De ce sa facem reclamă la radio in Judetul Alba ?

De ce sa facem reclamă la radio in Judetul Alba ?

 

In Judetul Alba unul dintre cele mai bune canale pentru publicitate este Radioul.

Publicitatea prin radio are costuri relativ scazute, posibilitati mari de modelare a mesajului transmis in functie de publicul-tinta si, in combinatie cu alte canale, conduce intotdeauna la rezultate semnificative.

 

De exemplu la Radio Orion Sebes Alba, un radio cu mare acoperire si totodata unul dintre primele radiouri din judetul Alba, calupurile publicitare sunt programate la fiecare jumătate de oră și înainte de ora fixă. Acest ultim aspect crește probabilitatea de ascultare a spotului publicitar deoarece ascultătorii judetului Alba sunt mult mai atenți înaintea știrilor prezentate LIVE de redactia Radio Orion.

 

Radioul este mai ieftin si mai ales detine suprematia in categoria „mediilor de dimineatza”. El nu face altceva decat sa stabileasca in mintea oamenilor secventa de care au nevoie pentru a porni confruntarea cu o noua zi.
Daca stiti sa exploatati corect acest lucru, toate avantajele se vor rasfrange inevitabil asupra afacerii.

Radioul reprezinta cel mai important mijloc pentru transmiterea mesajelor catre unele segmente inguste de public, in special catre consumatorii potentiali care nu utilizeaza prea frecvent alte mass-media; de pilda, anumite posturi de radio sunt extrem de populare in randul adolescentilor etc.

Radioul este un mijloc de comunicare mobil care ii poate insoti pe potentialii consumatori pe strada si in magazine, oferindu-le companiilor care isi fac publicitate un mijloc de a-si transmite mesajul chiar in momentul in care cumparatorul incearca sa se decida pentru o marca sau alta; cu alte cuvinte, este un canal media cu mare putere de penetrare;

Radioul este un canal mediatic ce poate antrena o anumita obisnuinta, permitand instaurarea unui „ritual” in randul auditoriului; fidelizarea unui segment important al ascultatorilor poate favoriza optiunea pentru radio drept vehicul al mesajelor publicitare.

Radioul poate stabili o relatie personala cu ascultatorii si prin intrarea neproblematica in direct; de aici, incredere mai mare in radio si, implicit, in publicitatea difuzata pe acest canal si in produsele carora li se face publicitate.

 

Iata cateva sfaturi scurte legate de publicitatea radio:

  1. Nu va lasati tentati decat de prime-time (8.00 si 11.00), acolo unde audienta radioului bate alte mijloace media;
  2. Daca planificati o campanie mai mare de 100 de spoturi publicitare, incercati sa obtineti spoturi gratuite in intervalele cu audienta ceva mai scazuta ori in weekend;
  3. Alegeti radiourile cu audienta ridicata, dar mai ales pe cele care au formatul muzical cel mai dorit/ ascultat de publicul tinta vizat;
  4. Daca aveti un buget redus, incercati sa sponsorizati o emisiune interesanta;
  5. Incercati sa nu faceti un media planning cu mai putin de 3 spoturi pe zi, pentru ca riscati sa aruncati banii pe fereastra, iar cand aveti numai 3, incercati sa le planificati in zig-zag, daca nu stiti foarte bine comportamentul publicului tinta;
  6. Respectati regula de a nu forta mana unei agentii de publicitate de a crea un spot cu mai mult de 65 de cuvinte, daca vreti un spot de 30 de secunde;
  7. Incercati sa nu cumparati spoturi mai scurte, deoarece pretul nu este direct proportional cu durata spotului;
  8. Creatia de spoturi publicitare trebuie sa fie facuta de specialisti, nu trebuie lasata pe mana celor care nu sunt in domeniu. Cum veti fi diferiti fata de concurenti, daca spotul va trece neobservat?

 

Comentarii

Comentarii

Fara Comentarii

Lasa un raspuns