în momentul contractării.

Rezultatele de mai sus reies exclusiv din analiza portofoliului Gothaer Asigurări Reasigurări din perioada 1 ianuarie – 31 decembrie 2017 și nu reflectă o imagine globală a pieței de asigurări din România.

Indiferent de modul în care bărbații și femeile înțeleg să se raporteze la asigurări, la Gothaer, toți clienții beneficiază de un tratament egal și transparent, care asigură prevenția împotriva oricărei forme de discriminare pe criterii de sex, vârstă, religie, rasă, categorie socială, naționalitate etc.

Gothaer Asigurări Reasigurări îşi propune să fie prima opţiune a clienţilor săi, având standarde înalte în ceea ce priveşte calitatea produselor şi serviciilor oferite şi bazându-se totodată pe experienţa vastă şi pe sprijinul Grupului Gothaer. Gothaer este un asigurător în plină dezvoltare, cu peste 200 de angajaţi şi un volum de prime brute subscrise de 119 mil. lei. Produsele Gothaer sunt accesibile prin intermediul sediilor din Bucureşti şi din alte oraşe mari din România, prin intermediul partenerilor săi comerciali, precum şi online, pe www.gothaer.ro.

medicPână la sfârşitul anului 2017, peste 60% din medicii de familie aflaţi în relaţii contractuale cu casele de asigurări de sănătate au semnat actele adiţionale de prelungire pentru trimestrul I al anului 2018 a contractelor încheiate de furnizorii de servicii medicale cu casele de asigurări de sănătate, iar programul de lucru al caselor a fost prelungit astfel încât să poată fi semnate aceste acte adiţionale, pentru a asigura continuitate în acordarea asistenţei medicale.

Vom prelungi programul de lucru ori de câte ori va fi necesar şi vom acordă toată asistenţa medicilor de familie pentru ca aceştia să poate semna acordurile de prelungire în timp util‘ – declară preşedintele CNAS, Laurenţiu Teodor Mihai.

În acelaşi timp, CNAS face toate demersurile care ţin de atribuţiile instituţiei pentru menţinerea continuităţii asistenţei medicale furnizate asiguraţilor şi solicită medicilor de familie maximă responsabilitate faţă de pacienţii pe care-i au în îngrijire.

Din păcate, unii lideri ai organizaţiilor profesionale sugerează că pacienţii medicilor de familie – vârstnici cu multiple probleme de sănătate, copii, bolnavi cronici – au fost lăsaţi să sufere din cauza unor revendicări ale acestora, cu toate că au fost rezolvate o mare parte din solicitările care ţin de CNAS, iar finanţarea pentru medicina de familie înregistrează cea mai mare creştere alături de asistenţa medicală pentru specialităţi clinice’ – afirmă preşedintele CNAS.

Am încredere în profesionalismul medicilor de familie şi am convingerea că majoritatea acestora nu-şi vor uita legământul profesional şi datoria faţă de pacienţi.‘ – concluzionează Laurenţiu Teodor Mihai.

Prof.dr. Florian BODOG, ministrul Sănătăţii a discutat în această dimineaţă cu prof. dr. Adrian STREINU-CERCEL, managerul Institutului Naţional de Boli Infecţioase ‘Prof. Dr. Matei Balş’ despre activitatea secţiei de terapie intensivă (ATI) din cadrul unităţii medicale.

Managerul Institutului l-a asigurat pe ministrul Sănătăţii că secţia de Terapie Intensivă funcţionează, acordând servicii de urgenţă pacienţilor. Singurele cazuri care sunt redirecţionate către alte unităţi medicale până în data de 8 ianuarie a.î. când se va remedia situaţia, sunt cazurile care necesită ventilaţie mecanică.

Florian BODOG, ministrul Sănătăţii va acorda tot sprijinul institutului pentru scoaterea de urgenţă la concurs a locurilor vacante de medici în specialitatea terapie intensivă. De asemenea, Centrul Operativ de Urgenţă al Ministerului Sănătăţii va colabora în această perioadă cu Institutul Matei Balş pentru redirecţionarea cu prioritate a pacienţilor care necesită ventilaţie mecanică.

copil la medicMinisterul Sănătății, de peste 11 luni (din 1 februarie 2017) alocă pentru plata salariilor asistenților de la Centrele de Permanență sume sub salariul minim pe economie.

Centrul de Permanenta Arieșul Mare se afla în inima Munților Apuseni și este format din asocirea cabinetelor de medicină de familie din comunele Arieșeni, Gârda de Sus, Scărișoara, Albac, Horea, Poiana Vadului și Vadul Moților. El deservește atât populația locală cât și cele câteva zeci de mii de turiști (cca 60000 la Ghetarul Scărișoara și câteva zeci de mii la pârtiile de la Vârtop) anual.

Serviciile sunt de medicină de familie (situații care nu pun viața în pericol), în afara orelor de program a cabinetelor de medicină de familie. Nu trebuie confundate cu Unitățile de Primiri Urgențe care acorda servicii medicale de urgență și au dotare corespunzătore rezolvării situațiilor de urgență (care pun viața în pericol).

Centrele de permanență asigură continuitatea asistenței medicale de medicină de familie în afara orelor de program a cabinetelor medicale. Spre exemplu dacă un copil face febră, părinții acestuia se pot adresa Centrului de Permanență mai degrabă decât să sune la 112 și să cheme ambulanța.

De asemenea un localnic sau turist prezintă disconfort digestiv (grețuri, vărsături etc) sau alte stări care crează disconnfort se adresează mai degrabă Centrului de Permanență (care are programul afișat la intrarea fiecărui cabinet medical de pe valea Arieșului Mare) decât să aștepte până a doua zi când începe programul cabinetului sau să sune la 112.

La serviciile acestui Centru de Permanență apeleaza în mod direct circa 2700 de persoane anual, dar și mulți alți turiști și localnici, care apelează telefonic pentru diverse sfaturi medicul de garda.

Din păcate din 1 ianuarie 2018 s-au asigurat numai servicii pro bono, deoarece cabinetele medicale nu pot intra în relație contactuală cu Casele de Asigurări de Sănătate datorită subfinanțării asistenței medicale de medicină de familie.

Un exemplu este plata cadrelor medii (asistentelor) pentru care Ministerul Sănătății nu respectă nici măcar salariul minim pe economie (stabilit prin Hotărâre de Guvern), și asta de 11 luni.

Tariful este de 8 lei pe oră conform ordinului Nr. 697/112 din 25 mai 2011 publicat în Monitorul Oficial Nr. 389/ 2 iunie 2011. Art 39 pc (3). ( http://www.dspvs.ro/legislatie/h6.pdf )

Daca cheltuiala salarială din 1 februarie 2017 era 1783 lei la un salariu brut de 1450 lei/ lună aceasta corespudea la 11,14 lei / oră (la 20 zile lucrătoare de 8 ore/zi).

De la 1 ianuarie când salariul minim a cresut la 1900 lei care corespunde la o cheltuială salarială de 1943 lei/lună și 12,14 lei/ oră.( http://www.calculatorsalariu.ro/?action=calcs2&suma=1450 )

Este inadmisibil ca Ministerul Sănătății să plătească cu peste 30% sub salariul minim pe economie personal mediu (asistenții) și puțin peste acesta 12,8 lei pe oră medicii (art 39 pc 1). (http://www.calculator-salarii.ro/salariu-minim-pe-economie-2018/ )

Dr Ciubotărescu Christian Aurelian. – Medic coordonator al Centrului de Permanență Valea Arieșului. Gârda de Sus, Nr 46A

Bibliografie http://www.dspvs.ro/legislatie/h6.pdf

ORDIN Nr. 697/112 din 25 mai 2011

pentru aprobarea Normelor metodologice cu privire la asigurarea continuităţii asistenţei medicale primare prin centrele de permanenţă

EMITENT: MINISTERUL SĂNĂTĂŢII
Nr. 697 din 25 mai 2011
MINISTERUL ADMINISTRAŢIEI ŞI INTERNELOR
Nr. 112 din 1 iunie 2011
PUBLICAT ÎN: MONITORUL OFICIAL NR. 389 din 2 iunie 2011

ART. 39
(1) Tariful orar pentru medicul de medicină de familie este de 12,8 lei/oră.
(2) Medicii de familie care participă la constituirea unui centru de permanenţă asigurând continuitatea asistenţei medicale primare în regim de gardă, în cabinetul propriu sau prin rotaţie în spaţiul pus la dispoziţie de unul dintre medicii participanţi la convenţia de asociere, suportă şi cheltuielile de administrare şi funcţionare ale cabinetului, precum şi costurile cu dotarea şi menţinerea trusei de urgenţă cu medicamente şi materiale sanitare, situaţie în care tariful orar prevăzut la alin. (1) se majorează cu 50%, adică 6,4 lei/oră pentru fiecare medic de familie care îşi desfăşoară activitatea în acel cabinet, indiferent dacă este titular, asociat sau medic angajat.
(3) Tariful orar pentru asistenţii medicali care desfăşoară serviciu în regim de gardă în cadrul centrelor de permanenţă se determină în funcţie de salariul negociat care cuprinde toate sporurile şi contribuţiile aferente şi nu poate fi mai mic de 8 lei/oră.
(4) Pentru veniturile realizate se calculează şi se virează cotele potrivit reglementărilor legale în vigoare.

mombabyPărintele sau asiguratul care are legal în îngrijire un copil grav bolnav poate beneficia de concediu medical și de indemnizație pentru îngrijirea lui până la vârsta de 16 ani, în condițiile în care, până acum, limita de vârstă a copilului era de 7 ani, potrivit unei ordonanțe de urgență adoptată de Guvern.

Lista acestor afecţiuni grave se va stabili de comisiile de specialitate ale Ministerului Sănătăţii și va fi prevăzută în Normele de aplicare a prevederilor Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 158/2005 privind concediile și indemnizațiile de asigurări sociale de sănătate.

De asemenea, actul normativ adoptat simplifică procedura de acordare a certificatelor de concediu medical pentru situaţiile în care asiguraţii beneficiază de concediu medical pentru îngrijirea copilului bolnav, dacă însoţesc copilul la tratament pe teritoriul unui stat membru al Uniunii Europene, Spaţiului Economic European şi Confederaţiei Elveţiene, ori pe teritoriul unui alt stat decât cele menţionate anterior.

În aceste cazuri, s-au stabilit că certificatul de concediu medical va putea fi eliberat atât unuia dintre părinți, cât și unei persoane împuternicite de acesta.

Ordonanța de urgență prevede și crearea cadrului legal pentru realizarea și implementarea unei soluții informatice pentru eliberarea certificatelor de concediu medical în format electronic.

Astfel, medicii prescriptori vor putea completa și transmite angajatorilor/beneficiarilor certificatele de concediu medical în format electronic, prin mijloace electronice de transmitere la distanță.

Certificatele vor fi semnate de medici cu semnături electronice calificate.

Pe lângă măsuri menite să simplifice modul de acordare a certificatelor de concediu medical, actul normativ reglementează și posibilitatea acordării indemnizației de maternitate calculate în raport cu toate veniturile pe baza cărora s-a calculat și plătit contribuția pentru concedii și indemnizații de asigurări sociale de sănătate.

De asemenea, ordonanța conține reglementări care pun în concordanță asigurarile sociale de sănătate cu modificările aduse Codului fiscal.

Polițiștii specializați în combaterea criminalității organizate din Alba – Iulia și procurorii D.I.I.C.O.T. – B.T. Sibiu au efectuat 13 percheziții în județul Sibiu și în București și Ilfov, la sediile unei firme de asigurări și la persoane bănuite de comiterea de infracțiuni economice.

La data de 2 martie a.c., polițiștii din cadrul Brigăzii de Combatere a Criminalității Organizate Alba –Iulia și procurorii D.I.I.C.O.T. – Biroul Teritorial Sibiu au efectuat 13 percheziţii.

Perchezițiile au vizat sediile din Sibiu și București ale unei firme de asigurări, precum și locuințele unor persoane din Sibiu, București și Ilfov.

La activități au participat și polițiști din cadrul Brigăzii de Combatere a Criminalității Organizate Bucureşti şi luptători de la serviciile pentru acțiuni speciale din cadrul inspectoratelor de poliție județene Alba şi Sibiu.

Prejudiciul cauzat este de aproximativ 70.000.000 de lei.

La sediul D.I.I.C.O.T. – Biroul Teritorial Sibiu urmează a fi aduse 27 de persoane, pentru audieri și dispunerea măsurilor legale.

Urmărirea penală se efectuează față de 10 persoane, sub aspectul săvârşirii infracţiunilor de constituire a unui grup infracţional organizat, abuz în serviciu, fals informatic, fals material în înscrisuri oficiale şi uz de fals, delapidare, evaziune fiscală şi spălare de bani.

Suportul tehnic şi informativ a fost asigurat de către Serviciul Român de Informații.

În urma probatoriului administrat în cauză, în cursul zilei de ieri, 23.06.2015 au fost reţinute 3 persoane faţă de care s-a propus continuarea urmăririi penale sub aspectul săvârşirii infracţiunilor de „înşelăciune”, „tăinuire”, „fals în declaraţii”, „uz de fals”, urmând ca în cursul zilei de azi, 24.06.2015, aceştia să fie prezentaţi Parchetului de pe lângă Judecătoria Alba Iulia cu propunerea de punere în mişcare a acţiunii penale şi arestare preventivă.

Faţă de una din cele 3 persoane s-a dispus extinderea urmăririi penale şi cu privire la săvârşirea infracţiunii de „nerespectarea regimului armelor şi muniţiilor”, întrucât în cadrul percheziţiei domiciliului acesteia au fost găsite o armă de vânătoare şi 64 de cartuşe pentru această armă , precum şi un pistol cu gaze cu 55 de cartuşe.
Cercetările continuă.

Din probele administrate până în prezent în cauză a rezultat că în perioada anilor 2011-2012, un bărbat de 33 de ani, din comuna Mihalţ, judeţul Alba, a înscenat 3 accidente rutiere în care au fost implicate maşini de lux, pentru care erau încheiate asigurări obligatorii şi Casco.

Pentru a induce în eroare autorităţile şi firmele de asigurare, J.R.I., a declarat că la volanul autoturismelor implicate în accidente se aflau alte persoane, aspecte confirmate de persoanele respective.
În acest fel, cei cinci au încasat, fără drept suma de 188.000 lei cu titlu de despăgubiri, în dauna a 3 societăţi de asigurare.

Astăzi în cadrul unei confernţe de presă, managerul Spitalului Judeţean de Urgenţă Alba, Nicoleta Coşarcă a făcut câteva precizări în ce priveşte cardul de sănătate.

Managerul spitalului a spus că de la 1 mai pacienţii sunt obligaţi să aibă la ei cardul de sănătate pentru a putea beneficia de servicii medicale. Pe lângă card pacienţii vor trebui să se înarmeze şi cu răbdare. În cazul în care cardurile nu sunt activate de medicii de familie acestea pot fi activate în spital.

Potrivit Hotărârii de Guvern nr.400/2014 pentru aprobarea pachetelor de servicii medicale şi a contractului cadru care reglementează condiţiile aprobării asistenţei medicale în cadrul sistemului de asigurări sociale de sănătate pentru anii 2014 – 2015, în asistenţa medicală primară și în asistenţa medicală ambulatorie de specialitate de medicină dentară utilizarea cardului naţional de sănătate se face la momentul acordării serviciilor medicale.
În asistenţa medicală spitalicească pentru servicii medicale spitaliceşti în regim de spitalizare continuă utilizarea cardului naţional de sănătate se face la internarea şi externarea din spital, cu excepţia următoarelor situaţii:

– dacă la internarea în spital criteriiul de internare este urgenţă medico-chirurgicală,

– la externarea din spital pentru cazurile transferate la un alt spital şi la internare ca şi caz transferat,

– la externare pentru situaţiile în care s-a înregistrat decesul asiguratului.

În acelaşi domeniu, pentru servicii medicale spitaliceşti în regim de spitalizare de zi prezentarea cardului naţional de sănătate se face la fiecare vizită.

Pentru medicamente cu şi fără contribuţie personală, utilizarea cardului naţional de sănătate se face la momentul ridicării medicamentelor din farmacie, dacă acestea se ridică de către beneficiarul prescripţiei. În situaţia în care ridicarea medicamentelor din farmacie se face de către un împuternicit, se utilizează cardul naţional de sănătate al împuternicitului sau cartea de identitate/paşaportul dacă împuternicitul nu poate prezenta card.

Pentru furnizorii de îngrijiri medicale la domiciliu, utilizarea cardului se face în fiecare zi în care se acordă îngrijiri.

În asistenţa medicală ambulatorie de specialitate pentru specialităţile paraclinice, utilizarea cardului de sănătate se face astfel:

– pentru analize de laborator prezentarea cardului naţional de sănătate se face la momentul recoltării probelor în punctele de recoltare proprii ale furnizorilor de investigaţii paraclinice, cu excepţia serviciilor paraclinice de microbiologie, histopatologie şi citologie dacă probele nu se recoltează la furnizorii de investigaţii paraclinice.

– Pentru investigaţii de radiologie, imagistică medicală, explorări funcţionale şi medicină nucleară utilizarea cardului se face la momentul efectuării investigaţiilor prevăzute în pachetul de bază.

Pentru dispozitive medicale este necesară utilizarea cardului de sănătate dacă dispozitivul medical se ridică de către beneficiar de la sediul lucrativ/punctul de lucru al furnizorului de dispozitive medicale. În situaţia în care ridicarea dispozitivului se face de către aparţinătorul beneficiarului, se utilizează cardul sau cartea de identitate/paşaportul aparţinătorului. În situaţia în care dispozitivul medical se eliberează prin poştă, curierat, transport propriu ori închiriat prezentarea cardului nu este necesară.

Copreşedintele TNL Alba Iulia, Bogdan Păunescu a declarat astăzi în cadrul unei conferinţe de presă că TNL Alba Iulia va demara o acţiune împotriva măriri abuzive a RCA-ului pentru tinerii şoferi proprietari de maşini de până în 30 de ani.

Liderul liberalilor din Alba Iulia a spus că se va iniţia o petiţie stradală şi on-line împotriva deciziei ca tinerii să plătească un RCA mai mare la maşină doar pentru că nu au 30 de ani.

Acesta a spus că datele statistice care arată că 27% dintre accidentele grave sunt produse de tinerii şoferi nu este un motiv ca aceştia să plătească şi de cinci ori mai mult pe RCA decât cei de peste 30 de ani.

Bogdan Păunescu a precizat că asigurările RCA din România sunt mult mai scumpe comparativ cu cele din Germania sau Marea Britanie raportate la salariul minim pe economie. Tinerii plătesc poliţa RCA de aproape 5 ori mai mult decât persoanele mature în România, faţă de nemţi de 3 ori mai mult, iar faţă de britanici aproape de 2 ori mai mult.

Iniţiativa tinerilor liberali este şi pe placul senatorului Alexandru Pereş şi a deputatului Dan Simedru. Primul a spus că în România este greu să trăieşti dacă eşti tânăr iar cel de al doilea a precizat că a făcut două interpelări, pe această temă, ministrului de interne şi preşedintelui ASF.

finante-sid-300x227Începând din 1 ianuarie 2014, contribuabilii persoane fizice care obţin venituri din închiriere datorează, indiferent de alte categorii de venit pe care le realizează, pe lângă impozit (16%) şi contribuţie de asigurări sociale de sănătate, în cotă de 5,5% din baza lunară de calcul, care reprezintă diferenţa dintre venitul brut şi cheltuiala deductibilă determinată prin aplicarea cotei de 25% asupra venitului brut.

Baza de calcul lunară pentru contribuţia de asigurări sociale de sănătate datorată asupra acestei categorii de venituri nu poate fi mai mică decât un salariu de bază minim brut pe ţară (începând cu data de 1 ianuarie 2014, 850 lei lunar şi începând cu data de 1 iulie 2014, 900 lei lunar), dacă acest venit este singurul asupra căruia se calculează contribuţia şi nu poate fi mai mare decât valoarea a de 5 ori câştigul salarial mediu brut (5X2.298 lei conform art. 16 din Legea bugetului asigurărilor sociale de stat pe anul 2014 nr. 340/2013). În cazul depăşirii limitelor menţionate, contribuţia se calculează la nivelul acestora.

Contribuabilii care obţin venituri din închiriere sunt obligaţi să efectueze în cursul anului plăţi anticipate cu titlu de contribuţii sociale. Plata se efectuează trimestrial, în 4 rate egale, până la data de 25 inclusiv a ultimei luni din fiecare trimestru (25.03, 25.06, 25.09, 21.12).

Întrucât comunicarea  deciziilor de impunere privind plătile anticipate cu titlu de contribuţii de asigurări sociale de sănătate pentru veniturile din cedarea folosinţei bunurilor (formular 650) s-a realizat cu puţin timp înaintea primului termen de plată (25.03.2014), contribuabilii vor avea în vedere efectuarea în termen a acestei obligaţii de plată.

În acest sens, aceştia vor solicita inspectorilor de la ghişeele unităţilor fiscale emiterea foilor de vărsământ privind suma datorată în contul contribuţiei de asigurări sociale de sănătate pentru veniturile din cedarea folosinţei bunurilor, sau, dacă nu se pot prezenta la ghişeele unităţilor fiscale, vor achita suma datorată în contul “Contribuţii individuale datorate de persoanele care realizează venituri din cedarea folosinţei bunurilor”. Codul IBAN corespunzător contului se regăseşte pe pagina web a ANAF, www.anaf.ro/Asistenta contribuabili/ Coduri IBAN/Trezoreria judeteana … / Trezoreria operativa …

Informaţii privind modul de calcul a contribuţiei pot fi solicitate structurilor de asistenţă contribuabili din cadrul unităţilor fiscale  şi la compartimentul Servicii pentru Contribuabili al AJFP Alba, tel. 0258-819825.

Plata cu întârziere a obligaţiilor fiscale atrage perceperea, începând cu ziua următoare scadenţei, până la stingerea obligaţiei de plată, a dobânzii de 0,03% pe zi de întârziere şi a penalităţii de 0,02% pe zi de întârziere.

Fii la curent cu cele mai noi anunturi negociate.

Urmărește negociat.ro pe Facebook