Tags Posts tagged with "500"

500

tp1380681În data de 16 august 2013 o mamă din Aiud a adus pe lume o fetiţă de numai 500 de grame. Copilul era născut prematur, la 26 de săptămâni de sarcină, şi avea mai multe probleme de sănătate specifice în astfel de cazuri. Prin eforturile susţinute ale întregii echipe medicale a secţiei de Neonatologie, la mai puţin de două luni şi jumătate, fetiţa a ajuns la greutatea de două kilograme şi 400 de grame şi poate fi externată.

Fetiţa a fost născută cu prematuritate de gradul IV, cel mai mare grad, iar starea ei după naștere nu a permis transportarea într-un centru specializat din ţară.

Pentru a se recupera fetița a fost ținută în incubator o lună de zile și a beneficiat de tratament specific.

A fost alimentată artificial la început, iar mai apoi cu lapte praf”, a explicat Mihaela Câra, asistent șef în secția de neonatologie a Spitalului Județean de Urgență Alba.

Potrivit datelor centralizate, în secția de nou-născuți a spitalului din Alba Iulia, într-o lună se nasc prematur, în medie 7-8 copii.

De cele mai multe ori sunt copii născuți după cea de-a 30 săptămână de sarcină.

Gradul de pematuritate este mai mic.

Rezultatul la care am ajuns în cazul în cazul fetiței, care la naștere avea doar 500 de grame, este o reușită, întrega echipă a fost foarte implicată și a ajutat la această performanță.

Cea mai mare bucurie este să știm că în această săptămână poate fi externată în grija familiei cu o stare de sănătate bună”, a mai spus asistenta Mihaela Câra.

2012-05-08_conducere_plumbrovana6Ministerul Mediului şi Schimbărilor Climatice, prin Autoritatea de Management POS Mediu are aprobate de către Comisia Europeană, pentru perioada ianuarie – iulie 2013, un număr de 84 de proiecte, cu o valoare totală de 532.789.215 euro. Gradul de absorbţie a fondurilor UE a atins, în 2013, 16,94%, în raport cu alocarea UE pentru perioada 2007-2013, reprezentând o creştere de peste 9 procente faţă de luna decembrie 2012.

Dintre aceste proiecte aprobate, pe axele prioritate, situaţia este următoarea:

Axa 1 Apă /apă uzată – un proiect, cu o valoare totală de 15.548.113 euro

Axa 2 Managementul deşeurilor – 4 proiecte, cu o valoare totală de 189.337.166 euro

Axa 4 Protecţia Naturii – 66 proiecte, cu o valoare totală de 93.190.445 euro

Axa 5 Protecţia împotriva inundaţiilor – 5 proiecte, cu o valoare totală de 265.278.524 euro

Axa 6 Asistenţă tehnică – 9 proiecte, cu o valoare totală de 531.194 euro.

Tot în perioada ianuarie – iulie 2013 au fost semnate contracte de finanţare pentru 59 de proiecte, dintre care pentru Axa 1 – 2 proiecte, pentru Axa 2 – 2 proiecte, Axa 4 – 42 proiecte, Axa 5 – 4 proiecte, Axa 6 – 9 proiecte.

tdsc05505Miercuri, 3 aprilie a.c., între orele 10.00 şi 14.00, porţile Inspectoratului de Jandarmi Judeţean Alba au fost larg deschise pentru toţi cei care au dorit să cunoască mai multe detalii despre această instituţie.

Au fost expuse echipamentele specifice de protecţie şi intervenţie, armamentul şi tehnica din dotare şi au fost prezentate diferite exerciţii demonstrative, printre care dispozitive pentru executarea controlului persoanelor, tehnici corporale, tehnici de control corporal preventiv a persoanelor şi bagajelor, tehnica folosirii mijloacelor din dotare, tehnici de înaintare şi pătrundere, precum şi exerciţii de dresaj canin.

În pofida vremii nefavorabile, Jandarmeria Alba a fost vizitată de peste 500 de persoane, în mare parte elevi, care au petrecut clipe de neuitat alături de “ oamenii de arme ” şi au aflat mai multe despre munca acestora.

Pe platoul din curtea unităţii vizitatorii au ascultat cu atenţie explicaţiile primite din partea jandarmilor, au atins şi s-au fotografiat cu echipamentul şi tehnica acestora.

După cum era de aşteptat, centrul de greutate al întregii zile l-a constituit momentul în care mascaţii au început exerciţiile demonstrative, iar câinii de serviciu au demonstrat privitorilor cât sunt de docili, bine antrenaţi şi eficienţi pe timpul executării misiunilor încredinţate.

ZIUA PORŢILOR DESCHISE LA JANDARMERIA ALBA a fost un bun prilej de a demonstra, odată în plus, deschiderea acestei instituţii faţă de societatea civilă, faţă de cetăţeni, iar toţi cei care au participat la acest eveniment au avut ocazia să-i perceapă pe jandarmi exact aşa cum sunt, nişte oameni obişnuiţi, dar care au totuşi ceva special.

Filmul absurd al corecției cu orice preț, dar fără niciun motiv, rulează în continuare, la Alba Iulia, după o regie desprinsă dintr-un SF politic aberant. Doar scenariile sunt cele care fac diferența între episoade, însă, de la unul la altul, acestea sunt tot mai slabe și mai lipsite de substanță.

Cel mai recent episod consumat în această luptă surdă între bine și rău, între normal și deplasat, între a face și a fi pedepsit doar pentru că ai făcut, deși, cum s-a demonstrat, ai făcut bine și, mai mult, după manual, s-a consumat recent sub forma unei noi corecții aplicate de Ministerul Dezvoltării Regionale și Administraţiei Publice primăriei din Alba Iulia pentru dirigenția de șantier aferentă proiectului “Reabilitarea centrului istoric Alba Iulia – Fortificaţia de tip Vauban – căi de acces, iluminat exterior şi mobilier urban zona interioară”.

Trecem peste faptul că nota de constatare a neregulilor şi de stabilire a corecţiilor financiare nr. CA 91682 încheiată în data de 07.12.2012 are chiar din primele rânduri o greşeală, anume că zona unde s-a lucrat este ZONA INTERIOARĂ a Cetăţiii Alba Carolina şi nu “ZONA INFERIOARĂ”, aşa cum scriu autorii notei. Putem să catalogăm faptul drept superficialitate şi să trecem la fondul problemei.

Misiunea oamenilor păstoriţi de Liviu Dragnea a fost: corectați, băieți! Rezultat: 10% corecție pentru că (sîc!) la constituirea garanției aferente acestei proceduri s-a solicitat virarea acesteia într-un cont de trezorerie!!! Şi constatăm de aici că superficialitatea din dactilografiere nu este doar una de formă, ci se transmite şi fondului.

La sesizarea administrației locale ca faptul în sine este unul 100% legal și normal, onor autoritatea controloare a recunoscut că s-a pripit cu decizia însă, tot ea, a despicat firul în 4 și a menținut corecția de 10% pentru ca lipsea din (con)text opțiunea de “depunere a garanției în numerar la casieria primăriei”…

Un funcţionar care a greşit şi-şi recunoaşte greşeala este un  funcţionar corect. Un funcţionar care agreşit şi persistă în eroare este o aberaţie birocratică care aduce prejudicii chiar statului care l-a angajat să-l protejeze. Atât de bine îl protejează încât prin corecţii aberante ca aceasta contribuie din plin la reducerea gradului de absorbţie a fondurilor europene, sărăcind chiar bugetul de unde-şi primeşte leafa.

Nu trebuie să ai mari cunoștințe de administrație sau de implementare a proiectelor pentru a avea dreptul să rămâi crucit și pentru a cataloga, fără să greșești, drept strigător la cer gestul unor zapcii moderni, trimiși țintit să aplice corecții acolo unde alți colegi de-ai lor deja verificaseră și constataseră că totul e în regulă și se desfășoară în legalitate deplină. Precedenta verificare a avut loc la sfârşitul anului 2011 şi prin nota de constatare a neregulilor şi de stabilire a corecţiilor financiare nr. 90912/28.12.2011 s-a consemnat că “nu se confirmă suspiciunea de neregulă notificată de către SVCPGN în adresa nr. VT-73743/04.10.2011.”,

Dar “ţinând cont de abordarea Autorităţii de Audit în speţe similare, conform Raportului de audit de operaţiuni pentru POR nr. 51140/AP/23.07.2012, ulterior Notei de constatare menţionate mai sus, echipa de verificare consideră că sunt îndeplinite condiţiile cerute de art. 31 din OUG 66/2011, cu modificările şi completările ulterioare pentru reluarea activităţii de verificare”, se arată în Nota de constatare din decembrie 2012, cea prin care municipiul Alba Iulia, dumneavostră albaiulienii sunteţi văduviţi de vreo cinci sute de milioane de lei vechi.

Că este aşa o dovedeşte însăşi argumentul invocat pentru reverificare, un argument care a apărut în luna iulie 2012, la două luni după instalarea guvernului Ponta I! Dacă am fi prezumţionşi am putea spune că este un guvern pornit pe “corectarea” cu orice preţ, chiar cu cel al sărăcirii bugetului naţional, a adversarilor politici.

Se ştie că autorităţile publice locale lucrează doar cu Trezoreria aşa că este clar pentru oricine că Primăria Alba Iulia nu putea cere viramentul garanţilor într-un cont deschis altundeva. Dar, nerecunoscându-şi greşeala, autorii Notei de constatare nr. CA 91682/7.12.2012 insistă că primăria a făcut o neregulă pentru că “o altă modalitatede constituire a garanţiei bancare se putea efectua şi prin plata direct, la casieria autorităţii contractante.

Excluzând acest mod de plată, solicitarea acestei cerinţe devine restrictivă”. Cu alte cuvinte oamenii MDRAP vor să vadă oamenii care participă la licitaţii umblând cu punga de bani prin oraşe ca să îi depună ca casieriile autorităţilor contractante! Nu că nu s-ar putea dar… să vedeţi unde trebuie să vireze Primăria Alba Iulia suma de 51.484,8 lei, valoarea corecţiei aplicate: într-un conmt bancar de recuperare deschis la TREZOREIE şi nicăieri altundeva. De ce  să nu vină cu plasa cu bani la casieria Ministerului Dezvoltării Regionale şi Administraţiei Publice?

Din pacate toate aceste episoade, absurde și aberante, nu fac decât să țină orașul pe loc. Asta într-un caz fericit, pentru că, deși exemplul prezentat este unul cu o valoare nesemnificativă, de fapt, prin totalizarea corecțiilor aplicate, se anulează bugetul de investiții al administrației din Alba Iulia pentru întregul an 2013. Și, după cum s-a demonstrat deja în câteva cazuri, banii, chiar dacă sunt recâștigați în instanță, se vor intoarce la Alba Iulia la Sfântul Așteaptă, pentru că nu există o linie bugetară în planul guvernului prin care să se restituie acești bani celor în drept, chiar dacă au fost luați pe nedrept.

Primar

Mircea Hava

Fii la curent cu cele mai noi anunturi negociate.

Urmărește negociat.ro pe Facebook