Cardurile de sănătate vor fi aduse acasă, prin poştă

Cardurile de sănătate vor fi aduse acasă, prin poştă

card de sanatateCardurile de sănătate vor fi primite prin poştă de toţi asiguraţii. Ministerul Sănătăţii a făcut publică ieri o Hotărâre de Guvern prin care modifică şi completează normele de aplicare a legii cardului. Acestea vor fi obligatorii începând din 2015.

Din 2015, pacienţii vor dovedi că sunt asiguraţi în SIUI prin intermediul cardurilor naţionale de sănătate. Când îl vom primi, cardul va înlocui adeverinţa de asigurat eliberată de Casa de Asigurări şi adeverinţa de salariat, necesare în prezent pentru a accesa servicii medicale decontate de Casa de Asigurări de Sănătate.

După implementarea sistemului cardului, aceste documente electronice vor fi obligatorii la medic. În cazul în care asiguratul vine la medic fără card, nu va primi servicii medicale decontate de Casa de Asigurări de Sănătate.

Toţi românii majori şi asiguraţi la Sănătate vor primi cardurile naţionale de sănătate din partea operatorilor de servicii poştale, la adresele de domiciliu specificate în cărţile de identitate, se arată în normele de aplicare a legii sistemului cardului naţional de sănătate.

Operatorul de servicii poştale vă va preda cardul naţional de sănătate, pe bază de semnătură, se stabileşte în norme.

Dacă factorul poştal nu v-a găsit acasă, acesta este obligat să se mai prezinte la domiciliul dumneavoastră încă o dată ca să vă înmâneze cardul.
În cazul în care nu sunteţi găsit acasă nici la a doua vizită a poştaşului, factorul poştal va preda cardul nedistribuit Casei de Asigurări de Sănătate din raza domiciliului dumneavoastră.
Prin urmare, dacă aţi ratat cele două vizite ale poştaşului, veţi prelua cardul direct de la sediul Casei de Asigurări de Sănătate din judeţul în care aveţi domiciliul.

Cardurile de sănătate care nu au fost ridicate de la Casele de Asigurări de către asiguraţi vor fi arhivate (în conformitate cu prevederile Legii Arhivelor Naţionale nr. 16/1996), urmând ca la expirarea perioadei de arhivare să fie distruse.

În cazul în care cardul primit e defect sau e inscripţionat cu informaţii greşite, cardurile vor fi returnate Companiei Naţionale ,,Imprimeria Naţională” – S.A., pe bază de borderou centralizator, iar aceasta, în termen de 30 de zile lucrătoare de la returnare, retipăreşte cardurile respective şi le transmite factorilor poştali care le vor distribui asiguraţilor.

Sursa: realitatea.net

Comentarii

Comentarii

Fara Comentarii

Lasa un raspuns