Educatie

*Miercuri, 30 martie 2016, incepand cu 17.30, Aniella Busila, expertul
Cambridge ESOL din cadrul departamentului de examinare al Universitatii
Cambridge vine la Centrul Internationale Helen Doron English din Constanta,
pentru a sustine un seminar despre oportunitatile de cariera oferite de
certificatul international de competenta lingvistica si despre modalitatile
in care aceasta diploma se echivaleaza cu unele examene din sistemul
educational romanesc.*
Totodata, specialistul le va prezenta parintilor si elevilor prezenti
informatii utile despre structura de examinare Cambridge, despre
oportunitatile de deschidere profesionala a elevilor si studentilor in
societatea globalizata, fie ca vorbim despre studii in strainatate sau
despre lansarea activitatii profesionale intr-o tara a carei limba oficiala
este engleza.
Centrele educationale Helen Doron English din aceasta retea nationala sunt
recunoscute drept centre oficiale de pregatire a copiilor pentru a
participa la toate tipurile de examene Cambridge. Dintre acestea, se numara
si examenul care se echivaleaza cu proba de evaluare a competentelor
lingvistice din cadrul examenului de bacalaureat, cu proba pe care elevii
de clasa a IV-a o vor sustine pentru a accede intr-o clasa de limba engleza
intensiva sau cu cea de admitere la liceu.
“Credem cu tarie ca un elev sau student care a obtinut un certificat de
competenta lingvistica Cambridge, diploma care este recunoscuta peste tot
in lume, are mai multe usi deschise pentru a avansa in viitoarea cariera,
mai ales ca traim intr-o epoca a globalizarii, in care relatiile
intercomunitare reprezinta chintesenta dezvoltarii societatii moderne.
Cursurile Helen Doron English sunt concepute sa raspunda in totalitate
cerintelor de examinare Cambridge si includ pregatirea pentru fiecare nivel
de examinare. În plus, Helen Doron English este un centru oficial de
pregatire si de simulare a testarilor in conditii de examen Cambridge, iar
acest lucru ofera elevilor experienta directa unui examen de asemenea
calibru si importanta. Datele recente releva faptul ca in Romania exista o
rata ridicata de promovabilitate a examenelor pentru obtinerea
certificatelor de cunoastere a limbii engleze, iar elevii centrului nostru
au o rata de promovabilitate aproape de 100%, ceea ce ne bucura foarte
mult”, declara expertul in educatia copilului Stefania Filip, coordonatorul
Centrului Educational International Helen Doron English.
Seminarul sustinut de expertul Aniella Busila se va incheia cu o sesiune de
intrebari si raspunsuri, iar persoanele interesate sa participe la
eveniment isi pot rezerva un loc gratuit, sunand la numarul 0723949393. Mai
multe detalii pot fi gasite pe www.helendoron.ro.
*Helen Doron English este o institutie internationala cu un succes de 30 de
ani in predarea limbii engleze pentru copii de la 0 la 18 ani. Peste 2
milioane de copii din intreaga lume  vorbesc astazi engleza datorita Helen
Doron English. Centrul International Helen Doron English din Constanta a
fost nominalizat la Gala “Zece Oameni de Valoare pentru Constanta”, pentru
prestigioasa activitate din domeniul educatiei copilului.*

 

Examenul de Evaluare Națională și Bacalaureat se apropie cu pași repezi, iar acum, cu doar câteva luni înainte de susținere, este timpul ca elevii să afle nivelul lor de pregătire. Aceste simulări au ca scop să îi obișnuiască pe elevi cu rigoarea unui examen, să optimizeze rezultatele, să-i pună pe candidați într-o situație reală similară celei de examen, respectarea întocmai a timpului alocat fiecărei probe în parte, confruntarea cu emoțiile, succesiunea probelor, dar și o capacitate de concentrare cât mai ridicată. Astfel, candidații se pot prezenta la examen mai siguri și cu mai multă stăpânire de sine și de asemenea, pot lucra în timpul rămas până la examen în special asupra aspectelor la care au obținut un punctaj mai scăzut în cadrul simulării. Vor susține astfel de testări și liceenii de clasa a XI-a, care vor simula probe din cadrul Bacalaureatului în luna martie. Conform adresei nr. 279/04.02.2016 a Ministerului Educaţiei Naţionale şi Cercetării Ştiinţifice, inspectoratele şcolare judeţene trebuie să asigure toate condiţiile necesare simulării tehnice a examenelor de Evaluare naţională (elevii din cls. a VIII-a) şi de Bacalaureat (cei din cls. a XI-a şi a XII-a). Practic, este vorba despre încercări tehnice, fără subiecte reale şi fără participarea elevilor, în pregătirea adevăratelor simulări, care vor avea loc în februarie – martie. Astfel, pe 17 – 18 februarie, se va face o probă a transferului, în sistem informatizat, a subiectelor pentru Evaluarea Naţională, iar pe 2-3 martie acelaşi proces va avea loc în ceea ce priveşte Bacalaureatul.

La nivelul Inspectoratului Şcolar Judeţean Alba, am demarat pregătirile pentru organizarea simulării Evaluării Naţionale şi a Bacalaureatului, fiind constituite comisiile județene și de la nivelul fiecărei instituţii de învăţământ, acestea întrunindu-se şi stabilind modul de desfăşurare a simulărilor, în conformitate cu Ordinul nr. 3069/14.01.2016 și Procedura Nr.249/01.02.2016. De asemenea, am solicitat, tuturor şcolilor, să transmită opţiunile elevilor pentru proba la alegere, la Bacalaureat, şi componenţa comisiilor.

Rezultatele obținute de elevi la simularile naționale NU se contestă și NU se trec în catalog, conform art. 15, alin. (2) din Procedura privind organizarea și desfășurarea simulării. Tot la acest articol se menționează că ”la solicitarea scrisă a elevului se pot trece notele în catalog”. Rezultatele obținute de elevi sunt analizate la nivelul fiecărei unități de învățământ prin discuții individuale cu elevii, dezbateri la nivelul clasei, ședinte cu părinții și la nivelul consiliului profesoral. În urma acestor analize, fiecare școală urmează să adopte măsuri pentru îmbunătățirea performanțelor școlare și să întocmească un raport pe care să îl transmită Inspectoratului Școlar Județean Alba.

Școlile sunt obligate să ia toate măsurile necesare pentru ca activitatea didactică a claselor care nu sunt implicate în simulări să se desfășoare corespunzător, după un program stabilit de consiliul de administrație al școlii. 

Calendar Simulare Evaluare Nationala clasa a VIII-a

23 februarie 2016   Simulare – Matematică – proba scrisa

22 februarie 2016   Simulare – Limba și literatura română – proba scrisă

24 februarie 2016   Simulare – Limba și literatura maternă – proba scrisă

4 martie 2016         Afisarea rezultatelor

Calendar Simulare Bacalaureat clasa a XI-a, clasa a XII-a

7 martie 2016   Simulare – Limba și literatura română – proba scrisă

8 martie 2016   Simulare – Limba și literatura maternă – proba scrisă

9 martie 2016   Simulare – Proba obligatorie a profilului – proba scrisă

10 martie 2016 Simulare – Proba la alegere a profilului și specializării (numai pentru elevii clasei a XII-a) – proba scrisă

18 martie 2016  Afișarea rezultatelor

ptămâna aceasta, Bibliobusul Consiliului Județean Alba va participa la două activități culturale, desfășurate la Războieni și Livezile.

Astfel, miercuri –  3 februarie – începând cu ora 12.30, Bibliobuzul Consiliului județean Alba se va deplasa la Așezământul Social „Sfântul Serafim de Sarov” din Războieni. Aici micuților din Centru le vor fi dăruite jucării și cărți donate de  copiii de la Grădinițele Nr. 11 și 12 din Alba Iulia în cadrul Campaniei Consiliului județean Alba intitulată „Călătorim și dăruim.” Va fi organizat și un atelier de animație culturală în cadrul căruia copiii din Centru vor fi angrenați în activități de lectură publică și confecționare de semne de carte, felicitări și plicuri personalizate și embosate având ca tematică sărbătoarea românească a Dragobetelui.

Joi,  4 februarie, de la ora 09.00, Bibliobusul se va afla la Școala Gimnazială și Grădinița cu Program Normal din Livezile, unde va participa la un program cultural-artistic dedicat Dragobetelui. Și aici se vor organiza lecturi publice precum și un atelier creativ în cadrul căruia se vor confecționa felicitări, plicuri și semne de carte personalizate cu ocazia Dragobetelui. În plus, Bibliobusul va fi folosit și pentru diseminarea  materialelor promoționale din cadrul Proiectului „Promovare zonă turistică a Comunei Miraslău, județul Alba”, peoiect în care  comuna Livezile a participat ca partener.

Echipa Bibliobusului mulțumește, pe această cale,  tuturor copiilor, părinților și educatorilor care au participat la campania  „Călătorim și dăruim” a Consiliului Județean Alba, înțelegând că prin donațiile lor aduc zâmbete și fericire altor copii.

Calendarul Olimpiadelor școlare- etapele locale, s-au desfășurat și se desfășoară in conformitate cu prevederile Metodologiei de organizare si desfășurare ale Olimpiadelor si Concursurilor Naționale, în perioada 15.01.2016 și 18.02. 2016 în cadrul unitaților de învățămînt ale Județului Alba.

Etapele Județene ale Olimpiadelor, pe discipline;

Limba și literatura română-27.02.2016 la, Colegiul Tehnic ,, Dorin Pavel,, Alba Iulia

Neogreaca-20.02.2016 la, Colegiul Național H.C.C. Alba Iulia;

Limbi clasice -28.02.2016, la Colegiul Național H.C.C. Alba Iulia;

Limba maghiară- 14.03.2016, la Colegiul Național ,,Bethlem Gabor,, Aiud;

Limba franceză și limba italiană -05.03.2016, la Colegiul Național H.C.C. Alba Iulia;

Limba engleză-19.03.2016, la Școala Gimnazială ,, Avram Iancu,, Alba Iulia;

Limba germană- 12.03.2016, la Școala Germana , Sebeș;

Limba spaniolă- 05.03.2016, la Liceul cu PROGRAM SPORTIV, Alba Iulia;

Limba japoneză și limba chineză- se vor susține discursuri publice in luna martie , la Colegiul Național H.C.C. Alba Iulia;

Arte vizuale, arhitectură și istoria artelor- 18.03.2016 , la Liceul de Arte ,,Sabin Dragoi,, Arad;

Muzica specializată și pedagogie muzicală, 18.03.2016, la Liceul de Arte ,,Sabin Dragoi,, Arad;

Matematică-19.02.2016;

Informatică-12.03.2016;

Tehnologiile informației-02.04.2016;

Religie- 05.03.2016, la Seminarul Teologic Ortodox ,, Simion Ștefan,, Alba Iulia;

Limba Rromani- 14.03.2016 la Colegiul Național H.C.C. Alba Iulia;

Tehnologii- proba scrisă 27.02.2016, proba practică 29.02.2016 la , la Colegiul Tehnic D.P.Marțian , Alba Iulia și la Școala Gimnazială V.Goldiș, Alba Iulia;

Fizică- 20.02.2016, Colegiul Național Militar ,, Mihai Viteazu,, Alba Iulia;

Chimie- 27.02.2016 Școala Gimnazială ,, Ion Agărbiceanu,, Alba Iulia;

Biologie- 05.03.2016, Școala Gimnazială ,, Avram Iancu,, Alba Iulia;

Astronomie și astrofizică-05.03.2016 la, Școala Gimnazială ,, Avram Iancu,, Alba Iulia;

Interdisciplinară, Științele pământului- 26.03.2016 la, Liceul cu PROGRAM SPORTIV, Alba iulia;

Științe pentru juniori- 28.05.2016 la, Școala Gimnazială ,, Mihai Eminescu,, Alba Iulia;

Calendarul precizează datele, locațiile și etapele de desfășurare ale Olimpiadelor Școlare.

Urmează ca in luna martie, în baza calendarului național de desfășurare al Olimpiadelor Naționale, să vă informăm cu exactitate perioadele si locațiile organizatoare.

Inspectoratul de Jandarmi Judeţean Alba a răspuns miercuri, 27 ianuarie, invitației directorului școlii, prof. Camelia Popescu și a coordonatorului de proiect împotriva violenței, prof. Laura Brădilă și a desfăşurat o activitate informativ preventivă adresată elevilor clasei a VIII – a. Invitații au prezentat copiilor aspecte teoretice și practice legate de misiunile Jandameriei, le-au vorbit despre consecinţele juridice ale săvârşirii de contravenţii şi infracţiuni şi ale violenţei în general.

Elevilor le-au fost prezentate diferite aspecte referitoare la modul în care trebuie să evite formele de violenţă și modul corect de acțiune în cazul în care sunt martorii sau chiar victimele unor comportamente agresive. Copiii au ascultat cu interes expunerile făcute de reprezentanţii Jandarmeriei Alba, iar după prezentarea aspectelor teoretice, le-au adresat numeroase întrebări jandarmilor.

Elevii și profesorii școlii au fost încântați de activitățile desfășurate împreună cu jandarmii și i-au invitat să revină.

Cu puțin timp în urmă un grup de mămici din Alba Iulia a luat inițiativa înființării unei școli Waldorf la Alba Iulia. În scurt timp s-a format o întreagă comunitate pe o rețea de socializare în care peste 180 de părintii și-au exprimat dorința de a-și înscrie copiii la o astfel de scoală în eventualitatea înființării ei la Alba Iulia. Pedagogia Waldorf este un sistem de educație alternativ care aduce în actul predării în mod armonios grija pentru cele trei componente ale ființei umane: gândire, simtire și voință. Ea unește gândirea analitică și sintetică, intelectul obiectiv, de lucrul consecvent, cu sens și calitativ înalt, prin intermediul simțirii artistice și morale. Rezultatele la examenele naționale de capacitate și de bacalaureat confirmă performanțele acestui invățământ alternativ și îi conferă o poziție egală în sistemul național de învățământ.

În România, invătămantul Waldorf este învățământ de stat, organizat de Ministerul Educației, Cercetării și Tineretului, în baza Acordului General de Cooperare, încheiat în anul 1996.

Alba Iulia intentionează să intre în rândul oraselor care dezvoltă această pedagogie prin înfiițarea în anul 2017 a unei grădinițe și a unei școli (clasele 0-IV) care să răspundă nevoilor comunității. În acest sens s-au pus bazele Asociației Waldorf Alba Iulia formată din părinți care sprijină înființarea școlii și s-au purtat discuții importante cu administrația locală pentru o colaborare în acest sens. Pentru deschiderea școlii cele mai importante elemente sunt : spațiul, părinții dispuși să își înscrie copiii la această școală (constituiți în Asociația Waldorf Alba Iulia) și pedagogii care să predea cursurile de tip Waldorf, alături bineînțeles de sprijinul autorităților locale.

„Personal, susțin această inițiativă din tot sufletul și voi face toate eforturile necesare pentru ca acest tip de învățământ șă devină o opțiune și pentru părinții din Alba Iulia. În momentul de față cel mai important lucru este să găsim educatori și profesori dornici să urmeze cursurile de specializare în pedagogia Waldorf, pentru a asigura necesarul de cadre didactice până în toamnă anului 2017. Dacă acest lucru se va întâmpla, proiectul va beneficia atât de spațiu de implementare pus la dispozitie de către Primărie cât și de sprijin logistic și financiar”.-Mircea Hava

Pentru a deveni pedagog Waldorf este necesară urmarea unor cursuri de formare pentru cadrele didactice. Cursurile se desfăsoară o dată la doi ani iar anul acesta începe o nouă serie, atât pentru învățători și profesori cât și pentru educatoare. Cursurile pentru formarea educatoarelor se organizează la Cluj Napoca și sunt organizate pe 8 module a câte 5 zile care au loc în vacanțele intersemestriale, costul unui modul fiind de 200 lei, durata totală a celor 8 module fiind de 1 an și jumătate. La fel, cursurile pentru învățători și profesori se desfășoară tot în 8 module dar la Timișoara, costul unui modul fiind de 100 lei. În ambele cazuri cazarea este asigurată la internatele liceelor Waldorf din Cluj Napoca și Timisoara. Pentru că termenul de înscriere este 28.01.2016 , Asociatia Waldorf Alba Iulia face apel la doritori/doritoare pentru a se înscrie la aceste cursuri. Pentru a deschide grădinița și scoala în toamna anului 2017 este nevoie ca două educatoare și două învățătoare/profesoare (absolvente a liceului pedagogic) să urmeze aceste cursuri. Dacă aceste 4 cadre didactice vor fi specializate în această serie de cursuri, deschiderea grădiniței și a școlii Waldorf în toamna anului 2017 este o certitudine! Va îndemnăm așadar să sunați cu încredere la numărul 0745071295 pentru mai multe informații privitoare la înscrierea la aceste cursuri. Puteți accesa de asemenea și site-ul www.waldorf.ro

Federaţia Sindicatelor Libere din Învăţământ (FSLÎ) cere ca personalul didactic să fie considerat autoritate publică, iar violenţele îndreptate împotriva acestuia să fie încadrate la ultraj, la fel ca în cazul poliţiştilor. Sindicatele din învăţământ au iniţiat un proiect legislativ prin care corpul didactic devine autoritate publică. “Aceasta ar însemna o protecţie în faţa elevilor şi părinţilor, pentru a putea fi pedepsite eventualele abuzuri la care este supus, uneori, personalul din învăţământ. Astfel, în cazul unei infracţiuni împotriva unui cadru didactic, urmărirea penală să se efectueze în mod obligatoriu de către procuror, în conformitate cu dispoziţiile art. 56 alin. (3) lit. b) din Legea nr. 135/2010 privind Codul de procedură penală, cu modificările şi completările ulterioare. Potrivit iniţiativei legislative, personalul din învăţământ trebuie să beneficieze de respect şi consideraţie faţă de persoana sa şi faţă de profesie din partea beneficiarilor primari, secundari şi terţi ai educaţiei, precum şi din partea celorlalte cadre didactice, de un climat de ordine şi disciplină, în timpul desfăşurării actului educaţional”, se arată într-un comunicat al Federaţiei Sindicatelor Libere din Învăţământ, citat de ziarul Ring.
Mai multe puteți citi aici.

În calitate de reprezentanți ai elevilor, actori primari ai educației, Consiliul Elevilor salută decizia Ministerului Educației de a modifica structura anului școlar și de a mări vacanța de iarnă cu o săptămână.
Consiliul Național al Elevilor a susținut în diverse poziții nevoia unei vacanțe de iarnă ce să cuprindă trei săptămâni, din varii motive, unul dintre ele fiind eficiența actului educațional. Experiențe anterioare au confirmat faptul că atât motivația profesorilor, cât și cea a elevilor este considerabil scăzută după nici 4 zile de la începerea noului an, când încă ne aflăm într-o perioadă marcată de sărbători sociale și culturale. Reprezentanții elevilor consideră că există o diferență contrastantă între prevederile unei hotărâri și ce se întâmplă concret în școala românească și tocmai din această cauză, cu toate că școala ar fi început în 3 ianuarie, aceasta nu și-ar fi demonstrat randamentul.
Trebuie de asemenea să luăm în calcul faptul că măsura aduce un fond suplimentar bugetului școlilor, nefiind necesară încălzirea acestora, fond care poate fi utilizat în alte investiții în beneficiul elevilor și al școlii. Mai mult, condițiile meteorologice din luna ianuarie pot cauza diferite impedimente în buna funcționare a actului educațional, având din păcate localități cu accesibilitate scăzută la unități de învățământ și școli nedotate corespunzător.
Consiliul Elevilor subliniază faptul că educația ar trebui să fie centrată pe beneficiarii ei primari, urmând cei secundari și terțiari, așa cum prevăd și principiile învățământului, stipulate la art. 3 din Legea Educației Naționale, iar astfel elevii consideră inopinate pozițiile care prioritizează terțe interese ale unor entități cărora o vacanță de iarnă diminuată le-ar fi mai avantajoasă.
Structura anului școlar reprezintă o problemă controversată în care fiecare parte implicată are propriile argumente, iar discuția privind poziționarea vacanței de vară trebuie să rămână pe viitor în discuție, însă cel puțin din perspectiva actorilor implicați în sistem, se observă doar beneficii pentru o vacanță de iarnă mărită.

Fii la curent cu cele mai noi anunturi negociate.

Urmărește negociat.ro pe Facebook