Tags Posts tagged with "Alba"

Alba

  1. Garda de intervenție Sebeș a intervenit sâmbătă, la ora 14:41, în apropiere de A1, pe raza loc. Cunța, pentru stingerea unui incendiu de vegetație uscată ce se manifesta pe o suprafață de aproximativ 500 mp. Pompierii militari au intervenit cu o autospecială de lucru cu apă și spumă, în cooperare cu Serviciul Voluntar pentru Situații de Urgență Șpring.

  2. Detașamentul de pompieri Alba Iulia a intervenit sâmbătă noaptea, la ora 04.09, pe str. Calea Moților din municipiu, pentru stingerea unui incendiu izbucnit la panoul luminos al unui magazin. Pompierii militari au intervenit cu o autospecială de lucru cu apă și spumă. Ca urmare a acestui eveniment, au ars instalația electrică a panoului pe aproximativ 30 cmp și izolația de polistiren pe o suprafață de aproximativ 40 cmp.

  3. Garda de intervenție Blaj a intervenit sâmbătă, la ora 14:43, în loc. Sîncel, pe str. Nicolae Bălcescu, pentru stingerea unui incendiu de vegetație uscată ce se manifesta pe o suprafață de aproximativ 700 mp. Pompierii militari au intervenit cu o autospecială de lucru cu apă și spumă, în cooperare cu Serviciul Voluntar pentru Situații de Urgență Sîncel.

  4. Tot sâmbătă, Garda de intervenție Blaj a intervenit la ora 18:59, pe DN 14 B, pe raza loc. Blaj, pentru stingerea unui incendiu de vegetație uscată ce se manifesta pe o suprafață de aproximativ 2.000 mp. Pompierii militari au intervenit cu o autospecială de lucru cu apă și spumă.

  5. Pichetul de pompieri Cîmpeni a intervenit azi noapte, la ora 02.02, pe str. Principală din loc. Rogoz, com. Albac pentru stingerea unui incendiu izbucnit la magazia de lemne a unei mănăstiri. Pompierii militari au intervenit cu două autospeciale de lucru cu apă și spumă, în cooperare cu Serviciul Voluntar pentru Situații de Urgență Albac. Ca urmare a acestui eveniment, au ars magazia de lemne (pe aproximativ 24 mp) în totalitate și acoperișul clădirii de care era lipită magazia pe o suprafață de aproximativ 50 mp.

  6. Echipajele SMURD ale Inspectoratului pentru Situații de Urgență “Unirea” al județului Alba au intervenit în perioada 04-07.03.2016 la 36 solicitări medicale.

Municipiul Alba Iulia gazduieste, in aceasta saptamana, prima sedinta ordinara a forului decizional al Regiunii Centru. Reuniunea de lucru a Consiliului pentru Dezvoltare Regionala al Regiunii Centru va avea loc in Sala de Conferinte a Hotelului Parc din Alba Iulia, incepand cu ora 11, in data de 3 martie 2016. Membrii CDR Centru vor dezbate cele 13 subiecte propuse de catre ADR Centru pe ordinea de zi a sedintei, punand accent pe analiza rezultatelor concrete atinse la nivel regional prin absorbtia fondurilor nerambursabile. In cadrul lucrarilor se vor stabili noi proiecte de viitor si se vor adopta decizii privind actiunile ce vor fi intreprinse in acest an in procesul de dezvoltare regionala.

La aceasta intalnire de lucru, convocata de catre Agentia pentru Dezvoltare Regionala Centru vor participa reprezentantii celor sase consilii judetene din Regiunea Centru, respectiv Alba, Brasov, Covasna, Harghita, Mures si Sibiu, primarii nominalizati ca reprezentanti ai municipiilor, ai oraselor si comunelor din fiecare din aceste judete, precum si invitati din alte structuri ale administratiei publice locale. Primele trei puncte ale ordinii de zi supun spre aprobare, Raportul de activitate al ADR Centru pentru anul 2015 si Raportului executiei bugetare a ADR Centru pentru anul 2015, precum si avizarea Raportului de activitate al CRESC Centru pe anul 2015.

Aspecte privind implementarea celor peste 1300 de proiecte gestionate de ADR Centru la nivel regional si finantate din fonduri europene vor constitui punctul central al dezbaterilor, in cadrul prezentarilor privind stadiul implementarii Programului Operational Regional 2007-2013, stadiul implementarii Programului Operational Cresterea Competitivitatii Economice 2007-2013 si referitoare la studiile de evaluare a impactului fondurilor europene derulate prin POR 2007-2013 asupra dezvoltarii regionale in Romania. Pornind de la analiza problemelor intampinate, dar si de la exemplele pozitive identificate, participantii vor discuta despre pregatirea Regiunii Centru si a portofoliului de proiecte pentru preconizata lansare a apelurilor de proiecte in cadrul Programului Operational Regional 2014-2020.

Tot in cadrul acestei sedinte se vor discuta proiectele regionale selectate in cadrul Programului Interreg Europe 2014-2020 (primul apel de proiecte), in care ADR Centru are calitatea de partener; datele obtinute in cadrul studiului“Potentialul de dezvoltare socio-economica durabila a Vaii Raului Mures, Regiunea Centru”; precum si cateva informatii privind activitatea din anul 2015 a reprezentantului pentru Parteneriatul dintre Regiunea Centru si Landul Brandenburg, in corelare cu posibilitatile de dezvoltare a colaborarii bilaterale in anul 2016.

Un aspect deosebit, relevat pe parcursul timpului si extrem de important pentru dezvoltarea economico-sociala a Regiunii, il constituie implementarea Planului de actiune pentru dezvoltarea competitivitatii Regiunii Centru si atragerea de investitii la nivel regional. Din acest punct de vedere, membrilor CDR Centru le va fi supusa spre aprobare propunerea de aprobare a modificarii Organigramei si a Regulamentului de Organizare si Functionare al ADR Centru, in vederea crearii structurii de sprijinire a IMM-urilor si atragerea investitilor in Regiune. Dezbaterile vor include si propunerea de avizare a Acordului Specific incheiat intre Comisia Europeana si ADR Centru, cu referire la actiunile si bugetul regional prevazute in anul 2016 pentru dezvoltarea activitatii Centrului de Informare Europe Direct Regiunea Centru.

 

  ”In cadrul acestei sedinte vom vorbi despre activitatile pe care le propunem pentru anul 2016. La nivel national, conform raportului de activitate, ne situam pe primele locuri in privinta realizarilor concrete din proiecte, depasind gradul de absorbtie de 80% pe care il estimasem. Vrem sa invatam din experienta derulata in gestionarea fondurilor din perioada precedenta si sa acceleram maxim posibil derularea viitoarelor proiecte. Pornind de la faptul ca partenerii nostri institutionali acorda mare importanta competitivitatii regionale, ne propunem sa devenim un pol de informare si de consiliere pentru sprijinirea IMM-urilor si atragerea investitilor in Regiune. Pe de alta parte, dorim sa dezvoltam parteneriatele derulate in ultimii ani si sa derulam proiecte de nivel regional care sa aiba mare relevanta, atat pentru publicul larg cat si pentru identificarea si elaborarii de planuri si strategii coerente de dezvoltare, in concordanta cu recomandarile europene”, a declarat, inaintea sedintei de la Alba Iulia, domnul Simion Cretu, director general ADR Centru.

  1. Detașamentul de pompieri Alba Iulia a intervenit sâmbătă, la ora 13.49, în loc. Cricău, pe str. Principală, pentru stingerea unui incendiu izbucnit într-o cameră a unei case de locuit, proprietatea lui M.A. Pentru stingerea incendiului, pompierii militari au intervenit cu o autospecială de lucru cu apă, în cooperare cu Serviciul Voluntar pentru Situații de Urgență Cricău. Ca urmare a acestui eveniment, a ars mobilierul din cameră și s-a degradat tencuiala din cameră, un calorifer electric, două geamuri și două uși.

  2. Detașamentul de pompieri Aiud a intervenit duminică, la ora 14.25, pe str. Traian din loc. Unirea 2, pentru stingerea unui incendiu izbucnit la acoperișul unei anexe gospodărești, proprietatea lui C.A. Pentru stingerea incendiului, pompierii militari au intervenit cu două autospeciale de lucru cu apă. Ca urmare a acestui eveniment, a ars acoperișul anexei gospodărești pe o suprafață de aproximativ 15 mp.

  3. Tot duminică, Garda de intervenție Sebeș a intervenit la ora 17.43, în apropiere de A1 (între loc. Cut-Cunța), pentru stingerea unui incendiu de vegetație uscată ce se manifesta pe aproximativ 3 ha. Pentru stingerea incendiului, pompierii militari au intervenit cu o autospecială de stins incendii și mijloace de primă intervenție.

  4. Echipajele SMURD ale Inspectoratului pentru Situații de Urgență “Unirea” al județului Alba au intervenit în perioada 26-29.02.2016 la 48 solicitări medicale.

    Începutul noului an 2016 s-a dovedit a fi de bun augur pentru Serviciul ,,Şcoala de arte şi meşteşuguri,, din cadrul Centrului de Cultură Augustin Bena Alba.
    Serviciul ,,Şcoala de arte şi meşteşuguri din cadrul centrului este un serviciu de formare continuă în cadrul artelor şi meşteşugurilor tradiţionale şi-şi desfăşoară activitatea în 10 clase cu profil artistic la Alba Iulia şi 15 clase de meşteşuguri tradiţionale în judeţ. prestigiul şi munca serioasă a instructorilor, experţilor şi meşterilor populari care activează aici au făcut ca un număr tot mai mare de cursanţi să treacă pragul acestor clase. Pe lângă activităţile curente de predare la clasă, cursanţii se familiarizează cu activităţi practice dar sunt antrenaţi şi în schimburi de experienţă cu instituţii similare din ţară prin vizite reciproce sau prin participarea la festivaluri şi concursuri de gen.
    Luna februarie a adus în portofoliul Centrului de Cultură Augustin Bena Alba, noi premii pentru cursanţii claselor de arte vizuale moderne şi instrumente de suflat.
    Elevii Matei Gabriela şi Matei Nicolae de la clasa de instrumente de suflat, coordonată de prof. Nicolae Vancu, au obţinut în cadrul Festivalului concurs naţional de folclor ,,Drag mi-e cântecul şi jocul,, Premiul Special al Asociaţiei ,,Friends for Ever,, şi premiul I la secţiunea ,,grup instrumental,,. Festivalul aflat la ediţia a II-a a avut loc anul acesta la Ocna Mureş şi este organizat Primăria şi Consiliul local Ocna Mureş şi de Asociaţia Culturală ,,Friends for Ever,,.
     Elevii clasei de arte vizuale moderne, coordonată de expert Vasile Sârb, au participat tot în luna februarie a acestui an la Concursul naţional de fotografie ,,Obiceiuri de iarnă,, ediţia a V-a, organizat de Şcoala Populară de Arte ,,Tudor Jarda,, din Cluj Napoca, concurs ce are ca scop promovarea tinerilor artişti fotografi din întreaga ţară în contextul unui concurs de nivel naţional şi prin evaluarea lucrărilor de către un juriu format din profesionişti de înaltă clasă ai artei fotografice. Din cele 6 premii puse în joc, trei au revenit cusanţilor din judeţul Alba:
- premiul al II-lea – Ion Paula Elena cu fotografia ,,Căldura gazdei,,
- Premiul al III-lea – Popa Ioan Sorin cu fotografia ,,Veşti şi Poveşti,,
- Menţiune – Knall Raul Mihai cu fotografia ,,Alunecând printre iluzii,,

 

Schimbul de bune practici se completează cu lobby la București pentru rezolvarea problemelor primarilor din județul Alba

 În data de 17 februarie 2016, la Sala de Conferințe a Hotelului Bleumarin, a avut loc Adunarea Generală a Filialei Județene Alba a Asociației Comunelor din România. La eveniment, au participat peste 60 de primari din județ, membri ai Filialei ACOR Alba, precum și reprezentanți ai APIA Alba, ISU Alba, ai Camerei Agricole și Secției Naționale de Drumuri Alba, reprezentanți ai AFIR, ai Oficiului de Cadastru și Publicitate Imobiliară Alba, ai Universității ”1 Decembrie 1918” Alba Alba Iulia și ai Oficiului de Cercetări Pentru Pedologie și Agrochimie.

Întâlnirea a fost moderată de către Gheorghe Damian, președintele Filialei Județene Alba a Asociației Comunelor din România. Acesta a precizat că a luat decizia de a invita și specialiști din cadrul instituțiilor județene, care pot oferi răspunsuri și soluții la problemele primarilor din județul Alba cu privire la subvențiile pe suprafață, cadastrul general, fonduri europene prin noul PNDR, obținerea autorizațiilor de securitate pentru incendiu sau probleme legate de infrastructura drumurilor naționale.

Primarii din județ ne-au împărtășit multe dintre problemele cu care se confruntă în administrarea comunităților lor. Una dintre acestea a fost și aceea a subvențiilor pe suprafață, context în care, atât primarii, cât și reprezentanții APIA, au explicat faptul că se lovesc de mari dificultăți, în ceea ce privește identificarea fără echivoc a parcelei. Sunt situații în care multe parcele se suprapun sau suprafața totală a terenului respectiv nu se regăsește pe titlul de proprietate. Aceste probleme au o soluție clară: efectuarea lucrărilor de cadastru general. Le-am recomandat colegilor primari să încheie parteneriate cu catedra de topografie a Universității ”1 Decembrie 1918”, pentru identificarea tinerilor absolvenți sau studenți în domeniu, pe care să-i angajeze în vederea începerii acestor lucrări” a declarat președintele Filialei Județene Alba a Asociației Comunelor.

În cadrul Adunării Generale a Filialei Județene a ACOR Alba, au fost, de asemenea, supuse dezbaterii și votului membrilor raportul de activitate pe anul 2015, bilanțul contabil și raportul cenzorului privind auditul financiar și certificarea situațiilor financiare ale Filialei Județene Alba a Asociații Comunelor din România pe anul 2014, prezentarea bugetului de venituri și cheltuieli pe anul 2016, precum și modificarea organigramei asociației.

Totodată, edilii din județ și-au expus și probleme, pentru care se vor căuta soluții în cadrul Adunării Generale a Asociației Comunelor din România ce are loc la București în perioada 21-24 februarie. 

Am satisfacția deplină a unei reuniuni care s-a derulat exact așa cum trebuie să se desfășoare o întâlnire eficientă de lucru. Pe lângă problemele prezentate de fiecare coleg primar, am avut un real schimb de bune practici, pe care îl completăm cu susținerea lor la București. Am convingerea că problemele cu care mergem acolo își vor găsi rezolvarea la nivelul Guvernului, astfel încât îmbunătățirea actului administrativ și dezvoltarea satului românesc  să fie una sănătoasă. Vom avea și întâlniri cu premierul Dacian Cioloș, vicepremierul Vasile Dâncu și alți reprezentanți ai anumitor instituții centrale și sunt încrezător, atât în determinarea noastră de a susține problemele județului Alba, cât și în capacitatea celor din Guvern de a fi deschiși la rezolvarea acestora”, a mai precizat Gheorghe Damian.

La Adunarea Generală a Asociației Comunelor din România de la București, județul Alba va fi reprezentat de o delegație formată din 18 primari, care va fi condusă de către Gheorghe Damian, președintele Filialei Județene Alba, care îndeplinește și funcția de vicepreședinte la nivel național al ACoR.

Jandarmeria Alba şi-a prezentat activitatea pe care a desfăşurat-o în anul 2015. Misiunile executate de instituţie au crescut cu peste 22 % faţă de anul 2014, cea mai importantă creştere – peste 33% – fiind înregistrată în cazul intervenţiilor pentru soluţionarea apelurilor la 112.

Marţi, 12 ianuarie a.c., în prezenţa prefectului Judeţului Alba, domnul Gheorghe Feneşer şi a Adjunctului Inspectorului General al Jandarmeriei Române, domnul colonel dr. Robert – Iulian Vîţă, s-a desfăşurat evaluarea activităţii desfăşurate de Inspectoratul de Jandarmi Judeţean “ Avram Iancu ” Alba în anul 2015.

Activitatea a fost condusă de domnul colonel Felician Itu, Inspectorul şef al Inspectoratului de Jandarmi Judeţean “Avram Iancu” Alba şi a evidenţiat rezultatele obţinute, greutăţile întâmpinate şi modul de rezolvare a acestora, conturând totodată şi principalele direcţii de acţiune pentru anul 2016. Evenimentul a avut loc la Casa de Cultură a Sindicatelor Alba Iulia, în prezenţa cadrelor inspectoratului precum şi a invitaţilor din partea altor componente a Sistemului Naţional de Ordine şi Siguranţă Publică.

Potrivit documentelor de bilanţ, anul 2015 a reprezentat pentru Jandarmeria Alba o perioadă de perfecţionare determinată de dinamica accentuată a fenomenelor sociale ce au avut loc în zona de responsabilitate, concomitent cu eficientizarea activităţilor şi misiunilor destinate creşterii gradului de siguranţă al cetăţenilor şi creşterii încrederii acestora în acţiunile efectivelor inspectoratului. Totodată, 2015 a însemnat pentru Jandarmeria Alba şi un an al perfecţionării organizatorice, în cursul acestui an instituţia fiind reorganizată şi căpătând o structură mai fiabilă şi care realizează o mai bună acoperire a zonei de responsabilitate.

Asigurarea climatului de normalitate civică, de ordine şi siguranţă publică a reprezentat permanent o prioritate pentru Jandarmeria Alba care, prin structurile sale specializate, a căutat să identifice cele mai eficiente forme şi modalităţi de realizare a acestui obiectiv. Astfel, pe parcursul anului 2015 au fost documentate, organizate şi executate aproximativ 8000 misiuni în domeniul asigurării, menţinerii şi restabilirii ordinii publice, independent sau în cooperare/colaborare cu alte instituţii, cu 22 % mai multe faţă de anul 2014.

Pe linia asigurării ordinii publice, obiectivul principal l-a constituit realizarea climatului de ordine şi siguranţă pe timpul desfăşurării manifestărilor şi adunărilor publice organizate în zona de competenţă precum şi prevenirea escaladării unor stări de tensiune şi transformarea acestora în acte de violenţă cu impact în spaţiul public.

Pe parcursul anului au fost organizate peste 450 misiuni de asigurare a ordinii publice, cu 25% mai multe faţă de anul precedent. Din totalul acestor misiuni, 60 % au fost organizate şi executate la manifestări culturale, 22 % la manifestări sportive, 9% la manifestări de protest şi 9% la alte manifestări.

Misiunile de asigurare a ordinii publice care au presupus un efort suplimentar pentru organizarea şi executarea lor au fost: Ziua Naţională a României, „Târgul de Fete” de pe Muntele Găina sau manifestările de protest organizate în municipiul Sebeş, unde a fost solicitat sprijinul Grupării de Jandarmi Mobile Tg. Mureş .

Prin eforturile de conştientizare depuse şi dialogul purtat permanent cu organizatori şi participanţii, s-a înţeles necesitatea desfăşurării acestor manifestări în cadrul legal existent, fiind depuse în majoritatea cazurilor cereri de avizare la nivelul primăriilor. Eficienţa misiunilor de asigurare a ordinii publice reiese din faptul că toate aceste manifestări s-au desfăşurat în bune condiţii, fără a se înregistra disfuncţionalităţi sau incidente.

Un alt obiectiv important l-a constituit pregătirea structurilor specializate şi asigurarea operativităţii pentru restabilirea ordinii publice în zona de responsabilitate a inspectoratului. Atât la nivelul unităţii cât şi la subunităţile dislocate au funcţionat permanent echipe de intervenţie care au răspuns operativ solicitărilor cetăţenilor, pentru rezolvarea diferitelor probleme pe linia ordinii publice, marea majoritate fiind pentru aplanarea unor scandaluri sau conflicte de mică amploare. Astfel, pe parcursul anului, au fost executate un număr de 850 acţiuni de intervenţie la solicitări ,,112” înregistrându-se o creştere cu 33 % faţă de anul precedent. Menţionăm că în acest an efectivele inspectoratului nu au intervenit pentru restabilirea ordinii publice de mare amploare.

Pe linia executării misiunilor de asigurare a pazei şi protecţiei instituţionale, misiuni care ocupă o pondere importantă în activitatea instituţiei, s-a avut în vedere cunoaşterea şi aplicarea actelor normative incidente în materie şi gestionarea eficientă şi oportună a problematicii acestui gen de misiuni, având în vedere atât situaţia operativă existentă în zona de responsabilitate, cât şi dinamica adoptării şi intrării în vigoare a unor noi reglementări legale. Nu au fost înregistrate disfuncţionalităţi sau vulnerabilităţi ale dispozitivelor de pază şi protecţie, beneficiarii apreciind unanim profesionalismul efectivelor de jandarmi.

Situaţia infracţiunilor constatate de către jandarmi pe timpul executării misiunilor proprii, a crescut cu 1% faţă de anul 2014, mulţi dintre autorii acestor fapte de natură penală fiind cunoscuţi cu antecedente penale, sens în care procentajul trimiterilor în judecată a fost mai mare cu 2 % faţă de anul precedent. De asemenea, a crescut cu 9% numărul faptelor contravenţionale constatate de echipajele de jandarmerie, fiind aplicate peste 1350 de amenzi sau avertismente.

Printre priorităţile Jandarmeriei Alba în anul 2016 se numără eficientizarea modului de organizare şi executare a misiunilor de asigurare şi restabilire a ordinii publice, creşterea eficacităţii misiunilor de menţinere a ordinii publice precum şi a celor de salvare evacuare în mediul montan prin prezenţa activă în spaţiul public şi prin creşterea mobilităţii structurilor, eficientizarea misiunilor desfăşurate in cooperare/colaborare cu alte instituţii şi creşterea operativităţii unităţii în conformitate cu noile acte normative de linie în vederea garantării unui climat de siguranţă pentru toţi locuitorii judeţului Alba.

Invitaţii prezenţi la activitatea de evaluare au evidenţiat colaborarea foarte bună cu Jandarmeria Alba pe parcursul anului precedent şi au remarcat buna pregătire şi disponibilitatea dovedite de jandarmi pe timpul executării misiunilor în comun. În unanimitate au admis că rezultatele notabile obţinute anul trecut şi faptul că instituţia nu s-a confruntat cu evenimente deosebite se datorează profesionalismului personalului. Alături de poliţişti şi de celelalte instituţii cu atribuţii în asigurarea ordinii şi liniştii publice, jandarmii au contribuit la situarea judeţului Alba printre primele judeţe la nivel naţional în ceea ce priveşte siguranţa climatului de ordine şi securitate publică.

Asociația pentru Dezvoltare și Promovare Socio-Economică, CATALACTICA în parteneriat cu Societatea Națională de Cruce Roșie din România si cu sprijinul Crucii Rosii Filialei Alba au implementat în perioada 24 aprilie 2014 – 23 octombrie 2015 proiectul strategic “PRO-SANATATE – Creșterea accesului angajaților din sistemul medico-social din România la programele de formare profesională continuă”.
Proiectul “PRO-SANATATE – Creșterea accesului angajaților din sistemul medico-social din România la programele de formare profesională continuă”, este cofinanţat din Fondul Social European – Investeşte în Oameni! prin Programul Operaţional Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane 2007-2013 şi implementat, în perioada 24 aprilie 2014 – 23 octombrie 2015, de către Asociația pentru Dezvoltare și Promovare Socio-Economică, CATALACTICA în parteneriat cu Societatea Națională de Cruce Roșie din România și Fundația pentru Recuperare, Integrare și Promovare Socială ECHOSOC.

Obiectivul proiectului l-a reprezentat creșterea nivelului de calificare pentru 2.520 de angajați necalificați și/sau cu un nivel scăzut de calificare din domeniul medico-social, contribuind la facilitarea / îmbunatatirea accesului și participării la programe de formare profesională continuă (FPC) din cele 8 regiuni de dezvoltare din România: Nord –Est (Bacău), Sud-Est (Buzău, Constanţa, Vrancea, Tulcea); Sud-Muntenia (Prahova); Sud – Vest Oltenia (Olt); Vest (Arad, Hunedoara, Timis); Nord-Vest (Cluj, Maramureș, Satu-Mare); Centru (Alba, Brasov, Mures); București-Ilfov (București – Sectorul 5, Ilfov). Grupul țintă al proiectului a fost format din angajați necalificați (cu vârste între 18 și 64 de ani) pentru domeniul în care lucrează sau cu un nivel scăzut de calificare, respectiv: nivel 1 de calificare – Îngrijitoare copii, Babysitter, Îngrijitoare bătrâni la domiciliu, Brancardier; nivel 2 de calificare – Infirmieră, Îngrijitor bolnavi la domiciliu, Mediator sanitar, Operator introducere, validare și prelucrare date.

La nivelul judetului Alba, principalele rezultate ale implementării proiectului au fost: organizarea si derularea a cinci campanii de informare privind beneficiile formarii profesionale continue în domeniul medico-social; oferirea de servicii de informare si consiliere pentru un numar de 140 de angajati, organizarea a cinci cursuri de formare profesionala: 1. Ingrijitoare copii, 2. Baby-sitter, 3.Brancardier, 4.Ingrijitoare bolnavi la domiciliu si 5.Mediator sanitar si crearea unei rețele profesionale din domeniul medico-social din care fac parte 17 organizații și instituții de la nivelul județului Alba.

Principalele rezultate ca urmare a implementării proiectului la nivelul judetului Alba, cu suportul Crucii Rosii Filiala Alba au fost:

Participarea la planificarea, organizarea și derularea a cinci campanii de informare privind beneficiile formării profesionale continue în domeniul medico-social (campaniile au inclus crearea și difuzarea a 5 spoturi radio și TV, aferente fiecărei serii de formare, lansarea a 5 comunicate la nivelul județului Alba; elaborarea si diseminarea de anunturi si informari privind beneficiile formarii profesionale la nivelul judetului Alba; contactarea si informarea angajaților și angajatorilor din județul Alba cu privire la beneficiile formării profesionale în funcție de graficul de derulare a cursurilor);

Crearea unei retele de parteneriat în județul Alba cu 17 angajatori din domeniul medico-social, dar și cu alți actori interesati în vederea sprijinirii și promovării programelor de formare profesională continuă în domeniul medico-social;

Identificarea de bune practici în județul Alba privind beneficiile formării profesionale continue în rândul angajaților fără calificare și/sau un nivel scăzut de calificare din domeniul medico-social;

Elaborarea materialelor-suport pentru activitatea de informare, consiliere și orientare profesională;

Oferirea de servicii de informare, consiliere și orientare profesională în județul Alba pentru un număr de 140 de angajați fără calificare și/sau un nivel scăzut de calificare din domeniul medico-social (înregistrarea persoanelor din grupul țintă, furnizarea serviciilor de informare, furnizarea serviciilor de orientare și consiliere profesională privind elaborarea unui CV, elaborarea scrisorii de intenție, respectiv privind modul de prezentare la interviul de angajare);

Participarea la identificarea în județul Alba a 15 studii de caz evidențiate de către experții de informare, consiliere și orientare profesională, precum și prticiparea la derularea a 5 sesiuni privind schimbul de experiență și diseminare de bune practici pentru consiliere și orientare profesională;

Diseminarea materialelor de formare pentru fiecare program de formare profesională continuă către cursanții din județul Alba – (15 materiale de formare diseminate, caietul cursantului, caietul formatorului, ghid de practică, în funcție de cursul derulat);

Furnizarea în județul Alba a programelor de formare profesionala continuă pentru angajații fără calificare și/sau un nivel scăzut de calificare din domeniul medico-social:

Seria 1 (18 cursuri Nivel 1) : 11 august 2014 – 17 noiembrie 2015, curs 1 Ingrijitori copii

Seria 2 (18 cursuri Nivel 1) : 07 octombrie 2014 – 16 ianuarie 2015, curs 2 Baby-sitter

Seria 3 (18 cursuri Nivel 1) : 02 decembrie 2014 – 13 martie 2015 curs 3 Brancardier

Seria 4 (18 cursuri Nivel 2) : 19 ianuarie 2015 – 05 august 2015, curs 4 Ingrijitoare bolnavi la domiciliu

Seria 5 (18 cursuri Nivel 2) : 06 aprilie 2015 – 21 octombrie 2015, curs 5 Mediator sanitar

Monitorizarea și evaluarea eficienței activității de formare din județul Alba prin aplicarea instrumentelor specifice de evaluare a procesului formativ (aprecierea gradului de asimilare a cunoștintelor teoretice și a deprinderilor practice de către participanți; calitatea sesiunilor de formare, gradul de pregătire a formatorilor, metodele și tehnicile de predare, calitatea materialelor de studiu propuse, dotarea sălilor de curs).

La nivelul județului Alba, ca urmare a implementării acestui proiect se evidențiază aspecte pozitive pentru Societatea Națională de Cruce Roșie – Filiala Alba, iar din perspectiva continuării activităților de formare, Filiala de Cruce Roşie a judeţului Alba este autorizată ANC pentru organizarea a 7 programe FPC, din care 5 în domeniul medical sau social („Infirmieră”, „Baby-Sitter”, „Îngrijitoare bătrâni la domiciliu”, „Educator specializat”, „Pedagog de recuperare”).

În perioada 30 iulie – 5 august poliţiştii din cadrul Inspectoratului de Poliţie Judeţean Alba au continuat activităţi în cadrul acţiunii „Blocada”. De această dată au fost efectuate 30 de filtre rutiere, reţinute 27 de permise de conducere şi 24 de certificate de înmatriculare. De asemenea, au fost aplicate 1.086 de sancţiuni contravenţionale, în valoare de 221.506 lei.

Poliţiştii rutieri, împreună cu cei din structurile de ordine publică, au acţionat pentru combaterea principalelor cauze generatoare ale accidentelor de circulaţie, respectiv: nerespectarea regimului legal de viteză, a regulilor privind efectuarea depăşirilor şi a celor privind acordarea priorităţii de trecere a vehiculelor şi pietonilor, precum şi pentru identificarea şi sancţionarea conducătorilor de autovehicule aflaţi sub influenţa băuturilor alcoolice, transmite IPJ Alba.

De asemenea, poliţişti de ordine publică, investigaţii criminale, acţiuni speciale şi arme, explozivi, substanţe periculoase au desfăşurat activităţi preventiv –reactive în zonele cu risc criminogen din judeţul Alba, iar poliţiştii Serviciului Transporturi au acționat punctual în trenurile de călători şi în gări.

În perioada 30 iulie – 5 august 2015, poliţişti din structurile menţionate mai sus au constatat 35 de infracţiuni, din care 27 în flagrant delict, cele mai multe (26) la regimul rutier.

A fost efectuate 30 de filtre rutiere, reţinute 27 de permise de conducere şi 24 de certificate de înmatriculare. Totodată, au fost aplicate 1.086 de sancţiuni contravenţionale, în valoare de 221.506 lei.

Dintre sancţiunile contravenţionale, 945 au fost aplicate pentru încălcarea normelor legale prevăzute de OUG 195/2002 privind circulaţia pe drumurile publice, 92 pentru nerespectarea prevederilor Legii 61/1991 privind sancţionarea faptelor de încălcare a normelor de convieţuire socială, a ordinii şi liniştii publice, 6 la Legea 12/1990 privind comerţul şi 3 la alte acte normative.

În perioada imediat următoare, Inspectoratul de Poliţie Judeţean Alba va intensifica activităţile de prevenire a accidentelor rutiere şi cele de combatere a principalelor cauze generatoare de evenimente rutiere.

Acţiunea „Blocada” este organizată de Inspectoratul General al Poliţiei Române, ca urmare a intensificării tranzitului către zonele turistice şi localităţile de domiciliu ale cetăţenilor români care lucrează în străinătate şi a creşterii, implicit, a valorilor de trafic, în vederea diminuării riscului rutier şi fluidizării circulaţiei pe principalele drumuri naţionale care fac legătura cu statele vecine.

Fii la curent cu cele mai noi anunturi negociate.

Urmărește negociat.ro pe Facebook