Bosch intenționează să angajeze 14.000 de absolvenți de studii superioare

Bosch intenționează să angajeze 14.000 de absolvenți de studii superioare

Soluțiile conectate, motor al creșterii numărului de locuri de muncă

Bosch intenționează să angajeze 14.000 de absolvenți de studii superioare

Oportunități de carieră pentru absolvenți și persoane cu experiență profesională

 

 

„   Internetul lucrurilor modifică cerințele privind personalul în multe domenii de activitate

„   „Let’s be remarkable” − un nou aspect al imaginii companiei în calitate de angajator

 

„   Bosch în România: oportunităţi de carieră

 

 

Stuttgart, Germania – Pentru a-și menține trendul ascendent, Bosch intenționează să recruteze aproximativ 14.000 de absolvenți de studii superioare la nivel global în cursul acestui an. În viitor, tot mai mulți specialiști software își vor găsi un loc de muncă în cadrul furnizorului global de tehnologie și servicii. „Conectivitatea prin intermediul internetului lucrurilor modifică activitatea Bosch – prin urmare și cerințele noastre privind personalul – mai mult decât oricând înainte”, declară Christoph Kübel, membru al Consiliului de Administrație și director pentru relații industriale al Robert Bosch GmbH. „Bosch este în acest moment un angajator popular pentru specialiști din domeniul software și cel IT”, adaugă el. Aproape fiecare al doilea post vacant din cadrul Bosch este legat de IT sau software. În special, nevoia de ingineri software pentru sisteme IT (ex. aplicații web) și pentru sisteme integrate (ex. sisteme de senzori) este în creștere. Un număr mare de angajați Bosch dezvoltă soluții pentru o lume conectată. „Competența software reprezintă cheia de acces la o lume conectată”, spune Kübel, anunțând necesarul de personal în pregătirea expoziției CeBIT din domeniul IT.

 

 

 

Transformarea digitală: studiu interdisciplinar în vogă

Obiectivul strategic al Bosch este de a crea soluţii pentru mobilitate conectată, industrie conectată, sisteme energetice conectate, precum şi clădiri conectate. În ultimii ani, Bosch şi-a dezvoltat competența software. Drept rezultat, noi profiluri profesionale sunt create și calificările profesionale intersectoriale sunt din ce în ce mai importante. În prezent, compania are peste 15.000 ingineri software și numărul acestora va continua să crească. „Compania Bosch din zilele noastre este și una software”, spune Kübel. „Absolvenții de studii superioare cu o diplomă în inginerie electrică, inginerie mecanică și inginerie industrială și cei care dețin și expertiză software au șanse excelente de a-și începe cariera alături de noi.” El adaugă faptul că persoanele cu un profil combinat – și anume experți în tehnologia informațiilor de afaceri și inginerii software cu competență în sectorul tehnologic auto sau industrial – sunt de asemenea foarte căutate. Acest lucru se datorează faptului că soluțiile pentru domenii precum industria conectată necesită o sinteză a diferitelor tipuri de expertiză pentru rezolvarea creativă a problemelor. Totuși, Bosch are nevoie în continuare de specialiști, cu sau fără o diplomă, în domeniile sale tradiționale de activitate.

 

Competența software: modelază lumea conectată

În cadrul Bosch, angajați precum Dr. Lutz Bürkle, 45 de ani, joacă un rol semnificativ în modelarea lumii conectate. Alături de colegii săi, el se ocupă de sisteme de asistență la condus, sisteme care previn coliziunile cu pietonii. „Prin intermediul muncii mele pot contribui la o siguranță rutieră crescută. Cunoștințele mele în materie de software mă ajută să dezvolt algoritmii necesari”, declară Bürkle, manager de proiect în campusul de cercetare Bosch din Renningen.

 

Bosch: munca în cadrul unei companii software

Specialiștii din companiile de servicii de internet și software consideră drept atractive domeniile de activitate oferite de Bosch, deoarece Bosch este singura companie la nivel global activă la toate cele trei niveluri ale internetului lucrurilor. Grupul Bosch oferă tehnologii cheie, precum senzori și software pentru conectivitate, și dezvoltă în același timp servicii noi care au la bază aceste inovații tehnologice. „În final, fiecare produs electronic Bosch trebuie să fie compatibil cu web-ul”, spune Lan Guo, 35 de ani, ajungând la miezul problemei. Anul trecut, Lab Guo și-a terminat detașarea ca șef de secție în managementul calității în Reutlingen pentru a se întoarce în China, unde lucrează în locația din Suzhou. În plus față de oportunitatea oferită angajaţilor de a ocupa altă funcţie sau de a-şi desfăşura activitatea în alt domeniu, compania sprijină diferite parcursuri profesionale. Angajații pot progresa în carieră având posibilitatea de a promova în cadrul unor şi între cariere de specialist, cariere legate de proiecte și de conducere.

 

Configurarea locului de muncă: munca de la distanță și social media

De curând, Bosch a început procesul de extindere a celor 240.000 de stații de lucru informatice cu software modern de birou. Obiectivul îl reprezintă facilitarea muncii de la distanță prin utilizarea de aplicații de social media familiare pe care angajații le folosesc în viața lor personală. O cultură de lucru flexibilă și adaptată nevoilor familiilor joacă, de asemenea, un rol principal în mediul de lucru din cadrul Bosch. Compania sprijină peste 100 de modele de programe de muncă și recunoaște în mod egal angajamentele private și profesionale. „Nu-mi petrec timpul liber la muncă”, spune Sule Dogan, șef de secție în sectorul corporativ Sisteme și Servicii Informatice. Inginera în informatică, în vârstă de 36 de ani și mama unei fetiţe lucrează în locația companiei din Stuttgart-Feuerbach. „În funcție de proiect, pot exista multe de făcut, dar chiar și în astfel de cazuri încerc să mă asigur că respect finalul zilei de lucru. Este extraordinar de importantă asigurarea unui echilibru între muncă și viața personală”, spune ea.

 

„Let’s be remarkable”: o nouă imagine a Bosch în calitate de angajator

În decursul acestui an, Bosch va prezenta o nouă imagine a sa ca angajator. Potrivit principiului călăuzitor „Let’s be remarkable”, motive publicitare cu un design nou vor apărea în presa tipărită și cea online, materiale publicitare și standuri prezente la târguri. Noua imagine are ca scop folosirea de cuvinte și elemente vizuale pentru punerea accentului pe sarcinile semnificative din cadrul Bosch. „Oricine dorește o calitate îmbunătățită a vieții își va găsi locul de muncă potrivit în cadrul Bosch”, declară Daniela Huber, responsabilă pentru marketing de HR la nivel internațional. „Ceea ce-i unește pe toți angajații Bosch este dorința de a-și pune amprenta asupra lumii prin produse care stârnesc entuziasmul. Acesta este mesajul noii noastre imagini.” În calitate de angajator independent financiar, compania este recunoscută pentru valorile sale și accentul pe termen lung. „Sarcinile noastre semnificative vor reprezenta astfel cea mai bună strategie de marketing HR și în viitor”, adaugă Huber.

 

Bosch în România: oportunităţi de carieră

În România, Grupul Bosch recrutează persoane cu grad diferit de expertiză, în domeniul comercial, tehnic și producţie. Anul acesta, Bosch caută pentru unităţile sale de producţie ingineri mecanici, ingineri de testare și de calitate, ingineri de automatizări şi mecatronică, planificatori de producție, cu specializare în electronică, electrotehnică, automatizări şi calculatoare, gestionari, logisticieni, economisti, dar şi operatori pentru producţie, fără calificare, dar cu dorinţa de a învăţa. Pentru centrul de cercetare şi dezvoltare din Cluj, Bosch caută ingineri şi programatori pentru domeniile asistenţă la condus (specializaţi în procesare de imagini sau C++ SW Development), automotive (specializaţi în Embedded platforms), industrie conectată (specializaţi în Data Mining şi programatori hardware şi mecanică), analiză şi testare (specializaţi în inginerie chimică şi fizică), pilot de parcare (specializaţi în inginerie aplicată). Noua divizie de Shared Services (BPO) din Timișoara, angajează agenți de call center, suport în achiziţii, economiști, manageri de proiecte IT și suport IT, analiști SAP, suport tehnic.

În plus, Grupul Bosch în România, desfăşoară programul Junior Managers (JMP). În anul 2016, peste zece trainee, proaspăt absolvenți cu specializare tehnică, socio-umană sau economică, vor beneficia de acest program şi se pregătesc pentru a deveni manageri. Ei sunt expuși la toate ariile specifice unui business de producție, atât în țară cât și în alte locații Bosch din lume. Diversitatea culturală, diversitatea proiectelor şi interacțiunea permanentă sunt premisele unui parcurs ascendent către o carieră de lider în Bosch.

De asemenea, compania coordonează, în parteneriat cu Universitatea Tehnică din Cluj lucrări de doctorat pe teme cu impact semnificativ în dezvoltarea de soluții pentru o lume conectată.

 1-PE-22030-e

Internet:

Bosch ca şi angajator: http://bit.ly/bosch_vacancies_worldwide

http://www.bosch-career.ro

Diversitatea la Bosch: http://bit.ly/1SsbSrC

Orientări pentru o cultură a muncii flexibilă la Bosch: http://bit.ly/ZRVR5Z

Echilibrul muncă-viaţă private la Bosch: http://bit.ly/bosch_work_life_balance_en

 

Video:

Soluțiile de senzori Bosch activează dispozitivele portabile: http://bit.ly/1QIL6LE

Data mining la Bosch: http://bit.ly/1LIyP2f

Maşina conectată devine asistent personal: http://bit.ly/1SYrWld

Management activ al locurilor de parcare: http://bit.ly/1oL5T5a

Portal de produse conectate: http://bit.ly/24s2DvD

Industria 4.0: http://bit.ly/21kofrv

Condiţii de lucru şi amenajarea interioară a birourilor: http://bit.ly/1TBKyGg

Campusul de cercetare de la Renningen : http://bit.ly/1p9XJmN

 

Persoană de contact pentru jurnalişti:

Miruna Palaghian
Telefon: (021) 4057529

 

Informaţii suplimentare:

 

Grupul Bosch este prezent pe piaţa din România de peste 20 de ani şi numără aproximativ

3.000 de angajaţi în patru entităţi (status la 31 decembrie 2015). În anul 2014, Bosch a înregistrat un volum de vânzări de 210 milioane de euro. Pe lângă centrul de cercetare – dezvoltare şi unitatea de producţie pentru tehnologia auto din Cluj, Bosch mai operează şi o unitate de producţie de tehnică liniară şi una de tehnologie auto în Blaj, precum şi un centru de servicii de externalizare a proceselor de afaceri (BPO) în Timişoara. În Bucureşti, există o societate de distribuție de scule electrice și accesorii, termotehnică, sisteme de securitate şi siguranţă şi produse destinate industriei auto. În plus, în capitală există o filială a BSH Hausgeräte GmbH, activă pe piaţa electrocasnicelor.

 

Mai multe informaţii pe  www.bosch.ro. www.bosch-career.ro

 

Grupul Bosch este un lider global în furnizarea de tehnologii şi servicii. Acesta are aproximativ 375.000 de angajaţi în întreaga lume (status la 31 decembrie 2015). Compania a generat vânzări de peste 70.6 miliarde de euro în 2015. Operaţiunile sale sunt structurate în patru sectoare de activitate: Soluţii de mobilitate, Tehnologie industrială, Bunuri de larg consum şi Tehnologie pentru construcţii şi energie. Grupul Bosch cuprinde Robert Bosch GmbH şi cele aproape 440 de filiale şi companii regionale din aproximativ 60 de ţări. Prin includerea partenerilor comerciali şi de service, Bosch este reprezentat în aproximativ 150 de ţări. Baza pentru viitoarea creştere a companiei este puterea sa inovatoare. Compania Bosch are aproape 55.800 de angajaţi în cercetare şi dezvoltare în cele aproximativ 118 locaţii din lume. În 2015, Bosch a aplicat pentru aproape 5,400 de patente pe plan internaţional. Obiectivul strategic al Grupului Bosch este de a furniza inovaţii pentru o viaţă conectată. Prin toate produsele și serviciile sale, Bosch sporeşte calitatea vieţii la nivel mondial, oferind soluţii care sunt inovatoare şi stârnesc entuziasm. În acest fel, compania oferă la nivel mondial „Tehnică pentru o viaţă

 

Compania a fost înfiinţată în 1886 la Stuttgart de către Robert Bosch (1861-1942), sub denumirea „Atelier de mecanică fină și inginerie electrică”. Structura specială a proprietăţii Robert Bosch GmbH asigură libertatea antreprenorială a grupului Bosch, permiţând companiei să planifice şi să facă investiţii semnificative pentru asigurarea viitorului său. 92 de procente din acţiunile Robert Bosch GmbH sunt deţinute de fundaţia caritabilă Robert Bosch Stiftung GmbH. Majoritatea drepturilor de vot sunt deţinute de Robert Bosch Industrietreuhand KG, un trust industrial. Funcţiile de conducere antreprenorială ale grupului sunt îndeplinite de acest trust. Restul de acţiuni sunt deţinute de familia Bosch și de Robert Bosch GmbH.

 

Pentru mai multe informaţii, accesaţi paginile de internet www.bosch.com, www.bosch-press.com  şi http://twitter.com/BoschPresse

 

1-PE-22024-e

Comentarii

Comentarii

Fara Comentarii

Lasa un raspuns