Comunicate

apiaAgenţia de Plăţi şi Intervenţie pentru Agricultură (APIA) informează că începând de astăzi, 08.01.2018, s-a reluat plata regulară aferentă Campaniei 2017, fiind autorizaţi la plată un număr de 16.148 fermieri cu suma totală de 43,6 milioane euro.

Din Fondul European de Garantare Agricolă (FEGA) s-au plătit 41,1 milioane euro, iar diferenţa de 2,5 milioane euro din Fondul European Agricol pentru Dezvoltare Rurală (FEADR) şi cofinanţare de la bugetul naţional.

Plăţile finanţate din FEGA se efectuează la cursul de schimb de valutar stabilit de către Banca Centrală Europeană de 4,5993 lei pentru un euro, iar plăţile finanţate din FEADR la cursul de schimb valutar de 4,5390 lei pentru un euro.

Reamintim că, în conformitate cu art. 75, alin. 1 din Regulamentul (UE) nr. 1306/ 2013 al Parlamentului European si al Consiliului din 17 decembrie 2013 privind finanţarea, gestionarea şi monitorizarea politicii agricole comune şi de abrogare a Regulamentelor (CEE) nr. 352/78, (CE) nr. 165 /94, (CE) nr. 2799/ 98, (CE) nr. 814/ 2000, (CE) nr. 1290 /2005 şi (CE) nr. 485 / 2008 ale Consiliului, plăţile din cadrul schemelor de sprijin se fac în perioada 1 decembrie – 30 iunie a anului calendaristic următor.

Facem precizarea că începând cu data de 16 octombrie şi până în prezent, APIA a autorizat la plată pentru Campania 2017 suma totală de 1,438 miliarde euro, reprezentând avans şi plată regulară.

madrÎn prima săptămână a lunii ianuarie, Ministerul Agriculturii şi Dezvoltării Rurale a primit suma de 664 milioane euro, ce reprezintă rambursarea de la Comisia Europeană, în contul cheltuielilor efectuate de Agenţia de Plăţi şi Intervenţie pentru Agricultură, în perioada 16 octombrie – 30 noiembrie 2017, pentru acordarea avansului aferent campaniei 2017 din plăţile directe finanţate din FEGA (Fondul European de Garantare Agricolă).

Aceste cheltuieli au fost finanţate iniţial de la bugetul de stat, conform prevederilor europene şi se rambursează ulterior de la Comisia Europeană.

Facem precizarea că plăţile finanţate din FEGA se efectuează la cursul de schimb valutar stabilit de către Banca Centrală Europeană de 4,5993 lei pentru un euro şi publicat în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene, seria C, nr. 329/05 din 30.09.2017. Reamintim că în conformitate cu prevederile legislaţiei în vigoare, plăţile în avans s-au acordat în perioada 16 octombrie – 30 noiembrie 2017.

Menţionăm că, în conformitate cu art. 75, alin. 1 din Regulamentul (UE) nr. 1306/2013 al Parlamentului European şi al Consiliului din 17 decembrie 2013 privind finanţarea, gestionarea şi monitorizarea politicii agricole comune şi de abrogare a Regulamentelor (CEE) nr. 352/78, (CE) nr. 165/94, (CE) nr. 2799/98, (CE) nr. 814/2000, (CE) nr. 1290/2005 şi (CE) nr. 485/2008 ale Consiliului, plăţile din cadrul schemelor de sprijin se fac în perioada 1 decembrie – 30 iunie a anului calendaristic următor.

politia-rutieraPoliţia Română recomandă tuturor participanţilor la trafic să ţină cont de condiţiile meteorologice atunci când pornesc la drum şi să circule cu viteză adaptată permanent condiţiilor de trafic.

În condiţiile producerii unor fenomene meteo ce pot afecta siguranţa circulaţiei rutiere, Poliţia Română recomandă atât conducătorilor de vehicule, cât şi pietonilor să manifeste prudenţă în trafic şi să respecte regulile de circulaţie.

Adoptaţi o manieră prudentă de conducere şi adaptaţi permanent viteza de rulare la condiţiile de drum şi trafic.

Informaţi-vă cu privire la condiţiile meteo din zonele în care urmează să vă deplasaţi şi echipaţi-vă maşina corespunzător. Nu plecaţi la drum fără anvelope de iarnă!

Prevederile legale în vigoare interzic circulaţia autovehiculelor, fără ca acestea să fie dotate cu anvelope de iarnă, pe drumurile publice acoperite cu zăpadă, gheaţă sau polei, fără a face referire la vreo dată calendaristică.

Nerespectarea acestor obligaţii se sancţionează cu amendă între 9 şi 20 de puncte-amendă, şi se va reţine certificatul de înmatriculare/înregistrare al autoturismului, eliberându-se o dovadă înlocuitoare fără drept de circulaţie.

Dacă partea carosabilă este umedă ori acoperită cu polei sau zăpadă, trebuie să circulaţi cu o viteză care să permită oprirea în siguranţă, având în vedere că distanţa de frânare, în astfel de condiţii, este mult mai mare.

În condiţiile unui trafic aglomerat, precipitaţiile, sub formă de lapoviţă sau ninsoare, precum şi vântul puternic pot determina apariţia unor blocaje rutiere temporare. Păstraţi-vă calmul, nu uitaţi de politeţea rutieră şi nu blocaţi intersecţiile. De asemenea, nu vă angajaţi în depăşirea coloanelor de autovehicule.

În situaţia în care vizibilitatea în oglinzile autovehiculului este redusă din cauza ploii/lapoviţei/ninsorii, folosirea luminilor de către toţi conducători auto reduce riscul producerii unor accidente pe fondul neasigurării la schimbarea direcţiei de mers.

În aceste condiţii, poliţiştii rutieri recomandă ca luminile de întâlnire să fie folosite şi pe timpul zilei, permanent, pe toate categoriile de drumuri şi a celor de ceaţă, în cazul apariţiei acestui fenomen, pentru a reduce riscul producerii unor accidente pe fondul neasigurării la schimbarea direcţiei de mers. Păstraţi o distanţă mai mare faţă de autovehiculele care circulă în faţă.

Curăţaţi farurile şi blocurile de semnalizare şi folosiţi corespunzător instalaţia de ventilaţie – climatizare!

Rulaţi cu viteză redusă, adaptată permanent condiţiilor de drum şi efectuaţi fiecare manevră în trafic numai după o temeinică asigurare. Pentru aceasta, oglinzile retrovizoare trebuie reglate corespunzător.

În cazul rămânerii în pană, triunghiurile de presemnalizare trebuie aşezate la o distanţă mai mare de autovehicul, decât în condiţii normale.

Nu consumaţi alcool şi nu conduceţi dacă simţiţi că sunteţi obosiţi! Evitaţi să vorbiţi la telefonul mobil în timp ce conduceţi maşina, dacă nu aveţi ataşat la acesta dispozitivul de tip „hands-free”.

Şi pietonilor le recomandăm să-şi sporească atenţia, să evite pe cât posibil folosirea părţii carosabile, mai ales după lăsarea întunericului şi în condiţii de vizibilitate redusă, să se asigure temeinic înaintea traversării drumurilor.

intreruperi2Electrica anunță întreruperea furnizarea curentului electric în mai multe localități din județul Alba, pentru a permite efectuarea unor lucrări la rețeaua de distribuție.

În funcție de condițiile meteo, programul ar putea suferi modificări.

Întreruperile de curent vor avea loc după următorul program:

Luni 8 Ianuarie

08:00 – 14:00 SASCIORI, LOMAN, Strada PRINCIPALA

Marți 9 ianuarie

09:00 – 15:00 SASCIORI, PLESI, Strada TOTAL

08:30 – 14:30 CETATEA DE BALTA, Strada POSTEI,HOREA,CETATII,TIRNAVEI

Miercuri 10 ianuarie

08:30 – 15:30 CETATEA DE BALTA, TATARLAUA, Strada PARTIAL

Joi 11 ianuarie

08:30 – 14:00 SIBOT, Strada PRINCIPALA

intreruperi3

Luni 15 Ianuarie

09:00 – 17:00 HOPARTA, HOPARTA, Sat HOPARTA –

09:00 – 17:00 SEBES, Strada DEPOZITELOR

Marți 16 ianuarie

08:00 – 15:00 HOPARTA, TURDAS, Strada TURDAS – partial

09:00 – 14:00 PIANU DE JOS, Strada CLOSCA

09:00 – 14:00 PIANU DE JOS, Strada HOREA

Miercuri 17 ianuarie

09:00 – 17:00 STREMT, GEOMAL, Sat GEOMAL

Joi 18 Ianuarie

09:00 – 17:00 STREMT, GEOMAL, Sat GEOMAL

medicSocietatea Naţională de Medicina Familiei (SNMF) şi Federaţia Naţională a Patronatelor Medicilor de Familie (FNPMF) precizează că în acest moment protestul medicilor de familie va CONTINUA sub alte forme. Revendicările noastre principale nu au fost onorate şi în ultima noastră formă de protest am fost nu doar ignoraţi, dar mai ales, am trecut printr-o încercare de îngenunchere fără precedent.

După comunicatul CNAS din 4 ianuarie a.c. am aflat de la medicii de familie din ţară că se fac presiuni inimaginabile asupra lor, fiindu-le refuzată semnarea prelungirii contractelor. În aceste condiţii,casele de asigurări de sănătate judeţene NU îşi vor onora obligaţiile de a asigura servicii medicale pentru cetăţenii asiguraţi, mai mult, prin iniţierea unei proceduri de începere a unei noi perioade de contractare cu furnizorii, CNAS cere caselor de asigurări locale să prelungească nejustificat perioada în care asiguraţii, pacienţii noştri,vor fi excluşi de la drepturile de lor!

CNAS se contrazice astfel singură şi deviază grav de la activitatea ei de bază prevăzută în lege.

Medicii de familie apreciază că această abordare agresivă şi abuzivă este doar o formă organizată de pedepsire a lor şi o încercare a CNAS să îi transforme în exemple negative pe cei care reclamă nedreptăţi şi cer remedieri pentru pacienţii lor. Aceasta este o situaţie fără precedent!

SNMF şi FNPMF solicită fiecărui preşedinte-director general al caselor de asigurări de sănătate judeţene să acţioneze cu maximă responsabilitate şi doar în interesul asiguraţilor din judeţul lor, respectând în acelaşi timp contractul pe care îl au cu furnizorii de servicii medicale. Medicii de familie au dat măsura responsabilităţii lor profesionale consultând pacienţii pe toată durata protestului.

Dacă în anumite judeţe casele de asigurări răspund la instigările CNAS şi îşi privează din acest moment asiguraţii de asistenţa medicală primară, noi apreciem că responsabilitatea le revine în totalitate!

Suntem în continuare deschişi la reluarea dialogului prin asociaţiile şi patronatele noastre locale şi prin reprezentanţii noştri la nivel naţional cu toţi cei care afirmă că sunt interesaţi cu adevărat de situaţia medicilor de familie şi a pacienţilor lor.

aparobinetIn 04.01.2018 a fost publicat pe S.E.A.P. (Sistemul Electronic de Achizitii Publice) anuntul de participare al SC APA CTTA SA ALBA la procedura de licitatie deschisa privind contractul de servicii „AB3-CS2-Asistenta tehnica pentru supervizarea lucrarilor”,contract ce face parte din Proiectul Major „Reabilitarea si extinderea sistemelor de apa si apa uzata in judetul Alba, 2014-2020”. Acest contract este cel de-al doilea publicat in SEAP, din cele 14 cate cuprinde proiectul si va avea ca obiect de activitate asistenta tehnica acordata in faza de pre-constructie, constructie cat si in cea de post-constructie a tuturor contractelor de lucrari.

Valoarea estimata a acestui contract este de 14,727,399 lei (fara TVA) si se va desfasura pe o perioada de 75 de luni de la data atribuirii.

apa_splashA fost aprobată finanţarea de către Uniunea Europeană a Proiectului Major: ”Reabilitarea și extinderea sistemelor de apă și apă uzată în județul Alba, 2014-2020”, în valoare totală de 114.079.588 euro (fără TVA). Astfel, Uniunea Europeană va finanţa acest proiect cu 86.737.563 euro (fără TVA), la această sumă adăugându-se 13.265.745 euro de la bugetul statului, 2.040.884 euro de la bugetele locale ca beneficiari finali ai investiţiilor, iar Beneficiarul proiectului, SC APA CTTA SA Alba, va contribui cu 12.035.397 euro.

Proiectul cuprinde 3 contracte de servicii, unul de furnizare vehicule operaționale, şi 9 contracte de lucrări, prin care se vor realiza investiții în infrastructura de apă și apă uzată, după cum urmează:

-reabilitarea aducţiunilor Galda-Teius-Aiud-Ocna Mureş şi Galda-Blaj,

-extinderea şi reabilitarea aducţiunilor Cimpeni-Abrud şi Cimpeni-Baia de Arieş,

-extindere și reabilitare rețele de apă și apă uzată în aglomerarea Alba Iulia, localitatea Pâclișa, în aglomerarea Ighiu, localitatea Țelna şi în aglomerările Abrud și Baia de Arieș, execuție lucrări pt. extinderea sistemelor de apă în Arieșeni.

-extindere rețele de apă și apă uzată în aglomerarea Aiud – Lopadea Nouă

-extindere rețele de apă uzată în aglomerarea Unirea – Războieni şi în aglomerarea Blaj – Sâncel -extindere/reabilitare sistem de alimentare cu apă în Cistei şi Bucerdea Grânoasa- Crăciunelu de Jos

-construire stații de epurare apă uzată în Abrud şi Baia de Arieș, reabilitarea stațiilor de tratare apă potabilă Zlatna și Mihoiești (Câmpeni).

Prin intermediul acestui proiect vor fi continuate acţiunile integrate de dezvoltare a sistemelor de apă şi apa uzată în aglomerările cu o populaţie cuprinsă între 2000-10.000 locuitori.

Astfel, în ceea ce priveşte alimentarea cu apa vor beneficia peste 100.000 de locuitori din aria de deservire a 4 sisteme zonale de alimentare cu apă: Alba, Zlatna, Apuseni şi Arieşeni, iar pentru canalizare-epurare circa 23.000 locuitori din 7 aglomerări: Alba Iulia, Ighiu, Aiud-Lopadea Noua, Blaj, Sâncel, Abrud, Baia de Arieş, Unirea, Războieni.

În vederea susţinerii acestui proiect major de investiţii, SC APA CTTA SA ALBA, anunţa intenţia de majorare a preţului apei potabile şi a tarifului la canalizare, începând cu 01.01.2018, în baza Strategiei de tarifare pe o perioadă de 5 ani aprobată de către toate Consiliile locale membre, prin Asociaţia de Dezvoltare Intercomunitară Apă Alba.

SC APA CTTA SA Sucursala Alba Iulia,  continua incepand de luni 08.01.2018 instalarea de contoare electromagnetice de apa rece IPERL echipate cu modul radio pentru transmiterea la distanta a citirii, la blocurile de locuinte din orasul Alba Iulia.

Asociatiile de proprietari vor fi anuntate punctual cu privire la ziua in care se va efectua instalarea acestora.

RCA-asigurare-830x467Întrebaţi dacă sunt interesaţi să cumpere această clauză odată cu următoarea poliţă RCA, 33% dintre respondenţi au afirmat că o vor achiziţiona cu siguranţă, în timp ce 40% au precizat că este probabil să cumpere clauza. Pe de altă parte, 16% au declarat că nu vor adăuga şi decontarea directă la viitoarea lor poliţă RCA, iar 10%, că este foarte puţin probabil să facă acest lucru.

În topul principalelor motive care ar determina un client să nu opteze pentru decontarea directă se află faptul că această clauză „reprezintă un cost adiţional la poliţa RCA”, 49% dintre respondenţi indicând acest motiv.

Conform rezultatelor, 56% dintre participanţii la sondaj cunoşteau deja faptul că au posibilitatea să opteze pentru serviciul de decontare directă, la cumpărarea poliţei RCA.

Sondajul s-a desfăşurat online, în perioada 5 – 17 decembrie 2017, prin intermediul site-ului „totuldespreasigurari.ro”, folosind ca suport platforma Facebook. La acest sondaj au participat 2.173 de persoane, dintre care 74% bărbaţi şi 16% femei. Majoritatea (53%) au vârsta cuprinsă între 18 şi 30 de ani, iar 46% dintre ei au carnet de conducere de peste 5 ani.

Lansat în cadrul campaniei naţionale de informare „Totul despre Decontarea Directă”, sondajul a avut ca obiectiv informarea şoferilor în mod interactiv, despre existenţa clauzei de decontare directă, prin câteva întrebări dedicate, dar şi testarea cunoştinţelor în ceea ce priveşte conduita în cazul implicării într-un accident rutier.

Campania naţională de informare „Totul despre Decontarea Directă” s-a desfăşurat la începutul lunii decembrie 2017, fiind derulată de APPA – Asociaţia Pentru Promovarea Asigurărilor, alături de Partenerii: ALLIANZ-ŢIRIAC Asigurări, GENERALI România, EUROINS România, SAFETY Broker şi OTTO Broker. Aceasta a fost susţinută şi de Partenerii Media Wall-street.ro, 9am.ro şi Ziua veche. 

Demersul a avut ca obiectiv creşterea gradului de informare a asiguraţilor RCA cu privire la existenţa clauzei de decontare directă, precum şi cu privire la avantajele pe care le oferă acest serviciu suplimentar adăugat asigurării de răspundere civilă auto.

ekollect1Peste 670.000 de români înregistrează în prezent restanțe la bănci și IFN-uri, numărul acestora crescând de la o lună la alta. Pe fondul aprecierii puternice a euro și a majorării cheltuielilor de consum, tot mai mulți români se văd în imposibilitatea de a mai plăti ratele la timp și, astfel, ajung în procedurile de executare silită.

Potrivit celor mai noi date de la BNR, valoarea totală a creditelor restante în lei ale populației și firmelor, înregistrată în luna august 2017, se cifra la 5,77 miliarde de lei, în creștere cu 0,51% față de suma raportată în iulie 2017, iar restanțele la creditele în valută au urcat cu 7,4%, la 7,08 miliarde de lei. Cea mai mare parte a datoriei depășește termenul de peste 90 de zile (4,32 miliarde lei).

Potrivit experților de la Starbyte, înrăutățirea situației din sectorul de creditare se vede și în procedurile de urmărire a datoriilor.

ekolect-transpPe platforma eKollect, o aplicație bazată pe web care permite controlul, evidența și automatizarea procesului de colectare a datoriilor, folosită de multe dintre instituțiile financiare din România, numărul cazurilor investigate a trecut, în această lună de nivelul de 100.000, cu peste 20.000 față de semestrul anterior.

Prin intermediul aplicației web, instituții precum BCR Leasing IFN SA, COFACE, Allianz Tiriac Asigurări SA, Credius, ERB Retail Services IFN S.A, Storevision Group AB, EOS Matrix S.A., BDO Audit SRL, Infocredit Group LTD, CreditReform, Marfin Bank, BEJ Aequitas, dar și Agroind Bank Moldova au urmărit sau urmăresc situația recuperării datoriilor de la rău-platnici.

Platforma, complet securizată, gestionează situația reală a persoanelor și firmelor cu datorii și permite creditorilor, bănci, IFN-uri, companiilor de recuperare dar și birouri executorești care fac recuperare Soft și Legal Collection, să gestioneze la un nivel optim acțiunea de colectare a creanțelor. eKollect permite urmărirea dosarelor de executare, insolvență,  faliment și lichidare”, afirmă experții de la Starbyte.

CUM SE URMĂRESC RĂU-PLATNICII

ekollect2Platforma eKollect, o aplicație software dezvoltată în România a cărei primă versiune a fost lansată de Starbyte acum 14 ani, automatizează și simplifică procesul de colectare, monitorizare și raportare pentru bănci, leasing, call center și societăți de colectare.

În aplicație, utilizatorii își integrează toate datele privind restanțierii, de la expunerea totală (informații restante și alte sume), sumele recuperate, garanții, ultima evaluare de informații și de istorie a cazurilor.

eKollect permite monitorizarea şi raportarea prin urmărirea tuturor acţiunilor, a contactelor şi a acordurilor încheiate între părţi. Cu alte cuvinte, eKollect permite simplificarea negocierilor, astfel încât firmele de recuperare să poată înregistra progrese, iar datornicii să nu se simtă agresați cu mesaje și apeluri.

„Prin intermediul aplicației, sunt generate scrisorile sau campaniile telefonice de negociere cu datornicii, eKollect integrând aproape toate canalele de comunicare: server de imprimare pentru scrisori, e-mail ca o metodă alternativă de livrare a notificărilor, fax, SMS, telefonie inbound şi outbound (CTI). Aplicația conține și un modul de raportare de unde managementul poate accesa statistici operaționale (activitatea operatorilor), analiza de eficacitate a recuperării şi rapoartele avansate de Business Intelligence”, afirmă experții de la Starbyte.

ekollect3eKollect permite, totodată, managementul licitațiilor și a bunurilor (mobile și imobile), istoricul evaluării bunurilor și a datelor evaluatorilor. De asemenea, în cazul firmelor, aplicația integrează date despre toți participanții la dosar (creditori înscriși la masa credală, executori, debitori, giranți, administratori judiciari etc.) și permite, totodată calcularea automată a zileor restante, a onorariilor executorilor, comisioanelor, penalităților zilnice/ anuale, împutațiilor de plăți, în așa fel încât relația dintre cele două părți, creditori și datornici să se desfășoare la un nivel optim, fără erori de comunicare și interpretări.

Banca Naţională a României a anunțat vineri că soldul creditului neguvernamental acordat de bănci a crescut în luna octombrie  cu 0,3% (-0,9% în termeni reali) faţă de luna septembrie, până la nivelul de 233,4 miliarde lei, în condiţiile în care creditarea în lei s-a majorat cu 0,6% (-0,6%în termeni reali), în timp ce creditul în valută exprimat în lei s-a redus cu 0,2%.

DESPRE STARBYTE

Starbyte, unul dintre principalii jucători din sectorul FinTech din România, este o companie românească cu o bogată experiență în dezvoltarea de software pentru Managementul Informaţiei, Managementul Documentelor şi Managementul Proceselor din domeniul Financiar-Bancar, Asigurări şi Risk Management.

Printre clienții Starbyte se află, printre alte instituții financiare, BCR, BRD, ING, Bancpost, Raiffeisen Bank, Icap România și Intesa SanPaolo Bank.

Compania dezvoltă, printre altele, 4 Apply, prima platformă software românească destinată aplicațiilor de credit dezvoltate de principalele bănci și alte instituții financiare, și c GIS & Spatial Data, prima inițiativă software românească menită să ofere mediului de afaceri un instrument util în activitățile strategice.

Starbyte anunța, recent, că 4Apply, platforma software românească din spatele „Creditului cu Buletinul”,a depășit granița de 4 milioane de dosare analizate.

În ceea ce privește platforma GeoBIZ,  aceasta folosește GIS Analytics, Google APi și WEBGL pentru a integra date certificate despre mai mult de 11 milioane de adrese, sedii de firme, puncte de lucru, magazine și proprietăți imobiliare.

Platforma GeoBIZ permite clienților să afle informații relevante privind mediul de afaceri, folosind geolocația. Aceștia pot analiza, folosind geolocația, cum arată concurența într-o anumită zonă, de la oraș la cartier, aplicația oferind date concrete, oficiale, privind numărul firmelor prezente, locațiile, performanța economică a acestora. De asemenea își pot căuta noi clienți, zone de oportunitate investițională și își pot compara rezultatele cu cele ale concurenței.

Fii la curent cu cele mai noi anunturi negociate.

Urmărește negociat.ro pe Facebook