Tags Posts tagged with "Alba Mall"

Alba Mall

coverCercetașii din Alba Iulia organizează în acest final de an Ordinul Cadoului Fermecat, un proiect dedicat comunității, unde timp de o săptămână cercetașii vă invită la AlbaMall pentru a vă împacheta cadourile de Crăciun.

În acest proiect sunt implicați temerari (tineri cu vârsta între 11 și 15 ani) cât și eXploratori (elevi de liceu) alături de cercetași adulți, care își doresc să aducă un zâmbet pe fețele albaiulienilor, să ajute la strângerea unor fonduri pentru ceea ce numesc ei Centrul Cercetășesc.

afisÎn 2018 cercetașii își doresc să finalizeze proiectul – Centru Cercetășesc – o casă a cercetașilor la poalele Mamutului. Acest spațiu va fi unul destinat activităților lor cât și a altor cercetași care vor vizita Alba Iulia. Ordinul Cadoului Fermecat este astfel un proiect care își dorește să ajute, chiar și cu puțin, finanțarea căsuței lor.

Începând de luni 18.12 și până vineri 22, în fiecare după-masă de la 3 la 8, cercetașii din Alba Iulia vă învită să veniți la standul lor pentru a vă împacheta cadourile de Crăciun.

Ajută-l și tu pe Moș Crăciun în acest an și sprijină astfel cercetașii!

1 afis”Târgul micilor antreprenori” de la Alba Iulia va avea loc în 20 decembrie 2017, începând cu ora 13.00. Un business mare se crește de mic, iar dobândirea de abilități antreprenoriale este un proces complex, organizatorii ”Târgului micilor antreprenori”, respectiv Europe Direct Regiunea Centru, alături de structura gazdă, ADR Centru, având sprijinul Fundației Comunitare Alba, au încurajat cinci clase de copii să lucreze în echipă, pentru a realiza produse handmade care vor fi puse la vânzare pentru toți cei care vizitează Alba Mall. Au acceptat această provocare peste 140 elevi de clasa a IV-a, care, alături de învățători și de organizatori, vă așteaptă în 20 decembrie 2017, pentru a vă bucura împreună, în pragul Sărbătorilor de iarnă.

 Simion CretuScopul acestui proiect pe care îl sprijinim, este de a dezvolta abilități antreprenoriale pentru cel puțin 100 de copii de a-i educa să înțeleagă mai bine că efortul și munca depusă sunt răsplătite.

Acest eveniment răspunde priorității Comisiei Europene și misiunii noastre, de a educa tinerii în a fi solidari și a munci în echipă, de a-i implica și responsabiliza, de a a se pregăti pentru un viitor în care vor lucra, un mediu competitiv deseori, de a depune efort pentru propria educație, aceste acțiuni fiind de cele mai multe ori urmate de recompense financiare, de apreciere a efortului depus, de împlinire sufletească.

Dorim în același timp să subliniem și oportunitățile oferite de către o activitate antreprenorială, alături de rolul educației, un proces continuu pe parcursul dezvoltării personale a fiecăruia, lucruri care susțin pe termen lung îmbunătățirea calității vieții fiecăruia”, a declarat domnul Simion Crețu, director general ADR Centru.

2 afisPentru această activitate, cei peste 140 de copii implicați participă la ateliere de lucru și realizează diverse produse handmade, iar din materialele solicitate deducem că mulți dintre ei vor fi în aceste zile elfii lui Moș Crăciun.

După munca sârguincioasă depusă de fiecare ”mic antreprenor”, produsele și articolele realizate de ei vor fi expuse într-o expoziție cu vânzare, realizată cu ajutorul Fundației Comunitare Alba într-un loc unde pot fi apreciate și de cetățenii din Alba Iulia, respectiv la Alba Mall.

Voluntarii Fundației Comunitare Alba îi vor sprijinii și ei pe cei mici, ajutându-i să își aranjeze standurile cât mai creativ cu putință și să își evalueze corect produsele realizate, care vor putea fi achiziționate de către cei care vor vizita standurile târgului.

Cei mici vă așteaptă și cu muzică, colinde, zâmbete, bucurie și cu speranță că produsele lor frumoase, la care au muncit cu pasiune, vor fi achiziționate de către cei ce vor trece bucuroși și entuziasmați pe la standurile lor.

Toate fondurile adunate de cei mici se vor dona claselor, iar organizatorii speră că fiecare copilaș va avea acasă sub brăduț un Moș generos.

Expoziția ”Târgul micilor antreprenori” sub sloganul ”Un BUSINESS mare se CREȘTE de mic””, este un eveniment festiv prin care se încheie cei cinci ani de activități ale Centrului de Informare Europe Direct Regiunea Centru, susținut de către Reprezentanța Comisiei Europene în România și de către Agenția pentru Dezvoltare Regională Centru.

Tot în cadrul acestui eveniment vom avea momente muzicale susținute de către elevii Liceului de Artă ”Regina Maria” și vor fi premiați participanții la concursul de benzi desenate pe teme europene, derulat în cadrul proiectului Europe Direct, precum și voluntarii Fundației Comunitare Alba, care au colaborat la acestei activități.

Ca în fiecare an, sezonul de nunţi începe în Alba Mall. Între 20-22 februarie, cel mai mare centru comercial din judeţul Alba găzduieşte cel mai important eveniment dedicat viitorilor miri, dar şi profesioniştilor din domeniu. Numai în 2014, în Alba Iulia, s-au oficiat peste 400 de mariaje, pentru a căror reuşita şi-au dat concursul peste 20 de agenţi economici. În funcţie de stilul, personalitatea şi posibilităţile fiecăruia, piaţa organizatorilor de nunţi din Alba Iulia a totalizat într-un singur an afaceri de aproximativ 4 milioane de euro.
Prin urmare, “cel mai important pas din viaţa” nu mai este de mult o întâmplare în organizare , oscilând între clasic şi tematic, iar ceremoniile au devenit adevărate probe de creativitate şi profesionalism pentru organizatori.
“ Oraşul Mirilor” este un reper pentru toţi cei implicaţi în organizarea unei nunţi, indiferent că vorbim de cei ce vor fi în centrul atenţiei sau de cei din spatele evenimentului.
Gamă largă de bunuri şi servicii, obţinerea rapidă a ofertelor direct de la furnizori, faptul că mulţi dintre vizitatori devin clienţi, fac din evenimentul găzduit de Alba Mall, cel mai important eveniment de profil din judeţ. : de la restaurante la limuzine, de la rochii la fracuri, de la apă la şampanie, de la aperitive la fantezii culinare, de la filmări la poze şi de la sunet la lumini şi artificii, ai totul inclus, la cel mai important târg de nunţi al sezonului: Oraşul Mirilor, ediţia a 7-a, între 20 şi 22 februarie.

Reprezentanţii administraţiei locale din Alba Iulia au făcut public un top a celor mai mari contribuabili din Alba Iulia în 2014.
Conform acestui top primul loc este ocupat, surprinzător, de Alba Mall urmată de Supremia şi Apulum SA.
Deşi pare ciudat în acest top se regăseşte şi RMGC.
Topul realizat de administraţia locală din Alba Iulia în ce priveşte contribuabilii este următorul(sumele sunt exprimate în lei):

1. MALL ALBA SRL-386.934,00
2. SUPREMIA GRUP S.R.L.- 360.727,00
3.APULUM SA-336.709,00
4.AMBIENT SA-287.738,00
5.IPEC SA-268.765,00
6.VCST AUTOMOTIVE COMPONENTS ALBA SRL-268.720,00
7.KAUFLAND ROMANIA SCS-262.110,00
8.SEWS ROMANIA SRL-251.061,00
9.FLOREA GRUP SRL-222.839,00
10.SATURN SA-204.535,00
11.DEDEMAN-203.753,00
12.TRANSAVIA S.A.-178.648,00
13.LIN & EMA SRL-175.685,00
14.REKORD SRL-130.212,00
15.PARC-129.752,00
16.S.T.P.ALBA S.A.-126.430,00
17.BCR REAL ESTATE MANAGEMENT SRL-122.526,00
18.ROSIA MONTANA GOLD CORPORATION SA-120.862,00
19.MADO SRL-120.202,00
20.SALPREST-113.940,00

„ Marele avantaj al micilor comunitati, cum e si Alba Iulia, este ca se pot dezvolta singure, fara sa astepte mila nimanui. Cu atat mai putin a guvernului, care, oricum, a avut grja sa ne taie constant de pe lista in ultimii ani, cand a venit vorba de alocari de fonduri. Pentru progres insa, e nevoie de implicarea reala si de sustinerea celor care fac orasul sa existe, sa creasca si sa mearga mai departe. Vorbesc despre fiecare albaiulian care isi plateste in fiecare an impozitele dar si despre marii contribuabili, care au inteles ca orasul nu se poate dezvolta fara sustinerea lor. Chiar daca asta imbraca si o forma hulita de romani, impozitul. Ei, insa, din fericire, au inteles ca daca sunt cu impozitele la zi, noi ne putem pune in aplicare planurile de dezvoltare. Si ca fiecare leu se regaseste intr-o Alba Iulia mai frumoasa si mai moderna decat cea de anul trecut. Indiferent ca vorbim de drumuri, lumina, canalizare. Mi-e clar ca fiecare dintre ei are greutatile sale, ca nu e usor nici sa creezi nici sa mentii locuri de munca, sa faci performanta intr-o perioada destul de tulbure, decum sa te gandesti sa-ti mai platesti si taxele. Nu pot decat sa le multumesc pentru modul exemplar in care au inteles sa fie parte activa din comunitatea noastra”, a declarat Mircea Hava, primarul Municipiului Alba Iulia.

„A dărui e nevoia noastră de a simţi bucuria în ochii celuilalt”, acesta este motto-ul de la care au pornit elevii şi dascălii Şcolii Gimnaziale „Ion Agârbiceanu” din Alba Iulia care doresc să strângă fonduri pentru a dezvolta o ludotecă la colegii din Ohaba.

Joi, 11 decembrie 2014, ora 17.00, la Alba Mall va avea loc o expoziţie de produse handmade cuu vânzare. Banii vor fi folosiţi pentru realizarea unei ludoteci la Şcoala Gimnazială din Ohaba.

Expoziţia de produse handmade face parte din proiectul „Ajută-ne să dăruim o bucurie de Crăciun !”, care îşi propune să vină în sprijinul tinerilor dornici să ajute și să înteleagă mai bine ideea de voluntariat, prin implicarea lor în problemele comunității în care trăiesc și învață.

În aceeaşi zi la Şcoala Gimnazială „Ion Agârbiceanu” au loc vizonarea unui film educativ şi punerea în scenă a unui spectacol de teatru.

„Prin acest proiect am dorit ca tinerii implicați să-și dezvolte calitățile de voluntar, să identifice problemele celor din jur și să găsească soluții pentru a ajuta comunitatea. Aceste activițăți trebuie să fie în concordanță cu vârsta și preocupările lor, să se distreze, dar și să ajute. Elevii vor desfășura activități menite să adune fonduri pentru a ajuta elevii defavorizaţi care învaţă în mediul rural. Se dorește amenajarea unei miniludoteci de la Școala Gimnazială din localitatea Ohaba cu cărţi, obiecte educative, jocuri interactive”, ne-au declarat reprezentanţii Şcolii „Ion Agârbiceanu”.

Astăzi la Alba Iulia a vut loc simpozionul „Rasele de porci Mangaliţa şi Bazna sursă pentru prelucrarea produselor tradiţionale româneşti”. Evenimentul a fost organizat de Federaţia Naţională a Producătorilor de Produse Tradiţionale în colaborare cu Asociaţia Naţională a Crescătorilor de Suine din Rasa Mangaliţa şi Bazna.
Cireaşa de pe tort a fost însă Târgul de Produse Tradiţionale amplasat în parcarea Alba Mall (intrarea principală) unde producători din Alba, Sibiu, Maramureş, Vâlcea, Caraş Severin şi Hunedoara şi-au expus produsele tradiţionale. Pe tarabe cei interesaţi au putut găsi diferite tipuri de brânzeturi, pastramă, caltaboşi, cârnaţi, rachiu de Vârciova, pălinca de Maramureş, afumături, miere de albine dar şi vase de ceramică.
IMG_8479

IMG_8465

IMG_8466

IMG_8467

IMG_8468

IMG_8469

IMG_8470

IMG_8471

IMG_8472

IMG_8473

IMG_8474

IMG_8475

IMG_8476

IMG_8477

IMG_8478

Joi s-au lansat cel de-al VI-lea an al Programului YouthBank Alba și noua echipă de liceeni care îl vor implementa în anul școlar 2014-2015 Sala Oglinzilor a Casei de Cultură a Studenților Alba Iulia a găzduit astăzi conferința de presă de lansare a anului VI de Program YouthBank Alba și de prezentare a noii echipe YB, cea care va gestiona programul în anul școlar 2014-2015.
La conferința de presă au participat cei 12 liceeni care alcătuiesc echipa YouthBank 2014-2015, staff-ul fundației și reprezentanți ai board-ului, membri ai Alumni YB, reprezentanți ai Consiliilor Școlare ale Elevilor din mai multe licee din municipiu, ai unor ONG-uri locale, directorul instituției gazdă a evenimentului – Casa de Cultură a Studenților și, bineînțeles, mass-media județeană.
Liceenii din YouthBank Alba au prezentat, rând pe rând, etapele programului în acest an școlar și anume: formarea noii echipe, acțiuni de teambuilding, training-uri, campania de mobilizare de resurse pentru Fondul YouthBank Alba, cercetarea locală și aflarea domeniilor considerate prioritare de către liceenii din Alba Iulia, concursul de proiecte, acordarea de granturi proiectelor câștigătoare, implementarea lor, evaluarea finală și participarea la tabăra națională YB.
Echipa YouthBank Alba și-a propus să constituie, până la începutul lunii februarie 2015, un fond de cel puțin 20.000 lei, din care să finanțeze apoi proiectele liceenilor din Alba Iulia. Jumătate din acest fond va fi strâns de voluntarii YouthBank prin organizarea mai multor acțiuni și evenimente de strângere de fonduri, cealaltă jumătate urmând a fi oferită ca matching de Fundația Comunitară Alba și partenerii ei.
Prin programul YouthBank, Fundația Comunitară Alba crește lideri pentru comunitate. YB este administrat de către un grup de tineri liceeni, selectați și instruiți, care, prin administrarea transparentă a unui fond special destinat proiectelor implementate de în comunitate de alți liceeni investesc, în fapt, multă energie și încredere în generația lor. Cei 12 entuziaști care vor implementa anul VI al unui program extrem de ofertant pentru liceeni, dar prin intermediul căruia oferă extrem de mult comunității sunt: Irina Baciu, David Bratiloveanu, Georgiana Costea, Andra David, Simona Fara, Cătălin Ioaniciu, Florina Marină, Ioana Morar, Oana Murar, Ligia Novăcean, Simona Năsui și
Rebeca Rusu.
În cei cinci ani de program (2009-2014), Fundatia Comunitara Alba a acordat 47 de granturi tinerilor liceeni, în valoare totală de peste 81.000 lei, inițiativele în comunitate finanțate având peste 20.000 de beneficiari direcți și indirecți.
YouthBank dă ocazia tinerilor de a face ceva bun cu timpul lor, dezvoltându-și în același timpabilități importante pentru viitoarea lor carieră și dezvoltând comunitatea. Programul YouthBank pornește de la premisa că tinerii sunt o resursă pentru comunitățile locale și încurajează inițiativa civică, responsabilitatea și asumarea de către tineri a rolului de lideri. Aceștia se implică în mod practic în acțiuni și decizii locale, prin crearea și utilizarea unui fond care susține inițiativele tinerilor.
Programul YouthBank Alba a fost desemnat cel mai bun program de voluntariat în educație din județul Alba, atât în anul 2012, cât și în 2013, în cadrul Galei Voluntarilor, câștigând și premiile pentru cel mai bun coordonator de voluntari și cei mai buni voluntari la secțiunile educație și junior.
La nivel național, YouthBank a fost desemnat „Cel mai bun proiect educaţional al anului” în cadrul Galei Premiilor în Educaţie 2010, în anul 2011 a primit premiul doi la categoria „Proiecte pentru tineret” în cadrul Galei Societăţii Civile, iar în anul 2012, la aceeași gală, programul a primit premiul trei la categoria „Comportament civic și participare publică”, o confirmare în plus că YouthBank este o excelentă şcoală de dezvoltare personală.
Programul este implementat în Alba de către Fundația Comunitară Alba, iar la nivel național este coordonat de către Asociația pentru Relații Comunitare. Activitățile YouthBank România sunt incluse în “YouthBank Academy: Soluții durabile pentru implicarea tinerilor în viața comunității” -proiect finanţat prin granturile SEE 2009 – 2014, în cadrul Fondului ONG în România cu suma de 75.000 de euro.
Partenerii Fundației Comunitare Alba în cadrul programului YouthBank, anul școlar 2014-2015, sunt Consiliul Local și Primăria Municipiului Alba Iulia, Dacia Market și Giro (principali parteneri locali), Ancău Company, Restaurant Appetit, Centrul Medical „Terra Aster”, Cofetaria Corina, Clinica „Remarc Dent”, Pensiunea „Casa Traiana” și Argilă Algo (finanțatori), Casa de Cultură a Studenților Alba Iulia, Tipo-Rex, Mira Caffe, Art Deco, Societatea de Transport Public S.A., Corona, Alba Mall, Impact Design și Olimpia Todea Photography (parteneri). Fundația Comunitară Alba beneficiază de sprijinul financiar al Charles Stewart Mott Foundation, Trust for Civil Society in CEE și Romanian-American Foundation, în cadrul programului „Fundații Comunitare”, inițiat de Asociația pentru Relații Comunitare în parteneriat cu Fundația pentru Parteneriat și PACT.Asociația pentru Relații Comunitare a inițiat în România în anul 2006 programul YouthBank, adaptând și dezvoltând cu sprijinul Fundației Comunitare din Irlanda de Nord un model de implicare a tinerilor în viața comunității prin acordarea de finanțări locale. Programul a fost pus în practică în
etapa pilot în Cluj–‐Napoca, fiind continuat și dezvoltat local de către Fundația Comunitară Cluj începând cu anul 2008. Din 2009, Asociația pentru Relații Comunitare a sprijinit extinderea și consolidarea unei rețele de parteneri locali și echipe locale YouthBank în 15 comunități.
În prezent, programul se derulează în Alba Iulia, Bacău, Baraolt, București, Cluj-Napoca, Făgăraș, Iași, Odorheiu Secuiesc, Oradea, Ploiești, Reghin, Sfântu Gheorghe, Sibiu, Timișoara, Tîrgu‐Mureș, pe baza unui set comun de principii și standarde agreate de către partenerii locali și naționali ai programului.

Vineri, 7 noiembrie va fi o zi speciala pentru cei care cunosc si apreciaza calitatea produselor traditionale. Federaţia Naţională a Producătorilor de Produse Tradiţionale în colaborare cu Asociaţia Naţională a Crescătorilor de Suine din Rasa Mangaliţa şi Bazna organizează simpozionul intitulat „Rasele de porci Mangaliţa şi Bazna sursă pentru prelucrarea produselor tradiţionale româneşti”.
Evenimentul va avea loc, de la ora 10, la centrul comercial Alba Mall – sala de evenimente. În egală măsură, albaiulieni vor putea vizita Târgul de Produse Tradiţionale amplasat în parcarea Alba Mall (intrarea principala).

Fii la curent cu cele mai noi anunturi negociate.

Urmărește negociat.ro pe Facebook